New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl Superliga 22/23: R6 FCM - AGF, lørdag d. 20.08.2022 kl 16.00

Fejl Superliga 22/23: R6 FCM - AGF, lørdag d. 20.08.2022 kl 16.00
Jeg tror FCM spiller med deres små, hurtige spillere.. Jeg frygter ikke Kaba (ret meget), men Dreyer og Isaksen tror jeg kan gøre ondt på os..
Jeg tror kampen i morgen kommer til at indeholde mange mål.. 3-3 er et skarpt bud 😎😄

Det tror jeg også - det var umiddelbart mit valg, hvis jeg var træner for dem. Jeg så nu helst Kaba, så der ikke bliver løbet alt for stærkt og hurtigt rundt om TK, Tingager og Bisseck.
Frygter de bliver udfordret på det hurtige samspil mellem Isaksen, Sisto og Dreyer. Tænker NP bliver nøglen, til at få dæmmet op i mellemrummet og sikre de ikke får for god plads til at spille deres spil.
 
Statistikere vil dog henlede opmærksomheden på, at vi MED Anderson på holdet har et pointgennemsnit på 1,33, mens vi UDEN Anderson ligger på 3,0. Jeg deler bare de tørre facts ;) Vi skal nok klare os i Herning.
….det må være i denne sæson alene ;)
 
Eksperten Peter Sørensen er ikke imponeret over de seneste kampe.


Vigtig pointe fra Tingager som jeg håber de husker😉
Alligevel mener forsvarsspiller i AGF Frederik Tingager, at man ikke må undervurdere FC Midtjyllands kvaliteter.

»Vi har før haft gode kampe i Herning, men i de kampe må vi simpelthen ikke falde ned og stå lavt, så bliver vi straffet. Det er vigtigt, at vi ikke tænker for meget over, at FCM er i formdyk, for de skal respekteres,« siger Tingager.
 
Eksperten Peter Sørensen er ikke imponeret over de seneste kampe.


Vigtig pointe fra Tingager som jeg håber de husker😉
Alligevel mener forsvarsspiller i AGF Frederik Tingager, at man ikke må undervurdere FC Midtjyllands kvaliteter.

»Vi har før haft gode kampe i Herning, men i de kampe må vi simpelthen ikke falde ned og stå lavt, så bliver vi straffet. Det er vigtigt, at vi ikke tænker for meget over, at FCM er i formdyk, for de skal respekteres,« siger Tingager.

Men når man respekterer FCM for meget, og bliver bange for at tabe, så er der flere hold der netop stiller sig ned...

Så altså det er jo netop det med, at vi IKKE skal respektere dem for meget, men angribe selv, og så spille vores chance.
Vi har vundet flere kampe i Herning på at spille vores eget angrebsspil, og ikke stille os ned.

I foråret 2021vandt vi 1-0 på et mål af PM tæt inde under mål, assist af Links, hvor vi resten af kampen trak os ned og lukkede flot HELT AF.
Det kan man bare ikke forvente at kunne mod Dreyer og co og super form. Tænker man som Lyngby og Horsens skal stikke knive i kroppen på dem også, frem for at se om man kan lave et snitsår, og så danse uden om deres modangreb til tiden render ud.
 
Men når man respekterer FCM for meget, og bliver bange for at tabe, så er der flere hold der netop stiller sig ned...

Så altså det er jo netop det med, at vi IKKE skal respektere dem for meget, men angribe selv, og så spille vores chance.
Vi har vundet flere kampe i Herning på at spille vores eget angrebsspil, og ikke stille os ned.
Jeg tænker også det er det han siger, når han nævner man ikke må stå lavt. Jeg frygter det bare set i lyset af kampen mod Lyngby. Vi skal have rykket det spil frem, så de ikke kommer for tæt på mål. Syntes jeg hørte de havde været “heldige” i denne sæson og scoret på en del chancer som ikke var så store. Det må gerne stoppe i dag🙏

Både Anderson og Haus er blevet klar.
Det bliver vores bænk betydeligt stærkere af
Fedt - det kan sagtens gøre en kæmpe forskel. Håber de er tilbage på fuld kraft og ihvertfald MA kan gå ind i startopstillingen👍
 
Men når man respekterer FCM for meget, og bliver bange for at tabe, så er der flere hold der netop stiller sig ned...

Så altså det er jo netop det med, at vi IKKE skal respektere dem for meget, men angribe selv, og så spille vores chance.
Vi har vundet flere kampe i Herning på at spille vores eget angrebsspil, og ikke stille os ned.
Jeg synes ikke helt Tingagers kommentar giver mening - han må henvise til at vi i nogle kampe har spillet godt, men har stillet os for meget ned og er blevet straffet for det, måske efter vi er kommet foran så siden vi har spillet godt, men så tit kan det vel heller ikke være sket. Men vi skal ikke tænke så meget over deres form, men have respekt for dem, og jeg ved ikke hvorfor det skulle få os til at gå længere frem…

Jeg går ud fra han mener at vi selvfølgelig skal have respekt for dem, men gå ind til kampen med selvtillid og ikke bare stille os ned og at det heller ikke rigtig er en god ide uanset hvad. Vi skal forsøge at presse dem, det er jo også et forsvar og de er også til at tale med på nogle områder selvom vi naturligvis kan få problemer med nogle individualister og hvis presset ikke lige sidder der. Vi skal have sat en hel god kamp sammen her for at få point selvom der er et par hold de sidste par runder der er sluppet afsted med mindre.
 
Ja, Kurmis sparsomme spilletid på det seneste skyldes en skade. Men bemærk også, at der er udtaget 21 mand. Kunne godt forestille mig, at Anderson er mere end tvivlsom desværre.
Anderson ser desværre ud til at få nogle underlige skader, jeg har endnu ikke set at han er udgået af en kamp pga. en hård tackling eller andet, skaderne kommer altid uventet efter en kamp hvor der ikke var nogle problemer? Det virker underligt, og kunne desværre godt tyde på at hans fysik ikke kan holde til fordbold på topniveau, men eftersom AGF klapper i som en østers, er det vanskeligt at sige.
 
Anderson ser desværre ud til at få nogle underlige skader, jeg har endnu ikke set at han er udgået af en kamp pga. en hård tackling eller andet, skaderne kommer altid uventet efter en kamp hvor der ikke var nogle problemer? Det virker underligt, og kunne desværre godt tyde på at hans fysik ikke kan holde til fordbold på topniveau, men eftersom AGF klapper i som en østers, er det vanskeligt at sige.

Ja det lader til at han spiller ca. 3 kampe, og så er ude 1-2 kampe, nærmest stabilt...
 
Oliver Lund er blevet sorteret fra, og Anderson starter ude:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Haugens teknik er skal jeg være sød og sige et on going forbedringsprojekt.
 
Teknik er en ting. Men han skal spillere meget mere simpelt. Sikre afleveringer. Spil og søg frie rum. Offside sikkerhedsmargin.
 
Teknik er ligesom at kunne læse, det er en forudsætning for utrolig mange ting i fodbold. Det nytter ikke meget, han er aggressiv eller finder de rigtige positioner, hvis han ikke kan tæmme en bold eller lave et simpelt træk uden at det bliver for langt. 20 minutter inde og han har gjort begge ting, igen.
 
Vi skaber absolut ingenting, men FCM vader trods alt heller ikke i chancer og der står 0-0, så det kan selvfølgelig stadig gå begge veje. FCM er gået ned til sidst i de sidste kampe, men vi har også haft lidt problemer i anden halvleg, så det ændrer heller ikke så meget på det. Uwe må gerne lige vise at han kan korrigere noget så vi får lidt bedre fast.

Mht teknik så er det rigtigt at det ikke er Haugens spidskompetence baseret på de foregående kampe, men på den her optrampede bane er alle på en eller anden måde også lidt undskyldt.
 
Vi startede godt i det første kvarter. Herefter har FCM været bedst. Vi skal holde mere i bolden, men også passe på at banen ikke gør at man laver et dumt boldtab.
 
Top