Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Spørgsmål om det nye software

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Brug denne tråd til stille spørgsmål ift. det nye software, hvordan gør jeg det og hvordan kan jeg komme til at kunne det, osv.

Queens

New member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
27
Point
3
Fantastisk :D Jeg kan jo også se, at det jeg skriver er med danske bogstaver, så med lidt tålmodighed bliver det fint :)
Bliver det også sådan, at jeg automatisk kan blive ført til sidst læste opslag i en tråd?

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Fantastisk :D Jeg kan jo også se, at det jeg skriver er med danske bogstaver, så med lidt tålmodighed bliver det fint :)
Bliver det også sådan, at jeg automatisk kan blive ført til sidst læste opslag i en tråd?
Skulle du gerne blive, hvis du klikker her:
1600204880629.png

Queens

New member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
27
Point
3
Helt fint, tak. Jeg skal dog ind i de forskellige forums for at se?
I det “gamle” forum var der et sted, hvor alle nye indlæg var synlige på tværs af fora. Det var smart. Er der / kommer der igen sådan en samlet oversigt over nye indlæg?

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
I det “gamle” forum var der et sted, hvor alle nye indlæg var synlige på tværs af fora. Det var smart. Er der / kommer der igen sådan en samlet oversigt over nye indlæg?
Yes. Om ikke så mange minutter, hvis alt går vel ;)

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Det er på forsiden nu. Det skal måske justeres, men det gøres løbende ud fra feedback.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.121
Point
48
Det er på nu, men de bliver når man klikker på dem, således at når man gå ud på menuen igen, så er samme indlæg øverst som "nyt" selvom man lige har set det. Kan man få det sådan at de står med FED før man læser dem, eller evt. får dem til at forsvinde fra "nye indlæg"-oversigten.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Det er på nu, men de bliver når man klikker på dem, således at når man gå ud på menuen igen, så er samme indlæg øverst som "nyt" selvom man lige har set det. Kan man få det sådan at de står med FED før man læser dem, eller evt. får dem til at forsvinde fra "nye indlæg"-oversigten.
Njah, selvom du har læst dem, så er de jo stadig nye for andre. Det er stats globalt for alle, ikke kun for den enkelte bruger. Skal nok se om jeg kan finde noget lidt bedre :)

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Det nuværende modul på forsiden gør præcis det du ønsker, som jeg kan forstå det :)

Nizzleroy

Member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
729
Point
18
Jeg bruger også et andet forum til noget andet, og det minder lidt om det her. Her er det muligt at indsætte en gif direkte fra en database ved at trykke på en knap i redigeringsbjælken, ligesom hvis man skal indsætte en smiley, billede osv. Er den feature ikke mulig her? Det giver lidt andet liv til en fodboldside, forudsat at det bruges ordentligt, og alle ikke plastrer det til med gifs ;)

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Jeg bruger også et andet forum til noget andet, og det minder lidt om det her. Her er det muligt at indsætte en gif direkte fra en database ved at trykke på en knap i redigeringsbjælken, ligesom hvis man skal indsætte en smiley, billede osv. Er den feature ikke mulig her? Det giver lidt andet liv til en fodboldside, forudsat at det bruges ordentligt, og alle ikke plastrer det til med gifs ;)
For nu er du nødt til at gøre det på denne måde:
  1. Find billedet via f.eks. Giphy
  2. Klik her:
    1600238867479.png
  3. Indsæt URL'en her:
    1600238886103.png
Jeg skal nok se om jeg ikke kan finde et addon der gør det samme :)

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.030
Point
48
Det set rigtig fint ud. Eneste jeg er faldet over indtil videre er, at man er nødt til at scrolle ned i bunden af en side i en tråd for at kunne gå til næste (forrige) side i tråden. Det kunne være rart, hvis den også lå øverst.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Det set rigtig fint ud. Eneste jeg er faldet over indtil videre er, at man er nødt til at scrolle ned i bunden af en side i en tråd for at kunne gå til næste (forrige) side i tråden. Det kunne være rart, hvis den også lå øverst.
Den er også i toppen?
1600254049840.png

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
208
Point
18
Ikke på mobil. Og hvordan går man til sidste indlæg på mobil?

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Ikke på mobil. Og hvordan går man til sidste indlæg på mobil?
Jeg kan godt se den ikke er på mobilen. Der er en knap der hedder "Jump to new", den hopper til seneste ulæste indlæg i en tråd. Til sidste, afhænger lidt af hvor man står henne, altså om det er på forsiden eller i en tråd.

På forsiden kan du trykke på det tråden hedder, og så ryger du til sidste indlæg.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
@Salling23 Jo det kan man. Den gemmer automatisk hvert 30. sekund, og drafts gemmes i 24 timer.

Hvis du begynder at skrive noget i denne tråd, lader være med at sende det men bare går til forsiden efter for eksempel 5 minutter, og så går tilbage hertil, så vil editoren indeholde det du var begyndt at skrive på.

Så drafts hører til den specifikke tråd/conversation, hvor de er begyndt på.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
208
Point
18
Jeg kan godt se den ikke er på mobilen. Der er en knap der hedder "Jump to new", den hopper til seneste ulæste indlæg i en tråd. Til sidste, afhænger lidt af hvor man står henne, altså om det er på forsiden eller i en tråd.

På forsiden kan du trykke på det tråden hedder, og så ryger du til sidste indlæg.
Hvis man vender mobilen i landscape mode kommer muligheden for at springe i sider frem også i toppen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.121
Point
48
@Salling23 Jo det kan man. Den gemmer automatisk hvert 30. sekund, og drafts gemmes i 24 timer.

Hvis du begynder at skrive noget i denne tråd, lader være med at sende det men bare går til forsiden efter for eksempel 5 minutter, og så går tilbage hertil, så vil editoren indeholde det du var begyndt at skrive på.

Så drafts hører til den specifikke tråd/conversation, hvor de er begyndt på.
Bedste funktion EVER! Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er kommet til at trykke eller klikke forkert således at et LANGT indlæg blev mistet i udgivelses-fasen, hvorefter man konkluderer at det fandme bare kunne være ligemeget så :D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.121
Point
48
Men husk, at de kun gemmes i 24 timer ;)
Tjek. Jeg tænker på alle de gange hvor jeg har trykket F5 ved en fejl, klikket cmd-tal (åbning af specifik fane i safari), eller andet, det er ikke til at holde ud. Men nu er det, altså til at holde ud. For nu vil teksten dukke frem igen. Aahhh :D

EDIT: tastede lige. Trykkede lige opdater inden udgivelse. Og det med de 30 sek passer vist fint. Halvdelen af min tekst var med, og resten var ikke.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
152
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Den er nu tilgængelig hvis du er på en PC eller Mac:
1600288338826.png

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
113
Point
18
Alder
36
Jeg skal helt klart lære at bruge det nye, og det kommer vi garanteret også hurtigt efter - tak for indsatsen! 🙂

-men hvor trykker jeg mig til seneste ulæste post i en tråd?
1600330087137.png

Dine ulæste indlæg