Nyheder

Landsholdet

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
474
Point
28
T?nk engang, jeg synes ikke vi har v?ret s? k?nsl?se... Belgien er alts? verdensranglistens nummer 1 og vi presser dem helt oppe p? deres m?llinje og holder dem fra det store.
Dern?st synes jeg vi har optr?k til ting...

Geza Toldi

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
52
Point
8
swharders sagde:
Jeg tror vi g?r en h?rd landsholdstid i m?de. Hjulmand / Wieghorst st?r for possession og sideforskydning. Kedeligt og ineffektivt. Vi var der for nogle ?r tilbage.
Nu f?rer Belgien 1-0 p? deres f?rste angreb.

Jeg frygter det samme, men synes faktisk ikke det er det de st?r for i dag.  De g?r i ofte h?jt pres og spiller til tider ogs? direkte, selvom de ikke er lykkedes s?rligt godt med det i de fleste tilf?lde. Robert Skov spiller meget bagl?ns, men det virker ikke til at det er Hjulmands opl?g.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28
Jeg synes godt nok det er k?nsl?st. Statistik over boldflytteri uden indhold.
Jeg var ikke ubetinget vild med Hareide, men hans stats blev 42 kampe, heraf 21 sejre, 18 uafgjorte og 3 nederlag. Efter i aften kan jeg forudsige at Hjulmands  bliver 1-0-0-1.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.223
Point
48
50 minutter spillet nu og Mignolet i det Belgiske m?l har endnu ikke haft en redning, det er godt nok ikke s?rligt m?ls?gende. Schmeichel har til geng?ld haft redninger og v?ret n?d til et hente bolden ud af kassen.

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
474
Point
28
Jeg m? sige vi er blevet mere tandl?se som kampen er skredet frem.
Det er lidt skuffende...

Geza Toldi

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
52
Point
8
Shit det har set skidt ud i anden halvleg. Hvor jeg egentligt synes det s? ok ud i f?rste, s? m? man da sige at niveauet p? det danske hold er faldet betragteligt i anden. Det h?je pres og direkte spil er v?k og vi er efterladt med ligegyldigt boldflytteri.

aske

Member
Oprettet
17 Februar 2019
Beskeder
71
Point
6
Jeg s? ikke kampen, ligegyldig kanal, ligegyldig kamp, jeg savnede ikke noget.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Jeg må indrømme at min interesse for Landsholdet er kølnet igennem tiden. Er i tvivl om jeg bare bliver ældre eller det er holdet/spillerne/koncepterne der keder mig. Måske er jeg bare sur over, at man ikke kan komme på holdet hvis man spiller i superligaen :unsure: Er niveauet virkelig så dårligt? Måske er jeg bare ikke fascineret af de profiler der er på holdet - fordi de nærmest virker mekaniske hver gang de interviewes og mange af dem skiftede til udlandet, inden de nåede at slå igennem i superligaen. Måske er min interesse for AGF blot blevet større og større;)

De to seneste kampe har godt nok kørt på skærmen men uden den større interesse. Færøerne blev slået fint men siger måske heller ikke så meget om kvaliteten. Men nu fik Island også tur med overbevisende cifre.
Hvad syntes I andre om spillet mv.?

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28
Tiltagende ligegyldigt gennem mange år. Jeg foretrækker efterhånden at være på arbejde når landsholdet spiller.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Det er noget random om jeg ser landsholdet. Men det var det største i 80erne og 92. Siden er jeg gået mere og mere død i det.

Jeg synes man skulle droppe alt det kvalifikation og bare spille a og b EM samt abc VM, og kvalificere sig via turneringerne til næste turnering. Og så skulle man bare spille det hvert år altså EM ulige år og VM lige år. Måske kun lige år og ellers pause.

Og ingen træningskampe - måske en lille Cup turnering hvert vinter i januar i Sydeuropa eller et eksotisk sted. Der ligger turneringerne alligvel død. 10 dage færdig bom. Kampe hver anden dag. Fuld gas.
3 puljekampe på en uge og en finale mellem de to pulje vinder , hvor landstræneren få prøvet sin 25 mands trup af med 3 skiftende opstillinger.

Lidt som King eller andet Cup DK vandt en gang. Så man man smide det i mindre lande som alligevel aldrig bliver store nok til at holde EM/VM og hvor man vil promovere fodbolden, og evt. danske tilhængere kan ned få sol på maven og kolde øl et hyggeligt sted på en lille miniferie.

VM kvalifikationer hører fortiden til - alligevel ikke spændende og ingen kan huske hvem man er i gruppe med.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Det er noget random om jeg ser landsholdet. Men det var det største i 80erne og 92. Siden er jeg gået mere og mere død i det.

Jeg synes man skulle droppe alt det kvalifikation og bare spille a og b EM samt abc VM, og kvalificere sig via turneringerne til næste turnering. Og så skulle man bare spille det hvert år altså EM ulige år og VM lige år. Måske kun lige år og ellers pause.
Kunne være en god pointe men er det årsagen til interessen daler?
Eller er det "bare" fordi vi har adgang til stort set alt i dag og kan se det online - så noget skal fravælges og det bliver landsholdet.

Vi har set tendensen i DK og det er en af grundene til vi skiftede landstræner, gad vide hvordan situationen er i andre lande.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
259
Point
28
Min grundholdning er for hvert år, der går, en mere og mere udstrakt grad af ligegyldighed.

MEN: jeg følger da med, ser de fleste kampe, og der skal altid forsvindende lidt til at tænde gnisten igen. Ét stort resultat, et mål, en tackling osv, og så er jeg helt med igen.

3-3 kampen i Schweiz var sikkert meget illustrativ. Havde de tabt 3-0, så var jeg bare gået i seng uden yderligere refleksioner om den kamp - langt fra med samme irritation som ved et tilsvarende AGF-nederlag - men efter comebacket var jeg oppe at ringe og glad for at diskutere det efterfølgende med alle de andre, der også havde set kampen og også var fanget af begejstringen. Elsker stadigt det fællesskab, der ligger i dét. Og elsker slutrunder, især når Danmark er med.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Fedt nogen stadig følger landsholdet tæt. Enig der er noget samlende for nationen.

Tit diskuteret det med venner, og tror der er mange forklaringer.

Tid & tilgængelighed
Fodbold-interessen og tiden til det var større da man var yngre, som barn/ung så jeg ALT også 4. runde kamp i Wimbledon om det så var en kirkegårdmatch på yderste bane ... sport og fodbold var alt.

Men job, børn, ukrudt og græsplæne, handle, lave mad osv fylder bare kalenderen op. Så mit frirum er mest af alt indskrænket til dansk fodbold og agf.

Og så har det været et selvmål med, at den kanal-rundfart landsholdet har været på - og en del ikke har kunnet se det.

Nærhed & Identitet
Der er også lidt med nærheden. I Kbh ser man fans i gadebilledet til landskampe. Man kan tage en tur i Parken, uden at det bliver et længere rejse-projekt. Der er flere lokale helte fra fck og bif på holdet (eller nogen med fortid der). Sepp og Richard var god til at komme rundt på danske stadions - og boede midt i landet sådan da på Fyn. Århus er vel midten haha.

Morten Olsen kom aldrig i provinsen men satte assistenterne til det. I Aalborg og Århus har vi siden følt os overset. Og skiftede en jyde til bif-fck, så kom han på landsholdet. Åge er også gammel Brøndby-træner. Vi ser lidt en gentagelse nu med Hjulmand, der udtager "gamle venner" eller pænere sagt typer der passer hans stil fra FCN og ellers ex fck-bif'ere. Naturligvis også fordi fck og bif er større.

Vi ser det også nu med Højer, det er overdreven oplagt til landsholdet, men istedet vælger landstræneren en højebens spiller og Kristian P fra champions league, og det er ret beset det rigtige valg sportsligt sikkert. Men havde Højer spillet i bif eller især fck (eller haft en fortid i FCN) er det mit gæt det have tippet marginalerne over, og han var blevet udtaget.

Føler vi os snydt i fcm, agf, aab - så kan spillere i udlandet med rette føle sig overset på bekostning af udtagelser fra fck. Peter Ankersen er et godt eksempel. Kunne ikke få succes i Italien, men med hjemkomst til FCK udtaler han straks, at han regner med at komme ind omkring landsholdet, hvis han kan præstere i FCK. Ret beset er det svært sportsligt at komme på landsholdet via superligaen, men vi vil så gerne have nogen med fra egen liga, og der har fck og tidligere bif været den lette vej ind.

De store sko fra 80-92
Tror også vi bliver mættet - der er jo 100 x mere om dansk fodbold og agf end der var i 90erne og især i 80erne. Kom især med nettet.

Det er også et par store sko at fylde ud for landsholdet med 80er holdet og guld i 92. Burde jo slet ikke være muligt for et lille land som DK at præstere det vi gjorde fra 80-92. Synes det hele startede der med flotte kampe mod Italien og Jugoslavien som vi spillede lige op med i kvalen selvom det var verdensklasse hold.

Vi poppede fint op ind i mellem bl.a. VM98 og under Åge, men med lidt kedelig stil, og det passer ikke til vores selvforståelse som de danske brasilianere. I andre lande ville Åge med den statistik og jerndefensiv under VM (der kunne have givet os guld med lidt held) fået opkaldt en nationaldag efter sig (sat på spidsen). Morten Olsen var nok også træner for længe, fordi han er den dygtigste vi har haft - men også lidt kedelig på flere måder. Og vel lidt uheldig. Ligesom vi var uheldige under Richard med at "Bakero'en" - den var aldrig gået under VAR. Sådan er der så meget...

Jeg håber landsholdet igen får tag i os alle :)

PS - VM kvalen 80-82 bliver tit glemt
Jeg husker tydeligtde to kampe vi tabte 2 x 2-1 til Jugoslavien der blev gruppevindere. Tætte kampe. Og havde vi vundet kampen i Italien, var vi kommet til VM 82, og Italien aldrig vundet VM. Sådan er der så meget, hvis og hvis - men fortæller alligevel noget om marginaler. Vi burde i hvert fald have slået Grækenland hjemme.

Verdensmestrene Italien tabte faktisk kun en kamp i de to år inkl. VM ... 3-1 nederlaget til DK.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.223
Point
48
Vi ser det også nu med Højer, det er overdreven oplagt til landsholdet, men istedet vælger landstræneren en højebens spiller og Kristian P fra champions league, og det er ret beset det rigtige valg sportsligt sikkert. Men havde Højer spillet i bif eller især fck (eller haft en fortid i FCN) er det mit gæt det have tippet marginalerne over, og han var blevet udtaget.
Jeg er ikke overbevist om at Kristian Pedersen er det rigtige valg på landsholdet. Han er mig bekendt ikke i nærheden af at være en profil hverken i the Championship eller for Birmingham, og er oppe imod superligaens pt. bedste venstre back og en af de 10 bedste spillere i superligaen i det hele taget.

Det er lader til at en spiller der spiller i udlandet altid er et sportsligt bedre valg end en spiller i superligaen, uanset at han Måske er holdets svageste led, og ikke har vist noget nævneværdigt der berettiger en landsholdsudtagelse.

Martin Hansen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
948
Point
28
Alder
46
Webside
twitter.com
Han er mig bekendt ikke i nærheden af at være en profil hverken i the Championship eller for Birmingham

39 liga kampe i 18/19
44 liga kampe i 19/20 endda med 4 scoringer.

Jeg kender ham overhovedet ikke, men Birmingham er da tydeligvis meget glade for ham, så man kan vel godt kalde ham en profil på holdet på lige fod med Højer er en profil for AGF?

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.223
Point
48
39 liga kampe i 18/19
44 liga kampe i 19/20 endda med 4 scoringer.

Jeg kender ham overhovedet ikke, men Birmingham er da tydeligvis meget glade for ham, så man kan vel godt kalde ham en profil på holdet på lige fod med Højer er en profil for AGF?
Jeg kender ham overhovedet ikke og ved ikke nok om Championship og Birmingham til at vide om han er klubbens bedste spiller, og en af de bedste VB’er i ligaen. Men Eskelinen spillede også fast i sidste sæson og havde flere clean sheets, uden at jeg ville anbefale den svenske landstræner at udtage ham næste gang. Så jeg ved ikke om det er en selvfølge at en spiller i Championship altid er det sportsligt bedre valg end en spiller i Superligaen, det er blot det jeg siger, det kan han godt være men det er ikke en selvfølge at han er det.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Må indrømme jeg heller ikke kender nok til Kristian P, men kunne i hvert fald se i to kampe han spillede for Køge imod AGF at han havde indlysende gode kvaliteteter allerede dengang, der kunne bringe ham langt. Det er så 100 år siden.

Men jeg tror den sportslige vurdering er rigtig nok - tænker også de to må være meget tæt på hinanden, og synes Højers mange løb tilbaglinjen, indlæg og ass/mål virkelig er værdifuld for os og kunne være det for landsholdet.

Sagt på en anden måde hvis Kristian P eller en højrefodet er bedre end Højer, så har har vi i hvert fald ikke noget kvalitetsproblem på den plads heller ikke i bredden ud i nr 3-4-5. Robert Skov er også spændende.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.231
Point
63
Kunne være en god pointe men er det årsagen til interessen daler?
Eller er det "bare" fordi vi har adgang til stort set alt i dag og kan se det online - så noget skal fravælges og det bliver landsholdet.
Jeg tror at jeg begyndte at fravælge landsholdet på et tidspunkt, hvor landskampene skiftede fra de landsdækkende kanaler over på kanal 6 eller hvor det nu var det startede. I forvejen var mit forhold til landsholdet sådan, at jeg da så kampene, hvis jeg ikke havde noget andet planlagt. Før i tiden var en landskamp så stor en ting, at jeg sørgede for ikke at planlægge noget andet. Siden slutrunden sidste år er det vist kun kampen mod Belgien jeg delvist har set (fordi jeg havde Eurosportplayer - for at kunne se AGFkampe). Men det var blot en kamp der kørte i baggrunden, mens jeg også lavede andre ting. Lidt som hvis jeg tænder for en superligakamp, hvor AGF ikke deltager. Men altså, jeg tror at det startede/eskalerede med en træthed/irritation over at produktet skulle malkes ved at flytte til en kanal jeg ellers ikke havde interesse i at se.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
hehe ja alle landskampe 2 år frem havde jeg også skrevet ind i kalenderen, nu er et kun evt. slutrunde kampe jeg noterer mig - resten er random. AGFs kampe derimod er altid noteret. Og altid været. Selv træningskampe får et måske kryds.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Heldigvis har han Højer...

Ellers god start for Hjulmand - sejr ude over England er stort. Da Sepp og drengene gjorde det var vi de kæmpe helte, og da Norge gjorde det var de verdensmestre (huske i kommentatoren).

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
165
Point
18
Jeg brugte 2 timer på at se landskampen i går. Det er 2 timer af mit liv, som aldrig kommer tilbage. Aldrig før i mit liv har jeg været mindre fornøjet over en sejr til vores landshold end jeg var i går. Problemet er ikke så meget, at sejren var tynd og kom i hus på et straffe, som ikke burde dømmes. Vores største problem er, at vi skabte færre chancer end englænderne og at der absolut ikke var noget som helst kreativitet frem ad banen. Der var absolut ingen gennemspillede angreb, hvor man følte sig godt underholdt og mærkede en passion for spillet og landsholdet.

Vi forsvarede os "flot" med bolden. Hver gang bolden kom op på modstanderens banehalvdel, skulle den spilles tilbage til vores stoppere igen. At englænderene ikke forstod at udnytte situationen til at lægge et højt massivt pres i en situation, hvor de var bagud, gjorde ikke kampen mere interessant. Jeg håber på landsholdets og danskernes vegne, at der er udarbejdet en plan for, hvordan landsholdet skal bygge nogle angreb op, nu da de har lært at forsvare sig med bolden. Ellers dør interessen stille og roligt. For min skyld kunne de sagtens blive Europamestre med denne spillestil. Det ville ikke rokke særlig meget ved min interesse for den form for ligegyldig boldflytteri.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Ja, jeg synes nu også mest de her landsholdpauser er irriterende fordi der så ikke er AGF-kamp. Jeg fik set lidt af kampen mod England og det var virkelig en dødssejler med England der ikke kunne så meget en mand i undertal og Danmark der hverken kunne eller ville ret meget da de var foran. Fin defensiv indsats og taktisk en forsvarlig måde at køre den hjem på, men også meget søvndyssende med et par chancer i hver ende. Det var fint at Sisto blev skiftet ind, hvis han er i form er han da en af dem der kan lidt ekstra og forhåbentlig er der stadig mulighed for at der kommer nogle mere tekniske og seværdige typer op nedefra med den der røde tråd. Som det er lige nu, er der da nok mange gode, stabile spillere, men ikke meget der overrasker og ophidser. Danmark har vel nærmest heller ikke været i stand til at udvikle en ordentlig angriber siden Ebbe Sand.

Hjulmand skal have meget mere tid til at ændre udtrykket, men foreløbig er det ikke blevet mere interessant end under Hareide. Han må også gerne lige udtage Højer, det vil da lægge en hel del til interessen for os herinde om ikke andet...

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
250
Point
43
Webside
agf-forum.dk
Kampen mod England var kedelig, men man spiller for at vinde. Selv med 10 mand kan England, i hvert i nogenlunde normal opstilling, godt true os, så man skal ikke bare buse frem over stepperne og så åbne bagtil.

3 point og kedelig spil er bedre end 0 point og en festlig kamp.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
165
Point
18
3 point og kedelig spil er bedre end 0 point og en festlig kamp.
Det kan man godt sige, men nu kunne danskerne jo heller ikke holde England HELT væk for chancer. Et forkert dømt straffespark og en super refleks-redning af Schmeichel hen imod slutningen aflyser et efter forholdene pinligt resultat. Jeg synes, at englænderne var tættere på at udligne end danskerne var på at lukke kampen i god tid. Men det er jo altsammen glemt, når det store regnestykke skal gøres op og sidste kamp i gruppen er spillet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja virkelig træls med de landskampspauser og når selv UEFA selv siger det, så er det galt. Kun slutrunder tak. Og 7-10 dages vinterturnering som træning.

Men uanset dog flot af start resulatmæssigt, og hvad Åge præsterede var også outstanding - at begge hold så spillede ret kedeligt er noget andet. Morten Olsen overpræsterede faktisk også og spillede pæn fodbold. Richardo vandt EM og høstede ellers ikke så meget respekt. Det er ikke blevet let at være landstræner haha.

Som Wenger udtalte så er det strukturen - det er simpelthen for dræbende med kval turneringer og især NL og værre alm venskabskampe. Lad os få det med træningen overstået i start januar, hvor ligaerne alligevel ofte ligger stille, og nyde fx 3 kampe på en uge med DK med forskellige opstillinger hvor Højer og Kristian P kan testes - og så EM og VM slutrunder om sommeren. Det er altid fedt - trods alt, når der er er fodbold hver aften og DK spiller et par gange i ugen.

Kort og intenst. Fuld skrald.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28
Sjov detalje. Efter kampen var fløjtet af fik Reece James direkte rødt for at brokke sig til dommeren. Ifølge The Guardian er det første gang nogensinde England har fået to røde kort i en landskamp.

292E0FD9-BE19-4F11-B1B7-D9D6537B35DB.png

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
haha - altså skidt når en spiller der ikke er på banen ender med rødt. Så må det være alvorligt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Den ros skal han ha...

Dine ulæste indlæg

Top Bottom