Nyheder

Ny Sportschef

Geza Toldi

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
91
Point
18
Det er satme ærgerligt. Det virkede til at JN og PC var et super makkerpar. Han bliver svær at erstatte.

mmmdkAGF

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
403
Point
28
Ja for ca. 2 år siden var jeg stadigvæk skeptisk vedr. PC, men han overvandt mig helt sikkert. Jeg forstår godt PC, han er tidligere FCK'er og det er et skridt op. Nogle vil mene det jeg skriver nu, er en sviner til AGF, men AGF som klub er stadigvæk milevidt fra at blive en kontinuerlig top klub i DK. Top 6 er end ikke givet i denne sæson, men der er meget positivt i gang i AGF og håbet er hviiit! Jeg er bare utålmodig og ser ikke guldet komme til Aarhus any time soon (med mindre PC køber 4-5 vilde spillere i vintervinduet til AGF og vælter superligaen) :) .

FRED

Active member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
190
Point
43
Fungerer sådan en stilling ikke på funktionær lignende vilkår?
Jeg tror heller ikke vi betalte noget til Randers.
FCK skriver han tiltræder senest til april. AGF har suspenderet ham. Jeg læser det som om at han har en 4 måneders opsigelsesvarsel og FCK håber at han kan tiltræde hurtigere. Læg mærke til ordet "senest". De er derfor sikkert villige til at finde en løsning så han kan starte hurtigst muligt. Mon ikke det indebærer at AGF får en lille skilling. Det er nok ikke meget dog.

Hvem ser i som oplagte afløsere?

Frygter lidt at det kan koste på den korte bane. Men er sikker på at setuppet bag ham er så stærkt at det ikke får den store betydning på længere sigt.

Aske v2

Active member
Oprettet
25 Oktober 2020
Beskeder
91
Point
33
Tak for kaffe, jeg nåede halvvejs igennem Mediano Podcast med PC igår, tænker bare jeg parkere den sidste del efter nyheden idag. :)

JN, PC og DN hvem vil jeg helst IKKE have skal skifte nogen steder? Så må det være JN, han er og har den største betydning for klubbens fortsatte udvikling. PC har leveret rigtig flot, og jeg havde gerne set ham i flere år i AGF.

Set fra PC´s stol, så forstår jeg ærlig talt ikke helt beslutningen, han har idag et på mange måder drømmejob, der er store ting på vej, og han arbejder i en organisation, hvor alle er komfortable med hinanden, og på mange måder er forudsætningen for den succes AGF oplever for tiden.

PC er på vej over til en organisation som på mange områder er gået i opløsning, truppen er skævt sammensat, en helt ny træner og ikke mindst en ledelse som jeg har meget lidt tiltro til på den lange bane kan skabe den ro der skal til.

Jeg forstår godt det med de større budgetter, men er det nok?

Jeg havde nok bare sagt tak, men nej tak, jeg har det rigtig godt her i AGF.

Det bliver spændende at se hvem vi hiver ind? Samt at følge PC i FCK, jeg under ham bestemt succes, og han har været guld værd for AGF.

Aske

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
FOR HELVEDE!
Og når AGF skriver, at "AGF har på den baggrund ikke set andre muligheder end at suspendere ham med øjeblikkelig virkning", så må vi gå ud fra, at det på ingen måde er planlagt, eller været på vej, og at det ikke er sket på en måde, som bare er fryd og gammen.

FRED

Active member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
190
Point
43
FOR HELVEDE!
Og når AGF skriver, at "AGF har på den baggrund ikke set andre muligheder end at suspendere ham med øjeblikkelig virkning", så må vi gå ud fra, at det på ingen måde er planlagt, eller været på vej, og at det ikke er sket på en måde, som bare er fryd og gammen.
Jeg ser det som meget naturligt. Det ville være underligt at have ham rendende rundt med det overordnede sportslige ansvar, når han skifter til en konkurrent om lidt. Alle større virksomheder er jeg sikker på ville suspendere en ledende medarbejder, hvis han havde sagt sit job op for at skifte til en konkurrent.

mmmdkAGF

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
403
Point
28
Okay det ændrer en del, at PC ikke har været i dialog med JN, DN m.fl. i AGF.

Jeg har ikke et hurtigt svar - det ville twitter Trump jo gøre. Jeg tygger på det.

HamKongen

Member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
35
Point
18
Alle kan jo komme til at savne 10. pladsen...

Når det er sagt, så er det selvfølgelig ærgerligt. PC har gjort et godt stykke arbejde. Jeg er dog sikker på at en ny mand på det sportslige område sagtens kan gøre det godt, og forhåbentlig bedre. Det virker dog til at David, Jacob, Fornais og PC var et stærkt hold, og det kræver vel tid at køre en ny mand ind i den konstellation.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Sikke noget pis. Men den var jo ventet som risiko. Det gode er, at JN har erfaring med at agere sportschef og derfor kan klare det midlertidigt og ved hvad jobbet kræver når vi skal have en ny, og vi er helt sikkert attraktiv som klub for mange sportschefer rundt om. Noget andet godt er at vi generelt står et godt sted og at vi ikke står foran et vindue, hvor der skulle ske en hel masse.

En ny kan lave nogle små justeringer nu og her, og de større ting til sommer. Heldigvis er der heller ikke en masse med udløb til sommer som PC vil kunne hente gratis hos os eller er interessante nok for fck. Højer vil til udlandet. Og de har lige hentet Ankersen og har Kalle, så frygter heller ikke vildt for Kamil eller Diks.

Streg i regningen men vi må kigge fremad.

Ja funktionær aftale og småpenge til AGF måske for give ham fri nu - om ikke andet slippe for at betale ham løn et ½ år hjemme i sofaen.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
970
Point
43
Så blev det da i sandhed black friday. Sikke noget lårt.

Spændende at se hvem man finder som erstatning. Det skal i hvert fald være en med en vis personlig tyngde når man skal bevæge sig der i spændingsfeltet mellem JN og DN.

Tidspunktet er dog ikke det værste. Vi har en super god trup og retningen for de kommende år med akademi m.m. er lagt. Noget nemmere situation at træde ind i end den PC overtog.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Undrede mig faktisk også over to ting som PC i mediano fremhævede

1) at han var formet af sin tid i FCK (ja men det havde han ikke behøvet at sige)
2) at potentialet er større i Århus og endnu større i København (ja men havde han heller ikke behøvet at sige).

Så fik vi forklaringen i dag....

I øvrigt vil jeg nok være allermest nervøs for at FCK snupper Ihler på udviklingskontrakt men han har heldigvis meget AGF i hjertet.

Nå, men han har sgu gjort det godt, og efterlader os et godt sted.
Videre...

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
343
Point
43
Jeg vælger at se positivt på det. Gode medarbejdere smutter. Vi havde jo alle gætte på både ham og David kva deres succes og tidligere meritter hos de falske hvide.

Det bliver først rigtig skidt hvis han håndplukker de bedste fra hans stab, og der bliver trukket meget (meget mere) viden ud. Og rokket ved et positivt setup.

Lad os bare se positivt på at klubben ligger et godt sted. Og at det vil være attraktivt for gode folk at søge til.

Er næsten ligeså skuffet over at FCK får en hurtigt afklaring på (den del af) deres moras. Og glem det der med til april. Der er formalitet. PC er de facto startet pr. d.d.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
970
Point
43
Nå, vi kan jo lige så godt komme i gang med gættelægen på en afløser. Her er tre friske bud:

Den oplagte: Troels Bech
Den interne: Martin Jørgensen
Den ambitiøse: Mads Davidsen

cph

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
65
Point
33
Et par spændende vinkler på PC's exit:

- Er det blevet mindre attraktivt for David og evt. andre i den sportslige stab nu at være i AGF, eller har det ikke den store indflydelse? Når alle indtil nu har besunget det fremragende samarbejde, hvad er så konsekvensen ved at tage et vigtigt led ud? Har vi i dag afkortet fremtiden for andre vigtige medarbejdere i klubben?

- Går vi primært efter en stærk købmand eller en stærk talentudvikler som PC's afløser? Det virker naturligt at fortsætte strategien med købmanden med det gode netværk og de gode evner udi køb og salg for at sikre omsætningen fra den del af butikken. Men med akademiet rykkende tættere på kan det jo være, vi her ønsker at fokusere mere på talentudvikling. Jeg håber, vi satser på en stor upgrade på talentchef-rollen, men skal man tage Jacob Nielsens ord for gode varer om at ville være de bedste til talentudvikling i Danmark, så skal sportschefen formentlig også opgraderes en del på det område. Måske nærmere en type fra Frankrig eller Belgien end en fra suppen?

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Nå, vi kan jo lige så godt komme i gang med gættelægen på en afløser. Her er tre friske bud:

Her kommer mit gamle mantra................. Troels Bech har ikke leveret nogen, siden han trænede damerne i 90'erne (eller hvornår det var).

Tror ikke Martin Jørgensen har netværket og ambitionerne men det kan være jeg tager fejl? Til gengæld flirter Graulund med agentverdenen men han slår mig heller ikke som en sportsdirektør.

Mads Davidsen kender jeg ikke nok til men han lyder interessant.

Overordnet skidt at miste PC men JN har før vist, at han bygger langsigtet op og har vist gode evner i at hyre de rigtige. Mon ikke han har en i netværket som han mener kan bruges til det lange træk.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
561
Point
63
For første gang i ualmindeligt lang tid så er der stor efterspørgsel efter nøglemedarbejdere i AGF. Det gælder også uden for banen med både den kommercielle chef til AaB og nu altså sportsdirektøren til FCK.

Man kan vel sige, at intet er så godt, at det ikke også er skidt for noget...

Til gengæld er AGF forhåbentligt også en mere og mere attraktiv destination, og man (primært vel JN og LF, selv om jeg ikke kender de interne processer) virker faktisk til at have været rigtigt dygtig til rekruttering de seneste år. Så der er vel et håb om at kunne hente en kvalificeret afløser. Jeg er ikke så negativ i dag, som jeg sikkert burde være, og jeg er endda ikke langt fra at håbe, at PC også lykkes (i hvert fald bare lidt) i sin nye rolle.

cph

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
65
Point
33

Jeg håber på noget helt andet end de tre af hver sin grund. Jeg drømmer om en erfaren sportschef med en klar forståelse for forretningen og beviste evner i at strukturere talentudvikling i international klasse. Og så som nævnt med meget, meget god sans for at købe og sælge store talenter.

AaB kom (måske) desværre før os med rekrutteringen af Inge Andre Olsen. Hans profil virker som et godt valg også til os, men når vi nu står så meget bedre med vores rammer end AaB, så tør man også håbe på et endnu bedre navn. For guds skyld bare ikke en, som Jacob Nielsen er tryg ved fra sit netværk denne gang (hvis det kunne inkludere Søren P.!).

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Mads Davidsen var slet ikke interesseret i BIF, som i overhovedet ikke. Hans ambitioner er langt større end Superligaen.

• Like
Reactions: fsc

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Har squ svært ved at se en fra Superligaen, som også er realistisk. CV vil være drømmen for mig men også helt urealistisk. Nogen på Twitter nævnte Bo Henriksen, han gjorde det da fint i Horsens, men det er alt andet lige nemmere at finde spillere, der er få forventninger til og hente spillere til pæne millionbeløb, som for de flestes vedkommende skal lykkes.
Derudover kan jeg ikke døje manden.

Er pissed lige nu, øv!

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Her kommer mit gamle mantra................. Troels Bech har ikke leveret nogen, siden han trænede damerne i 90'erne (eller hvornår det var).

På trænerfronten har han ikke nej, men hans tid om sportsdirektør i Brøndby vil jeg da betegne som succesfuld.
Det lød heller ikke til at være med deres gode vilje at han smuttede.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
781
Point
43
Vi har haft en meget stabil ledelse, så det er altid ærgerligt, når der kommer sådan en pludselig uønsket ændring. Nu må det vise sig, om JN har været forberedt på det og har noget godt i skuffen.

Hvis man skal se nøgternt på det, har PC været betragteligt bedre til at sælge end købe spillere. Gode salg til pæne penge for første gang i klubbens historie, men også en perlerække af forfærdelige køb og lejer af mega mange dårlige målmænd og angribere. Af JN, PC og DN var det de to andre, jeg helst ville bibeholde, hvis det skulle være.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
561
Point
63
Det er ikke sikkert, at det står mål med ambitionerne eller det nuværende job, men Mike Tullberg skal vel have et tilbud om stillingen som talentchef. Måske endda kombineret talent- og sportschef.

Seppe

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
99
Point
18
For mig er Haysen det oplagte navn fra Superligaen. AaB’s nordmand virker også spændende, men han er nok ikke realistisk pt.
Jeg tror på Haysen eller en udlænding(sandsynligvis svensk eller norsk)

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
781
Point
43
Dagens største præstation. JN styrede virkelig sit temperament, for han var både vred, skuffet, overrasket og følte sig svigtet af PC i dagens forskræp til RFC -OB. Dagens gode nyhed var, at telefonen ringer virkelig meget med interesse for sportchefstillingen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Jeg drømmer om at vi får en mand med visioner, men heller ikke flere end han fortsætter den linje bestyrelsen har lagt med unge spillere og akademi, men mon ikke det også fint lader sig gøre.
Og en som er hårdarbejdende 24-7-365 og ikke smart i en fart eller vil hurtigt videre. En der kan se sig her i en del år. Derfor tror jeg det er en fordel med en dansk af slagsen.

Ham Fredberg der har fået erfaring fra cypern osv og viborg med succes, og hjertet i byen og klubben kunne være oplagt. Har også prøvet træner-rollen og mærket hvad en nedrykning kan betyde og koste. Faktisk min favorit. Ikke jeg siger han er favorit. Om han så har fået nok erfaring ved jeg ikke helt.

Sammen med Jan Laursen synes jeg også vil være oplagt når vi nu skal implementere akademiet.

Ved ikke rigtig med ham Troels, men fodbold-klog er han og godt set at hente tyskeren - sort uheld de ikke blev mestre og mere succes. Økonomisk helt sikkert noget rod. Han er i hvert fald også en der kan klare presset. Jeg er både lidt for og imod. Tror iøvrigt ikke man skal undervurdere Bo Henriksen. Haysen har naturligvis også gjort et fint - men først i denne sæson. For et halvt år siden ville vi næppe have peget på ham.

PCs afgang kan vendes til noget godt at vi nu kan få nye kompetencer ind - ligesom da Selles røg til valencia, og vi fik morten karlsen ind. Ikke han er bedre, men måske selles og pc har bidraget med det de skulle og karlsen og en ny sportschef kan lægge til ...

Dine ulæste indlæg

Top Bottom