What's new
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Landsholdet

Tillykke med endnu en d?dsyg norsk pr?station. 1-1 mod Irland. Som Juventus mod Horsens. Jeg gider ikke engang se kampene til sommer, men vil gl?de mig til Hjulmand-bold.
Beklager kommentaren fra en sur, gammel mand, som mener vi kan s? meget mere.

Det var landsholdet i 80erne som for alvor gjorde mig interesseret i fodbold og i mange ?r var landsholdet det st?rste, men i dag er det bare ikke l?ngere det samme.
Sikkert en kombination af konflikter, alder, for meget fodbold i tv og ja ikke mindst at landsholdet spiller s? r?vsygt at en debat mellem Martin Henriksen og Trine Bramsen virker mere tillokkende.

swharders said:
Tillykke med endnu en d?dsyg norsk pr?station. 1-1 mod Irland. Som Juventus mod Horsens. Jeg gider ikke engang se kampene til sommer, men vil gl?de mig til Hjulmand-bold.
Beklager kommentaren fra en sur, gammel mand, som mener vi kan s? meget mere.
Det er hverken f?rste eller sidste gang, at vi kommer til at se et godt hold spille forkrampet med en h?j fejlprocent. Hvis du t?nker over, hvad der var p? spil i netop den kamp, s? vil det v?re naivt at tro, at det ikke har p?virket spillerne. Havde vi reelt flere m?lchancer end den, der blev scoret p?? Det vidner om individuel klasse. Vi har selv flere gange v?ret vidne til, at AGF har domineret en bedre modstander (f.eks FCK) i store dele af kampen, men n?r chancerne skabes, s? er det holdet med bedst individuel kvalitet (FCK), der trak det l?ngste str?. Det vidner bare om klasse. Der er AGF ikke endnu (undskyld sammenligningen), men hvis du tror, at vi ikke f?r lignende kampe under Kasper Hjulmand, s? er jeg bange for, at du bliver skuffet.

Jeg tror ikke, nogen syntes det var en decideret sjov omgang i aftes, og jeg havde godt nok ondt i maven det sidste kvarter. Det var t?t ved en ren kollektiv omgang helt under niveau.
MEN, for pokker jeg gl?der mig til sommerens slutrunde nu! Ja for fanden!! Jeg har min ja-hat og min Romme-tr?je p?, p? arbejde i dag, og jeg gl?der mig til sommer. Bum!  :)

Danmark er et fint hold, der spillede langt under deres niveau, Irland er et ringe hold, der spillede op til deres niveau.
Kampens d?rligste spiller var vel Braithwaite, der kun blev inde, fordi de andre spillere blev skadet.

Irland havde ikke fortjent at vinde, men Danmark havde godt nok sv?rt ved at komme til chancer.  Valget af Cornelius forstod jeg ikke, deres store tunge forsvarere har om noget lettere ved Cornelius end en hurtigere og mere v?ver type. Dolleren var s? ogs? bleg, men som type bedre egnet mod Irland imho.

[member=70]JB[/member]

Det er hverken f?rste eller sidste gang, at vi kommer til at se et godt hold spille forkrampet med en h?j fejlprocent. Hvis du t?nker over, hvad der var p? spil i netop den kamp, s? vil det v?re naivt at tro, at det ikke har p?virket spillerne.

Det har det givetvis omend jeg har da set hold spille lige s? afg?rende kampe med noget h?jere kvalitet (Var der i ?vrigt ikke en livline til for?ret?). Min kritik er dog ikke (kun) rettet mod kampen i g?r, men hele Hareides regeringstid selvom jeg da godt ved hans resultater fejler meget lidt, men hvis jeg kun var interesseret i resultater, s? n?jedes jeg med at tjekke scoren efter kampen.

Det var en r?dderlig kamp, men opgaven er l?st. To kvalifikationer i tr?k er ikke s? ringe endda.

Sjovt at se Bosse ligger s? d?rligt med pointsnit. Han havde to mulige slutrunder og Danmark var med i begge. Morten Olsen har et fint snit, men en knap s? fin score p? kvalifikation til slutrunder.

Jeg studsede ogs? over det, og is?r vm 98 var en fantastisk slutrunde med Bosse.

Var faktisk heller ikke klar over at Kurt Nikkelaj havde et n?sten lige s? godt snit som Piontek.
Men vi lavede ogs? gode resulater med Nikkelaj - dog ingen kvalifikationer. Med Sepp vandt vi ogs? afg?rende kampe, og fik m?ske heller ikke s? godt udbytte de f?rste 3 og de sidste 2-3 ?r.

Endelig vildt snit af Richardo - over dobbelt s? mange kampe som ?ge. Relativt kedelig fodbold fra de to - men hvor har de leveret varen. Og med lidt held kunne vi som ogs? have spillet til 0 hele VM og m?ske vundet slutrunden. Ikke fordi vi var specielt gode - men sikke et forsvar og m?ske verdens bedste m?lmand. Havde han ikke v?ret s?n af Schmeichel tror jeg han havde f?et den k?ring. Meget af ?ges succes kan adresses til vores keeper.

Ellers mener jeg klart vores bedste landshold var i 84 og 86 - uden sammenligning. Var Allan Simonsen ikke blevet skadet i 84, tror jeg vi havde v?ret meget t?ttere p? guld der. Skaden bet?d ogs? han kun var en skygge af sig selv i VM86, hvor han som 33 ?rig ogs? kunne have v?ret en stor faktor i evt. dansk medalje, guld m?ske. Plus vi fik Frimann skadet lige inden VM. Han i sit livs form der, mens Sj?nne var p? retur. Husker ikke helt hvordan M?lby var k?rende ved VM86.

Fedt Dollberg kom p? tavlen igen - han er jo egentlig kun 21 ?r og har et p?nt scoringsnit - er han manden vi tror p? eller andre?

Hvem mener I vi skal satse p??

Martinstranger said:
Det blev Jon Dahl der skulle til Malm?, da DN hellere vil AGF:)

Til geng?ld taler landstr?neren med danske tr?nere om en mulig indsats til slutrunden til sommer, hvor den danske turnering alligevel ligger stille Hareide afsl?rer: Kan l?ne dansk tr?ner til EM ? Ekstra Bladet
Umiddelbart ville det give mening med en tidligere angriber men jeg formoder andre tr?nere er langt t?ttere p? DBU end DN.

Jeg t?nker sgu egentlig at Kasper Hjulmand ville v?re den bedste assistenttr?ner til sommer, og s? er han allerede p? DBUs l?nningsliste, men der er nok for mange lig i lasten til at det kommer til at ske.

Hvis det bliver Hjulmand - s? tror jeg sgu ikke Hareide kan de dage..........
Det kommer ikke til at ske, det scenario.
Og hvis Hareide ikke selv kan pege p? sin assistent og bliver p?duttet en "acceptabel l?sning" (for Meter P?ller) s? bliver det ogs? noget snavs.
Jeg t?nker det bliver Kvist eller en tr?ner der g?r ledig alligevel.

Martinstranger said:
Jeg m? erkende at jeg bliver overrasket, hvis vi pludselig har en p? landsholdet der spiller for Barcelona i dette for?r :eek:

Journalist: Nu er Braithwaites agent i Barcelona ? Ekstra Bladet

Det skal dog siges,  at jeg ikke har set ham spille i Spanien.
Det er sku godt g?et af Brathwaite - stort tillykke til ham.

Han f?r chancen for at spille p? h?jeste niveau og de allerbedste spillere - h?ber han f?r puttet mange i kassen og Messi servicerer ham perfekt. Samtidig har han formentlig sikret sig pensionen.

En k?mpe byrde tynger Martin Braithwaite - Sport

Og hvad s? med byrden om at skulle efterf?lge Allan Simonsen og Michael Laudrup?

?Jeg er min egen spiller. Jeg t?nker ikke s? meget p?, hvem der har v?ret her f?r. Det er nogle fantastiske spillere og legender i Danmark, som jeg har set op til, og jeg er stolt over, at jeg skal v?re den n?ste dansker her.?

Og hvad s? med de ni trin op mod et fyldt stadion?

?Jeg spillede her for et par uger siden, og da sagde jeg til mig selv; pr?v at t?nk, hvis jeg g?r ind p? banen her, og det er mit stadion og mine fans. Nu skal jeg s? g?re det.?

Det er p?faldende at man har den her regel om at man kan k?be en spiller efter vinduet er lukket netop i Spanien, hvor man ogs? har en regel om at alle spillerne skal have en frik?bspris. Det er en ting at man tilgodeser de store rige klubber med den mulighed, men Leganes kunne s? ikke engang sige nej eller presse prisen op. Barcelona har simpelthen mulighed for bare at sende aben videre. Leganes har s?gt om dispendentstion til s? selv at f? lov at hente en erstatning, s? man m? da h?be de i det mindste kan det og det kan ende et sted hvor en klub er tilfreds med at have lavet et salg.

Men tillykke til Braithwaite. Han f?r forh?bentlig en del spilletid her i for?ret og s? kan det v?re helt godt for landsholdet n?r vi n?r EM, at han har spillet p? et h?jere niveau. P? l?ngere sigt f?r han det m?ske sv?rt, men mulighed for at tr?ne med nogle af verdens bedste spillere og sikkert ogs? mulighed for at skifte videre til en anden klub, det er over Leganes' niveau.

Det begynder da at ligne en rimeligt konkurrencedygtig start 11:

Leicester
Valencia - Chelsea - AC Milan - Udinese
Southampton - Inter - Dortmund
Leipzig - Parma - Barcelona​

B?nk:
Celta Vigo, Genoa, Nice, Frankfurt, Feyenoord, Bologna, Lyon, Hoffenheim

Og s? er de fleste endda faste startere i deres klubber, selvom Dortmund og Leipzig lige skal stramme lidt op.;)