Nyheder

Kamptråd Pokalkamp: Randers - AGF, Torsdag d. 15 april kl. 19.00

Hvem kommer i Finalen?

• AGF

Votes: 4 20,0%
  • Randers

Votes: 16 80,0%

• Total voters
    20
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
514
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
kamptråd pokal.jpg

Tror ikke jeg fornærmer nogen ved at skrive at en finale er MEGET langt væk.
Alene det faktum at vi skal score minimum 2 gange, mens vi samtidigt skal holde målet rent!

Fokus på Randers:

De trådte ind i turneringen i runde 2
R 2:
FC Sydvest 05 Tønder (2. div) ude 1 - 4
R 3:
Aarhus Fremad (2. div) ude 1-3
R 4:
Holstebro Boldklub (2. div) ude 1-3
R 5:
Vejle Boldklub - ude 0-0
Vejle Boldklub - hjemme 3-1
Semi:
AGF - Randers 0-2

Benjamin Hvidt og Jesper Juelsgård kan begge gå 100% ind i duellerne, da de allifebel er ude med karantæne i den kommende Superliga runde

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
521
Point
43
FC Nordsjælland scorede fire gang i Randers i dag - jeg har ikke selv set kampen, men jeg går da ud fra det er en kamp der indgår i videomaterialet så vi kan lære noget af FCN inden torsdag.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
451
Point
63
Webside
agf-forum.dk
FC Nordsjælland scorede fire gang i Randers i dag - jeg har ikke selv set kampen, men jeg går da ud fra det er en kamp der indgår i videomaterialet så vi kan lære noget af FCN inden torsdag.
Hvis vi på en eller anden måde kan finde et hold - eller bare nogle enkelte spillere - frem, der spiller på samme måde som FCN, så tror jeg godt det kan bruges ;)

Member
Oprettet
16 September 2020
Beskeder
44
Point
8
Smid Sanneh på toppen og lav en Stoke!

Vores angrebsspil er alligevel idéforladt og tandløst.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Ja vi skal bare investere 50 mio i talent afd om året, så kan vi med samme dygtighed få de små tekniske vidundere som FCN.

Men derfor kan Morten Karlsen godt lade sig indspirer af sit gamle team og se om vi kan implementere noget. Vi har gode typer i jon, albert, links/bror og PO (samt MJ og Arzani hvis de bliver klar), der egentlig har (noget af) samme tekniske klasse og hurtighed som FCN-spillerne.

Men hvor søger vi efter målene og de hyperfarlige gennemspillede angreb og store chancer fra dem. Vi har spil og chancer, men ikke farligt nok.

Vi skal 33 dage tilbage til sejren over FCM, hvor vi var virkelig stærkt kørende, og var det også delvist mod Bif som vi spillede lige op med og mere til. De var dog kontra-farlige. På den måde lige kamp.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Smid Sanneh på toppen og lav en Stoke!
Kunne absolut være en mulighed. Eller bare som en mere offensiv udgave af en central midterforsvarer der lidt oftere går med frem. Samt Diks ind som 6'er, hvis NP stadig ikke er klar (jeg håber at Diks er klar, mener han var på vippen til at være klar ved 1. kamp og han havde karantæne i går).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Meget enig Steen. Kan godt være Buba har haft udfald men det har Julle også notorisk desværre. Men Julle er også kun backup spiller og en ærlig firmaets mand af slagsen. Jeg bytter gerne de to for at få noget power og målfarlighed ind.

Haus har jo egentlig også haft udfald - men er blevet mere stabil.

Har alle naturligvis mere eller mindre.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Jeg så ikke første kamp da jeg var nød til at se den forskudt og blev advaret lidt så jeg slap med at se første kvarter, og jeg har heller ikke set deres kamp mod FCN, men en sandsynlig udlægning er vel at al deres fokus i weekenden var rettet mod pokalkampen og derfor bliver det noget helt andet. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, selvom vi formentlig er for tyndslidte med formnedgang og for mange spillere ude. Det kræver nok i hvert fald at det er os der får det tilfældige straffespark eller selvmålet den her gang og den slags er der da også sparet en hel del sammen til mod netop Randers. Det hjælper ikke specielt meget, men i det mindste kan man da se kampen uden reelle forventninger. Måske kan det også blive lidt interessant hvis de bare giver pokker i det og får frigivet noget energi.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Vi skal da helt klart håbe på, at Randers bliver bange for at vinde. Det kan være svært, når man "har vundet på forhånd", især mod en jævnbyrdig/bedre modstander. Vi så det selv i pokalsemifinalen mod AaB for nogle år siden, hvor vi kom fra Aalborg med en 2-0 føring. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man så skal angribe returkampen, for det kan ikke undgås at man har i baghovedet at der er et resultat man "bare" skal forsvare. Vi så det vel også i vores kamp mod B93, selvom det var en lidt grotesk forestilling.

Men det bliver da opad bakke.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
941
Point
43
Vi skal da helt klart håbe på, at Randers bliver bange for at vinde. Det kan være svært, når man "har vundet på forhånd", især mod en jævnbyrdig/bedre modstander. Vi så det selv i pokalsemifinalen mod AaB for nogle år siden, hvor vi kom fra Aalborg med en 2-0 føring. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man så skal angribe returkampen, for det kan ikke undgås at man har i baghovedet at der er et resultat man "bare" skal forsvare. Vi så det vel også i vores kamp mod B93, selvom det var en lidt grotesk forestilling.

Men det bliver da opad bakke.
Ja, det tænker jeg også er vores største/eneste chance. Det er lidt en svær kamp mentalt for Randers og så længe vi holder nullet, så kan alt ske hvis vi får et mål.

Men det kræver jo, at vi kan holde nullet. Og scorer. Begge dele ser sgu lidt tungt ud for øjeblikket, selvom indsatsen mod FCM langt hen ad vejen var hæderlig.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
415
Point
43
Jeg er meget enig i de foregående indlæg. Det bliver opad bakke og det kræver sandsynligvis alvorlige gummiben hos Randers, hvis det skal lykkes. Det peger i retning af, at AGF skal tage chancer (fx skifte formation eller lignende) for at overraske Randers, men omvendt fik Randers trods alt ikke lavet det tredje mål, der havde lukket det 100%.

Jeg tror ikke rigtigt på avancement, da Randers er godt kørende (burde have vundet mod FCN også), men så længe, at stillingen er 0-0 er vi trods alt kun én enkelt AGF-scoring fra spænding/panik til det sidste.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
336
Point
63
Jeg ville nok også være tilbøjelig til at lave et overraskende taktisk greb for at prøve at fremtvinge heldet. Der er ikke meget at tabe, og hvis vi angriber kampen forsigtigt fiser den bare ud. Randers har ikke tabt med mere end et enkelt mål hele sæsonen! Og de har ikke tabt til AGF i 5 år (eller sådan noget i den stil). Smid Ammitzbøll på toppen sammen med PM fra start.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
415
Point
43
Jeg ville nok også være tilbøjelig til at lave et overraskende taktisk greb for at prøve at fremtvinge heldet. Der er ikke meget at tabe, og hvis vi angriber kampen forsigtigt fiser den bare ud. Randers har ikke tabt med mere end et enkelt mål hele sæsonen! Og de har ikke tabt til AGF i 5 år (eller sådan noget i den stil). Smid Ammitzbøll på toppen sammen med PM fra start.

Det er i hvert fald meget fristende. Der kan dog også være andre taktiske ændringer end to klassiske angribere på toppen, som kan overraske Randers.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Randers har ikke tabt med mere end et enkelt mål hele sæsonen!
Vlldt så stabile de er, men før nedsmeltningen havde vi heller ikke tabt i 3 år hjemme til RFC, og havde Egho ikke lykkes med film mod PM var den historie om manglende sejr slettet.

Enig der skal storsatses men synes vi skal holde fast i det system vi er bedst til og komme med fuld power og forhåbentlig enten diks eller np tilbage på 6eren eller dem begge.

Måske endda noget helt vildt smide Diks ind ved siden af PO, og se om det ikke giver en vild power vi ikke har set med dem og NP bag.

Måske også Buba ind for Julle så vi får mere fart def - og noget at skyde med på dødbold, hvor vi kan blive målfarlige med pm, buba, diks.

Så kan Albert tage den ene kant og Links den anden. Jon koge af vrede på kanten og komme ind efter pausen, hvis vi skal lægge et højt pres. Evt også AA ind som 2. angriber for Diks og hollænderen ud og tage over for Links eller Munks alt efter hvor vi føler det giver mest. For at få endnu mere power, fart og hovedspil (aa, diks, pm, buba).

Synes det handler om at bringe energi-power spillere til den kamp, hvor RFC skal ædes.

Hele min plan står og falder med diks-np er klar. Ellers har David sikkert noget godt i i ærmet .

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.166
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Jeg tror ikke, vi vil se DN taktisk ryste posen, men jeg tror, vi vil se et AGF hold med langt mere energi og presspil i hvert fald så længe kræfterne holder eller Randers scorer. Kommer AGF foran, må vi håbe det er nok til at presse de sidste kræfter ud af holdet. Kommer Randers foran, game over.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Jeg tror du får ret - David plejer at holde sig 100% til det han mener er bedst og ryster ikke på hånden ift at ændre alt muligt fordi vi har tabt et par kampe. Det er egentlig også fint nok. Hellere det end en cirkus træner.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Jeg tror ikke, vi vil se DN taktisk ryste posen, men jeg tror, vi vil se et AGF hold med langt mere energi og presspil i hvert fald så længe kræfterne holder eller Randers scorer. Kommer AGF foran, må vi håbe det er nok til at presse de sidste kræfter ud af holdet. Kommer Randers foran, game over.
Men jeg synes bare ikke det er at "ryste posen" at lade kanterne bytte rundt. De kan begge spille i begge sider, og det er vel en meget normal manøvre i andre klubber/hold?

Nuvel. Jeg tror også David forsøger at undgå at lave ændringer for at komme ud/videre fra den øjeblikkelige tilstand, men finde tilbage til det der har virket.

Men det er også derfor jeg foreslår det med Thorsteinsson på højre; fordi det har virket før. Altså er det ikke noget nyt der skal prøves som sådan. Links har også spillet på venstrekanten for AGF enkelte gange. Bl.a imod FCM på udebane i 4-3 kampen, hvor Thorsteinsson lavede 3 mål, og Links havde sin første kamp med kampafgørende assist efter en fantastisk runding af Cay-Juste tæt på baglinjen i netop venstre side.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Som NP udtrykker sig er det meget usandsynligt han kan spille, så det skal nærmest være spin hvis vi ser ham på banen, i hvert fald fra start.

Jeg tror vores chance ligger i at vi ikke rigtig har noget at tabe. Vi har har vist i perioder at vi kan komme med energi og buldre der udaf og skabe et tryk på modstanderne, fx i første halvleg mod FCK, men måske også lidt for ofte det modsatte, bl.a. i anden halvleg af samme kamp, og selvom skader og karantæner har sin andel i det, kan psykologien her måske godt hjælpe når vi bør kunne spille frigjort. Det kan nemt gå galt og mod Randers vil man blive overrasket hvis de ikke får et straffe eller selvmål eller kæmpe drop med sig, men lykkes vi med et pres og kommer foran kan man da heller ikke helt afvise noget. Randers er da et udmærket hold, men der er sparet sammen til en hel del marginaler i vores retning.

Mit gæt: vi kommer foran, presser på og brænder en masse gode tilbud indtil Randers udligner på en af ovenstående tilfældigheder.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Mit gæt: vi kommer foran, presser på og brænder en masse gode tilbud indtil Randers udligner på en af ovenstående tilfældigheder.
Jeg har besluttet, at mit krav er, at vi som minimum kommer i en situation, hvor vi er 1 mål fra forlænget spilletid eller direkte avancement...

Altså skal vi på 1-0, eller på 2-1.
Om Randers kommer foran først er jeg ligeglad med. Men vi skal på 2-1 hvis de gør, og så skal vi jagte det 3-1 mål.

Kommer vi på 1-0 eller 2-1, så må de sgu da blive bare LIDT bange, og vi kan ryste dem...
Vi har vundet 4-2 et par gange i sæsonen, og spillede 3-3 i Parken. Det er en af den slags kampe vi skal ud i. Og er vi foran 3-2 som i Parken, så skal vi jo ikke se 0 afslutninger fra det 63. minut som derinde, men et fortsat angreb :D

Jeg håber vi får lavet 3+

Queens

Member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
75
Point
18
Jeg vil nu mene at der ER noget at tabe ved at komme for hovedløst fremad. Det vil være rigtig skidt lige nu at løbe ind i et unødvendigt stort nederlag fordi Randers kan blive stående og løbe kontra på de 3-4 muligheder der nok skal byde sig.
Det vil være rigtig træls for holdet.
Helst vinde, selvfølgelig, og helst så holdet går videre.
Men sandsynligheden er Sq ikke så stor i min verden og den skal forfølges med rimelighed.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Men sandsynligheden er Sq ikke så stor i min verden og den skal forfølges med rimelighed.
Selvfølgelig skal vi bevare vores struktur - i hvert fald indtil det sidste kvarter, hvis der er en chance at forfølge. Hvis resultater i fodbold bare handlede om at smide alle folk op i angrebet, så var der jo nok flere hold der spillede på den måde.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Selvfølgelig skal vi bevare vores struktur - i hvert fald indtil det sidste kvarter, hvis der er en chance at forfølge. Hvis resultater i fodbold bare handlede om at smide alle folk op i angrebet, så var der jo nok flere hold der spillede på den måde.
Det er klart at vi ikke bare skal stille 10 mand på modstanderens bane i en naiv tilgang.
Men vi skal IKKE spille 2/3 med for stor tålmodighed heller. Tålmodighed er normalt en dyd. Men når man er bagud 2-0, så er det ikke. Var det en lang kamp, så spillede man jo heller ikke tålmodigt efter at være komme bagud 2-0..

Og skal vi have en chance for at score 2-3 mål, så er jeg sgu ikke sikker på, at chancen er størst for at lykkes med det i kampens sidste 10-15 minutter.

Og mest af alt, så frygter jeg, at hvis vi kommer foran 1-0, og så går i stå, fordi vi begynder at passe på ikke at miste vores føring, og så tålmodigt spille os frem til et tidspunkt i kampen, hvor vi så vil have mål 2. På det tidspunkt vil et mål inkasseret være det der dræber kampen uden tid til at komme tilbage.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal sætte ord på. Jeg håber bare ikke vi gør som mod Randers og 2x FCN her på det sidste, hvor vi spiller hele kampen nærmest på samme måde uden at skabe nok. På intet tidspunkt satser vi, eller ændrer noget på baggrund af at de ikke fungerer. Jeg har kaldt det som at se dem stå på vejen og se et langsomkørende køretøj komme imod, og så se at de ikke flytter sig, selvom de havde masser af tid og muligheder. At de tabte/blev kørt ned er ikke det der irriterer mig mest. Det er det at de kunne have flyttet sig, gjort noget andet i kampene, og havde god tid til at se det komme der irriterer mig mest.

Står der 0-0 efter første halvleg, hvor vi ser det samme billede som mod FCN x2 og RFC, hvor vi ikke har skabt chancer, og ikke har kampen i vores hånd, så bør 2.halvleg være et langt angreb...

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Det er klart at vi ikke bare skal stille 10 mand på modstanderens bane i en naiv tilgang.
Men vi skal IKKE spille 2/3 med for stor tålmodighed heller. Tålmodighed er normalt en dyd. Men når man er bagud 2-0, så er det ikke. Var det en lang kamp, så spillede man jo heller ikke tålmodigt efter at være komme bagud 2-0..
Det er helt sikkert en balancegang. Havde vi nu været i vores bedste flow, så ville det jo også bare være om at sætte tempo og holde højt pres. Men vi er lidt sårede og det kan godt give mening at prøve at spille os ind i kampen, frem for at satse for meget for tidligt. Randers vil prøve at spille kampen som var det enhver anden kamp der starter fra 0-0, men de kan meget let komme til at stå for lavt, som kampen skrider frem. Men vi får virkelig brug for en høj effektivitet i de chancer der så nok skal opstå.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
767
Point
43
Kamil, Diks og Buba er tilbage. NP endnu ikke klar.
Mon ikke kampen bliver en enten - eller kamp. Altså stor optur eller nedtur. En lala kamp kan ingen bruge til noget. Vi skal vinde kampen med to mål for at gå videre. Lige nu virker det ret håbløst, men det er jo muligt ved en pragtpræstation og et enkelt rødt kort til RFC 😉.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Jeg ville placere Diks fast som 6'er indtil NP er tilbage. Og i aften ville jeg benytte Sanneh og give ham bud på at gå med frem i feltet HVER gang vi har et etableret angreb.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Kamil, Diks og Buba er tilbage. NP endnu ikke klar.
Mon ikke kampen bliver en enten - eller kamp. Altså stor optur eller nedtur. En lala kamp kan ingen bruge til noget. Vi skal vinde kampen med to mål for at gå videre. Lige nu virker det ret håbløst, men det er jo muligt ved en pragtpræstation og et enkelt rødt kort til RFC 😉.
Det er vel lige før en la-la-kamp vil være den største skuffelse, altså hvis det betyder at man ikke giver det et ordentligt forsøg. Så må vi eventuelt ryge ud på en blanding af ineffektivitet og kontraer eller tilfældigheder til Randers.

Det kan da lade sig gøre selvom det måske kræver lidt marginaler eller usædvanlige personlige fejl der går vores vej. Som sagt, der synes jeg også vi har en del til gode mod Randers. Det kunne godt give mening med Diks på 6’eren igen og så få PO lidt frem, han begynder at ligne en af de få alternative målscorere udover PM.

SE er nu foran 2-0 mod FCM bare for lige at gøre det endnu mere fatalt for os at ryge ud i semifinalen.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Det ligner Diks som 6'er. Sanneh ikke i starteren, men han kan jo blive angriber-joker i 2. halvleg:

EzBuj6-XIAAX6kZ

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Kom så! Når SønderjyskE kan slå FCM 3-1 kan vi også lave det samme mod Randers.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom