New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

NYE SPILLERE+Rygter om spillertilgange - Sommer 2021

NYE SPILLERE+Rygter om spillertilgange - Sommer 2021
Det tror jeg altså ikke er den kalkyle, de har lavet. Kahl havde kun to assists sidste år, så det er potentiale, der er købt. Men det kan også være ok, hvis han holder top 6 niveau nu og kan sælges for det dobbelte eller mere om et par år.

Men det er selvsagt en risikabel investering og en omlægning af strategien fra tidligere, hvor man mere er gået efter kvantitet end kvalitet på de unge. Det er jo formentlig det dyreste indkøb nogensinde, og det på en nittenårig. Men jeg synes det giver mening, at lave den omlægning af strategien netop nu, hvor vi forholdsmæssigt er blevet rigere end mange andre klubber pga corona. Det er formentlig også kun pga corona, at AIK vil slippe spilleren. Så JN og SIB tænker vel, at det er om at smede, mens jernet er varmt. Det skal give et løft til et højere luftlag. Det må være strategien - så må vi se om det lykkes. Er det Dennis Cagara eller Joakim Mæhle, vi har købt?

Edit: Læg dertil at wing backen er tidens hotteste spillertype. Det kan opveje, at det ikke er en traditionel offensivspiller, man prøver at cashe ind på.
Jeg læste et sted at Erik Kahl spillede kant og central midt som U19 spiller, og lavede mange mål og assists fra de positioner på banen, det er først som seniorspiller han er blevet rykket ned på backen. det lyder mere som Mæhle end Cagara, og i øvrigt imponerende at kunne omstille sig til senior bold, en ny position og blive fast mand som 19 årig i en stor klub som AIK.

Jeg mener ikke det er en vandvittig satsning, at tro på han har mere i sig.
 
Det tror jeg altså ikke er den kalkyle, de har lavet. Kahl havde kun to assists sidste år, så det er potentiale, der er købt. Men det kan også være ok, hvis han holder top 6 niveau nu og kan sælges for det dobbelte eller mere om et par år.

Men det er selvsagt en risikabel investering og en omlægning af strategien fra tidligere, hvor man mere er gået efter kvantitet end kvalitet på de unge. Det er jo formentlig det dyreste indkøb nogensinde, og det på en nittenårig. Men jeg synes det giver mening, at lave den omlægning af strategien netop nu, hvor vi forholdsmæssigt er blevet rigere end mange andre klubber pga corona. Det er formentlig også kun pga corona, at AIK vil slippe spilleren. Så JN og SIB tænker vel, at det er om at smede, mens jernet er varmt. Det skal give et løft til et højere luftlag. Det må være strategien - så må vi se om det lykkes. Er det Dennis Cagara eller Joakim Mæhle, vi har købt?

Edit: Læg dertil at wing backen er tidens hotteste spillertype. Det kan opveje, at det ikke er en traditionel offensivspiller, man prøver at cashe ind på.
Meget enig tror heller ikke man kan sammen ligne priserne på Eric, diks og højer. Noget af prisen er her og nu kvalitet - mens størstedelen er potentiale og alder (eller år tilbage - ligesom med en bils rest levetid).

Jeg vil blive stærkt overrasket, hvis han er bare næsten ligeså god som diks og højer - tænker han pt ligger midt i mellem munks/oliver og diks/højer.

men kigger vi potentiale, så er oliver i slut peak, munks i start peak - og tror desværre han er en early bloomer der ikke bliver så meget bedre.

Højer og Diks er også i peak og bliver bedre, men om det bliver vildt meget er jeg ikke sikker på.Men noget bedre forventer jeg de bliver.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Midt i begejstringen over Kurminowski og Kahl, så løber det også koldt ned af ryggen i bekymring over, om de to kan blive Bjørnebyes Børkeiet og Gammelby 😱

Brøndby havde en fase, hvor de drømte om at investere tungt i unge, talentfulde spillere. Det blev en dyr klods om benet på dem i årene efter.

Men sådan er gamet med transfers af unge spillere. Det er stor risiko og stort potentiale. Og det kræver virkelig kvalitets-scouting.

Jeg er begejstret, og jeg tror på, at vi har valgt rigtigt. At vi kan sælge begge to for mere end 20 mio. indenfor 2-3 år, og at de har givet os succes i Danmark og i Europa i mellemtiden. Men buen er blevet strammere!
Da du nævnte “største satsning” længere oppe kom jeg til at tænke jeg på Mazurkiewicz. Nu skal SIB lige bevise sig, men han er nok i stand til at spotte et talent og det er andre inde over også, men den største forskel på dengang og nu er nok at spillerne har meget bedre forudsætning for at præstere og udvikle sig. De har måske også mindre risiko for karriereødelæggende skader, men man kan selvfølgelig aldrig helt gardere sig mod den slags. Samtidig kan vi også bedre tiltrække spillere og dermed finde de rigtige og det er nemt at forestille sig Kahl takke nej hvis vi rodede rundt i bunden og der var uro, selvom vi havde pengene.

Der er et element at sats ved et ungt dyrt talent, men det bliver spændende at se om man har fået købt en ny starter med det samme - når han lige er spillet lidt ind - eller om det kun er med det lidt længere lys på. Vi bevæger os nok ind i en økonomi, hvor den slags kan lade sig gøre i stigende grad, selvom man muligvis har strukket sig en smule her fordi man kunne få rigtig meget for pengene. Det giver nogle helt helt andre muligheder hvis vi kan begynde at kigge på spillere i det her prisleje uden at føle vi sprænger banken og laver et kæmpe sats.
 
Da du nævnte “største satsning” længere oppe kom jeg til at tænke jeg på Mazurkiewicz. Nu skal SIB lige bevise sig, men han er nok i stand til at spotte et talent og det er andre inde over også, men den største forskel på dengang og nu er nok at spillerne har meget bedre forudsætning for at præstere og udvikle sig. De har måske også mindre risiko for karriereødelæggende skader, men man kan selvfølgelig aldrig helt gardere sig mod den slags. Samtidig kan vi også bedre tiltrække spillere og dermed finde de rigtige og det er nemt at forestille sig Kahl takke nej hvis vi rodede rundt i bunden og der var uro, selvom vi havde pengene.

Der er et element at sats ved et ungt dyrt talent, men det bliver spændende at se om man har fået købt en ny starter med det samme - når han lige er spillet lidt ind - eller om det kun er med det lidt længere lys på. Vi bevæger os nok ind i en økonomi, hvor den slags kan lade sig gøre i stigende grad, selvom man muligvis har strukket sig en smule her fordi man kunne få rigtig meget for pengene. Det giver nogle helt helt andre muligheder hvis vi kan begynde at kigge på spillere i det her prisleje uden at føle vi sprænger banken og laver et kæmpe sats.
Ja og udover sats her på potentiale og salg, er det også den vigtige ting at vi sportsligt henter en afløser for højer og skadede pm, som har relativt sikkert potentiale og start11 evner med det samme. Hvor vi førhen hentede lejespillere, noget fra lavere hylde i superligaen eller 1 div samt random udlændige eller ældre på 30+ som var gode en gang.

Det er meget lettere i dag, hvor der er et større set up om spillere på og udenfor banen. Hvor træneren ikke er en diktator (undtagen i Esbjerg) og hvor man lige kan face-time hjem med venner og familie, læse og se nyheder, tv, film osv på eget sprog. Efterhånden kan man også få alle sine specielle madvarer osv i butikkerne eller købe på nettet. I en by som Århus er det også let at finde landsmænd, hvor man jo for 30 år siden nærmest var eksotisk hvis man kom fra et andet land, og i Aalborg også hvis man var fra Kbh.

Har en ven der flyttede ud i 92 og lejlighedvis gennem årene og permanent sidste ca. 10 år. Han siger der er kæmpe forskel fra dengang til nu.
 
Ja og udover sats her på potentiale og salg, er det også den vigtige ting at vi sportsligt henter en afløser for højer og skadede pm, som har relativt sikkert potentiale og start11 evner med det samme. Hvor vi førhen hentede lejespillere, noget fra lavere hylde i superligaen eller 1 div samt random udlændige eller ældre på 30+ som var gode en gang.

Det er meget lettere i dag, hvor der er et større set up om spillere på og udenfor banen. Hvor træneren ikke er en diktator (undtagen i Esbjerg) og hvor man lige kan face-time hjem med venner og familie, læse og se nyheder, tv, film osv på eget sprog. Efterhånden kan man også få alle sine specielle madvarer osv i butikkerne eller købe på nettet. I en by som Århus er det også let at finde landsmænd, hvor man jo for 30 år siden nærmest var eksotisk hvis man kom fra et andet land, og i Aalborg også hvis man var fra Kbh.

Har en ven der flyttede ud i 92 og lejlighedvis gennem årene og permanent sidste ca. 10 år. Han siger der er kæmpe forskel fra dengang til nu.
Ja, de ting har ændret sig meget, og nok primært så det er blevet nemmere, men jeg tænker primært på nogle ting internt i klubben der er radikalt anderledes. Vi skal ikke mange år tilbage før fornemmelsen var at spillerne i bedste fald kunne bevare deres niveau, men ofte bare blev ringere og nu regner jeg da klart med at fx Brandhof tager næste skridt op. Det lykkes ikke altid, men eksemplerne hvor det fejler er mere undtagelsen end før hvor det var omvendt.

Der er nok en del forhold der spiller ind og det er også selvforstærkende. Faciliteterne tror jeg er et helt afgørende element både ift at kunne tiltrække spillere og også at de kan udvikle sig, men både på den måde at der er de rigtige værktøjer og også psykologisk hvordan hverdagen fungerer og humøret i truppen osv. De sportslige resultater er blevet bedre og det hjælper også på alle områder og det er klart det er nemmere at komme ind på et hold der fungerer. Her betyder økonomien også meget fordi der kan hentes lidt bedre spillere og forhåbentlig i højere grad dem man virkelig mener vil være de rigtige. Der er også et større fokus på mentalitet og udvikling fremfor at spilleren bare skal komme ind og redde et eller andet. Det er mange ting der går hånd i hånd.

Det er virkelig spændende om Kahl går ind i startopstillingen meget hurtigt. Jeg tror bestemt på det. Prisen er naturligvis til det, men alderen er også til at han kan koste så meget og stadig mangle lidt. Det er dog formentlig også med i Kahls overvejelser inden skiftet at han netop kan regne med at få masser af spilletid. De talenter vi har i forvejen, der er seniorspillere og måske kan sælges for 10+ millioner, spiller vel også meget.
 
Edit: Læg dertil at wing backen er tidens hotteste spillertype. Det kan opveje, at det ikke er en traditionel offensivspiller, man prøver at cashe ind på.
Det er så rigtig set. Fart, teknik og arbejdsraseri på backen er det nye sort. Det kan potentielt blive en rigtig god handel om 2-3 år hvis han fortsætter det talent han allerede har vist.
 
Ja præcis AGF er blevet et godt sted at forløse talent i dag pga en helt anderledes kultur og prof setup - også for unge spillere i dag, modsat for år tilbage.
 
Han har scoret 7 mål i 13 kampe for deres akademi-hold sidste sæson, og blev rykket op i deres førsteholdstrup, men nåede kun 1 kamp nu her, og så ser det ud til at vi henter ham.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ham den høje med nummer 29 her. Akademi-spiller, så sgu nok ikke en vi skal regne med lige foreløbig i start 11 eller tæt på.
 
Spændende talent til fremtiden - dejligt vi fortsat har australske fangarme selvom PC er smuttet
 
Ham Tsekenis kunne godt lige have spillet ham nogle gange så vi kunne have fået flere afslutninger at se fra ham, klippene siger ikke det store, men kommer da fint fri på kanter på et tidspunkt. Under alle omstændigheder godt at se hvis vi kan fiske nogle gode talenter langvejs fra også her inden akademiet helt er oppe at stå. Han løser næppe nogen problemer nu og her, men de skal jo ikke forhindre os i at tænke på fremtiden også.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Det var åbenbart ham her som var på prøvetræning dengang i juni.
Der kaldte AGF ham dog for Jing Lual!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Det var åbenbart ham her som var på prøvetræning dengang i juni.
Der kaldte AGF ham dog for Jing Lual!

Jeg gik ud fra det var ham, og der er jo også åbenlyse ligheder i statur selvom jeg vist ikke har set nærbilleder før, men lidt spøjst med navneforvirring. Bare de ikke har hentet hans talentløse tvilling hehe. Det at han har været på prøvetræning tillægger jeg en del værdi naturligvis, så har man jo en ret god ide om hvad man får. Umiddelbart ligner det lidt samme historie som Duncan, hvor jeg egentlig tror man på forhånd var meget interesserede og han kom op for lige at sikre indtrykket. Jing Reec kan selvfølgelig også bare have været på tur og vist sig godt frem, men det har vist ikke været fremme at han var forbi en masse andre klubber.
 
Bare de ikke har hentet hans talentløse tvilling hehe.
Haha: D kæft jeg grinte af den der :D

Mon ikke han har et mellemnavn etc. Nu må vi se. Det minder jo lidt om en Bundu-historie, og så må vi se. Du sammenligner selv med Duncan, og han udviklede sig også langt hurtigere end de regnede med. Vi må se hvilken pakke han kommer med.
 
Mon ikke han har et mellemnavn etc. Nu må vi se. Det minder jo lidt om en Bundu-historie, og så må vi se. Du sammenligner selv med Duncan, og han udviklede sig også langt hurtigere end de regnede med. Vi må se hvilken pakke han kommer med.
Jeg kan huske jeg havde en eller anden fornemmelse af Duncan ville kunne bruges ret hurtigt, det må jo have været baseret på det man kunne finde om ham og at han gjorde det godt til prøvetræning, men det er i hvert fald fornuftigt at tage det udgangspunkt at de unge spillere langvejs fra skal have tid. Mariners nævner i deres afskedshilsen at Jing udviklede sig hurtigt på akademiet, hvilket kunne indikere at han ikke altid har været det største talent og han skal så fortsætte den hurtige udvikling i AGF. Man kan håbe vi har været ude i rette tid og hentet en spiller der ellers ville have udviklet sig til direkte adgang til en større adresse. Links blev købt relativt dyrt, men ham skulle de også bare have sagt kunne brug for lidt tilvænningstid. Det var ikke overraskende at det var tilfældet, men de kan selvfølgelig oprigtigt have forventet at han bare gik ind på holdet.

Ja, Jing har nok bare flere navne - jeg fandt lige den her side som jeg ikke vil tillægge megen værdi, men lige i det her tilfælde da nok er korrekt: https://www.nowgoal.pro/football/player/213725
 
Top