Nyheder

Ny Sportschef

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
Der er et eller andet mystisk ved Johnny Mølby’s seneste tid som træner. Thorup blev ansat i Gent i sommeren 2018, og henter Mølby dertil i November samme år. Men allerede 6 måneder senere i maj 2019, stopper Mølby igen fordi han skal være træner i Vendsyssel i 1. Division? Det er da et klart skridt ned fra at være assistent i en Champions League klub? - hvad er der sket i Belgien?

Han blev fyret i Vendsyssel efter bare en sæson, og jeg tænker ikke at han har mange skud tilbage i bøssen, hvis han fortsat skal have en karriere som træner. Så vælger han en 6 måneders ansættelse i AGF?! Det lyder ikke ligefrem som et klogt karrierevalg, så der har sgu nok ikke været så mange andre muligheder?

Siden sommeren 2018:
2018-2018 - Assistent Esbjerg FB 6 måneder
2018-2019 - Assistent Gent 6 måneder
2019-2020 - Cheftræner Vendsyssel 12 måneder
2021-2021 - Assistent AGF 6 måneder

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.614
Point
83
Hvorfor skulle Johnny Mølby være "old school"?
Jamen jeg husker ham bare som træner for Viborg, Horsens, Esbjerg, Vendsyssel og andet uden den vilde succes, med nedrykninger, og bl.a. pga i min bog lidt "old school" tilgang til opstilling/taktik/mandskabsbehandling. Men det kommer nok mest ud fra min manglende opmærksomhed på ham. Tager sikkert fejl. Men han er i samme bog hos mig som trænertyper som Ove Christensen, Lars Olsen, Ove Pedersen og andre :D Det er sådan jeg husker ham. Og måske mere som lidt Peter Sørensen-"ungdommelighed" over sig sammenlignet med de 3 førstnævnte.

Men som en træner hvor spillet "løb fra ham". Men jeg er slet ikke med på hvordan han gjorde det i Gent, eller reelt i Vendsyssel, udover, at det sgu da nok ikke kunne have været helt fantastisk når det nu endte som det gjorde.

Han er også spiller fra en anden tid, og var assistent i AGF i 2008 og 2009 under netop Ove Pedersen. Så måske det også hænger sammen med det. Altså at vi hyrer en vi havde i en tid for 12-13 år siden, hvor alt så værre ud.
Jeg synes i øvrigt at Ove Pedersen er den bedste træner vi har haft ift det materiale han fik at arbejde med, før vi nåede Peter Sørensen, og siden David. De 3 trænere fik mere ud af det hold de overtog end nogen anden i nyere tid. Ove overtog et fuldstændigt knækket AGF-hold i 05/06, og spillede en god 1.divisionsomgang der sluttede med oprykning i Kolding. Vi rykkede så op, og sluttede med 9 point ned til stregen, men på en 10.plads. Og så sluttede vi altså 6'er i 08/09 med Ove P, og Mølby. Så Mølby har nok en del af æren for den sæson. Jeg synes det var et fint fundament Ove fik bygget op over de par sæsoner han fik lov at være en del af. Og havde han fået et år eller to mere, og vi havde sprunget direkte fra Ove P til Peter Sørensen, så tror jeg sgu egentlig vi havde haft en mere cruise-linje fremad :D Erik R. var der jo kun i 2009-2010 alligevel, og var et stort spring fra Ove P-bold, og så tilbage til Peter Sørensen igen. Nå, nu kom jeg på sidespring. Hovedpointen var egentlig, at Mølby i min optik hørte den slags fortid til. Men lad ham bare overraske mig :D

Og hvor bliver jeg sur når jeg tænker over ansættelsen af Erik Rasmussen, og måske til dels Wieghorst som intet havde med AGFs stil at gøre. Men jeg kunne bedre tilgive ansættelsen af Wieghorst fordi det var det store navn som klubben havde brug for, for at få investorer og JN til at sige ja til projektet nogle uger efter i den forbindelse.

Sidespring, og langt. Beklager. Faldt i fælden :D

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
i min bog lidt "old school" tilgang til opstilling/taktik/mandskabsbehandling
Men hvad indebærer det at have en "old school" tilgang til mandskabsbehandling? Er Davids mandskabsbehandling så ikke også old school, sammenlignet med f.eks. Wieghorst og Riddersholm?

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
Han blev fyret i Vendsyssel efter bare en sæson, og jeg tænker ikke at han har mange skud tilbage i bøssen, hvis han fortsat skal have en karriere som træner. Så vælger han en 6 måneders ansættelse i AGF?! Det lyder ikke ligefrem som et klogt karrierevalg, så der har sgu nok ikke været så mange andre muligheder?
Jeg forstår godt den undren over hvad der er sket i de klubber han senest har været i, og jeg har ingen ide om hvordan det er forløbet der, men jeg tænker til gengæld at ansættelsen i AGF er meget fornuftig. Ideelt set kan han selvfølgelig ende med at fortsætte, men selvom det kun bliver et halvt år er det vel blevet en stilling man meget gerne vil skrive på sit CV (igen i hans tilfælde.) Nu er den verden nok så lille at der ikke render en masse sportsdirektører og træneremner rundt der ikke har hørt om hinanden før, men det er alligevel lidt en blåstempling af nogle kvaliteter og så får han noget eksponering og måske endda en pokaltitel og/eller medaljer at vise frem.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
Søren Sorgenfri mener i øvrigt at vi har krævet 1 mio EUR for at slippe PC før tid. Nok også i den pebrede ende.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.614
Point
83
Søren Sorgenfri mener i øvrigt at vi har krævet 1 mio EUR for at slippe PC før tid. Nok også i den pebrede ende.

Jeg spurgte ind til det, da det på ingen måde er det Fournais udtaler/udlægger det som. Der kommer måske mere i den sag. 1 millioner lyder fint og fair, mens 1 millioner EURO er lidt en anden sag. Så spørgsmålet er hvad der er op/ned i den sag.

Vedhæftninger

• Screenshot 2021-01-19 at 16.12.45.png
    Screenshot 2021-01-19 at 16.12.45.png
    362,9 KB · Set af: 47

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
Jeg spurgte ind til det, da det på ingen måde er det Fournais udtaler/udlægger det som. Der kommer måske mere i den sag. 1 millioner lyder fint og fair, mens 1 millioner EURO er lidt en anden sag. Så spørgsmålet er hvad der er op/ned i den sag.
Det lyder helt vildt i mine ører. Bestyrelsen kan nå frem til et eller andet passende ift position og løn (som LF bl.a. nævnte) og at han afgår til en konkurrent osv, men jeg tror ikke på at man er endt på 1 mio euro. I så fald er det nok reelt som at sige at man ikke vil lade ham gå og det er i hvert fald ikke det man siger udadtil. Det kan godt være der bare er nogle på den anden side der forsøger at plante en historie og har overgjort det en smule, men vi får måske lidt mere at vide på et tidspunkt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.614
Point
83
Det lyder helt vildt i mine ører. Bestyrelsen kan nå frem til et eller andet passende ift position og løn (som LF bl.a. nævnte) og at han afgår til en konkurrent osv, men jeg tror ikke på at man er endt på 1 mio euro. I så fald er det nok reelt som at sige at man ikke vil lade ham gå og det er i hvert fald ikke det man siger udadtil. Det kan godt være der bare er nogle på den anden side der forsøger at plante en historie og har overgjort det en smule, men vi får måske lidt mere at vide på et tidspunkt.
Som jeg snakkede med Egelund på twitter om:
Hvis FCK havde henvendt sig til AGF og forhørt hvad AGF skulle have for at købe PC fri, så var svaret x. Når de skriver med PC bag om ryggen på AGF, og så spørger hvad AGF vil have for at lade ham skride midt i et transfervindue er svaret y... Det er sgu da forståeligt nok!?
Og forskellen på Friis og PCs sager er bl.a. at Friis jo havde ytret ønske om at prøve sig af som cheftræner (som Selles i øvrigt), og AGF ikke kunne tilbyde ham den rolle i virksomheden. PC skifter til samme stilling hos en konkurrent.

Jeg tror dog stadig ikke beløbet er 1 millioner euro. Det lyder lidt vildt. Men altså hvis FCK havde forhørt sig på PC, så havde prisen nok været deromkring. Nu har de så skrevet med PC bag om ryggen på klubben, og spørger så hvad det skal koste at få ham før tid midt i et transfervindue, hvor FCK er direkte konkurrent med AGF omkring topplaceringerne. Det skal fandme ikke være billigt. Fandme nej. Vil de betale kan de få.

Men det gode for vores position er, at hvis det er et stort beløb, så vinder AGF enten det (godt for AGF), eller hvis det er et lille beløb, så glipper AGF noget ubetydelig (ligegyldigt for AGF) = AGF taber ikke på den handel uanset hvad. Og kun FCK kan vælge om de vil tabe et stort beløb eller vælge at vente. Alle kortene er på AGFs hånd, og det skal vi sgu ikke bare ignorere, alt imens vi selv leder efter en ny sportschef selv som følge af PCs kommende exit til FCK.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.614
Point
83
Kan Jan Laursen i øvrigt komme i overskud i FCN, eller ville prøve noget andet, med FCNs forestående salg!?
Jeg synes da Morten Karlsen og Jan Laursen kunne være en fin kombination at have fået ind som erstatning for Selles/PC.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
Jeg tror dog stadig ikke beløbet er 1 millioner euro. Det lyder lidt vildt. Men altså hvis FCK havde forhørt sig på PC, så havde prisen nok været deromkring. Nu har de så skrevet med PC bag om ryggen på klubben, og spørger så hvad det skal koste at få ham før tid midt i et transfervindue, hvor FCK er direkte konkurrent med AGF omkring topplaceringerne. Det skal fandme ikke være billigt. Fandme nej. Vil de betale kan de få.
Det skal helt klart ikke være den symbolske betaling man oftest ser i de sager og AGF kunne også helt rimeligvis bare sige at de ikke vil lade ham gå før tid fordi de vil have mulighed for at trække på ham i det her transfervindue og ikke bare vil styrke en konkurrent. Der er selvfølgelig en eller anden pris der gør at man vil lade ham gå og jeg ved ikke helt hvad den kan være. En million i danske kroner kan jeg da godt se at man kan kræve.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
Kan Jan Laursen i øvrigt komme i overskud i FCN, eller ville prøve noget andet, med FCNs forestående salg!?
Jeg synes da Morten Karlsen og Jan Laursen kunne være en fin kombination at have fået ind som erstatning for Selles/PC.
Ja det eneste bekymringspunkt er Jan Laursens sygemelding med stress, det kræver væsentligt mere psykisk at komme til Jacob Nielsens AGF end at være i FC Nordsjælland, tænker jeg.

Men ellers ville han da være interessant, og det er ikke usandsynligt at de nye partnere har en stor kanon til sportschef rollen, når de siger at salget mest handlet om at styrke organisationen og den sportslige ledelse, og ikke så meget om at hente flere penge.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
Tja, jeg forestiller mig at hvis man er interesseret i FCN er man interesseret i den specielle model og talentudviklingen og så kommer man ikke umiddelbart ind og vil forsøge at opgradere på nøglepositioner, men vi ved stadig ikke så meget om hvad der evt. er under opsejling der.

Da Vejle hentede ham kroaten kom jeg igen til at tænke på Jesper Stüker, uden at kende ret meget til ham, men han er da sportschef der og de finder da nogle interessante spillere, selvom man også kan se det er lidt op og ned med nogle af dem. Men der er måske også et lidt anderledes set-up der med noget agentnetværk? Der er bare ikke ret mange navne man lige umiddelbart kan bringe i spil.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Ja det eneste bekymringspunkt er Jan Laursens sygemelding med stress, det kræver væsentligt mere psykisk

Det skuer mine øjne, når du kobler stress med psyke. At blive ramt af stress har sjældent noget med en svag psyke at gøre.

Jeg kender på ingen måde til Laursens psyke, men du kan ikke udlede, den skulle være svag ud fra en stress sygemelding.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
Det skuer mine øjne, når du kobler stress med psyke. At blive ramt af stress har sjældent noget med en svag psyke at gøre.

Jeg kender på ingen måde til Laursens psyke, men du kan ikke udlede, den skulle være svag ud fra en stress sygemelding.
Du kan også kalde det mental robusthed, eller evne til at bevare overblik og ro. Hvis stort ansvar tynger, eller perioder med meget arbejde, så risikerer man at blive ramt af stress i en stilling som sportschef, ikke mindst i AGF.

Det er ikke sikkert at det var årsagen til hans stress sygemelding, det kan også være mange andre ting der forårsagede hans stressygemelding, men det er dog et bekymringspunkt mener jeg.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Undskyld mig men nogen af de største erhvervsledere har været gået ned med stress, mange har sikkert stress uden at vil anerkende det. De er næppe endt i deres job uden at have overblik eller mangler mentaliteten.
For folk i de jobs skyldes det givetvis, de har kørt sig selv for hårdt i alt for lang tid og at være sportschef i en Superliga klub er stort set arbejde 24/7 365 dage om året.

Jeg har overhovedet ikke lyst til at kalde det (manglende) mental robusthed eller (manglende) evne til at bevare overblikket.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
Undskyld mig men nogen af de største erhvervsledere har været gået ned med stress, mange har sikkert stress uden at vil anerkende det. De er næppe endt i deres job uden at have overblik eller mangler mentaliteten.
For folk i de jobs skyldes det givetvis, de har kørt sig selv for hårdt i alt for lang tid og at være sportschef i en Superliga klub er stort set arbejde 24/7 365 dage om året.

Jeg har overhovedet ikke lyst til at kalde det (manglende) mental robusthed eller (manglende) evne til at bevare overblikket.
Det er ikke en kritik af stressramte mennesker, eller en nedgørelse af Jan Laursen som et menneske der ikke er “Cut Out” til sportschef rollen. Jeg siger blot at det er et bekymringspunkt, det kan du da ikke være uenig i?

Det er da et problem hvis man har et job som man ikke trives i, og hvis han skal have en ny rolle i Nordsjælland, så kan det jo også være i erkendelse af at han ikke trives med den form for arbejdsbyrde som en sportschef har. Det gør ikke at han ikke vil være egnet som sportschef i AGF, det betyder blot at det er noget man skal være opmærksom på.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
425
Point
63
AGF har jo næppe ét sekund troet, at FCK ville betale én million euro for at lade PC starte tidligere. Men FCK har vel spurgt til en pris, AGF har svaret (arrogant), og så har bolden været tilbage på FCKs banehalvdel, hvor de har skullet melde ud, hvad de vil betale. I en anden situation havde den tur frem og tilbage så sendt med, at man var mødtes et sted på midten (læs: nok væsentligt tættere mod nul), men her skete det så ikke. Sådan er det, videre i teksten.

I forhold til diskussionen om stress så er presset sikkert større i AGF end i FCN, men det er organisationen vel også. Det bør være muligt at tilrette opgaverne for en ny sportschef, så de faktiske ansvarsområder ikke er større eller tungere end ved en sportschefsstilling i en mindre klub.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.614
Point
83
AGF har jo næppe ét sekund troet, at FCK ville betale én million euro for at lade PC starte tidligere. Men FCK har vel spurgt til en pris, AGF har svaret (arrogant), og så har bolden været tilbage på FCKs banehalvdel, hvor de har skullet melde ud, hvad de vil betale.
Hvis nu FCK havde spurgt AGF hvad man skulle have for at slippe PC, og så fået en pris, og PC havde accepteret, så kunne det have været en lavere pris end når man først spørger EFTER man har forhandlet bag om ryggen på AGF, der nu intet har at miste ved at sige nej. Man risikerer ikke engang en sur medarbejder, for man har selv taget valget om at suspendere ham.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
AGF har jo næppe ét sekund troet, at FCK ville betale én million euro for at lade PC starte tidligere. Men FCK har vel spurgt til en pris, AGF har svaret (arrogant), og så har bolden været tilbage på FCKs banehalvdel, hvor de har skullet melde ud, hvad de vil betale.
Hvis det så overhovedet har noget på sig at AGF har givet det svar. De kunne lige så godt svare at han ikke er “til salg” så. Men man kunne selvfølgelig forestille sig en samtale hvor AGF svarer noget i den stil, FCK siger de vil give 1 mio, og AGF så spørger om de mener 1 mio euro :)

I forhold til diskussionen om stress så er presset sikkert større i AGF end i FCN, men det er organisationen vel også. Det bør være muligt at tilrette opgaverne for en ny sportschef, så de faktiske ansvarsområder ikke er større eller tungere end ved en sportschefsstilling i en mindre klub.
Man skal i hvert fald være opmærksom på om den nye sportschef er en der kan trives med langt større opmærksomhed og pres udefra. Jeg tror ikke PC elskede at optræde i medierne, men det er uundgåeligt og noget vedkommende skal kunne håndtere, samtidig med at hvert ord og alt det mellem linjerne bliver fortolket på kryds og tværs blandt fans. Jeg tror heller ikke vi kan organisere os ud af den del, det er næsten nød til at være chefen der udtaler sig i de fleste af de sammenhænge vi har set PC.

mph

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
203
Point
28

+1 fra en tidligere stressramt - jeg var eddermame robust i mange år, før jeg pludselig ikke var det mere. Overblikket havde jeg hele vejen igennem, selv da jeg var ramt med stress.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
425
Point
63
Man skal i hvert fald være opmærksom på om den nye sportschef er en der kan trives med langt større opmærksomhed og pres udefra. Jeg tror ikke PC elskede at optræde i medierne, men det er uundgåeligt og noget vedkommende skal kunne håndtere, samtidig med at hvert ord og alt det mellem linjerne bliver fortolket på kryds og tværs blandt fans. Jeg tror heller ikke vi kan organisere os ud af den del, det er næsten nød til at være chefen der udtaler sig i de fleste af de sammenhænge vi har set PC.
Det er klart, at man bør være opmærksom på det, og en ny sportschef skal i hvert fald helst ikke decideret frygte et kamera. Det er bare nemmere at have overskud til medieopmærksomheden, hvis man fx ikke har de samme administrative forpligtelser, behov for personaleledelse etc.

Så AGF - mere end visse klubber - har nogle forudsætninger for at skabe nogle rammer for sportschefen, hvor han (hun?) både har rum til at excellere i det vedkommende bliver målt på og rum til at håndtere den eksterne opmærksomhed.

(Personligt har jeg arbejdet med flere, der var fremragende til substansen, til at håndtere det administrative, til direkte personaleledelse osv., men som havde det meget svært med pressen eller bare at tale i offentlige forsamlinger. Til gengæld har jeg også arbejdet med nogle, der var fremragende i store forsamlinger, men hvor det var alle hverdagens arbejdsopgaver, der hang dem ud af halsen. Jeg er derfor ikke sikker på, at ligningen "flere kameraer > mere stress" holder for alle typer af potentielle kandidater. Det var vel det, der var min egentlige pointe her.)

Aske v2

Member
Oprettet
25 Oktober 2020
Beskeder
47
Point
18
Uden at jeg egentlig ønsker at grave grøfter, handler meget af diskussionen ikke også om at "stress" bliver anvendt i en meget bred kontekst?

Jeg har stødt på rigtig mange kollegaer igennem tiden, som har haft alt for travlt i en periode, kaldt det stress, hold fri i et par dage, et par uger, eller 2-3 mdr, og derefter er kommet tilbage som om alt var som før.

Så kender jeg også til et par stykker, som har været sengeliggende, fysisk og psykisk ramt, og været ude af arbejdsmarkedet og det sociale liv i lange perioder, med perioder mener jeg mellm 6 mdr. og 2-3 år.

I den sidste kategori, følger der et langt genoptræningsforløb, og i langt de fleste tilfælde, er personen blevet en anden bagefter. På overfladen den samme, men inde bagved er noget ændret, og kan oftes opleves af kollegaer som værende mere forsigtig, mindre energi i dagligdagen, indlæringsevnen er nedsat.

Når "Stress" spektret vi diskutere i kan opleves så forskelligt, så kan man hurtigt komme på kant med hinanden.

Jeg kan godt huske JL var sygemeldt med stress i en periode, men i og med at han kom tilbage og har besiddet posten længe, så må man antage at det var den lette kategori, og dermed bør det ikke have betydning for en eventuel ansættelse i AGF.

Ofte lærer stress ramte personer også en del om sig selv, og især kompetencen til at "lære at lede sig selv" bliver udviklet, det kan også være JL har lært lidt af det. Hvem ved?

/Aske

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.149
Point
63
Og selvom om presset er større i agf end andre steder, så har vi aldrig præsteret bedre end med vores unge setup, selvom det var et mantra i mange år vi skulle have rutinerede spillerede der kunne klare presset (det kunne de så ikke ift de unge).

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.135
Point
63
Jeg er sikker på, at JN og Fournais nok skal finde den rette person. Der er ikke noget der skal presses igennem, og vi skal nok nå det. Måske vi gør det mere delikat end FCK og rent faktisk er i dialog med en klub, frem for at gå bag ryggen på dem. På den måde bliver den anden klub ikke taget med bukserne nede, og vi har nogle reelle aftaler om, at vi ikke henter deres spillere i det førstkommende transfervindue, med mindre en anden klub byder først. Det vil være den rette måde at gøre det på, og man slipper for al den offentlige virak og dårlig samarbejde. JEg er tilhænger af at man gør det respektfuldt, også selvom man henter i en mindre klub.

FCK kunne have taget kontakt til JN inden og indledt en dialog, da man har i sinde at kontakte klubbens sportschef. På den måde er det heller ikke PC der skal ind på JN's kontor og fortælle sin mangeårige makker, at nu skrider han altså.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
363
Point
28

anra

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
209
Point
28
En sagde (jeg mener det var David) at man skal være lavet af noget specielt for at være i AGF. Her var nok ment i forhold til spillere og trænere, men generelt tror jeg det er gældende for alle, der står i frontlinjen og herunder i stor grad sportschefen. Det er en væsentlig parameter at kigge på i rekrutteringsfasen og herunder også fx hvorfor JL var sygemeldt.
Jeg tror et meget væsentligt kriterie for ansættelse af sportschef i AGF er en hvis grad af at have en naturlig autoritet til at stå imod to stærke alfahanner i David og Jacob samt en kynisk presse og krævende fanbase, hvor trykket er markant. Derudover tror jeg baggrunden for at kigge dansk er at det også er et væsentligt kriterie at der findes en løsning, der potentielt kan holde i en længere årrække.
Jeg tror i øvrigt PC kan hentes tilbage om max to år :)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.149
Point
63
Et fint signal at sende fra AGF, at vi har sat pris på PCs arbejde, og at vi ikke bare giver dygtige folk væk til fx FCK for pebernødder. Så hellere have ham i sofaen som rådgiver for hans gode ven JN.

Så kan det da godt være at vi her 1. feb, slækker lidt og i den gode sags tjeneste overfor PC lader ham gå der til et mindre beløb og sparer lønnen, da vi alligevel ikke skal købe-sælge spilere i feb-marts.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
287
Point
43
Jan Laursen ville umiddelbart være en meget, meget stærk signing med mere end 20 års erfaring fra opbygningen af et talentlokomotiv som FCN. Det er klart, at hvis han ikke er typen, der ligesom PC har lyst til eller er i stand til at arbejde 70 timer om ugen, så må man finde en måde, hvor man kan skabe nogle andre rammer for ham. Men jeg synes også Jakob Nielsen har antydet, at man vil skrue det sammen på en lidt anden måde. Det SKAL simpelt hen kunne lade sig gøre, hvis man kan få så stærk en profil ind til jobbet.

Umiddelbart ville det da også give mening i Jan Laursens karriere, at der skulle til at ske noget nyt nu. Jeg fandt dette klip fra lige efter hans sygemelding, hvor han afdramatiserer det hele lidt, og hvor han i øvrigt også taler om, at organisationen FCN måske havde brug for et andet input. Måske har Jan Laursen det samme nu. Alternativt er han ved at stoppe som sportschef i FCN, fordi han alligevel ikke trives med det arbejdspres.
FCN-chef: Tiltrængt at trække stikket | Tipsbladet.dk

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.149
Point
63
Godt interview - har hele tiden synes han var den allermest oplagte at få ind. Jeg tvivler dog, men omvendt kan det jo sagtens tænkes at FCN bare ikke ville slippe ham midt i transfervinduet. Vi må se.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
696
Point
28
Jan Laursen ville umiddelbart være en meget, meget stærk signing med mere end 20 års erfaring fra opbygningen af et talentlokomotiv som FCN. Det er klart, at hvis han ikke er typen, der ligesom PC har lyst til eller er i stand til at arbejde 70 timer om ugen, så må man finde en måde, hvor man kan skabe nogle andre rammer for ham. Men jeg synes også Jakob Nielsen har antydet, at man vil skrue det sammen på en lidt anden måde. Det SKAL simpelt hen kunne lade sig gøre, hvis man kan få så stærk en profil ind til jobbet.

Umiddelbart ville det da også give mening i Jan Laursens karriere, at der skulle til at ske noget nyt nu. Jeg fandt dette klip fra lige efter hans sygemelding, hvor han afdramatiserer det hele lidt, og hvor han i øvrigt også taler om, at organisationen FCN måske havde brug for et andet input. Måske har Jan Laursen det samme nu. Alternativt er han ved at stoppe som sportschef i FCN, fordi han alligevel ikke trives med det arbejdspres.
FCN-chef: Tiltrængt at trække stikket | Tipsbladet.dk
Det viste sig i dag, at Laursen blot rykkede over på posten som bestyrelsesformand.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom