Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Superliga 21/22: Runde 10 AGF - Sønderjyske, mandag d. 27.09.2021 kl 19.00

Hvad ender kampen?

• Total voters
    22
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd superliga.jpg

Modstander fan er Ceciliie Haaland

Dig og din klub:
Hvordan blev du fan af din klub?

Nu er jeg jo født og opvokset i Haderslev og blev taget med på stadion i en meget ung alder. Så det er nok lidt den vej igennem, at jeg blev fan af netop SønderjyskE. Personligt husker jeg tydeligt nogle af kampene fra vores første “overlevelsesæson” i 08/09, hvor jeg virkelig begyndte at gå op i, hvorvidt holdet vandt eller tabte. Der har jeg været 10-11 år gammel.

Hvem på jeres hold forventer du skal være den mest betydningsfulde i denne sæson?

Den mest betydningsfulde mand er Stefan Gartenmann. Andre bud kunne være Mads Albæk eller Marc Dal Hende. De kender alle klubben godt, og de kan være med til at trække de andre op. Jeg vælger dog Gartenmann, fordi han aldrig er skadet, og fordi han virkelig er blevet en kulturbærer. Dem har vi brug for i denne tid, hvor der er blevet lavet om på meget. Hvis forandringerne skal lykkes, tror jeg, det er vigtigt, at man har nogle spillere, der kan opretholde dele af klubbens gamle og, synes jeg, sunde kultur.

Hvilket talent på jeres hold glæder du dig mest til at følge?

Jeg glæder mig mest til at følge Isak Jensen. Han har nogle fantastiske færdigheder 1 mod 1, som kan sætte enhver forsvarsspiller i Superligaen. Han er fortsat meget ung, og jeg er ikke i tvivl om, at han kommer meget langt, hvis han holder fokus.

Fokus på Sønderjyske:

hvornår scores der - sje.jpg

mål for - sje.jpg

mål imod- sje.jpg

Indbyrdes:

Unavngivet.png

hvordan scores der - indbyrdes.jpg

kort - indbyrdes.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg

Karantæne info:

Sønderjyske:

Intet at bemærke

AGF:
Karantæne ved næste kort:
Jon Thorsteinsson

Modstander i næste runde:
FC Midtjylland,
der møder Randers i denne runde
Karantæne mod os: Evander

Superliga:

hvornår scores der - liga.jpg

hvordan scores der - liga.jpg

kort - liga.jpg

liga tidspunkt mål.jpg

Vedhæftninger

• indbyrdes kampe.jpg
    indbyrdes kampe.jpg
    33 KB · Set af: 229
Senest redigeret:

Tom

Active member
Min første tanke er at nu vinder vi en kamp som den her. At selvtilliden er kommet tilbage og troen på "øøøøh, vi kan jo godt det pis her" løfter os hen til en sejr.

Nizzleroy

Well-known member
Svær kamp. Synes altid SE er uberegnelige og står gerne kompakt. Men det er en kamp vi SKAL vinde, når nu vi ikke kan forvente noget af turen til Herning, og gerne skal holde tæt kontakt med top-6. Hjemme med SE efter to sejre i træk skal udmøntes i 3 point. og gerne med fremgang i spillet på banen.

Sydhavnen

Well-known member
Som en tilføjelse til al Sallings statistik kan jeg tilføje, at David Nielsen fortsat er ubesejret mod Sønderjyske som træner (Lyngby og AGF). Jeg mener at det er 11 sejre og 5 uafgjorte.

Hvordan kan der så være 2 tabte af de sidste 7 mod dem jævnfør Sallings stat?

DN må have mødt SE flere end 7 gange for os når han har været her så mange år tænker jeg?

Fribs

Active member
Sidste gang AGF tabte til SE var mandag d. 7. august 2017, under Glen. Kampen endte 3-0 med mål af bl.a. Uhre.
Bundu og Stage var på banen.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Hvordan kan der så være 2 tabte af de sidste 7 mod dem jævnfør Sallings stat?

DN må have mødt SE flere end 7 gange for os når han har været her så mange år tænker jeg?

Det kan jeg forklare - Jeg havde sat den forkerte graf ind :poop: (den rigtige bliver sat ind nu)
Min statistk går tilbage til Januar 19 - medmindre man har spillet mere end 10 kampe i perioden

Dichio

Well-known member
Start11 mod SØE efter som vi eksperimenter meget på højrekant:

JH - lund, haus - yann, eric - np, ma, albert - jon, pm, eskelinen

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Perfekt med 1-1 i Viborg mod OB, og 1-0 i Herning til FCM over Randers.... 1 resultat fra at kunne spile os i top 6 ved sejr i morgen...!

Hvis SIF ikke vinder mod Vejle, så skal vi dog vinde stort over SøE for at kunne overhale dem. Og vi skal jo selv vinde også, før vi overhovedet kan gøre os fortjente til at udnytte en evt. åbning.

Nu må vi se hvad SIF får med fra Vejle først.
En lille 1-0 sejr til Vejle ville da være perfekt.

SteenA

Well-known member
Ja, vi er (desværre) tilbage der, hvor vi håber på at FCM og FCK gør rent bord mod alle andre. Derfor fint med sejre til dem over Randers og FCN i dag. Med en sejr i morgen er vi muligvis tilbage i top-6 og ellers i hvert fald kun et point efter FCN. Det begynder at ligne noget i så fald.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ja, vi er (desværre) tilbage der, hvor vi håber på at FCM og FCK gør rent bord mod alle andre. Derfor fint med sejre til dem over Randers og FCN i dag. Med en sejr i morgen er vi muligvis tilbage i top-6 og ellers i hvert fald kun et point efter FCN. Det begynder at ligne noget i så fald.
Og det skal vi jo ret beset bare selv gøre os fortjent at kunne lukrere på hvis det er ja.

BIF er pt bag os, og AaB langt foran, men er man i tvivl om hvad der er bedst, så er uafgjort altid godt at håbe på.
Det er ikke mange runder siden jeg besluttede at FCK, FCM, AaB og Randers nærmest måtte vinde det hele for at optimere vores top 6-chancer.
Det ville være lidt ærgerligt hvis såfremt vi lykkes med top 6, at der så nærmest intet er at spille for deroppe, men vi var bare så langt efter, at vi ikke kunne tillade os at tænke længere end på at sikre top 6 først. Nuvel, BIF har fået udlignet, så Uhre er igang igen, og der står 1-1 i skrivende stund. Lad den bare slutte sådan.

Så kan Vejle vinde senere og gøre det til den perfekte runde før vores kamp i min optik.

Dichio

Well-known member
Tja jeg håber stadig på uafgjorte mellem alle dem der ligger i top6 pt - indbyrdes kampe. De 5 af de 6 kommer nok i slutspillet - en af dem skal vige pladsen for AGF :)

Og det vender hurtigt pt, kan vi hente en sejr over SØE, så er vi tæt på dem:
- a point bif og fcn ... og kun 5-6 point efter aab og randers

Runde 11 har vi fcm og har før drillet dem. RFC og Bif tager fra hinanden - måske X - og AaB ligger desværre til sejr over SØE. Selv med tab mod FCM, står vi ok før 12-13 runde hvor vi selv har både AaB og RFC og kan hente afgørende ind med 4-6 point der.

Med lidt held har vi snor i Randers og måske AaB efter runde 13.
(randers og bif tørner sammen også - mens AaB har Viborg i 12-13 runde udover os)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ingen hjælp fra Vejle, så vi kommer ikke i top-6 efter denne runde. Men det ændrer ikke så meget på, at det handler om at hente 3 point i morgen.
Præcis.

Og når både Randers, AaB og FCN tabte, og Viborg/OB delte til sidst, så kan vi stadig rykke os op 1 point fra top 6 (FCN har 13, vi har 9 nu, og 12 hvis vi vinder i morgen).

Dvs vi kan rykke 2 pladser yderligere op ift sidste runde. Vi havde 3 hold vi kunne hente hvis alt flaskede sig. 2 af 3 er stadig pisse godt.
Og da FCN, Randers og AaB tabte, så kan vi jo også komme 3 point nærmere alle de 3 hold samtidig med at vi rykker forbi 2 hold vi ikke var foran inden runden startede.

Det vil jeg kalde en tæt på fantastisk runde, såfremt vi vinder.
Det kuriøse i det er jo så faktisk også, at vi med en sejr i morgen pludselig kun er 6 point fra 3.pladsen.
FULD ILD!!!!!

Senest redigeret:

SteenA

Well-known member
Om vi ender i top-6 efter 22 runder er jo ikke noget de andre hold afgør. Vi skal "bare" vinde tilstrækkelig mange kampe. Lige nu er det mest interessante vel at prøve at placere os foran flest mulig hold efter 11 runde, når der udbetales tv-penge. Med en sejr i morgen ligger vi nr. 7. I 11. runde skal vi til Herning og skal nok ikke forvente at få point med hjem. I så fald skal vi se på nr. 8-10 og håbe at de ikke passerer os igen. Programmet er:

OB-Vejle
Randers-Brøndby
FCK-Viborg

Det ligner nok desværre, at vi ryger ned som nr. 9 (sejr til OB og min. et point til Brøndby). Men vi skal selvfølgelig prøve at vinde begge vores sidste kampe. Gør vi det, er vi til gengæld sikre på at være i top-6, da Silkeborg og FCN mødes på en plastikbane i næste uge.

Omvendt kan vi altså også være tilbage på 11. pladsen efter kampen i morgen!

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Om vi ender i top-6 efter 22 runder er jo ikke noget de andre hold afgør. Vi skal "bare" vinde tilstrækkelig mange kampe. Lige nu er det mest interessante vel at prøve at placere os foran flest mulig hold efter 11 runde, når der udbetales tv-penge. Med en sejr i morgen ligger vi nr. 7. I 11. runde skal vi til Herning og skal nok ikke forvente at få point med hjem. I så fald skal vi se på nr. 8-10 og håbe at de ikke passerer os igen. Programmet er:

OB-Vejle
Randers-Brøndby
FCK-Viborg

Det ligner nok desværre, at vi ryger ned som nr. 9 (sejr til OB og min. et point til Brøndby). Men vi skal selvfølgelig prøve at vinde begge vores sidste kampe. Gør vi det, er vi til gengæld sikre på at være i top-6, da Silkeborg og FCN mødes på en plastikbane i næste uge.

Omvendt kan vi altså også være tilbage på 11. pladsen efter kampen i morgen!
Præcis.

Der er ikke nogle kampe som ikke er 6-pointskampe lige nu føles det som...
Og altså der er sgu mange millioner mellem top 6 pladsen og 11.pladsen i de TV-penge.
Men altså hvis vi ligger i top 6 efter 22, så er der plads i vores budget til den slags.

Winther

Administrator
Det har været en god runde hvis AGF vinder. Det er fint nok med lidt ekstra tv-penge efter næste runde, men det er klart den udbetaling blegner noget ift hvad det betyder om dobbelt så mange kampe. Jeg tror egentlig det er fint nok hvis det hele bare fortættet selvom det skulle betyde at vi placeringsmæssigt ligger et stykke fra top-6 og ikke får så mane tv-penge, hvis det til gengæld betyder at vi pointmæssigt er tæt på og samtidig heller ikke sat helt af placereringerne lige over. Det er stadig svært at forudsige hvem der skal med i top-6 og hvem man skal håbe bare vinder fordi de helt sikkert ender over os, udover FCM og FCK, og hvem vi ikke bør kunne hentes af uanset hvad, udover måske VB.

Stats

Well-known member
Vi har et godt tag på SønderjyskE under David og for få runder siden lignede Haderslevklubben den største favorit til nedrykning men de har hentet forstærkninger og er begyndt at ligne et solidt Superligahold, hvorfor det ikke bliver så let som man kunne have troet for kort tid siden.

Det ligner igen en kamp med få mål og hvor det første naturligt nok bliver meget afgørende.

8000

Well-known member
Truppen udtaget: https://www.agf.dk/nyheds-artikler/...g-truppen-og-ceres-park-klar-til-foedselsdag/

1. Jesper Hansen
4. Yann Bisseck
5. Frederik Tingager
6. Nicolai Poulsen
7. Mustapha Bundu
8. Mikael Anderson
9. Patrick Mortensen
10. Patrick Olsen
15. Oliver Lund
17. Jon Thorsteinsson
18. Jesper Juelsgård
19. Eric Kahl
21. Dawid Kurminowski
26. Anthony D'Alberto
27. Albert Grønbæk
29. Frederik Brandhof
36. Daniel Gadegaard
37. Sebastian Hausner

Vi har 7 defensive spillere med. Det vil enten betyde 5 startere (3-back-kæde) og 2 på bænken. Eller 4 startere (4-back-kæde) og 3 på bænken. 3 defensivspillere på bænken mod SønderjyskE lyder umiddelbart at meget, når vi må forventes at skulle skabe kampen. Så det kunne godt tyde på en 3-back-kæde. Omvendt har vi spillet med 4 bagved de seneste par kampe, hvor det er gået godt.

Det vidner dog om en bred trup, når vi har følgende navne uden for truppen:
- Eskelinen
- Munksgaard
- TK
- Backman
- Duncan
- Hvidt
- Links
- Ammitzbøll

Alle spillere som umiddelbart ville være i spil til en startplads i SønderjyskE.

cph

Active member
Vi har 7 defensive spillere med. Det vil enten betyde 5 startere (3-back-kæde) og 2 på bænken. Eller 4 startere (4-back-kæde) og 3 på bænken. 3 defensivspillere på bænken mod SønderjyskE lyder umiddelbart at meget, når vi må forventes at skulle skabe kampen. Så det kunne godt tyde på en 3-back-kæde. Omvendt har vi spillet med 4 bagved de seneste par kampe, hvor det er gået godt.
Jeg synes, det er blevet lidt sværere at sige noget kategorisk om, hvem der er defensive og offensive i sådan en kamptrup. I torsdags brugte vi både Lund og D'Alberto offensivt, og hvis D'Alberto er en mulighed længere fremme af banen, så er vi mere fleksible, og så er det også sværere at konkludere, om vi spiller med 3 eller 4 nede bagi.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Desuden er truppen nøjagtig den samme som mod Silkeborg, hvor vi stillede med en 4-backkæde. Hvis Bundu er klar til at starte, vil jeg blive meget overrasket, hvis vi ikke stiller i en 433. Hvis Bundu ikke er klar til at starte, vil jeg egentlig stadig blive overrasket over, hvis vi ikke stiller i en 433. Jeg vil gætte på at Duncan og Ammitzbøl, ligesom Links er skadet. Ellers tror jeg, de havde været med i pokalkampen. Så der er egentlig heller ikke flere offensivspillere at vælge til for DN.

Winther

Administrator
Jeg synes, det er blevet lidt sværere at sige noget kategorisk om, hvem der er defensive og offensive i sådan en kamptrup. I torsdags brugte vi både Lund og D'Alberto offensivt, og hvis D'Alberto er en mulighed længere fremme af banen, så er vi mere fleksible, og så er det også sværere at konkludere, om vi spiller med 3 eller 4 nede bagi.
Men det er spørgsmålet om det ikke mest er af nød, selvom Lund jo fx lavede et fint oplæg mod Frem. Listen med dem der er ude vrimler heller ikke med de mest offensive i truppen, så vi er nok bare lidt tyndt besatte. Det må stadig være et fokuspunkt for SIB.

Kampen mod SE er egentlig lidt en bananskrald som vi ikke har levnet os selv ret megen plads til at glide i. Vi forventer at vi vinder, men skal også vinde for at holde trit inden vi møder de lidt bedre hold igen. Vi har stadig noget at indhente og det skal helst ikke vokse mod et hold som SE - men det kan jo sagtens ske hvis vi ikke fortsætter kurven opad og er skarpe.

Nizzleroy

Well-known member
Urgh, hvad er det dog for et låååårtevejr. Det bliver en grimmert i aften med tons og lemmer i alle retninger. Forhåbentlig står vi stærkest tilbage og udnytter de chancer der nu en gang kommer til at opstå. Fuld fokus på dødbolde i begge ender.

cph

Active member
Men det er spørgsmålet om det ikke mest er af nød, selvom Lund jo fx lavede et fint oplæg mod Frem. Listen med dem der er ude vrimler heller ikke med de mest offensive i truppen, så vi er nok bare lidt tyndt besatte. Det må stadig være et fokuspunkt for SIB.
Jeg synes faktisk ikke, vi er tyndt besat offensivt. Efter min mening gør fleksibiliteten forskellen, og jeg synes vi har en af de stærkeste trupper nogensinde.

Oppe foran er det måske lidt uafklaret endnu, om Mortensen/Kurminowski/Ammitzbøll er stærkt nok, men på kanterne og den offensive midtbane har vi jo ekstremt mange muligheder sammenlignet med tidligere sæsoner. Thorsteinsson, Bundu, Grønbæk, Anderson, Links, Olsen og måske Brandhof dækker tilsammen de 3-4 pladser bag den forreste angriber, og når fem af dem (plus D'Alberto) kan spille kanterne, og 4-5 af dem kan spille en af de 1-2 pladser centralt bag angriberen, så synes jeg faktisk Bjørnebyes arbejde er løst (for nu!).

Hvis jeg var ham, ville jeg fokusere på erstatninger for dem, der forlader os i de kommende vinduer. Hvem er den næste Thorsteinsson, og hvordan overtaler vi Bisseck til at blive, for eksempel.

Dichio

Well-known member
Ja det bunder vel også i at AA, Gift, Zach, Hvidt alle er skadet, ellers ville to af dem nok være byttet med et par forsvarsspillere. Jeg er ret overbevist om at vi spille 4-1-2-3

Enig er Bundu småskadet kunne det let blive 3-5-2 eller 3-4-3. Men selv der kunne man godt forestille sig 433 med Brandhof ved siden af MA og Albert på kanten (eller omvendt). Så jeg er 90% på 4 backkæde.

Ja numerisk er truppen slanket med et par stykker hvilket vi nu mærker ved skader, men alligevel er kvaliteten af bredden nr 12-25 løftet. Hellere nogle brugbare i bredden end Milan, ST, Lassen og Gers DN alligevel ikke rigtig ville bruge.

Og enig i fleksibiliteten ligesom anvendeligheden og kvaliteten betyder mere, og derfor synes bredden også bedre end før, trods minus vist 2 i antal.

Dichio

Well-known member
Vi har vildt mange til kanten som du nævner - antalsmæssigt ingen problem. Albert, MA, Brandhof og Gift - 4 stærke backups for jon og bundu ... hvis ellers de 4 laver mål nok. Albert har skulle bruge ca 500 min til et mål, Links 600 og MA 450 (albert og MA dog inkl. kampe som 8er, hvor man laver færre mål end kant) - så spændende i potentiale :)

Bundu og Jon ligger på 340. PM iøvrigt 210 i åbent spil. (lund og alberto skal vi ikke ud i på kanten i superligaen håber jeg). To af dem er dog også regnet som start11 centralt MA-Albert.

SØE er en bananskrald - det er en kamp vi skal vinde, men dog ikke være end henter vi 4 eller bedre 6 point i de vigtige kampe mod Randers og AaB, så er alt ikke tabt selvom vi ikke får 3 point i dag. Men vi gør det mere vanskeligt, ligesom med vores sæsonstart. Vi har også muligheden for at hente gratis point i Herning, hvor vi forventer 0.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Urgh, hvad er det dog for et låååårtevejr. Det bliver en grimmert i aften med tons og lemmer i alle retninger. Forhåbentlig står vi stærkest tilbage og udnytter de chancer der nu en gang kommer til at opstå. Fuld fokus på dødbolde i begge ender.
Det er bare at komme afsted. I de to timer op til kampstart står det nærmest ikke til at regne :D
God kamp. Ses på stadion!

Vedhæftninger

• Screenshot 2021-09-27 at 14.04.50.png
    Screenshot 2021-09-27 at 14.04.50.png
    51,3 KB · Set af: 5