New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Ny Sportschef

Ny Sportschef
Og det samme kunne siges med Eskelinen tidligere. Pt ser vi Grabara lave de samme fejl som Eskelinen på de hjørnespark. Men Eskelinen havde alt for få kampe med store redninger ved siden af. Dem har Grabara stadigvæk. Eskelinen havde en stor redning mod FCM, og hvis han spiller som det, så kan han ligeså godt stå som Grabara pt. (selvom der gik 4 mål ind....suk)

Vi skal have en keeper som kan begge dele. Det er klart.
Vi er helt enige. Jeg taler ikke for Eskelinen tilbage på mål. Jeg taler for at pille Grabara ned fra piedestalen
 
Vi er helt enige. Jeg taler ikke for Eskelinen tilbage på mål. Jeg taler for at pille Grabara ned fra piedestalen
Jeg er med, og pointerede egenligt blot, at vi stadig er der, hvor Grabara er bedre overall, men har ramt ned på Ekselinen-niveau på dødbolde. Og det er bare helt forfærdeligt giftigt for et hold, når man kan indkassere så lette mål på det. Ift at give returbolde, så er Grabara sgu ikke værre end de andre keepere i ligaen.

Jeg synes man har svært ved at forsvare at forlange mere end den kvalitet Grabara har. Selv Kalle Jonsson har jo en down-periode nu her.

Men altså Carlgren har store redninger i går, mens vores keeper giver en retur der bliver scoret på.
Det er jo nærmest forskellen på 1-0, 1-1 og 2-0 potentielt målt på 1. halvleg alene.
 
Elsker selv statistik, men for pokker det kan også give nogle sjove resultater, fx AA i en sæson var næsten lige så målfarlig pr minut som Mortensen har været i AGF, måske mere når straffe tages ud af ligningen.

Kunne det ikke også tænkes at Grabara ikke er stå god i sidste halve år pga følgende ting:

- form nedgang personligt og på holdet
- blev hovedskadet jan-feb 2020 og var ude et halvt år
- lavet nogle dumme fejl som fx Kolding, der har kostet lidt på selvtilliden
- forsvaret ommøbleres hele tiden
- vi spiller mere offensivt fordi vi ikke kunne fortsætte med at stå lavt (vi var læst og havde store problemer med at slå bund 6 holdene)
- hverken julle eller hausner har deres styrke i luftspillet - og buba, backman og ting har ikke været til rådighed/ude af form. Synes ikke vi virker så stærke på dødbolde længere. Håber hausner kan blive bedre.

Synes man skal kigge både på kampene, stats og ikke mindst potentialet ift det sportslige afkast hele den kommende kontraktperiode. Det er jo også derfor PC ikke forlængede med hverken Anker og Blume fx. Endelig er der også den 4. ting: potentialet i salg som genererer at man kan investerer i yderligere sportsligt afkast.

Men nok meget godt vi ikke købte Kamill for de 20-30 mio han kostede i 2019, man vi få ham for en god pris synes jeg det er meget interessant. Men der er masser af andre muligheder.

Kamil bliver næppe dårligere de næste 5 år, men kan udvikle sig meget. Jesper Hansen fx kan både gå ned men måske også holde nogenlunde standard - men bedre bliver han ikke kommende år.

Noget af det gode ved at beholde de gode man har, er også man ved hvad man får og de fungerer herunder socialt. Eske så jo på papiret super ud inden han kom, det samme gjorde andre markspillere som bare ikke fungerede.
 

Egentlig interessant nok at ingen af dem har siddet specielt længe og mange af dem er ret nyansatte. Jeg tænkte ikke PC havde været længe i AGF, men det er jo lige før det var naturligt ift det at han skulle videre. Det kan være værd at have in mente når man tænker på om Bjørnen nu bliver eller for hurtigt vil afsted igen. Ikke at det nødvendigvis skal være sådan at sportschefer ikke bliver så længe bare fordi det er sådan det er de fleste steder, men det fortæller at der altså også normalt sker en hel del udskiftning der selvom det er danskere man ansætter.
 
Grabara kan næppe klandres mål 2 i første pokal semi. Og heller ikke målet i anden semi. Ikke solo.

For det første ved jeg endnu ikke om straffet er dømt mod ham. Eller Haus, for hånd på bolden. For det andet, så er han jo prisgivet med en fri mand så tæt ind under mål. En fælles forsvarsfejl.

Målet i Randers burde Olsen have helgarderet med et los ud af kommunen. Når vi nu havde en back tabt på frontlijnen.

Mål nr. et, ok. Burde være ramt rent. Eller ladet passere. Men jeg synes faktisk vi ikke beskytter vores keeper ved hjørne særlig godt. Måske noget med, at for meget trængsel er værre end rent pres. Noget som Rander så primitivt spiller på. Jeg lagde mærke til sidst, hvordan de ved hjørne stiller op med to mand. En foran Grabara. Og en bagved. De tror de er så snedige og snigangribe ham. Når der sparkes, skubber Grabara manden foran væk. Hvorved ham den karl-smarte bagved smutter ind i den plads der lige blev skabt. Bliver spændende at se om de er ligeså opfindsomme i aften.
 

Egentlig interessant nok at ingen af dem har siddet specielt længe og mange af dem er ret nyansatte. Jeg tænkte ikke PC havde været længe i AGF, men det er jo lige før det var naturligt ift det at han skulle videre. Det kan være værd at have in mente når man tænker på om Bjørnen nu bliver eller for hurtigt vil afsted igen. Ikke at det nødvendigvis skal være sådan at sportschefer ikke bliver så længe bare fordi det er sådan det er de fleste steder, men det fortæller at der altså også normalt sker en hel del udskiftning der selvom det er danskere man ansætter.
FCK satte gang i en lavine der fjernede 3 af de længst siddende. Mange klubber er startet på nye projekter. Det bliver spændende om billedet er det samme om nogle år. Positivt at Stig Inge har ambitioner om at lære at tale dansk...På den anden side blev Solbakken længe uden at gøre noget som helst for at gøre sig forståelig.
 
Positivt at Stig Inge har ambitioner om at lære at tale dansk...
Det er da prisværdigt, men dansk er vel ikke det primære sprog i klubben/truppen og engelsk har han trods alt fået styr på efter en flot karriere over-there.
 
Det primære sprog er selvfølgelig engelsk. Mener han siger at det handler om respekt og mulighed for bedre kommunikation, men det kan ses i det interview med Søren Højlund Carlsen.
 
Det primære sprog er selvfølgelig engelsk. Mener han siger at det handler om respekt og mulighed for bedre kommunikation, men det kan ses i det interview med Søren Højlund Carlsen.
Det lød ærlig talt som en subtil sviner til Solbakken.
 
SIB gør det helt rigtige ved at tilpasse sig sprogmæssigt, det er et nødvendigt træk hvis man vil have succes i AGF.

Det er også en relativ mindre tilpasning, og vil fjerne en masse støj ved at SIB stille og roligt tilpasser sit sprog mod DK.

Man må bare lette på hatten, SIB siger stortset alt rigtigt i det interview, det virker ærligt, selvom jeg aldrig helt kan lade være med at tænke at det for SIB, må være et mindre skridt nedaf i forhold til Rosenborg tiden. :)

/Aske
 
SIB siger stortset alt rigtigt i det interview, det virker ærligt, selvom jeg aldrig helt kan lade være med at tænke at det for SIB, må være et mindre skridt nedaf i forhold til Rosenborg tiden. :)

/Aske
Men hvor spændende et job var Rosenborg nu lige, når opgaven egentlig bare var at forsvare placeringen som nr. 1 i Norge og der jo faktisk kun var noget at tabe. AGF er anden slags udfordring, hvor man kan sætte mål om at forbedre sig i forhold til sine konkurrenter. Og så er der jo hele sangen om potentialet.
 
FCK satte gang i en lavine der fjernede 3 af de længst siddende. Mange klubber er startet på nye projekter. Det bliver spændende om billedet er det samme om nogle år. Positivt at Stig Inge har ambitioner om at lære at tale dansk...På den anden side blev Solbakken længe uden at gøre noget som helst for at gøre sig forståelig.
Jeg synes ellers jeg gentagne gange har læst fra FCK fans at Ståle kan tale udmærket og flydende dansk, men da han engang bliv misforstået af medierne gjorde han en dyd ud af kun at tale norsk med medierne så han ikke kom til at sige noget der kunne misforståes. Det lyder dog underligt. Jeg havde også engang en norsk chef der havde boet og arbejdet i Danmark i årevis, havde dansk kone og børn men han var komplet umulig at forstå. Det eneste jeg fattede var, når han sluttede sine fjeldytringer af med "ikke sandt?"
 
Jeg tror aldrig at de syngende endelser kommer til at forsvinde. De er der også, når man hører nordmænd taler engelsk. Det er fint nok, hvis SIB tager til sig, hvilke ord/vendinger som danskere kan have svært ved at forstå og så erstatter dem med danske ord. Ellers synes jeg virkelig ikke at norsk er svært at forstå. Kritikken af Solbakkens norske har nok lige så meget handlet om, at man ikke brød sig om manden. Jeg har aldrig haft svært ved at forstå hvad han sagde. Men det er nok en individuel ting.
 
Jeg tror aldrig at de syngende endelser kommer til at forsvinde. De er der også, når man hører nordmænd taler engelsk. Det er fint nok, hvis SIB tager til sig, hvilke ord/vendinger som danskere kan have svært ved at forstå og så erstatter dem med danske ord. Ellers synes jeg virkelig ikke at norsk er svært at forstå. Kritikken af Solbakkens norske har nok lige så meget handlet om, at man ikke brød sig om manden. Jeg har aldrig haft svært ved at forstå hvad han sagde. Men det er nok en individuel ting.
Det må være en individuel sag for jeg har virkelig haft svært ved at forstå Ståle. Til en sådan grad at jeg ikke fattede de hev ham i studiet.
 
Har i også svært ved at forstå SIB i interviewet? Jeg synes han taler meget tydeligt og let forståeligt.
 
Har i også svært ved at forstå SIB i interviewet? Jeg synes han taler meget tydeligt og let forståeligt.
SIB er ret tydelig for mig. Stort set 100%.
Ståle var on/off. Det blev lettere med tiden, men var vel ca. 75% forståeligt.
 
FCK satte gang i en lavine der fjernede 3 af de længst siddende. Mange klubber er startet på nye projekter. Det bliver spændende om billedet er det samme om nogle år. Positivt at Stig Inge har ambitioner om at lære at tale dansk...På den anden side blev Solbakken længe uden at gøre noget som helst for at gøre sig forståelig.
Ja, der er selvfølgelig også lidt tilfældighed i det og sådan en som Bo Henriksen er også stoppet som manager i Horsens for nylig. Det kunne være interessant at se over længere tid hvor længe de sidder i gennemsnit, man vil nok gerne have en gennemgående figur der, men på den anden side er der nogle klubber der budgetterer med mange unge spillere og store spillersalg det kan blive svært at honorere og så kan der også ske en udskiftning. Måske begynder der at komme mere udskiftning også netop fordi klubberne fisker dem mere hos hinanden så de skifter opad i systemet. Hvis der kommer flere trænere i en managerrolle vil det nok også give hyppigere udskiftning. Under alle omstændigheder er det bemærkelsesværdigt at der reelt ikke er nogen af de her sportschefer der rigtig er i kategorien gamle klubkoryfæer man synes må have siddet der i årtier.

Mht SIB’s sprog ser jeg det mest som et spørgsmål om tilgang og signalværdi at lære dansk. Jeg synes han er nem at forstå, også nemmere end Ståle, men det kan jo både være lidt individuelt, måske et spørgsmål om dialekt og nok også bare om hvor meget de gør sig umage med at tale tydeligt osv. Det er jo heller ikke alle danskere der er lige nemme at forstå. For SIB handler det nok meget om at kunne kommunikere bedre i situationer hvor der er fordele ved at det er på dansk og så indikerer det da også at han ikke tænker på at være ude at døren igen om to år.

Det er et meget begrænset grundlag at basere det på, men jeg er glad for at han indtil videre fremstår som en der gør det fint i interviews. Det betyder virkelig meget i den her klub med den fokus der er og der kan jo både være noget han skal angribe og forsvare. Det er i den forstand ikke så afgørende om det er på dansk, norsk eller engelsk ift om det er tydelig kommunikation, men det skal heller ikke være sådan at folk sidder og kæmper med at forstå det eller helt opgiver på forhånd.
 
Top