New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Lidt nyt fra træningsbanen

8000 date=1564673379 said:
Winther date=1564673116 said:
Sp?rgsm?let er om det kan blive endnu bedre.
  
Sp?rgsm?let er ogs?, om det kunne blive v?rre. Der er ingen garantier for, at tingene bliver bedre ved at smide Backman p? banen. Den evige jagt p? noget bedre, hedonismen, har ledt mange mennesker i ford?rv og ?delagt mange relationer.

Heldigvis sl?r David Nielsen mig som en uhyre pragmatisk mand, s? jeg er egentlig overbevist om, at Juelsgaard spiller, fordi DN vurderer ham til at v?re bedre (eller i hvert fald mere klar) end Backman pt.
 
 
Jo da, og den vurdering overlader jeg trygt til DN. Jeg argumenter alene mod at Juelsgaard ikke skal b?nkes fordi det ville v?re et d?rligt signal overfor ham.
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Ligesom man ikke kan konkludere noget p? ligaen efter 3 kampe, s? kan man heller ikke konkludere noget for resten af s?sonen ift Backmann/Juelsg?rd. Backmann n?ede jo ikke at spille mere end halvdelen af hver anden tr?ningskamp (blev sparet imod Horsens og st?rstedelen af kampen imod Randers som jeg husker det), og s? en reserveholdskamp, mens Juelsg?rd har spillet mest af alle i truppen, som jeg skriver. S? alts? m?ske David bare ikke ville bruge ?bningskampen og kampe imod FCK/FCMtil at spille Backmann tilbage igen.

Jeg vil ikke blive en skid overrasket hvis Backmann f?r comeback i en af de tre n?ste kampe, og derefter er fast mand igen.
Ja, som sagt tror jeg det kan blive endnu bedre med Backman fremfor Juelsgaard hvis han er i fulde ondrejninger. Nogle gange kr?ver det lige en kamp eller to efter en skade, men Backman er som type heller ikke en hvor det beh?ver betyde s? meget. Det ville overrakte mig hvis Juelsgaard simpelthen har sl?et ham af, men det m? DN selvf?lgelig vurdere. Sp?rgsm?let er s? om det ikke - igen uden at tage noget fra Juelsgaard - mest ville v?re et udtryk for at Backman har mistet niveau permanent og der s? skal handles ind. Jeg forventer dog som sagt ogs? at se Backman p? banen meget snart, men reelt har jeg ingen viden om hans ?jeblikkelige niveau.
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Sidst Backmann var ude med hovedskade og kom tilbage vandt vi 1-0, 2-0 og 2-0 i hans tre kampe f?r han blev skadet igen.
S? det ville v?re underligt at stille det sp?rgsm?l synes jeg

Backmans stats var ogs? bedre, n?r han spillede sammen med Juelsgaard, end n?r han spillede sammen med Kanstrup. Var det Juelsgaard, der gjorde Backman god? Statistikker er gavmilde.

Og tesen om, at "man er ikke bedre end sin sidste kamp" holder ikke helt, n?r Backmans sidste kamp ligger et halvt ?r tilbage. Du ved af gode grunde ikke, hvilket niveau eller hvilken forfatning Backman er p? pt. I stedet bygger du hele dit argument p? noget, der var engang. Med samme logik burde Toutouh vel ogs? spille hver gang.

Jeg siger ikke, at Backman ikke er p? sit gamle niveau. Men det kan vi af gode grunde ikke vide.

S? bare at smide Backman ind, fordi man h?ber og antager, det hele bliver bedre, er ikke den rigtige fremgang. Den rigtige fremgang er derimod at smide Backman ind, n?r/hvis han er bedre end alternativet, som pt. g?r det rigtig fornuftigt.
 
Ja eller m?ske spillede Kanstrup ikke godt pga d?rligere keeper end Grabara - og vi ikke fik den defensive midt til fungere optimalt i efter?ret eller fordi det var Dino og ikke Munksgaard. Der er mange afledte ting der spiller ind....

For egentlig burde Kanstrup jo ikke have v?ret s? ringe. Han var god i S?nderjyske i s?lvs?sonen, og for?ret 18 i AGF og vist ogs? f?et lidt succes i Tyrkiet?
 
Jeg er nu mere tilfreds med vores nuv?rende forsvar, og Backmann i topform tager pladsen. Sp?ndende med Hausner ogs? - der er stort udviklingspotentiale, han er ogs? st?rk p? bolden og har hele pakken synes jeg.
 
Og i de tre kampe Backman fik mellem sine hovedskader, var det alts? ikke topholdene vi m?dte. Der var tale om Hobro, EfB og et S?nderjyskE hold, der havde store startvanskeligheder under Glen Ridderholm.

Jeg pr?ver ikke at tale Backman ned. Jeg synes, han er en fantastisk forsvarsspiller. Eller i hvert fald han var. For som jeg skrev i mit foreg?ende indl?g, er der ingen af os der ved, hvilket niveau han er p? pt.

Jeg har selv en baggrund som elitesportsud?ver (ikke fodbold). Og jeg kan fort?lle det ikke overraskende faktum, at hver gang man har haft en alvorlig skade eller v?ret i en lige-ved situation, s? s?tter det spor. For en tennisspiller betyder det, at de ikke t?r g? efter yderboldene, da de er bange for at vrikke om. For en l?ber betyder det, at de er forsigtige i svingene. For en s? udpr?get fysisk og duelorienteret spiller som Backman, vil det formentligt betyde, at man er mere forsigtig, n?r man g?r ind i duellerne. Det ville kun v?re naturligt, hvis Backman var m?rket efter to hovedskader. Og i det tilf?lde er det ikke ut?nkeligt, at det er en lidt anden Backman, vi f?r tilbage.
 
Backmans stats var ogs? bedre, n?r han spillede sammen med Juelsgaard, end n?r han spillede sammen med Kanstrup. Var det Juelsgaard, der gjorde Backman god? Statistikker er gavmilde. 
 
[member=38]8000[/member]? 

Nu er mine poster om emnet blevet slettet, men jeg kan afsl?re for dig, at Kanstrup og Juelsg?rd begge havde forf?rdelige stats sammen, og gode stats med Backmann, og at Backmann bare havde gode stats uanset hvem han spillede med. Jeg argumenterede selv for, at Backmann og Juelsg?rd var et langt bedre par en Kanstrup og Backmann, s? jeg er ikke nerv?s eller bekymret ved Juelsg?rd/Tingager, men jeg mener 100% at Backmann er vores bedste defensive spiller til pladsen. Om han er bedre end Tingager ved jeg ikke. Vi har kun 1 kamp at bed?mme dem sammen p?, og der vandt vi 2-0 i den f?rste mens Tingager udgik efter 5 minutter og Backmann vandt 2-0 igen sammen med Juelsg?rd. Og det er faktisk historien om Backmann. N?r han spiller, s? vinder AGF, eller taber i hvert fald ikke. Backmann n?ede kun at tabe en eneste af sine 12 kampe sidste s?son, og det var den hvor han udgik med skade ved stillingen 2-1 til Horsens, i Horsens efter 37 minutter.. Og jeg synes det er helt vanvittigt at vi skal diskutere det her. 

Backmann har ganske enkelt et meget h?jere pointsnit end Juelsg?rd.
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
men jeg mener 100% at Backmann er vores bedste defensive spiller til pladsen

Vi m? vel antage, at David Nielsen stiller med det bedste hold. S? der er noget, der tyder p?, at Backman ikke er den bedste pt. (Du insisterer p? at skrive om ham i nutid.) Om det er fordi, skaderne har m?rket ham, eller han bare ikke er helt i form endnu, ved jeg ikke. Men han er formentligt ikke den bedste til pladsen... for s? spillede han nok.

Om han er den bedste om en m?ned, kan vi af gode grunde ikke vide. Men hvis han er, s? spiller han helt sikkert til den tid.
 
Vi m? vel antage, at David Nielsen stiller med det bedste hold. S? der er noget, der tyder p?, at Backman ikke er den bedste pt. (Du insisterer p? at skrive om ham i nutid.) Om det er fordi, skaderne har m?rket ham, eller han bare ikke er helt i form endnu, ved jeg ikke. Men han er formentligt ikke den bedste til pladsen... for s? spillede han nok.

Om han er den bedste om en m?ned, kan vi af gode grunde ikke vide. Men hvis han er, s? spiller han helt sikkert til den tid.
[member=38]8000[/member]? 
Skrev et langt indl?g. Sletter det. Giver op.
Gider ikke tage kampen. Backmann er i min optik den bedste vi har, n?r alle er p? 100%. Backmann har et eftersl?b, og Juelsg?rd spiller pt godt. Jeg lader den ligge der. Mit g?t er at Backmann snart er tilbage i start 11, og forbliver der n?r han er.
 
Stiften skriver til morgen citeret fra PC, at Toutouh har v?ret v?k fra tr?ningen i en uge af forskellige private ?rsager. Hvad det d?kker over, m? man selv g?tte sig til.

Det er en del af en hel side om Toutouh, hvor han ikke selv ?nsker at lade sig interviewe, da han fredag var tilbage til tr?ning.
Der er som s?dan ingen markante udtalelser, men indtrykket er, at han er med, hvis han er god nok og ellers ikke. Og s? gentager man bare PCs melding om, at hans kontor praktisk nok ligger p? vejen til frokost, hvis der er nogen (som Guira), der gerne vil tale med ham om at komme videre p.g.a. for lidt spilletid.
 
Men jeg synes vi skal have en lille transfer svarende til ? af den l?n YT har f?et i 10 m?neder p? at spille sig i form. Det er jo f?rst nu man kan regne med at han er tilbage p? niveua. Man holder ikke s?dan bare et ?rs pause med reseveligaen og selvtr?ne som han har gjort uden det koster...
 
Dichio said:
Men jeg synes vi skal have en lille transfer svarende til ? af den l?n YT har f?et i 10 m?neder p? at spille sig i form. Det er jo f?rst nu man kan regne med at han er tilbage p? niveua. Man holder ikke s?dan bare et ?rs pause med reseveligaen og selvtr?ne som han har gjort uden det koster...

Vi skal da bare v?re lykkelige, hvis vi slipper for l?nudgiften indtil n?ste sommer. Toutouh har ikke v?ret i n?rheden af Superliganiveau i AGF og det kan man frygte, at mulige aftagere ogs? har set det.
 
?rlig talt synes jeg vi har investeret 10 m?neders l?n i ingenting indtil videre, og vil hellere g? planken ud med ham nu. Synes Jakob Nielsen skal kalde ham ind til et bukse-tjek og kigge der og i karriere-planen ... vil han ikke forl?se sit potentiale?

N? pyt - han skriver nok snart den 1 ?rige med Lyngby eller en svensk klub, med mindre FCN synes de har brug for mere rutine.
 
- Det er ligegyldigt, hvilke meritter du har. Du skal levere varen hele tiden - om du er 18 eller 27 ?r. Alex Gersbach (ny spiller i AGF, red.) har spillet p? landsholdet, og han var ogs? ude af truppen til seneste kamp. Det har vi egentlig et afslappet forhold til, og det tror jeg ogs?, spillerne har. De ved godt, at hvis de ikke er med, s? er det fordi, de ikke er gode nok.
 
 


Det er da heller ikke det bedste skud Gersbach lige f?r med p? vejen der!?


Og dette svar omkring hvorfor Toutouh ikke vil snakke med pressen f?r mig ogs? til at fundere:
- Det kan v?re, han ikke gider svare p? de samme sp?rgsm?l, som jeg bliver bedt om at g?re lige nu, fordi han bare vil passe sit arbejde? Jeg g?r ud fra, det er derfor, han ikke vil snakke.
 
 


Alts? er det ved at k?re helt af sporet med AGF og Stiften/pressen?
AGF k?rer med 3 lukkede tr?ninger i tr?k op til den kommende kamp imod en oprykker! Og Stiftens medarbejdere ligger det ud til "skue" p? deres twitterprofiler, som om de lige vil have folks holdning til den sag. Og jeg t?nker da egentlig ogs?, at lukket tr?ning 3 dage i tr?k lyder helt vildt. Det m? jo betyde at der sker store ?ndringer. Eller hvad? Backmann? Gersbach? Tager den snak i kamp-tr?den til LBK_kampen Kamptr?d: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00
https://twitter.com/dennisbjerre/status/1157592027632230400?s=20
 
Det er nu noget siden, at der har v?ret nyt fra tr?ningsbanen, men midt i den rene fryd og gammen var det tid til at se lidt p?, hvordan det s? ud med de skadede og syge. S? vor hjemmelsmand m?tte en tur forbi for at tage temperaturen midt i gl?den og stormvejret og kunne konstatere, at alle fire m?lm?nd deltog i tr?ningen sammen med 21 markspillere (det m? vel v?re Diks der stadig mangler eller ....).

N?, men om end ikke andet skulle b?de Juelsgaard og Blume se ud til at v?re fit for fight og Eskelinen og Helenius ogs? godt p? vej tilbage. Alle tr?nede med i l?b, sm?spil et cetera som det stod p? til dagens tr?ning.
Alt efter om de to sidstn?vnte skulle komme i spil, ville en trup og opstilling kunne se s?dan ud mod VSK i marken:

Anbo/Diks? - Hausner - Juelsgaard - Gersbach
NP/Duncan - Hvidt - Blume/Jon
Lunding - Ammitzb?ll - Links/Ankersen
 
Tilf?jelse: S? vidt vor hjemmelsmand kunne se, deltog Diks ikke, men Marouff skulle have deltaget, og det lyder ikke usandsynligt, da han var en af de f?, der fik ros efter Marstal-blamagen. Alle ?de velkendte? deltog som tidligere n?vnt.
 
The morning aften the party: Ja, man skulle tro det var l?gn, men som det s? ud i dag, har vi en trup p? 26 mand uden skader.

Start 10 plus Gift Links var ikke p? banen, men de ?vrige var i fuld firspring i bl.a. 1 mod 2 og 2 mod 3. S? det var alle 4 m?lm?nd og 11 markspillere, der ogs? deltog i 4 mod 4 p? store m?l.

Sidst min hjemmelsmand refererede, skulle Kevin Diks ikke have deltaget, men det var ikke korrekt. Han var med og har tr?net med et stykke tid. Og i dag s? han rigtig god ud med fint tempo og god boldomgang. Is?r Helenius (Helle 😉) og Duncan var vildt skarpe. En god tr?ning med godt hum?r, forst?s. T?nk hvad man g?r for at g?re Seles glad: f?r var det Julle og Spelle han r?bte p?, og da Spelle nu er ude, er der indk?bt en Helle. Ja, og alts? ogs? en Kev, men han s? slet ikke kev ud af det. Tv?rtimod. Han s? ud til at v?re faldet rigtigt godt til som de ?vrige.

N?, op p? hesten, som man siger. Der er mange der gl?der sig til p? s?ndag. Mon ikke der bliver udsolgt.
 
Top