New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl Superliga 22/23: R5 AGF - Lyngby, mandag d. 15.08.2022 kl. 19.00

Fejl Superliga 22/23: R5 AGF - Lyngby, mandag d. 15.08.2022 kl. 19.00
Jeg synes virkeligt, at det er imponerende så tit vores wingbacks er forreste mand i presset - og hvor tit de er i feltet (herunder på Mølgårds mål, der var ultra marginalt offside ud fra det ene skæve stillbillede, vi fik at se). Det er fedt - fordi det faktisk ikke virker som om de så åbner et kæmpe bagrum. Andre fylder det ud.
Der var nu ret klart offside på Links (ca en halv meter). Han stak da han forventede at Mølgaard ville spille ham, men Mølgaard tog desværre lige et ekstra (unødvendigt) træk, før han sendte den dybe stikning til Links, og så var Links løbet offside.
 
Haugen brænder for meget og træffer nogle forkerte beslutninger, jeg tror han skal have tid til at vende sig til tempoet i Superligaen, og til sine nye holdkammerater, så er jeg sikker på at det bliver bedre.

Uwe sagde inden kampen at han stadigvæk er ved at bygge fundamentet, og at det kan tage et halvt til et helt år, før det er på plads. Man kan så til gengæld sige at med et pointgennemsnit på 2,0 uden fundament, kan det blive rigtigt spændende når fundamentet er på plads.

Uwelutionen er i gang!
 
Haugen brænder for meget og træffer nogle forkerte beslutninger, jeg tror han skal have tid til at vende sig til tempoet i Superligaen, og til sine nye holdkammerater, så er jeg sikker på at det bliver bedre.

Uwe sagde inden kampen at han stadigvæk er ved at bygge fundamentet, og at det kan tage et halvt til et helt år, før det er på plads. Man kan så til gengæld sige at med et pointgennemsnit på 2,0 uden fundament, kan det blive rigtigt spændende når fundamentet er på plads.

Uwelutionen er i gang!
Ad Haugen: synes egentlig han spiller en fin kamp. Han får raget utrolig mange 'umulige' bolde til sig, har tre afslutninger, hvoraf de to reddes af henh. stolpen og Bjellands hovede. Jeg sad lige bag ved målet, og den havde taget spindelvævet i krydset (Bisseck havde taget det, der var i det andet...). Det skal nok komme. Man kan måske bebrejde ham, at han ikke får den sidste indenfor rammen, men på højdepunkterne kan man se, at Polles aflevering ligger lige et halvt skridt for langt tilbage, så skuddet er lidt sværere end det så ud på stadion.

Ad Uwelutionen: han har selvfølgelig helt ret, det tager tid at bygge fundamenter osv. Paradokset er, at man kun får brugbar tid, hvis man vinder kampe. Derfor er denne, gode start så vanvittig vigtig. Tænk hvis han skulle stå og vride sig som arme Lars Friis...

/W
 
Mange fine indsatser i går. Det defensive fungerer bare. Og flot af både Mølgaard og Links. Både offensivt og defensivt.

Manglerne i dag så man mest hos MEM og Mortensen. Sidstnævnte var så flad i sidste del af anden halvleg, at jeg nærmest ikke har set noget lignende, og MEM er læst og har ikke bragt meget de sidste tre kampe. MA er stærkt savnet. Håber han er klar mod FCM.
 
Der var nu ret klart offside på Links (ca en halv meter). Han stak da han forventede at Mølgaard ville spille ham, men Mølgaard tog desværre lige et ekstra (unødvendigt) træk, før han sendte den dybe stikning til Links, og så var Links løbet offside.
Desværre sidder "play knappen" lige midt i Links' løb, men en halv meter er måske meget dækkende, hvis man måler fra skulderen. Det er bare sådan en situation, som i en FCK kamp havde været nærstuderet i timer i studiet, vi fik et kort replay i en skæv vinkel.

Uanset: De to backs er en kvart banelængde foran medspillerne i situationen, og det er fedt.

1660637301389.png
 
Uanset: De to backs er en kvart banelængde foran medspillerne i situationen, og det er fedt.
Ja, det er faktisk et ret vildt billede, med vores backs helt fremme, mens selv vores angribere står nede på egen banehalvdel.
 
Ingeniøren.dk havde for en del år siden en skør artikel om at spotte film i fodbold. Der interviewede de en læge der forklarede om reflekser og om hvordan man altid tager fra når man ukontrolleret mister balancen (=bliver fældet). Og i den sammenhæng at hænder over hovedet i et fald ALTID betyder film idet de simpelthen automatisk søger mod jorden hvis ikke man frivilligt ryger ned.

Det skal Haugen lige lære...

View attachment 1538
Haugen er lidt en tøs. Det er irriterende at se på hans teatralske gestikuleren hver eneste gang han bliver tacklet. Det noterer dommerne sig, så han gør det bare sværere for sig selv på sigt. Måske den norske liga er mere blød med flere lette frispark og det er noget han skal vende sig til ikke sker i Superligaen. Men han må godt snart se at lære det.

Dybt godnat at begge angribere spiller 95 minutter i går. Uwe må virkelig ikke have meget til overs for Kurminowski, men jeg vil påstå at en frisk Kuminowski havde været bedre de sidste 20 minutter end PM der mest af alt lignede et træ der var ved at slå rødder. Vores kontrachancer led gevldigt under, at begge angribere var så trætte. Det går ud over kvaliteten og sætter os selv under mere pres, da Lyngby nærmest uhindret kunne komme ind på vores banehalvdel.
 
Kuminowski havde været bedre de sidste 20 minutter end PM der mest af alt lignede et træ der var ved at slå rødder. Vores kontrachancer led gevldigt under, at begge angribere var så trætte. Det går ud over kvaliteten og sætter os selv under mere pres, da Lyngby nærmest uhindret kunne komme ind på vores banehalvdel.
Du glemmer altså, at PM er hjemme i forsvaret og dækker luftrum, hver gang Viborg har etableret angrebsspil og lægger bolde ind i feltet. Udskifter Uwe PM med Kurminowski, så har vi to mand stående, som ikke bidrager defensivt. Det kunne sagtens være en taktik at gøre det, men det er et valg man aktivt skal overveje. Jeg ville nok personligt have valgt at sætte Duncan ind i stedet for PM, hvis PM var flad.
 
Du glemmer altså, at PM er hjemme i forsvaret og dækker luftrum, hver gang Viborg har etableret angrebsspil og lægger bolde ind i feltet. Udskifter Uwe PM med Kurminowski, så har vi to mand stående, som ikke bidrager defensivt. Det kunne sagtens være en taktik at gøre det, men det er et valg man aktivt skal overveje. Jeg ville nok personligt have valgt at sætte Duncan ind i stedet for PM, hvis PM var flad.
Vi har tre forsvarsspillere på hhv 194, 198 og 198 cm. Så vigtig var PM på defensive dødbolde ikke. Det gjorde i mine øjne os svagere at spille med PM i de sidste 20 minutter, da der ingen pres var på Lyngby og de meget nemt kunne komme op på vores halvdel. Lyngbys forsvar blev således ikke voldsomt presset, og vores kontrachancer led gevaldigt under ikke at have noget fart eller arbejdskraft oppe foran. Og det var ikke "hvis PM var flad". Det var helt tydeligt at han stort set ikke kunne løbe synderligt meget. Jeg kunne forstå det hvis det var de sidste 5-10 minutter, men det var jo 20+ minutter hvor vi bare inviterede Lyngby til at få bolde ind omkring vores felt. Heldigvis var de pænt ringe på den konto og Tingager kom først på næsten alt, men vi afskår os selv fra at være en trussel på omstillinger og lægge et pres oppe foran. Havde Uwe haft et bedre alternativ på bænken, så er jeg sikker på at han ikke havde ventet til det 95 minut. Han må virkelig ikke have høje tanker om Kurminowski når han foretrækker en halt Mortensen som i forvejen ikke havde spillet en specielt god kamp. Han lignede mere sig selv fra foråret.
 
Jeg er med på, vi debatterer på forskellige måder. Men den der...
Jojo, den var sagt lidt med et glimt i øjet. Jeg synes han smider sig meget og gestikulerer lidt for meget til dommerne ved selv de mest uskyldige tacklinger. Det er jeg træt af at se på, og det hjælper ham ikke med dommerne i det lange løb. Tøs var naturligvis ikke det rigtige ord, og det tager jeg til mig.
 
Jojo, den var sagt lidt med et glimt i øjet. Jeg synes han smider sig meget og gestikulerer lidt for meget til dommerne ved selv de mest uskyldige tacklinger. Det er jeg træt af at se på, og det hjælper ham ikke med dommerne i det lange løb. Tøs var naturligvis ikke det rigtige ord, og det tager jeg til mig.
Det var udelukkende møntet på ordvalget. Jeg forstår heller ikke, hvorfor han falder så let, og det hjælper ham jo ikke at kalde på straffespark fem gange i hver kamp. Hans attitude som presspiller er meget federe.
 
Som træner for et Dame Senior hold, så bliver jeg rigtig glad, når tøs og lille pige ikke længere bliver sagt om mandlige fodboldspillere, der filmer og piver. Det er ret markant hvor meget mindre dame senior piver og brokker sig. De gir' og tar' og brokker sig virkelig sjældent. Nå, det var også et sidespring, men jeg så sgu også gerne NP og SH flette næbene og bare tage imod. Når man gir' skal man sgu også kunne tage, og så må det være dommeren og ens anfører, der siger fra, når det går over grænsen.
 
Har genset 1. halvleg og ser mit indtryk fra stadion bekræftet. Vanvittigt ringe dommerpræstation. Nedslagtningen af Haugen, som ikke engang giver gult, er måske værst. Men Emil Nielsen kunne med god ret også være smidt direkte i bad for overfaldet på Links - og så er der i flere omgange frispark, Haugen skulle have - men ikke får (kan være fordi, han spiller på det for ofte, but still). Det er så ringe, så ringe.
 
Har genset 1. halvleg og ser mit indtryk fra stadion bekræftet. Vanvittigt ringe dommerpræstation. Nedslagtningen af Haugen, som ikke engang giver gult, er måske værst. Men Emil Nielsen kunne med god ret også være smidt direkte i bad for overfaldet på Links - og så er der i flere omgange frispark, Haugen skulle have - men ikke får (kan være fordi, han spiller på det for ofte, but still). Det er så ringe, så ringe.
Den danske sommer standard mangler stadig en del, måske man skulle overveje fuldtids dommere??
 
Som træner for et Dame Senior hold, så bliver jeg rigtig glad, når tøs og lille pige ikke længere bliver sagt om mandlige fodboldspillere, der filmer og piver. Det er ret markant hvor meget mindre dame senior piver og brokker sig. De gir' og tar' og brokker sig virkelig sjældent. Nå, det var også et sidespring, men jeg så sgu også gerne NP og SH flette næbene og bare tage imod. Når man gir' skal man sgu også kunne tage, og så må det være dommeren og ens anfører, der siger fra, når det går over grænsen.
Gid herrespillerne opførte sig som damerne gør når man ser en kvinde-landskamp. De bruger ikke 25 % af tiden på tude eller brokke sig - de spiller fodbold. Det er indimellem forfærdeligt på herresiden og man burde overveje om det bør ændres langsigtet (kort for film eller overdrivelse).
 
De burde lade sig inspirere af rugby. Kæmpe store mænd, der smadrer ind i hinanden, men står skoleret ved dommeren og siger undskyld.
 
Som træner for et Dame Senior hold, så bliver jeg rigtig glad, når tøs og lille pige ikke længere bliver sagt om mandlige fodboldspillere, der filmer og piver. Det er ret markant hvor meget mindre dame senior piver og brokker sig. De gir' og tar' og brokker sig virkelig sjældent. Nå, det var også et sidespring, men jeg så sgu også gerne NP og SH flette næbene og bare tage imod. Når man gir' skal man sgu også kunne tage, og så må det være dommeren og ens anfører, der siger fra, når det går over grænsen.
Jeg synes der var en situation hvor en Lyngby spiller satte to hænder i ryggen på NP og ventede ham i går, der væltede han helt naturligt og rejste sig op igen. Det overraskede mig lidt at han hverken brokkede sig eller overdrev faldet, men måske har han lyttet til Mediano? - Det gav så i øvrigt ikke det gule kort til Lyngby spilleren som det burde.
 
Var undervejs virkelig irriteret over manglende gule kort. Frygtede at det kammede over eller blev afgørende på anden vis. Men der var i hvert fald 3 soleklare gule kort, der ikke blev givet. Derudover et par andre, der kunne have givet. Det var bemærkelsesværdigt ensidigt, at Viborg-spillerne slap.

Skubbet til Poulsen og slagtningen ifbm. det annullerede mål samt den afbrudte friløber burde klart have kostet.
 
Top