Nyheder

Kamptråd Pokalkamp: AGF - Randers, Torsdag d. 08.04. kl 19.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 8 32,0%
  • Uafgjort

Votes: 5 20,0%
  • Modstander vinder

Votes: 12 48,0%

• Total voters
    25
  • Poll closed .

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Sæsonen kan stadig reddes. Og den er IKKE slut.

Og det er pokal-eventyret heller ikke. Men vi er i hovedpersonens dybeste dybe lige nu.
Vi må tage til Randers og vinde den der sejr, ikke?

3-1! Bum. AGF i finalen. (2-0 giver forlænget).
Missionen er all in, og helt klar, og intet kan pakkes ind, og intet skal vente til 2.halvleg eller til sidste minut.
Ligesom AaB kom til Aarhus efter vi havde vundet 2-0 over dem i Aalborg i pokalsemifinalen over dem.
Der skulle der et selvmål og en kontra til os til for at de røg ud. Kan vi undgå det, og kan vi lave de 2-3 mål, så har vi skabt chance for miraklet.

Det er kun os selv der kan ændre det der skal til. Slaget står om en uge. Går vi videre, så er aftenens skuffelse gratis.

Jeg tror ikke rigtig på det. Det er klart at det er direkte usandsynligt. Men uanset hvad vores track-record mod Randers er, og hvordan formen er pt, så er der sket større mirakler i DK fodbold end en 2-0 eller 3-1 sejr ville være.

Daddy

New member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
25
Point
3
Så af alle klubberne i Superligaen har vi haft det sværeste program?
Nej, men der er måske noget om det. Det power spil som GF og andre rundt omkring i Europa gerne vil spille er måske særligt udfordret, når der er tomme tribuner og absolut ingen stemning. Det er måske lettere for de hold, der ikke absolut har energien og det høje pres som varemærker?

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Uden at vide det, hvor mange kampe har Fck og fcm spillet?

Jeg nægter simpelthen at tro på at 3-4 kampe mere end Rendos for 9 måneder siden betyder at vi er mere slidte end de er i dag.

Særligt når man tage i betragtning af vores budget er markant større end deres, og vores trup jo derfor burde være bedre og bredere.

Det er godt nok en søgt "forklaring" i mine øjne.
Det er jeg egentligt enig i.
Og synes at det var fesent, da fck i sommers gik meget op i at undgå 3. Pladsen, den ekstra kamp og ti dages kortere ferie.

en lang skadesplaget sæson og mange kampe på dårlige baner senere, må man dog måske nok sige, at det kan være de marginaler, der koster nu.

White Stripes

Member
Oprettet
1 April 2019
Beskeder
79
Point
18
Måske er holdet ved at nå et mætningspunkt, så der er brug for nyt blod?

Aner det ikke. Men sådan virker det.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
240
Point
43
Det er jeg egentligt enig i.
Og synes at det var fesent, da fck i sommers gik meget op i at undgå 3. Pladsen, den ekstra kamp og ti dages kortere ferie.

en lang skadesplaget sæson og mange kampe på dårlige baner senere, må man dog måske nok sige, at det kan være de marginaler, der koster nu.

Jamen jeg er skam også med på at der kan være mange årsager til at vi er ramte lige nu, som f.eks skader, baner osv. Jeg opponerer blot imod at det skulle være så meget dårligere for os end andre.

En kamp om muligheden for en finale på hjemmebane må vi simpelthen ikke være så dårlige og uden gnist som vi var i dag.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
240
Point
43
Nej, men der er måske noget om det. Det power spil som GF og andre rundt omkring i Europa gerne vil spille er måske særligt udfordret, når der er tomme tribuner og absolut ingen stemning. Det er måske lettere for de hold, der ikke absolut har energien og det høje pres som varemærker?

Måske, men så er det trænerens opgave at lave noget om til de specifikke kampe. Vi har jo før ændret opstilling for at opnå resultater, f.eks mod Vejle og OB i starten af foråret.

Iøvrigt spillede vi jo ikke power spil i dag alligevel..

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113

Jeg tænker i hvert fald, at den type bold David gerne vil spille er svært med det hold vi ser pt.
Så når spillere som NP, Tingager og andre er ude, så tænker jeg det kan være nødvendigt ikke bare at forsøge at erstatte NP i opstillingen (med eksempelvis en Hvidt), men spiller ANDERLEDES i stedet.

Hausner har fået Tingager-rollen på de lange indkast, men han mistimede 5-6 af de 5-6 forsøg han fik, eller tabte duellen. Så altså mit forslag er, at prøve NOGET ANDET end at forsøge krampagtigt at genskabe det der har virket da holdet var anderledes godt kørende.

Det giver god mening at forsøge at genskabe det der har virket.
Men når nu vi ikke længere kan holde det høje pres, som jo har en HØJ PRIS når det ikke slår til/virker, så bør vi måske stå længere tilbage på banen og lade modstanderne lave fejl, som vi kan udnytte.
Vi er pt dem der smider bolden væk hele tiden, og vi har ikke overskud og power efter at have erobret bolden.
Og altså det giver jo ikke mening at investere så mange kræfter i at erobre den, såfremt tanken er tom når vi får den. Lidt sat på spidsen, for selvfølgelig skal man ikke bare lade modstanderen have den hele tiden.

Men sidste sæson havde vi stor succes med at spille os op igennem banen længere nede fra. Det krævede også en hurtig Bundu på højre side. Men hvem siger at Links ikke kan være det? Pt får han bolden ned ved hjørneflaget (ligesom Jon) og skal forbi 2-3 mand for at komme til indlæg.

Der skal ske noget på taktikbrættet.
Jeg tror ikke det kan løses ved at finde energi frem vi ikke har.

cph

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
51
Point
18
Sikke en mavepuster de sidste to kampe har været. Vi stod med mulighederne for at kæmpe med om guldet og med rigtig gode muligheder for i det mindste at komme i vores anden pokalfinale i 25 år. I aften er håbet vel slukket igen på begge kanaler.

Mærkeligt nok er jeg ret afklaret med situationen i aften. Skuffelsen er langt mindre end så mange andre gange. Måske var FCN-kampen bare et ret tydeligt signal om, at der ikke er nok energi tilbage i holdet, og at drømmen om top 2 var lidt af en illusion. Det minder mig om de sidste kampe i sidste sæson, hvor tanken bare var tom, og uanset hvor meget vi gerne ville have slået FCN og Brøndby, så kunne vi bare ikke mønstre den sidste energi til Davids power-fodbold.

Jeg er gået fra jubeloptimisme til ret bange anelser. Hvis situationen rent faktisk er som så, så bliver det 10 hårde kampe at skulle trækkes igennem. Jeg bebrejder ikke en eneste af spillerne, og sådan set heller ikke trænerne. Det har været en historisk svær sæson at spille, og det har måske ikke været et godt match med vores krævende stil?

Jeg håber, jeg tager fejl. Eller at teamet kan finde en alternativ spillestil frem til resten af slutspillet, hvor vi står meget dybere og sætter færre kontrastød ind. Mindre risiko og endnu mere sats på heldet og kynismen i felterne. Stadig ikke nogen fest, men Europa skal pinedød sikres i år. Det skulle have været den store drøm om EL-gruppespil og de 100 mio. Nu skal det i det mindste blive til de 20 mio. i Conference League (og så må vi endnu en gang se konkurrenterne løbe med alle pengene og de store spillersalg).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Meget enig i det meste du skriver.

Jeg tror dog ikke det er manglende energi, tæt kampprogram som er ens for alle (okay delvis da vores stil koster måske lidt ekstra energi)

Alle rammes af dårlige perioder, vores er kun 2 kampe, det er altså kun 3 kampe siden vi spillede godt mod Bif, før det uheldige med 1-1 RFC og 1-0 ude over FCM.

I går manglede vi fælles kampånd og generelt har vi manglet lidt mål i foråret bortset fra 3-3 mod fck og 2-0 over SØE.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
David var klar i mælet vi skal finde vores fodbold-hold og holde fast i det vi er gode til powerspillet, det offensive pres højt fx mod fcm og fck.

Men fungerer det ikke og vi ikke kommer i gang med at score mere end 1 mål pr kamp, står vi måske bedre tjent med at parkere bussen og se om vi kan klemme 1-0 sejre hjem eller spille 1-1.

Det i hvert fald en overvejelse især mod Bif og FCN som er de bedste kontrahold i ligaen lige nu og fcm havde succes resultatmæssigt med at stå lavt, men kunne også have tabt - bif havde chancer nok. For ulempen ved at stå lavt er også at både fcn og bif er så kombinationsstærke at de så bare kører bolden rundt. Under David (bort set fra FCN denne sæson) har vi netop haft succes med at gå højt og smadre deres spil fuldstændigt.

Det samme har vi haft med Randers flere gange under David - senest for et par uger siden. Omvendt er de ikke vildt farlige offensivt, så i den manglende ligakamp kan vi evt. godt prøve og stå lavt gå efter 0-0 og se om vi kan lave kampens eneste mål. Men i pokalkampen om en uge, skal vi vinde 2-0 eller 3-1, så der er vi nødt til at gå i højt pres også fordi tiden arbejder mod os og med Randers og vil stresse os jo længere vi kommer i i kampen.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83

Det tror jeg du har ret i. Vi er ret beset kun forstærket med Grabara og PO. En enkelt forstærkning af markspillere er ikke godt nok. Man så også hvor meget det gik ned af bakke for Tottenham da de slet ikke hentede nyt blod i sommeren efter deres CL finale. Der skal altså gerne ske noget i startopstillingen hver sæson. At vi så også har hentet reserver der enten ikke har niveau eller konstant er skadet hjælper heller ikke. Men alle kunne jo se at vi skulle have en profil på fløjen. Det er simpelthen så ringe arbejde af PC i sommers at han troede troede Jon, Links og en serbisk journeyman var tilstrækkeligt. Håbløst.

• Like
Reactions: fsc

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Synes altså det kører helt af sporet - det er små problemer vi har.
Vi ligger nr 3 - nået semifinalen. Det er en max præstation med nuværende budget, og lidt over.

Vi har kun spillet to dårlige kampe - alle får en bølgedal også længere perioder, selvom fcm og fck.
Jojo der er dele af offensiven der ikke fungerer - men havde vi scoret 3-4 mål mere i foråret havde alt være super. Og måske lukket 2 færre ind fx to gange straffe (hvidt og Egho) der aldrig skulle være fløjtet.

Naturligvis er spillerne sulte, de sad fuldstændigt så godt som forventet i presset på kampene mod fcm, randers og bif for 3-5 kampe siden.

Altså vi er jo ikke fck og fcm, og SKAL vinde guld eller hente Pione, Bundu osv for 20 mio - og de har iøvrigt ikke slået til selvom de burde.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.137
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Det er på ingen måde en søgt undskyldning, at forklare den spillemæssige krise med et hold der mentalt og fysisk er på pumperne.
AGF under DN har fra dag 1 været kendetegnet ved masser af energi, genpres, tilbageløb og hurtig opspil samt fuld smadder i nærkampene, det kræver altså noget fysisk mere end så mange andre hold. AGF kan ikke som FCN spille sig ud af problemerne, der skal fightes i hvert eneste minut i hver eneste kamp ellers falder niveauet drastisk.
Derfor bliver AGF ramt hårdere af et Corona program og en kan vi se i dag for dårlig bredde.
I den forbindelse betyder en landskampspause intet.

Jeg vil blive meget overrasket, hvis stammen på det her hold genvinder formen i denne sæson, måske en enkelt spiller eller 2 men ikke som helhed.
Som en skrev på Twitter, det er nok bedre at bruge nogle fysisk friske reserver end en udmat profil.

DN kan afhjælpe den fysiske spillestil med at have en mærkbar bedre boldomgang, men vi kan konstatere, på det parametre har AGF ikke rykket sig overhovedet. Hverken købet af PO eller ansættelsen af Karlsen har hjulpet, det er for mig suverænt den største skuffelse. Jeg havde ikke forventet, AGF overnight blev forvandlet til et mini FCN, men jeg havde forventet noget fremgang ang boldomgang og den tekniske kvalitet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg håber, jeg tager fejl. Eller at teamet kan finde en alternativ spillestil frem til resten af slutspillet, hvor vi står meget dybere og sætter færre kontrastød ind. Mindre risiko og endnu mere sats på heldet og kynismen i felterne. Stadig ikke nogen fest, men Europa skal pinedød sikres i år. Det skulle have været den store drøm om EL-gruppespil og de 100 mio. Nu skal det i det mindste blive til de 20 mio. i Conference League (og så må vi endnu en gang se konkurrenterne løbe med alle pengene og de store spillersalg).

AGF kan ikke som FCN spille sig ud af problemerne, der skal fightes i hvert eneste minut i hver eneste kamp ellers falder niveauet drastisk.

Det er lidt to sider af samme sag, og det samme jeg skrev i går opsummeret. Altså hvis præmissen er, at vi ikke kan spille som vi gerne vil, så må og skal vi spille anderledes. Det jo lidt som med Zorningers koncept, som kun holdt til energien forsvandt, eller til mætheden for konceptet indtræf.

Og spørgsmålet er om vi kan gå tilbage til at spille som sidste år? For det krævede jo også fight, og presspil i klasse. Men hvor vi har trådt 20 meter frem for at blive farligere hurtigere, så må vi konstatere at det bliver vi SLET IKKE pt. Altså så må vi længere tilbage og stå, og så bygge roligere op, så der er energi til eksplosive løb EFTER erobringerne. Thorsteinsson kan ikke både være overalt i presspillet, og samtidig lave de eksplosive løb, ligesom lille Links heller ikke kan det. Han er jo her og der og alle vegne for at hjælpe med at erobre bolde.

Men det ærger mig, at vi nærmest hver gang vi erobrer den, så skal den tilbage til forsvaret eller ind centralt, som så spiller den tilabage igen, og så er al momentum røget ud af momentet. Altså hvis man vil erobre bolden højt på banen, så er det vel for at slå modstanderen ihjel med hurtige slangehug, hvor man stjæler bolden, og så 123 BANG. Hvorfor bruge 200% ekstra energi på at flytte hele holdets presspil frem, erobre boldene højt (som er hårdere) for så at spille bolden TILBAGE???

Nej så er det bedre vi flytter presspillet helt tilbage til midten af banen, eller foran forsvaret, jeg er ligeglad.
Jeg gider ikke se på, at vi konstant får erobret bolden, og intet gør med den. Det er som om vores eneste (eller i hvert fald klart tydeligste) plan er, hvordan vi gerne vil presse modstanderen og lave bolderobringen...

Men jeg håber snart vi bliver bedre til at få en plan for hvordan vi gerne vil arbejde med den bagefter centralt.
Der skiftes MEGET ud centralt pga skader og karantæner. Og det spiller helt sikkert en rolle. Men at Blume og PO ikke kan finde hinanden giver ikke megen mening. Og så er jeg totalt færdig med at se Hvidt spille nogen anden plads end den han gjorde som afløser for Amini. Jeg er ligeglad. Sæt PO som 6'er (som han har erfaring med), og så lad Hvidt spille den tilbagelæggende 8'er, såfremt Hvidt absolut skal være med.

Hvidt og Blume har trods alt spillet på den måde med succes. Så må PO lege en spillende NP. Hvad ved jeg.
Jeg fatter heller ikke at Grønbæk har virket fuldstændig fjern de to gange 30 minutter han har fået på banen mod FCN og Randers. Han har ikke et eneste øjeblik i kampen som jeg kan genkalde i hukommelsen pt. Ingen chancer, ingenting. Altså hvad ligner det??

David sagde i efteråret at Grønbæk skulle "skynde sig" at vokse til rollen derinde. DN havde flyttet Grønbæk ind på den plads han selv helst så sig, efter at have præsteret flot på kanten. Han havde et par gode kampe, men også med perioder hvor han faldt ud. Noget som Blume sjældent gjorde (ros til Blumes daværende meget høje bundniveau, som var lidt undervurderet vil jeg sige). Grøndbæk var mere som Sana ift at der var meget forskel på når det var rigtig godt, og når det var rigtig skidt. Den opfordring fra David om at skynde sig at udvikle sig har Grønbæk ikke grebet, det må vi sige. Og han er ikke blevet satset på foran Blume, som har fået chancen fra start nærmest hver gang til at vise, at han skal gøre sig fortjent til at blive forlænget med. Blume der pt laver den omvendte Ankersen, og er dårligst i sit sidste halve år. Hvis Blume er ked af at skulle væk, og dermed præsterer dårligt, så ville det bedre kunne betale sig at forlænge med HAM, fremfor ham der præsterede bedst da han ikke skulle forlænge, og ville vise sig frem for andre klubber. Paradoksalt nok. Har nærmest lidt ondt af Blume, for han virker til at "ville det", men bare ikke kan få det frem i sig pt.

Helt holdet virker isoleret set som et stærkt kollektiv. De tror på HINANDEN, og på trænerne etc.
Men de virker hver især til at have tabt troen til sig SELV. Som om de allesammen render rundt og giver lidt op på egne vegne.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Nu gør jeg noget jeg aldrig har gjort før..
Jeg copy-paster en SMS fra min mor, som så kampen, og ikke kunne lade være med at skrive til mig bagefter (hun ved hvor sur/nede jeg er efter den slags nederlag). Sjovt som ens mødre lige følger med i smug :D haha :D
Men hun har en pointe.

Så du at Randers hele tiden kunne køre helt ned til baglinjen og sende den ind i målfeltet,hvorimod thomas Jorsteinson hele tiden standsede ved starten af målfeltet i venstre side og ville sende den ind i målfeltet derfra.

Hver gang blev den standset af en Randers spiller inden den kom ind i feltet. Det gjorde mig sur..🤨
Udover at Thorsteinsson lige får et nyt navn, så rammer min kære moder et hovede på et af de mange søm der skal rammes pt. Vi får SLET IKKE udnyttet at vi har en af ligaens bedste angribere inde i boksen når vi ikke kommer til hårde/hurtige indlæg fra baglinjen, og vi kommer aldrig til baglinjen hos Thorsteinsson når det HVER GANG skal ende med at han tager farten af, og skal ind igennem 2-3 mand. Hver gang modstanderens kanter får bolden er det 1v1 mod Munksgaard eller Højer, men når Links eller Thorsteinsson får bolden, så er det 1v2 eller 1v3 hver gang.

Jeg brækker mig snart. PLEASE FÅ DET FIKSET... Det dur jo ikke at se det ske et helt forår, og så bare fortsætte...!? Vi skal have vores kantspil tilbage. Og der kom jo ingen overlap heller... Altså... Hvad sker der???

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
502
Point
43
Det tror jeg du har ret i. Vi er ret beset kun forstærket med Grabara og PO. En enkelt forstærkning af markspillere er ikke godt nok. Man så også hvor meget det gik ned af bakke for Tottenham da de slet ikke hentede nyt blod i sommeren efter deres CL finale. Der skal altså gerne ske noget i startopstillingen hver sæson. At vi så også har hentet reserver der enten ikke har niveau eller konstant er skadet hjælper heller ikke.

Helt enig i, at holdet er blevet tyndet ud uden nye forstærkninger. Vi har sagt farvel til Ankersen, Bundu, Amini og Helenius, ind er kommet tre langtidsskadede talenter (to af dem på leje) og en Jevtovic, der ikke er i form.

Tænk, hvordan holdet kunne have præsteret, hvis der havde været lidt flere kvalitetsspillere at rotere ind i holdet i et ekstremt sammenpresset program.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Synes altså det kører helt af sporet - det er små problemer vi har.
Okay, det er i mine øjne voldsomt farvet. Vi har kæmpe problemer på banen og har haft det i noget tid. Vi spiller som nogen der ikke gider og det lader ikke til at trænerteamet ved hvad de skal gøre, andet end bare at krydse fingre og håbe på det går når man bare fortsætter i samme rille. Vi ligger ganske vist 3'er, men det er i højere grad pga et rigtig godt efterår til os og et rigtig dårligt efterår til FCK. Hvis vi fortsætter sådan, så har jeg svært ved at se mere end 2 sejre i slutspillet og så kan det hurtigt blive til en femteplads og endda en sjetteplads. Der skal ske rigtig meget på banen.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Nu gør jeg noget jeg aldrig har gjort før..
Jeg copy-paster en SMS fra min mor, som så kampen, og ikke kunne lade være med at skrive til mig bagefter (hun ved hvor sur/nede jeg er efter den slags nederlag). Sjovt som ens mødre lige følger med i smug :D haha :D
Men hun har en pointe.

Udover at Thorsteinsson lige får et nyt navn, så rammer min kære moder et hovede på et af de mange søm der skal rammes pt. Vi får SLET IKKE udnyttet at vi har en af ligaens bedste angribere inde i boksen når vi ikke kommer til hårde/hurtige indlæg fra baglinjen, og vi kommer aldrig til baglinjen hos Thorsteinsson når det HVER GANG skal ende med at han tager farten af, og skal ind igennem 2-3 mand. Hver gang modstanderens kanter får bolden er det 1v1 mod Munksgaard eller Højer, men når Links eller Thorsteinsson får bolden, så er det 1v2 eller 1v3 hver gang.

Jeg brækker mig snart. PLEASE FÅ DET FIKSET... Det dur jo ikke at se det ske et helt forår, og så bare fortsætte...!? Vi skal have vores kantspil tilbage. Og der kom jo ingen overlap heller... Altså... Hvad sker der???
Det er fordi Jon er langsommere end en plejehjemsbeboer. Han kan ikke rigtig komme til baglinjen og bliver derfor nødt til at stoppe op og enten aflevere den bagud eller skære ind i banen. Ingen af de to muligheder bliver farlige og så er modstanderne på plads. Det er vildt han stadig starter, men det er et kæmpe vink med en vognstang til reserverne, at de ikke er gode nok.

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Det er fordi Jon er langsommere end en plejehjemsbeboer. Han kan ikke rigtig komme til baglinjen og bliver derfor nødt til at stoppe op og enten aflevere den bagud eller skære ind i banen. Ingen af de to muligheder bliver farlige og så er modstanderne på plads. Det er vildt han stadig starter, men det er et kæmpe vink med en vognstang til reserverne, at de ikke er gode nok.
Det var også min konklusion tidligere. Men når jeg ser at det samme sker for Links hele tiden, så er jeg kommet frem til, at vores kanter simpelthen er for bundet op på andre opgaver end at være farlige fremad, og frie til at løbe dybt/mod baglinjen.

Tidligere løste det sig ved fremragende indlæg fra Højer, Diks, Munksgaard og Juelsgård.
Men når de ikke kommer heller, så er vi så ufarlige at det gør ondt i øjnene.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Okay, det er i mine øjne voldsomt farvet. Vi har kæmpe problemer på banen og har haft det i noget tid. Vi spiller som nogen der ikke gider og det lader ikke til at trænerteamet ved hvad de skal gøre, andet end bare at krydse fingre og håbe på det går når man bare fortsætter i samme rille. Vi ligger ganske vist 3'er, men det er i højere grad pga et rigtig godt efterår til os og et rigtig dårligt efterår til FCK. Hvis vi fortsætter sådan, så har jeg svært ved at se mere end 2 sejre i slutspillet og så kan det hurtigt blive til en femteplads og endda en sjetteplads. Der skal ske rigtig meget på banen.

Lå vi ikke også nr 3 ved udgangen af efteråret? Jeg synes faktisk vores spil har set bedre ud i foråret, vi har bare manglet målene og marginalerne. Vi var da blændende 1-0 ude over FCM, kørte FCK ud i parken, og lukkede dem ind til 3-2 og dommeren til 3-3. Vi kørte RFC ud for 3 kampe siden og var tættere på 2-0 end de var på 1-1, de kun fik på Egho film.

Vi har haft en spillemæssig "krise" to kampe og lidt problemer med at lave mål i foråret (at få scoret to). Ikke større problemer end de kan rettes på træningsbanen og bedre tilgang til spillet.

Men ja det skal blive bedre allerede på søndag mod FCM og returen i pokalen hvor vi må spille vores lille chance.

Haha ja det er desværre rigtigt, men heldigvis er det også meningen jon og gift i 8 af 10 skal gå ind i banen og 2 af 10 lave cut-back, mens munks/diks og højer skal lave indlægene (evt. overlap som man gjorde i gamle dage) til PM, hvor kanterne og blume/albert skal samle nedfald op.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
vores kanter simpelthen er for bundet op på andre opgaver
Svaret er lige ovenfor :)

Det er faktisk hos vores backs problemet ligger med indlæg. Munks har 1 og Diks 1 assist i hele sæsonen.
Højer kun 5 på trods af han sparker hjørne og friser.

Går ikke...

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Lå vi ikke også nr 3 ved udgangen af efteråret? Jeg synes faktisk vores spil har set bedre ud i foråret, vi har bare manglet målene og marginalerne. Vi var da blændende 1-0 ude over FCM, kørte FCK ud i parken, og lukkede dem ind til 3-2 og dommeren til 3-3. Vi kørte RFC ud for 3 kampe siden og var tættere på 2-0 end de var på 1-1, de kun fik på Egho film.

Vi har haft en spillemæssig "krise" to kampe og lidt problemer med at lave mål i foråret (at få scoret to). Ikke større problemer end de kan rettes på træningsbanen og bedre tilgang til spillet.

Men ja det skal blive bedre allerede på søndag mod FCM og returen i pokalen hvor vi må spille vores lille chance.
Jeg synes vi har haft et scoringsproblem hele foråret, undtaget FCK-kampen.

Mod Sønderjyske hvor vi vinder 2-0, skal der et mindre straffespark til at få os igang, og så er PO på pletten til 2-0 derefter. Vi har spillet et par kampe hvor vi brændte en hel del (SøE-kampen inkl.) Og der kan man sige det blot var skarpheden der manglede.

Men vi har i dette forår også spillet ukarakteristisk mange kampe hvor vi nærmest ingen åbner chancer har skabt. Og det er første gang i de to sæsoner her at vi har det, udover kampe, hvor vi helt med overlæg har valgt at stille os ned og lukke af (som da vi havde 2 point efter 5 kampe i sidste sæson, og tog til Haderslev og spillede 0-0).

I dette forår har vi spillet 5-6 kampe, hvor vi nærmest ingen åbne chancer skaber. Vejle, OB, Lyngby, FCN, FCN, Randers.

Mod Randers i ligaen brænder vi afgørende chancer.
Mod SøE brænder vi mange chancer for vi kommer på 1-0. (Links kæmpe direktør ved bagstolpen, rammer stolpe senere etc).
Mod FCM brænder vi en del til at lukke kampen, men vinder heldigvis. Kunne ligeså vel være sluttet som mod Randers i ligaen, hvis den situation med Juelsgård havde givet straffe.
Mod FCK kan man ikke sætte en finger på antal scoringer/chancer som sådan. Vi skaber mange i kampens første time. Vi skaber dog 0 chancer, og har 0 afslutninger fra minut 63 og frem.

Mod Randers, FCM og FCK er det fælles, at vi ikke får lukket kampene. Det kan man ej heller kræve at man bare gør i Herning eller Parken, og på den led ikke en katastrofe. Men det er bestemt et symptom.

I Vejle, OB, Lyngby og 2x FCN-kampene er der faktorer som gør, at man ikke "bare" kan blæse derud af.
Kunstofbaner, lortevejr, udvisning, knoldede baner.

Men det er vildt så lidt de 5 kampe gav af chancer. Som i helt vildt når vi kigger på hvad vores hold ellers er i stand til. Og det er jo lidt skørt at de kampe vi har skabt færrest chancer imod NETOP er imod dem der lå nederst af de hold vi har mødt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Haha ja det er desværre rigtigt, men heldigvis er det også meningen jon og gift i 8 af 10 skal gå ind i banen og 2 af 10 lave cut-back, mens munks/diks og højer skal lave indlægene (evt. overlap som man gjorde i gamle dage) til PM, hvor kanterne og blume/albert skal samle nedfald op.
At pege på at vi ikke får det vi skal fra kanterne er at pege på hvem der fejler. Men ikke hvorfor.
Og svaret for holdet pt ligger i HVORFOR kanterne ikke kommer til de situationer de "skal", og hvorfor backs ikke kommer til de indlæg vi vil etc.

Og du skriver at jon/links skal gå ind i banen 8/10 gange, og så lave cutback de sidste 2. Så du mener ALDRIG at vores kanter skal lave et indlæg til en af ligaens bedste afsluttere...!?

Jamen så tror jeg da fanden vi ikke scorer mere, såfremt David er enig :D

Og jeg savner NETOP Bundu-indlæggene til PM. De tidlige indlæg. Hvor fanden blev de af? Kan vi ikke lave dem fordi vi står for højt på banen i færd med at erobre, og modstanderen så står for kompakt længere tilbage til at vi kan slå de tidlige, så er det jo endnu en grund til at stoppe med det, såfremt det bare pt saboterer det vi ellers også er gode til!?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
haha jamen det var præcis for sige det ikke er deres opgave sådan lidt firkantet - men jo måske hedder den 6-2-2 hvem ved, sådan kan man heller ikke sætte det op.

Ja vi spillede på en helt anden kontrabaseret måde sidste år, hvor vi stod lavt. Nu står vi jo generelt vel nærmest højst af alle i ligaen. Undtagen sidste to kampe, hvor vi bare stod stille. I hvert fald 2. half mod Randers som er noget af det ringeste jeg har set fra AGF denne sæson.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Ingen tvivl om at Randers ALTID kan sætte sig ekstra op imod os end andre modstandere. Og ingen tvivl om at FCN er skarpe pt.

Men at FCN er foran 3-1 i Randers ved PAUSEN viser med alt tydelighed, at vi "bare" skal spille frit i og gå efter at score mange mål i returen. Der er INTET der kan kontrolleres hjem. Det er all in, og der skal scores MINIMUM 2 mål. Vi skal måske endda lave 3-4 stykker hvis defensiven halter.

Fuld fart frem. FCN viser pt, at man skal spille dem omkring midten af forsvaret, og droppe det der med at køre ned i hjørnerne/angribe fra siden af mod deres forsvar. Gang på gang på gang var Jon og Links 1v2 og 1v3.
FCN kører bare ind centralt, og har nu lavet 3 mål. FCK lavede 2 på samme vis.

Vi skal lave et forsøg på en overraskelse. Og der skal bankes kasser ind. Bum!

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Lige mod de to møghold, synes jeg faktisk bare vi skal parkere bussen og se om vi kan hive en smal 1-0 eller 2-1 sejr hjem ... eller i det mindste få 0-0 eller 1-1 og undgå at tabe som tingene er lige nu. Egentlig også returkampen mod Bif. FCN kan intet på høje bolde og RFC har kun Egho. Bif heller ikke farlige på høje bolde.

fck og især fcm derimod skal vi smadre deres spil - og fcm skal ikke have lov til sende bolde ind kaba kan fordele rundt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
hehe NEJ mente naturligvis returen i ligaen mod RFC - i pokalen er det bare fuld gas fra 1. minut og så længe der er luft.

Alt efter hvad pilen viser idag med vores forfatning, vil jeg godt sælge rfc og fcn returkampene for 2 x 0-0.
Men kan vi vinde i dag, kan vi også vinde de to andre kampe.

Hov vi har jo 2 kampe mod RFC (min fejl, sorry) - må men så 3 x 0-0

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Hov vi har jo 2 kampe mod RFC (min fejl, sorry) - må men så 3 x 0-0
Vi kunne også bare have som mål endelig at vinde en kamp over hestene, så vi kan blive fri for at alt omkring de kampe skal handle om det kompleks. Vi havde lidt det samme med SønderjyskE på et tidspunkt, indtil vi slog dem to gange i et slutspil. Derefter har vi faktisk domineret dem.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Vi kunne også bare have som mål endelig at vinde en kamp over hestene, så vi kan blive fri for at alt omkring de kampe skal handle om det kompleks. Vi havde lidt det samme med SønderjyskE på et tidspunkt, indtil vi slog dem to gange i et slutspil. Derefter har vi faktisk domineret dem.
Samme med Viborg. At efter vi vandt over dem, så har vi ikke tabt til dem siden stort set. Hvis overhovedet.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom