New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Lidt nyt fra træningsbanen

Lidt nyt fra træningsbanen
Ham Bundu.....Skal det ikke snart v?re? Han bliver 22 om lidt. Jeg har indtryk af at han hele tiden er sm?skadet. Han er jo ikke rigtig brudt igennem endnu. Han har v?ret i klubben 2,5 ?r.
 
Leinad said:
Ham Bundu.....Skal det ikke snart v?re? Han bliver 22 om lidt. Jeg har indtryk af at han hele tiden er sm?skadet. Han er jo ikke rigtig brudt igennem endnu. Han har v?ret i klubben 2,5 ?r.

Han er lidt sv?r at blive klogt p?, fordi hvad er det lige han skal 'leve af' som angriber/fl?j? Som fl?j er det ret let; hej skal l?re at spille positionen. Som angriber er han ikke en raket, og dermed har han god tid endnu. Men han har noget sp?ndende over sin fysik, og noget teknik, s? jeg tror det handler om at f? sat de dele sammen og f? l?rt ham det taktiske. Og som boksmand, m? han gerne l?re mere jern og han har stadig tid.

Men alt i alt, er der et stort ? herfra
 
F?rstevalgene som midtstoppere var desv?rre endnu ikke at se p? banen i dag, men Sana tr?nede med for fuld kraft.
 
Meldingen p? twitter, bekr?ftet af stigens Kim Robin Graahede, er at Tingager er p? gr?s imorgen!

Ift kampen imod Vendsyssel kan b?de Sana, Juelsg?rd og Tingager v?re tilbage, og som minimum de to f?rste.
 
Mengsen said:
Leinad said:
Ham Bundu.....Skal det ikke snart v?re? Han bliver 22 om lidt. Jeg har indtryk af at han hele tiden er sm?skadet. Han er jo ikke rigtig brudt igennem endnu. Han har v?ret i klubben 2,5 ?r.

Han er lidt sv?r at blive klogt p?, fordi hvad er det lige han skal 'leve af' som angriber/fl?j? Som fl?j er det ret let; hej skal l?re at spille positionen. Som angriber er han ikke en raket, og dermed har han god tid endnu. Men han har noget sp?ndende over sin fysik, og noget teknik, s? jeg tror det handler om at f? sat de dele sammen og f? l?rt ham det taktiske. Og som boksmand, m? han gerne l?re mere jern og han har stadig tid.

Men alt i alt, er der et stort ? herfra
Jeg vil gerne se ham som angriber i 442, der tror jeg han kan blive rigtigt god
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Meldingen p? twitter, bekr?ftet af stigens Kim Robin Graahede, er at Tingager er p? gr?s imorgen!

Ift kampen imod Vendsyssel kan b?de Sana, Juelsg?rd og Tingager v?re tilbage, og som minimum de to f?rste.

Hvor har du set meldingen om Tingager. Har ikke kunnet finde det nogen steder ?
 
Di Stefano date=1551890399 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1551880717 said:
Meldingen p? twitter, bekr?ftet af stigens Kim Robin Graahede, er at Tingager er p? gr?s imorgen!

Ift kampen imod Vendsyssel kan b?de Sana, Juelsg?rd og Tingager v?re tilbage, og som minimum de to f?rste.
   
Hvor har du set meldingen om Tingager. Har ikke kunnet finde det nogen steder ?
 
 

Kim Graahede: Twitter
 
Salling23 date=1551890221 said:
Mengsen date=1551286684 said:
Leinad date=1551215186 said:
Ham Bundu.....Skal det ikke snart v?re? Han bliver 22 om lidt. Jeg har indtryk af at han hele tiden er sm?skadet. Han er jo ikke rigtig brudt igennem endnu. Han har v?ret i klubben 2,5 ?r.
  
Han er lidt sv?r at blive klogt p?, fordi hvad er det lige han skal 'leve af' som angriber/fl?j? Som fl?j er det ret let; hej skal l?re at spille positionen. Som angriber er han ikke en raket, og dermed har han god tid endnu. Men han har noget sp?ndende over sin fysik, og noget teknik, s? jeg tror det handler om at f? sat de dele sammen og f? l?rt ham det taktiske. Og som boksmand, m? han gerne l?re mere jern og han har stadig tid.

Men alt i alt, er der et stort ? herfra
   Jeg vil gerne se ham som angriber i 442, der tror jeg han kan blive rigtigt god
 
 
Hvis vi endelig taler 4-4-2-angribere, s? er det her, jeg egentlig gerne vil se Ryan Mmaee igen. Man bliver ikke belgisk u21-landsholdsspiller uden at kunne nogle ting, og i hans, indtil videre, vingeskudte ophold her i byen, har det virket ret ?benlyst og tydeligt p? mig, at han er en af de angribere, der prim?rt f?r sine kvaliteter til udtryk med en makker i et to-mandsangreb.
(-hvilket atter aff?der '?' omkring castingen af ham, foruden graden af panik over lejem?let, n?r man har v?ret fuldt bevidst om, prim?rt at ville spille med een angriber)

Og hvis vi endelig mener, at der st?r mange folk foran Mmaee til at danne et s?dan to-mandsangreb sammen med typen 'Mortensen' - Mortensen+enten Sana, Bundu, Ammitzb?ll og evt. Riel eller Kaastrup f?r Mmaee - s? synes jeg, det er decideret ufint, hvis man ikke har fors?gt at opsige lejem?let og sende ham tilbage til Li?ge. S? inviterer man et udenlandsk stortalent, og spilder hele hans 2. senior-?r p? ikke og en pind. Det er en sindsygt vigtig tid for spilleren, og det synes egentlig hverken er v?rdigt eller noget godt signal fra klubben.
 
Er meget enig.

Men jeg t?nker ikke at DN p? nogen som helst m?de er p? vej til at spille 4-4-2. Han har sagt noget s? direkte: "jeg kommer aldrig til at spille med mere end 1 angriber" p? det tv-klip foran klubbens tidligere spillere etc. S?dan husker jeg det. Tager jeg fejl? Mener endda han har sagt det mere end en gang.
 
mondrup date=1552034877 said:
Og hvis vi endelig mener, at der st?r mange folk foran Mmaee til at danne et s?dan to-mandsangreb sammen med typen 'Mortensen' - Mortensen+enten Sana, Bundu, Ammitzb?ll og evt. Riel eller Kaastrup f?r Mmaee - s? synes jeg, det er decideret ufint, hvis man ikke har fors?gt at opsige lejem?let og sende ham tilbage til Li?ge. S? inviterer man et udenlandsk stortalent, og spilder hele hans 2. senior-?r p? ikke og en pind. Det er en sindsygt vigtig tid for spilleren, og det synes egentlig hverken er v?rdigt eller noget godt signal fra klubben.
Jeg synes "ufint" er at overdrive noget. Han n?ede dog at spille 12 kampe i efter?ret, fra september m?ned (heraf 3 pokalkampe). I opstarten til for?ret blev han skadet og er derfor kommet ekstra meget bagud. Jeg har sv?rt ved at se, hvad han personligt ville have f?et ud af at blive sendt hjem til Standard Liege. I hvert fald n?ppe spilletid p? et niveau, der ligner superligaen. Det er jo ogs? udvikling for en ung spiller at skulle k?mpe for sin plads til den daglige tr?ning.
 
Jeg synes, at man er alt for ukritisk overfor Ryan Mmaee, hvis formationen bruges som undskyldning for,  at han slet ikke slog til. Foruds?tningerne for at lykkes som angriber i AGF er ikke v?rre end de fleste andre steder. 

Derudover er en fysisk st?rk angriber, der har sine styrker med ryggen til m?l, da netop prototypen p? en enlig 9'er. Endeligt synes jeg, at Ryan Mmaee er ret uinteressant for AGF p? b?de den korte eller lange bane.  Jeg kan slet ikke forestille mig, at der er nogen chance for, at han er i AGF efter sommerpausen.



 
Stats date=1552043985 said:
Endeligt synes jeg, at Ryan Mmaee er ret uinteressant for AGF p? b?de den korte eller lange bane.  Jeg kan slet ikke forestille mig, at der er nogen chance for, at han er i AGF efter sommerpausen.
 
 
Det er jo lige pr?cis det, jeg mener. Mmaee virker allerede fra engang i efter?rss?sonen til at v?re blevet k?rt ud p? et regul?rt sidespor og, i eksemplet, endte bag Stage i kampen om pladsen p? toppen. Der er intet, der rigtig indikerer, at vi vil noget som helst med ham l?ngere, s? min undren og ?rgrelse over klubben er, at man ikke s?ger at s?tte ham fri i januar, og giver ham og Li?ge en mulighed for at finde ham et andet gr?s at forts?tte sin udvikling p?. (-hvis tingene alts? forholder sig s?ledes - jeg har selvsagt kun mine indtryk at gisne p?.)

Konkurrence om pladserne er sundt - ogs? for Mmaee at l?re - men at bruge sin tid som 2. ?rs senior p? at dele autografkort ud p? kampdage i et fremmed land, i en fremmed klub, man i ?vrigt kun er til l?ns i, det vil jeg gerne forholde mig kritisk til, om der nogensinde er nogen, som overordnet har udviklet sig positivt p?.
B?de klub og spiller spilder lidt hinandens tid her, og det forst?r jeg ikke, man ikke har bragt til ende for hinandens skyld.
 
mondrup date=1552046064 said:
Der er intet, der rigtig indikerer, at vi vil noget som helst med ham l?ngere
En skade til Patrick Mortensen vil jo lynhurtigt g?re Mmaee aktuel igen, i hvert fald p? b?nken. Man skal ogs? huske at en beslutning om at oph?ve lejem?let (hvis det overhovedet var muligt) skulle v?re sket inden han blev skadet i den f?rste tr?ningskamp mod OB den 15. januar. Alts? inden Patrick Mortensen overhovedet havde spillet et minut for os. 
 
At b?de Riel og Mmaee er her endnu er spild af alles tid. De er begge helt ude p? et sidespor. At Riel ikke selv har gjort noget for at komme videre er ubegribeligt. S? sjovt m? det heller ikke v?re kun at tr?ne. Selv med en h?ndfuld skader er der ikke plads i 18 mandstruppen. For de fleste andre er penge ikke alt.
 
Di Stefano said:
At b?de Riel og Mmaee er her endnu er spild af alles tid. De er begge helt ude p? et sidespor. At Riel ikke selv har gjort noget for at komme videre er ubegribeligt. S? sjovt m? det heller ikke v?re kun at tr?ne. Selv med en h?ndfuld skader er der ikke plads i 18 mandstruppen. For de fleste andre er penge ikke alt.
.....men pengene bliver vist ikke st?rre for Riel, og det er vist det han prioriterer.....
 
KejserJohn date=1552048850 said:
Di Stefano date=1552048204 said:
At b?de Riel og Mmaee er her endnu er spild af alles tid. De er begge helt ude p? et sidespor. At Riel ikke selv har gjort noget for at komme videre er ubegribeligt. S? sjovt m? det heller ikke v?re kun at tr?ne. Selv med en h?ndfuld skader er der ikke plads i 18 mandstruppen. For de fleste andre er penge ikke alt.
 .....men pengene bliver vist ikke st?rre for Riel, og det er vist det han prioriterer.....
 Riel kom sent igang med at tjene gode penge i sin karriere. Han er snart 30. 
Han lever af at v?re professionel fodboldspiller, og m?der p? arbejde, og g?r det if?lge stiften "fint" til tr?ning. Jeg husker endda en podcast fra Stiften hvor de sagde at Riel bare pl?kker m?l ind til tr?ning. 

Uanset hvad, s? er Riel igang med at sikre sin pension. Og da han aldrig f?r har f?et en l?n i n?rheden af den han har lige nu, s? kan man jo n?rmest ikke andet end at forst? ham en smule. Selvom det er skide irriterende. Men der m? v?re tale om at DN ikke kan udst? Riel siden at han n?rmest har n?gtet at bruge ham. 
Samtidig kunne ingen vel fort?nke DN i at Mmaee stod foran Riel i efter?ret? De var jo begge bag Stage endda.
 
Ang. Riel m? PC skrue k?bmandshatten p?......hvis det er sikkert og vist at DN ikke vil benytte Riel, s? skal han entes s?lges eller lejes ud p? bedste ?konomiske vis.
Hvis han f.eks f?r 100k i mdr. l?n, s? kunne han m?ske lejes ud til 30-40k i en 1. div klub eller Norge/Sverige m.fl...? Eller s?lges ud fra samme tilgang: Hellere f? noget ind end lade det v?re Pallis Tivolibod.....
 
KejserJohn date=1552057724 said:
Ang. Riel m? PC skrue k?bmandshatten p?......hvis det er sikkert og vist at DN ikke vil benytte Riel, s? skal han entes s?lges eller lejes ud p? bedste ?konomiske vis.
Hvis han f.eks f?r 100k i mdr. l?n, s? kunne han m?ske lejes ud til 30-40k i en 1. div klub eller Norge/Sverige m.fl...? Eller s?lges ud fra samme tilgang: Hellere f? noget ind end lade det v?re Pallis Tivolibod.....
Selv en k?bmand kan ikke s?lge/udleje mennesker som ikke vil s?lges eller udlejes. Det handler jo ogs? om hvordan Riel bor/arbejder. Man kan ikke bare udleje ham til Hobro eller Vendsyssel. 1: fordi han sikkert ikke vil det. 2: ikke er super popul?rt at overtage hele eller dele af hans l?n. Og da han ikke n?ede at at spille mere end 8 kampe i SL for Helsing?r, s? kan jeg godt forst? hvis klubberne ikke umiddelbart st?r i k?.

Men f?rst og fremmest tror jeg simpelthen ikke at Riel gider. Jeg tror han har det ganske fint i AGF, og tr?ner/arbejder med folk han er glad for at se til dagligt, til en l?n han er mere end tilfreds med. 

Ift ?konomien, s? er jeg helt enig i, at det ville v?re optimalt for AGF at f? oph?vet/udlejet ham billligt. Jeg kan bare ikke se det ske. Jeg er bare glad for at PC l?rte af den handel, og ikke har lavet nogen lignende siden, og eksempelvis kun skrev 10 m?neder med Mmaee med k?bsoption istedet.
 
Nej, den k?ber jeg ikke....synes jeg l?ser han er i Kbh/Helsing?r hver weekend mere eller mindre. HVis dette er tilf?ldet M? det v?re attraktivt at kunne komme til at spille i Hovedstadsomr?det - lidt sportmansship har han vel i sig.....og med mit forslag g?r han jo ikke ned i l?n, men GF f?r en lavere personaleudgift. Jeg n?gter at tro han bare er er 100% tilfreds....
 
Stiften har talt med Niklas Backman:

http://stiften.dk/artikel/563824

Det var et h?rdt skud, som jeg fik lige i hovedet. Jeg havde det lidt d?rligt bagefter men dagen efter var det ok. Det var to dage f?r S?nderjyske-kampen og den kamp spillede jeg. Men det blev v?rre igen efter kampen og jeg havde det d?rligt i nogle dage. Det bliver stille og roligt bedre, men det er stadig ikke 100 procent. Og jeg vil ikke forcere noget, n?r det handler om en lille hjernerystelse
 
 
Det er pisse?rgerligt. Jeg kom tilbage og n?ede at spille tre kampe, som vi vandt med clean sheets. Det er klart, at det er h?rdt at sidde ude igen. Men jeg pr?ver p? at komme tilbage, som jeg efterh?nden har pr?vet nogle gange.
 
David Nielsen:
Han er tilbage n?r han er tilbage og han er ikke klar lige forel?bigt. Han skal bruge tid til at komme sig over det.
 
 
Top