Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Superliga: Randers - AGF, mandag d. 20.09.20 kl. 16.00

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Var det 100 mio prisen var på Grabara sidste år?

Men man kan da godt prøve at give AaB et "Patrick Olsen"-tilbud. De virker jo ret opsatte på at få penge ind i disse tider. Forvent bare ikke at Rinne brænder ligaen af i et omfang, så AGF-fans bliver imponerede.
@SteenA
Vi har vendt emnet/snakken før.
Prisen på en spiller, og så hvad en frikøbsklausul siger, er ikke 1:1 samme.
Hvis LFC havde en frikøbsklausul på 100 mio kr, kunne det ganske enkelt være for at undgå konstante bud/lokkende forhandlinger/distraheringer over for Grabara. Hvis en klub vil lægge boksen, så er det en anden sag. At sætte en sådan prisskilt/klausul på kan give arbejdsro. At Messi kostede 2-5 milliarder at købe fri betyder heller ikke, at han koster 2-5 milliarder lige nu, såfremt Barca selv gerne ville sælge ham nu med 1 år tilbage.

Hvis Grabara er "droppet" af LFC/har fået løbepas, så kan prisen være omkring 15-20 millioner, sådan som EB vist var ude at sige at han kunne købes/hentes for efter Huddersfield. Det er nok mere Grabaras drømme/ambitioner/lønkrav der gjorde et AGF-skifte umuligt, mere end vores evne til at lave en stor transfer som et enkeltstående tilfælde.

Grabara er på vej til PAOK som skal spille Champions League (eller er han skiftet?) https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/medie-kamil-grabara-kan-vaere-paa-vej-til-graekenland
Så altså det er jo noget helt andet end det vi kan tilbyde.

Holmertz

Well-known member
Har lige genset målet 5-10 gange og jeg vil mene, det er et ret kollektivt ansvar. Juelsgaard og Tingager er i hvert fald ikke afstemte og ingen af dem følger med tilbage i feltet (sammen med Randers-spillerne) da bolden bliver slået højt og langt tilbage i feltet. Især Juelsgaard vælter, som andre har været inde på, rundt og får først skubbet til Tingager inden han vælter tilbage og ind i Eskelinen. Og ingen af spillerne bagerst i feltet går på kroppen af Kamarah, så han ret ugeneret kan heade til bolden. Eskelinen er dog heller ikke frikendt og får truffet en forkert beslutning om at gå ud efter bolden. Med så mange spillere i det lille felt vil jeg mene han skal blive på stregen og selvom han ikke var ramlet sammen med Juelsgaard, ville han have haft svært ved at nå bolden.

Summa summarum, så er det nok ret usandsynligt, at der med det antal dødbolde, der blev hældt ind i feltet og med to udskiftninger blandt centerforsvarerne, ikke vil ske fejl. Denne kostede så et mål, men hvem ved om der ikke blev begået andre fejl på andre dødbolde, som vi bare slap godt fra.

Ift. Eskelinen så synes jeg desværre han har taget lidt et skridt tilbage her i starten af sæsonen. I slutningen af medaljespillet virkede han mere rolig og konsekvent i sine beslutninger. Håber det kommer igen, for lige nu er der lidt for mange indgreb der virker halvhjertede og/eller usikre. Grabaras største styrke var næsten den ro han udstrålede og den konsekvens han lavede sine indgreb med. Det er dog svært at sige, om den udstråling reelt gav nogle point eller om det bare var fedt at se på - den slags er jo lidt svært at måle i diverse statistikker - men vi tilskuere har nok nemmere ved en målmand der virker enormt overbevisende i sine indgreb, selvom der også kommer en hjerneblødning eller to, end en der fremstår mere usikker. Også selvom slutproduktet er det samme.

Winther

Administrator
Det tror jeg sagtens du kan få ret i, men det kan godt være at vi skal overveje at forfine vores strategi med at udvikle unge spiller lidt, så det ikke omfatter vores målmand. Det er bare en meget ensom og udsat plads på holdet. Man kan ikke langsomt spille sig ind med små indhop i kampene og hver fejl afregnes kontant. Hvis vi skal være et tophold i årene der kommer, så bliver vi nødt til at satse på rutine i målet. Nu har vi dog brugt tid og ressourcer på Eskelinen, så det giver nok mest mening at fortsætte med ham, til vi skiber ham afsted til en større klub om et par år.
Det er det afgørende spørgsmål synes jeg - målmanden skal selvfølgelig have et minimumsniveau nu og her, men i hvilket omfang kan vi acceptere et lidt lavere niveau imod at kunne udvikle spilleren til et muligt stort salg? Når DN forsvarer Eskelinen med at han har udviklet sine evner til at gå ud i feltet, kan det jo også udlægges som en erkendelse af at der var noget der, der ikke har været helt godt nok. Det kan godt være Eskelinen efter det første år er deroppe hvor det ikke giver mening at skifte, og det måske heller ikke lige er til at leje ham ud pludselig, og det er også fint nok hvis han her i løbet af efteråret viser den sikkerhed der lukker diskussionen. Kampen i går syntes jeg faktisk var på vej til at blive en helt igennem fin kamp, uden behov for mange redninger, men med sikre hænder når der var behov for det. Jeg er dog ikke vild med strategien lige netop på målmandsposten hvor det er så meget enten-eller, hvor erfaring har meget at sige og fejl så let koster mål, og hvor der, trods lidt udvikling de seneste år, traditionelt heller ikke hentes de største transfers - men hvor de så også kan betragtes som unge et år eller to senere. Så altså med mindre det er et virkelig stort talent der er forud for sin udvikling, skulle man måske gå efter en der lige har et år eller to mere erfaring på højt niveau, hvis ikke allerede helt etableret og så vil der også stadig kunne laves et salg. Og holder han det høje niveau men ikke kan sælges pga alder gør det heller ikke noget med en gennemgående figur i klubben på den position.

White Stripes

Active member
For mig er det ret klart, at Eskelinen ikke har niveauet til AGF. Så jeg håber og forventer, at PC er på jagt efter en opgradering.

Vi har et stærkt hold med ét svagt punkt. Det går ikke, hvis vi skal manifestere os i toppen de næste år.

Winther

Administrator
For mig er det ret klart, at Eskelinen ikke har niveauet til AGF. Så jeg håber og forventer, at PC er på jagt efter en opgradering.

Vi har et stærkt hold med ét svagt punkt. Det går ikke, hvis vi skal manifestere os i toppen de næste år.
Nu fik jeg ikke set hele optakten i går, så jeg ved ikke om der var interview med PC og nogen opdaterede udmeldinger at læse mellem linjerne på, men min tolkning er ellers at vi i hvert fald er interesserede i en målmand hvis det er en der kan løfte niveauet tilstrækkeligt. Der har været lidt rygter om Grabara og Grytebust, men PC har afvist Grytebust, men ikke rigtig at vi slet ikke kigger. Jeg synes heller ikke det giver mening at hente en der er marginalt bedre nu og her men uden stort udviklingspotentiale, som Eskelinen overhaler i løbet af sæsonen, det skal være en topholdsmålmand hvis det er.

White Stripes

Active member
@ Winther

Helt enig. Det kan blive en dyr omgang at skifte ham ud, men jeg kan ikke længere se noget alternativ til en klar forstærkning på målmandsposten.

Mon ikke PC slår til, hvis der kommer en mulighed for at lave en løsning som med Grabara?

SteenA

Well-known member
Nu fik jeg ikke set hele optakten i går, så jeg ved ikke om der var interview med PC og nogen opdaterede udmeldinger at læse
Nej, ingen interviews med PC (han havde sikkert travlt med at tale med en ny målmand). Men man havde et lidt kulørt indslag, hvor PM og NP sad med billeder af hele truppen og skulle pege forskellige arketyper (af Eurosport kaldet ærketyper) ud. Mest af alt gav indslaget et indtryk af en trup i harmoni:

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f...etyperne-i-agf-truppen_vid1355522/video.shtml

Winther

Administrator
Nej, ingen interviews med PC (han havde sikkert travlt med at tale med en ny målmand). Men man havde et lidt kulørt indslag, hvor PM og NP sad med billeder af hele truppen og skulle pege forskellige arketyper (af Eurosport kaldet ærketyper) ud. Mest af alt gav indslaget et indtryk af en trup i harmoni:
Det kan være de mest tager hjemmeholdets sportschef, men ret beset er der heller ikke så meget nyt at spørge ham om. Forhåbentlig skal udspørges lidt igen næste gang og så begynder vinduet jo også efterhånden at lukke sig lidt.

Jeg så indslaget med kortene og det er selvfølgelig mest lidt sjov, men gav et positivt indtryk. Det virker helt bestemt harmonisk og at de står sammen og alle bliver hørt og det kommer jo også til udslag på banen. Som de snakkede om efterfølgende er det bemærkelsesværdigt at Backman ikke blev nævnt som leder eller faderfigur og det er nok rigtigt at det har noget at gøre med at han har været ude af holdet, men sikkert også at der er flere der kan nævnes og så er det ikke så mærkeligt det i første omgang er PM. Gravesen fik talt Højer gevaldigt på landsholdet, jeg ved ikke hvor megen indflydelse det har, men det ville simpelthen være fantastisk at have en landsholdsspiller der repræsenterer AGF.

Dichio

Well-known member
haha ja det er urealistisk med mindre man får lavet en aftale hvor Liverpool fx beholder 50% ejerandel i ham og vi får ham til symbolsk pris for at udvikle ham, og så 117 klausuler der tager højde for alt. Nej den er død.

Ja Rinne kan i teorien lade sig gøre, men enig tror heller ikke han vil stille nok tilfredse, og AaB tør heller ikke sælge en mere til AGF. Rinne vil ud af DK. Nej går ikke hjem.... Rønnow tror jeg også kun teoretisk på.

Det var nok mere med tanke på at sprænge banken for et eller andet godt, men der er ingen garantier for at gode spillere får succes. Ligefør vi skulle have snuppet Jova igen haha. Måske ikke bedre, men dog mere karisma og derfor likeable hos pressen og fans, så kunne David få arbejdsro

Dichio

Well-known member
Ja ville vær fedt hvis Højer bare når en landskamp mens han er i DK - det giver noget til klubbens CV ift transfers og storytellling

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Hausners karantæne er vist endt med at hedde 1 dag + så mange point at han får karantæne ved næste advarsel.

Fedt hvis han kan vente med dag 2 til Backman er klar igen.
Jvt stiften-medarbejdere som har undersøgt hos DBU på twitter.

Winther

Administrator
Hausners karantæne er vist endt med at hedde 1 dag + så mange point at han får karantæne ved næste advarsel.
Hvis han så får den i første kamp han er tilbage, vil det næsten være værre end bare at tage to kampe ude i træk, men hvis Backman er meget hurtigt klar hjælper det selvfølgelig på det. Vi får nok ikke meget at vide om det, lige nu er Lassen vel pludselig ret tæt på spilletid.

FRED

Active member

Fedt hvis han kan vente med dag 2 til Backman er klar igen.
Jvt stiften-medarbejdere som har undersøgt hos DBU på twitter.
Ifølge Søren Frederiksen (kommentator og journalist hos TV3 Sport), er det en fejl og Hausner har 2 dages karantæne. Dennis Bjerre retweeter Søren Frederiksen, hvilket jeg ser som om han er enig med de 2 dage

Se evt. her https://dbu.dk/resultater/pulje/334856/karantaener

Dichio

Well-known member
Synes stadig den er langt værre end Eske og er det faktisk Tingager (?) som bakker væk i ingenting istedet for at screene Kamara?
Nej det kan da ikke være Tingager? Albert?

Nå uanset er de alle 3 tilgivet.

PO er bagved og Julle kan måske også gå på kroppen af ham, men prøver at flytte sig for Eske. Alt går bare galt for de 3 der.

1:10 henne

Martin Hansen

Well-known member
Synes stadig den er langt værre end Eske og er det faktisk Tingager (?) som bakker væk i ingenting istedet for at screene Kamara?
Nej det kan da ikke være Tingager? Albert?

Nu skrev du direkte, Hausner kostede os sejren, ikke hvem som lavede den største fejl. Det første bliver en umulig pseudodiskussion, mens det sidste er fair at have en holding til.
Hvis jeg skal være hård ved dig, så hører sådan en påstand til på Mtac og Facebook ;).

Dichio

Well-known member
Haha ja du har sgu ret der Martin - den slags jeg plejer at være efter på mtac haha - jamen er heller ikke fejlfri, skal jeg da være den første til at indrømme. Elsker Hausner men har faktisk længe irriteret mig at han river for meget i trøjen, slet ikke nødvendigt for så hurtig og dygtig en spiller. Han skal på kursus sammen med NP, og lære at gøre de prof ting der i de rigtige situationer. Måske NP allerede har været på kursus - er blevet meget mere afdæmpet.

Den trækker jeg tilbage igen - det var lige hårdt nok dømt. Bare ærgerlig over det. Faktisk allermest ærgerlig over at udvisninger ødelægger fodboldkampe der kunne blive gode.

Synes man skulle lave en regelændring, hvor man tildeler straffespark eller frispark som en slags 3-meter istedet for alle de latterlige gule og røde kort. Og istedet bruge dem til når spilleren går så langt over stregen at han skal bortvises oveni.

Det må kunne gøres bedre - ligesom da vi afskaffede tilbagelægninger. Tænk hvis AGF havde kunnet det i går. Så havde vi ikke lavet andet.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Helt vild kamp af Kong Patrick. Mindede mig om Kong Leonidas, der holdt stand mod horder af hærdebrede randrusianere. Viftede dem af. This is Aarhus!
Leonidas-mortensen.png

Senest redigeret:
Ifølge Superstats har Hausner kun fået strafpoint til en dags karantæne: 34 styk, hvor næste karantæne falder ved 36. Det vil sige ved næste gule kort uanset hvor mange point det bliver bedømt til. Jeg har ikke oplevet fejl i Superstats’ informationer om karantæner og strafpoint, så det holder nok. De slynger ikke bare ud, at Hausner har 34 point, hvis han ikke rent faktisk har 34.

SteenA

Well-known member
Superstats har også Hausner ude både i runde 3 og 4 nu. Jeg tror egentlig altid at et direkte rødt kort medfører to spilledages karantæne. I dette tilfælde er det dog nærmest tre dage han får, da der blev spillet mere end 90 minutters fodbold efter udvisningen.

KARANTÆNER I SUPERLIGAEN
NavnKlubDatoKampRunde
Sebastian HausnerAGF27.09.20AGF - OB3
Tim PricaAaB27.09.20SDR - AaB3
Bjarke JacobsenAC Horsens27.09.20BIF - ACH3
Sebastian HausnerAGF04.10.20AaB - AGF4

?stblokken

Active member
Hvis Hausners forseelse giver 6 point + 30 for direkte rødt, hvad giver så 4 eller 2? Eller er reglen måske at rødt kort altid også giver 6 point for selve forseelsen. Jeg fatter det ikke.

Hvad giver et gult kort for at trække en mand ned med hænderne midt på banen? Hvis ikke det skal give det samme som bageste mand, hvorfor så dele det op. Det er vel hele ideen med de +30 (= mindst 5 gule korts værdi konteret oven i).

Virkelig røv. Backman bliver ikke klar til AaB.