Nyheder

Landsholdet

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
men at se landsholdet spille er noget som jeg hverken ser frem til eller indretter mig efter.
Trist, for engang var landsholdet det absolut største for mig, i dag noget som jeg sjældent for alvor bliver positiv ophidset over.
Vi er tilsyneladende flere der har det på samme måde og så falder det nok tilbage på spillestilen. Jeg har en lille forhåbning om at Hjulmand (med tiden) kommer til at stå for noget andet og vi får nogle flere teknikere på holdet. Det gør ikke noget, hvis vi kan slippe af med nogle af de teknisk udfordrede som til gengæld har fysik/fart - der vil jeg hellere se teknikken. Det har været en mangelvare i mange år og man drømmer sig tilbage i tiden ;)

Har lige startet kampen og så målene fra første halvleg samt en smule mere - det jeg nåede at se var kedeligt. Som @Stig AKA Frank Heskjær nævner, hjælper det heller ikke med et tomt stadion og manglende stemning men det er selvfølgelig heller ikke spillernes skyld.

Er lidt ked af det på vegne af Patrick Mortensen. Jonas Wind er sikkert fremtiden men her og nu mener jeg PM er bedre og scorer flere mål - det nytter bare ikke noget at spille i AGF og (tilsyneladende) ikke have de egenskaber træneren efterspørger. Så kan man have nok så flot et scoringssnit i de sidste tre sæsoner.

Ps: Men Ronnie Schwartz havde også et fantastisk målsnit i første halvdel af sidste sæson og det endda på et bundhold. Det var vildt. Til gengæld kan han ikke engang komme på bænken i Fcm i denne sæson.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.117
Point
63
Elsker slutrunderne - kvalifikations kampe er mest irritations moment, hvor superligaen så ligger stille. Og synes det er lidt svært at forholde sig at skulle vinde en kamp langbortistan ift en slutrunde måneder et år ud i fremtiden.

Men resultaterne er da fantastiske pt og under Hareide for et lille land på 5 mio. Og vi har jo faktisk præsteret over evne siden 1980.
Mener stadig vi med lidt held faktisk kunne have vundet VM sidst med det forsvar og Schmeichel.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
286
Point
43
Mit navn er Anders, og jeg kan godt lide at se landsholdet spille. Så... så er det sagt!

Ok, der er ikke samme tændingsniveau til en Nations League-kamp mod verdens bedste, som der er til en kamp mellem AGF og et bundhold i 1. division i pokalturneringen. Men jeg ser det. Og jeg ser det gerne. Holder mig endda vågen til kl. lort (= efter kl. 10), selvom småbørn, der slet ikke kan sove om natten, gør mig til zombie i løbet af dagene i øjeblikket.

Og jeg følger landsholdsspillerne i udlandet, og jeg synes det er megaspændende, at vi lige nu kan præstere så mange stamspillere i diverse store klubber rundt omkring i Europa. Selv om landsholdet tabte i går, og selvom der ikke var tilskuere på stadion, så synes jeg faktisk, det var en god og underholdende kamp. De belgiske stjerner virkede decideret rystede i en kort periode i starten af anden halvleg, indtil Lukaku lige viste, hvad forskellen er på rigtig gode spillere og de bedste spillere i verden. Bum, bum!

Og alle de argumenter om, at kvaliteten ikke er høj nok... arrh hva'? Hvis man har fulgt AGF trofast i de sidste 20 år, så kan man vist også godt bære over med at Yussuf Poulsen misser et par tæmninger i et tempo, der er tre gange højere end i Superligaen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Og alle de argumenter om, at kvaliteten ikke er høj nok... arrh hva'? Hvis man har fulgt AGF trofast i de sidste 20 år, så kan man vist også godt bære over med at Yussuf Poulsen misser et par tæmninger i et tempo, der er tre gange højere end i Superligaen.
Jeg ser faktisk ikke så meget argumenter om kvaliteten, men mere på spillestilen, og spændenden, eller manglen på den, og på andre faktorer som måske er svære at sætte ord på.
Altså for de fleste er landsholdet noget man gerne vil have lyst til at følge med i, men hvor man af den ene eller anden grund, og måske flere, ikke har lysten pt.

For mit vedkommende handler det ikke om selve spilkvaliteten. Det må jeg sige.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.117
Point
63
Men nok også noget med klubfodbold er blevet kæmpe stor, at vi er vant til høj klasse i champions L og nationalfølelsen ikke helt så stor (når der ikke er kommer spillere på fra AGF fx) ... og hvor vi kommer fra: forkælet med 80er holdet, og EM guld 92 og flot VM98.

Mange gik vel også kold i ellers dygtige Morten Olsen, så fik vi en norsk træner og tidligere bif'er (dog med kæmpe succes) og nu en fcn'er ... ikke just folkets mand, og slet ikke her i Jylland.

Men måske vi får en optur igen, hvis vi også får nogle store angrebs profiler. Manglen på en ægte angriber har også været drænende.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Jeg har også fulgt Barcalona tæt tidligere, men også mistet lysten dertil. Jeg har fulgt Arsenal rigtig tæt, og så 100% af deres kampe, men misser kampe nu far tid til anden, og har færre og færre gange hvor begejstringen når de højder jeg havde tidligere, og ikke kun pga. de to klubbers manglende resultater.

Omvendt er min kærlighed og lyst til at følge AGF bare vokset og vokset i de sidste 20-25 år, og det har jo fandme ikke været pga. kvaliteten i spillet :D
Og jeg har det personligt sådan, at det nok har noget med nærheden at gøre. Og fordi jeg er involveret på en helt anden måde. Altså når jeg er i Parken og se Danmark, eller til VM i Rusland da jeg var med derovre, der er min passion langt højere. For mig at se er det blevet sværere at være begejstret for fodbold man kun kan se/mest ser på TV. Måske fordi der bare er 1000 kampe om ugen. Jeg ved det ikke.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.799
Point
83
Mange gik vel også kold i ellers dygtige Morten Olsen, så fik vi en norsk træner og tidligere bif'er (dog med kæmpe succes) og nu en fcn'er ... ikke just folkets mand, og slet ikke her i Jylland.
Måske røg noget af populariteten også med de konflikter der har været, mellem først spillerne og pressen og siden mellem spillerne og DBU. Der mangler nok også nogle flere farverige/skæve personligheder i landsholdstruppen, tænker jeg. For mig er der ret gråt i gråt, men det er da nogle flotte resultater de har opnået de seneste år. (Først efter at have skrevet det, kom jeg til at tænke på at det ikke føltes naturligt at skrive "vi" om de opnåede resultater, men det siger vist egentlig det meste om, hvor tæt mit forhold er til landsholdet).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.117
Point
63
1605807884055.png

Pudsigt nok så har 80'er yndlingene med Sepp så ikke det højeste snit, naturligvis også noget med første 3 år og sidste 3 år at gøre.

Bosse havde et ringe snit og få mål trods offensive typer, og det var vel eneste ørkenvandring af landstrænere resultatmæssigt - borset fra et ultimativt peak ved VM 98. Dog også meget pga begge laudrup-brødrene + schmeichel peakede (de to første stoppede vel 4 og 8 år for tidligt)

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.050
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Jeg forventer, landets bedste spillere spiller på et par niveauer over og med langt større kvalitet hele vejen rundt ikke mindst teknisk, hvad AGF spillerne kan præstere. Det er mig en gåde, hvordan man kan sammenligne de størrelser.

Jeg lever da fint med en misset tæmning eller 2, selv Messi kan fejle teknisk, hvis vi nu skal blive i formålsløse sammenligninger.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.117
Point
63
Fik lige en snak med en bif fan og han siger landsholdet heller ikke har deres fokus, fordi de ikke leverer nogen til holdet , men det har været et fck-hold i mange år.

Omend der dog er en del ex bif'ere - men de er jo bedre vant med spillere direkte fra Bif førhen.

Tænker også vi får mere lyst til at se landsholdet hvis Højer og Jønsson oftest er i truppen og få indhop eller kampe ved skader - for start11 kommer de ikke i. Også selvom det for Højer først bliver efter han er solgt til udlandet. Og kan PM, Tingager eller PO oven i hatten også snige sig ind bare en sjælden gang i mellem som joker vil det være fantastisk tænde vores hvide hjerter.

Albert og Hausner er vel også nogen man på sigt kunne drømme om måske spillede sig ind med masser af flid og held.

Tænker også en Stage i truppen ville tænde nogle hvide hjerter selvom det jo er 60-40 pt i FCK-favør.
Fischer har også en fortid i AGF, men næppe mange der jubler om ham med.

Førhen havde vi jo masser af tidligere agf'ere i landsholdstruppen. Også nogen direkte fra agf.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Jeg var mere interesseret i at se Jens Jønsson i aktion, og håbede på at se Patrick Mortensen, end jeg var spændt på resultatet i den kamp hvor PM var udtaget.

Men det ændrer ikke ved at der har været lange perioder med landsholdet, hvor jeg var helt anderledes bidt af det, selvom der heller ikke var AGF'ere med dengang.

Der var også senere højdepunkter da Jacob Poulsen var med, og endda afgjorde svenskerkampen som AGF'er for Danmark. Så det er en faktor, men noget ekstra for mig.

Men det er så vigtig en faktor, indrømmet, at jeg ville se en landskamp alene for at se hvordan Casper Højer eller Patrick Mortensen gør det for Danmark.

For satan, jeg har set Islandske U21-kampe for at se hvordan Thorsteinsson gjorde det.
AGF-vinklen er meget vigtigt. Og en stor ting. Jeg har også lyst til at se Bundu spille på landsholdet i en slutrunde eller andet.

Så det er helt sikkert noget der kan få mig tilbage til landsholdet, men ikke den primære grund til at jeg "forlod det". Og det ved jeg jo da der heller ikke var AGF'ere på holdet dengang.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.117
Point
63
Det betyder meget at have nogle helte på landsholdet - og det er ligesom bare ikke (ex) fck'ere, gule bifere eller ulve i rødt og hvidt. Jo jo fint nok hvis de spiller sammen med nogen hviiije også.

Eller nogen der er skiftet ud så tidligt at man ikke ser dem som fck, bif, fcm spiller. 80er landsholdet var ikke sådan rigtig bundet op med pis-gult hjerte osv.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Vi burde nok melde afbud til VM i Qatar men det sker formentlig ikke...........

Landsholdet er blevet matchet i gruppe F med Østrig, Skotland, Israel, Færøerne og Moldova. Det må papiret være forholdsvis fornuftigt.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Hjulmand dropper Robert Skov på venstrebacken. Det var tilsyneladende et eksperiment i samarbejde med Hoffenheim som nu droppes. https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-01-08-hjulmand-dropper-robert-skov-som-back

Tv2 mener nu det bliver Joakim Mæhle og Jens Stryger Larsen der skal kæmpe om pladsen.
Jeg håber mere på det bliver Højer og helst inden han skiftet til en anden klub ;) Men det er nok utænkeligt at spille i AGF og håbe på det.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Vi burde nok melde afbud til VM i Qatar men det sker formentlig ikke...........
Der er for/imod en mulig deltagelse og Hjulmand er allerede nu ude for at forsvare den

Hvordan ser verden egentlig ud, og hvordan vil vi påvirke menneskerettigheder til det bedre? Hvordan gør vi det? Gør man det ved at blive væk eller ved at bruge lejligheden til at presse styret op til slutrunden? Trine Christensen fortalte mig, at på baggrund af, at der netop skulle afvikles VM, og efter et stort internationalt pres, har Qatar vedtaget fire nye love, der går i den rigtige retning for de slavearbejdslignende tilstande, der er. Det er jo den største anke sammen med synet på kvinder. Menneskerettigheder er jo mange ting. Det vil sige, at der er fremdrift, og måske kunne man vende den om: Måske kunne dette her blive et VM, hvor man netop kan udøve den største effekt på menneskerettighederne. Hvis Danmark kommer til VM, så vil vi vise, hvem vi er, hvordan vi ser på verden og så i øvrigt tale sammen,« siger Kasper Hjulmand.

Han har dog meget ret i nedenstående selvom det kan være svært at holde det store overblik. Ændringer tager tid og især når det gælder vaner/kultur.
»En anden ting er, at jeg har det lidt stramt med, at vi i Danmark sidder på vores moralsk høje hest og peger fingre. Det betyder jo ikke, at jeg ikke synes, det er håbløse tilstande, der er og har været for arbejderne i Qatar. Men vi skal forstå den kulturelle kontekst. I Norden er vi kommet langt, når det handler om menneskerettigheder. Det er ikke så længe siden, jeg rejste rundt i Afrika og så Fort Christiansborg i Accra i Ghana og læste op på, hvad der skete, da Danmark solgte slaver i 1600-1700-tallet, eller da jeg boede i Grønland i begyndelsen af 1970’erne, hvor den danske stat tog drenge ud af bygderne og hev dem til Danmark, fordi de skulle kultiveres, og at de ikke kunne kende deres familie, når de kom hjem. Det er ikke så lang tid siden.«

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.050
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Mit dilemma er, hvor går grænsen?

Hvad med USA som dræber uskyldige civile herunder børn med droner? Eller Kina som har "arbejdslejre" Stalin style? Eller Rusland som de facto er et diktatur, med undertrykkelse af eks. homoseksuelle? Eller Ungarn? Der er rigelig med lande, hvor det hurtigt bliver problematisk.

Jeg siger ikke, DK bør tage til VM, man skal bare være klar til at tage den diskussion, når det også gælder lande som økonomisk og/eller kulturelt har stor betydning for DK.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom