Nyheder

Ny Sportschef

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
286
Point
43
I FC Midtjylland har de en Sportsdirektør, Svend Graversen, og Ove Pedersen som vicesportschef. Han har denne rolle:

"»Sammen med de andre skal jeg være med til at købe og sælge spillere. Jeg skal skaffe kontakter og samarbejdspartnere i udlandet og skabe relationer internationalt. Der har jeg i forvejen et stort netværk, som jeg skal bygge videre på.«" Ove Pedersen har fået skræddersyet ny stilling: 'Jeg gider ikke sidde på kontor' | BT Fodbold - www.bt.dk

Desuden har de en "Head of Recruitment & Legal Adviser", som hedder Kristian Kjær.

Jeg kunne sagtens se en type som Ørskov have nogle meget konkrete hands on-opgaver i forbindelse med spillerkøb. Og så kunne det måske være interessant at supplere ham med en tidligere træner eller lignende. Jeg har det fx sådan med en type som Troels Bech, at jeg meget nødig ville se ham som sportschef i samme rolle som PC, fordi jeg tvivler på, at han har den "brugtvognsforhandler"-næse, som også er en del af det job. Han er utvivlsomt meget vidende og reflekteret og har et stort netværk, men kan han dykke dybt ned i markedet og finde de gemte juveler? Og kan han være benhård i en forhandling? Jeg synes ikke, det er de samme kompetencer, der kræves. Men jeg ville være tryg ved ham/nogen som ham i en mere overordnet strategisk rolle.

Det bedste ville givetvis være at finde en, der kan begge dele, som PC syntes at kunne. Men når jeg med mit begrænsede kendskab kigger på det danske marked for sportsdirektører, så synes jeg bare ikke, der er særlig mange, som har formatet. Og så kan det måske være klogt nok at skære det på en ny måde.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Måske postet før om Ørskov
Jeg postede den omkring det tidspunkt han blev ansat og konkluderede at det indikerede nogle kompetencer der passer rigtig fint til en talentafdeling hvor der bliver noget overordnet organisatorisk der skal udvikles, men hvor man også skal til at hente spillere længere væk fra og det fx er vigtigt at kunne vurdere deres personlighed, men også vide lidt om hvilke udfordringer der kan være ved at flytte langt væk osv, og hvor der også i højere grad kan blive tale om at købe talenter. Noget af det samme er jo relevant også ift ældre spillere, så jeg synes det giver god mening at overveje en fra den verden. Jeg er i tvivl om Ørskov også kan spotte en overset spiller eller en der vil kunne løftes i andet taktisk system og den slags - det er muligt, men trods alt ikke sådan en rolle han kommer fra - men man kunne nok godt finde en anden rollefordeling hvor man har en til det overordnede og en eller flere andre til det rent fodboldfaglige. Om man så bare skal forfremme Ørskov eller om han fx i den organisering kan varetage begge roller ved jeg ikke, men det kan måske også bare udvide kandidatfeltet hvis personen ikke skal være ekspert i det hele. Det virker for så vidt også meget naturligt at rollerne fordeles lidt mere som organisationen vokser.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Det bedste ville givetvis være at finde en, der kan begge dele, som PC syntes at kunne.
Nu gives der store roser til PC undervejs og han har helt sikkert præget udviklingen i den rigtige retning. Men han har vel ikke lagt strategien alene - mon ikke det har været sammen med JN/Fournais og han så har været den udførende. Måske Lars Friis kan gribe den bold i samarbejde med JN/Fournais og Ørskov kan gribe den om køb/salg/genforhandling.

Det er spændende hvor vi ender men det virker til man hele tiden bygger på. Jeg er spændt på ham man hentede fra SIF's talentadeling - håber han får et impact på den lange bane.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.386
Point
63
Nu gives der store roser til PC undervejs og han har helt sikkert præget udviklingen i den rigtige retning. Men han har vel ikke lagt strategien alene - mon ikke det har været sammen med JN/Fournais og han så har været den udførende. Måske Lars Friis kan gribe den bold i samarbejde med JN/Fournais og Ørskov kan gribe den om køb/salg/genforhandling.

Det er spændende hvor vi ender men det virker til man hele tiden bygger på. Jeg er spændt på ham man hentede fra SIF's talentadeling - håber han får et impact på den lange bane.
Derudover er jeg ret sikker på at man ikke føler at kamptaktikken er på niveau med det den var i tiden med Ruben Selles. Det er helt sikkert at Selles er en gudsbenådet taktiker og i stand til at lægge en taktik der rammer modstanderen hårdest muligt. DN udtalte efter sidste kamp i december, at Mortensen skulle have ros for at levere, selvom man har haft vanskeligt ved at lukke modstanderen op, det var Selles’ store styrke.

Der mangler en strategiker og hvis man skal finde en på Selles niveau så skal han have en fremtrædende rolle i organisationen. Her er f.eks. Troels Bech eller Jacob Michelsen gode bud i en rolle som sportslig ansvarlig - en chefstrateg der kan læse de modstanderdata der bliver indhentet, og hjælpe med at lægge en plan i forhold til en modstander.

FRED

Member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
96
Point
18
Derudover er jeg ret sikker på at man ikke føler at kamptaktikken er på niveau med det den var i tiden med Ruben Selles. Det er helt sikkert at Selles er en gudsbenådet taktiker og i stand til at lægge en taktik der rammer modstanderen hårdest muligt. DN udtalte efter sidste kamp i december, at Mortensen skulle have ros for at levere, selvom man har haft vanskeligt ved at lukke modstanderen op, det var Selles’ store styrke.
Hvad får dig til at være sikker på det? Ideen med at hente Karlsen ind var vel netop at blive bedre til at lukke en modstander op.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.119
Point
63
Som jeg har hørt var det i hvert fald via de sportsseminarer man har, at man tog den vigtige beslutning om unge strategi med sult - og væk fra færdige spillere (efter min mening over the hill typer), der kunne klare presset. Og PC blev sat til at føre den ud.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.386
Point
63
Hvad får dig til at være sikker på det? Ideen med at hente Karlsen ind var vel netop at blive bedre til at lukke en modstander op.
Bl.a. David Nielsens udtalelse som jeg nævnte, sammen med Benjamin Leanders statistikker, der også siger at AGF ikke kommer frem til mere end en brøkdel af de afslutninger i “danger zone” i denne sæson som i sidste. Desuden er AGF også røget et godt stykke ned af “Table of Justice”. Generelt har vi været langt dygtigere til at udnytte vores chancer i denne sæson, og spørgsmålet er om det kommer til at fortsætte.

Karlsen er ikke ansat som direkte klon af Selles, men han har uden tvivl nogle andre styrker, det tyder dog ikke på at han har de samme evner til at analysere en modstander. Det er også tydeligt at AGF i sidste sæson var i stand til at vende et truende nederlag til sejr (f.eks. FCM-AGF), det har ikke været tilfældet i denne sæson (f.eks. FCN-AGF).

Kaptajn P

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
66
Point
18
Det synes jeg er en lidt billig fortolkning, for lige præcis FCN - AGF burde vi være foran med 2 ved pausen med den mængde chancer vi skabte. Efter Kamils upser var al luften gået af ballonen, men det ændrer ikke på at vi vendte den kamp fuldstændig i første halvleg.

Jeg synes det er tydeligt vi spiller et andet spil efter Bundu (og Anker). Det var helt klart for meget et skifte at spille uden raketter, men i mine øjne er vi blevet farligere på alle parametre efter Links er steppet op.

Da vi var bedst sidste år havde vi Bundu på den ene side der kunne rive et hold op selv, og Jon/Blume/Højer i den anden der kunne småspille. Det var så effektivt at være farlig på begge sider, og jeg synes vi så lidt af det samme til sidst

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Bl.a. David Nielsens udtalelse som jeg nævnte, sammen med Benjamin Leanders statistikker, der også siger at AGF ikke kommer frem til mere end en brøkdel af de afslutninger i “danger zone” i denne sæson som i sidste. Desuden er AGF også røget et godt stykke ned af “Table of Justice”. Generelt har vi været langt dygtigere til at udnytte vores chancer i denne sæson, og spørgsmålet er om det kommer til at fortsætte.
Ifølge TapIn (som folk ofte refererer til) har vi lavet 4,2 point mere end vi har skabt chancer til.
Brøndby har lavet hele 7 point mere end de har skabt chancer til.

Men det er ud fra deres målestok om hvad chancer er. Vi har spillere som er gode til at skyde udefra. Det er jo ikke et tilfælde at vi har lavet mange mål udefra i denne sæson. Mortensen, Grønbæk, Blume og Højer har alle scoret mål derfra. Og de tæller som meget meget små chancer. Men personligt vil jeg ikke være med til at godkende de xG-tabeller, men bruger dem som gode indikationer. Og så skal man se på andre faktorer derefter.
Det er jo ikke ligemeget om man spiller med Casper Højer på venstreback, og med ham som frisparkskytte vs en der aldrig laver mål. Højer scorer jo nærmest alle sine mål udefra qua hans placering på banen, og hans mål bonger nærmest ikke ud på xG.

Så det jeg vil pointere her er, at vi har scoret flere langsskudsmål denne sæson, og ganske givet også haft kampe hvor vi ikke har skabt nok. Men jeg husker nærmest kun kampene mod SøE, Randers, FCM og FCK som disse kampe. Resten har vi jo skabt masser af chancer, og scoret masser af mål. (vi er sammen med BIF det mest scorende hold i ligaen). Til sammenligning lavede vi 20 mål i de første 13 kampe sidste år vs 26 i år. Det var med den sløve ligastart. Men tager vi fra runde 6-19 for at være "venlig" mod statistikken, så hedder den 28 scoringer. Så altså 2 mere end de første 13 kampe i år.

Men at vi skaber færre chaner i "danger zone" er jeg helt med på. Og jeg tror personligt det er fordi vi i sidste sæson kunne spille mere frit, og på omstillinger, og kunne erobre bolden på farlige steder og køre ind i feltet, mens vi i denne sæson har skulle spille mod flere forsvar der tvang os til at afslutte lidt længere væk fra danger zone. Det har vi så været dygtige til, og har også spillerne til det. En Patrick Olsen burde jo faktisk netop være ekstra dygtig til det (som han viste det for AaB med mange mål fra kanten af feltet). Vi skal bare køre på.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.799
Point
83
Jeg har det fx sådan med en type som Troels Bech, at jeg meget nødig ville se ham som sportschef i samme rolle som PC, fordi jeg tvivler på, at han har den "brugtvognsforhandler"-næse, som også er en del af det job. Han er utvivlsomt meget vidende og reflekteret og har et stort netværk, men kan han dykke dybt ned i markedet og finde de gemte juveler? Og kan han være benhård i en forhandling? Jeg synes ikke, det er de samme kompetencer, der kræves. Men jeg ville være tryg ved ham/nogen som ham i en mere overordnet strategisk rolle.
Jeg har til gengæld svært ved at se (en som) Troels Bech og Jacob Nielsen i et rigtig godt samarbejde, fordi der også er en stor portion brugtvognsforhandler i JN. Men måske er det bare mig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Jeg har til gengæld svært ved at se (en som) Troels Bech og Jacob Nielsen i et rigtig godt samarbejde, fordi der også er en stor portion brugtvognsforhandler i JN. Men måske er det bare mig.
Enig ift Troels Bech pga person-typen.

Men det slår mig egentlig ret så tydeligt, at JN kan arbejde sammen med hvem som helst, så længe der bliver præsteret, og uenighederne først opstår, når JN mener at der burde gøres noget andet end det der gøres når det IKKE går godt.

Tænker Glen og Jens Andersson.
Jeg ved sgu ikke om David Nielsen og JN ville være bedste venner hvis AGF lå til nedrykning siden David Nielsens ankomst, og JN mente at David greb tingene forkert an.

Så det kan nok koges ned til, hvorvidt en Troels Bech og JN er enige om hvordan tingene skal gøres, ELLER hvorvidt Troels Bech kan holde AGF i toppen, og måske endda mere til, og tage næste skridt.

Havde Troels Bech kommet til sammen med David, og AGF lå som nu, så havde vi sgu nok ikke hørt det vilde om skænderier etc fra perioden.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.799
Point
83
Tænker Glen og Jens Andersson.
Jeg ved sgu ikke om David Nielsen og JN ville være bedste venner hvis AGF lå til nedrykning siden David Nielsens ankomst, og JN mente at David greb tingene forkert an.
Det er klart, at gnidninger eskalerer, når man er under pres. Min pointe var netop, hvordan Troels Bech og f. eks. Glen reagerer under pres kontra JN. Når JN bliver presset, så smider han jakken og kalder en spade for en spade. Og det sprog kan han langt bedre kommunikere med DN er jeg sikker på.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
198
Point
28
Når der på Tipsbladet om Kvist skrives "FC København-boss slår ud med armene: Det er op til AGF". Er det så det de stolt kalder positiv arrogance? Eller en presset mand.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
198
Point
28
Er enormt spændt på hvordan AGF får besat den rolle i klubben på PC varetog. Bliver det delt op på flere ansatte. Bliver det intern fra.

Jeg tør næsten ikke skrive det. Men det kunne være det rigtige tidspunkt at skippe PC videre. Ikke at han ikke fortsat ville være værdifuld for klubben. Og at det ikke er et tab at han smutter. Men når nu det skulle være.

Jeg er også spændt på at se om han er rette mand for FCK.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
ELLER hvorvidt Troels Bech kan holde AGF i toppen
Ved godt det er mit lille mantra men han kommer op igen igen. Jeg tager sikkert fejl men hvad er det der gør, at folk mener Troels Bech har evner, der kan gøre en forskel?

Er han ikke fyret i alle klubber han har trænet i herrefodbold (udover den tidsbegrænsede kontrakt i Esbjerg)/
Sportschef i Bif i 3 hele kalenderår (og et halvt inden) der dækker 2016, 2017 og 2018. I de år, blev der hentet henholdsvis 16, 18 og 19 spillere ind pr. år. Profilerne ligner klart nogle Zorniger pegede på men måske jeg har glemt, hvem der har gjort det godt for Bif. Der er en enkelt, som han måske skal have stor cadeau for og det er Wilcek (men ved naturligvis ikke, om det var Bech der fandt frem til ham).

Godt nok har vi haft kaos i klubben men 53 spillere henover 3 år virker ikke umiddelbart som en strategisk god satsning, medmindre det er fordi man bliver ved med at sælge dem som profiler. Det er ikke mit indtryk af Bif i den periode.

Bemærk det er et oprigtigt spørgsmål - for jeg har virkelig svært ved at se hvad han har præsteret? Han er til gengæld god til at tale sin sag og kan sælge "billetter" hjemme i stuerne (sikkert bedre end PC, der ser hård ud og kan virke lidt brysk).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.119
Point
63
Troels Bech bliver det ikke, så var han tiltrådt efter som han er ledig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Troels Bech bliver det ikke, så var han tiltrådt efter som han er ledig.
Personligt søgte jeg på ingen måde at spekulere i, hvorvidt det kunne være specifikt Troels Bech, men mere i hvilken TYPE det kan forventes at være, og hvordan man kunne tænke sig at JN leder.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Personligt søgte jeg på ingen måde at spekulere i, hvorvidt det kunne være specifikt Troels Bech, men mere i hvilken TYPE det kan forventes at være, og hvordan man kunne tænke sig at JN leder.
Må hellere sige, det var tilfældigt du blev citeret. Jeg tror heller ikke det bliver Troels Bech, for så var det nok sket. Kan heller ikke umiddelbart se ham som type og slet ikke sammen med JN - det er ikke hans stil.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
JP havde lidt omkring den største udfordring lige nu https://jyllands-posten.dk/sport/ECE12667775/her-er-agfs-stoerste-udfordring-lige-nu/

Udover de synlige resultater af Peter Christiansens virke i AGF er der et andet aspekt af hans fravær. I organisationen har Peter Christiansen i den grad holdt øje med tingene, han har været uhyre tæt på i dagligdagen med observationer og samtaler, han har været mellemleddet fra de øverste chefer til den sportslige sektor og har i den rolle bevidst holdt sig ude af mediernes søgelys. Den slags har han overladt til direktør Jacob Nielsen og cheftræner David Nielsen.

Og kigger man rundt i det danske fodboldlandskab, er det ret vanskeligt at lokalisere en mand, der kan gå ind i samme funktion som Peter Christiansen havde i AGF. Der er en grund til, at FC København har hentet ham over.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
"Udover de synlige resultater af Peter Christiansens virke i AGF er der et andet aspekt af hans fravær. I organisationen har Peter Christiansen i den grad holdt øje med tingene, han har været uhyre tæt på i dagligdagen med observationer og samtaler, han har været mellemleddet fra de øverste chefer til den sportslige sektor og har i den rolle bevidst holdt sig ude af mediernes søgelys. Den slags har han overladt til direktør Jacob Nielsen og cheftræner David Nielsen.

Og kigger man rundt i det danske fodboldlandskab, er det ret vanskeligt at lokalisere en mand, der kan gå ind i samme funktion som Peter Christiansen havde i AGF. Der er en grund til, at FC København har hentet ham over."
Især den første del kan jeg godt blive lidt bekymret for. Det er PC der har haft fingeren på pulsen ift hvem der var tilfredse med deres kontrakter, ift mange af aspekterne ift tilbud om forlængelserne. Pt forhandles der måske omkring Blume og Højer. Eller "spekuleres" er måske et bedre ord. Og altså det ville jo selvfølgelig være ærgerligt hvis det ender med udløb, hvor PC kunne have sejlet båden i havnen.

Omvendt var PC jo ansvarlig for at bruge budgettet fornuftigt. Måske JN har lidt mindre "behov" for at bevise at han kan holde på pengene :D Måske han vil vise at vi ikke er uden evner og lave alle de forlængelser han kan. Altså vi har trods alt forlænget med Backman, Tingager, Grøndbæk og Hausner, (flere?) samt skrevet med Brandhof. Nu må vi så se hvad der skal ske med Hvidt (sikkert intet i dette vindue), Ammitzbøl (udleje mens Jørgensen er her?), Kaastrup? (Skal måske kæmpe med Jevtovic om reservetjansen/rotationsminutter bag Thorsteinsson/Links?)
Blume = historie for sig.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
198
Point
28
Med hensyn til den nuværende trup må man jo antage at PCs arbejde er overleveret. Og hans afgang burde ikke have indflydelse på noget ift.. kontrakter man var blevet enige om. Altså med mindre hans person som medarbejder er udslagsgivende.

Hans afløser (evt afløsere) vil selvsagt ikke erstatte 1 til 1. Men det kan jo netto være en fin udskiftning alligevel.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.119
Point
63
Tænker en ny sportschef godt kan fylde den rolle ud som PC havde. Det gode er han bare skal bygge videre og ikke vende en supertanker eller synkende skude.

Ja der har været fin handlekraft og alt er også på plads til foråret med mindre, der kommer vilde bud på nogen af vores spillere, men med Højer er listen vel lang af kandidater og Malthe måske næsten klar.

Den nye sportschef eller det setup der vælges har god tid til at køres på plads, ift at finde ud af om diks eller kamil skal blive eller hentes nyt. Rent faktisk kan Munks tage fint og Anbo være backup igen med Lassen også. Og vi kan også køre med Eske og de to unge. Så det er mere luksus problem at få optimeret til nuværende hylde på de to pladser. Der er god tid.

Det samme gælder forlængelserne - jeg ville gerne have dem på plads, men måske agf gerne vil se hvad bror, jon, anbo, og benja m.fl. kan vise her i foråret inden forlængelse forhandles.

Med TK, Kaastrup og AA skal vi måske helt hen i efteråret inden der sker noget. Kun Kaastrup ville jeg godt have på plads på en 5 års nu, men det kan også være længe at brænde inde med ham.

MJs ligger nok allerede i skuffen.

Måske der heller ikke skal scoutes og findes så meget rundt om, da vi får Brandhof og måske har unge på vej. I hvert fald bl.a. TK2 og Ihler, som vel kommer på full time til sommer. Måske flere.

Lassen er pt 5. valg i MF og på 5 års, og TK skrev vi 3 år med, og der er vel ikke brug for 6 der, så Lassen tænkes vel ind som højreback og har også været prøvet som 6er. Måske udlejes han og kommer stærkt tilbage.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Med hensyn til den nuværende trup må man jo antage at PCs arbejde er overleveret. Og hans afgang burde ikke have indflydelse på noget ift.. kontrakter man var blevet enige om. Altså med mindre hans person som medarbejder er udslagsgivende.
Enig. Men hvis PC var kommet frem til, at man IKKE ville tilbyde Højer en "gylden forlængelse", mens JN synes at det er pengene værd, så kan der jo ske ting og sager :D Tror da 100% det afhænger af hvad man kan få for Højer. JN har lige afvist et bud på 7-8 millioner ifølge bold.dk.

Ender det ikke i de samme 12,5 millioner+ som fra i sommers hvor man afviste det, så tror jeg faktisk man tilbyder Højer nogle penge for at forlænge 1-2 år, og så sælger ham til sommer eller næste vinter i stedet (hvis man kan bestemme det såden selv) :D

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.386
Point
63
Det er interessant at Lars Fournais udtaler man har været meget rimelig i sine krav til FCK, og de har afvist

“....det ser vi som et udtryk for, at det alligevel ikke er så vigtigt for FCK at få PC ind så hurtigt som muligt.”

Samtidig udtaler William Kvist til BT at hen har fået smag for rollen som sportschef.

“..jeg har prøvet at være med til at bære en organisation igennem en turbulent tid, så selvfølgelig føler jeg mig dybt involveret i det her projekt, så det vil jeg selvfølgelig følge, og det kan jeg gøre fint fra bestyrelsen”

Og

“...Det er super spændende. Det er den fedeste udfordring, jeg måske nogensinde har fået og får.”

Samt

“....jeg skal nok komme forbi en gang imellem og sparre med 'PC' om, hvordan vi ser på tingene fremadrettet,« siger han og fortsætter:

»Vi vil jo gerne have, at der er flere skuldre, der bærer mere. Der skal jeg også fra bestyrelsens side være med til at være tættere på og hjælpe den sportslige ledelse, så vi alle er enige om, hvilken vej vi går. Der får jeg også en vigtig rolle fremadrettet”

Man må håbe for PC at han ikke har samme kemi med William Kvist som DN tilsyneladende har. DN kan vist overhovedet ikke fordrage WK, men der er tilsyneladende lagt op til at PC skal være “best buddies” med ham!!

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
Er jeg den eneste som er glad for, at kontrakten med Mølby kun er frem til sommer, og faktisk undrer mig lidt over at vi overhovedet henter ham? Med mindre det er for at have en mand der kan tage sig af opvarmning/træningsøvelser etc, så troede jeg lidt vi var "videre" fra at have den slags old-school typer.

Men måske han har udviklet sig, og/eller det er som jeg foreslår her, at han skal tage sig af dele af træningen/kampene som "hvem som helst" kan. Ja undskyld til Johnny, men jeg ser ikke det store lys i ham. Jeg kan tage fejl. Det er blot mit indtryk.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.799
Point
83
Er jeg den eneste som er glad for, at kontrakten med Mølby kun er frem til sommer, og faktisk undrer mig lidt over at vi overhovedet henter ham? Med mindre det er for at have en mand der kan tage sig af opvarmning/træningsøvelser etc, så troede jeg lidt vi var "videre" fra at have den slags old-school typer.

Men måske han har udviklet sig, og/eller det er som jeg foreslår her, at han skal tage sig af dele af træningen/kampene som "hvem som helst" kan. Ja undskyld til Johnny, men jeg ser ikke det store lys i ham. Jeg kan tage fejl. Det er blot mit indtryk.
Kommer vel an på, hvilke alternativer der var. Jeg synes det er fint at vi henter en mand som har erfaring som træner i superligaen. Det handler jo også om sparring med DN under kampene. Jeg gætter på at DN har været inde over denne beslutning og han har sikkert været tilfreds med, at der ikke blev hentet en alt for "glat" type. Omvendt har man sikkert skulle træffe en hurtig beslutning her og kontraktlængden afspejler vel også at man ikke er helt sikker på om valget er det rigtige.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83

Må indrømme at jeg ikke ved hvordan han er som træner og/eller om han kan betegnes som "old-school". Det kan vel være påtvunget af klubben, at den ønsker en bestemt stil, fordi den passer bedst til de økonomiske rammer man har (Horsens måske).
Jeg skrev det et andet sted - mener han var anset som et meget stort trænertalent og man forventede store ting fra ham (underlødige medier skrev vist endda landstræneremne). Han blev også nævnt som en af favoritterne da AGF skulle genrejses men det blev Wieghorst i stedet. Han kom med Thorup til Gent men skiftede hjem igen og er ikke umiddelbart hentet til Fck. Tjaaeee.....

Jeg er i tvivl og det kan DN/JN måske også være - derfor er det helt oplagt med den nuværende løsning. Jeg vil dog ikke gå så langt som dig og forvente han kun skal tage sig af opvarmning/træningsøvelser - så kunne man måske nøjes med en fysisk træner.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.119
Point
63
Mølby tænker jeg heller ikke er så akademisk og analytisk som Selles og Friis, men okay kan man være assistent i Gent, kan man vel også være i AGF, og det er jo også kun et halvt år med en sikker stand inn til man har luret lidt på markedet og den nye sportschef er kommet til og i fællesskab med DN & Co har fundet frem til rette mand.

Noget må han have lært gennem sine mange år i fodbolden også som træner, og især i Gent og at tidens hotte navn Jes Thorup.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom