Nyheder

Superligaen 2019/2020

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
S? er det vist nu, at man skal s?tte penge p?, at S?nderjyskE-OB her klokken 18 slutter 0-0. S? er OB sikker p? at vinde puljen - og S?nderjyskE vil have reddet livet og sendt Lyngby i playoff mod Hobro.
[member=113]Jakob Marschner[/member]? 

Jeg har F?R kampen sat penge p? S?nderjyske. Jeg tror simpelthen p? at de har f?et et stort boost af den finale-triumf, og OB er mentalt allerede videre til EL-playoff og sparer nok kr?fterne da de nok ikke vil k?mpe blodstungt for at m?de Randers frem for Horsens, n?r de ikke selv er herre over hvem det bliver.

Den giver odds 2,40 p? S?E.
Men jeg sidder selv og t?nker at mit odds nok ikke g?r hjem. 

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1593874653 sagde:
Jeg har F?R kampen sat penge p? S?nderjyske. Jeg tror simpelthen p? at de har f?et et stort boost af den finale-triumf
 Det er ofte den virkning alkohol har ;)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Det er ofte den virkning alkohol har
wink.gif

[member=37]SteenA[/member]?

Haha nemlig  Jeg tror bare OB sparer sig mere end S?nderjyske g?r i dag. Og jeg har lige vundet penge p? at PL-spil, s? det g?r nok at jeg har en 50'er p? S?E/Arsenal/Liverpool -1Den skal Arsenal nok smide for mig alligevel :D

K?ft det har ikke v?ret fedt at v?re Arsenal-gut i denne s?son. Normalt skal jeg kigger derover n?r det ikke g?r godt for AGF, og det har v?ret lige ved og n?sten for AGF/Arsenal ift top 6 og top 4/5 de sidste par s?soner. Nu ligger AGF s? der hvor jeg dr?mmer om, og s? overlever jeg fint en lortes?son for Arsenal i det engelske. Intet kan konkurrere med min k?rlighed til superligaen og AGF alligevel. Heller ikke landsholdet. (selvom man selvf?lgelig er fuldt ud opbakkende n?r de spiller etc)

Tog pengene f?r tid da jeg kun stod til at vinde 70kr ekstra for S?E-sejr, men tabe det hele hvis de ikke gjorde. Underligt god handel.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
N?, nu f?r du ret alligevel, Stig. 1-0 til S?nderjyskE. OB skal nu score to, hvis Lyngby ikke skal v?re d?mt til playoff mod Hobro.

EDIT: Hovsa, der kom det f?rste allerede. Skal det blive 1-1 i stedet for den oplagte 0-0 vi havde p? tegnebr?ttet?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Jakob Marschner date=1593884483 sagde:
N?, nu f?r du ret alligevel, Stig. 1-0 til S?nderjyskE. OB skal nu score to, hvis Lyngby ikke skal v?re d?mt til playoff mod Hobro.

EDIT: Hovsa, der kom det f?rste allerede. Skal det blive 1-1 i stedet for den oplagte 0-0 vi havde p? tegnebr?ttet?
 Ha! Sad lige pr?cis og t?nkte, at nu skulle jeg fandme ikke have solgt kuponen... S? "godt" for mig at OB fik et tilsvarende kludem?l bagefter :D Solgte ogs? min kupon med Arsenal-sejr da jeg s? Pepe m?tte blive hjemme, men de f?rer 1-0 med et kvarter igen. S? en lidt underlig oddset-dag for mig. Er dog i overskud. 

Spiller for sm? bel?b, s? det g?r uanset hvad.
I morgen vinder jeg penge med mindre AGF vinder p? et par andre kuponer. Ofrer hjertens gerne de kuponer for en sejr. Blodpenge er dog noget jeg aldrig har kunne f? mig selv til at jagte, men nu vil jeg fandme have guld eller point. Er tr?t af at tabe penge OG point p? samme tid :D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Nuvel: 

Tillykke til S?nderjyske med overlevelsen. OB kan ikke hentes p? 1.pladsen i sidste runde, s? det er 100% sikkert ogs? at S?E slutter 2'er. Det betyder at 1. pladsen i gruppe 1 g?r automatisk i semifinalen i EL-playoff. Lige nu er det Horsens der ligger 1'er, og de er 4 point Randers, som dog har en kamp i bagh?nden mod Hobro i morgen, og et indbyrdes opg?r mod netop Horsens.

Begge hold har det derfor i egen h?nd, mens Horsens kan klare sig med uafgjort i sidste runde selv hvis Randers vinder mod Hobro.
OB m?der det hold der slutter 2'er, som jo lige nu st?r til at v?re Randers. Vinderen skal s? ud i to kampe mod Horsens.

ACH/RFC kan n? at bytte plads. 

Randers har spillet v?rst af alle hold i slutspillet, men de har ikke rigtig haft grund til at yde s? meget. S? de vil formentlig skrue voldsomt op tempoet i de kvart/semifinaler, og is?r i en evt finale mod os.

Man kunne h?be p? OB vs Horsens i semifinalen, da det er to hold vi har en god chance mod, og har et godt tag p?.

Lyngby skal definitivt op imod Hobro om hvem der skal blive den 3. nedrykker.
Personligt synes jeg Lyngby er den klub jeg har det st?rste forhold til (pga. historien), men jeg har mere respekt for det S?nderjyske og Hobro har gjort over de sidste par ?r ift at l?gge p?, og ikke g?re det for millioner de ikke havde som Lyngby har gjort. Jeg mistede alt for Lyngby da de sn?d egne spillere sidst, og da de fors?gte at snyde udenlandske investorer med marketingmateriale med billeder af Brian Laudrup mm, s? t?nker man ligesom bare at de ikke fortjener at fuske sig til en plads som et andet h?rdtarbejdende hold fortjener mere. Og turene med Hellerup Finans.. I GUDER!!!

Omvendt er Hobro bare s?dan et hold som man egentlig godt ved ikke h?rer til I superligaen hvis alternativet er Vejle, SIF eller m?ske endda Viborg (historisk). Men jeg h?ber Lyngby rykker ud i ?r. S? m? Vejle og Hobro vise at de er i stand til at f? andre hold til at l?gge under dem i n?ste s?son. Et bytte af de to med Esbjerg/SIF/Viborg/Lyngby som de fire favoritter giver jo fin mening.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
S?nderjyske kan den 8. juli g? p? sommerferie 3 hele uger f?r de to hold der spiller EL-playoff-finale den 29. juli.......

Det er jo bare knald-fint..... Suk!

De mister muligheden for at g? fra at blive 10'er til at blive 7'er (?konomisk).
OB m?der et hold der har to runder til at hvile.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
P? papiret tr?kker det op til en st?rk 1. division: Esbjerg, Silkeborg, Viborg, Fredericia, Kolding - og enten Hobro eller Lyngby. De to oprykkere skal findes mellem de seks. Det er sv?rt at se en outsider klemme sig forbi alle seks.

Men, men: SIF f?r syv afgange fra start-11 alene p? kontrakter, der l?ber ud. Esbjerg har  h?ngt udsalg-skiltet ud. Hvis Hobro bliver den tredje, er det ogs? en klub med en skr?belig ?konomi.

Nedrykkerne er tre papirtigre, og det kan sagtens ske, at mere end en af dem ikke kommer op i f?rste hug. Hvis klubber som Viborg og Fredericia kan holde sammen p? deres hold, kan det hurtigt se fint ud for dem.

I playoff tror jeg, at Hobro ordner Lyngby. Hobros kurve peger opad, og de m? have tanket selvtillid p? to gange at vende 0-1 til 2-1 i deres afg?rende kampe mod Esbjerg. Lyngby har modsat spillet nogle r?dderlige puljekampe og vekslet en gunstig udgangsposition til at stemple ind til d?dskampene allerede i n?stsidste runde. Det er som om der er b?de momentum, viljen og fornemmelsen af situationens alvor til forskel p? Lyngby og Hobro, og mon ikke det vil b?re igennem, n?r de snart st?r over for hinanden over to kampe?

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1593887981 sagde:
S?nderjyske kan den 8. juli g? p? sommerferie 3 hele uger f?r de to hold der spiller EL-playoff-finale den 29. juli.......

Det er jo bare knald-fint..... Suk!
I det hele taget m? man sige, at ?rets slutspil er blevet lidt af en fuser. Der er ikke meget at spille for f?r de sidste playoff-kampe. Mesterskab og s?lvmedaljer virker afgjort og det er vel kun p? grund af vores gamle historik, at jeg ikke helt vil lukke bronzekampen endnu. Me vi har indtil videre v?ret klart bedre end Br?ndby i denne s?son. 

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
I det hele taget m? man sige, at ?rets slutspil er blevet lidt af en fuser. Der er ikke meget at spille for f?r de sidste playoff-kampe. Mesterskab og s?lvmedaljer virker afgjort og det er vel kun p? grund af vores gamle historik, at jeg ikke helt vil lukke bronzekampen endnu. Me vi har indtil videre v?ret klart bedre end Br?ndby i denne s?son. 
[member=37]SteenA[/member]? 

Alts? dagen f?r en runde, hvor 6.pladsen kan komme 1 point fra 5.pladsen efter at de havde v?ret helt isoleret og afskrevet, og 5.pladsen kan indhente 4. pladsen, og 4.pladsen kan komme 3 point efter bronzen, ligesom 3.pladsen m?der 2.pladsen i en kamp. hvor 3.pladsen kan komme 4 point efter 2.pladsen med 5 kampe igen, der synes du lige at det hele er en fuser, og at der ikke er noget at spille for? :D 

Jeg vil sgu nok gerne lige have de n?ste 2-3 kampe med f?r jeg d?mmer noget som helst. Jeg synes netop at dette ?rs medaljespil (mesterskabskampen undtaget) har v?ret s?rdeles ?ben og sp?ndende. 

Lad os endelig h?be at bronzekampen er lukket om 2 runder. Men den er p? ingen m?de lukket endnu i min optik. 
Og f?r AGF fart p?, s? kan vi sparke d?ren ind til s?lvkampen i morgen. Omvendt kan d?ren for alvor blive sparket ind til bronzekampen hvis vi ikke g?r vores.

Jeg synes det er vanvittigt sp?ndende. BIF spiller endda mod AaB inden vores kamp, s? vi kan potentielt g? ind til opg?ret kl 20 kun 3 point foran BIF, som har en bedre m?lscore end os hvis de vinder og vi taber = BIF har det i egen h?nd igen, ligesom vi selv selvf?lgelig har det. Efter i morgen, kan sidste runde vise sig at v?re afg?relsens kamp (for en stund i hvert fald). Vi skal selv v?re maks 2 point efter BIF inden sidste runde for at have det i egne h?nder, hvis m?lscoren bliver umulig at hente s?fremt vi smider de 6-8 point til BIF, som jo ikke er umuligt.

At de nedre gruppespil fandt det meste af deres afg?relse i 2.sidste runde synes jeg heller ikke er en fuser. 

Ift om vi har v?ret klart bedre end BIF i s?sonen, s? er jeg enig. Men at vi mangler Backmann, Amini og Bundu her i medaljespillet, mens BIF har f?et lukket n?rmest 100% af bagtil (deres store problem op til dette punkt), det giver en indikation om, at de ikke har t?nkt sig at l?gge sig ned. Bliver meget sp?ndende at se om vores 3 profiler vender tilbage, og hj?lper os med at sikre bronzen, eller om det bliver mere t?t end vi bryder os om. 

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Jakob Marschner sagde:
Nedrykkerne er tre papirtigre, og det kan sagtens ske, at mere end en af dem ikke kommer op i f?rste hug. Hvis klubber som Viborg og Fredericia kan holde sammen p? deres hold, kan det hurtigt se fint ud for dem.
Silkeborg har dog en fabrik hvor de kan producere flere.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Jakob Marschner sagde:
P? papiret tr?kker det op til en st?rk 1. division: Esbjerg, Silkeborg, Viborg, Fredericia, Kolding - og enten Hobro eller Lyngby.

En st?rk Nordicbet Liga. Du kan liges? godt v?nne dig til navnet, for n?ste ?r er 1. division landets tredje bedste r?kke 🙄

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
781
Point
43
andrewdk sagde:
Jakob Marschner sagde:
P? papiret tr?kker det op til en st?rk 1. division: Esbjerg, Silkeborg, Viborg, Fredericia, Kolding - og enten Hobro eller Lyngby.

En st?rk Nordicbet Liga. Du kan liges? godt v?nne dig til navnet, for n?ste ?r er 1. division landets tredje bedste r?kke 🙄

Som jeg har forst?et det, er der ikke ?ndret noget p? den led i 20/21. Og er det du skriver ikke kun et forslag fra 2. divisionsklubberne, som skal dr?ftes i n?ste s?son?

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Di Stefano sagde:
andrewdk sagde:
Jakob Marschner sagde:

Som jeg har forst?et det, er der ikke ?ndret noget p? den led i 20/21. Og er det du skriver ikke kun et forslag fra 2. divisionsklubberne, som skal dr?ftes i n?ste s?son?

Den er p? plads fra 21/22
I 20/21 fordeler de holdene via placering i de to 2. divisioner.
Grundet corona passer det med en kort s?son for 2. div med 26 runder.

Ny struktur i 2. Division

S? n?ste ?r hedder det Superliga, Nordicbet liga, 1. division og 2. division.
Alle med 12 hold.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
andrewdk sagde:

Alle med 12 hold.
Det med navnene kan man jo diskutere, det bliver s? ligesom i England, men det er altid noget at man samtidig l?fter det til en landsd?kkende r?kke. Det b?r vel v?re muligt for de 36 bedste hold i landet at rejse et par 100 km l?ngere og der er nok ikke s? mange udefans alligevel. Sportsligt er det mere retf?rdigt at alle m?der de samme modstandere. I ?r var Fremad nok ogs? rykket op i s?dan en turnering uden coronap?virkning af strukturen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Man m? sige det lyder bedre at spille i 1-2 division - end 3-4 division selvom det reelt er det samme.
Der bliver sikkert stor sp?nding fra kommende s?son i alle r?kker - ikke langt fra tophold til nedrykning.

Om det s? er bedre med 16-18 holdsligaer og mere stabiltet ift klubberne ikke konstant rykker op og ned og skal tilpasse ?konomien kan diskuteres. Og det m?ske giver mere plads til talentudvikling. Svaret er nok i virkeligheden, at man vinder og taber lidt p? forskellige modeller.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Winther sagde:
andrewdk sagde:

Alle med 12 hold.
Det med navnene kan man jo diskutere, det bliver s? ligesom i England, men det er altid noget at man samtidig l?fter det til en landsd?kkende r?kke. Det b?r vel v?re muligt for de 36 bedste hold i landet at rejse et par 100 km l?ngere og der er nok ikke s? mange udefans alligevel. Sportsligt er det mere retf?rdigt at alle m?der de samme modstandere. I ?r var Fremad nok ogs? rykket op i s?dan en turnering uden coronap?virkning af strukturen.

Det m? blive 48 hold.
Synes dog 2. division der ud til at blive lidt af en mellemstation med fire nedrykninger og to oprykninger ud af bare 12 hold.
Den bliver nok sv?r at finde ro i.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
andrewdk sagde:
Det m? blive 48 hold.
Synes dog 2. division der ud til at blive lidt af en mellemstation med fire nedrykninger og to oprykninger ud af bare 12 hold.
Den bliver nok sv?r at finde ro i.
Ja, jeg h?ftede mig kun ved at 2. division blev til 1. division, men kan godt se den nye 2. division/fjerdebedste r?kke ogs? bliver landsd?kkende. Det er s? mere eller mindre bunden af den nuv?rende 2. division kan man sige, og de kan m?ske ogs? godt klare en landsd?kkende r?kke.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1593898755 sagde:
Jeg synes det er vanvittigt sp?ndende.
Sp?ndingen er klart bundet op til at vi er fans af et hold, som i den grad tr?nger til at f? de medaljer og at vi er vant til at holdet underpr?sterer, n?r det g?lder. Den sp?nding kan jeg da ogs? godt f?lge.

Min betragtning gik mere p?, at det er utroligt, s? meget der allerede er afgjort her flere uger f?r tid. Nr. 1 er en klasse bedre end nr. 2, som igen har et (for) stort forspring til nr. 3. Vi har s? b?de et forspring og et bedre hold end nr. 4, mens nr. 5 er en klasse under nr. 1-4 (i indbyrdes kampe), men til geng?ld er klart bedre end nr. 6 i deres indbyrdes kampe. Skulle nr. 5 og 6 st? til at bytte plads, s? er det nu heller ikke specielt ophidsende. Nedrykningspuljerne er ogs? ret uinteressante inden sidste runde, hvilket er us?dvanligt.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Udgangspunktet bliver tilsyneladende ikke fuld ?bning til n?ste s?son for tilskuere. Havde ikke spottet denne fra JP

8.300 tilskuere m? se AGF-FCK fra l?gterne i Aarhus - AGF - Superliga - Fodbold

Regeringens st?tteparti De Radikale samt partierne i bl? blok havde gerne set, at der allerede nu kunne meldes ud omkring tilskuerkapaciteten til n?ste s?son. Alts? efter august.

Men det kommer ikke til at ske, har Kulturministeriet meddelt. Justitsminister Nick H?kkerup (S) og sundhedsminister Magnus Heunicke (S) vil f?rst i august indkalde partilederne til dr?ftelser af situationen i n?ste s?son, er meldingen.
JP har ogs? talt med 10 GF-fans om hvordan de har det, n?r det g?r godt for GF
?Der er i dagligdagen lidt l?ngere mellem folk, der h?ner mig og griner ad...

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Martinstranger date=1593957401 sagde:
Udgangspunktet bliver tilsyneladende ikke fuld ?bning til n?ste s?son for tilskuere.
Der er jo lige sket en udvidelse op til denne runde. Jeg forst?r godt ?nsket om, at vi kommer tilbage til normale tider. Det ?nske deler vi alle. Men det v?rste der kan ske lige nu er, at vi f?r en runde to med eksponentiel smittespredning, hvor alting skal lukkes ned igen. Lige nu er det sv?rt at planl?gge flere m?neder frem i tiden, men man kunne selvf?lgelig godt offentlgg?re en plan for forventede datoer for de n?ste etaper i forhold til ?bning for fodbold. Lige nu m? vi n?jes med at gl?de os over at v?re foran langt de fleste andre lande i den her gen?bning.

Mulighed for 8.300 tilskuere til hver af de sidste hjemmekampe i slutspillet havde jeg slet ikke set komme for en m?ned siden og jeg synes ogs? at vi vil kunne leve med, hvis det bliver vilk?rene fra starten af n?ste s?son. Faktisk er jeg slet ikke sikker p?, at vi vil kunne tr?kke flere tilskuere end det i de her tider. Men forholdsreglerne i sig selv f?r nok ogs? en del til ikke at gide.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Forstemmende at AaB v?lger at lade profiler som Kusk, van Weert og selvf?lgelig Lucas A. st? over imod Br?ndby i dag og at de samtidig har valgt at vente til n?ste uge (mod AGF) med at lukke flere tilskuere ind. Det virker til at deres sidste s?sonm?l er at pr?ve at sl? os igen.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
SteenA sagde:
Martinstranger date=1593957401 sagde:
Udgangspunktet bliver tilsyneladende ikke fuld ?bning til n?ste s?son for tilskuere.
Der er jo lige sket en udvidelse op til denne runde. Jeg forst?r godt ?nsket om, at vi kommer tilbage til normale tider. Det ?nske deler vi alle. Men det v?rste der kan ske lige nu er, at vi f?r en runde to med eksponentiel smittespredning, hvor alting skal lukkes ned igen. Lige nu er det sv?rt at planl?gge flere m?neder frem i tiden, men man kunne selvf?lgelig godt offentlgg?re en plan for forventede datoer for de n?ste etaper i forhold til ?bning for fodbold. Lige nu m? vi n?jes med at gl?de os over at v?re foran langt de fleste andre lande i den her gen?bning.

Mulighed for 8.300 tilskuere til hver af de sidste hjemmekampe i slutspillet havde jeg slet ikke set komme for en m?ned siden og jeg synes ogs? at vi vil kunne leve med, hvis det bliver vilk?rene fra starten af n?ste s?son. Faktisk er jeg slet ikke sikker p?, at vi vil kunne tr?kke flere tilskuere end det i de her tider. Men forholdsreglerne i sig selv f?r nok ogs? en del til ikke at gide.
Du har ret - 8.300 tilskuere er faktisk supergodt og der bliver nok heller ikke udsolgt. Det vil v?re naturligt, hvis mange v?lger at blive hjemme og/eller er p? ferie.

Heldigvis er klubberne k?rende med tilskuere og kan dermed f? midler i kassen - vi m? bare h?be fremgangen forts?tter og der bliver ?bnet endnu mere:) Der er ogs? nogle sponsorer der vil have valuta for pengene og der skal helst ikke falde for mange fra.

Edit: AGF s?tter faktisk Nordeurop?isk rekord for tilskuere post-Covid-19 AGF s?tter milep?l i aften - AGF Fodbold
Der er s?ledes ingen andre steder i Norden eller i vores n?rmeste nabolande, hvor de har genoptaget fodbolden, at en kamp vil blive overv?ret af s? mange som tilf?ldet bliver i aften.

Og de andre kampe i 3F Superligaen har enten ikke ?bnet for mere end 500 tilskuere eller har ikke haft tilladelse til s? mange som i Ceres Park, der alts? bliver centrum for endnu en milep?l i corona-tiden.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Enig denne gang rammer det AGF, men det er jo et generelt problem som man burde tage h?nd om, s? der er noget p? spil i alle kampe.

Man kan ikke fort?nke klubberne i eksperimenter, n?r der ikke er noget at spille om - og laver man ikke noget om, s? er det trods alt godt for talentudviklingen.

Men man kunne g?re to ting, s?tte ekstra mange pr?miepenge af ift fx sidste 6 spillerunder. Det rammer naturligvis lidt sk?vt, men det er vel lodtr?kningsheld hvem der der m?der hvem. Og fordelene opvejer ulemper.

En anden og mere radikal l?sning var at man kunne medtage 25% af de h?stede point i sidste 6 kampe med over i den nye s?son (med afrunding).Ogs? selvom man spiller i en ny division efter ferien. Igen er systemet ikke fair, men det er lodtr?kningsheld.

Lodtr?kningsheld har vi allerede i selve turneringen, ogs? om man har 2 kampe hjemme mod Bif eller omvendt. Det er i pokalen. Det er ogs? held og tilf?ldigheder om man f?r d?mt offside. Uheld n?r en spiller f?r karant?ne i anden kamp end der hvor forseelsen er beg?et osv osv

Vil man g? helt radikalt til v?rks giver man b?de point og pegne bonus i sidste 6 runder.

Man m? kunne lave nogle simulator modeller for at finde ud af pr?cis hvordan kagen skal sk?res om det skal v?re penge eller point, eller kombi og hvor mange kr og procent.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.499
Point
63
Dichio sagde:
Enig denne gang rammer det AGF, men det er jo et generelt problem som man burde tage h?nd om, s? der er noget p? spil i alle kampe.

Man kan ikke fort?nke klubberne i eksperimenter, n?r der ikke er noget at spille om - og laver man ikke noget om, s? er det trods alt godt for talentudviklingen.

Men man kunne g?re to ting, s?tte ekstra mange pr?miepenge af ift fx sidste 6 spillerunder. Det rammer naturligvis lidt sk?vt, men det er vel lodtr?kningsheld hvem der der m?der hvem. Og fordelene opvejer ulemper.

En anden og mere radikal l?sning var at man kunne medtage 25% af de h?stede point i sidste 6 kampe med over i den nye s?son (med afrunding).Ogs? selvom man spiller i en ny division efter ferien. Igen er systemet ikke fair, men det er lodtr?kningsheld.

Lodtr?kningsheld har vi allerede i selve turneringen, ogs? om man har 2 kampe hjemme mod Bif eller omvendt. Det er i pokalen. Det er ogs? held og tilf?ldigheder om man f?r d?mt offside. Uheld n?r en spiller f?r karant?ne i anden kamp end der hvor forseelsen er beg?et osv osv

Vil man g? helt radikalt til v?rks giver man b?de point og pegne bonus i sidste 6 runder.

Man m? kunne lave nogle simulator modeller for at finde ud af pr?cis hvordan kagen skal sk?res om det skal v?re penge eller point, eller kombi og hvor mange kr og procent.
Som det ser ud lige nu bliver der 5 europ?iske pladser at k?mpe om i de kommende s?soner og ofte er der mindst 4, s? der vil sandsynligvis ikke V?re behov for en ekstra gulerod til nr. 4, 5 og 6

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
664
Point
43
AaB virker som et hold der vil revanchere pokalnederlaget. De l?gger sig bestemt ikke ned.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
swharders sagde:
AaB virker som et hold der vil revanchere pokalnederlaget. De l?gger sig bestemt ikke ned.
Jeg troede ikke de ville spille om det og satte derfor penge p? BIF - det kan vise sig at v?re en fejl, for de kommer ikke rigtig med noget.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
SteenA sagde:
Forstemmende at AaB v?lger at lade profiler som Kusk, van Weert og selvf?lgelig Lucas A. st? over imod Br?ndby i dag og at de samtidig har valgt at vente til n?ste uge (mod AGF) med at lukke flere tilskuere ind. Det virker til at deres sidste s?sonm?l er at pr?ve at sl? os igen.
Det gik heldigvis uden, men Kusk og van Weert kunne nok b?de v?re sat af pga tr?thed og fordi indsatsen ikke var god nok i pokalfinalen. Nu har de stadig en placering eller to at jagte og jeg tror egentlig under alle omst?ndigheder de kommer til at g? efter hva de kan i resten af slutspillet - inklusiv i n?ste runde mod os selvf?lgelig. Efter at have misset pokalen m? de have en trang til at kravle en plads eller to op i tabellen og Friis m? i hvert fald have et behov for vise noget fra b?nken. Lucas Andersen skal m?ske spares og bare g?res klar til n?ste s?son og det er s? det samme for alle, Lad os sl? dem n?ste gang mens Br?ndby og FCN spiller uafgjort, s? kan AaB stadig jagte fjerdepladsen.

Den med tilskuerne tror jeg ikke helt p?. Hvorfor i alverden skulle de ikke ville have tilskuere b?de for at st?tte og holdet og ikke mindst for at f? den ekstra indt?gt? Det m? v?re vigtigere for dem end om AGF eller Br?ndby vinder bronze. Det var jo heller ikke fordi der var s? mange andre der havde fundet ud af at kunne lukke en masse ind - der var 1500 i Haderslev og ellers var det vist kun nogle f? hundrede rundt omkring. Jeg t?nker AaB snarere havde sovet lidt i timen sammen med de fleste andre. Og det er v?rd at n?vne, for jeg tror der er mulighed for at sende noget ros afsted til nogle folk i AGF, der fik sat det hele op s? vi kunne f? tilladelse til lukke omkring 40% af kapaciteten ind.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.499
Point
63
Winther sagde:
Det var jo heller ikke fordi der var s? mange andre der havde fundet ud af at kunne lukke en masse ind - der var 1500 i Haderslev og ellers var det vist kun nogle f? hundrede rundt omkring. Jeg t?nker AaB snarere havde sovet lidt i timen sammen med de fleste andre. Og det er v?rd at n?vne, for jeg tror der er mulighed for at sende noget ros afsted til nogle folk i AGF, der fik sat det hele op s? vi kunne f? tilladelse til lukke omkring 40% af kapaciteten ind.
Nej det var virkeligt vigtigt at det forl?b s? perfekt som det gjorde med +7.000 tilskuere p? et superligastadion igen - det kan forh?bentlig give de bekymrede politikere lidt ro i maven.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom