Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Kamptråd: Superliga Nedrykningspuljen 21/22: Runde 31, Viborg - AGF, søndag d. 15.05.2022 kl. 20.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 2 8,0%
  • Uafgjort

Votes: 4 16,0%
  • Modstander sejr

Votes: 19 76,0%

• Total voters
    25
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd superliga.jpg

Denne gang er der pga det tætte kamp program ikke en modstanderfan.

Fokus på Viborg:

hvornår scores der - Viborg.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg

Indbyrdes:

indbyrdes kampe.jpg

Hvor kommer målene fra - indbyrdes.jpg

hvordan scores der - indbyrdes.jpg

kort - indbyrdes.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg

Karantæne info:

Viborg:

Intet at melde

AGF:

Ved næste kort: Jon Thorsteinsson og Eric Kahl
Gult kort - 4 points: Mikael Anderson og Frederik Brandhof
Gult kort - 6 points: Jack Wilshere

I næste runde møder vi FCN, som i denne runde møder Vejle
Karantæne mod VB og os: Adamo Nagalo
Gult kort - 4 points: Abu Francis og Mohammed Diomonde

Nedrykning:

hvornår scores der - bund.jpg

hvordan scores der - bund.jpg

kort - bund.jpg

Hvor kommer målene fra - bund.jpg

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Eneste der tæller for sejr til os, eller i hvert fald point, er, at Viborg ikke har vundet en kamp de sidste 5 kampe.
Men sidste gang de vandt var....mod os. I Aarhus. Og nu må motivationen være i top. Det er den altid når AGF er modstanderen.
Jeg håber kampen bliver uendeligt ligegyldig fordi Vejle møder FCN på udebane forud for kampen.

Har Vejle fået point der, så bliver det her en vild gyser.
Kan vi matche Vejles point, uanset om det så er 0, 1 eller 3, så er AGF sikret en ny sæson på minimum målscoren.
Vi ved ved kampstart hvad det vil kræves.

Tom

Active member
Jamen hej hej, deja-vu!!!
Weebår skal jo igang igen.
Det bliver så imod os.
Når spillerne er færdige med at stå og se sig selv i spejlet for at finde svar på hvor ringe vi er - eller kan blive - så har vi også tabt den her kamp.
Håbet og troen på det her, den kan ligge på et meget lille sted..........

Sydhavnen

Well-known member
Jeg tror vi får bank desværre.

Vi score ihvertfald ikke, og lukker konstant mål ind, så er det sgu svært at vinde...

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
men-in-black-ii.jpg

VIBORG FF - AGF

Søndag kl. 20.00 på Energi Viborg Arena

Dommer: Peter Kjærsgaard

Linjedommere: Heine Bonne Sørensen og Casper Kristensen

VAR dommer: Chris Johansen

AVAR: Danny Kolding

fsc

Well-known member
Jeg spiste frokost med en kammerat, der spillede i 0-3 nederlaget mod HB Køge (for sejrsherrerne) - der malende fortalte om, hvordan holdet dengang stivnede og blev blege og bange, da Køge scorede.

Det var ikke rart

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg spiste frokost med en kammerat, der spillede i 0-3 nederlaget mod HB Køge (for sejrsherrerne) - der malende fortalte om, hvordan holdet dengang stivnede og blev blege og bange, da Køge scorede.

Det var ikke rart
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at langt det meste holdet går igennem lige nu er mentalt, og ekstremt selvforstærkende.
Det er jo for fanden det samme hold, med de samme spillere, som i efteråret sluttede af med at være det 2.bedst pointgivende hold i sæsonens 10 sidste kampe....

Se BIF der vandt hvad, 9 kampe i streg, og så mødte AGF og fik ikke sejren, og kom så ind i en stime, hvor man slet ikke kunne score, og ikke vandt overhovedet. De havde dog så deres topscorer ude ift efteråret, men i foråret fortsatte de med at vinde lidt, bare fordi de var vant til at vinde. Stimer er meget selvforstærkende.
Når AGF og BIFs spillere render rundt uden en topscorer der kan scorer, og hele holdet tænker: "hvor skal målene da komme fra", så scorer holdet sgu endnu færre mål. Mens når målene sejler ind som i efteråret 2020, så skyder alle på alt, og der scores vilde langskudsmål etc også. Det er ikke for sjov, at vi ikke har scoret på langskud hele foråret. Ingen har selvtillid nok til at forsøge....

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Mens når målene sejler ind som i efteråret 2020, så skyder alle på alt, og der scores vilde langskudsmål etc også. Det er ikke for sjov, at vi ikke har scoret på langskud hele foråret. Ingen har selvtillid nok til at forsøge....
Nej, og når man så prøver (og fejler), så bliver man haglet ned for at forsøge en forkert løsning. Det er ikke nemt :)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Nej, og når man så prøver (og fejler), så bliver man haglet ned for at forsøge en forkert løsning. Det er ikke nemt :)
Nemlig.
Jeg har det altid sådan, at jeg heller vil se dem forsøge end ikke. Mit "eneste krav" er, at man ikke, som Jon nogle gange gør, forsøger at sætte den i trekanten og gå efter guldet hver gang, og sørger for at have den inden for rammen. Så må den havne i målmandens hænder nogle gange. I Vejle sidst holdt Jon sin afslutning inden for rammen, og målmanden redede, og det har jeg det langt mindre stramt med, end da han i 3-2 nederlaget sendte 5 afslutninger FORBI MÅL. Han stod bag assisten til vores 2 mål i den kamp, så man har jo stadig ikke stor lyst til at være efter ham specifikt i den kamp. Men hvis Jon lærte at afslutte mere kynisk, så var han langt mere målfarlig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ingen jinx.
Men ja det kunne være fantastisk hvis FCN kunne vinde (fører 2-0).
I skrivende stund er Vejle 3 scoringer fra, at en enkelt uafgjort for AGF i de sidste 2 kampe ikke er nok for os....

Vi ser også et FCN-hold, som ikke vandt i 11-12 kampe, og så fik det vendt, og nu kan spille uden pres. Det betyder så uendeligt meget med de stimer.

Mengsen

Active member
Kahl udtaget igen. Han har sikkert været reelt skadet, men jeg tror også det har været lettere at holde ham ude, end at skulle forklare hvorfor det dyre indkøb var bænket til fordel for Lund.

I scenariet hvor FCN vinder kunne men sagtens forestille sig AGF uden Jon og Bundu. Men lad os sige Vejle får mindst ét point, hvordan stiller af så op?

De har forsøgt sig med mere offensiv bold på det seneste, mens en super defensive tilgang virker mest oplagt.

Kurminowski
Jon og Bundu
Andersson og Brandhof
NP
Kahl(?) Tingager TK (?) Munksgaard
Jesper Hansen

Pakke pakke pakke, og så bolden hurtigt ud på en kant, eller dybt til Kurminowski.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Kahl udtaget igen. Han har sikkert været reelt skadet, men jeg tror også det har været lettere at holde ham ude, end at skulle forklare hvorfor det dyre indkøb var bænket til fordel for Lund.

I scenariet hvor FCN vinder kunne men sagtens forestille sig AGF uden Jon og Bundu. Men lad os sige Vejle får mindst ét point, hvordan stiller af så op?

De har forsøgt sig med mere offensiv bold på det seneste, mens en super defensive tilgang virker mest oplagt.

Kurminowski
Jon og Bundu
Andersson og Brandhof
NP
Kahl(?) Tingager TK (?) Munksgaard
Jesper Hansen

Pakke pakke pakke, og så bolden hurtigt ud på en kant, eller dybt til Kurminowski.

Selvom vi var "læst" efter den spillestil i bronzesæsonen, hvor vi stod meget lavt, og så stak afsted på omstillinger, så kan jeg på ingen måde se, at det ikke ville være værd at forsøge nu. Enig.
Vi må bare ikke underkende hvor stor del af den spillestil som var hængt op på Amini og Blume, som jo ikke er med nu.
Jeg tror godt Wilshere kan spille Blume-rollen. Og til dels også Amini-rollen, såfremt der er dybdeløb at sigte efter.
Men Anderson, Brandhof og Grønbæk er jo gode spillere, som bare passer ind i mere "med-bolden"-løb.

ramloser

Active member
Heldigvis er situationen nu, at vi bare skal undgå et tocifret nederlag. Så der kan eksperimenteres i dag, og det bliver der nok også efter Vejles nederlag.

SteenA

Well-known member
Hvis vi stiller med samme hold som i de to seneste kampe (og Lund denne gang er til stede), så tænker jeg at vi godt kan vinde i aften. Det må virkelig være en lettelse for spillerne, at nedrykningen nu er afgjort.

Spørgsmålet er så bare, om vi skal bruge de sidste to kampe på noget andet. Truppen er dog udtaget og derfor ser vi ikke Daghim eller Ihler på banen. Men ser vi Jon i startopstillingen? Det håber jeg egentlig, for man har jo lavet et taktisk oplæg og det kunne også være rart at se det hold, som trods alt har skabt en del chancer i de seneste kampe, få chancen i en kamp hvor nerverne kan lægges på hylden. I forhold til næste sæson kunne det også være noget værd at slutte med to sejre. Om det så er sandsynligt, er en anden ting. Men vi kan da starte med at score på nogle af vores store chancer.

Mengsen

Active member
Nu skal David-æraen afsluttes ordentligt og det inkluderer også Jon og Bundu.

Der er ikke kampe nok til det betyder noget - dagens kamp er planlagt ud fra overlevelse og derefter er der kun én tilbage. Kahl kan starte i aften og så kan Daghim og Ihler få lidt spilletid næste gang, men det er afskeden der er vigtig

...

Indtil efter kampen, så kan vi gå amok i spekulantioner om træner, tilgange osv (selvom jeg mangler tålmodighed til at vente så længe)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Kahl kan starte i aften og så kan Daghim og Ihler få lidt spilletid næste gang, men det er afskeden der er vigtig
Kahl der har været skadet, og nu ikke behøver at blive presset på fysikken, skal have sommerferie, og så skal han starte op med de andre til sommer ved opstart på lige fod. Nu giver det 0 mening at risikere en følgeskade på ham. Så derfor spiller Lund naturligvis. Havde man vist at vi var sikre nu allerede i går, så kunne man have udtaget en U19-spiller i stedet, og måske givet ham chancen.

Men Kahl/Lund udtaget før vi vidste det.

Sydhavnen

Well-known member
Man skulle ikke tro at Viborg var et oprykker hold lavet af lutter 1 divisions spillere uden dyre indkøb.

De udspiller os som var det fck.

Vi er teknisk markant dårligere, fysisk svagere og langsommere. Oven i det har vi ingen game plan, og et træner team som ikke har noget som helst modtræk til det som Viborg nu har gjort igen og igen de første 40 min.

Hold fast hvor er vi dårligere. Vi er et sindsygt dårligt fodbold hold. Ingen kvalitet eller spillere som viser de kan noget. Vi står bare og sparke væk og væk og væk...

Langenæs

Member
Der mangler virkelig en general i forsvaret og mindst én kvalitetsback hvis ikke to. Alle fire forsvarsspillere skæver til hinanden og håber, at sidemanden tager styringen.

Nizzleroy

Well-known member
Hvis man troede det bare var nerver og presset der holdt agf tilbage så er man slemt skuffet. Det viser sig stadig at det er alvorlig mangel på kvalitet på banen og på bænken der er grunden. Jøsses hvor har vi samlet et blodfattigt hold og en træner der totalt har mistet grebet og nok også modet. Vi er i sandhedkun lige akkurat det 10. bedste hold i Danmark. Virkelig sløjt sammensat hold og nul udvikling fra trænerne. Pinligt.

Stats

Well-known member
Generelt en jammerlig første halvleg og Jesper Hansen ser igen igen igen skidt ud.

Det er dog ikke hans skyld, at vi generelt spiller planløst og søvnigt.

ramloser

Active member
Det er trist at skulle overvære endnu en kamp, hvor vi tænker og handler langsommere end modstanderen, smider ret simple bolde væk, men især trist at der ikke er gejst eller nerve. Der skal godt nok arbejdes hårdt inden opstarten på næste sæson, hvis vi skal håbe på top 6.

KejserJohn

Active member
Jeg havde troet/håbet på en forløsning qua vi ER reddet.....men det er IKKE sket. Vi er ligaens dårligste mandskab....det bliver grusomt næste sæson.

KejserJohn

Active member
Hvis man troede det bare var nerver og presset der holdt agf tilbage så er man slemt skuffet. Det viser sig stadig at det er alvorlig mangel på kvalitet på banen og på bænken der er grunden. Jøsses hvor har vi samlet et blodfattigt hold og en træner der totalt har mistet grebet og nok også modet. Vi er i sandhedkun lige akkurat det 10. bedste hold i Danmark. Virkelig sløjt sammensat hold og nul udvikling fra trænerne. Pinligt.
Det er kun på tabellen vi er 10. bedste mandskab....vi er suverænt dårligste mandskab pt....

Sydhavnen

Well-known member
Jeg har iøvrigt 0 tiltro til Jesper Hansen.

En 37 årig mange årig landsholds målmand som laver så mange fejl. Ikke dominere dit felt, ikke styre dit forsvar.

At han er anfører fatter jeg hat af.

Det er lige så vigtigt for os at få en god målmand som vores forsvar har tillid til, som det er at få en angriber der ved hvordan man score mål.

Mengsen

Active member
Det er en spøjs oplevelse at se en kamp man reelt er helt indifferent med. Bedst illustreret ved Jesper Hansens farlige træk, hvor jeg småklukkede.

Hvem er kommentator, jeg kan ikke kende stemmen?

Der har været et par kontraangreb, men af lav kvalitet og mindre chancer end de seneste par kampe, det er skuffende. At de bliver spillet fra til nok af Anderson er bare sådan det er i denne periode. Intet er afstemt og så får man intet foræret.

Daddy

Member
To udskiftninger nu, der signalerer utilfredshed med indsatsen. Den har godt nok også været både tam og fantasiforladt!

Dine ulæste indlæg