New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Landsholdet

Landsholdet

ramloser

Active member
Vi havde en tr?d der hed landsholdet-eller mangel p? samme. Jeg synes vi i det nye format skal n?jes med landsholdet. Jeg var nok ikke den eneste, der var t?t p? at afg? ved d?den med hjerteslag i g?r. Vild afslutning med temaet "never give up".
 
Jeg m? jo blankt erkende at da vi kom bagud 3-0 sk?ldte jeg husets uskyldige kat voldsomt ud, pissede i haven og gik sur i seng.
Fejl 40, lige der......
 
Tom said:
Jeg m? jo blankt erkende at da vi kom bagud 3-0 sk?ldte jeg husets uskyldige kat voldsomt ud, pissede i haven og gik sur i seng.
Fejl 40, lige der......

:Det er trods alt en mindre traumatisk oplevelse end at smadre fjernsynet, hvorefter en stikflamme tager fat i gardinet og huset br?nder ned til grunden.
 
ramloser said:
Vi havde en tr?d der hed landsholdet-eller mangel p? samme. Jeg synes vi i det nye format skal n?jes med landsholdet. Jeg var nok ikke den eneste, der var t?t p? at afg? ved d?den med hjerteslag i g?r. Vild afslutning med temaet "never give up".
Jeg m? indr?mme at Hareide havde en helt anden tilgang til landsholdets spillem?ssige udtryk, end det jeg forventede da han blev ansat. Ikke mindst har han (heldigvis) en mere offensiv tilgang - det s?tter jeg stor pris p? 8)

Det er en imponerende resultatr?kke der efterh?nden er for landsholdet - hvorn?r har de sidst tabt i ordin?r spilletid? Flot flot comeback i g?r - jeg var lige ved at slukke da der stod 3-0 men valgte at lade det k?re i baggrunden og det var en fornuftig beslutning:) Dejligt de tror p? det men det skal de selvf?lgelig ogs? med den r?kke kampe - de har om nogen v?ret "med" i alle kampe indtil slutfl?jt.
 
Jeg m? indr?mme at Hareide havde en helt anden tilgang til landsholdets spillem?ssige udtryk, end det jeg forventede da han blev ansat. Ikke mindst har han (heldigvis) en mere offensiv tilgang - det s?tter jeg stor pris p? 8)

Det er en imponerende resultatr?kke der efterh?nden er for landsholdet - hvorn?r har de sidst tabt i ordin?r spilletid? Flot flot comeback i g?r - jeg var lige ved at slukke da der stod 3-0 men valgte at lade det k?re i baggrunden og det var en fornuftig beslutning:) Dejligt de tror p? det men det skal de selvf?lgelig ogs? med den r?kke kampe - de har om nogen v?ret "med" i alle kampe indtil slutfl?jt.
[/quote]

Heh, sjovt som man kan se fodbold forskelligt  :) .

Jeg synes, Danmark under Hareide spiller gudsjammerlig kedelig angrebsfodbold med kampen i g?r som et s?rligt lavpunkt trods comebacket, men resultaterne kan ingen tage fra ham.

 
Martin Hansen said:
eg synes, Danmark under Hareide spiller gudsjammerlig kedelig angrebsfodbold med kampen i g?r som et s?rligt lavpunkt trods comebacket, men resultaterne kan ingen tage fra ham.

Ja, deri er jeg i alt fald ikke enig. Jeg vil medgive kritikere, at med Schoene og Delaney som spilstyrende p? midtbanen savner vi lidt fart i forhold til konkurrenterne i top 10 i verden. Til geng?ld er de gode til at finde rummene, der g?r ondt p? modstandernes defensiv. Desuden er de i stand til at servicere Eriksen, hvilket tidligere var et problem. L?g hertil Y,Y, Poulsens fart og m?lfarlighed, s? synes jeg faktisk, at det er ret underholdende. Dalsgaard og Stryger er naturligvis ikke i europ?isk topklasse, men de holder et ret stabilt niveau. Mest af alt mangler holdet en spidsangriber, nu hvor N. J?rgensen tydeligt er faldet i niveau, men Gytkj?r s? ret skarp ud, i de 20 min. han fik mod Schweitz. Vi skal nok tilbage til 1998 for at finde et dansk landshold p? et tilsvarende niveau - eller er jeg blind?
 
P? papiret har vi et af de bedste landshold i et ?rti og resultaterne understreger vel ogs? den p?stand, men underholdningsv?rdien er mildest talt elendigt. Igen resultaterne er med Hareide, men jeg overhovedet ikke mere underholdt nu end under Morten Olsen, jeg er faktisk slet ikke underholdt, hvilket for mig er et vigtigt kriterie, n?r vi snakker landsholdet, m?ske fordi jeg er vokset op med 80er landsholdet.
 
Hjulmand bliver senere i dag pr?senteret som ny landstr?ner efter EM 2020.

Som en stor Hareide kritiker er jeg sv?rt forn?jet.
 
Hjulmand....!?

Alts? ja, jo, men, argh, m?ske, YES!, NEJ!, aner det ikke.

Jeg frygter til tider flot men naivt angrebsspil. 
Men hvis det betyder, at man f?r et langt mere underholdene landshold, s? fred v?re med det. 
Om et Hjulmand-landshold ville have spillet liges? godt i VM i Rusland ved jeg ikke, men den kamp imod Kroatien var noget af det mest professionelle jeg har set et DK landshold spille. 

P? den anden side var det rent angrebsfodbold og et par h?rde hunde bagtil som vandt os EM, og gjorde det s? flot i 80'erne.
S? jeg havde forventet en ny elkj?r/Laudrup-?ra, med Laudrup i spidsen for landsholdet. 

Hjulmand... Jeg er okay med det. Men han har ALDRIG f?et mine interesse-klokker til at ringe.
 
Hareide skulle v?re skuffet over beslutningen. Det lugter langt v?k af, at Hjulmand overtager landsholdet l?nge inden EM 2020.

 
Hjulmand er det logiske valg. 4-3-3 og ikke bange for at bringe talenter i spil. - Og selvf?lgelig stopper Hareide snarest. I praksis er han handlingslammet efter pressem?det og kontrakten ud.
 
B.T. afsl?rer: Kasper Hjulmand bliver Danmarks nye landstr?ner | BT Fodbold...

Artiklen i BT. Overraskende synes jeg nok. Hareide har resultaterne med sig og selvom det ikke er sindsygt underholdende, har vi ogsaa stadig begraenset spillermateriale. Der er heller ikke megen sjov ved at spille underholdende hvis man ikke vinder. Hjulmand er helt sikkert en meget dygtig traener, og det vil vaere interessant at se det med dygtigere spillere, men kan han implementere det paa landsholdet hvor han kun har spillerne i korte perioder?

Det er nok meget taenkeligt der saa skal skiftes hest midt i kvalifikationen - Hareide er dead man walking og Hjulmand er allerede klar til at traede til.
 
Det her kunne DBU anno 1990 n?rmest ikke have gjort ringere.

Hareide er f?rdig inden ugens udgang, samme uge som han f?rte landsholdet til en 5-1 sejr og 11 m?neder efter en VM-ottendedelsfinale.
 
Ja, Hjulmand har gjort det godt i FCN. Og Ja, det har v?ret imponerende den m?de han har f?et unge spillere op p? f?rsteholdet.

Men alts?, som vi som AGF fans ogs? har pointeret flere gange, s? er der bare heller ikke noget pres i en klub, som ingen interessere sig for. T?nker der er ret s? stor forskel at implicere unge spillere p? f?rsteholdet i FCN end p? det danske fodboldlandshold.

Morten Wieghorst har sgu ogs? et ret flot CV efterh?nden, i forhold til han ikke rigtig har f?et noget ud af det, de steder han har v?ret.
 
Som jeg skrev andetsteds:
S? l?nge det bliver mere som Hjulmands offensivt dynamiske FCN, og mindre som MWs ?boldbesidende? AGF/AaB... For det var noget af det kedeligste fodbold jeg har set i lit liv p? Aarhus stadion. Boldflytteri nej tak. Defensivt frygter jeg ogs? naivitet. Let?s see!
 
Mere seri?st s? tror jeg faktisk det er et godt valg.
Den r?de tr?d i DBU kommer i gode h?nder med de to.
 
swharders date=1560349030 said:
Btw, hvor ligger det nye i at skifte tr?ner efter en 5-1 sejr? ;)
 Haha :D Alts? nu meldes det jo faktisk ud, at ?ge og Jon f?r EM2020 med f?r de skal overtage, og at der kun bliver udbetalt l?n til Hjulmand/MW derefter. 

Det lyder helt sk?rt. Det er der lidt nyt i. Vi betalte mig bekendt dobbeltl?n dengang, og flere andre gange n?r vi har skiftet tr?nere.
Jeg kan ikke forestille mig at Hjulmand og MW skal g? rundt til 2020 efter EM i Danmark bl.a. og vendte p? jobbet.
 
N?r vi tager i betragtning, at DBU valgte at s?tte Peter Albue-M?ller i s?det, er det en logisk udvikling. Han har - ofte med slag under b?ltestedet - som kommentator v?ret p? nakken af Hareide. M?ske er det i virkeligheden Jon T. der er anst?dsstenen,  pga. misundelse over for en langt dygtigere angriber end ham selv. Hvem ved? Men at DBU endnu engang viser sig parat til at overtage galehuset fra os, er ingen overraskelse. Nr. 10 i verden, n?stbedste snit pr. kamp i verden inden for de sidste to ?r - og det bedste snit, nogen dansk landstr?ner har leveret. Jamen, det er da logik at han erkl?res "persona non grata" et ?r f?r kontraktudl?b. Selvf?lgelig h?ber gr?dhovederne i DBU, at Hareide siger op hurtigst muligt. Det kunne v?re en fin h?vn at blive siddende og medvirke til, at vi kvalificerer os til EM. Omvendt, hvis Hjulmand og Wieghorst tager over og misser kvalifikationen - s? er DBU selvforskyldt sat i gabestokken.
 
Top