New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Nyt stadion / Ny Ceres Park

Nogen der ved hvad plan B indebærer vs plan A? Jeg har ikke Stiften +

Jeg kan heller ikke læse artiklen, men man ville simpelthen flytte stadion over på den anden side af Marselisborg Grønnevej? Det er første gang jeg hører om den ide. Det er vel heller ikke så overraskende at det bliver afvist, til gengæld er det bekymrende at det ikke er afklaret tidligere - har vi ikke passeret det tidspunkt hvor de forventede at starte arkitektkonkurrencen? Men det vil så heller ikke overraske hvis den forsinkelse der er meldt ud ikke bliver den eneste.
 

OK, det handlede om at flytte stadion over hvor tennisbanerne ligger. Det ville selvfølgelig også gå ud over nogle træer. Den ide giver mere mening ift hvordan det kunne bygges mens det gamle stadion er i brug og at man så kunne bevare løbebanen. Det er så i det mindste afklaret nu at det ikke er en mulighed, men det er da også stadig sådan noget jeg tænker man godt kunne have fundet ud af mens man arbejdede på andre dele af projektet.
 
Måske en anelse bedre "overlap". Men hey. Det er jo ikke noget argument for placeringen. Det håber jeg ikke.

Man må finde den optimale placering og så sige at vi bygger der. Med de gener det må give inkl. at AGF må spille kampe andet steds i en periode. Og måske med (kraftigt reduceret) tilskuer kapacitet på comunale. Alt er glemt når den optimale løsning står klar.
 
Puha, man var lige ved at lave en rigtig dum løsning, hvor man ville flytte stadion om på siden af de eksisterende bygninger, og lægge stadion direkte oven på tennisbanerne samt fælde noget ekstra skov. Løbebanerne skulle så blive stående og man ville lavet et åbent område.

For min stol er det en god beslutning, miljøstyrelsen har lavet, så er chancen stadig stor for et stadion i forlængelse af stadion alle og de røde fredede bygninger.

/Aske
 
Nogen som kan klargøre beslutningen for mig?

Betyder det at det nye stadion kun kan ligge hvor det nuværende ligger? Eller kan det stadig komme til at lægge på en selvstændig grund ved siden af?
 
Nogen som kan klargøre beslutningen for mig?

Betyder det at det nye stadion kun kan ligge hvor det nuværende ligger? Eller kan det stadig komme til at lægge på en selvstændig grund ved siden af?
Hvilken selvstændig grund skulle det i så fald være? Væddeløbsbanen bliver der vist ikke pillet ved. Det eneste der er tilbage må vel være hvilken vej det drejes og nogle meter den eller anden vej, altså helt evt. over til Arena.
 
Hvilken selvstændig grund skulle det i så fald være? Væddeløbsbanen bliver der vist ikke pillet ved. Det eneste der er tilbage må vel være hvilken vej det drejes og nogle meter den eller anden vej, altså helt evt. over til Arena.
Aner det ikke. Det var derfor jeg spurgte.
 
Aner det ikke. Det var derfor jeg spurgte.
OK, jeg vil så sige at hvis der er andre placeringsmuligheder er det en jeg har overset, men jeg havde heller ikke hørt omtalt at de foretrak at lægge det over til tennisbanerne. Selvom et muligt langt kig gennem søjlehallen kunne se fint synes jeg nu også det er mest rigtigt at lægge stadion for enden af stadionallé. Det kig vil nok heller ikke blive så langt hvis løbebanen bliver liggende med lidt tribune bagved og stadion kan måske flyttes nogle meter væk så søjlehallen stadig bliver en indgang til området. Ift at spille der under ombygning må man så finde en løsning på dét.
 
De er gået meget stille med at ville flytte fodbold stadion ud til siden, det er der nok en grund til. JN udtaler også at han ikke var fan af det, men gik med til det, formentlig for husfredens skyld. Skal vi ikke bare alle sende en venlig tanke til miljøstyrelsen, nu er det helt på plads at stadion bliver hvor det skal være.

/Aske
 
Hvis bare der blev dinglet med et topfedt, nyt og lækkert travanlæg et andet sted i byen. Som travfolket hellere end gerne ville flyttet hen til. Vupti. Mega meget plads til at lave nye idrætsanlæg på. Og nuværende stadion behøves der ikke nødvendigvis at skulle pilles før det andet står færdigt. Drømmescenarie.
 
Det er også et rigtig flot stadion, men jeg er ikke helt tryg ved dem inde på kommunekontoret som kører projektet, det virker som om de ikke helt hvad de skal mene om projektet. Tænk sig at man prioritere luft og lys over oplevelser. Jeg synes ligesom vi har prøvet det med det eksisterende stadion, hvor vind og kold luft giver stensikre sygedage på de fleste kampterminer.

Groupamaarena skal justeres lidt, så det passer til danske forhold, jeg tænker at taget skal lukke mere sammen, så vi kan friholde alle pladser fra vind og regn.

/Aske
 
Aske v2
Enig. Jeg tror vi skal glæde os over, at den private donation er så omfattende. Der er betalt for indflydelsen og kommunen har ikke råd til at smide projektet på gulvet. Jeg er overbevist om, at vi får et fodboldstadion, evt som kan lukkes.
 
Det er også et rigtig flot stadion, men jeg er ikke helt tryg ved dem inde på kommunekontoret som kører projektet, det virker som om de ikke helt hvad de skal mene om projektet. Tænk sig at man prioritere luft og lys over oplevelser. Jeg synes ligesom vi har prøvet det med det eksisterende stadion, hvor vind og kold luft giver stensikre sygedage på de fleste kampterminer.

Groupamaarena skal justeres lidt, så det passer til danske forhold, jeg tænker at taget skal lukke mere sammen, så vi kan friholde alle pladser fra vind og regn.

/Aske
Er det egentlig ikke et krav, at pladserne skal være overdækkede når man bygger nyt?
 
Er det egentlig ikke et krav, at pladserne skal være overdækkede når man bygger nyt?

Jo, det vil jeg da mene, men der er også nok lidt "fri" fortolkning på den del, og vejret i Ungarn er markant anderledes end i DK, så man bør nok ikke kopiere 1:1 i forhold de billeder man kan se på nettet.

/Aske
 
Stadion i Ungarn har hele tiden været nævnt som en reference, er det noget med at man er sporet endnu mere ind på netop det? I den ene linje jeg kan læse står der også 20.000 tilskuere, betyder det at man har nedskaleret den forventede kapacitet?
 
Top