Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Superliga 21/22: Runde 8 AGF - Vejle, søndag d. 12.09.2021 kl, 18.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 26 76,5%
  • Uafgjort

Votes: 5 14,7%
  • Modstander sejr

Votes: 3 8,8%

• Total voters
    34
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd 2021 header.jpg

Så kan vi igen se frem mod Superliga bold

Modstanderfan fra Vejle er Kaspar Hvid

Dig og din klub:
Hvordan blev du fan af din klub?

Der var mange ting, som gjorde det. Jeg er en årgang 90’, så for mig var det naturligt at blive fan af det hold, som hørte til i den by, hvor jeg boede. En ting er, hvad der er naturligt. En anden ting er de faktiske omstændigheder. I det herrens år 1993 begyndte jeg i børnehave, og selvom jeg ikke husker meget fra de år, så husker jeg dog, at nogle af Vejle Boldklubs unge spillere ikke var på fuldtid. Vi havde i hvert fald nogle pædagogmedhjælpere, som også trak en rød trøje over hovedet søndag klokken 15.00. Det var blandt andet Kaspar Dalgas, Jesper “Krølle” Mikkelsen og jeres største tab i mange år Peter “PC” Christiansen. Desuden ville omstændighederne, at jeg et par gange har haft Ulrik Le Fevre som lærervikar i Folkeskolen, og at min far i en årrække var en af dem, som kørte spillerbussen. Jeg måtte desværre ikke komme med for Ole Fritsen.

Hvem på jeres hold forventer du skal være den mest betydningsfulde i denne sæson?

Det bliver Denis Kolinger. Når han er i omdrejninger, så giver han vores defensive struktur en helt anden ballast, og det kan vi bla. se at vi har manglet i de første syv kampe. Derudover får vi mere selvtillid, når han spiller godt.

Hvilket talent på jeres hold glæder du dig mest til at følge?

Før sæsonen havde jeg sagt Tobias Mølgaard. Jeg tror, at det bliver det næste store salg efter Wahid Faghir. Nu siger jeg dog Oliver Provstgaard. Han er en rigtig ledertype i midterforsvaret, og så har han et rigtigt godt venstreben.
Han er ved at kæmpe sig tilbage efter en slem knæskade, så der går desværre en rum tid, inden vi ser ham i suppen. Han er en rigtig ledertype i midterforsvaret, som har et rigtigt godt venstreben. Han har også været inde omkring U/19 landsholdet, så jeg tror virkelig meget på ham, når han kommer i omdrejninger.

Fokus på Vejle:

hvordan scores der VB.jpg

Mål for VB.jpg

mål imod VB.jpg

Indbyrdes:

hvordan scores der indbyrdes.jpg

kort - indbyrdes.jpg

pointudvikling indbyrdes.jpg

Karantæne info:

Vejle:

AGF:

Karantæne: Nicolai Poulsen

Modstander i næste runde:
Silkeborg
, der møder Brøndby

Karantæne ved næste kort: André Calsir

Superliga:

hvornår scores der - liga.jpg

kort - liga.jpg

Husk AARHUS WALK fra kl 14 på Ingerslev Torv
Programmet er HER

Tom

Active member
Det er så heller ikke en kamp vi får 3 point i.
Uafgjort ja måske; sejr nej.
Peterstrojkaen skal jo have kick-, gen- og raketstartet sin parkerede trænerkarriere og det bliver helt sikkert med et flot resultat imod os.

Mengsen

Active member
Man kan helt sikkert forvente en meget defensiv indstilling med fokus på kontra. Det var opskriften for PS med AGF som oprykker og også et logisk træk med et Vejlehold der er blandt favoritterne til at rykke ned.

Det er ingen overraskelse og AGF må løfte favoritværdigheden.

Kampen er stadig nogle dage væk og jeg vil gerne høre fra træningen, før jeg tør gætte for meget på opstillingen.

• Like
Reactions: Tom

Dichio

Well-known member

SteenA

Well-known member
Man kan helt sikkert forvente en meget defensiv indstilling med fokus på kontra. Det var opskriften for PS med AGF som oprykker og også et logisk træk med et Vejlehold der er blandt favoritterne til at rykke ned.
Det er bare ikke Vejles styrke at skulle stille sig defensivt. Jeg tror ikke at de vil kunne stå imod. Men jeg er enig i, at det sikkert er PS' plan med holdet at få stabiliseret dem defensivt.

Det bliver interessant at se, hvordan vi griber det an. Jeg forventer at vi stiller med noget der ligner holdet mod OB. Olsen ind i stedet for NP. Måske med Bundu i stedet for Jon. Det er i hvert fald det man er i stand til at øve sig på her i pausen, hvor Thorsteinsson og Anderson befinder sig på Island.

Stone Cold

Well-known member
Jeg har stemt på, at jeg tror på en sejr. Det er egentlig mere en "fordi det fucking SKAL vi!", end det er baseret på noget som helst fodboldfagligt.
Men så er der lige dén der med første halveg mod OB, som må formodes at være et noget stærkere hold en Vejle, trods alt...
Og så var der lige de to forstærkninger, som er kommet til. Selvom jeg er lunken overfor Bundus tilbagekomst, så håber jeg jo på, at han bliver den forstærkning, han bestemt har evnerne til at være. Forhåbentlig kan han finde ud af at spille som en del af en angrebsduo og give os både fart og uforudsigelighed...

Derfor tror jeg på, at vi ender med tre point på søndag.

Nizzleroy

Well-known member
Det er næsten for tidligt på sæsonen at kalde en "must win", men ikke desto mindre så er det ufattelig vigtigt at vi kommer i gang igen og får sæsonen skudt i gang. Det har mest af alt lignet en omgang pre-season hvor alle mulige eksperimenter skal afprøves. Nu er truppen blevet suppleret af et par dygtige offensive spillere som tilbyder den fart og teknik vi har manglet i voldsom grad. Det supplerer vores andre talenter som Kahl og Grønbæk godt, og samtidig giver det forhåbentlig PM lidt mere plads og mere at arbejde med.

Den her kamp er simpelthen super duper über vigtig og vi skal altså have tre point på kontoen. Det ved DN og det ved spillerne. Selvom et par af spillerne har været væk med landshold, så skal de her 2 uger have været brugt fornuftigt at DN og trænerne, så vi er helt klar på konceptet og måden at spille på. I ALLE 90 minutter. Det er godt nok ved at være en DN floskel, men vi skal "give den gas og vise noget power". Fra første minut må Vejle ikke få tid på bolden. Det skal tvinges til de risikable lange afleveringer som vores forsvar vinder 49/50 gange og så skal vi holde bolden på jorden og få den bevæget hurtigt rundt - og bredt. Det lyder simpelt men vi skal ikke hælde lange bolde op på PM der med garanti har Kolinger i ryggen. Mod OB vandt han ikke synderligt meget, og det er ikke sådan vi skal spille. Kolinger vil elske bare at kunne tage den duel hele kampen.

Og så er det selvfølgelig en fordel at Vejle har mistet Faghir. Det er en fart og teknik vi godt kan undvære at skulle tænke over. Det bliver interessant at se hvem der kommer til at overtage 6'eren med NP ude. Bliver det Olsen pga. teknikken så han kan sætte de foranliggende hurtige spillere op, eller bliver det en Zach der bidrager med lidt mere bid. Under alle omstændigheder skal den 6'er tirre Sousa så han tænker på andet end bare fodbold. Han er lidt en tikkende hjerneblødning, og det kan man godt prikke lidt til.

Dichio

Well-known member
Tror virkelig på sejr, synes der var et vendepunkt mod OB, og tror også PM åbner målkontoen. Håber PO og Alberto er tirret og leverer en stærk indsats, hvis Alberto overhovet er klar igen. Vi skal have mellem 5 og 9 point i de næste 3 kampe.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Under alle omstændigheder skal den 6'er tirre Sousa så han tænker på andet end bare fodbold. Han er lidt en tikkende hjerneblødning, og det kan man godt prikke lidt til.
Sousa og Thorsteinsson kommer til at ligge i nogenlunde samme rum på banen. Kan man tippe på, om dommeren giver dem gult i samme minuttal?

Mengsen

Active member
Det er must win mod det svage hold og pga den dårlige start.

Mine bekymringer er:
- trods et godt vindue, så er der kun én angriber i form, Jon.
- Højre back er et svagt punkt med Lund.
- Nicolai Poulsen mangler, han skaber ro og mulighed for de to 8'ere til at boltre sig offensivt
- det gode spil mod OB baserede sig på aggressivt pres og bolderobringer. Hvad nu, hvis Vejle bare høvler bolden væk hver gang, i stedet for at risikere noget som helst. Det er ikke det holdet kan, men træneren er god til det.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Jeg har en klar fornemmelse af, at DN igen skifter til 433. På sidstedagen kom de to missing links til den opstilling: En hurtig kantspiller og en mellemrumsspiller. Så bliver Davids nye opgave at forklare hvorfor 433 alligevel ikke er død. Mod VB:

Hansen
Munks - Bisseck - Tingager - Kahl
PO
Grønbæk - Anderson
Bundu - PM - Thorsteinsson

Dichio

Well-known member
Det synes jeg han troværdigt let kan forklare med to nye spillere, herunder især Bundu - hvorfor det giver god mening at spille 433 igen. Om det bliver det eller 343 eller 532 - spændende bliver det, og håber PM og Bundu hurtigt får hul på bylden.

Weah

Active member
Jeg har en klar fornemmelse af, at DN igen skifter til 433. På sidstedagen kom de to missing links til den opstilling: En hurtig kantspiller og en mellemrumsspiller. Så bliver Davids nye opgave at forklare hvorfor 433 alligevel ikke er død. Mod VB:

Hansen
PO
Grønbæk - Anderson
Spændende, hvad han finder på. Jeg tror også mest på den opstilling der, men tror det bliver med Brandhof som 8'er og Grønbæk på kanten til start - og så med Bundu som joker. Det sidste mest ud fra en vurdering af, at Projekt Forløs Bundu primært er et psykologisk projekt, der kan komme skidt i gang med for tungt et frelserprædikat hæftet på.

Hvis nu David fastholder, at 4-3-3 faktisk ER 'død' og går videre med 3-mands-forsvaret, så kunne man måske forestille sig en lidt 'skæv' udgave af 3-4-3, à la landsholdet, hvor wing-back/kant-konstellationerne ser forskellige ud i de to sider: venstresiden med en meget offensiv og 'bred' wingback (Kahl) og en kant, der trækker lidt mere ind i banen (JDT/Grønbæk - måske Kurmi?), og højresiden med en 'bred', offensiv kant (Bundu/Links/Grønbæk) og en lidt mere tilbageholdende wingback (d'Alberto, Munks). Det er der vist også blevet diskuteret i landsholdstråden (eller taktiktråden).

Kahl har lyst op på wingbacken, men hvordan begår han sig i en 4-back-kæde? Har har set både lidt forvirret og fysisk overmatchet ud et par gange i eget felt.

Det bliver faktisk regulært spændende at se startopstillingen søndag kl. 17. Uanset hvad, så håber jeg virkelig de har øvet sig på den model, de går med...

/W

T-Knogle

Well-known member

Hansen
PO
Grønbæk - Anderson
Det vil godt nok være trist hvis Brandhof ikke er i start 11 efter den kamp han spillede mod OB. Det var først da Patrick Olsen kom ind, at midtbanen blev presset. Hvis det resulterer i at PO bliver belønnet med en startplads, imens Brandhof ryger på bænken, så er der noget helt galt med DN’s mandskabsbehandling.

Jeg tror på en 3-4-3 med Brandhof på højre wingback som kan trække ind og agere central midt når det er nødvendigt:

Hansen
Hausner - Bisseck - Tingager
Brandhof - Grønbæk - Anderson - Kahl
Bundu - Mortensen - Thorsteinsson​

Det kan dog godt være at DN venter med at smide Anderson ind som central midt, indtil han har fået et par træninger med resten af holdet, så må Duncan eller PO tage pladsen.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Hvis nu David fastholder, at 4-3-3 faktisk ER 'død' og går videre med 3-mands-forsvaret, så kunne man måske forestille sig en lidt 'skæv' udgave af 3-4-3, à la landsholdet, hvor wing-back/kant-konstellationerne ser forskellige ud i de to sider: venstresiden med en meget offensiv og 'bred' wingback (Kahl) og en kant, der trækker lidt mere ind i banen (JDT/Grønbæk - måske Kurmi?), og højresiden med en 'bred', offensiv kant (Bundu/Links/Grønbæk) og en lidt mere tilbageholdende wingback (d'Alberto, Munks). Det er der vist også blevet diskuteret i landsholdstråden (eller taktiktråden).
Problemet er, at i 352 mangler vi i den grad en højre wing back. Og i 343 er der kun plads til to midtbanespillere, som virkelig kan give den gas. Hvor var landsholdet i den formation uden Delaney og Pierre Emile? Jeg synes også det er fristende at efterligne landsholdet, men de har nogle spillere som taktisk og fysisk er fra en anden planet end AGF'erne.

Derfor er jeg også skeptisk overfor om man kan kopiere konceptet med formationsskift fra kamp til kamp o i kampen. Tingager er taktisk set ikke på niveau med Andreas Christensen, der er blandt Europas mest omstillingsparate spillere. Og Wass er ikke blevet profil i la liga pga sine tekniske færdigheder, men fordi han kan spille alt. Kan Brandhof det?

For AGF må svaret lige nu være: keep it simple

Dichio

Well-known member
Spændende, hvad han finder på. Jeg tror også mest på den opstilling der, men tror det bliver med Brandhof som 8'er og Grønbæk på kanten til start - og så med Bundu som joker. Det sidste mest ud fra en vurdering af, at Projekt Forløs Bundu primært er et psykologisk projekt, der kan komme skidt i gang med for tungt et frelserprædikat hæftet på.

Kahl har lyst op på wingbacken, men hvordan begår han sig i en 4-back-kæde? Har har set både lidt forvirret og fysisk overmatchet ud et par gange i eget felt.

Det bliver faktisk regulært spændende at se startopstillingen søndag kl. 17. Uanset hvad, så håber jeg virkelig de har øvet sig på den model, de går med...

/W
Jeg er faktisk enig i at Kahl har set overmatchet ud defensivt, men tilgengæld overskygget af det offensive, og derfor vil jeg heller ikke være bange for at bringe brandhof i en 442, 343 eller 352 - eller måske albert (dog ikke i 4 backkæde). Endda prøve Bundu der igen, hvis vi spiller 352. Det er trods alt 3 midterforsvarere - til at være backup ift 2 mands. Og vi spiller nok også med en defensiv sikring i NP (eller PO der er gammel 6er), så reelt har vi stadig restforsvar på 4 mand.

Pointen med 343 eller 352 må netop være at skabe overtal begge veje, så vi også defensivt har 5 i forsvaret udover NP og PO eller brandhof/albert foran som sikring. Antallet burde opveje at det ikke er lund-munks typer. Og gevinsten kommer offensivt som vi har set med Kahl - eller Mæhle på landsholdet.

Alle er naturligvis enige om at Bundu ikke virkede sidst, men det er 100 år siden og kun et par kampe. Uanset har vi også både LAbert og især Brandhof der er endnu mere oplagte i første omgang.

Weah

Active member
@Ato & Dichio

Ja, med den trup vi har er der downsides ved næsten alle, mulige formationer - men måske, paradoksalt nok, færrest ved den ellers 'døde' 4-3-3.

Måske David vil forklare en tilbagevenden med, at 4-3-3 kun var hjernedød, og at der nu er kommet nye tankekræfter ind i truppen, så genoplivning er mulig?

:)

/W

PS: Andreas Christensen ville pynte og give en masse muligheder. Han kan ikke være så dyr. Sæt i gang, Stinge!

White Stripes

Active member

Hansen
PO
Grønbæk - Anderson
DN er pragmatiker. Hvis det skal laves om, laver han det om og er formentlig ret ligeglad med, hvad folk mener om det.

Martin Hansen

Well-known member
, laver han det om og er formentlig ret ligeglad med, hvad folk mener om det.

Nu kan jeg simpelthen ikke holde kæft mere.

Hvad laver du egentlig herinde? Hvad er dit formål andet end ligegyldige one liners eller provokerende indlæg som overstående?

Du bidrager med absolut intet herinde, intet. Ban mig, giv mig en advarsel, dont care men hvor er jeg dog træt af brugere som kun provokerer.

White Stripes

Active member
Nu kan jeg simpelthen ikke holde kæft mere.

Hvad laver du egentlig herinde? Hvad er dit formål andet end ligegyldige one liners eller provokerende indlæg som overstående?

Du bidrager med absolut intet herinde, intet. Ban mig, giv mig en advarsel, dont care men hvor er jeg dog træt af brugere som kun provokerer.
Jeg forstår ikke din ophidselse. DN er formentlig ret ligeglad, og det er nok en af grundene til, at han klarer sig i klubben.

Du må hjertens gerne gøre mig til skydeskive for alt muligt. Men det var altså bare en konstatering.

Martin Hansen

Well-known member
eg forstår ikke din ophidselse. DN er formentlig ret ligeglad, og det er nok en af grundene til, at han klarer sig i klubben.

Du må hjertens gerne gøre mig til skydeskive for alt muligt. Men det var altså bare en konstatering.

En konstatering som vi skal bruge til hvad? Tror du seriøst folk bruger tid på at skrive indlæg, som de regner med klubben vil tage til sig? At DN lægger taktik efter, hvad vi fans mener?
Hvorfor er du her? Hvad får du af det?

Dine indlæg er ligegyldige, de fleste er formentlig ret ligeglade med hvad en anonym provokerende one liner bruger skriver herinde. Bare en konstatering.

White Stripes

Active member
En konstatering som vi skal bruge til hvad? Tror du seriøst folk bruger tid på at skrive indlæg, som de regner med klubben vil tage til sig? At DN lægger taktik efter, hvad vi fans mener?
Hvorfor er du her? Hvad får du af det?

Dine indlæg er ligegyldige, de fleste er formentlig ret ligeglade med hvad en anonym provokerende one liner bruger skriver herinde. Bare en konstatering.
No worries, mate.

Jeg er bare almindelig AGF-fan.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Nu lukker jeg den her.

Alle er velkomne her, så længe man ikke sviner andre til eller bryder loven.

Oneliners (eller få sætninger) er for mange en træls form for debat, mens det for andre er en god måde at få skrevet det de ønsker at kommunikere ud

Jeg er selv bedst til få sætninger, for jeg har sjældent tid til de helt lange indlæg.

Lad nu debatten dreje sig om indholdet i de enkelte tråde, og hvis nogen har problemer med andre brugere, så send mig en privat besked med reference til det eller de indlæg det drejer sig om, så kigger jeg på det.

Mengsen

Active member
I forhold til debatten der blev lukket. Selvom en spiller tit går til -og over - stregen, så skal der ikke dømmes noget ved rene tacklinger... som vi så her.

Jeg håber teamet er kolde og spiller bedste opstilling, og det er 4-3-3 eller 3-5-2 . Kahl, Bisseck og Kurminowskiv passer alle bedst i en 3-5-2 i mine øjne, og det er Bisseck der skyder med frem på midtbanen.

Højre (wing)back er udfordringen, uanset hvordan den kringles, og passer man Munksgaard ind, går det ud over Kahl.

For 4-3-3 taler, at det giver plads til mange stærke navne, 3 centralt midt og tre offensive. Men hvad nu hvis Bundu ikke er klar til starteren, ryger den opstilling så?

Jon og PM fremme, PO, Albert og Andersson på midten, Lund WB og resten er oplagt

Winther

Administrator
Teaser for ny hjemmebanetrøje der introduceres mod Vejle. Det indikeres kraftigt at den bliver hvid.

Startopstillingen er lidt sværere at forudsige. Jeg antager at Bundu starter på bænken, men Anderson skal måske direkte ind i startopstillingen. Nu har man jagtet ham længe og er også endt med at betale et for os meget stort beløb, så det skal vel være der hvor man har set ham gå ind gennem lang tid. Derfor tænker jeg det må være centralt. NP er ude og det kan så ændre på nogle ting, men et af de store håb man kan have er vel at han vil være en god legekammerat til PO, altså at en spiller der også kan deltage i det opbyggende spil flytter lidt fokus væk fra PO i den del og dermed både gør det lidt sværere at lukke ned for og giver PO flere muligheder for at gå med længere frem.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
"Han lå som den ene angriber sammen med polske Dawid Kurminowski og løb dybt når holdkammeraterne forsøgte at finde ham med lange bolde. Når han modtog bolden havde han en klar mission om at løbe mod mål."

Spændende at Bundu var angriber sammen med Kurminowski i en træningskamp mod Vendsyssel, og at han beskrives som i "fin form".