Nyheder

Nyt stadion / Ny Ceres Park

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Jeg har flyttet indlæggende fra den anden tråd herover, så der svares lidt på det samme flere gange.

Vil DBU ikke stadig gerne afholde noget slutrunde for kvinder der involverer et nyt stadion i Århus og kræver at det er klar i 2025?

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Men det er da positivt at rådmanden sætter foden ned, og siger det ikke længere er til debat om man skal have et nyt stadion eller ej, og at man ikke skal starte forfra hver eneste gang. Hvis man bare vil sidde og prøve at bremse udviklingen, så kan man lige så godt blive væk.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Ja, der er jo et segment man kan appellere til der synes sport er noget pjat eller at man ikke kan eller skal investere i andet end social- og ældreområdet og netop i denne sag er der en god chance for at kommentarerne bliver læst. Det lyder godt nok også på Simsek som om det sker ofte, så det får mig til at tænke at nogle af de folkevalgte ikke er helt seriøse i deres tilgang til det. De har da også skrevet læserbreve osv i processen, ham fra DF er vi da stødt på før om ikke andet, så det er jo heller ikke fordi de ikke er blev hørt internt og eksternt før.
Det er ikke svært at finde ting der kan forbedres indenfor social- og ældreområdet, men det meste omhandler at have råd til at forbedre de "varme hænder", som især koster på ekstra personale/lønkroner og derfor ikke bliver løst med en engangsinvestering. Men uanset hvor god den debat kan være, så har en kommune bare en hel masse forskelligt at passe. Vi vil gerne have en infrastruktur der virker, vores børn skal have det godt, ligesom de ældre og svage selvfølgelig skal. Men vi vil også gerne have kultur, som i sidste ende er det som trækker mange af de stærke borgere til byen og får indbyggertallet og dermed den samlede skatteindkomst til at stige.

I det konkrete tilfælde har kommunen fået et tilbud om at lave kultur for min. 750 mio kr. for 1/3 af prisen. Det har selvfølgelig været en no-brainer for et flertal i byrådet. Men alt det er jo forlængst afklaret, så man kunne ønske at der ikke skal bedrives mere valgkamp på det på byrådsmøderne. Men sådan er politik jo. Det er en dejlig forenkling at gøre problemstillingen til et spørgsmål om der skal gives penge til firmaet AGF eller til oldemor på plejehjemmet (eller placere stadion et sted, hvor AGF ikke normalt spiller). Det er ofte de forenklinger som valgkampe handler om.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Man kan synes hende løsgængeren er en idiot. Men man kan også konstatere, at hver gang en kommune bruger en krone på noget udover det absolut nødvendige - om det at ændre storetorv, bygge en cykelsti, lave en skaterbane eller andet - så er de første ti kommentarer på Facebook “Hvorfor tænker I aldrig på de gamle??!!??”

Agger

New member
Oprettet
19 Februar 2020
Beskeder
6
Point
3
Jeg har flyttet indlæggende fra den anden tråd herover, så der svares lidt på det samme flere gange.

Vil DBU ikke stadig gerne afholde noget slutrunde for kvinder der involverer et nyt stadion i Århus og kræver at det er klar i 2025?

Det har været nævnt i forbindelse med både EM (2025) og VM (2027) i fodbold (kvinder), jo.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Man kan synes hende løsgængeren er en idiot. Men man kan også konstatere, at hver gang en kommune bruger en krone på noget udover det absolut nødvendige - om det at ændre storetorv, bygge en cykelsti, lave en skaterbane eller andet - så er de første ti kommentarer på Facebook “Hvorfor tænker I aldrig på de gamle??!!??”
Jeg synes ikke det er idiotisk at stille spørgsmålet. Men når det hele er godkendt og skal arbejdes videre med, så er det vel ikke bare sådan at man kan blive ved med at stille spørgsmål ved det?

Men jeg har muligvis misforstået omstændighederne. Og trækker gerne kritikken tilbage.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
630
Point
28
Begrebet “sognerådspolitik” er ikke helt fremmed i dette tilfælde.
Der er kommunalvalg i år, og frit slag for at sælge medvind på cykelstier mm.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Jeg synes ikke det er idiotisk at stille spørgsmålet. Men når det hele er godkendt og skal arbejdes videre med, så er det vel ikke bare sådan at man kan blive ved med at stille spørgsmål ved det?

Men jeg har muligvis misforstået omstændighederne. Og trækker gerne kritikken tilbage.

Pointen er bare: man kan vel ikke rigtigt fortænke politikere i at gå efter “hvad med de gamle”-stemmerne. Især når 60+ segmentet både er dem, der er bedst til at stemme og dem, der opstiller kandidater i partierne og dem, der i hvert fald i de fleste byråd fylder pladserne

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.293
Point
83
Man forventer at være klar til borgerinddragelse til sommer https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/aarhus/ECE12825484/kongelunden-holder-kortene-taet-til-kroppen/

Jeg kan frygte lidt for tidsplanen....

Venstres gruppeformand, Hans Skou, forventer inddragelse, så snart det kan lade sig gøre:
»Borgerinddragelse er utrolig vigtig, og det her projekt skal være et svendestykke i inddragelse. I øjeblikket er man er i gang med at lægge fundamentet på plads, og derefter har jeg en forventning om, at der bliver åbnet for dialog og inddragelse med borgerne, så snart det kan lade sig gøre af hensyn til corona,« siger Hans Skou.

Målet har tidligere heddet, at et nyt stadion skal stå klar i 2025, men på byrådsmødet onsdag sagde borgmester Jacob Bundsgaard: »Realistisk set er det i 2025/2026, vi har et færdigt stadion«.

Christian M

New member
Oprettet
8 Marts 2021
Beskeder
4
Point
3
Tænk hvor smertefrit det havde været at bygge nyt stadion her inder corona, hvor der alligevel ikke kunne være tilskuere.

Aske v2

Member
Oprettet
25 Oktober 2020
Beskeder
71
Point
18
Jeg er ikke så nervøs, der bliver sagt og skrevet alle de rigtige ting, når borgmesteren nævner en 100 års hændelse, så italesætter han også at det er vigtigt at opgaven bliver løst så godt som overhovedet muligt.

Når Venstre nævner at man laver et stadion som agere 12 mand, så er perspektivet også knivskarpt.

AGF bliver nævnt, men ikke som en overskyggende ting, hvilket AGF heller ikke er, vi har i Aarhus mange ting vi kan være stolte af. Kongelunden har potentiale til at blive det helt store, hvis processen skrider fremad med kvalitet og samarbejde.

Der er altid risikoen for at folk som har andre dagsordener får lidt for meget grobund, men det lader til at man indtil videre har godt greb om tidslerne, og ikke lader det vokse. Et eksempel på en tidsel sidste gang, var hele løbebane problematikken og det med udsyn til skov. Der fik det arkitektoniske lov til at fylde alt for meget. Skønt i Maj, Juni, Juli og August. Resten af året et fejlskud af dimensioner.

/Aske

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Jeg har fået tilsendt et spørgeskema. Der er bl.a. mulighed for at fortælle hvordan man helst vil have tribunerne og hvad der er vigtigt ved et fanområde osv - edit: men det kan ikke bare deles. Det er heller ikke noget de averterer på agf.dk eller Kongelundens hjemmeside (men er også specifikt om stadion og AGF.) Tjek om I har fået tilsendt et link så.

Senest redigeret:

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
417
Point
63
Webside
agf-forum.dk
Jeg har fået tilsendt det her spørgeskema. Der er bl.a. mulighed for at fortælle hvordan man helst vil have tribunerne og hvad der er vigtigt ved et fanområde osv:

[Edit: fjerner lige link så jeg ikke risikerer at skulle udfylde det igen]
Hvis man bruger dit link, så svarer man for dig.

Jeg har også fået det tilsendt, men min “key” er anderledes 😊

Senest redigeret af en moderator:

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Jeg har det også. Jeg tænker de kun har sendt det ud til sæsonkortholdere.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Jeg ved ikke hvorfor jeg har fået det, men kan være som aktionær måske.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
481
Point
63
Jeg har også fået emailen, og her indledes den ret simpelt med 'Kære nyhedsbrevsmodtager'.

Så tænker, at det er derfor, at i hvert fald jeg har modtaget den.

cph

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
51
Point
18
Samme begrundelse her. Og i øvrigt et glimrende survey. Jeg er meget tryg ved, at de forholder sig til alle de vigtigste aspekter.

Og så er der desuden fokusgrupper undervejs. Grundigt og professionelt arbejde 👍

• Like
Reactions: fsc

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Samme begrundelse her. Og i øvrigt et glimrende survey. Jeg er meget tryg ved, at de forholder sig til alle de vigtigste aspekter.
Ja, jeg tillader mig også at lægge lidt i at de fx spørger så meget til stemningen og direkte til antal dæk og stejle tribuner mv. Det betyder som minimum at de er opmærksomme på de muligheder. Der er selvfølgelig mange andre ting og de vil jo se på hvad forskellige folk prioriterer, men her er der så mulighed for at påvirke lidt.

• Like
Reactions: fsc

Dine ulæste indlæg

Top Bottom