Nyheder

Ny Sportschef

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Milan og noget vi har set før (som alligevel blev godt)

Det ser ikke for godt ud for Milan enig - også i alle nuancerne i dine kommentar.

Men ligner det ikke noget vi har set før....(og alligevel blev godt)

Fx at vi dømte Anker for ringe den første halv sæson og det meste af den sidste sæson - og så kom målene i slutningen af sæsonen (ligesom i starten af den).

Eller Links, der var jorden største fejlkøb og på en hel sæson kun fik 362 minutter og ingen mål lavede i de 14 kampe i små portioner.

På positiv siden vil jeg sige at Milan er kommet til nogle chancer og burde have lavet et-to mål (det gjorde han så ikke), men havde han havde vi jo synes han var en super-sub, der bare skulle have mere spilletid. Der er kort vej fra succes til fiasko.

Synes nu også i glimt han var vist gode ting som: holdånd, fight, 2 vejspiller, stå på rigtige sted, ikke Gifts/Anker fart og heller ikke Jons teknik - men lidt af det hele og synes umiddelbart han er lidt bedre end Anker, der jo ogs¨å brændte jordens største chancer og ikke scorede i vist ca. 2000 minutter i træk- milans tørke er trods alt kun 191.

Altså jeg er også meget farvet af øjeblikket og river gerne kontrakten i stykker, men kan jo være det ikke bliver så ringe endda...

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Det ser ikke for godt ud for Milan enig - også i alle nuancerne i dine kommentar.

Men ligner det ikke noget vi har set før....(og alligevel blev godt)

Fx at vi dømte Anker for ringe den første halv sæson og det meste af den sidste sæson - og så kom målene i slutningen af sæsonen (ligesom i starten af den).

Eller Links, der var jorden største fejlkøb og på en hel sæson kun fik 362 minutter og ingen mål lavede i de 14 kampe i små portioner.
Altså jeg forsvarede faktisk netop Links' spillemæssige præstationer længe før han fik dem prikket ind. Og bragte mange eksempler. Og det gjorde jeg også med Jevtovic frem til B93-kampene. Men det er ikke okay længere at han ikke er klar og dygtig nok til at komme på hold. Altså det ville være noget andet, såfremt Jevtovic stod bag en spiller som storpræsterede, sådan som Links gjorde bag Bundu (lidt unfair sammenligning netop også af den grund).

Ankersen husker jeg som langsom til at komme i gang efter et efterslæb fra udlandet, men husker det som en langsom men opadgående kurve, som dog stoppede før jeg ønskede det. Altså han blev ikke så god som jeg håbede. Først i sit sidste halve år i klubben ramte han det jeg håbede da vi hentede ham. Undervejs var han i min optik en god fighter, god indstilling, og fik masser af spilletid til at kunne skuffe i. Bl.a. spillede han ca. 20 kampe i træk i ligaen uden at score.

Jevtovic skuffer ikke på banen når han ikke spiller, enig. Men det er skuffende at han ikke kan komme på banen når det "kun" er Jon og Links der står foran ham, og de jo ofte løber tør efter 60-70 minutter, og træneren så vælger andre løsninger som Diks UDEN OM Milan selv.

Jeg synes slet ikke Links var et fejlkøb. Har gentagne gange beskrevet hvordan Links var længere i sin udvikling end Bundu var ved ankomst etc. Både hvad angår taktik/defensivt arbejde og ca. samme produkt de første år.
Men du henviser sikkert til de mange kritiske røster/poster, som jeg også genkender/anderkender der har været.

Man kunne frygte at Milan mere ligner en Gersbach-historie end en Links/Anker.
Jeg ved ikke lige helt hvem jeg synes Milan minder om ift forløb. Mindes ikke før at vi har haft spillere af den "kaliber" på kontrakt som på den led ikke kan få spilletid til trods for at være skadesfri. Det skulle da lige være da Aabech ikke fik spilletid i Glens system pga Glens kærlighed til Danny Olsen :D

Men det var sgu ikke Aabechs skyld.
Men selv i den periode, hvor Aabech kun fik meget få spilleminutter i et par måneder, der mindes jeg at Aabech gjorde det noget bedre end Jevtovic gør/har gjort for os her.

Meeen vi skal jo ikke længere tilbage end mod Randers, hvor han kommer ind, og er tæt på at afgøre tingene.
Men det gjorde han ikke. Og siden har han nærmest ikke spillet. Hvis han overhovedet har.
Det er da lidt mærkeligt at han ikke får spilletiden. Det kommer jo kun via præstationer til træning må vi gå ud fra.

Opsummeringen for mig er, at jeg er skuffet over at Jevtovic ikke kan spille sig på holdet pt.
Jeg tror såmend godt han kan overraske når/hvis han får spillet sig varm. Men det skal han jo selv sørge for.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Vores manglende evne til at score mål i øvrigt:
Her er lidt om hvorfor...

Kun Vejle og Horsens har skabt færre "store chancer" (0,30+ xG)

Vedhæftninger

• Screenshot 2021-04-08 at 00.14.52.png
    Screenshot 2021-04-08 at 00.14.52.png
    2,6 MB · Set af: 18

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Bestemt ikke uenig Stig - og ved godt du og mange også forsvarede Gift. Gjorde jeg selv, selvom jeg også tvivlede på hvor effektiv og relationel han kunne blive, synes stadig det relationelt skal udvikles - også gjort med Milan (altså tvivlet lidt).

Personligt er jeg ikke så bekymret for at Milan står bag i køen ift spilletid ift Gift, Jon, Albert, Diks til kanten - det havde jeg også forventet. De er for gode til ikke at spilles.

Synes Diks er både en fantastisk back og kant - og 6er umiddelbart også. Kunne også se ham i midterforsvaret - måske han havde løbet Haus boldtab op?

Jeg ved ikke hvad folk havde forventet, men jeg så Milan fra dag 1 som 3-4. valget - den rutinerede bag gift, jon, albert (alt efter om han skulle bruges som 8er i hver kamp).

Milan er vores Helenius-rolle (som kant)
Milan er vel lidt samme historie som Helenius - er købt til at spille ved skader og ellers afløse sidste 15 min i hver anden kamp. Helenius scorede heller ikke meget i AGF. Gør man ikke når man ikke får minutter.

Og Milan er ikke købt til at spille fast.

Ja godt spørgsmål hvad der går galt ift vi ikke skaber de store chancer pt. For synes egentlig vi skaber en masse smål Synes også spillerne på papiret er gode nok.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Man kan også sige det på en anden måde:

Vi skal prise os lykkelige over så lidt spilletid til Milan - for det betyder at gift, jon, links, diks ikke er skadet og leverer mål-ass.

Præcis som jeg håber Julle og Backman sider mest muligt udenfor næste 15 måneder fordi Ting og Haus er 1. valg.

Det er et problem med Milans manglende mål, den dag vi er tvunget til at bruge ham i start11. Og med lidt held havde han allerede været en super sub med 2 mål på 181 min :cool: Lad os nu se...

Og ellers kan vi vel rive kontrakten i stykker. Milan gider vel heller ikke være bænkevarmer i 4 år og vi har ikke bundet nogen transfer i ham. Kun løn.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Med mindre man synes at Røde Stjerne er lavere niveau end 2.bundesliga.
Braunschweig spillede faktisk 3. bundesliga, da vi hentede Tingager.

Så jeg ser faktisk vores manglende gode kanter som truppens største problem pt.
Og jeg synes det er vildt at Jevtovic ikke får mere tid i kampene til at bevise at han kan ændre det. Altså Links spiller kampen til ende uden at skabe en skid, og Thorsteinsson får 80 minutter. Grønbæk blev skiftet ind frem for en dårligt spillende (i min optik) Hvidt.
Jeg synes vi har problemer flere steder. Først og fremmest er vi bare presset af skader på en del positioner. Men vi har altså også en del spillere, som pt. ikke spiller på deres topniveau. Det kan man heller ikke gøre hele tiden. Det der gør det svært er nok, at vi havde en hel række spillere, som faktisk ramte deres topniveau i sidste års slutspil. Som f.eks. Højer, Blume, Hvidt og Grønbæk. I denne sæson synes jeg at de nævnte spillere er på et lavere niveau. Dertil kommer meget svingende præstationer fra Jon og PO. Derudover har vi så mistet spillere som Ankersen, Bundu og Amini, som var bærende kræfter i dele af sidste sæson.

Men vi har altså også stadig spillere som leverer på rigtig højt niveau, som Diks, Hausner, Tingager, Nicolai P., Links og Mortensen (hvor Hausner og Links er i en klart opadgående kurve). Spillere som Juelsgård og Munksgaard har også spillet fint i denne sæson, på det lidt lavere niveau de nu kommer fra. Jeg savner lidt at vi kan sætte nogle helt unge ind, som giver holdet noget ny energi i kampene. Som vi har kunnet gøre med Lunding, Kaastrup, Grønbæk og Hvidt. Ihler kunne måske blive sådan en joker. Jeg synes ikke at Ammitzbøll har været i stand til at sætte et aftryk i sine indhop, men noget tyder altså også på at det er svært at være reserve i disse tider, hvor vi mangler en reserveholdsturnering. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor klubben ikke får arrangeret nogle flere træningskampe, men det må jo være en udfordring på en eller anden måde. Kampprogrammet er jo også tæt. Men så må David jo bare tage konsekvensen og give nogle flere minutter i kampene til de næstbedste. Vi kommer ikke igennem de næste par måneder med bare 13-14 spillere og de samme 11 i startopstillingen hver gang. Men det var måske også det han forsøgte ved at sætte Hvidt i startopstillingen i søndags.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Men det gør de jo ikke rigtig.
Vi ligger da nr 3 som er 0-2 pladser bedre end vores økonomi er til, alt efter afskrivning og talentsatsning - og mellem de sidste 4 i pokalen. Teoretisk stadig med i sølvkampen og måske om guldet. Ret flot og optimalt. :)

Links synes jeg leverer flot med snit på 200 min, Jon skal oppe sig - snit på 250.
Anker lå på snit 250 sidste sæson, hvilket heller ikke er super.
Spillemæssigt synes jeg de er okay - Jon er i en bølgedal, men vi har også Diks og Albert.
Albert leverede fint som kant, men ikke fundet helt melodien 100% centralt.
Desværre har Bror heller ikke centralt 100% kørt i år. Begge scorer for lidt der.

Som Steen skriver er problemet også mere bredt end et par manglende mål fra bror, albert og jon:

Jeg synes vi har problemer flere steder. Først og fremmest er vi bare presset af skader på en del positioner. Men vi har altså også en del spillere, som pt. ikke spiller på deres topniveau. Det kan man heller ikke gøre hele tiden.

Ja præcis til det hele - i dag har vi 8 mand ude som er profiler - kun ST er udviklingsspiller.

Bundu har naturligvis kostet - det kan enhver se, om ikke andet på stats. Mål-ass pr 100 min. Lad os håbe FCK ikke vil købe, så slår vi til på en 5 års.

Anker og Amini var gode men næppe fået mange minutter denne sæson. Højst et par indskifter roller i ny og næ. Dem savner vi ikke - med mindre vi vil spille kontra-fight bold igen. Men vi er jo ikke Randers eller et bund-midter hold.

Enig vi savner det indhop tryk Helenius kunne sætte til sidst.

PO var ikke pragende i efteråret, men ser meget stærk ud nu. Jon er nok bare som type svingende, men med meget højt topniveau, og helt væk er han ikke - synes han ser stærk i glimt, fx U21 landskampen.

Det er småproblemer vi har. OB og AaB har problemer. FCK har.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg ved ikke hvad folk havde forventet, men jeg så Milan fra dag 1 som 3-4. valget - den rutinerede bag gift, jon, albert (alt efter om han skulle bruges som 8er i hver kamp).

Milan er vores Helenius-rolle (som kant)
Milan er vel lidt samme historie som Helenius - er købt til at spille ved skader og ellers afløse sidste 15 min i hver anden kamp. Helenius scorede heller ikke meget i AGF. Gør man ikke når man ikke får minutter.

Og Milan er ikke købt til at spille fast.
Det kan jeg SLET ikke genkende.
Milan kom ind frem for Ankersen, som spillede fast. At gå fra at have Ankersen og Thorsteinsson til at have Thorsteinsson og Jevtovic burde have været en opgradering. Det håbede jeg også på det ville være, da Jevtovic kan afslutte med begge ben, drible til begge sider, og har bedre scoringsstats. Men altså han har på ingen måde forløst det vi håbede på endnu.

Jeg tror IKKE på at Milan er købt til at være det han er nu; en der får 15 minutter her og der uden at sætte sig igennem.
Vi skal prise os lykkelige over så lidt spilletid til Milan - for det betyder at gift, jon, links, diks ikke er skadet og leverer mål-ass.
Som en anden bruger påpeger, så leverer de ingen mål her i foråret. Albert og Blume har scoret 5 tilsammen i efteråret, hvilket var fint nok. Men Gift og Jon (du har Links med 2 gange) har kun lavet 2 mål tilsammen hele foråret, og Albert/Blume: 0. Og værst af alt er, at assists er der heller ikke så mange af, da vi generelt har lavet meget få mål. Vi har scoret under 1 mål per kamp. Og da vi scorede 3 mod FCK, er det faktisk 6 mål i 8 kampe derudover.

Men jeg køber pointen omkring, at grunden til at han ikke spiller mere er, at vi har to gode kanter i Jon og Links. Altså ift antal kampe fra start. Men det er vildt han ikke får flere indhop, og kan vise sig frem.
Jeg er glad for at Jon og Links ikke er skadet. Sjovt nok, så er det måske præcis det der skal til for at Milan kommer i form. Nuvel. Vi må se hvor han står i de næste par kampe. Han kan jo få en rolle allerede i dag. Links spillede alle 90 mod FCN, og Jon spillede 80 endda efter 3 landskampe. Jeg vil gerne se Jevtovic få tid frem for Jon i dag. På venstrekanten hvor han i min optik har gjort det bedst.
Men vi har altså også en del spillere, som pt. ikke spiller på deres topniveau. Det kan man heller ikke gøre hele tiden. Det der gør det svært er nok, at vi havde en hel række spillere, som faktisk ramte deres topniveau i sidste års slutspil. Som f.eks. Højer, Blume, Hvidt og Grønbæk. I denne sæson synes jeg at de nævnte spillere er på et lavere niveau. Dertil kommer meget svingende præstationer fra Jon og PO. Derudover har vi så mistet spillere som Ankersen, Bundu og Amini, som var bærende kræfter i dele af sidste sæson.

Grønbæk var ikke med sidste slutspil.
Hvidt spillede en anden plads i sidste slutspil (afløser for Amini).
Men enig ift Højer og Blume + andre. Jeg synes PM har været god, også ift antal scoringer, men jeg synes hans spil var bedre sidste år. Men han har været ramt hårdt af, at vi har spillet flere kampe, hvor vi slet ikke får fundet ham. Der var jo kampe her i foråret med 0 chancer til PM. Så PM har spillemæssigt leveret/vist mindre, men har ikke nødvendigvis selv gjort det dårligere, eller hvad siger man. Altså det er i mindre grad hans skyld at han selv får vist mindre? Noget i den stil.

Bundu og Amini var ikke med i vores fantastiske slutspil, så vi har vist at vi kan uden dem over 10 kampe.
Dog er det noget andet at vise det i 10 kampe, og så i 32..

Det er jo også det lange seje træk at vi smerter lidt pt, altså ift at det ikke er den enkeltstående kamp der er problemet, men hyppigheden, manglende restitution, og behov for store udskiftninger fra uge til uge. Vi skifter ud i det midterforsvar som jeg ved ikke hvad. Nu også hvor der mangler et kvarter af kampene, men hvor han stadig er udtaget i dag. Sej knægt, men bekymrende med Hausner.

Det er altsammen noget der gør, at man ikke kan se ham på 100, men på max 80-90%.
Og det er jo der vi er. Om det gælder skader eller form, eller regulær træthed, så mangler de fleste 5-15%.
Og gør for mange det, så kan det i den grad ses på holdets præstationer over længere tid når vi aldrig får slettet det underskud. Derfor lidt bekymrende at vi ikke ser en større energi efter en landsholdspause, hvor man netop måtte tænke at der var blevet ladet op. Men Jon og Hausner har jo ikke haft pause, bare som eksempel.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Men vi har altså også stadig spillere som leverer på rigtig højt niveau, som Diks, Hausner, Tingager, Nicolai P., Links og Mortensen (hvor Hausner og Links er i en klart opadgående kurve). Spillere som Juelsgård og Munksgaard har også spillet fint i denne sæson, på det lidt lavere niveau de nu kommer fra.
Nemlig godt også og få sat lidt ord på det der skal sættes pris på. Vi kritiserer alle, og kommer alle med de ting vi ønsker skal være bedre, netop for at få forbedret det. For er det ikke det der er hele pointen? At blive bedre hele tiden?
For at vide hvor der skal forbedres, skal man også vide hvor der pt ikke er det største behov, og dermed hvor det går godt, måske for den enkelte, måske for hele pladsen.

Jeg savner lidt at vi kan sætte nogle helt unge ind, som giver holdet noget ny energi i kampene. Som vi har kunnet gøre med Lunding, Kaastrup, Grønbæk og Hvidt. Ihler kunne måske blive sådan en joker. Jeg synes ikke at Ammitzbøll har været i stand til at sætte et aftryk i sine indhop, men noget tyder altså også på at det er svært at være reserve i disse tider, hvor vi mangler en reserveholdsturnering. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor klubben ikke får arrangeret nogle flere træningskampe, men det må jo være en udfordring på en eller anden måde. Kampprogrammet er jo også tæt. Men så må David jo bare tage konsekvensen og give nogle flere minutter i kampene til de næstbedste. Vi kommer ikke igennem de næste par måneder med bare 13-14 spillere og de samme 11 i startopstillingen hver gang. Men det var måske også det han forsøgte ved at sætte Hvidt i startopstillingen i søndags.

Du kan ikke spille reserveholdskampe og så være klar til at spille torsdag og søndag også. Ganske enkelt. At de ikke spillede en ungdoms-træningskamp i landsholdspausen er jeg enig i var lidt mærkeligt. Men vi skal jo bruge Ammitzbøl, Hvidt, Grønbæk og de andre i aften, og på søndag. Eller rettere: vi ved ikke om de skal ind, men vi skal have dem klar. Og i de kommende 3 uger er der simpelthen ikke plads til at spille ved siden af, og så være klar til 2 kampe om ugen også.

Vi spiller jo 3 torsdag i træk mod Randers, hvor vi har 3 søndag mod FCM, BIF og FCK!
Der bliver brug for alle mand. Vi er ikke engang gået igang med det hårde program endnu stort set. Og vi er hårdt ramt allerede. Derfor kan ens tro på, at vi klarer os flot igennem på toppen af det hele ligge på et lille sted.

Men når jeg ser start 11 i aften. så synes jeg det er et fedt hold. Og ja det kunne være endnu bedre, og ja det kan komme til at blive endnu værre.
Men jeg har stået og heppet på langt værre helte i de sidste 20-25 år. Og jeg synes vi har en god chance i de enkelte kampe. Når vi kan tage til Brøndby og spille 1-1 med en halv midtbane, så kan vi også spille godt med mod Randers i aften, og mod FCM på søndag. Og man ved ikke hvem der kunne spille i aften, såfremt der ikke også var en kamp mod FCM på søndag. Vi vil hellere have NP med mod Randers om en uge end i aften. Det er om en uge det afgøres. Så hvis det at NP sidder over i dag der gør, at han kan være med i den afgørende semi, og kampene mod BIF og FCK, så er det jo det værd at han sidder over i dag.

Det er et større billede, som man først kan se helheden af når perioden er overstået kan man sige.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Grønbæk var ikke med sidste slutspil.
Han deltog dog i 7 ud af 10 kampe og sad på bænken i de øvrige. Men du har lidt ret i, at jeg nok husker forkert omkring hans bedste periode, som var i starten af denne sæson. Han er faldet lidt - sjovt nok samtidig med at han er kommet ind på yndlingspositionen. Men det er også mere krævende (som i større ansvar) at spille centralt.

Når vi taler om profiler: Podcasten Fodbold-FM har i denne uge leget med at pege på den største profil i hver af superligaklubberne. For AGF vandt PM med stemmerne 2-1 over Nicolai Poulsen. Det flugter meget godt med min egen vurdering. Midt i hele skadeshelvedet er det et mirakel at PM er forskånet. Men han bliver altså også slidt i det kommende program. Og så er NP bare en ret vigtig spiller for os. Vi kan erstatte ham i enkeltkampe, men han bringer bare så meget power til vores spil at han hurtigt bliver savnet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Han deltog dog i 7 ud af 10 kampe og sad på bænken i de øvrige. Men du har lidt ret i, at jeg nok husker forkert omkring hans bedste periode, som var i starten af denne sæson. Han er faldet lidt - sjovt nok samtidig med at han er kommet ind på yndlingspositionen. Men det er også mere krævende (som i større ansvar) at spille centralt.
Korrekt, han var mere med end jeg lige huskede det faktisk. Og han smækkede jo også den målgivende aflevering til Jon/Helenius i Herning til 4-3 (efter at være cm fra at miste den, og udtale at han var ved at skide i bukserne, hehe) Han havde flotte frispilninger i Aalborg til Links, og i Parken mm. Men han fik først sin "plads" i denne sæson, hvor skader til Links og Jevtovic gjorde at han spillede fast i en periode.

Jeg synes også at den position (hans foretrukne) i truppen er en af vores største udfordringer pt. som jeg skrev i en anden tråd. Vi får Brandhof ind til næste sæson, og Blume er med stor sandsynlighed ude. Men Brandhof+Albert rimer vel ikke på kæmpe kontinuerlig superliga-topkvalitet fra dag 1?
Jeg synes vi har savnet Stage-typen (boks til boks) i truppen, og jeg håber at Brandhof kan være den spiller. Men når vi så skal spille med Blume-typen, så synes jeg hverken Hvidt eller Grønbæk har været svaret. Og største problem i foråret har været, at BLUME SELV ikke har været ligeså god som Blume tidligere :D Som jeg skrev andetsteds, så laver Blume pt en "omvendt Ankersen", hvor han har været pisse god (i min optik) frem til det sidste halve år i klubben, modsat Ankersen der aldrig havde været bedre end sit sidste halve år i klubben.. Underligt.

Og vi har typer som Tengstedt og Duncan der kan komme tilbage i kampetruppen efter sommer.
Men hverken Tengstedt, Duncan, Hvidt, Albert eller Brandhof er den "profil" som jeg synes burde være næste skridt for holdet. Altså burde vi ikke hente en Patrick Olsen til den plads? Altså en af hans kaliber?

Jeg er samtidig ikke i tvivl om, at en af de 3-5 andre (Tengstedt nok slet ikke tiltænkt den plads, ligesom Duncan mest er 6'er), kan UDVIKLE sig til det. Men har vi ikke brug for fra næste sæson, at vi har den spiller fra start?
Når vi ser at vi i foråret laver 0 mål fra den position, så synes jeg der er noget galt.

Og altså Stage var jo bl.a. god til at gå med i kontra, ligesom Brandhof vil være det. Men vores modstandere står lavere, og vi står selv højere, så der er ikke de der vilde kontraløb længere så ofte.
Så hvad er det vi har brug for derinde? Vi skal passe på med at blive sådan et hold der vil noget vi ikke kan.
Så vil jeg hellere at vi stiller os lidt længere tilbage igen. Hvorfor ikke? Links kan jo udfylde Bundu-rollen ift at stikke afsted, og JEvtovic/Thorsteinsson+evt. NY HURTIG KANT kan udfylde Thorsteinsson/Ankersen på venstre.

hmm.... Sikke et puslespil.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Men Brandhof+Albert rimer vel ikke på kæmpe kontinuerlig superliga-topkvalitet fra dag 1?
Nej, det ligner da, at vi kommer til at kæmpe med tingene også i starten af næste sæson. Men en ung spiller som Grønbæk kommer til at udvikle sig i nogle store ryk fremad (og mindre ryk tilbage/i stagnation). Når vi når til august kan det være at vi kan kigge tilbage til april og tænke hvordan vi dog kunne være i tvivl om at Grønbæk skulle sidde på den plads. Vi så spillere udvikle sig meget i sidste års slutspil. Lad os håbe at Grønbæk gør det (igen) i år.

I det hele taget er det opløftende at vi har unge spillere som Grønbæk, Brandhof, Duncan og Hvidt på den centrale midtbane. En eller flere af dem skal nok tage et skridt fremad igen inden længe. De er i en konkurrencesituation, men det er alligevel et anderledes type pres, end at være det enlige talent som alle forventer en hel masse af.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Mon ikke også Milan er en opgradering af Anker når vi tager alle færdigheder og lægger sammen - plus 3 år yngre.

Jon var vel afløseren Ankersen.

Anker fik 25 fra start - Jon 21, og Anker beholdt vel kun sin plads i start11 fordi Jon havde et skidt forår sidste år med kun 1 mål og blev skadet til sidst i foråret.

Allerede i sæsonstarten for over 1½ år siden, så vi jo Jon og Bundu der var DNs foretrukne.

Gift blev købt for 3-4 måske 6 mio (ingen ved det) og var afløseren for Bundu. Jon gav vi også en transfer for. Milan var gratis, og det eneste rutinerede kort til kanten, og en god type der kunne spille begge sider. Ikke Ankers kontra vilde evner, men stadig hurtig og en bedre boldspiller, mere målfarlig ifl CVet og passede bedre til den nye offensive boldkontrollerende stil. Lige som Gift og Jon gør.

Mål kommer ofte lidt i stimer og ja de har scoret lige i underkanten - gift dog mange ass.

Jon er stadig bedre på mål-stats set over sine 2 år end Anker var i alle sine år i gns.
Jon bare i denne sæson desværre på Anker-snit. Det skal blive bedre. Dog også kun ca 21 år og i udvikling. Anker var en gammel herre tæt på 30 år og i afvikling.

Alle var da enige om at Milan så vild ud i starten af sæsonen.
Så blev han skadet + efterslæb inden han kom pga langt forløb ude (pga skader)
Kunne ikke få kamptræning uden reserveholdet.

Blev også overhalet af Alberts gennembrud som Kant.
Og nu også af Diks som vi synes er en fremragende kant.

Giver mening Milan er 5. valg.
Om han så aldrig kan score - jo mon ikke.
Om han så skal væk? Tja bytter ham gerne med Bundu eller måske Arzani eller en anden ung fremadstormende.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
En ny sportschef vil i hvert fald kun kunne analysere vores behov situation hurtigt nok, såfremt han har kendskab til vores trup ved ankomst. Og hvis han ikke har fulgt superligaen de sidste 2 år, men bare set sporadiske kampe, så kan analysen jo nok ikke gøres komplet før næste sæson.

I det lys kan et års forlængelse af Blume f.eks. komme på tale.
Jeg vil stadig mene at holdet ville have godt af en stor profil i PO-klassen på den plads.

Om Brandhof og Grønbæk falder i "fin bredde, men ingen rammer loftet"-kategori kan jeg godt have min frygt omkring.

Og så er jeg tilbage ved kanterne. Jeg havde netop håbet at Milan var den 3.kvalitets-kant som jeg synes vi som minimum skal have. Jeg vil også sige at vi på papiret har 3-4 gode kanter med Arzani og Milan der supplerer Links og Jon, men rent faktuelt og ift deres skader/form, så har vi kun 2 "gode" kanter pt. Og det er for lidt.

Jeg har stadigvæk ikke solgt muligheden for at Milan kan få forløst mere hos os. Men det ville i min optik være klogt at bytte Arzani ud med en spiller som man VED/med nær-garanti ved at man får en kvalitetsspiller ind.
Det nytter ikke altid med dem som er kørt fast, skal igang, kommer fra højere niveau men er gået i stå og bla bla bla. Og det er ikke altid typer som Warming, Kaastrup og andre bare kan føre det de viser for andre klubber videre her, og udvikle sig i det tempo man håber.

Men NP og PO er hentet for det de fik vist i de andre superligaklubber i midten af rækken. Det er noget andet.
Men derfor er der selvfølgelig ingen garantier for at Kusk ville præstere bedre i AGF end i AaB/FCK. NP blev jo hentet for det han viste i Randers, og er faktisk endnu bedre i AGF.
Men jeg vil gerne have nogle der er mere "sikre kort", selvom man skal betale mange penge for dem.
Vi havde sidste år mange spillere ind som trådte flot ind og bare slog til; Tingager, Diks efter skadesfri, Links efter Bundu var væk etc etc. Men nu i vinters er der kommet en del ind som slet ikke har slået til:
Sanneh, MJ og Arzani er jo slet ikke de spillere vi håbede. Og igennem et år har Jevtovic, og Gersbach i endnu længere tid ej heller fået vist det vi håbede. Skader etc ja, men det til trods forbliver faktum at de ikke har vist det endnu.

Sanneh skal nærmest 100% ud, og hverken MJ eller Arzani må formodes at have vist at de skal blive. Gersbach og Jevtovic "hænger vi på", og de er i den forbindelse spillere vi kan håbe får det forløst senere. Bl.a. ved at Højer sælges og Gersbach kan udvikle sig på banen, og Jevtovic forhåbenligt langsomt kommer igang af sig selv.

Men jeg vil gerne have en "PO-handel" mere. Ikke usikre kort eller lejeaftaler der løber kortere end en hel sæson, og skal være højere kvalitet end vi har råd til at købe, såfremt det skal være leje. Og sidst men ikke mindst, så skal de være spilleklar :D (Diks var en anden sag, da vi var et andet sted da vi først hentede ham. Der var vi først lige begyndt på at kunne køre dobbelt-kvalitet på de fleste pladser).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Ja problemet er vel dels at vores trup og spillere ser stærke ud og vi ligger nr 3, men vi alligevel har mange vi ikke ved hvad kan pga de har været skadet - og kan de holde sig fri af skader. Og nogen har ikke leveret ønskeligt.

Bror var super sidste år, okay fin i år, men bliver ældre. Fin at have - super hvis han spiller som sidste år, men 1-2 år ad gangen. Måske han vil have 2-3 år. Albert og Brandhof tager vel hans plads. Albert har efter en superstart og generelt god supersæson - manglet slutproduktet i mål, og fysisk mangler han også lidt centralt. Måske fint med en sæson mere på kanten. Ville være fint med en klasse 8er der løfter os, men vi vil også gerne spille unge talenter med mål i støvlen som især Albert og Brandhof (som dog er en gardering/udviklingsspiller/allrounder kan vi vel blive enige om. Duncan håber vi også tager startplads igen. Eller Hvidt finder forårs formen fra 2020. Der er trængsel centralt. Går jo heller ikke at hente en dyr herre som PO, som så bliver slået af holdet af Albert. Vil ikke skabe harmoni og pengene bruges forkert så.

Pengene skal allokeres til venstreback og keeper posten hvor vi får store sko der skal fyldes ud. Måske også højreback, hvor vi bedre kan opgradere Munks (end jon, gift og Albert). Havde de 3 bare til sammen lavet 4-5 mål mere havde vi nok ikke pivet...

Og hvad kan Arzani?

Helt glemme 9eren kan vi heller ikke. Hvis PM er skadet har vi ikke Helenius. AA er spændende men vi ved ikke hvad han kan. Og MJ er skadet og beholder vi ham og hvad har vi råd til istedet for hans løn? Men ikke let at finde en transferfri klasseangriber til dække ind for PM.

Der er nok af overvejelser. Men heldigvis er det også luksusproblemer. Vi står ikke og mangler kvalitet til at komme i top6, dertil er de alle i truppen gode nok.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Ja problemet er vel dels at vores trup og spillere ser stærke ud og vi ligger nr 3, men vi alligevel har mange vi ikke ved hvad kan pga de har været skadet - og kan de holde sig fri af skader. Og nogen har ikke leveret ønskeligt.
Jeg synes at billedet ser meget anderledes ud hvis man kigger på foråret.

Der har Albert, Blume, Links, Thorsteinsson, Jevtovic tilsammen lavet 2 mål. Og vi har kun vundet 3 sølle kampe.
Vi har tabt til FCN 2 gange, og spillet et hav af uafgjorte, hvor vi har scoret for få mål.

I efteråret synes jeg det så anderledes ud, blandt andet fordi Links og Thorsteinsson præsterede bedre, ligeså vel som Blume og Albert gjorde det. Dengang var vi "heldige" med at dem der spillede var så gode, at vi ikke helt mærkede at dem der sad på bænken/var i anden række ikke helt var gode nok.

Men det mærker vi jo i den grad nu.
Svaret kan komme ved at Links, Jon, Albert og Blume bliver bedre igen.
For svaret lader ikke til at håbe på at dem i anden række kan nå at blive det (Milan, Arzani, MJ, Tengstedt etc)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Meget enig - det er bekymrende lige nu. Det ironiske er så at jeg synes vi har været spillemæssigt bedre i foråret, hvor jeg synes vi har haft overskud til at trykke modstanderne i bund.

Og vi var også meget, meget uheldige med at tabe ialt 4 point parken og til randers - med de 4 point havde billedet været helt anderledes de to havde været 6 point længere væk fra os ... og vi havde været meget tæt på de to i guldkampen.

Dertil kan vi lægge andre som Buba rødt kort osv, men nytter uanset ikke noget. Men de to gange uafgjort mod hestene og løverne var dommertyveri. Men det udligner sig, så der venter os nogle gaver i slutspillet :)

Nej på den korte bane får vi næppe topniveau fra e 8 der sidder ude i dag - bortset fra Diks og NP.
MJ og Arzani tror jeg på den lange bane kan blive top2 klasse og indbringe os kæmpe salg, hvis vi kan holde dem skadesfri og forløse talentet. Milan tror jeg også kan bive en habil målscorer lidt bedre end Anker 250 min pr mål inkl ass - og måske endda rammer noget ala det her som førhen med mål pr 100-150 min.

Gift og Jon forventer jeg rammer ca det niveau med mål pr 225 min, men tror der er flere assists i dem end Milan.
PM ligger på 150 inkl straffe

Synes vi har set i glimt han er i boksen hvor han skal være og burde have lavet to mål på de 180 min.

18/19
Super liga Srbije
Super liga Red Star Belgrade 103.004-- / - / -424'
18/19
UEFA Champions League
Champions League Red Star Belgrade ----- / - / --
18/19
UEFA Champions League Qualifying
Champions League Qualifying Red Star Belgrade 22.00--- / - / -34'
17/18
Süper Lig
Süper Lig Antalyaspor 121.17111 / - / -611'
17/18
Europa League
Europa League Rosenborg BK 41.00--- / - / -65'
17/18
Europa League Qualifying
Europa League Qualifying Rosenborg BK 23.00--- / - / -158'
17/18
UEFA Champions League Qualifying
Champions League Qualifying Rosenborg BK 41.25--2 / - / -305'
2017
Eliteserien
Eliteserien Rosenborg BK 252.24922 / - / 11.520'
2017
NM-Cup
NM-Cup Rosenborg BK 52.4035- / - / -359'

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Svarer til Gift skulle have lavet 2 mål mere og Jon 1½ - gift har så været god med 3 ass.

Bror lå på 529 min pr mål
Det er lidt der skal komme ca samme fra den position næsten som kanterne synes jeg

Generelt har Bror scoret for lidt altid

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Man er aldrig bedre end sin seneste kampe, siges det.
Det synes jeg er for hårdt stillet op.

Men man er ikke bedre end sin sidste halvsæson = fair.
Og de havde tilfredsstillende stats i efteråret, men på ingen måde her i foråret.
Og det er en bekymring LIGE NU, men måske ikke på længere bane.
Jevtovic og Arzanis forfatning er en udfordring LIGE NU, men måske ikke på længere bane etc etc.

Jeg forholder mig til vores forår mest af alt.
Men ift snakken om en ny sporschef, og hvad der skal handles efter/på, så synes jeg det er meget relevant at se på sæsonens stats, og deres generelle stats for sæsonerne. Helt fair. Sådan plejer jeg også selv at se det.

Vores kommende sportschef får nogle store opgaver. Men vi er et godt sted at arbejde ud fra. Det synes jeg.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Men jeg vil gerne have en "PO-handel" mere.
Vi lapper lidt over med transfertråden, men hvis vi med en "PO-handel" mener at vi henter en profil hos en superligakonkurrent, hvem kunne så være interessant? Det skal næsten være i en klub som er økonomisk presset - og så taler vi vel et hold i nedrykningsspillet. AaB eller Sønderjyske måske. OB? Jeg har svært ved at finde en virkelig profil i Horsens, som vil kunne hjælpe os i startopstillingen. Hos AaB tænker jeg Rinne eller Ahlmann (selvom der ikke er salgsperskektiv), men det virker ikke så sandsynligt. Men det gjorde Patrick Olsen vel heller ikke. Hos Sønderjyske? Desværre er Alexander Bah allerede væk.

Jeg er ikke sikker på, at der er nogen oplagt ny "PO-handel" at lave.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Tænkte mere i størrelsesordnen, ikke nødvendigvis hos en konkurrent. Og der er intet der tyder på at en Kusk eller Mistrati ville kunne gøre det godt for os.

Alt er håbløst i minutterne efter det nederlag her...

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Sommerens arbejdspres blev ikke mindre efter i aften. Jøsses vi mangler kvalitet på mange pladser. Jeg vil ihvertfald ikke savne hverken Hvidt, Blume, Jon eller Jevtovic.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Puha ja men det er jo som hold vi falder sammen i aften i efter pausen.

JN er sportschef og må sammen med David en snak om hvordan vi får det bedste frem i hver enkelt spiller, lige nu og på den lange bane, der er nogen der slet ikke får stemplet ind.

Hvis ikke det bliver bedre leder vi jo efter to kanter og og offensiv 8er - men egentlig burde albert, gift og jon være dem vi leder efter. Men de er ordinære pt sammen med blume. Egentlig også Højer - en klassespiller som ham må man forvente mere af. Hvidt ligner ikke ham fra foråret 2020. Milan ligner som vi har skrevet om ikke en der tænder vores hold. MJ-ST er skadet og AA ikke nogen Helenius endnu, så vi er også noget presset på angriber posten. MJ skal vi have klar og finde sit niveau, ellers kigger vi på en angriber til sommer.

De må får ild i dem til fcm, randers og resten af foråret... og så må vi se hvilke svar vi får i de 10 kampe vi mangler. Lidt svært at tror på 11 kampe efter i dag. Lige før man frygter de 11 kampe bliver fordi vi skal spille mod vinderen af nedryk-spillet...

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
224
Point
28
Sommerens arbejdspres blev ikke mindre efter i aften. Jøsses vi mangler kvalitet på mange pladser. Jeg vil ihvertfald ikke savne hverken Hvidt, Blume, Jon eller Jevtovic.
Jeg ved, det er kontroversielt... Men jeg vil ikke savne Grabara. Jeg synes ikke han har været i nærheden af niveauet fra foråret 2019.

Hans stats er ikke specielt gode:
Og jeg synes, han koster mange mål. Fx 1-0 målet i går (og 2-0 i følge Stig Tøfting, men det havde jeg sværere ved at vurdere). Derudover har han en elendig tendens til at blokere skud retur ud i feltet og ikke ud til siden.

Jeg ønsker noget stabilt og driftsikkert på mål, og det er han bare ikke.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Jeg er meget enig at på den korte bane må FCK godt få Kamil, hvis vi kan få Kalle, og tager lige så gerne Jesper Hansen eller Rinne. De er måske faktisk vel alle 3 bedre på den korte bane. Thomas synes jeg også er interessant - han har vist han kunne holde det høje niveau fra starten. Gad vide om han kan i sæson 2. Selv ham i Horsens synes jeg er interessant med internationale erfaring. AaBs reservekeeper har også høj klasse i øvrigt - husker I ham fra pokalkampene mod AGF sidste sæson? Der er mange dygtige keeper i den danske liga.

På den lange bane synes jeg Kamil er interessant, han har været svingende for os i år, men også kun været i gang ca. et halv år efter sin alvorlige skade for 15 måneder siden. Der satte ham langt tilbage.

Det kan også vendes til den fordel at han måske er gået fra umuligt for AGF til en reel option, hvis FCK fx ikke snupper ham. Tvivler på at alle større klubber i Europa står i kø. Og i Liverpool vil han max være 3-4 valg.

Vi ved fra første periode han potentielt kan være ligaens bedste og han er ung og tror på at vi kan udfolde potentialet - også gøre ham til et stort salg.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Som omtalt i kamptråden efter den famøse randers-kamp i går har vi et scoringsproblem: i kun 2 af 10 superligakampe har vi lavet mere end 1 mål, og i pokalen har vi heller ikke været gode nok, væk mod Randers og svært ude mod B93 og i den første kamp mod dem formåede vi ikke at vinde 8-0 trods chancer nok til det.

Der skal simpelthen komme flere mål fra de 4-5 forreste, og der må også gerne komme lidt fra de 5 bagerste og indhop.

Hvis man kigger på tabellen er er ikke nogen kæmpe krise vi ligger mål mæssigt lidt som de andre, skal lige score 3-5 mål mere, eller lukke 2-3 mål færre ind. Det er altså marginalt. Og vi har også haft marginalerne imod os i år og især i foråret - lidt mere end hvad der udjævner sig hen over sæsonen.

Men der skal komme flere mål fra bror, albert, gift, jon, PO - alle skylder ca 1 mål mere - og lidt fra midterforsvaret på dødbolde og mere fra Højer på frispark end tilfældet er i for denne sæson. 2-3 mål mere fra de 5 bagerste inkl. frispark fra Højer. Ialt 7-8 mål mere. Omvendt har PM leveret 2-3 mål mere end vi kan forvente. Men 5 mål mere og undgået bare fx 3 mål imod os (fx Egho film, Hvidts arm og Munks arm eller Kamil havde taget et par stykker, SØE ikke havde fået straffe men kun frispark til Wright som det skulle have været osv osv).

Så havde vi også ligget til og ført med nogle point i guldkampen.

Mere skal der som ikke til... værre er et altså heller ikke :)

• Like
Reactions: fsc

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Jeg er meget enig at på den korte bane må FCK godt få Kamil, hvis vi kan få Kalle, og tager lige så gerne Jesper Hansen eller Rinne. De er måske faktisk vel alle 3 bedre på den korte bane.

Kalle Johnson er i mine øjne med afstand den mest overvurderede keeper. At han blev kåret som årets keeper er mere skandaløst end alle Viktor Fischers filmede straffespark (han var iø også så usportslig, at han ikke stemte på Jesper Hansen, så han selv vandt).

Kalle Johnson er elendig på langskud, og usikker på indlæg. Så kan man lige så godt grave Staff frem..

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Men der skal komme flere mål fra bror, albert, gift, jon, PO - alle skylder ca 1 mål mere - og lidt fra midterforsvaret på dødbolde og mere fra Højer på frispark end tilfældet er i for denne sæson.

Der skal komme flere mål - helt enig. Men der skal bestemt også skabes bedre og større chancer. AGF producerer simpelthen ikke de gode muligheder for at score.

Min analyse er lidt, at Paddys manglende form og mange boldtab oppe i banen gør, at vi ikke får sat vores offensive spil op. Hvis Paddy ikke kan vinde en bold, holde den og lægge den ud til Links og Thorsteinsson, så får vi ikke skabt nok i feltet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Kigger man lidt på sportschefens konkrete overvejelser sammen med David, må det være at

1) få tændt Jon igen, han laver ikke engang sine agressions frispark. Få ham til variere spillet mere, afslutninger og aflevere bare lidt mere. Bruge ham når vi står højt på banen, og have ham på bænken hvis vi står lavt. Kontra spiller er han ikke.

2) Links kan bruges både kontra og i småspil højt på banen, han skal bare udvikles, endnu mere kold foran mål og især arbejde med det relationelle så han får lavet kattepote afleveringer

3) Bredden på kanterne er suveræn, men vi savner generel topkvalitet - nogen der også kan slå jon og links af, hvis de ikke rammer medaljeniveau. Vi aner ikke om det findes i Arzani fx. Milan skal vi have tilbage på Rosenborg-ish ellers skal han videre. Umuligt at sige meget om dem.

4) Egentlig fint at Bror har udløb. Han vil være fint at have som det sikre kort næste sæson, men omvendt var det også kun sidste sæson, han gjorde en kæmpe forskel. Og gammel er han ift transferindtægt på ham.

5) Albert - David sagde "han skal skynde sig at udvikle sig til en stærk 8er" (vel underforstået at han står til startpladsen fra 1/7). Han er tæt på super, men mangler lige det sidste. Det skal udvikles. Alternativt måske udvikles på kanten, hvor farten og vildt presspil gør ham stærk.

6) PO skal bare fortsætte sit spil fra foråret. Hvis jeg skal tro på Duncan og Hvidt som 8ere, skal der også komme mål fra dem. Duncan er god til løb ind i feltet og vist i glimt han kan lave mål. Samme med Hvidt, der også lavede mål som U17-19. Ellers skal de være 6ere. Brandhof er heldigvis en type laver mål.

7) Forsvaret skal også løfte med ½ mål pr sæson pr spiller.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom