New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

kamptr?d 2019-20: AaB - AGF, s?ndag d. 07.06.20 kl. 17.00

kamptr?d 2019-20: AaB - AGF, s?ndag d. 07.06.20 kl. 17.00
Jeg g?r heller ikke ind for ?m?lmands bashing? og kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal mene om Eske.
P? den ene side t?nker jeg, at han skal have tid til at udvikle sig. P? den anden side t?nker jeg han mangler konkurrence og hvis hans mentalitet er lidt skr?belig, kan presset med at det hele h?nger p? ham m?ske v?re for overv?ldende.
Havde det v?ret en hvilken som helst anden plads p? banen, hvor en spiller viste stor usikkerhed og til tider handlingslammelse, var den p?g?ldende forl?ngst blevet sat af holdet (se bare Bundu, der har v?ret en skygge af sig selv p? det seneste)
 
Eske skal i hvert fald have l?rt, at han skal holde sig fra at cleare bolden med venstre-benet. De der halv-d?rlige clearinger sker alt for ofte n?r han sparker med venstre i stedet for med h?jre, og i g?r kostede det et m?l. S? hellere fyre den direkte udover sidelinjen med det gode h?jreben.

Men det er jo det sure ved at v?re m?lmand. Du kan st? glimrende i 89 minutter, men laver du en enkelt fejl, s? er det den folk husker bagefter. De to andre m?l kan han intet g?re ved og han har ogs? et par gode redninger senere i kampen. Men han m? virkeligt godt snart f? luget de fejl ud af sit spil i en fart.
 
Jeg mener Eske er fremragende, han udvikler sig godt, og jeg er helt tryg ved ham.

Men vi har alle styrker og svagheder, og for Eske handler det nok om at han ikke skal bringes i en situation hvor han kan se dum ud.

Der har forsvarsspilleren ogs? et ansvar, den tilbagel?gning i OB kampen var hasarderet og ig?r, er det valg som Tingager traf med en h?rd tilbagel?gning tilbage til m?lmanden, en ting som de er f?lles om.

Det er blevet lidt for let at kritisere m?lmanden, hvergang han ikke sparker godt nok ud, men ret beset, n?r en forsvarsspiller tr?ffer det lette valg at spille tilbage, s? undg?r han selv at se dum ud, og giver aben videre til den n?ste.

Omvendt skal man ogs? kunne turde at bringe m?lmanden, s? m?ske vi skal n?jes med at ?ve inderside med Eske lidt mere, ogs? bede forsvarsspilleren om at vurdere hvor meget pres modstanderen l?gger p? m?lmanden, og dermed m?ske lidt oftere sparke bolden til indkast.

/Aske
 
Holmertz said:
Eske skal i hvert fald have l?rt, at han skal holde sig fra at cleare bolden med venstre-benet. De der halv-d?rlige clearinger sker alt for ofte n?r han sparker med venstre i stedet for med h?jre, og i g?r kostede det et m?l. S? hellere fyre den direkte udover sidelinjen med det gode h?jreben.
Er der ikke en grund til at forsvarsspillerne t?r sende bolden tilbage til begge ben? Jeg g?r ud fra det er en del af aftalen/strategien ellers g?r de det alt for ofte.
 
Citat fra: Holmertz dato Idag kl. 09:36:20
Eske skal i hvert fald have l?rt, at han skal holde sig fra at cleare bolden med venstre-benet. De der halv-d?rlige clearinger sker alt for ofte n?r han sparker med venstre i stedet for med h?jre, og i g?r kostede det et m?l. S? hellere fyre den direkte udover sidelinjen med det gode h?jreben.
 Er der ikke en grund til at forsvarsspillerne t?r sende bolden tilbage til begge ben? Jeg g?r ud fra det er en del af aftalen/strategien ellers g?r de det alt for ofte.
Pr?cis.

Hvis man som forsvarsspiller ligger den ned til venstrebenet, s? cleares den med venstrebenet. Hvis en m?lmand f?rst skal tage den til sig og skubbe den over til det andet ben, og s? tage till?b til et langt spark = angriber n?r den for let.

Du spiller til det ben der skal cleares med, og som udgangspunkt clearer du med det ben der bliver spillet til. 
Forsvaret ville nok ikke ligge den konstant til hans venstreben s?fremt han kun kunne med h?jre. Men det var godt nok ofte forsvaret spillede ham ned til det venstreben. 
 
Stig AKA Frank Heskj?r date=1591866786 said:
Citat fra: Holmertz dato Idag kl. 09:36:20
Eske skal i hvert fald have l?rt, at han skal holde sig fra at cleare bolden med venstre-benet. De der halv-d?rlige clearinger sker alt for ofte n?r han sparker med venstre i stedet for med h?jre, og i g?r kostede det et m?l. S? hellere fyre den direkte udover sidelinjen med det gode h?jreben.
  Er der ikke en grund til at forsvarsspillerne t?r sende bolden tilbage til begge ben? Jeg g?r ud fra det er en del af aftalen/strategien ellers g?r de det alt for ofte.
 Pr?cis.

Hvis man som forsvarsspiller ligger den ned til venstrebenet, s? cleares den med venstrebenet. Hvis en m?lmand f?rst skal tage den til sig og skubbe den over til det andet ben, og s? tage till?b til et langt spark = angriber n?r den for let.

Du spiller til det ben der skal cleares med, og som udgangspunkt clearer du med det ben der bliver spillet til.
Forsvaret ville nok ikke ligge den konstant til hans venstreben s?fremt han kun kunne med h?jre. Men det var godt nok ofte forsvaret spillede ham ned til det venstreben.
Nu er sekvensen med tilbagel?gningen ikke med i de klip jeg kan finde p? nettet, men er ret sikker p?, at tilbagel?gningen faktisk var til hans h?jre ben. Men at han selv trak den over til venstrebenet, da han blev presset fra sin h?jre side af en AaB'er. Der skulle han m?ske bare have klappet den ud over sidelinjen f?rste gang med h?jrebenet i stedet.

Men der er i hvert fald noget at arbejde med ift. tilbagel?gninger og clearinger, for de kommer sj?ldent op til midterlinjen n?r de bliver clearet med venstrebenet og det er simpelthen for farligt, da holdet s? nemt bliver fanget ude af balance som det skete i g?r.
 
Alts?, det bliver lidt en sjov ting at skrive, fordi debatten om hans evner til at skille sig af med bolden lige pr?cis er s? aktuel, som den er. Men i hans fodarbejde har det netop v?ret v?rd at fremh?ve, at han er t?t p? at v?re decideret to-benet, mens keepere nogle gange kan v?re t?ttere p? at v?re halv-benet.

Det var noget af det f?rste, jeg selv bem?rkede i hans debut, at han - n?rmest ter Stegen'sk -  fordelte eller 'distribuerede' spillet med begge ben, og de situationer vi ser for tiden, bunder ikke i evner, men i, hvad der foreg?r oppe i hovedet p? ham for tiden. Han virker usikker eller ramt p? mentaliteten, og det h?ber jeg, nogen f?r adresseret snarest muligt.
-eventuelt sammen med Bundu - ham er der ogs? sket noget med oppe i knolden.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en kvalitet, man fra start har v?ret bevidst om, at have en keeper, man ikke lige fanger p? det forkerte ben. (n?r det s? ellers virker)
 
mondrup date=1591868017 said:
Alts?, det bliver lidt en sjov ting at skrive, fordi debatten om hans evner til at skille sig af med bolden lige pr?cis er s? aktuel, som den er. Men i hans fodarbejde har det netop v?ret v?rd at fremh?ve, at han er t?t p? at v?re decideret to-benet, mens keepere nogle gange kan v?re t?ttere p? at v?re halv-benet.

Det var noget af det f?rste, jeg selv bem?rkede i hans debut, at han - n?rmest ter Stegen'sk - fordelte eller 'distribuerede' spillet med begge ben, og de situationer vi ser for tiden, bunder ikke i evner, men i, hvad der foreg?r oppe i hovedet p? ham for tiden. Han virker usikker eller ramt p? mentaliteten, og det h?ber jeg, nogen f?r adresseret snarest muligt.
-eventuelt sammen med Bundu - ham er der ogs? sket noget med oppe i knolden.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en kvalitet, man fra start har v?ret bevidst om, at have en keeper, man ikke lige fanger p? det forkerte ben. (n?r det s? ellers virker)
Ingen tvivl om, at han er imponerende god med begge ben - is?r n?r han ikke er presset. Sp?rgsm?let er s? om de fejl vi ser fra venstrebenet skyldes, at teknikken m?ske ikke helt er god nok n?r han bliver presset eller om det er noget mentalt. Uanset hvad kunne det i hvert fald v?re en god ide, hvis man lige tog toppen af risikoen i de situationer og bare spillede lidt mere simpelt i en periode, s? der undg?s flere fejl p? den korte bane.
 
Mht Eske p? 23 ?r, kun 60 kampe p? topplan og rutine...

I mange ?r har vi hentet den ene rutinerede efter den anden - og sluttet som nr 8-14 Nu har AGF endelig lavet en strategi om at f?re egne talenter frem og prim?rt hente spillere mellem 19-25 ?r. Og enkelte mellem 26-30 ?r. Den strategi har f?rt os op i toppen og flotte salg af stage, jova, junker osv - og snart Bundu. Med Eske er vi kommet i toppen. S? helt ringe kan det ik v?re.

Og PC fors?gte jo ogs? at hente bedre folk som Grabara og Kalle - men kunne ikke byde fck og huddersfield op.

Lad os se. hvis han ikke lever op til DN og PCs forventninger f?r vi med garanti en ny.

 
Top