New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Skadessituationen

Skadessituationen
Ja det næsten for typisk ... bringer trælse minder frem - en norsk johnny Hansen med hulfodscene og hvad hed svensker fra Malmö - forsvarsspilleren der aldrig fik en eneste kamp

Nå håber det mest bare er slaget og han hurtigt er klar igen.
Mentaliteten i truppen nærmer sig desværre også den fra dengang, alt for mange skader, spillere der ikke kan finde ud af systemet, rådvilde trænere der prøver at bevare optimismen, spil der helt åbenlyst ikke matcher spillernes individuelle niveau.

AGF er på rekordtid gået fra et hold med momentum og udvikling, til det gamle AGF hvor spillerne ikke kan få noget som helst til at fungere. Det skal trænerteamet have ændret straks, og det skal kunne ses i kampen mod Viborg at der er niveauforskel. Det er skræmmende at holdet er gået fra at være enormt homogent og harmonisk, til at være 11 spillere der virker som om de ikke har spillet sammen før.

Man kan godt være bange for at den aller vigtigste kompetence ved en sportschef, evnen til at sammensætte en trup der kan fungere sammen, ikke har været til stede i de seneste transfervinduer, og nu har man en trup som ikke kan fungere med hinanden.
 
Mentaliteten i truppen nærmer sig desværre også den fra dengang, alt for mange skader, spillere der ikke kan finde ud af systemet, rådvilde trænere der prøver at bevare optimismen, spil der helt åbenlyst ikke matcher spillernes individuelle niveau.

AGF er på rekordtid gået fra et hold med momentum og udvikling, til det gamle AGF hvor spillerne ikke kan få noget som helst til at fungere. Det skal trænerteamet have ændret straks, og det skal kunne ses i kampen mod Viborg at der er niveauforskel. Det er skræmmende at holdet er gået fra at være enormt homogent og harmonisk, til at være 11 spillere der virker som om de ikke har spillet sammen før.

Man kan godt være bange for at den aller vigtigste kompetence ved en sportschef, evnen til at sammensætte en trup der kan fungere sammen, ikke har været til stede i de seneste transfervinduer, og nu har man en trup som ikke kan fungere med hinanden.
Hmmm ja jeg synes faktisk vi spillede ganske fint i slutspillet, scorede bare ikke nok, var uheldige med VAR, skader, den crazy 3-3 i parken osv

Momentum går op og ned. Jeg diskuterede med nogle venner der holder med bif, fck og fcm, omkring slutspillets start var vi faktisk enige om at AGF så mest stærke ud.

Lige inden sæson sluttede tabte vi til bif i næstsidste runde, men spillede blændende - Mediano og Xg mente vi skulle have vundet 4-1 eller noget.

I hele sidste sæson vandt vi stort set alt mod bund6 (og dem har vi ikke mødt siden vinter bortset fra 2 AaB kampe), noget som vi ellers har kæmpet med i et par år og vel kostede os guldet i forrige sæson, hvor vi var bedst mod top6 hold. Man skal kunne det hele.

Næste 5 kampe står mod bund6 - nu skal vi vise vi kan hente 8 måske 10 point der, 2 sejre og 2 pointdelinger og 1 tab.

Hvis vi tager denne sæson, så startede vi også stærkt mod Brøndby (måske vi bare skulle nøjes med at møde dem), og momentvis har vi også været okay i de andre ligakampe.

Men vi slider med at score mål og at vi har skiftet ½ af holdet. Alle vidste vel det ville koste ekstremt med diks og højers afgang, både i mål, genembrud og power. JH er super for Kamil, men måske også mistet lidt luftstyrke - vi er blevet fanget lidt på høje indlæg. PM har haft en lille scoringskrise i et år nu, og kun scoret 10 mål i åbent spil og Bror scorede kun 2 hele sidste sæson i ligaen. Det er i hvert fald 6-9 manglende mål. Skal vi helt op i toppen skal vi have en 9er der scorer i hver anden kamp ca - altså 16 mål, alt under 13 er skuffende, 10 dog acceptabelt men heller ikke mere. Jon har leveret de mål han skulle. Albert også fra kanten, ikke fra centralt. Links skulle have scoret et par mål mere. Endelig skal vi have flere mål på dødbolde fra central forsvar.

David har også sagt at de offensive spillere skal løfte sig - der hunden er begravet. Og det er dem alle mere eller mindre.

Olaf Persson hed han vist.
 
Desværre synes jeg også vi har sat vores offensiv under endnu større pres nu, ved at bytte en fremskudt 8er til en midterforsvarer - og hentet to backs, hvoraf Alberto ikke har spillet meget kant, men mest er back og lavet få mål. Eric er med ung alder ikke til at sige om han laver mål, kunne han måske godt men svært at se ham score lige så vildt som diks eller højer. Vi må se.

Det er næsten den største bekymring jeg ift teamet omkring DN og deres beslutninger.

Men nu må den nye opstilling (og nye folk) have chancen, men ellers synes jeg der ligger et potentiale i Brandhof som wingback eller 8er ved siden af PO. Han har vist han i 1 div kunne lave 10 mål og 5 ass forrige sæson dog. Albert kunne ligeledes også være en mulighed på wingback eller ved siden af PO, hvis han kan finde sig til rette og fysisk.

Der er også et potentiale i Zach og Hvidt ift NP - og kunne de to så også lave lidt mål ind i mellem, så ville det være fantastisk.

Elles skal vi have milan ud og investeret i en stærk offensiv spiller med mål.
Byttet Jon med en ca lige så stærk goalgetter - inden han ryger gratis næste sommer.
 
Uanset hvad der ligger og ulmer, om der skulle være noget, så er det ikke noget et par sejre vil hjælpe kraftigt på. Når dagen er omme. Sejre er det eneste der skal til. Også i forhold til medier og fanspekulationer.

Jeg tænker også at uro i truppen er uundgålig, når man henter folk ind der går direkte på holdet. Men som ikke gør meget væsen af sig. Og D'Alberto og Kurminowski ... jeg er ked af at sige det. Der ligger måske og forhåbentlig et løft i spilforståelse og generelt niveau som mulighed. Men de er godt nok ikke braget ind på scenen. Håber ikke Kur er slemt skadet.

Tror Kur er kommet til en liga, hvor fysik, tempo og nødvendigheden af indbyrdes spilforståelse er mange niveauer over hvad han kommer fra. Har måske overrasket ledelsen. Dertil noget opgivende attitude og slatten indsats uden bold der skal laves om på i en vis fart.
 
Helt enig, Østblok. Vi trænger til nogle point for at samle tropperne og kigge fremad igen.

Den mest skuffende ting i den her 'krise' vi er i, er vel egentlig at finde ud af, hvor spinkelt et korthus vi har fået bygget indtil videre. To stærke sæsoner, masser af gode oplevelser og en klub i enorm kommerciel fremgang, er på ingen måde et bolværk mod dårlige tider.

Jeg havde håbet, vi var nået et lille stykke længere, men det tager formentlig bare mange gode sæsoner ovenpå vores forfærdelige årtier, før selvtilliden indfinder sig.

Jeg tror man gør klogt i ikke at gå i panik på noget som helst område lige nu. Alle spillere ser dårlige ud lige nu, uanset hvilken liga de har spillet i de sidste sæsoner. Om vi så skal ligge til nedrykning de næste 7 uger, så vinder vi meget mere ved at bevare roen og vente på at det vender.
 
Jeg tror man gør klogt i ikke at gå i panik på noget som helst område lige nu. Alle spillere ser dårlige ud lige nu, uanset hvilken liga de har spillet i de sidste sæsoner. Om vi så skal ligge til nedrykning de næste 7 uger, så vinder vi meget mere ved at bevare roen og vente på at det vender.
Fuldstændig enig i hele dit indlæg.

Vil dog gerne tilføje, at resolut handling ikke nødvendigvis behøver handle om, at nogen skal sættes på porten. Hvis man fx beslutter sig for at sprænge banken for at hente Selles og Friis tilbage (hvis man ser det som udfordringen/løsningen), så vil det være meget mindre panikproblematisk, end de alternativer vi sikkert ellers straks tænker i her.

Vi kan - forhåbentligt - stadigt lægge på og ikke kun trække fra.
 
Uanset hvad der ligger og ulmer, om der skulle være noget, så er det ikke noget et par sejre vil hjælpe kraftigt på. Når dagen er omme. Sejre er det eneste der skal til. Også i forhold til medier og fanspekulationer.
Går ud fra du mener, at uanset hvad der måtte ulme, så vil et par sejre hjælpe, og at det ikke er så slemt at det ikke ville kunne afhjælpes af de sejre?

Meget enig.
Og også delen om, at der naturligt er rumlen i truppen efter nye spillere kommer ind og resultaterne daler, og måske manglende forståelse for valget af det nye system etc.
Altså f.eks. fra Jon, Munksgaard etc som jo ikke ville få meget tid i et 3-5-2. Og Munksgaard vel ikke i en 3-4-3 heller.
Den mest skuffende ting i den her 'krise' vi er i, er vel egentlig at finde ud af, hvor spinkelt et korthus vi har fået bygget indtil videre. To stærke sæsoner, masser af gode oplevelser og en klub i enorm kommerciel fremgang, er på ingen måde et bolværk mod dårlige tider.

Jeg havde håbet, vi var nået et lille stykke længere, men det tager formentlig bare mange gode sæsoner ovenpå vores forfærdelige årtier, før selvtilliden indfinder sig.

Jeg tror man gør klogt i ikke at gå i panik på noget som helst område lige nu. Alle spillere ser dårlige ud lige nu, uanset hvilken liga de har spillet i de sidste sæsoner. Om vi så skal ligge til nedrykning de næste 7 uger, så vinder vi meget mere ved at bevare roen og vente på at det vender.

Helt enig.
Men altså 20 års nedtur og sårede nerver kureres ikke med 2 års optur. Og er sikker på at følelsen af at "det var for godt til at være sandt" som man kunne føle undervejs de sidste 2 år også havde noget på sig.

Vi sprang jo fra at glippe top 6 og DIREKTE til medaljer... Det var unaturligt hurtigt.
Det var langt mere naturligt hvis vi blev nummer 6 i 19/20, og så flot blev nummer 4 sidste år.
Det havde givet en helt anden kurve. Nu er vi på vej NEDAD i ramlende fart føles det som. Til trods for at det kun har været de sidste 15 kampe. For altså i foråret FØR medaljespillet lavede vi 1,56 point i snit, og tabte kun 1 af 9 kampe, selv med point i opgør mod FCM/BIF/FCK, hvor det endda blev til sejr i Herning.

Altså medaljespillet og denne sæsonstart har været ren lort pointmæssigt. Og den største bekymring går på vores manglende evne til at score og skabe chancer.

Men vi har hentet nye spillere, nyt spillesystem, og er i gang med at forsøge at rette op på de tendenser i foråret, som forsagede at vi er endt her. Og det er ikke kun spillerne selv, men også ligaens andre holds måde at angribe AGF på som har ændret sig.
Det må vi træne, spille, øve os ud af. Og endda handle os lidt ud af.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cph
Ja AGFs nedtur begyndte Selles exit og FCKs optur med hans entree. Måske for simpelt, men interessant. Også om vi overhovedet kunne lokke ham til, hvis vi sprængte banken og ville også være mystisk hvis han skulle lønnes over cheftræneren med mindre David var med på den. Gik også bedre under Friis end nu. Den kunne være lettere især, hvis Viborg fyrer ham til nytår. Bundu kunne også peges på et turning point, hvor det vendte. Diks og Højer klart også. Der er nok flere...
 
Går ud fra du mener, at uanset hvad der måtte ulme, så vil et par sejre hjælpe, og at det ikke er så slemt at det ikke ville kunne afhjælpes af de sejre?

Meget enig.
Og også delen om, at der naturligt er rumlen i truppen efter nye spillere kommer ind og resultaterne daler, og måske manglende forståelse for valget af det nye system etc.
Altså f.eks. fra Jon, Munksgaard etc som jo ikke ville få meget tid i et 3-5-2. Og Munksgaard vel ikke i en 3-4-3 heller.
Jon er bedst som innerwing, men spillede nu del forskellige positioner som angriber og off midt for Fulham u23 så vidt jeg husker. Så kunne han måske blive bedre til at se sig som assists spiller.
 
Ja AGFs nedtur begyndte Selles exit og FCKs optur med hans entree.
Altså den "nedtur" at AGF der lå nummer 3 til jul, efter at Karlsen var kommet ind i aug. 2020 og fik Tingager til at skinne på dødbolde med 3 scoringer (fra at Selles havde fået 0 ud af ham sæsonen før), og et angrebssystem/hold som scorede 2,0 mål i snit hele efteråret 2020?

Jeg synes ikke det holder.
Vi fik scoret en hel masse i starten under Karlsen, og gjort os langt farligere på dødbolde (med bl.a. Diks) end nogensinde under Selles' futtog.

Nedturen startede i foråret, og var først en reel stor nedtur fra medaljespillet. (vi tabte kun 1 kamp før det).
Hvis noget, så var det med exit af PC og Friis.

Mølby og Reddington har vi nærmest aldrig set/hørt effekten af. Jeg ved stedig ikke hvem Reddington er, og hvad han bidrager med.
 
Ja AGFs nedtur begyndte Selles exit og FCKs optur med hans entree. Måske for simpelt, men interessant.
Meget simpelt, ja. Mener vores nuværende dårlige periode startede med pokal-semi'en. Med opvarmning fra nogle skadede og halvskadede spillere fra vinterpausen. Plus sygdom.

Selles vil naturligvis ingen steder. Desværre. Vil gerne sende ham syd på igen. Er træt af at høre på ham i TV. Og træt af at vi ikke kan have vores helte i fred.
 
Meget simpelt, ja. Mener vores nuværende dårlige periode startede med pokal-semi'en. Med opvarmning fra nogle skadede og halvskadede spillere fra vinterpausen. Plus sygdom.
Enig. Og de halv-og -helskader samt kampprogrammet i det forår gjorde det hele meget værre.

Men derfor havde vi stadig derudover svært ved at skabe chancer og score. Det var ikke kun pga. skaderne/programmet/energien der forsvandt.

For selvom vi kun tabte 1 sølle kamp før medaljespillet i foråret, så vandt vi for få kampe, og vandt dem vi vandt lige på et hængende hår (Lyngby reddet på stregen til sidst i 1-0, og i Herning var vi tæt på straffe imod og vandt fordi FCM havde ca. 0 skud på mål, og mod SøE skulle der et straffe i slutningen i kampen til at åbne op). Etc etc etc.

I efteråret havde vi kampe som mod AaB hvor vi førte 3-0 ved pausen..! Kampen var lukket allerede der.
Og kampe hvor vi vandt 4-2 flere gange, og 3-0 flere gange. Vi skabte masser af chancer, og scorede en masse.

Men det var samme hold der spillede i foråret ca. som det i efteråret. Så altså modstanderne strammede skruen, og vi selv mistede pusten. Var det nok til at gøre forskellen? Måske. Det oven i at vi fik de skader, halvskader, og mistede bredde pga. exit og dem der kom ind blev skadet også (Helenius vs MJ).

Vi giver kredit for at Selles var god til at ændre kampene til sidst.
Men har vi haft en ligeså god bænk som i 19/20 siden Helenius og Selles tog afsted? Nope..!

Men hvis vi spillede 4-1-4-1 ville vi have Kurminowski+PM at veksle mellem i front, og kunne sætte nummer 2 ind til sidst nu. Altså samme som med Helenius dengang. Og når det var ordenligt sammenspillet ville det potentielt blive endnu bedre.

Men altså vores bredde offensivt hvor vi før havde Blume, Ankersen, Links, Bundu, Thorsteinsson, Lunding, Albert og flere andre så har vi nu kun Links, Jon og Albert der er værd at sætte ind som kanter. Og kun Albert som fremliggende 8'er i vores gamle system til Brandhof er helt klar = kun Links+Jon på kanterne.

Altså fra at have Ankersen, Links/Lunding, Bundu og Thorsteinsson har den nuværende assistent kun haft Links+Jon når vi spiller med kanter. I foråret hvor Blume var her havde de Links/Jon/Albert.

Da NP var ude i 19/20 spillede Duncan fremragende.
Da Amini var ude i 19/20 spillede Hvidt fremragende.

Duncan skadet i foråret, og Hvidt gjorde det ikke specielt godt, men var jo heller ikke sat ind på Amini/POs plads, men som fremliggende 8'er/6'er og det duede ikke. Derfor satte man Diks til det i stedet. Det gjorde højre back værre... Og så fremdeles...
 
Altså den "nedtur" at AGF der lå nummer 3 til jul, efter at Karlsen var kommet ind i aug. 2020 og fik Tingager til at skinne på dødbolde med 3 scoringer (fra at Selles havde fået 0 ud af ham sæsonen før), og et angrebssystem/hold som scorede 2,0 mål i snit hele efteråret 2020?

Jeg synes ikke det holder.
Vi fik scoret en hel masse i starten under Karlsen, og gjort os langt farligere på dødbolde (med bl.a. Diks) end nogensinde under Selles' futtog.

Nedturen startede i foråret, og var først en reel stor nedtur fra medaljespillet. (vi tabte kun 1 kamp før det).
Hvis noget, så var det med exit af PC og Friis.

Mølby og Reddington har vi nærmest aldrig set/hørt effekten af. Jeg ved stedig ikke hvem Reddington er, og hvad han bidrager med.
hehe ja det er er jo præcis det, der er mange takes, og det er også marginaler synes jeg (som jeg har skrevet en del gange - fx vi kunne have taget guldet med lidt held)

Tak for lige at blive mindet om det, man leder ofte crazy når krisen er der ... vi skal nok bare spille de næste 6 kampe, så halvdelen af grundspillet er overstået ... eller rettere til Jul før vi konkluderer alt for meget.

Du har også ret med nedturen vel først satte ind i slutspillet, og der mødte vi gode hold og var uheldige. Men scoringskrisen som jeg lidt tænkte på startede vel så småt i efteråret, måske jeg husker forkert. 2021 ikke været i øjet og diks og højer tabene kan mærkes, selvom vi har hentet to fine backs måske.
 
Meget simpelt, ja. Mener vores nuværende dårlige periode startede med pokal-semi'en. Med opvarmning fra nogle skadede og halvskadede spillere fra vinterpausen. Plus sygdom.

Selles vil naturligvis ingen steder. Desværre. Vil gerne sende ham syd på igen. Er træt af at høre på ham i TV. Og træt af at vi ikke kan have vores helte i fred.
Ja det nederlag var nok et turning point hvor tingene smuldrede lidt. nej Selles er urealistisk. Mikkel fik mig til at drømme lidt. Har virkelig aldrig brudt mig om FCK (heller ikke for konkurrencen i DK fodbold), og det er der sat en kæmpe tyk streg under med de 6 personer fra vores optur som nu er i forkert hvidt. Brøndby er næsten blevet en hyggemodstander i sammenligning.
 
Tak for lige at blive mindet om det, man leder ofte crazy når krisen er der ... vi skal nok bare spille de næste 6 kampe, så halvdelen af grundspillet er overstået ... eller rettere til Jul før vi konkluderer alt for meget.

Du har også ret med nedturen vel først satte ind i slutspillet, og der mødte vi gode hold og var uheldige. Men scoringskrisen som jeg lidt tænkte på startede vel så småt i efteråret, måske jeg husker forkert. 2021 ikke været i øjet og diks og højer tabene kan mærkes, selvom vi har hentet to fine backs måske.

Altså jeg synes vores evne til at skabe chancer, og de manglende mål har været udelukkende i 2021.
Men spillemæssigt haltede det allerede lidt i flere kampe i efteråret 2020.

Hvor vi tidligere havde en spiller som Bundu som var umulig at lukke ned for, så gik det alligevel fint uden ham i foråret 2020 hvor han var ude og vi spillede bronzen hjem. Men det var også "på pumperne" der. Vi øste det sidste vi havde ud mod FCK i 4-2 kampen, og gik så totalt i stå mod FCN og BIF, som jo mindede om kampe vi spillede i dette forår. Vi kunne ikke skabe nok, og havde ikke energien der var krævet i det system, og folk var "færdige".

Men det var med et hold i medvind, og med kæmpe selvtillid, så de kørte trods alt på. Og vi fik en god spillemæssig start med Vejle i 4-2 sejren, hvor vi kommer foran 3-0 efter en time, og dominerer totalt. Offensivt kørte det, og både Links og Jon præsterede. Så blev både Jevtovic og Links skadet, og vi kunne køre videre med en Albert i hopla, og Blume centralt. Tingager var på sit højeste og meget kørte for holdet. Frem mod jul var der dog også kampe som mod Horsens ude, hvor vi skulle score til 2-1 på sakse (Diks) kort før tid, og uden at have spillet godt, og skabt noget særligt, som var en del af den periode. Men vi sluttede stadig af med at smadre AaB 3-0 hjemme (foran 3-0 ved halvleg allerede).

Og så fra start af foråret... Væk var evnen til at skabe chancer. David snakkede om banerne, alle snakkede om forholdene. Væk var overskuddet, vi blev påpasselige, og jagtede ikke sejrene på samme måde. Vi ville være solide bagtil, hvilket vi jo faktisk ikke var vildt meget i efteråret, men var bare så gode offensivt at det var "ligemeget" når vi selv scorede 3-4 mål. At BIF scorede til 1-1 direkte på hjørne efter intet havde skabt blev vekslet til en 3-1 sejr da BIF fik en mand smidt ud, PM der nærmest intet havde fået serveret tog sagen i egen hånd med scoring uden fra feltet (skide flot, men "ud af det blå"), og AGF der havde haft svært ved at skabe chancer. Og foran 2-1 fik vi så en scoring til 3-1 til at lukke det. Medvind, enkeltaktioner etc.

Men i foråret var den slags væk. Og PM og de andre lavede jo ikke vanvittige enkeltaktioner så ofte længere. Jo Højer scorede på frispark mod FCK i Aarhus, og vi havde gode kampe, som da vi lukkede FCM totalt ned i Herning og vandt 1-0, men ikke skabte meget. Osv osv..

Men Tingager var nu ude, bredden fra bænken var væk, og modet til at forsøge at ændre kampene/dræbe kampene forsvandt i takt med det. Om det alene var skaderne, eller alene trænerteamet tror jeg ikke på. Jeg tror det var kombinationen af manglende bredde, modvind generelt, manglende mod fra bænken og på banen, og forsvindende tro på egne evner i afgørende øjeblikke.

Men ikke mere end at man i "all in"-kampe som i Parken går ud og kommer foran 3-1 mod FCK selv efter at være kommet bagud på en Wind-scoring.. Det gør et hold uden evnerne altså bare ikke.
Men det var en vild energi vi bragte der. Vild tro på egne evner, og med en "vi har intet at tabe"-attitude.

Som da vi i 19/20 var sikre af BIF og tog til Parken og vandt 4-2, fordi vi intet havde at tabe.
Men havde BIF ligget 2 point efter os, så tror jeg ikke vi havde jagtet 4-2 målet ved 3-2 på samme vis. Hvad havde vi at miste i foråret 2020? David snakkede om at vejle og OB kunne hente os i top 6-kampen. Man ville sikre top 6. Det gjorde man. Man tabte kun 1 kamp af de resterende 9 som sagt, og man vandt så til gengæld ikke nok. Og det medførte at vi ikke stod godt nok til en kamp om 3.pladsen, men til gengæld sikrede top 6 meget "kontrolleret". Og pludselig i medaljespillet skulle man så til at spille om at sikre sig 4.pladsen efter at have endegyldigt tabt kampen om at kunne nå FCK med 2 kampe uden sejr mod dem der.

Men det sikrede vi med sejre over både Randers og FCN da det gjaldt.
Og selvom det var med hiv og sving, så var det også os der gik i ECL, frem for AaB, endda efter at have skulle stille med et feltlazaret uden vigtige spillere som Højer, Tingager og PM!! Det må vi også huske.

Nu er Tingager ved at være tilbage i form (han er der IKKE endnu). Og PM er tilbage i kamptruppen, men træner næsten ikke, og skal tilbage i god form. Og han skal spilles sammen med en makker i angrebet, som måske/måske ikke bliver Kurminowski (afhængigt af hans "skade).

Men altså der er masser der skal og kan bygges på det udgangspunkt vi kommer fra.
Udgangspunktet er dog bare et hold i modvind, et hold der ikke har kunne få det til at køre offensivt LÆNGE, og som har svært ved at skabe chancer og især at score.

Men vi har sadlet om. Og nu skal vi så ride lidt i denne sadle før vi ser om det er den forkerte hest/sadle til hele turen. Om det hedder runde 11 eller til jul må tiden vise. Jeg tror IKKE vi er i mål med noget som helst efter runde 11. Men derfor kan vi godt få hul på en "medvindsbyld" så at sige, og vi kan få nogle resulater med os, og se noget udvikling som kan give løfter om, at vi er på rette vej.

Jeg forventer at vi ved runde 11 kan se, hvorvidt det er den rette vej trods alt. Når vi så spiller resten af foråret skal vi bedre os løbende, så når vi går på juleferie, så ved vi hvor holdet mangler x og y for at kunne spille et endnu bedre forår. Pt er det svært for os fans at vide, om vi kommer til at mangle bedre/hurtigere/mere farlige kanter (hvis vi ender på 3-4-3), eller om vi skal have set på en fantastisk 10'er, og måske ændret måden vi burger vores 8'er/6'er på og måske endda opgraderet minimum 1 af dem (3-5-2).
 
Vi romantiser naturligvis også lidt bronze-sæsonen, hvor vi havde medvind til sidst og da vi sluttede den virkede vi næsten som bedste udfordrer til FCM, og samme følelse havde vi lidt igen ved juletid sidste sæson, hvor alle virkede i mere krise end os - og vi endte med at være det mest kriseramte ramte hold i foråret i toppen. Sådan skifter det lidt.

Spillemæssigt synes jeg faktisk vi så bedre ud sidste efterår end forrige sæson, hvor vi var meget stærke i power og kontraer.

Vi må se i efteråret og huske det lange perspektiv når vi måler tingene, så 5 kampes sæsonstart ikke bliver vægtet for hårdt. 2021-scoringskrisen og de generelt for mange uafgjorte vi altid har bøvlet med skal vi have ændret og tippet om rundt.
 
Vi romantiser naturligvis også lidt bronze-sæsonen, hvor vi havde medvind til sidst og da vi sluttede den virkede vi næsten som bedste udfordrer til FCM, og samme følelse havde vi lidt igen ved juletid sidste sæson, hvor alle virkede i mere krise end os - og vi endte med at være det mest kriseramte ramte hold i foråret i toppen. Sådan skifter det lidt.

Spillemæssigt synes jeg faktisk vi så bedre ud sidste efterår end forrige sæson, hvor vi var meget stærke i power og kontraer.

Vi må se i efteråret og huske det lange perspektiv når vi måler tingene, så 5 kampes sæsonstart ikke bliver vægtet for hårdt. 2021-scoringskrisen og de generelt for mange uafgjorte vi altid har bøvlet med skal vi have ændret og tippet om rundt.
Ja, det uheldige for os er vel, at vores bedste periode lå på tværs af to sæsoner. Var det skubbet en halv sæson senere, så det kulminerede i hele 20/21-sæsonen, så havde vi nok vundet guldet i stedet for BIF. Men det er jo noget tænkt og ret ligegyldigt.

Jeg er stadig forholdsvis roligt ift. at vi nok skal få vendt skuden i de kommende kampe. Modstanden bliver lidt dårligere, vores spillere mere sammenspillede og rusten må efterhånden være banket af dem, der har været skadet.
 
Ja, det uheldige for os er vel, at vores bedste periode lå på tværs af to sæsoner. Var det skubbet en halv sæson senere, så det kulminerede i hele 20/21-sæsonen, så havde vi nok vundet guldet i stedet for BIF. Men det er jo noget tænkt og ret ligegyldigt.
Altså det er relevant ift at overveje om vi kan gå bedre tider i møde resultatmæssigt nu. Så ligegyldigt er det ikke.

For altså foråret 2019 var jo bl.a. super godt resulatmæssigt fordi vi mødte bund-6 hold hele tiden (altså modsat af at have mødt 20+ fra top 6 af de sidste 25 kampe).

Så altså hvor 2019 efterår, 2020 forår og 2020 efterår var vildt gode isoleret set (med en blanding af hold, og endda med et forår 2020 mod flere top fra 6), så var 2019 forår mod bund 6, og 2021 forår (overordnet set) mod top 6.

Så det er jo relevant ift at vi nu går ind i en periode med kampe mod hold uden for top 6 kvalitetsmæssigt.
Da vi sidst gjorde det i foråret før medaljespillet lå vi på 1,56 point/snit = mere end til top 6.

Vi har et efterslæb nu, men altså laver vi 1,56 point i snit i forårets sidste 12 ligakampe (ingen i december i år), så står vi med 20,72 point (oprundet til 21). Og så er der 5 kampe i foråret tilbage. Har man 20-21 point med 5 runder tilbage er man presset, men det er på ingen måde umuligt at komme med. Vinder man 3 af 5 kampe der, så har man faktisk en god chance for top 6 med ca. 30 point.

FCN klarede sig med 29 sidste år.
AaB med ca. 32 point (/22 kampe ift snit) året før.
FCN med ca. 30,5 point (/22 kampe ift snit) året før.
ACH med ca. 29,5 point (/22 kampe ift snit) året før.
FCN med ca. 29,5 point (/22 kampe ift snit) året før.


Så altså det KAN være et år hvor man skal have 32 point (højeste nogensinde i den nye struktur ift snit).
Men det kan jo også blive et år hvor flere hold tager point fra hinanden som det var sidste år, og er startet identisk i år, hvor det kan ende med at være nok med 28-30 point.

Men altså vi skal op og sigte efter det der 1,5 snit for hele sæsonen. Det ville give 33 point, og er aldrig IKKE været nok. Og da vi kun har 2 point for 5 kampe pt, så har vi med 17 kampe á 1,5 = 25,5 point hvis vi fra nu af laver 1,5. Derfor har vi noget at skulle hente. 1,5 i snit fra nu af ville lande os på 27,5 i alt (og højest sandsynligt 2-3 point for lidt). Men altså laver vi 1,5 i snit og en enkelt kamp hvor vi overrasker positivt derudover, så lander vi på 1,67 i snit. Og det vil med al sandsynlighed være nok.
 
Last edited:
Top