Nyheder

Ny Sportschef

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Jeg synes egentlig at vi har en god balance. Ok, Backman og Juelsgård kører vel på den sidste kontrakt (et år endnu) og Blume/Højer er måske væk lige om lidt, så faktisk mangler vi nok nogle flere "gamle" for at truppen er i harmoni. Men det skal godt nok være profiler vi henter ind.

Helt enig - siden man lavede en bestyrelses beslutning om at gå væk fra at hente færdige spillere - til at satse ungt et stykke tid efter PC tog over, så synes jeg faktisk AGF har gjort det helt rigtige (naturligvis med svipser - de kommer uanset valg af strategi, også i FCN).

Yderst spændende og saglige indlæg om truppen, men er tråden ikke løbet lidt af sporet ift. en ny sportschef?
Jeg synes efterhånden AGF har stået længe uden en sportschef og det virker ikke umiddelbart til, at der er en løsning i kikkerten p.t.
Ja det hele kan nemt vikles ind i det andet - kom vi ikke den vej fordi vi kigger på hvilken retning en sportschef skulle tage os mht strategi, transfers, talenter osv

Der må gerne snart komme en. Heldigvis har JN flere års erfaring som sportschef fr RFC og vi har en spilleragent og analytiker, en talentchef i det team omkring den sportslige ledelse, plus David, Karlsen og Mølby.

Det var noget andet da Rudbæk klarede alle de opgaver som de 7 tager sig af i dag - okay han havde to pensionister der scoutede modstandere som analytikere og en assistent til at vaske spillertøjet :cool:

Og det er jo lige præcis når det sker at holdet præsterer mindre godt - i modsætning til sidste år hvor profilerne virkelig leverede varen, inkl. Ankersen. I år er det nærmest kun NP og PM der har holdt et fast højt niveau. Tingager også, men det trækker jo fra at han har spillet så lidt i foråret.
hehe ja både og - for det kan også være når kamil, diks, haus, albert, jon, gift tager fat at vi shiner :) det er lidt hønen og ægget.

I efteråret var det i hvert fald ikke PO og NP der løftede holdet når det ikke kørte, og synes ligeså meget det er Haus der tager teten som Julle i at går foran. Dermed ikke sagt Julles eller de andres rutine ikke er guld værd. Men det er ungdoms kvalitet også - og synes spillere med 30-50 kampe har fin rutine, hvis der bare er 2 på holdet med ekstra meget rutine og leder evner a la PM, PO, NP, Ting osv der går foran. Men pointen er netop at selv PO og NP kan ikke altid gøre en forskel.

Hvis det var rutine der vinder fodboldkampe og ikke kvalitet ville jo stille et hold med ene af ældre. I sidste sæson synes jeg det var Jon og Bundu der var dem der vandt kampene for os - og ikke Anker ift kanterne fx. Før det fx Stage, der både lavede mål og gik foran i fight.

Synes det handler mest af alt om kvalitet - og som du skriver at finde balancen.

Men hvor nogen tror på måske 7 ældre og 4 unge, tror jeg meget på en model med

2 ældre med et par hundrede kampe med leder evner
nogle 20-25 årige med fx 30-50 kampe - nogle af dem med lederevner som diks og haus
resten alm unge der bare har kvalitet selvom de er 16-22 årig som i fcn. Deres norske skal være velkommen

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Der er en verden til forskel på at hente PM og Jevtovic. Det kan slet ikke sammenlignes. PM var i form og beviste helt op til skiftet at han var god. Jevtovic var helt væk i 2,5 år. Vil du også være glad for at hente Kirkevold? Han var fremragende for et par år tilbage. Og så er APOEL og Røde Stjerne vist heller ikke fra en markant større hylde end at deres ubrugelige spillere pr. defintion er nogen vi skal være glade for.
Hvis det kun handler om form og ikke niveau, så er det jo underligt at Jevtovic ikke brændte den tyrkiske eller serbiske liga af (på bedre hold) efter opholdet i Norge. Jeg tror også at vi med PM har haft en heldigere hånd, også fordi han er så mentalt stærk. Men det er altid usikkert, om en dominerende spiller i den norske liga også kan blive det i den danske eller endnu sværere - den tyrkiske. På trods af aldersforskellen ville jeg ikke bytte Junker med Mortensen lige nu.

Som jeg skrev er jeg jo egentlig ikke uenig med dig. Det er problematisk at hente spillere ind, som ikke har været stamspillere i deres forrige klub. Ankersen er vel et parallelt eksempel (ligesom så mange andre der kommer fra superligaen til bænken i udlandet). Han kom hertil uden at have spillet og brugte det første år på at finde sit niveau igen (endda uden at være skadet). Det er da sjovere at købe PO i AaB, men den slags koster også. Faktisk var det vel nærmest billigt at hente en superligaprofil hos en konkurrent for 1 mio EUR. Kan vi gøre det igen er det fint for mig, men det er sgu ikke let. Forhåbentlig kommer der et coronaramt vindue nu, hvor det bliver muligt.

"Form" koster desværre penge.

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Der er en verden til forskel på at hente PM og Jevtovic. Det kan slet ikke sammenlignes. PM var i form og beviste helt op til skiftet at han var god. Jevtovic var helt væk i 2,5 år. Vil du også være glad for at hente Kirkevold? Han var fremragende for et par år tilbage. Og så er APOEL og Røde Stjerne vist heller ikke fra en markant større hylde end at deres ubrugelige spillere pr. defintion er nogen vi skal være glade for.

Lige præcis - kan jo kun være enig, og Kirkevold er også endnu værre da han er 30, men jeg vil godt snuppe en 21 årig Victor Jensen i Ajax der ikke har spillet i 2 år ;-)

Kirkevold kunne godt være et emne, hvis vi mangler en til at vaske spillernes tøj

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Så må han have scoutet ham I Bodø og Rosenborg tiden og glemt alt om ham i de 2,5 år efterfølgende, for hvis han har kigget på de 2,5 år og tænkt "shit man, ham skal vi bare have på en lang og dyr kontrakt" så vil jeg godt anfægte PC's evner som beslutningstager

Uanset om vi får Alex Ferguson kommer der svipsere. Vi er jo ikke uenige. Jeg kender ikke grundlaget for at hente Milan, om de har set ham live lige inden, udtalelser, samtaler om sult osv, hvad han får i løn osv osv

Men jeg er 100% enig i at man skal være varsom med dem der ikke har spillet længe, men omvendt Tingager var jo lidt samme skuffe - og det gik jo super.

Så ingen facitliste.

Kan vi ikke bare blive enige om at Milan har været skuffelse og ikke bidraget med noget som helst til nu
Men også at vi faktisk kun har set ham ca 250 minutter...
At han i hvert fald ikke har kostet en transfer (og forhåbentlig heller ikke en vild løn, frygter lidt du har ret)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Så må han have scoutet ham I Bodø og Rosenborg tiden og glemt alt om ham i de 2,5 år efterfølgende, for hvis han har kigget på de 2,5 år og tænkt "shit man, ham skal vi bare have på en lang og dyr kontrakt" så vil jeg godt anfægte PC's evner som beslutningstager :)
Det er helt klart en mulighed.
Men der er jo også et argument i at formode, at en spiller som netop har klaret det godt i skandinavisk fodbold vil kunne det igen, efter at have haft mindre succes i østeuropa etc.

Og om det er formodning/sats/lotto eller hvad, det behøver vi ikke etablere ift ord-definition.
Men det samme ville være en kalkyle hvis man henter Mistrati i Randers: Kan han begå sig i AGF? Som med NP og PO, så har de allerede bevist sig i Superligaen. Så altså formodningen kan med god grund være en hel del større.

Der er endda også spørgsmålstegn ved, hvorvidt en spiller man vil forlænge med kan formodes at kunne præstere det samme fremadrettet som han har præsteret op til spørgsmålet om forlængelse.

Det hele er vurderinger.
Og jeg tror sagtens at PC kan have taget fejl med Jevtovic. Og så så han rigtigt med Tingager, PM og andre.
Der vil vel bare altid være nogle spillere der hentes som slår mere til end andre.
Når man erstatter Bundu med Links, så accepterer vi, at det kan være nær-umuligt at finde en som kan gå ind og præstere ligeså godt som ham. Der er Links faktisk fint fundet synes jeg, ift prisskiltet på 4 millioner for en spiller som er så skolet og klar til at klare europæisk fodbold som han har vist sig. Godt scoutet.

Men man har, med rette, ret til at være skuffet over, at man vælger at lade Ankersen gå, og så henter Jevtovic med den formodning, overbevisning og sikkerhed i, at han skal have 4 år, høj løn og andet. Man har følt sig sikre på den handel. Det må vi kunne konstatere. MJ henter man med frikøbsklausul, og andre er lejet pt.
Men Jevtovic er hentet til at skulle overtage Ankersens plads i truppen.

Vi skal dog huske på, at Ankersens plads i truppen i sit sidste halve år i klubben blev med langt mere spilletid end hvis Bundu havde været skadesfri. For Thorsteinsson røg jo på højrekanten da Bundu var ude, og så spillede Ankersen i venstre. Var Bundu skadesfri, så havde Thorsteinsson jo overhalet Ankersen til dels. Men der kan ikke være tvivl om, at Ankersen havde spillet mere, og gjort det bedre, end det Jevtovic har.

Men da beslutningen skulle tages, der var det trods alt ikke til at vide at Jevtovic ville blive skadet. Vi synes allesammen at Jevtovic burde være i omdrejninger nu. Og det har vi også ret til at synes og mene. Der er jeg også. Jeg vil bare ikke afvise at han med kampe vil kunne forbedre sig. Han gør det pt ligeså ringe som Thorsteinsson når han er værst (som er lidt for ofte pt). Nøj hvor Thorsteinsson, Blume, Højer og de andre etablerede er dem der skuffer mig mest.

Og så til resten af sæsonen:
Jeg håber David vil overveje at smide Thorsteinsson over på højrekanten igen, som i sidste medaljespil, og så lade Links spille Ankersen-rollen derovre fra. Det kan give Thorsteinsson en "ny start", og Links kan trække ind i banen og skyde. Han har et slangehug af en anden verden med den højrefod. Noget som slet ikke kommer til udtryk pt, da modstanderne tvinger vores kanter ud af, og vores midtbanefolk skal modtage bolden centralt. Eller "skal", det er det der sker. I alt for få kampe har vi set vores kanter trænge igennem ind mod midten til skud.

Jeg håber David overrasker med den ombytning allerede mod Randers på torsdag.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Men der er jo også et argument i at formode, at en spiller som netop har klaret det godt i skandinavisk fodbold vil kunne det igen, efter at have haft mindre succes i østeuropa e
Ja han havde netop bevist han kunne begå sig på højt niveau i en topklub og nordisk liga.

mange vil så også sige at alle scorer i rosenborg (jo jo men vil vi så heller ikke have Jonas Wind eller Uhre)
eller den norske liga er dårligere end den danske (jo jo men PM scorede endnu mindre i norge end i agf)

Uanset man kan aldrig få garantier for at noget virker i AGF fordi det har virket andre steder - og omvendt bare se Bundu flop i Anderlecht og fck.

Leder mig også til at svare dig Steen - ja jeg vil hellere binde en masse penge i en 5 års kontrakt med Højer der er 26 fremfor et sats som Milan osv. Fordi vi ved hvad vi får og ikke skal bruge 6-12 måneder på at køres ind.

PC sagde det meget klogt i efteråret man skal passe godt på de værdier man har (her spillerne - og investere i forlængelser med dem). Behold det vi ved der virker. Så naturligvis vil vi gerne smide både transfer og topløn efter diks og kamil til sommer.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Leder mig også til at svare dig Steen - ja jeg vil hellere binde en masse penge i en 5 års kontrakt med Højer der er 26 fremfor et sats som Milan osv. Fordi vi ved hvad vi får og ikke skal bruge 6-12 måneder på at køres ind.
Og det tror jeg faktisk at alle gerne vil. Det er desværre bare sjældent at det går sådan. Der er udskiftning i en fodboldtrup og der er sindsygt mange faktorer der spiller ind for at kunne hente den rigtige spiller. Men nu får vi jo snart en genial sportschef og så ser alting godt ud fremadrettet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
haha ja rigtig nok (det var også bare teoretisk) - sådan er det. Højer er kørt 99% og kamil og diks skal der også held til at beholde

man kan også sige det sådan at man nok vil gå lidt længere i AGF for at beholde ældre spillere, end hente nye ældre til. Fordi man ved hvad man får og bevarer kultur, spillestil og identitet.

Anker fik kun tilbudt 1 års fordi han var kørt ind - hvis bror har fået, så samme. De ville aldrig blive hentet ind i den alder med mindre vi havde et akut stort problem, som da vi hentede PM

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
man kan også sige det sådan at man nok vil gå lidt længere i AGF for at beholde ældre spillere, end hente nye ældre til. Fordi man ved hvad man får og bevarer kultur, spillestil og identitet
Ja, og det vil være vigtigt, hvis vi kan få forlængelser igennem. Som nu senest Tingager. Jeg tænker at det forhåbentlig bliver naturligt for en 23-24-årig, at hvis udlandet ikke kalder, så søger man en forlængelse. Det kræver bare at de er gode nok til vores startopstilling, hvis det skal være interessant. Aktuelt kunne det vel handle om spillere som Munksgaard (23) og Gersbach (23). Munksgaard har vi dog 2½ år endnu, så ingen hast der. Men Diks (24) kunne være et eksempel på et ungt talent der kunne blive en erfaren profil, hvis vi fik ham på kontrakt. Meget interessant for os, men sikkert svært at få i land. Han har dog noget af en skadeshistorik, så måske - men så tager vi jo også det minus med i købet.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Jeg synes efterhånden AGF har stået længe uden en sportschef og det virker ikke umiddelbart til, at der er en løsning i kikkerten p.t.

JN gjorde det klart i Købmændenes Klub, at han (klubben) ikke vil forhaste sig. Det er der ikke noget overraskende i, samme melding da PC sagde op, det interessante i det program var, at AGF nu ikke længere kun kigger på danskere.
JN blev spurgt, om ikke det ville være mærkeligt at spørge de andre kandidater på listen velvidende, de nu ved, de ikke var 1. valg og det bekræftede JN, at det måske ikke var den rigtige løsning og derfor kunne det tænkes, man kiggede væk fra Danmark.

Kandidatfeltet er alt andet lige også noget større og det må forventes, det vil tage lidt ekstra tid. Vi må nok erkende, JN også i det kommende vindue vil agere sportschef i hvert fald i store dele af vinduet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Kandidatfeltet er alt andet lige også noget større og det må forventes, det vil tage lidt ekstra tid. Vi må nok erkende, JN også i det kommende vindue vil agere sportschef i hvert fald i store dele af vinduet.
Sådan må det blive, hvis det er ja.

Og jeg tror af den grund, at det ikke er slut med lejeaftalerne. Og det vil i den forbindelse være oplagt med forlængelser af Diks og Grabara hvis det kan lade sig gøre. Og så har vi i transfertråden en snak om, at en spiller som Bundu jo netop kunne være oplagt at leje i en sæson, såfremt han skal udlejes igen, og vi ikke ønsker at binde mange millioner i en ny kantspiller inden en ny sportschef kommer. Og byttes Arzani ud med Bundu, så tror jeg ikke folk vil have det store imod det, sportsligt set.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Lejeaftaler på hele markedet vil også i det kommende vindue dominere og sikkert også de kommende år. Corona har ramt alle klubber økonomisk hårdt og fremtiden er også usikkert pga. usikkerheden i hvornår vi kommer tilbage til en helt normal hverdag igen og om fremtidige mutationer vil betyde nedlukninger igen.

Så ja selvom jeg personligt har det meget svært med lejeaftaler, så kommer vi nok i AGF til at se flere af dem også selvom AGF i modsætning til mange andre klubber ikke er ramt så hårdt. Spændene bliver det under alle omstændigheder for der skal ske noget med truppen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Lejeaftaler på hele markedet vil også i det kommende vindue dominere og sikkert også de kommende år. Corona har ramt alle klubber økonomisk hårdt og fremtiden er også usikkert pga. usikkerheden i hvornår vi kommer tilbage til en helt normal hverdag igen og om fremtidige mutationer vil betyde nedlukninger igen.

Så ja selvom jeg personligt har det meget svært med lejeaftaler, så kommer vi nok i AGF til at se flere af dem også selvom AGF i modsætning til mange andre klubber ikke er ramt så hårdt. Spændene bliver det under alle omstændigheder for der skal ske noget med truppen.
Og på den led kan man sige, at det ikke er helt dårlig timing ift at finde en ny sportschef og have lejeaftaler lidt tid endnu :D
Og altså mon ikke også der er flere sportschefer derude som kunne være interesserede i et godt job i DK, som pt er i gang med at åbne op igen, har sund økonomi ift mange andre steder i europa/verden. Aner ikke om det kunne være en faktor, men det kan da ikke skræmme heller i hvert fald.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Man får som regel hvad man betaler for. Jeg vil hellere have én Raw Power fra Ebeltoft gårdbryggeri en varm sommerdag end 3 lunkne Slots, hvoraf der er smagt på den ene af tre andre som ikke kunne lide den.
Men klubben gik vel også snarere efter noget fra gårdbryggeriet fremfor en sikker men uinteressant Slot. Den der slot der har stået i skyggen ser så bare mere interessant ud end den håndbryggede der viser sig at have stået åben lidt for længe i solen.

Jeg tror ikke man kan sige at vi har fået tre dårlige spillere fremfor én god, som vel er det du siger, men jeg tror da man forventede mere af Jevtovic og at man samtidig, hvis flere spillere kunne kombineres i én, heller ikke har villet have for smal en trup. Tankegangen virker rigtig, men man kan have taget fejl med Jevtovic. Det er ikke helt afgjort endnu selvom det ikke virker ret lovende. Med en spiller som Arzani kan man nok også sige man er gået efter guldet og det er klart man kan spørge om man kunne have fået en god stabil spiller for den investering, men det er svært at sammenligne når han er skadet og vi heller ikke ved hvad han koster.

Det korte af det lange er at hvis vi vitterligt skal kunne spille med helt i toppen skal vi overgå vores økonomiske forudsætninger og så kræver det at vi satser lidt og rammer plet næsten hver gang. Det gør ingen dog og er der lidt for mange der ikke helt rammer (med det samme) eller lidt for mange skader osv så lykkes det ikke. Vi er oppe mod klubber der også kikser og for langt større beløb, men så også bare har bedre råd til det. Og så kan man sige det er ærgerligt hvis man har en stor udskrivning på en spiller som Jevtovic hvis han viser sig ikke at kunne finde niveauet, men der er altså heller ikke meget ved at hente en sikker, men lidt middelmådig spiller der kunne være rar at have lige nu, men heller ikke rigtig flytter os og ender som dødvægt de næste sæsoner. Sådan lidt en typisk OB-tilgang kunne man måske sige.

Der er til et længere indlæg om sportschefen, men jeg tror vi forsøger at balancere noget lige nu, som jeg mener kræver at man både er meget velovervejet og tager lidt chancer med kalkuleret risiko. Hvis de chancer man tager som ikke lykkes betyder at man kører meget sikkert i top-6, men ikke får medaljer, er det sådan set stadig meget godt gået. Der kommer også flere bump på vejen end det her, sikkert også nogle der er større, men på den lidt længere bane ser det stadig meget fornuftigt ud.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
men der er altså heller ikke meget ved at hente en sikker, men lidt middelmådig spiller der kunne være rar at have lige nu, men heller ikke rigtig flytter os og ender som dødvægt de næste sæsoner. Sådan lidt en typisk OB-tilgang kunne man måske sige.

Ja lige præcis for den slags tænker jeg egenligt vi har nok af, og vi har jo også haft succes i 2 og en kvart sæson nu, hvor det generelt kun er gået en vej op ad (bortset fra sæsonstartens 7 kampe for 1½ år siden og 3 kampe i træk nu og sikkert 4 i aften og måske flere, men de dårlige stimer har fck, fcm, fcn og bif også haft sidste to år).

Synes egentlig vi henter de rigtige typer generelt med god karakter, gode skills i fart og teknik og nogen med stort udviklings og salgspotentiale. Og vi er også lykkes efter som blev nr 3 (og tæt på sølv) sidste år, og stadig ligger et godt sted, hvis David kan genstarte power-knappen. Så kan vi også blive nr 3 eller i hvert fald 4 i år.

Og igen skal huske marginalerne. Det er småting der gør vi ikke ligger nr 1 faktisk.
Det er ikke fordi vi har 25 dårlige spillere og en ringe træner og ledelse.

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
235
Point
28
PO er et godt eks
Helt crazy at ingen udenlandsk klub købte ham efter hans vilde sæson sidste år (var aldrig sket i gamle dage), men han endte i AGF for kun 6 mio (det halve af Riel fx) og kun fordi vi havde et kæmpe ønske om ny spillestil og et hul at fylde ud efter Amini (som dog egentlig blev udlingnet sidste forår af Hvidt 100%).
Mener du, at vi gav 12 mio for Riel???

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Lader til at Bjørnebye ville have hentet N'Doye :D Det er den tankegang der ligger bag at hente Bendtner til Rosenborg. Præcis som BSNs tankegang. Bjørneby/BSN solgte rigtig flot. Men hentede underligt. Nu må vi se. Men tillykke til os, og AGF. VI HAR EN SPORTSCHEF! Sommerens vindue ser pludselig ud til at kunne blive andet en lejeaftaler, og udsigten til en "mellemsæson" hvor alt handlede om top 6, og at spille sig frem til at vi fik en ny chef. Men NU kan vi arbejde fremad

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
970
Point
43
Lader til at Bjørnebye ville have hentet N'Doye :D Det er den tankegang der ligger bag at hente Bendtner til Rosenborg. Præcis som BSNs tankegang. Bjørneby/BSN solgte rigtig flot. Men hentede underligt. Nu må vi se. Men tillykke til os, og AGF. VI HAR EN SPORTSCHEF! Sommerens vindue ser pludselig ud til at kunne blive andet en lejeaftaler, og udsigten til en "mellemsæson" hvor alt handlede om top 6, og at spille sig frem til at vi fik en ny chef. Men NU kan vi arbejde fremad
Problemet med Bendtner i Rosenborg var ikke at de hentede ham, men at de ikke fik solgt ham. Han var jo på ingen måde gammel da de hentede ham og han præsterede jo rigtigt flot (da han først kom i form) og blev topscorer osv. Havde de solgt ham der, havde det været en stor succeshistorie. Da det ikke skete, mistede han på klassisk Bendtner-maner motivationen og resten er historie.

Så et lidt andet scenarie, end hvis vi havde hentet N'Doye som backup på en sidste kort kontrakt.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
343
Point
43
Glimrende. For ikke at sige "kanon på papiret".

Noget der ved hvad han har lavet fra nov 2019 og indtil nu?

Jeg gad også godt at vide, hvorfor han ikke blev tilknyttet i første omgang. Og tidligt (januar), hvis han da ikke var på kontrakt andre steder. Nuvel, der er sikkert en god grund.

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
235
Point
28
Problemet med Bendtner i Rosenborg var ikke at de hentede ham, men at de ikke fik solgt ham. Han var jo på ingen måde gammel da de hentede ham og han præsterede jo rigtigt flot (da han først kom i form) og blev topscorer osv. Havde de solgt ham der, havde det været en stor succeshistorie. Da det ikke skete, mistede han på klassisk Bendtner-maner motivationen og resten er historie.

Så et lidt andet scenarie, end hvis vi havde hentet N'Doye som backup på en sidste kort kontrakt.
Som jeg husker Bendtners bog havde han en god dialog med Stig Inge, men blev røvrendt af den nye træner, som brød de aftaler Bendter og Stig Inge havde indgået...

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
"- Der er skabt et godt grundlag AGF i de senere år, som vi skal bygge videre på - og det er noget af det, der har tiltrukket mig ved stillingen; At jeg kan være med til at bygge videre på det flotte arbejde, der er i gang og som jeg ser frem til at fortsætte sammen med de mange dygtige medarbejdere, som er i klubben, som jeg glæder mig til at blive kollega med, siger Stig Inge Bjørnebye, der først skal gennem en Covid-19 karantæne inden han starter op på Fredensvang, siger Stig Inge Bjørnebye."

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Spændende og meget visionært, og det kan godt sælge en del billetter hos fans, sponsorer og lokke stabsfolk og spillere til vi ikke lige havde kunnet, fx en træner ass fra norge osv.

Har helt sikkert masse af gode kontakter i Norge og internationalt.

Eneste to streger i regningen - det var vel ham der hentede Milan til Rosenborg og værre har været i gult ....

Det rækker langt ud over HJH, men måske han sidstnævnte er en bedre købmand. Uanset spændende valg som lover godt.

Har også både erfaring selv fra topniveau, den danske liga, træner i Start og sportschef i en klub med endnu større pres på end AGF eller ish

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
435
Point
43
På papiret en solid erstatning for PC.

Jeg er glad for, at man vælger en erfaren herre. Stabilitet og "bundniveau" er nøgleord på den post. Ligesom målmandsposten er det et sted, hvor man måske ikke vinder store markedsandele i forhold til konkurrenterne, men man skal undgå de rådne æg.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ja jeg tænkte det samme, hvorfor vi ikke tog ham først, men mon ikke vi som du nævner kiggede primært dansk og efter en snusfornuftig købmand a la PC.

Bjørnebye har helt sikkert også kostet lidt eller meget mere i løn - alt efter om Stig B ville gå ned i lønkrav for at komme til AGF,

Håber han snupper den næste 16 årige som skal til os og ikke fcn - eller næste Håland osv

Dine ulæste indlæg

Top Bottom