New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl Pokalkamp: AGF - Horsens, onsdag d. 16.12.2020 kl. 18.30

Fejl Pokalkamp: AGF - Horsens, onsdag d. 16.12.2020 kl. 18.30
Lad os nu få et mål i ordinær tid. Jeg vil næsten hellere tabe end at skide kampen mod AaB væk.
 
Dårlig undskyldning. Det er da gået fint med eksempelvis Links og Diks. Det anden kamp i træk man jagter mål mod Horsens og prioriterer at have både Munksgaard og Diks på banen
Det var i hvert fald Davids forklaring. Han forventer i øvrigt meget af Jevtovic efter vinteropstarten, sagde han også.
 
Siden fadæsen mod Næstved for lidt over 2 år siden har vi vel nærmest ikke spillet en eneste god pokalkamp, har vi?

Lidt pudsigt af et hold, der satser så meget på pokalen. Er det nerver?
 
Puha. Heldigvis fik vi ikke forlænget eller nogen skader. Men vi skal simpelthen til at blive noget skarpere
 
Det var jo næsten en tro kopi af søndagens kamp. Noget nær total dominans men umådelig svært ved at spille sig til chancer langs jorden.
Nu må spillerne finde de sidste kræfter frem mod AaB og krige en sejr hjem, så har dette efterår resultatmæssigt været yderst godkendt.
Forhåbentlig kommer spillerne tilbage fra ferie med fuldt opladte batterier, så der kan arbejdes koncentreret med en bedre boldomgang og spilåbninger mod lavtstående hold i optakten.
 
Jeg synes det er tydeligt at spillerne er trætte, både fysisk og psykisk. Det har været hårdt at holde koncentration og gejst på efterårsbaner uden tilskuere. Hvem havde set Sønderjyske være firer efter 12 runder? Eller i udlandet hvor ligaerne er kastet op i luften. Southampton og Everton er nummer tre og fem i PL. Lille fører i Frankrig, Barcelona er på ottendepladsen i Spanien og Leverkusen fører i Tyskland.
Det er på alle måder fantastisk at vinterpausen starter på søndag.

Alsgaard indlægget hører måske i virkeligheden til i superligatråden 🤔
 
Jeg synes ikke, at vi er nede på det jammerlige niveau, som vi så i søndags. Både AGF og Horsens formår at spille fodbold i dag, men vi mangler kreativitet og at træffe de rigtige beslutninger på den sidste tredjedel af banen.

Der er måske noget med relationerne og kvaliteten hos de enkelte spillere, men jeg tilskriver også en del den fysiske og mentale træthed. Vi leverer ikke en dårlig indsats, men en indsats uden det tilstrækkelige overskud der kræves mod en velforsvarende defensiv modstander.

Vi vinder fortjent og er videre, men vinterpausen ser meget velkommen ud - selvom vi med en sejr mod AaB for alvor vil have ramt en sejrsstime.
 
Siden fadæsen mod Næstved for lidt over 2 år siden har vi vel nærmest ikke spillet en eneste god pokalkamp, har vi?

Lidt pudsigt af et hold, der satser så meget på pokalen. Er det nerver?
Synes da nu ellers at 1-0 sejren mod OB hjemme sidste efterår blev kørt nogenlunde sikkert hjem, og at 4-2 sejren i foråret mod Esbjerg i år var en fin kamp i pokalregi.

Men det ændrer ikke på at vi har spillet mange kampe, hvor nerver, "pres fra historien" som David kalder det, og andre faktorer spiller ind. Pokalen har sit eget liv. Sådan er det. Derfor kan B93 slå AaB ud, og Fremad Amager have en chance mod BIF i morgen, og Lyngby tæt på at slå Sønderjyske ud i dag. Er det ikke bare sådan pokalen er?

Imod VSK, Marstal Riise synes jeg ikke vi stillede stærkt nok op. Det gjorde vi imod AaB og Kolding, hvor jeg synes vi skuffede mere, netop af den grund.

Men altså vi var jo endnu ringere i søndags mod Horsens, end vi var i dag. Og måske er man også bare lidt "mind-fucked" af, at vi i kampe som mod Vejle, OB og FCN kan spille fremragende angrebsfodbold, og så spille så "dårligt" mod de hold der står lavt.

Vi er ikke særligt stærke til den del af spillet, og det er vores største udfordring. Og jeg synes Karlsen har gjort os langt farligere på dødbolde i denne sæson, og det er godt. Det var Tingagers 3. scoring, hvor han scorede 0 i Selles´dødboldsystem. Jeg synes vi er farligere på mange flere måder på dødbolde, af den grund at vi ikke laver "toget" udelukkende, men faktisk har rigtig magne forskellige udgaver.

Men ift at spille mod de hold der stod lavt, der var vi ganske rigtigt bedre til at skabe chancer mod dem i sidste sæson. Men vi er bedre til at vinde mod dem i år, frem for at spille uafgjort eller tabe som vi gjorde mod Lyngby, Hobro og SIF sidste år.
Og spillet halter imod Horsens og andre hold der står lavt. Men mod Vejle, Lyngby og Horsensx3 har vi vundet alle 5 kampe. Der var det altså et HELT ANDET billede sidste år.

I mellemfeltet har vi haltet mere, da vi jo sidste år slog både FCN og AAB i begge grundspilskampe, og ikke har en sejr der endnu men 1 nederlag og 2 uafgjorte. Vi mangler så at møde dem en gang til, og starter på søndag mod AaB. Og så er der Randers som vi spiller uafgjort mod når vi er hjemme, og taber til ude. Nu fik vi så uafgjort med 10 mand i Randers, så allerede der har vi forbedret os lidt. Vi må se om vi laver en sejr hjemme mod Randers som noget nyt også. Og så vinder vi jo nok ikke i hverken Herning eller Parken i grundspillet.

Så er ombyttet totalt. Og så holder vi bare fast i at vinde over BIF i grundspillet, og skal bytte lidt om på de kampe mod dem i medaljespillet, hvor vi fik 1 af 6 mulige point mod dem sidste år.
 
Daniel Ortved 🤦‍♂️ mente at vide fra sine kilder internt i AGF, at Blume skal til at se sig over skulderen, da man er imponeret over Kevin Diks' offensive kvaliteter.

Seriøst, hvor er Ortved dog bare himmelråbende dum at høre på.
Ja og PM er også presset, nu hvor Tingager har forlænget.
 
Det var to perfekt udførte kampe mod Horsens. Vi sørgede for at de fik tanket noget selvtillid inden vi lige scorede sejrsmålene til sidst, så de er klar til at tage point fra Brøndby. Det var ikke meningen Hallur skulle i karantæne, men den slags detaljer er svære helt at styre.
 
Top