Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Superliga 22/23: R5 AGF - Lyngby, mandag d. 15.08.2022 kl. 19.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 29 74,4%
  • Uafgjort

Votes: 6 15,4%
  • Modstander sejr

Votes: 4 10,3%

• Total voters
    39
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Kamptråd 22 23.jpg

Dagens modstander fan af Lyngby er Mark Sloth Steensen

Mange eksperter og modstander fans har peget på jer som nedrykker i år. Hvad forventer du af jer i denne sæson?

Det er nok klogt ikke at have for høje forventninger. Det er svært at komme op som oprykker, og rækken ser stærkere ud end tidligere, synes jeg. Min forventning er dog, at vi kan kæmpe med omkring overlevelse, selvom vi resultatmæssigt har fået en halvsvag start. Spillet har bestemt været til mere end de to point, som vi pt. har fået skrabet sammen.

Hvor ser du I har størst behov for forstærkninger?

Jeg føler ikke lige pt., at jeg kan udpege en position, hvor det er soleklart, at vi mangler en ny. Transfervinduet er dog åbent i nogle uger endnu, så der skal nok ske noget mere, fordi vi formentlig også skal sælge en eller to. Spørger du mig lige nu og her, vil jeg sige, at vi godt kunne bruge en midtbanespiller mere.

Udover os så har I FCK og Viborg i de kommende kampe – hvad er dine forventninger til point antal i de 3 kampe?

Uha, den er godt nok svær. Alle tre hold er kommet nogenlunde fra start, men nu rammer vi bl.a. FCK og Viborg midt i deres Europa-eventyr, så mon ikke at vi kan drille dem. Jeg vil være glad, hvis vi kan få 4 point i de tre kampe, og det ser jeg heller ikke som urealistisk.

Har du et bud på resultatet i kampen?

Lyngby på udebane i Aarhus har været med blandet succes i de seneste par år. Pointsnittet er dog ikke helt dumt, og hvis jeg ikke husker helt galt, så har vi endda vundet i hvert fald to af de seneste fem kampe i Aarhus. Jeg tænker, at det fortsætter sådan, og så ender det jo 2-1 til De Kongeblå på to mål af Kaastrup.

Hvem er de to mest betydningsfulde spillere i din klubs historie?

Der har jo været mange, og det er nok forskelligt fra generation til generation, hvem der vil blive nævnt. Kigger vi på de sidste 100 år, må Michael Schäfer og Klaus Berggreen nævnes, da de absolut er to af de største.

Fokus på Lyngby:

Lyngby har i de seneste 3 runder tabt til Horsens (1-0) og FCN (2-1), mens de har spillet 3-3 mod FCM

hvordan scores de - LYN.jpg

Mål For - lyn.jpg

Mål imod - lyn.jpg

Indbyrdes:

hvilken kæde scorer - indbyrdes.jpg

indbyrdes kampe.jpg

kort - indbyrdes.jpg

pointudvikling - indbyrdes.jpg

Liga:

kort - liga.jpg

stillingen.jpg

Nizzleroy

Well-known member
Det er en kamp vi meget gerne skal vinde. Med 10 point efter 5 kampe vil det være en meget solid start på sæsonen og give lidt ro. Jeg håber vi kan fortsætte stilen med at sætte os på kampen fra start og så forhåbentlig udnytte de chancer vi skaber. Haugen skylder et mål så vi krydser fingre for at han scorer på hjemmebane igen :)

SteenA

Well-known member
Det bliver en kamp, som Uwe skal vinde for os på taktikbrættet. Jeg så Lyngby-FCM og Lyngby lignede et serie 1 hold i første halvleg, mens det var ren Benfica i 2. halvleg. Deres forsvar er langsomt og hullet og vi må ikke overlade spillet til dem. Fuldt pres hele vejen og huske at spille dybt gennem deres forsvar.

Nizzleroy

Well-known member
Det bliver en kamp, som Uwe skal vinde for os på taktikbrættet. Jeg så Lyngby-FCM og Lyngby lignede et serie 1 hold i første halvleg, mens det var ren Benfica i 2. halvleg. Deres forsvar er langsomt og hullet og vi må ikke overlade spillet til dem. Fuldt pres hele vejen og huske at spille dybt gennem deres forsvar.
Jeg vil også vurdere vores forsvar til at være noget bedre end FCM's på nuværende tidspunkt. Det defensive sejler totalt i Herning for tiden og så snart Lyngby fik det første mål blev FCM totalt rundtosset i forsvaret og mistede helt grebet om kampen. Det tror jeg ikke vores forsvar gør. Jeg er mere nervøs for, om vi kan skabe de åbne chancer og udnytte dem.

cph

Well-known member
Efter den smule jeg har set af Lyngby vil jeg umiddelbart vurdere, at det markant er det dårligste forsvar (og den dårligste målmand), vi har stået overfor. Og så vil de ovenikøbet også gerne fremad, så jeg forventer store åbninger.

Weah

Active member
Virkelig et fedt billede - og også fedt at se, hvordan Uwe gennede truppen sammen til seancen (TV-klip). Man skulle tro, de havde vundet en finale. Man kan måske se det som et udtryk for, hvor vigtigt det er at få følelsen af sejre til at sætte sig i holdets mentalitet efter det traumatiske forår. Måske et led i en slags terapi?

Mandagens kamp rummer alle ingredienser til et antiklimaks. I sæsonen 19-20 viste holdet gang på gang, at de kunne holde momentum og trodse alle de hybris-vibes, der er i AGF-miljøet. Jeg håber inderligt, at Uwe-lutionen/-terapien har bragt holdet i en lignende mental forfatning. En sejr mandag vil være et tegn på det, og det tør man jo næsten ikke tro på...

/W

Stone Cold

Well-known member
Jeg går all-in på hybris og kalder en sejr (mere).
Uwe-letionen ruller og holdet udvikler sig. I Odense lykkedes vi med at vinde grimt, og dét efter, at have mistet en føring. Jeg har slet ikke tal på, hvor mange spøgelser, vi potentielt har kunnet mane i jorden lige dér.
Ja, Lyngby hjemme oser af bananskræld og hybris og faldgrube og skuffelse. Potentielt.
Ja, Lyngby har en halvgod statistik i Aarhus og vi har ofte haft problemer med oprykkere.
Men vi har ikke haft en træner, der synes at forene det bedste fra Wieghorst med det bedste fra David Nielsen.
Vi har ikke haft en træner, der synes at være mindst lige så stærk taktisk, som modstanderens træner.
Vi har ikke haft en træner, som åbenbart for alvor træner løbemønstre osv., så de sidder fast og spillerne bliver mere og mere klar over, hvor de skal være hvornår.
Både PM og Haugen har scoret mål på nedfald, som ikke er tilfældigt; de stod hvor de skulle - efter aftale, har man på fornemmelsen.

Winther

Administrator
På en måde er jeg mere usikker på den her kamp end den sidste i Odense. Vi har problemer når presset ikke sidder rigtigt, det er måske ikke altid helt på plads endnu, og så kan et sammenspillet hold der kan have lidt fart i afleveringerne spille rundt om os. Men får vi dem presset tænker jeg også at de har en defensiv der er til at tale med, og alt i alt er vi selvfølgelig favoritter.

En sejr vil give et stort rygstød mod top-6, og vi kan også komme til at mangle de point hvis vi ikke vinder, men det er rart at vi trods alt kan sige at det selv med uafgjort hjemme mod en oprykker faktisk er en helt OK sæsonstart samlet set.

Martinstranger

Administrator
Både PM og Haugen har scoret mål på nedfald, som ikke er tilfældigt; de stod hvor de skulle - efter aftale, har man på fornemmelsen.
Det virker nemlig som om det er med vilje de står der - det er sku dejligt👍 Og så glæder jeg mig virkelig meget over vi har de to angribere som modstanderholdet skal koncentrere sig om - det giver bare mere plads til dem begge💪

Derudover virker det som om vi får langt flere folk med i feltet generelt og med tiden får vi helt sikkert flere målscorere.
Nå ja - og så viser vi, at spillerne faktisk godt kan spille fodbold og ikke behøver nøjes med kun 1-2 afleveringer hver gang. Tænk sig - der har allerede været flere kampe hvor vi har haft spilovertag og flere afleveringer end modstanderen - det giver også afleveringer og mål - derfor stadig moderat optimist.

Mikkel_K

Well-known member
Kampen er vel lidt en mini-eksamen: Skal vi forvente en mellemsæson (jeg tror ikke på problemer igen) eller kan man lige så stille begynde at drømme om mere?

fsc

Well-known member
Den lille analyse, som Medianos Steffen Dam lavede: De har intet pres på boldholderen, står højt i presset og en langsom bagkæde mod FCM.

AGF har i MEM en spiller, der kan vende og spille dybt (Haugens off side dømte scoring), og i Haugen også en trussel i dybden. Det kan blive godt.

ramloser

Active member
Med al respekt for Lyngby i en liga, som virker utrolig jævnbyrdig, bør dette være den "nemmeste" kamp hidtil. Men et mandskab, der vender 0-3 til 3-3 mod FCM må man ikke undervurdere. PM ser ud til at have genfundet målnæsen, vores 3 bageste ser solide ud, så jeg satser på, at vi vinder med to.

Active member

T-Knogle

Well-known member
Brandhoff, som også havde et fint indhop sidst.
Så mangler der bare en spiller på midtbanen der kan udfordre 1 mod 1. Hvis midtbanen kommer til at bestå af Brandhof, MEM og Polle, så skal man bare lukke ned for MEM, for at ødelægge AGF’s offensiv, de to andre er meget mere motorer, end de er kreative. Der mangler en Anderson/Grønbæk/Kaastrup type på den centrale midtbane, til at hjælpe MEM offensivt.

SteenA

Well-known member
Til gengæld er Brandhof en mere målfarlig spiller at have fremme på den offensive midtbane. Jeg vil gerne se ham i den rolle. Han scorede jo stimer af mål for Viborg, men det var selvfølgelig også 1. div.

cph

Well-known member
Mikael Anderson er tilsyneladende stadigvæk ude med en skade til kampen i morgen?

Så bliver det spændende hvem der kommer til at afløse ham, når nu Grønbæk er rejst til Norge.
Det er godt nok noget lort. Ærgerligt at undvære ham, når han nu lige var oppe i fulde omdrejninger og havde fundet sin rolle på holdet.

Winther

Administrator
Jeg håber man allerede står klar med Grønbæks afløser, måske med afsløring op til Lyngby-kampen. Der går selvfølgelig lidt tid inden vedkommende kan være spillet ind, men det vil være godt at komme hurtigt i gang med det. Det er allerede nemmere at lukke ned for offensiven, men vi er kun en skade eller karantæne mere fra at have et meget stort problem.

Det kommer næppe til at ske, men det kunne måske være en ide med fx D’Alberto i stedet for NP for at få lidt mere pasningssikkerhed ind på midten. Duncan eller Hvidt kunne også være interessante at få i spil hvis de havde været klar til at starte inde. Forhåbentlig træder Brandhof bare ind og viser at man godt kan give ham mere spilletid og måske er Duncan klar til at blive skiftet ind, men vi er udsatte der lige nu.

Akrobaten

Member
Det er en skidt situation, hvis Brandhof er primær reserve for en injury prone Anderson. Der er masser af motor i Brandhof men dæleme ikke meget bold i ham.
Lyngby skal sådan set bare lukke MEM ned for at gøre det til en meget vanskelig kamp for os.

Martinstranger

Administrator

Mikkel_K

Well-known member
Det var ikke den stilling jeg havde forestillet mig i superligaen, da sæsonen startede.
Det er i hvert fald vildt, at nedrykningsspillet - hvis sæsonen endte efter runde 5 - hedder FCK, FCM, Brøndby, AaB og OB (og Lyngby)!

Og at der er seks hold fra Region Midtjylland i top 7 (med FCM som det ringeste).

Ingen af delene kan dagens resultat ændre ved, så vi kan vel lige så godt tage en hjemmesejr uden at bekymre os om den mærkelige stilling...

Senest redigeret:

Stone Cold

Well-known member
Superligaen er kommet surrealistisk fra start.
Hvis vi vinder i aften, er der slået et lille hul til bund 6 for os.
Hvad mere er, FCM/K og Brøndby begynder at have kniven for struben. Ingen er garanteret en plads i mesterskabsspillet, og hvis ikke de får fuldt udbytte i næste runde. Det er deres held at 4 af holdene i top 6 mødes indbyrdes i næste runde. Men FCM tager altså imod os og har to karantæner og måske en skade til Sviatchenko. Hvis jeg var fra Herning ville jeg flytte, men i den her sammenhæng ville jeg bare have svedige håndflader. AGF er ikke tre sikre point for FCM og har ikke været det i årevis. De har vundet over os, javel, men ikke ubønhørligt og hver gang.
Jeg absolut elsker at begge FC-konstellationer er kommet tungt fra start - det giver en mere interessant liga.

SteenA

Well-known member
Det mest markante er vel, at AaB og OB er kommet så dårligt fra start. Selvfølgelig alt for tidligt at dømme noget endnu, men de to hold er pt. så dårlige, at top-6 allerede begynder at virke urealistisk. Lyngby ligger som forventet, men burde nok have flere point. FCN er jo altid fugl eller fisk, afhængig af den aktuelle talentmasse og Silkeborg ligger hvor de gør, fordi de (indtil videre) ikke har solgt ud af guldet. De har dog solgt Rasmus Carstensen og det var allerede synligt imod Viborg. Ryger Vallys og/eller Helenius, så bliver top-6 dog en svær størrelse for dem.

Nizzleroy

Well-known member
Vi skal naturligvis gå efter sejren i aften, og vi bør også have nok i tanken til at slå Lyngby. Det er ikke for at undervurdere Lyngby, men det er trods alt en nyoprykket klub der har indkasseret 8 mål i 4 kampe. Hvis vi kan tage vores chancer, så tror jeg også vores forsvar kan holde dem nede på et minimum af chancer. Effektiviteten skal ihvertfald forbedres i aften.

Det er naturligvis en stor bet at Anderson er ude. Han er så meget mere fodbold end Brandhof, som jeg regner med starter i stedet, men heldigvis har Brandhof en stor motor, hvilket sagtens kan bruges i en kamp, hvor man må gå ud fra at Lyngby giver sig 110%. En sejr vil bringe dem pænt foran de to elendige OB og AaB. Med fraværet af Anderson bliver Kahl og Mølgaard vigtige. Det er formentlig dem der skal skabe de fleste chancer og overtallet når vi kommer frem. Deres indlæg skal være knivskarpe og så skal PM og Haugen bare gøre hvad de skal. Score mål :)

andrewdk

Well-known member
Det mest markante er vel, at AaB og OB er kommet så dårligt fra start. Selvfølgelig alt for tidligt at dømme noget endnu, men de to hold er pt. så dårlige, at top-6 allerede begynder at virke urealistisk. Lyngby ligger som forventet, men burde nok have flere point. FCN er jo altid fugl eller fisk, afhængig af den aktuelle talentmasse og Silkeborg ligger hvor de gør, fordi de (indtil videre) ikke har solgt ud af guldet. De har dog solgt Rasmus Carstensen og det var allerede synligt imod Viborg. Ryger Vallys og/eller Helenius, så bliver top-6 dog en svær størrelse for dem.

Det er helt sikkert dejligt at Superligaen er startet så overraskende (især når vi ikke er den negative overraskelse)
Men fem runder er dog stadig et lille grundlag at kigge på - og mon ikke tingene ser mere genkendelige ud efter 11 runder.

I bronzesæsonen havde vi to point efter fem runder.
Da der var spillet 22 runder (ud af af dengang 26 i grundspillet) så lå vi på tredjepladsen med 40 point.

Måske OBs sportschef kigger på det statistik og kigger på hvem træneren for os var, når han erstatter Alm indenfor de næste 48 timer.

CitatSvar
ReportRedigerSlet

cph

Well-known member
Med 26 grader og let vind (til en aftenkamp!), så kan det godt komme til at betyde noget, hvem der kan få modparten til at komme ud og løbe efter boldene. Lad os håbe, vi er rolige nok til at spille den rundt om Lyngby i det meste af en time, så de bliver slidte til sidst.

Deres comeback mod FCM tyder selvfølgelig på en vis form, men lad os håbe, vi er endnu stærkere. Deres aldrende midterforsvar skal bare testes af gennem hele kampen.

Dine ulæste indlæg