Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Kamptråd: Superliga Nedrykningspuljen 21/22: Runde 30, Vejle - AGF, torsdag d. 12.05.2022 kl. 18.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr (som om)

Votes: 4 21,1%
  • Uafgjort

Votes: 7 36,8%
  • Modstander sejr

Votes: 8 42,1%

• Total voters
    19
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamp.jpg

Denne uges modstanderfan er Kaspar Hvid

Inden jeg svarer på spørgsmålene, vil jeg gerne komme med en indrømmelse. Jeg har boet noget, der minder om 10 år i Århus – ja med Å. Det stadion, som jeg har været mest på efter Vejle Stadion er Århus Stadion – ikke Ceres Park. Jeg holder ikke med AGF, men jeg har fået en forståelse af, hvad AGF betyder i Århus, og derfor gør det mig ondt, at se AGF i den forfatning, som klubben er i på nuværende tidspunkt. Som fodboldfan håber jeg af hele mit hjerte, at vi henter jer, og sender jer ned i 1. division, men som tilflytter til Århus, håber jeg det bedste for AGF.

Der er 9 points tilbage at spille om og I er 6 points efter os. Plus et ekstra pga målscoren. Hvordan ser du på muligheden for at I kan hente os og hvordan tror du I vil gribe kampen an imod os

Muligheden for at hente jer er i min optik så godt som umulig. Når det ender med at blive klassisk Vejle, så slår vi sikkert jer på torsdag, og slår derefter Nordsjælland i Farum for at smide det hele i sidste spillerunde mod OB. Jeg tror, at vi griber kampen an, som vi har gjort med alle de andre kampe: Spiller det som en vind eller forsvind kamp, og kommer ud med 110 kilometer i timen og et romerlys deroppe, hvor solen aldrig skinner.

Hvad betyder tabet af Mucolli for jer?

Det er et stort tab, fordi Arbnor har været den eneste, som har krereret noget offensivt. Resten af vores offensiv har været lige så tandløs som en nyfødt baby. Sousa er vist mentalt taget på sommerferie, mens Ponce og Djordjevic kun i begrænset omfang finder målet. Babayan har gjot det fint, når han har spillet, men der har godt nok heller ikke været mange mål i ham.

Hvis I rykker ned, hvordan ser du så mulighederne for at I vender hurtigt tilbage?

Klubben står stærkt og økonomien er god. Man er lige kommet ud med et godt regnskab, og man har forbedret resultatet med et tocifret millionbeløb. Derfor tror jeg også, at man kan lave en sæson, hvor man bare lige er nede og vende, inden man kommer op igen. Prelec har vist, at han har nogle visioner og ideer med det her fodboldhold, og at han nok skal få det skabt. Det helt store spørgsmål er så, hvor mange spillere, man må sige farvel til.

Jeg hørte i dag i Medianos gennemgang af runden at Sønderjyske risikerer at 8-10 spillere ved nedrykning pga kontraktudløb og klausuler i kontrakten. Hvordan ser det ud hos jer hvis I skulle rykke ned?

Vi må også sige farvel til en del spillere, det er jeg ikke et sekund i tvivl om, men jeg tror også, at der nok skal være et fundament at bygge videre på. Vi ved, at vi siger farvel til Sousa. Derudover tror jeg også, at vi må sige farvel til Mølgaard og Mucolli, som nok bliver solgt. Det sammme med Opoku. Jeg tror også, at Kolinger ryger, fordi han garanteret har en klausul. Ofori og Albornoz er hentet på korte kontrakter, og der er sikkert også god risiko for, at de siger farvel, fordi 1. division ikke lige er deres kop te. Så er der nogle spillere, som jeg er i tvivl om: Djordjevic, Ponce, Emmanouilidis, Babayan og Drammeh.

Det betyder, at vi må sige farvel til mellem 6 – 8 spillere fra start-11 – hvis det hele går af h-til. Men jeg tror også, at man kan bygge et fint fundament på: Albentosa, Provstgaard, Gundelund, Hetemi og hvad der ellers måtte blive tilbage af spillere. Og derfor tror jeg, at vi hurtigt er tilbage.

Fokus på Vejle:

hvornår scores der - Vejle.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg

Indbyrdes:

hvor kommer målene fra - indbyrdes.jpg

hvordan scores der - indbyrdes.jpg

kort - indbyrdes.jpg

poinyudvikling -indbyrdes.jpg

Karantæne Info:

Vejle:
karantæne: Arbnor Mucolli

AGF:
Ved næste kort: Eric Kahl
Gult kort - 4 points: Mikael Anderson
Gult kort - 6 points: Jon Thorsteinsson og Jack Wilshere

I næste runde møder vi Viborg, der møder OB i denne runde

Næste kort: Jeppe Grønning og Jakob Bonde
Gult kort - 4 points: Lars Kramer, Justin Lonwijk og Younes Bakiz
Gult kort - 6 points: Tobias Bech, Clint Leemans og Christian Sørensen

Nedrykning:

hvornår scores der - bund.jpg

hvordan scores der - bund.jpg

kort - bund.jpg

hvor kommer målene fra - bund.jpg

poinyudvikling - bund.jpg

?stblokken

Well-known member
Dommer: Jørgen Daugbjerg Burchardt
Linjedommere: Deniz Yurdakul og Jan Johansen
VAR dommer: Sandi Putros
AVAR: Jacob Karlsen

?stblokken

Well-known member
Det var noget af en freak kamp sidst med ujævn og glat bane og lyset der gik ud. Og den clearing der rammer en af vores i ryggen. Undskyldninger kan man altid finde, men jeg synes der var lidt om snakken. Jesper Hansen glider i afsættet, da han vil bokse væk (som jeg ser det). Hausner forsøger at lægge en lang aflevering der dør på underlaget.

Der bliver en anden kamp denne gang. Det skal nok blive nervøst fra begge sider. Jeg håber vi kommer foran først (hvad ellers), for så kan det været det løsner lidt op og at vi får nogle gode kontramuligheder. Kommer vi først bagud bliver det samme historie som hele foråret med at blive afvist i porten inden det bliver rigtigt farligt. Og tiden bare triller afsted. Så kræver det at Anderson og Tor tryller et eller andet eventyrligt op ad hatten. Eller Tingager på pletten igen.

Håber dommeren har fokus på Vejle, for jeg synes de har spillet svinsk dette forår. Skuespil, tidsudtræk, svinestreger, eftertacklinger... Og sluppet lidt for let afsted med det.

KSDH

Fribs

Active member
Jeg håber og tror at vi har en fordel i denne kamp ved at vi kan nøjes med uafgjort og Vejle skal frem på banen!

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg håber og tror at vi har en fordel i denne kamp ved at vi kan nøjes med uafgjort og Vejle skal frem på banen!

Præcis. Når kampen blæses igang, så er stillingen 0-0, hvilket sikrer AGF en sæson mere i ligaen, og Vejle rykker ud.
Så 0-0 kampen fra Aarhus bliver sgu ikke gentaget.
Jeg tror til gengæld det bliver et sted mellem 4-2 sejren til os dengang med skraldespands-gate, og så 3-2 sejren til Vejle sidst, hvor lyset gik, og alt gik galt.

Hvis vi spiller som mod Sønderjyske, og er lidt skarpe, så hælder jeg til 4-2 udgaven :D
Hvis vi som mod Sønderjyske er uskarpe igen, og Vejle får tur i den, så bliver det jo nok desværre som sidst.

En sen udligning i de sidste minutter som i søndags ville jo til gengæld denne gang sende os hjem i kæmpe glædesrus.
Der skal være fuld smæk på til sidste fløjt, og til dommeren har forladt banen (Gud forbyde en gentagelse af 3-3 i Parken, hvor det går fra uafgjort til nederlag)

fsc

Well-known member
Jeg håber på, at Bundu starter inde.

For det første deler jeg ikke opfattelsen af, at han spillede dårligt mod SE - han var med i en masse småspil og gode stikninger til Munksgaard.

For det andet skal Vejle frem på banen - det efterlader et hul bag deres venstre wingback til en hurtig raket.

For det tredje - Vejles forsvar er nogle store drenge, og der matcher Bundus muskler bare bedre end Links lemmer.

T-Knogle

Well-known member
Kom nu... fuld skrald og en 4-2-4 opstilling.
Den opstilling lyder spændende, den kunne jeg godt tænke mig at se - 2 angribere og 2 indadvendte kanter, meget interessant.

Jeg tror dog det bliver en 6-3-1 opstilling hvor vores to kantspillere (Jon og Links) kommer til at fungere mere som backs end som kanter med mange defensive pligter. - Vores 9’er skal sikkert også deltage i stort omfang i det defensive, og vores 6’er bliver nok også nærmere en fremskudt central forsvarsspiller. Så en 8-2-0 er måske den mest brugte opstilling i lange perioder? - Men derfor kunne det da være interessant med en 4-2-4 opstilling, midtbanen bliver måske lidt tynd, men der bliver heller aldrig scoret mål på midten af banen, så det er sikkert fint.

Mengsen

Active member
Jeg håber på, at Bundu starter inde.

For det første deler jeg ikke opfattelsen af, at han spillede dårligt mod SE - han var med i en masse småspil og gode stikninger til Munksgaard.

For det andet skal Vejle frem på banen - det efterlader et hul bag deres venstre wingback til en hurtig raket.

For det tredje - Vejles forsvar er nogle store drenge, og der matcher Bundus muskler bare bedre end Links lemmer.
Jeg synes Bundu virkede lidt sløv og ved siden af sig selv senest, men selv i den stand er han hans down klart bedre end Links, og selv i den stand er han medi gode ting offensivt, så helt enig i han skal starte

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Der har været lidt gratisbilletter i omløb, men de er nok væk nu.
Vi er en gruppe der er afsted, hvor vi har 2 betalte billetter i overskud (købt til 100kr/stk). Så for at nogle herinde/twitter kan spare lidt, så sælger jeg de to stk til 100kr samlet. Skriv en privat besked inden i morgen formiddag, så kan vi finde ud af noget.

Lad os få så mange med på stadion som muligt.
FULD GAS!

Tom

Active member
Jeg bor cirkus 5 km fra midtercirklen på Vejle Stadion.....og jeg kan ikke nå derind i dag.
AARRGGHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Di Stefano

Well-known member
Point i aften og så fortrænger vi denne sæson og vågner op efter et mareridt, hvor det heldigvis ikke var virkelighed. Forklaringerne på vores dårligdomme er alligevel så tågede og uvirkelige som det absurde teaterstykke Vi venter på Godot.

Så er vi klar til en ny sæson i top 6, når vi ellers har fået tilført 5-6 klassespillere og de tilbageværende sammen med trænerteamet har fået en gang elektrochok “to get started”.

God kamp til alle i aften.

ramloser

Active member
Hvis David for en gangs skyld indretter sig efter modstanderen i stedet for "ud over stepperne" konceptet, som ikke rigtig har fungeret, må startopstillingen være 4-5 -1 eller 3-6-1. For Vejle er dygtige til at spille den rundt og rundt med pres på midtbanen, indtil der opstår et hul i forsvarsformationen. Indlæg kan vi nok håndtere, hvis Jesper Hansen, der er meget svag overfor indlæg, overlader oprydningen til midterforsvaret
Point i aften og så fortrænger vi denne sæson og vågner op efter et mareridt, hvor det heldigvis ikke var virkelighed. Forklaringerne på vores dårligdomme er alligevel så tågede og uvirkelige som det absurde teaterstykke Vi venter på Godot.

Så er vi klar til en ny sæson i top 6, når vi ellers har fået tilført 5-6 klassespillere og de tilbageværende sammen med trænerteamet har fået en gang elektrochok “to get started”.

God kamp til alle i aften.

Sydhavnen

Well-known member
Ja, kunne være perfekt. Også det at få en stor sidste kamp mod Vejle inden de siger farvel igen. De kampe har en god duft af fodbold over sig.

Helt enig.

Der er noget over at møde et hold fra en rigtig fodbold by efter alle de kampe mod Sønderjyske og fcn.

Sydhavnen

Well-known member
Hold nu op hvor er det nemt at score mod os. Det er så vildt at vi skal bruge 10-15 chancer for at score, alle andre hold skal bruge én mod os.

Vi har igen igen gjort det svært for os selv.

• Like
Reactions: Tom

SteenA

Well-known member
Kan vi da ikke bruge Hausner eller Bisseck på den venstreback? De har da farten. Lund har vist en af de dage.

Nizzleroy

Well-known member
Så er det jo godt at vi har forlænget med ham. Stor tak til David og Stig for ikke at have øjne i hovedet.

Sydhavnen

Well-known member
Puha, vi ligner et hold lige nu som slet ikke kan holde til presset.

Vi smider bolde væk hele tidens laver konstant fejl afleveringer og vi helt rystede i forsvaret og specielt venstre siden er helt væk.

Vi skal vist håbe på et lucky punch

Sydhavnen

Well-known member
Jeg har nu talt 3 frispark af Vejle folk som helt sikkert havde givet NP et gult kort. Kortene sidder ikke løst over for Vejle igen i dag..

Dine ulæste indlæg