New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Kamptråd Superliga 23/24: Runde 19: AGF - FCM, søndag d. 25.02. kl 18.00

hvordan ender kampen?

• Total voters
    78
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 23/24: Runde 19: AGF - FCM, søndag d. 25.02. kl 18.00
Selv FCK kan nu se købmandsskabet i at bruge egne store talenter.
Ja, men spørgsmålet er så, om det 'selv' er FCK, der nu kan det, eller om det er os, der får svært ved det. Det er en af de ting, jeg er allermest spændt på at holde øje med de næste 2-3 år (og jeg er med på, at der kan gå endnu flere år, før vores talenter for alvor presser sig på, men jeg forventer også virkelig gode årgange fra om 1-2 år med de indkøb vi så småt er begyndt på).

FCK har en kæmpe fordel ved både at kunne købe langt bedre etablerede spillere og de mest højtprofilerede talenter, så er talenter alt andet lige bedre og kommer ind på hold der bedre kan kompensere for eventuelle mangler. Vi skal også have forbedret begge dele, men finde en balance når det måske koster lidt mere at bruge talenterne. Forhåbentlig kan vi starte med at have nogle kampe hvor vi bedre føler vi kan skifte dem ind uden at risikere for meget. Hvis de er på niveau med fx TK tror jeg nok vi skal få dem ind, bare ikke voldsomt mange af gangen.

Kun på AGF Forum kan en kamptråd mod FCM blive så Meta at den drejer sig om talenter hos FCK
seth meyers lol GIF by Late Night with Seth Meyers

FCK har en kæmpe fordel ved både at kunne købe langt bedre etablerede spillere og de mest højtprofilerede talenter, så er talenter alt andet lige bedre og kommer ind på hold der bedre kan kompensere for eventuelle mangler.

Tilsvarende er kravene til succes også markant højere. Ja, vi kan ikke endnu hente talenter fra øverste hylde som FCK men må en hylde eller 2 ned men kravene er heller ikke de samme hos, hvor det stadig primært handler om at komme i top 6, nå langt i pokalen og prøve at forbedre de pauvre europæiske resultater.
Med fare for at lyde som en ødelagt pladespiller, så handler god talentudvikling først og fremmest om mod til at spille med dem.

Jeg er helt med på, virkeligheden er mere kompliceret end som så men kogt helt ned hvor alle undskyldninger er fjernet, så får man aldrig udviklet et talent uden fornuftig med spilletid.

Akoto er også noget ramt af han stort set ikke har fået trænet ordenligt i opstartsfasen
Var det ikke samme problemer i efteråret? Han nåede ikke en længere periode uden setbacks og dermed ikke at komme i optimal kampform. Det bliver svært at tilspille sig en plads, hvis han ryger tilbage, hver gang han nærmer sig startelleveren.

Tilsvarende er kravene til succes også markant højere. Ja, vi kan ikke endnu hente talenter fra øverste hylde som FCK men må en hylde eller 2 ned men kravene er heller ikke de samme hos, hvor det stadig primært handler om at komme i top 6, nå langt i pokalen og prøve at forbedre de pauvre europæiske resultater.
Med fare for at lyde som en ødelagt pladespiller, så handler god talentudvikling først og fremmest om mod til at spille med dem.

Jeg er helt med på, virkeligheden er mere kompliceret end som så men kogt helt ned hvor alle undskyldninger er fjernet, så får man aldrig udviklet et talent uden fornuftig med spilletid.
Men vi møder de samme modstandere, derfor er der mere at give af så at sige. Hvis FCK mødte Vejle i sidste runde i en situation a la vores hvor der er en ny spiller og en reserve i forsvaret og på defensiv midt, så er både den nye spiller og reserven i forsvaret på et væsentlig højere niveau (generelt set) og så er det nemmere at have modet til at spille med et talent foran dem, som så også vil være bedre end vores (Beck i det her tilfælde.) Skulle det ikke helt fungere kan de skifte bedre spillere ind (eller talentet kan i det mindste komme ind når sejren er sikret.) Ja, der er højere krav om sejr, men ikke så meget højere end for os ift hvor stor deres økonomiske forskel er til Vejle ift vores. Hvis vi skal kæmpe om medaljer skal vi jo ikke være langt efter. Selvfølgelig skal de stadig beslutte sig for at bruge unge spillere, under Solbakken var det mindre prioriteret, men jeg mener helt klart også de har mere rum til det.

• Like
Reactions: cph
FCK/M/N har ikke skabt deres gigasalg "først og fremmest ved at spille med talenterne". De har på hver deres måde skabt et ekstraordinært rekrutteringsgrundlag. Måske kan man sige det om Silkeborg, men de har også andre muligheder end AGF for at give talenterne spilletid.

Men vi møder de samme modstandere, derfor er der mere at give af så at sige.

Ja, men kravene er da stadig markant højere ikke bare i FCK men også i FCM. Det er da alt andet lige "nemmere" at spille i et beskyttet værksted som FCN eller i Silkeborg eller i Viborg end at spille i en klub, hvor alt udenfor top 2 anses som en fiasko.
Bare se Roney. Topscorer for FCK alligevel ofte bænket ja nogen gange ikke engang udtaget til truppen, det kræver da en enorm mentalitet, at håndtere at blive fravalgt selv når man har succes.

Tror du, de salg var blevet en realitet uden de gav talenter spilletid? Hvor mange af deres store talentsalg har ikke fået nævneværdige minutter?
Selvfølgelig har de det. Men det er nemmere at give spilletid til en spiller som er konkurrencedygtig, fx TK, end en som ikke er, fx Daniel Thøgersen. I FCK har de en del TK'er, mens vi har langt flere Daniel Thøgersen'er

Ja, men kravene er da stadig markant højere ikke bare i FCK men også i FCM. Det er da alt andet lige "nemmere" at spille i et beskyttet værksted som FCN eller i Silkeborg eller i Viborg end at spille i en klub, hvor alt udenfor top 2 anses som en fiasko.
Bare se Roney. Topscorer for FCK alligevel ofte bænket ja nogen gange ikke engang udtaget til truppen, det kræver da en enorm mentalitet, at håndtere at blive fravalgt selv når man har succes.
Superligaen er lidt svær fordi halvdelen af rækken stort set er i nedrykningsfare, men ja, du kan godt være et hold der holder sig i rimelig sikkerhed uden samtidig at have ambitioner om toppen og dermed have frihed til at spille flere talenter. AGF skal ligge lige i slipstrømmen af FCK, men på et budget der væsentligt tættere på bunden end på FCK, det er en fiasko at ende udenfor top-6, men afstanden til nummer seks er meget lille og formentlig også til nummer syv når AaB rykker op. Forsimplet i tal: Hvis FCK ofrer 10% i kvalitet på en position imod Vejle er de stadig langt bedre end dem, sådan er det ikke for os. Deres lidt dårligere talent til sådan en kamp ville måske være en profil for os og de kan vælge primært at spille dem mod de lidt dårligere hold i starten. Derfor vil det også hjælpe os hvis vi kan øge afstanden ned til de dårligste hold i rækken.

Selvfølgelig har de det. Men det er nemmere at give spilletid til en spiller som er konkurrencedygtig, fx TK, end en som ikke er, fx Daniel Thøgersen. I FCK har de en del TK'er, mens vi har langt flere Daniel Thøgersen'er

Ja, tror vist heller aldrig jeg har sagt andet. Jeg har til gengæld kritiseret, AGF for manglende talentsatsning og for at give for lidt spilletid og uden spilletid er det umuligt at sige om talentet er der.

Knoester var på vej tilbage og har fået et lille " setback ".....Akoto er også noget ramt af han stort set ikke har fået trænet ordenligt i opstartsfasen, og Stiften forventer Bejmo tilbage i 3-mandskæden og Links og Kahl på kanterne - Kahl havd ejo karantæne mod Vej

Det eneste jeg savner for Uwe er noget mod med de unge engang i mellem.. Forhåbenligt dropper vi at spille med forkerte vendte backs. Prøv nu Bach

Det eneste jeg savner for Uwe er noget mod med de unge engang i mellem.. Forhåbenligt dropper vi at spille med forkerte vendte backs. Prøv nu Bach
Problemet lige her er bare at Bach også er til venstre så vi har tre til VWB, men mangler ind imellem en til HWB hvis Beijmo skal ind mere centralt som det tyder på er tilfældet mod FCM. Men man kunne måske vælge at spille med Andersen der i stedet for at flytte Links over, så passer argumentet. Det er så ikke den nemmeste kamp at skulle starte i, men forhåbentlig kan han snart det hvis ikke på søndag.

Hvis FCK ofrer 10% i kvalitet på en position imod Vejle er de stadig langt bedre end dem, sådan er det ikke for os. Deres lidt dårligere talent til sådan en kamp ville måske være en profil for os og de kan vælge primært at spille dem mod de lidt dårligere hold i starten. Derfor vil det også hjælpe os hvis vi kan øge afstanden ned til de dårligste hold i rækken.
Det tror jeg er pointen i forhold til at få talenterne bragt frem, når Superligaen er så lige, er det vanskeligt at bruge f.es. Sauer særligt ofte uden at det går ud over resultaterne. Selv det ene af holdende på nedrykningspladserne, spiller vi lige op med, og indtil det er muligt at vinde sådan en kamp på 90%, er det vanskeligt for Uwe at skaffe resultater med for mange talenter i start 11. Samtidig har der heller ikke været kampe hvor der var ro på, og et par måls forspring med 20-25 minutter tilbage, og så kan de heller ikke rigtigt bruges som indskiftere, uden at risikere pointtab.

Enten skal talentet være i TK klassen, eller også skal der skabes så stor niveauforskel til de nederste klubber, så det ikke gør noget at bruge talenter. FCK starter med en del mælketænder, men slutter ofte kampene næsten helt uden. Det er vel kun Jelert, som er et talent i TK klassen, der får lov til at spille fuld tid af og til.

FCM og BIF gør vel lidt det samme i denne sæson, ud af de 22 startende var det kun de to kanter i FCM der kan kategoriseret som talenter af egen avl:
1708704455375.png1708704351923.png

Nå PM - skal vi ikke gøre som vi plejer.

Du får hug efter en sløj indsats og når vi fans har fået kørt forhåbningerne i sænk, så sparker du boldene i kassen 🙏 ;)

Se lige den assist fra Links efter 52 sek. - den er køligt lavet(y)
Flere af dem tak!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Midtjyllands tilskuertal er aldeles imponerende i mine øjne - ude såvel hjemme.

Herning Kommunes areal er tre gange så stort som Århus Kommunes, men den har kun 90.000 indbyggere mod vores godt 360.000.

Der er elendig offentlig transport, så bajer og fodbold kan ikke forenes for den, der trækker det korte chaufførstrå.

Jeg afskyr klubben på ondt og ondt, men må erkende, at de dersens uldjyder åbenbart kan noget, som vi først er ved at lære.
Mesterskaber, pokaltitler, europæisk fodbold hver sæson og store transfers betyder naturligvis ultra meget. Det har de bare været rigtig gode til de sidste 20 år eller sådan noget.