Nyheder

Kamptråd Pokalkamp: AGF - Randers, Torsdag d. 08.04. kl 19.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 32,0%
  • Uafgjort

Votes: 5 20,0%
  • Modstander vinder

Votes: 12 48,0%

• Total voters
    25
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
487
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
kamptråd pokal.jpg

Det kunne tydeligt ses i dagens kamp mod FC Nordsjælland at Pokalen er vigtig i AGF.
Der var flere spillere der sparede sig selv til kampen mod Randers.

Det er den første af 3 kampe mod Randers i April.

Som jeg ser det skal vi håbe på at Nicolai Poulsen snart er klar igen, så vi kan få styr på den defensive del af spillet.

Fokus på Randers:

De trådte ind i turneringen i runde 2
R 2:
FC Sydvest 05 Tønder (2. div) ude 1 - 4
R 3:
Aarhus Fremad (2. div) ude 1-3
R 4:
Holstebro Boldklub (2. div) ude 1-3
R 5:
Vejle Boldklub - ude 0-0
Vejle Boldklub - hjemme 3-1

De har været i 2 pokalfinaler siden deres første sæson i 2002/2003.
Pokal vindere i 2006
Runners up i 2013

Da vi ikke kan komme på stadion, så må du se kampen på TV 3+

Senest redigeret:

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.421
Point
63
Det er godt nok vanskeligt at få øje på det der skal gøre at 85 år (ca) uden sejr mod Randers skal stoppe på torsdag. Det er virkelig virkelig ærgerligt, at vi ikke har nogen målfarlighed på kanterne når Links og Jon ikke leverer. Det er simpelthen for tyndt offensivt, til medaljer eller pokal i år desværre.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Det er godt nok vanskeligt at få øje på det der skal gøre at 85 år (ca) uden sejr mod Randers skal stoppe på torsdag. Det er virkelig virkelig ærgerligt, at vi ikke har nogen målfarlighed på kanterne når Links og Jon ikke leverer. Det er simpelthen for tyndt offensivt, til medaljer eller pokal i år desværre.
Vi har tabt 1 af de sidste 6 opgør mod Randers.
Vi behøver end ikke slå dem for at gå videre.
Vi skal videre.

Hvordan det sker er jeg faktisk ligeglad med.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Vil da foretrække at gå videre med to uafgjorte kampe. Så kan de fortsat stå og bræge op om, at AGF ikke kan slå dem. Alt det de vil.
Haha :D Altså så vi kan se det ynkelige projekt fortsætte? Fint med mig. Det er lidt ynkeligt at have den hat som eneste på hylden.

Jeg tænker holdet vil have godt af en sejr på torsdag, sådan helt generelt.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
487
Point
63
Alder
50
Webside
Kamara er ikke udtaget til Randers kamp i dag mod FCK

Jeg tror det skyldes de sparer ham til torsdag - han var klarmeldt og sad på bænken i sidste runde

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
487
Point
63
Alder
50
Webside

Jeg er enig - derfor forstår jeg heller ikke at man ikke bruger Grønbæk på kanten noget mere
Det er fint nok at man vil bygge ham op på midten, men det skal ikke være på bekostning af manglende kvalitet på kanterne

Min helt personlige holdning er at vi skal gå 100% efter pokalen og være ligeglad med turneringen

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Ja vi står desværre med et lille dobbelt problem, hvor vi søger efter mål fra centralt og venstrekanten, hvor Jon har for lidt tur i den, men det har jon og albert også centralt.

Men enig snart en overvejelse at ryste posen med Albert på kanten. Omvendt ser Jon jo egentlig skarp ud i fx landskampen og i glimt også i foråret. Alle 3 og Milan (der har været tæt på et par gange) trænger bare til at få hul på bylden.

Jeg synes det er lidt en skrøne at man skal satse på en turnering, jeg synes også tit man ser hold blive skarpe af at spille to kampe pr uge. Det var heller ikke et problem for AGF i sidste års slutspil.

Men klart det er en grænse. Spiller man 3 kampe på 7-8 dage, skal der måske roteres lidt mere. Spiller landsholdene iørvigt ikke ofte 3 kampe på 8 dage under EM og VM? Og klarer det fint. Har altid selv spillet 3 kampe på 100% om ugen. Også trænet 2½ time 100% torsdag aften og løbet 28 km næste formiddag. Unge under 30 kan sagtens.

Senest redigeret:

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Håber at spillerne kan blive lidt tændt af, at Thomasberg i.f.m. med kampen mod FCK sagde, at RFC har været heldige med lodtrækningen til semifinalen i pokalen.

Tom

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
115
Point
18
Alder
46
Randers er jo stensikre på at gå videre fra de to opgør. Vi skal ikke hidse os op. Vi skal spille klogere end dem, så går RFC ikke videre.
Og det kan vi godt.
Det er mere om vi får lov til at køre kampene på vores gameplan.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
404
Point
43
Spillemæssigt har vi haft meget bedre fast i Randers i de sidste tre indbyrdes opgør. Det er ikke blevet til AGF-sejr, men modsat de mange forudgående opgør har "komplekset" ikke været et tydeligt resultat af et Randers-hold, der altid var/er 5-10% bedre/klogere end os i de indbyrdes opgør. Tværtimod.

Det betyder ikke, at vi går videre, men skal man finde noget optimisme ovenpå den dårlige kamp i Farum og vores mange skader/"ubrugelige" reserver ligger det i kampforløbet i de seneste kampe. Randers har jo også skiftet en del ud på holdet. De har skruet lidt ned for rugbrødet og op for teknikken - hvilket ikke nødvendigvis er dårligt for AGF.

• Like
Reactions: Tom

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Vi spiller ikke godt. Det gør vi bare ikke. Der er ikke så meget der fungerer. Jeg har svært ved at se andet end at Randers vinder den her kamp på fight. Formentlig endnu en dødbold.

Til gengæld kan en sejr her måske give os det boost vi har brug for - for det har truppen i dén grad.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
404
Point
43
Vi spiller ikke godt. Det gør vi bare ikke. Der er ikke så meget der fungerer. Jeg har svært ved at se andet end at Randers vinder den her kamp på fight. Formentlig endnu en dødbold.

Til gengæld kan en sejr her måske give os det boost vi har brug for - for det har truppen i dén grad.

Vi spillede dårligt mod FCN og dårligt i returen mod B93, men ellers kan jeg ikke genkende billedet af, at vi skulle være i store spillemæssige problemer.

Jeg er helt med på, at den seneste kamp altid er en slags indikator, men jeg vil have mere empiri for at kalde en krise. Der er naturligvis udfordringer og bekymringer (mål fra andre end Paddy, skader, kvaliteten i bredden osv.) men overordnet har præstationerne været fornuftige siden den flotte sejr hjemme over SønderjyskE tidligere på foråret.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Når man ikke spiller godt, så skal fight/energi i hvert fald sidde i skabet. Man må ikke gå ned på både energi, fight og kvalitet. Men de hænger jo desværre sammen, og især i vores trup/taktik/system. Når energien ikke er der, så sidder presset der ikke helt, og så erobrer vi ikke bolden på ligeså farlige steder, og kommer ikke i de rigtige spurter etc.

Vi spillede dårligt mod FCN og dårligt i returen mod B93, men ellers kan jeg ikke genkende billedet af, at vi skulle være i store spillemæssige problemer.

Vi spiller dårligt HVER GANG vi er på kunstgræs. Jeg har skrevet lidt om det før, men tænkte at det måtte være tilfældigheder. Men altså det er det samme hver gang. 1-2 ude mod SIF før corona-pausen var præcis samme kampbillede... Vi kan ikke bringe den samme energi/fart. Jeg ved ikke om det er fordi vi ikke kan stå fast/lave de samme pres-udfald eller hvad det er.

Når vores modstander ikke kan spille sig ud af vores pres, så dominerer vi. F.eks. som i Herning mod FCM!
Men når modstanderen kan, så ser vi underligt "ringe" ud. Som mod B93 på den samme kunstbane.

Og altså det er jo oplagt at spørge: Hvorfor kan B93 spille sig rundt/ud af vores pres mens FCM ikke kan?
Svaret er enten noget i stil med:
"AGFs pres var godt mod FCM, og dårligt mod B93."
"FCM var dårlige, B93 gjorde det godt".

ELLER:
Det er langt lettere at spille den rundt/ud af presset på en hurtig kunststofbane end på græs, og derfor har SIF; FCN, B93 og de andre let ved at modsvare vores ellers normale gode pres.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83

Jeg er helt med på, at den seneste kamp altid er en slags indikator, men jeg vil have mere empiri for at kalde en krise. Der er naturligvis udfordringer og bekymringer (mål fra andre end Paddy, skader, kvaliteten i bredden osv.) men overordnet har præstationerne været fornuftige siden den flotte sejr hjemme over SønderjyskE tidligere på foråret.
Jeg synes bare ikke rigtig det hænger sammen, og vores angrebsspil synes jeg længe har været under niveau. Jeg synes generelt vi er blevet for nemme at forsvare sig imod. Der mangler en offensiv gnist.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg synes bare ikke rigtig det hænger sammen, og vores angrebsspil synes jeg længe har været under niveau. Jeg synes generelt vi er blevet for nemme at forsvare sig imod. Der mangler en offensiv gnist.
Delvist enig.

Vi har i min optik ingen defensive "problemer".
Og vi har i den grad et scoringsproblem med kun 5 mål i 8 af kampene, hvor de 2 af de 5 scoringer er sat ind på straffe mod SøE og BIF. Altså sølle 3 scoringer i 8 kampe + FCK kampen. (PO mod SøE på cutback-langskud, Thorsteinsson mod Lyngby efter dødbold, hvor han opsnapper den, og så Links mod Randers på hovedet).

Men chancer synes jeg i de fleste kampe vi har skabt nok af.
Selvom der har været kampe, hvor vi som du er inde på har mangler "offensiv gnist" eller kvalitet nok til at kunne skabe nok "åbne" chancer. Der har været tonsvis af lige ved og næsten at noget blev til en stor chance, og man kan sige at det så var en lille chance i stedet. Man sad jo med følelsen af, at den store chance kunne komme når som helst imod FCN. Det lader til at være samme følelse holdet render rundt med. Og hvis det bruges godt, altså på aldrig at give op, og blive VED og have tålmodighed, så er det en skide god ting. Men men men: Jeg frygter lidt, at der pt er indfundet sig en tendens om, at hvis det alligevel kommer senere selvom vi ikke gør noget "ekstra" nu her, så er det bare at vente/være tålmodig, og så får spillerne aldrig givet det ekstra/den eksplosion som ofte skaber målene.

Som om de render FOR tålmodigt rundt ved stillingen 0-0 og 0-1.
Skal man overhovedet være tålmodig når man er bagud? Ja der er masser af gode ting ved det. Men midt i 2.halvleg bør AGF ikke være super tålmodige på udebane mod medaljespillets formodede bundhold. Der skal vi investere kræfter, sætte os på en periode af kampen, og smadre dem i de 20-25 minutter hvis det er muligt.
Det irriterer mig at se det samme kampbillede en hel kamp, hvor vi ikke lykkes, og hvor vi aldrig får ændret noget, og bare "cruiser" et 0-1 nederlag hjem..... Som en langsom-kørende ulykke... Suk.

I Vejle og Odense var billedet lidt af det samme. Men der virkede det som et "valg".
Men det kan jo ikke være et valg det vi så i søndags. Så det er noget holdet kommer til, ikke vælger.
Men jeg forstår ikke at vi ikke har et tidspunkt i kampen hvor vi siger: "Her".. Det er HER vi ændrer det.
Er det fraværet af Backman/Tingager/NP? Altså indpiskere? Jeg fatter ikke vi kunne gå fra banen uden at eksplodere på noget som helst tidspunkt i kampen. Som om hele banen løb og "økonomiserede" med kræfterne som Thorsteinsson har for vane...

Jo mere jeg tænker over det, så var kampen i Farum præcis som Thorsteinsson når han ikke leverer/rammer dagen.
Man VED han kan mere, og når han får lullet sig selv ud af kampen, og render og gemmer på kræfterne for ikke at blive skiftet ud, så lykkes han bare slet ikke. Man skal tømme sig selv på banen. Og give alt man har. Og kollektivt bliver vi nødt til at sætte nogle stik ind, som man ikke bare kan ride af uden rigtig og bøde/bløde for det.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Det er noget af et lazaret vi efterhånden har samlet os. Lige nu er bedste opstilling:
Grabara, Munks, Buba, Julle, Højer, PO, Blume, Grønbæk, Links, PM og Jon.

Reelt er det lige nu alligevel kun minus 4 fra stærkeste opstilling, men ovenstående flok er generelt i en spillemæssig krise på nær et par stykker. Hvis man ikke kan rejse sig med en pokalfinale i sigte på hjemmebane, skal der nok luftes godt og grundigt ud i truppen til sommer. Mod FCN manglede vi reelt kun NP og Tingager og leverede alligevel sæsonens dårligste og mest energiforladte indsats. Stram op.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Det er noget af et lazaret vi efterhånden har samlet os. Lige nu er bedste opstilling:
Grabara, Munks, Buba, Julle, Højer, PO, Blume, Grønbæk, Links, PM og Jon.

Reelt er det lige nu alligevel kun minus 4 fra stærkeste opstilling, men ovenstående flok er generelt i en spillemæssig krise på nær et par stykker. Hvis man ikke kan rejse sig med en pokalfinale i sigte på hjemmebane, skal der nok luftes godt og grundigt ud i truppen til sommer. Mod FCN manglede vi reelt kun NP og Tingager og leverede alligevel sæsonens dårligste og mest energiforladte indsats. Stram op.
Vi er bestemt ramt af skaderne. Vores problem er, at vi ikke har samme bredde længere. Vi står i starten af et kampprogram med 7 kampe på 21 dage og vi kan reelt ikke lave nogen rotation. Vi har brug for at bringe friske spillere, både fysisk og mentalt. Men udover 2-3 spillere på bænken, så virker det til at resten af truppen er enten skadet eller ude af kampform. Det er svært at arbejde med for David og Co.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
På Davids optakt til kampen så det ud til, at Diks var fuldt med i dagens træning. Alt hjælper lige nu. Så er det kun Hausner, Polle og Tingager af de aktuelle der er ude. Tingager er på stadiet “løbe lidt rundt om banen”.

I bakspejlet kan man nu godt se, at vores midtbane ville blive for tynd ved skader og karantæner. Der skal noget ekstraordinært ind til sommer udover en hurtig kant og en back up for Mortensen. Plus en-til-en udskiftninger, hvis nogen sælges.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Jeg håber at vi ser Diks på 6'eren i dag, hvis NP ikke er klar.

Er det bare mig, eller er tonen lidt anderledes i Randers-lejren denne gang?

Har man ikke en lille fordel, hvis man ikke har tabt til AGF siden 2015?

- Det er der nogen, der vil sige. Vi hæfter os da ved, at vi har et godt tag på dem, men det er også ved at være et stykke tid siden, vi har slået dem. Der har været mange uafgjorte, og AGF kunne sikkert godt tænke sig efterhånden at få skovlen under os, og måske ekstra meget når det er en pokalsemifinale.

Jeg tror egentlig også at vores spillere denne gang har den ekstra motivation, som det ellers plejer at være Randers der har i vores møder. For det her er en af sæsonens rigtig vigtige kampe. 1-0 vil være et rigtig godt udgangspunkt, men 0-0 kan også bruges. Meget øv, at vi skal stille op uden Hausner, Tingager og Backman i en kamp, hvor der bør være meget fokus på defensiven. Men egentlig vildt nok, at vi alligevel kan stille med et midterforsvar af høj kvalitet. Tænk hvis vi før sæsonen havde talt om at de tre skulle være skadet i store dele af foråret. Så havde optimismen ikke været stor.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Nå, Diks blev alligevel ikke klar. Til gengæld er Hausner med. TK glider ind i truppen.
Og helt rigtigt: man bliver lidt utryg, når Marxen ikke skryder op. Ny taktik eller så er man bange for at tænde GF for meget. Hybris nemesis?

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
404
Point
43
Erik Marxen har sikkert også set tendensen i de seneste lokalopgør, hvor Randers ikke har været spillemæssigt ovenpå som de plejer.

Nu taber vi sikkert i aften, men jeg ser ikke samme "onde ånd" som tidligere, selvom stimen ikke er brudt endnu.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
240
Point
43
Rendos har vel heller ikke vundet over os i 1.5 år efterhånden?

Jeg har ikke en god følelse om i aften, tror desværre vi taber klart..

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
8 mand ude. Den vigtigste person af de 8 er i mine øjne NP. SPillet hænger bare bedre sammen når holdet ved han er der til at rydde op. Munksgaard er jeg egentlig ikke så nervøs ved længere. JEg synes han har et fint samarbejde med Links på højrekanten og han går godt med i overlap og support. Så længe modstanderen ikke har en raket i den side, så går det nok. Vi SKAL holde nullet og score minimum 1 pind i aften, så vi får skabt os et godt udgangspunkt. Det her er Rander's største chance for at gøre sæsonen til en stor succes, og det ved de, så de kommer med 110% fight. Jeg er meget nervøs og kan sagtens se en klodset affære som Randers vinder på ren og skab vildskab.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
240
Point
43
8 mand ude. Den vigtigste person af de 8 er i mine øjne NP. SPillet hænger bare bedre sammen når holdet ved han er der til at rydde op. Munksgaard er jeg egentlig ikke så nervøs ved længere. JEg synes han har et fint samarbejde med Links på højrekanten og han går godt med i overlap og support. Så længe modstanderen ikke har en raket i den side, så går det nok. Vi SKAL holde nullet og score minimum 1 pind i aften, så vi får skabt os et godt udgangspunkt. Det her er Rander's største chance for at gøre sæsonen til en stor succes, og det ved de, så de kommer med 110% fight. Jeg er meget nervøs og kan sagtens se en klodset affære som Randers vinder på ren og skab vildskab.

Helt enig.

Jeg er dog ikke bekymret for dem vi har ude, jeg er bekymret for at dem vi har klar ikke brænder igennem for tiden.

Højer, PM, PO, Links og Jon mangler alle sammen at have en kamp for de virkelig viser hvad de kan. Kommer det ikke i dag frygter jeg en kamp som mod FCN.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom