Nyheder

Ny Sportschef

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Nogen der har et kvalificeret bud på, hvorledes Jens Andersson "rangerer" sammenlignet med Bjørnebye.

Jeg har størst fokus på, at Bjørnebye har haft sit virke i nordisk fodbold mere end i østeuropa, eksempelvis.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.401
Point
83
Eneste to streger i regningen - det var vel ham der hentede Milan til Rosenborg og værre har været i gult ....
Det er ingen streg i regningen. Han hentede Jevtovic da han var god og ikke da han var afdanket (sammen med en lang kontrakt) Ej, jeg skal nok stoppe nu.

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med om at han har spillet 13 kampe for Brøndby på leje for 21 år siden. Det er jo ikke ligefrem Daniel Agger vi henter ind.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Det er ingen streg i regningen. Han hentede Jevtovic da han var god og ikke da han var afdanket (sammen med en lang kontrakt) Ej, jeg skal nok stoppe nu.

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med om at han har spillet 13 kampe for Brøndby på leje for 21 år siden. Det er jo ikke ligefrem Daniel Agger vi henter ind.
Enig.
Jeg er mest bekymret for, at han er BSNs tidligere makker, og der ofte stod i artikler omkring de spillere BSN hentede, at BSN havde gjort det i samarbejde med sit nordiske netværk, hvor Bjørnebye ofte var med inde over. Og det var jo sandt for dyden ikke de bedste spillere der blev fundet der.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Enig.
Jeg er mest bekymret for, at han er BSNs tidligere makker, og der ofte stod i artikler omkring de spillere BSN hentede, at BSN havde gjort det i samarbejde med sit nordiske netværk, hvor Bjørnebye ofte var med inde over. Og det var jo sandt for dyden ikke de bedste spillere der blev fundet der.
Glimrende, Bjørnebye har med andre ord en hvis evne til at få afsat nogle spillere rundt omkring ;)

JN nævnte at man ikke altid skulle tage det største navn, vist lidt med henvisning til Haysen også, og man kan så spekulere i om han her også skelede til at en som Bjørnebye havde været oppe at vende. Der har man så valgt ham med mest kendskab til Superligaen og det er heller ikke sikkert SIB har været til samtale i første omgang.

Det bliver interessant at høre mere fra ham. Det er et solidt navn og en med erfaring i rollen fra en af de største klubber i Skandinavien. Nu skal han jo så bevise sig her og han kommer tids nok til at kunne agere i sommervinduet selvom det også vil være på baggrund af det JN mv allerede har gang i. Det er rigtig godt det er på plads nu, hvis man antager at man ikke har valgt helt forkert.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Hmm... Glad for at vi nu har en sportschef til det kommende vindue, men lidt lunken ift. om han er den rette. Jeg synes ikke at han efterlod Rosenborg i den bedste forfatning i 2019, men man bør selvfølgelig rose fire mesterskaber og en bronze (2019). Rosenborg har dog også være norges FCK, hvad økonomiske muskler angik. At han stoppede pga. manglende motivation er vel også lidt bekymrende, men måske var der bare ikke udfordringer nok. Det vil der altid være i AGF.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83

Har det på samme måde med begge ting - det var også ren sort humor :)

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.166
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
At han stoppede pga. manglende motivation er vel også lidt bekymrende, men måske var der bare ikke udfordringer nok.

David Nielsen var jo også en rastløs type, med mange korte ansættelser. I en helt anden boldgade har Pep udtalt før City, han blev udkørt og derfor kun var i relativ kort tid i både Barcelona og Bayern. Pointen, det behøver ikke være et rødt flag, men det er klart noget klubben skal holde sig for øje og være obs på, hvis der begynder at komme tegn på manglende motivation fra Bjørnebyes side.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Ret mange transfers ind og ud gennem årene i Rosenborg. Nævner nogle af de interessante i vores sammenhæng:

2015: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2015&pos=&detailpos=&w_s=
Henter bl.a. 18-årige Gersbach i Sydney og Johan Bjørdal i AGF.

2016: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2016&pos=&detailpos=&w_s=
Henter Nicklas Bendtner, samt en ung 19-årig dansker, Jacob Rasmussen i St. Pauli.

2017: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2017&pos=&detailpos=&w_s=
Her henter han bl.a. Malthe Amundsen i Køge, hvilket er ret interessant i forhold til dansk netværk.
10 ud af 12 indgående transfer er i alderen op til 22 år.
Sælger Gersbach, Jevtovic og vildt nok 31-årige Bjørndal (til Waregem) for 3 mio kr. angiveligt

2018: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2018&pos=&detailpos=&w_s=
Jacob Rasmussen sælges til Empoli.

2019. https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2019&pos=&detailpos=&w_s=
Henter Carlo Holse i FCK.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Ret mange transfers ind og ud gennem årene i Rosenborg. Nævner nogle af de interessante i vores sammenhæng:

2015: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2015&pos=&detailpos=&w_s=
Henter bl.a. 18-årige Gersbach i Sydney og Johan Bjørdal i AGF.

2016: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2016&pos=&detailpos=&w_s=
Henter Nicklas Bendtner, samt en ung 19-årig dansker, Jacob Rasmussen i St. Pauli.

2017: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2017&pos=&detailpos=&w_s=
Her henter han bl.a. Malthe Amundsen i Køge, hvilket er ret interessant i forhold til dansk netværk.
10 ud af 12 indgående transfer er i alderen op til 22 år.
Sælger Gersbach, Jevtovic og vildt nok 31-årige Bjørndal (til Waregem) for 3 mio kr. angiveligt

2018: https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2018&pos=&detailpos=&w_s=
Jacob Rasmussen sælges til Empoli.

2019. https://www.transfermarkt.com/rosen...95/plus/1?saison_id=2019&pos=&detailpos=&w_s=
Henter Carlo Holse i FCK.
Tak for det.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.166
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
- Generelt vurderer jeg Stig Inge Bjørnebye til at være bedre til at sælge spillere end til at købe dem. Det handler selvfølgelig om klubbens talentmasse, men Ole Kristian Selnæs, Fredrik Midtsjö og Jonas Svensson er norske landsholdsspillere på flotte adresser, der blev solgt til mange penge.

- Christian Gytkjær og Jacob Rasmussen blev også solgt for flotte summer. Hvis AGF har salgsmateriale, skal de nok få valuta for salgene, siger Knut Espen Svegaarden.

- Du kan ikke sige Stig Inge Bjørnebye uden at sige Nicklas Bendtner. Et kæmpe prestigekøb, som mislykkedes på trods af, det lignede en succes. Men generelt synes jeg ikke, Bjørnebye lykkedes optimalt på særligt indkøb.

- Det var meget vanskeligt at finde en rød tråd i Rosenborgs spillertrup, og det falder tilbage på manden, der køber ind, lyder dommen fra Birger Løfaldli.

(betalingsartikel).

Jeg bryder mig slet ikke om det fremhævede. Nu har Stig nævnt BSN i forbindelsen med ansættelsen og en manglende rød tråd, var i særdeleshed en mangelvare under BSN.
Må da håbe Bjørnebye har lært af opholdet i Rosenborg.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Ja Bjørnebye har haft fingeren på pulsen i DK - måske dog via netværk, men ikke på barbund. Og har vel også i nogen uger nu kigget på agf og dansk fodbold. De har vel henvendt sig for 1½ måned siden. Måske faktisk allerede 1. dec som en af kandidaterne sammen med HJH.

Og fedt med en der kender norsk fodbold, tror den er i udvikling nedefra talenterne, måske pga kunstgræs og vintertræning hos talenterne.

SIB er ellers imod kunstgræs som han har kaldt miljøsvineri med staststøtte og ødelæggende for fodbolden.
3 af 4 norske klubber vel mindst har kunstgræs efterhånden.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Hvis man følger linket i tweetet kan man her læse hvad nogle af supporterne var utilfredse med:

Man skal passe på med at lægge for meget i det ene eller det andet, og jeg er i hvert fald ikke ret godt inde i hvad der foregår i Rosenborg eller norsk fodbold i det hele taget. Der kan være mange omstændigheder der skal tages i betragtning, inklusiv at supporterne kan have urealistiske forventninger, de vandt trods alt stadig selvom det er klart det også var med baggrund i en stærk økonomi.

Jeg har indtryk af at en af JN‘s styrker er at hyre de rigtige mennesker. Det her er en nøgleposition hvor han virkelig skal bevise det, men jeg mener trods alt vi kan sige at Bjørnebye i hvert fald ikke bare er hyret på navnet alene og det gør mig fortrøstningsfuld. JN har også nævnt at man vil have en der vil være her i længere tid, så det er noget man har forsøgt at evaluere i samtalerne. Det er ikke utænkeligt man er gået lidt på kompromis når man henter en udlænding, risikoen er normalt større så, men det behøver heller ikke være problematisk hvis man vælger den rigtige nu og her og skal skifte igen om fem år.

Lad os se, Bjørnebye får da nok muligheden for at lave noget lidt spektakulært her i det coronaramte sommervindue og dermed også mulighed for at vise at han ikke bare henter et navn fordi han skal bevise noget, men fordi det er den rette spiller. Er han en dygtig sælger og forhandler i det hele taget er det også meget afgørende for os lige nu hvor vi er ved at opbygge højere salgspriser og så er der jo også andre rundt om der hjælper til at scoute og som også ved hvad holdet og klubben kræver.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.435
Point
63
JN udtalte i Fodboldens Købmænd, at strategien i de kommende transfervinduer er at skrue markant op for spillerindkøbene, så mon ikke Stig Inge Bjørnebye kommer til at sætte nogle klubrekorder. Måske køber man Kevin Diks i Fiorentina, og måske endda også Grabara i Liverpool!

Jeg kan dog overhovedet ikke li at han ikke var i stand til at skabe en rød tråd i indkøbene i Rosenborg. Men nu var det også hans første job som Sportschef, og mon ikke det har været helt afgørende til Jobinterviewsene, at han har overbevist om at han kan sammensætte en harmonisk trup, hvor spillerne passer sammen.

Hvis hans største styrke er at være i stand til at sælge spillere, så kommer han til at passe rigtigt godt ind i den nuværende sportslige ledelse, hvor Jesper Ørskovs styrker nok ligger mere indenfor køb.

Man kan godt forvente at Bjørnebye er en opgradering fra PC, og der er nok mere end en FCK tilhænger der tænker det samme.

Rastapopoulos

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
61
Point
18
Alder
38

I denne artikel gøres der en del ud af den "mislykkede" Bendtner-affære. De roser ham for at være god til at sælge, men skoser ham for ikke at have solgt Bendtner.

Det med den manglende røde tråd er jeg ikke så bekymret for. Den har vi på plads, og med Jesper Ørskov som kyndig assistent (plus andre) og med JN's iron fist, synes jeg, vi er dækket godt ind mod indfald a la Jens Anderssons, når han var dyrest.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113

Flere forskellige takes på dagens begivenheder.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.166
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Jeg er ikke bekymret for den røde tråd i den sportslige retning, men jeg kan da godt blive bekymret for om vi sat på spidsen står med 4 venstrebacks og kun 1 højre eller for stor aldersspredning i truppen o.lign.
Nu bliver der ikke nævnt i artiklen, hvad som manglede i Rosenborg og vi kan da som nævnt håbe på, Bjørnebye har lært en masse af tiden i Rosenborg især omkring kritikpunkterne.

Nuvel er glad for JN gik væk fra, at en ny sportschef absolut skulle være en dansker, det er vigtigere med de rigtige kompetencer fremfor nationalitet.
Bjørnebye er et spændende valg omend jeg ikke kan sige mig fri for at være en smule skeptisk.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
En træner eller sportschef laver både fejl og gode ting - det gjorde PC også, og gør David også. Det er naturligvis det samlede billede der tæller.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Nuvel er glad for JN gik væk fra, at en ny sportschef absolut skulle være en dansker, det er vigtigere med de rigtige kompetencer fremfor nationalitet.
Bjørnebye er et spændende valg omend jeg ikke kan sige mig fri for at være en smule skeptisk.
Enig.
Men jeg vil nærmest også sige, at Bjørnebye samtidig er et noget mere interessant valg end Haysen.
Og altså Rosenborg blev jo trods alt løftet fra at have været 4 år fra at vinde mesterskabet og til at vinde det 3 af 4 år han var sportschef (2 x the double) i Bjørnebyes periode.

Det der bekymrer mig mest er, hvordan han kan slå til med færre penge end han havde i Rosenborg.
Og så var det vel lettere at lokke f.eks. Christian Gytkjær fra Haugesund til Rosenborg, da Rosenborg var den norske klub der kunne give mest løn etc. Så altså jeg ville ikke være et sekund i tvivl om, at Bjørnebye ville kunne forvalte et budget i FCK. Men kan han få nok ud af vores budget? Hvad bliver budgettet på?

Vi har nok aldrig før kunne tilbyde så godt og stort et sportsligt budget som det Bjørnebye kommer til at arbejde med. Det første Andersson gjorde da han kom ind var at bruge penge (Dino etc).
Mon ikke vi kommer til at se det samme fra Bjørnebye..!?

Haysen havde bevist at han kunne få meget ud af lidt, og kunne finde danske spillere.
Den del skal vi se før vi kan tro det mht Bjørnebye. Den del bekymrer mig.
Og ja, så er der også delen om, at hvis han skal vælge mellem to ca. lige gode spillere, og kan vælge mellem en norsk og en dansk, hvad vælger han så?

Jeg synes jo Iver Fossum havde passet perfekt ind hos os.
Havde Bjørnebye valgt Fossum over Patrick Olsen? Mon ikke?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Jeg tænker Bjørnebye er hentet indtil at køre den vej ledelsen satte ind på efter et strategi seminar et stykke tid efter PC var tiltrådt, og den justeres naturligvis løbende og SIB får også indflydelse, men tænker han ligesom David har købt ind på strategien.

En af mine venner der er indenfor fodboldverdenen mente jo David var en træner der ikke spillede de unge nok, men det har han jo løbende implementeret i AGF fordi det blev han ansat til - hvilket PC også udtalte i en podcast.

Naturligvis er SIB også hentet til strategien og ikke til at køre eget show eller gøre præcis som i Rosenborg.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Jeg synes jo Iver Fossum havde passet perfekt ind hos os.
Havde Bjørnebye valgt Fossum over Patrick Olsen? Mon ikke?

Ja enig vi skulle have taget to for 10 (mio) i AaB,
PO passer endnu bedre ind af de to, da vi har en strategi om at blive mere på bolden uden vi skal miste vores kontraspil - og vi har fart nok i gift og vel også Arzani/MJ/0-2nye? og Albert når han tager over for Bror. Men Fossum kunne også være fint til konkurrence med Albert, der så kunne presse Jon på kanten.

Ja godt spørgsmål om han er lige så god købmand som HJH og PC, men Bjørnebye var da manden der fandt Malthe før han kom til vejle og jakob rasmussen osv.

Iøvrigt er de jo et team, hvor også vores analytiker Lasse W og 2 talentchefer er med, og de har også indgående kendskab til dansk fodbold alle 3, så Schoubys bekymring har jeg slet ikke.

Det der one man show ligger 5 år + tilbage i fodbold.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
En af mine venner der er indenfor fodboldverdenen mente jo David var en træner der ikke spillede de unge nok, men det har han jo løbende implementeret i AGF fordi det blev han ansat til - hvilket PC også udtalte i en podcast.

Han spillede da konstant med de unge i Norge?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Ja præcis - jeg tror det er meget efter hvor klubben også er. I lyngby fandt man jo lidt en niche i de ældre spillere fordi alle satser ungt i dag, og lyngby havde næppe alligevel solgt spillere for 100 mio.

Og nu havde godset også mange unge spændende talenter som det ville være vandvid at holde på bænken.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom