New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl Superliga 21/22: 3. runde AGF - RFC, søndag d. 01.08.2021 kl. 14.00

Fejl Superliga 21/22: 3. runde AGF - RFC, søndag d. 01.08.2021 kl. 14.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd superliga.jpg

Vores modstander fan fra Randers er igen i år Ivan eller BetteP, som han er kendt som på Twitter


Dig og din klub:
Hvordan blev du fan af din klub?



Jeg er indfødt randrusianer, så ikke svært at finde årsagen til, at jeg blev fan af vores klub. Men jeg begyndte først her i nyere tid, at komme på stadion til hver kamp, lige efter pokalsejren i 2006. Ellers fulgte jeg meget Freja i fortiden. Jeg spillede selv fodbold i Randers KFUM, som i dag er en del af klubfællesskabet.


Hvilket talent på jeres hold glæder du dig mest til at følge?

Vi har faktisk en del talenter på vej. Fire af dem er indlemmet i superligatruppen denne nye sæson. Men Bundgaardbrødrene på henholdsvis 17 og 19 tror jeg meget på. Storebror Oliver har fået flere kampe som Venstre back. Endda blevet kåret som kampens spiller et par gange. Lillebror Filip siges at være det største talent klubben har haft. Han spiller offensiv midtbane. Han er inviteret til ophold i Ajax, men er blevet udskudt pga Corona.


God kamp til alle


Fokus på RFC:


hvornår scores der rfc.jpg

mål for rfc.jpg

mål imod rfc.jpg




Indbyrdes:


indbyrdes kampe.jpg

hvordan score der indbyrdes.jpg

pointudvikling indbyrdes.jpg




Superligaen:

hvornår scores der liga.jpg

tidspunkt liga.jpg

kort liga.jpg
 

Attachments

  • hvornår scores der liga.jpg
    hvornår scores der liga.jpg
    59.6 KB · Views: 60
  • tidspunkt mål liga.jpg
    tidspunkt mål liga.jpg
    60.7 KB · Views: 58
  • kort liga.jpg
    kort liga.jpg
    48.6 KB · Views: 67
  • hvordan score der hele ligaen.jpg
    hvordan score der hele ligaen.jpg
    36.4 KB · Views: 56
  • hvordan score der hele ligaen.jpg
    hvordan score der hele ligaen.jpg
    36.4 KB · Views: 61
Jeg har indtil videre fravalgt at vise:
karantæne oversigt - der har ikke været noget at vise endnu
Pointudviklingen for hele ligaen, da klubberne ligge oven i hinanden, så det er umuligt at se forskel på klubberne
 
Jeg har indtil videre fravalgt at vise:
karantæne oversigt - der har ikke været noget at vise endnu
Pointudviklingen for hele ligaen, da klubberne ligge oven i hinanden, så det er umuligt at se forskel på klubberne
Udelad gerne enten mål for eller mål imod i grafen for hele ligaen. De to vil sjovt nok vise det samme hele sæsonen ;)
 
Udelad gerne enten mål for eller mål imod i grafen for hele ligaen. De to vil sjovt nok vise det samme hele sæsonen ;)

Du har sikket ikke set svaret i FCN tråden - det skyldes simpel dovenskab, da det er samme graf jeg bruger til modstander holdet ;)
 
Jeg bemærkede især “indbyrdes kampe” grafen, den ser efterhånden helt normal ud mod Randers, det har den ikke gjort længe.
 
Jeg bemærkede især “indbyrdes kampe” grafen, den ser efterhånden helt normal ud mod Randers, det har den ikke gjort længe.
Præcis. Vi vinder eller spiller uafgjort dobbelt så ofte som vi taber til Randers de sidste par sæsoner :D
Og vores stats ser jo generelt bare skide godt ud under David Nielsens samlede tid i AGF, hvor vi bare flere sejre (46) end vi har nederlag (30), og flere sejre end uafgjorte (30 generelt set). Ignorerer lige efteråret 2017 her. Jeg ser foråret 2018 som derfra, hvor David kunne bygge op, og ikke hvor han kom ind og skulle overtage midt i et efterår uden at kunne få nogle spillere med i et transfervindue eller lignende.

Siden 2018 foråret, hvor han fik lov at bygge op med Selles har vi kun tabt 30 kampe af 106 ligakampe. Vi har i samme periode spillet 30 uafgjort. Altså i alt spillet uafgjort eller vundet i 76 af 106 kampe siden da.

Nuvel. Sejre har vi stadig ikke mange af mod Randers, men de to sidste kampe endte dog i sejre, selvom Randers jo altså var noget optaget af deres pokalfinale omkring udekampen der. Men vi vandt også 2-0 over dem i april. Så håneretten er vores pt.

Lad det fortsætte sådan på søndag.
Opvarmningen får vi torsdag!
 
Det ser dæleme ikke godt ud til på søndag. RFC er vel det mest formstærke hold lige p.t., og vi har den mest tandløse offensiv lige nu, endda med en flok trætte spillere. Svært at se andet end at optimismen skal bygge på, at Hansen og Bisseck redder en 0-0 hjem på søndag.
 
Jeg tror forøvrigt på ingen mulig måde vi vinder den her heller.
Men det handler om at komme ud og få vist bare LIDT sammenhængende boldspil, fællesskab og holdånd samt få "kvalitetsafsluttet" inden for rammen - skal vi sige et par gange.
Vi skal igang.....
Igen.
 
Jeg tror vi taber.
Vi har nu spillet tre fulde fodboldkampe uden at skabe noget farligt, der var værd at snakke om.
Det skal nok komme, jeg synes der er optræk til det næsten hele tiden. Problemet er at denne kamp kommer for tidligt; der er meget få træninger fra fadæsen mod Larne til én af sæsonens sværeste hjemmekampe, mod et hold som ingen kvababbelser har, med at lade os trille bolden rundt på midten, og vente på, at vi dummer os. Igen. Og igen.
Så det bliver et nederlag, og så håber jeg at vi snart får offensiven spillet sammen, så vi kan få point på kontoen. Det tror jeg stadig på. Og så så jeg gerne Jevtovic smutte og en dynamisk og målfarlig kant komme ind i hans sted.
 
Jeg tror vi taber.
Vi har nu spillet tre fulde fodboldkampe uden at skabe noget farligt, der var værd at snakke om.
Det skal nok komme, jeg synes der er optræk til det næsten hele tiden. Problemet er at denne kamp kommer for tidligt; der er meget få træninger fra fadæsen mod Larne til én af sæsonens sværeste hjemmekampe, mod et hold som ingen kvababbelser har, med at lade os trille bolden rundt på midten, og vente på, at vi dummer os. Igen. Og igen.
Så det bliver et nederlag, og så håber jeg at vi snart får offensiven spillet sammen, så vi kan få point på kontoen. Det tror jeg stadig på. Og så så jeg gerne Jevtovic smutte og en dynamisk og målfarlig kant komme ind i hans sted.

Enig.

Derudover er Randers et af de få hold, som har både har bevaret truppen og forstærket den og kommer med momentum fra en rigtig god sæson sidste gang.

Det skal nok koste Randers noget med deres europæiske gruppespil, men på nuværende tidspunkt af sæsonen er de helt friske til søndagens kamp (modsat AGF).

Randers er ganske klare favoritter til den kamp - og det er ikke ment som en depressivt negativ melding om AGF. Omstændighederne og timingen peger på en Randers-sejr. Det ændrer sig forhåbentligt til næste gang, at vi støder ind i dem.
 
Randers er ganske klare favoritter til den kamp
Og det er jo en situation vores hold elsker. Bortset fra det synes jeg nu ikke at Randers er så klare favoritter. Vi er vel i en situation, hvor endnu en uafgjort er brugbar og Randers plejer ikke at kunne skabe det helt store, hvis vi er i det kedelige humør.

Så jeg forudser en kedelig "0-0 kamp", som sagtens kan ende 1-0 eller 0-1 på en tilfældighed. I det tilfælde står Randers nok med de bedste muligheder for at tilfældigheden bliver et koks i vores forsvar.

Men vi kan jo også komme til at se en trods-reaktion fra vores hold ovenpå Larne-fadæsen.
 
Randers har stillet op på denne måde i de første to kampe


Patrick Carlgren
Mikkel Kallesøe Simon Piesinger Simon Graves Bjørn Kopplin
Tosin Kehinde Lasse B. Johnsen Vito Mistrati Mathias Greve
Alhaji Kamara Martin Egho​

Jeg tror vi skal være heldige med at hente en uafgjort​
 
Og det er jo en situation vores hold elsker. Bortset fra det synes jeg nu ikke at Randers er så klare favoritter. Vi er vel i en situation, hvor endnu en uafgjort er brugbar og Randers plejer ikke at kunne skabe det helt store, hvis vi er i det kedelige humør.

Så jeg forudser en kedelig "0-0 kamp", som sagtens kan ende 1-0 eller 0-1 på en tilfældighed. I det tilfælde står Randers nok med de bedste muligheder for at tilfældigheden bliver et koks i vores forsvar.

Men vi kan jo også komme til at se en trods-reaktion fra vores hold ovenpå Larne-fadæsen.

Jeg tror ikke, at AGF ser Randers som favoritter.

Jeg synes i øvrigt ikke, at trodsreaktion er en relevant tanke. Indstillingen fejlede ikke noget mod Larne, men kvaliteten kollektivt og individuelt gjorde. Førstnævnte kan fixes hurtigt - det andet kræver som regel mere tid.

Jeg tager i øvrigt gerne en kedelig 0-0 kamp, selvom mange uafgjorte kampe bare giver stilstand.
 
Randers er ganske klare favoritter til den kamp - og det er ikke ment som en depressivt negativ melding om AGF.

Jeg tror vi skal være heldige med at hente en uafgjort

AGF har tabt 1 af de sidste 7 kampe til Randers.
Vi taber ganske sjældent i superligaen til holdene uden for top 2-3 stykker generelt set.
Jeg tror vi har en rigtig god chance for point.

Jeg tror vi kommer godt ud, og igen står med Randers der scorer i 2.halvleg. Jeg HÅBER på vi vinder 2-1, men regner mere med 1-1 (som 4 af de sidste 7 opgør er endt).

Og da vi har set AGF haft det lidt svært ved at få lukket kampene, men faktisk have tendens til at komme godt ud, så har jeg spillet på at AGF fører ved halvleg, og at kampen slutter uafgjort. Den står i odds 15.00 hos Bet365. Et ganske godt odds synes jeg. Jeg får pengene tilbage ved 0-0, i øvrigt. Og den går jo hjem ved både 1-1 eller 2-2/3-3. AGF fører ved halvleg, og kampen slutter uafgjort er mit mest sandsynlige bud.

Men jeg har et håb om at vi kan lykkes med at vinde 1-0 eller 2-1. Vi må se om vi kan få bare LIDT gange i sagerne. Kunne da være fedt. Og vi er vel på INGEN MÅDE i tvivl om, at holdet har kvaliteten til at kunne vise det. Vi er vel mere i tvivl om, hvorvidt vi er inde i en periode, hvor vi har rigtig svært ved at vise det, og at for mange samlet set spiller under niveau.
 
Det er et lidt uheldigt tidspunkt at møde Randers når vi har spillet midtugekamp og de ikke har, netop inden de ellers er på vej ind i en periode med masser af dem. Det sammenholdt med at de ikke har skiftet ret meget ud på holdet og vi har mere udskiftning og skader, gør at jeg nok også ser dem som favoritter. Den slags forhold må jo flytte nogle procenter trods alt. Men det er jo ikke det samme som at det ikke kan lade sig gøre hvis vi kan finde energien og undgå at forære mål væk.
 
Lad so se om vi ikke kan snuppe en 0-0 eller smal sejr. Vi har et stærkt forsvar, hvis de lige holder hovedet koldt, og en eller to mål kan vi godt lave med lidt held.
 
Det er et lidt uheldigt tidspunkt at møde Randers når vi har spillet midtugekamp og de ikke har, netop inden de ellers er på vej ind i en periode med masser af dem. Det sammenholdt med at de ikke har skiftet ret meget ud på holdet og vi har mere udskiftning og skader, gør at jeg nok også ser dem som favoritter. Den slags forhold må jo flytte nogle procenter trods alt. Men det er jo ikke det samme som at det ikke kan lade sig gøre hvis vi kan finde energien og undgå at forære mål væk.
Præcis.

Og altså når man skifter 45% af start 11, og oven i det mangler selvtillid i resten af holdet, og omkring holdet, så er det jo sandsynligt at det ikke lige er i morgen at vi bare sådan kommer helt oven på igen...

Og vi skal jo også erkende, at det ville være naturligt såfremt det tager ca. 10 kampe før vi har fået de nye spillet ind. Vi har jo ikke engang set Kahl, Brandhof eller Anthony i Superligaen endnu. Og kanten vi forhåbenligt henter er her ikke endnu, og PM er ikke tilbage endnu heller.

Meget kan se anderledes ud efter runde 10. Men vi kan have et naturligt og faktisk sandsynligt efterslæb pointmæssigt der. Men har vi spillemæssigt spillet os i gang til den tid, så er der jo INTET der forhindrer os i at lave masser af point i de sidste 9-10 kampe i efteråret, og slutte af med en top 6 plads til jul.
 
Ja mon ikke vi har to friske backs med - Eric kan vel spille ca 90 min og Alberto en times tid, så kan Munks få en ½ time. Oppe foran må de også veksle lidt undervejs og give indhop til Zach, ST og AA. Jon er jo næppe træt og bør kunne spille 70-80-90 min,
 
Top