Nyheder

Superligaen 2019/2020

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
I ?vrigt bliver det interessant at se, hvordan UEFA vil l?se det med at spille kval. som een kamp. Man kunne m?ske forestille sig at Danmark (Aarhus) blev v?rt for s?dan en kamp (eller flere)?

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
SteenA sagde:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1594293754 sagde:
Hvor ses datoerne for n?ste s?sons runde 1?

F.eks. her: 2020?21 UEFA Europa League - Wikipedia

Alle kval. runder spilles som een kamp. Jeg g?r ud fra, at det bliver p? neutral grund - og sandsynligvis uden tilskuere.
1. kvalrunde er den 27. august.

Jeg mener at have l?st at der er tale om en ligep? lodtr?kning der ogs? bestemmer hvem der f?r hjemmebane.
Hvad tilskuere ang?r ved jeg ikke. Har et h?b om at de enkelte landes regler er g?ldende, men det kan godt v?re UEFA synes det bliver lige rigeligt med hjemmebanefordel.

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
347
Point
28
N?r man har siddet og set FCM mod FCK m? man bare konstatere de hold er en klasse over de n?ste hold. Ja, vi har sl?et dem begge, men alle kan v?re Verdensmand ?n aften eller 2. Vi har et p?nt stykke vej endnu. Men vi har forbedret os kraftigt.....

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
SteenA sagde:
Martinstranger date=1594269096 sagde:
Skal man stille bedste hold eller skal man spare spillere - det er det store sp?rgsm?l
Det bedste er vel at have en stor bred trup ligesom AGF, s? man er i stand til at spille kampen p? et godt niveau. Laver man om p? for meget ellee tr?kker sig i n?rkampe, s? opst?r der lige s? let skader. I g?r s? vi Emil Nielsen der m?tte udg? fra Lyngbys kamp med en kn?skade efter 20 minutter (han skulle ellers kun have spillet 1. halvleg) og OB der kun startede med fire normale stamspillere fik Drachman skadet.
Jeg vil i hvert fald gerne v?re fri for at se AGF stort set opgive en kamp p? forh?nd for at hvile nogle spillere. Nu er programmet mere t?t end normalt, men udover at det er tr?ls at v?re tilskuer til og skidt for statistikken, er det heller ikke godt for vindermentaliteten og vel ogs? lidt tvivlsomt ift at udvikle de unge spillere der f?r kampen, n?r de ikke kommer ind p? et velfungerende hold der ligner mere det det plejer.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
KejserJohn sagde:
N?r man har siddet og set FCM mod FCK m? man bare konstatere de hold er en klasse over de n?ste hold. Ja, vi har sl?et dem begge, men alle kan v?re Verdensmand ?n aften eller 2. Vi har et p?nt stykke vej endnu. Men vi har forbedret os kraftigt.....
Ja, ?konomisk er de jo ogs? langt, langt foran. Vi er t?ttere p? FCK den her s?son end vi kan forvente at v?re i de kommende s?soner. Realistisk set er det her maksimum som det ser ud nu, hvor det endda kr?ver en god s?son. Ret beset begr?nser vi heller ikke det forspring i ?jeblikket, men hvis vi kan indhente eller overhale nogle af holdene i subtoppen, kan vi m?ske begynde at arbejde os ind p? dem.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
K?FT DET ER SJOVT....

Der er ikke en kamp-tr?d til FCM-kampen endnu, s? smider den her:
EckFdQOX0AAb1mj

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Lidt Nordicbet-liga:

Vejle er meget t?t p? oprykning og det kan faktisk afg?res i aften. Her 10 minutter f?r tid f?rer Vejle 2-0 i Hj?rring og samtidig st?r der 1-1 mellem Fremad Amager og Viborg ved pausen. I live-stillingen f?rer Vejle s?ledes med 9 point, med yderligere 3 kampe tilbage. S? hvis Viborg ender med at tabe er Vejle oprykket i aften.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Vejle vandt 2-0, men Viborg fik 2-2 p? Amager (de udlignede i 87. minut), s? Vejle er stadig ikke matematisk sikret. Men med 9 point og en m?lscore der er 13 m?l bedre kan vi vist godt ?nske Vejle tillykke med en tilbagevenden til det gode selskab. Lad os h?be at de kan bide sig fast. Gerne p? bekostning af Horsens og Hobro/Lyngby.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
For os er Vejle et meget bedre hold end Viborg at f? op. For Vejle vil spille, og det har vi det jo bedst med. Med Viborg ville vi f? en meget mere defensiv og afventende oprykker, hvor vi med Vejle n?rmere f?r en svagere udgave af FCN. Der b?r ligge seks point og vente p? os i kraft af fysik og kynisme.

Vejle bliver blandt de fire favoritter til de to nedrykningspladser, hvor overleveren i Lyngby-Hobro selvf?lgelig ogs? er imellem. De to sidste bliver Horsens og S?nderjyskE, der begge kommer til at sk?re i spillerbudgetterne. Outsiderne er Randers og OB, hvis en af dem kommer sk?vt fra land eller f?r en lang periode uden sejr, som OB allerede pr?vede i denne s?son. Ingen af top-6 holdene b?r kunne komme i fare.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Vejle er bare en fodboldby og opg?rene mod dem har altid en duft af storhed fra gamle dage og er garanti for mange tilskuere. De er alts? savnet i den bedste r?kke. 

I forhold til nedrykning hvor 1/6 af holdene skal ud n?ste s?son, s? ser jeg kun FCM og FCK som hold der ikke kan komme i fare. Jeg ville gerne tage os selv med, men det kan sagtens blive t?t, hvis vi misser top-6 og medvinden vender. Vi siger farvel til nogle profiler og en vigtig mand i Selles. Det sagt, s? tror jeg da ikke p?, at vi f?r et sammenbrud af Esbjergs dimensioner. Men det bliver en kamp om top-6 igen.

fsc

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
566
Point
63
Jeg har boet i Vejle i syv ?r. Jeg m? indr?mme, at jeg ikke helt forst?r ?fodbold-by hypen?. Der er mange VB fans i pressen i KBH, bevares, og man ser Allan Simonsen og Graver i bybilledet.

Men VB fylder ikke ret meget. Der er n?rmest ingen r?de tr?jer i skoleg?rden eller p? g?gaden - hverken p? kampdage eller ellers.

AGF fylder ti gange mere i Aarhus end VB g?r i Vejle.

Hamborg

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
117
Point
18
fsc sagde:
Jeg har boet i Vejle i syv ?r. Jeg m? indr?mme, at jeg ikke helt forst?r ?fodbold-by hypen?. Der er mange VB fans i pressen i KBH, bevares, og man ser Allan Simonsen og Graver i bybilledet.

Men VB fylder ikke ret meget. Der er n?rmest ingen r?de tr?jer i skoleg?rden eller p? g?gaden - hverken p? kampdage eller ellers.

Mon ikke det er fordi det er flyttet ud i "forst?derne"? Jeg kender da flere kollegaer (festmusikere) der pr?sterer at spille if?rt VB tr?jer, kasketter og hvad har vi. Lumskebugten i Vejle (har spillet der et par gange) er jo ogs? et sted hvor ejeren faktisk er GF fan men har en kamp med sine stamkunder om hvad der skal h?nge p? v?ggene. Jeg er ret sikker p? at et VB placeret mellem 5-7 vil f? byen til at eksploderer.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113

[member=14]fsc[/member]? 
Men folk dukker op p? stadion hver gang. Det er fedt. At de s? ikke vader rundt i tr?jerne i byen eller i skole, det er noget andet. Den del er "bonus" og "kr?mmel".

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Stig AKA Frank Heskj?r sagde:

[member=14]fsc[/member]?
Men folk dukker op p? stadion hver gang. Det er fedt. At de s? ikke vader rundt i tr?jerne i byen eller i skole, det er noget andet. Den del er "bonus" og "kr?mmel".
Mit indtryk er at det vel ret beset ogs? er urimeligt at sammenligne enhver by i landet med Aarhus i den sammenh?ng - men man skal m?ske ogs? huske at Vejle var helt v?k fra Superligaen en del ?r hvor det hele sejlede og s? bare lige oppe at vende igen. Der synes jeg nu ogs? der var et p?nt fremm?de, s? m?ske skal de lige have nogle ?r i Superligaen f?r det for alvor begynder at syde lidt igen. Jeg skifter dem gerne ud med fx Horsens. Man kan have respekt for det de opn?r uden de store midler, men n?r folk i Horsens er ligeglade kan vi andre vel ogs? godt tillade os at v?re det. Og s? er der jo bare noget historik omkring kampene mod VB.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Randers og OB spiller pt EL Playoff kvartfinales f?rste af to opg?r, og stillingen er pt 0-1. 

OB har alts? lavet et udebanem?l, som pt kr?ver at Randers scorer to gange for at g? direkte videre. Udligner de i dag er OB videre ved 0-0 i Odense. Vinder de 1-0 i Odense er der forl?nget spilletid.

Holdene g?r snart til pause, hvor Randers egentlig har v?ret bedst. Johnny Thomsen spillede nok sin sidste kamp i dag, da han m?tte udg? med skade midt i 1.halvleg.

Bliver sp?ndende at se hvem der trikker stikket. For vores skyld vil jeg h?be Randers ryger ud efter de to opg?r.
Den samlede vinder m?der Horsens i semifinalen over to opg?r.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Det bliver PISSE KLAMT for mig n?r en direkt?r for en superligaklub fort?ller fansene at de skal h?be p? at ejerens anden klub i et andet land rykker op....

Ankersen: FCM-fans skal h?be p? Brentford

- Det g?r, at Matthew f?r et meget mere solidt fundament at st? p?, fordi du lige pludselig f?r en milliard ind i tv-penge.
- Det er ikke s?dan, at der kommer en blankocheck p? 100 millioner til Herning, men det er en god ting, for det g?r, at vi m?ske kan tage lidt flere risici og m?ske ikke skal lave profit i transfervinduet.
- Det g?r, at vi kan holde p? spillerne lidt l?ngere. S? det er grundl?ggende en god ting. Hvis man holder med Midtjylland, skal man h?be, at Brentford kommer i Premier League, forklarer Ankersen.
Og fuldst?ndigt konkurrenceforvridende ogs?. B?de for de andre Superligaklubber i negativ retning, og s? ogs? for kvaliteten af PL hvis hold rykker op, f?r TV_penge, og s? kanaliserer dem ud af ligaen p? den m?de... 

Jeg synes SIF har spillet noget fin bold her i for?ret, men jeg har ikke brudt mig om det faktum at Helsing?r og SIF p? den m?de brugte oprykningen til at tjene penge med den fulde accept af at man nok rykkede ud igen. Det giver en d?rligere superliga at SIF ikke hentede flere spillere ind, og at Helsing?r solgte deres bedste spillere inden runde 9 af ligaen.

Hvis de s? oven i k?bet sendte pengene til en klub i et andet land, s? var det jo 100 gange v?rre. 
Og jeg ved godt at Rasmus Ankersen siger at det jo ikke er en check der bliver sendt. Men det er s? godt som. Og forskellen p? at skulle lave overskud eller ej er jo k?mpe stor.

P? den anden side, og den formildnende omst?ndighed: Hvad er forskellen p? det og s? BIF der jo bare g?r det samme hvert ?r, bare uden udenlandske midler. Eller i OB? Alts? de k?rer jo med kalkulerede underskud i ?revis.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
1-1 mellem Randers - OB nu, efter et flot hovedst?dsm?l af Kamara.

OB st?r stadig til at g? videre hvis der ikke scores mere i dag og i Odense.

EDIT: 1 minut efter Randers-udligningen f?r OB et m?l annulleret for offside (korrekt). Mens spillerne er ude og juble over scoringen d?mmer de den offside (SENT), og Randers s?tter spillet igang inden OB overhovedet har en chance for at komme p? plads. T?t p? en lille skandale. Det er sgu ikke h?ndbold det her. Dommeren skal jo s?rge for at spillet er klar til at kunne s?ttes i gang igen.

Randers med Thomasberg i spidsen har stort set ikke lavet andet end at brokke sig hele kampen igennem. De smider sig, spiller som vi kender dem med sm? irriterende ring hele tiden, og slipper afsted med det. Brokker sig til dommeren som jeg sj?ldent har set. NP havde vel f?et 4 advarsler for brok i den kamp.

Og m? jeg s? lige sige: TAK SK?BNE for at vi ikke har Emil Riis. Magen til usympatisk spiller skal man lede l?nge efter, hvis man da ikke kigger p? B?rsting i AaB. De to er sammen med Fisker mine 3 hade-spillere i Superligaen pt.

EDIT 2: Og selvf?lgelig skal det s? netop v?re Emil Riis der scorer for Randers til 2-1..... ?v, burde undlade at skrive den slags.
EDIT 3: Pis, OB rammer overligger. 

Den er IKKE afgjort f?r sidste minut i Odense lader det til.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
Ikke ideelt, men stadig t?leligt. OB kan godt vinde hjemme og har et udebanem?l. Men selvf?lgelig en bet, at Randers kan n?jes med uafgjort nu.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Dichio sagde:
Mon ikke FCM i vanlig offensiv stil, selv har invitereret kendisserne fordi de ved det brander klubben, n?r AHP (eller enhver fan) f?r s?dan en guldfest oplevelse, s? skabes der ogs? b?nd. De store kampe AGF har spillet er vel ogs? der hvor nogen fans udenbys is?r har tabt deres hjerte til AGF.
Kendisser til guldkamp: Se Lie Kaas med milliard?ren | BT Fodbold - [url=http://www.bt.dk]B.T. Nyheder | L?s nyhederne p? bt.dk[/url]

Kristian Jensen er 49 ?r og gl?dende fan af FCM.
Gad vide hvem han holdte med indtil han blev 28 ?r...

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
664
Point
43
0-0 ml FCN og AAB.
Dermed kan FCN ikke l?ngere n? os, og AAB skal have fuld gevinst i de tre sidste kamp for - potentielt - at n? os.
?t s?lle point i aften vil sikre os minimum en 4. plads.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
0-0 ml FCN og AAB. 
Dermed kan FCN ikke l?ngere n? os, og AAB skal have fuld gevinst i de tre sidste kamp for - potentielt - at n? os. 
?t s?lle point i aften vil sikre os minimum en 4. plads.
[member=12]swharders[/member]? 

Og endnu vigtigere. 1 point i de n?ste 3 kampe sikrer en 100% garanti for, at en sejr imod BIF p? sidstedagen giver bronze.
For s? kan BIF max v?re 2 point foran os, og en sejr bringer os dermed over dem.

Alt derover er bonus, og skal jagtes til fulde. For hvorfor ikke?

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Det ville da v?re m?rkeligt ikke at g? efter at vinde resten af kampene og se hvor langt det r?kker, men det er ikke s? afg?rende ikke at kunne ende d?rligere end 4, forskellen mellem 4 og 5 er relevant, men meget mindre end mellem 3 og 4 og jeg vil nok ogs? sige at forskellen mellem 3 og 4 er st?rre end mellem 2 og 3, dog under foruds?tning af at playoff-finalen vindes. Der vil v?re k?mpe v?rdi i at vinde s?lv, det er klart, og dermed sikres den store v?rdi der er i europ?isk deltagelse, men i den udvikling hvor vi i f?rste omgang skal v?re bedst i subtoppen har vi en hel del at miste ved at blive indhentet af et Br?ndbyhold der har solgt ud af profilerne. I det lys skal Br?ndby helst ikke sl? FCK. At det vigtigste er at vi selv vinder siger nok sig selv, men det m? meget gerne ?ge afstanden til dem. S? m? vi se om det samtidig kan blive indhentning af FCK med et par point. Med andre ord, hvis vi taber til FCM vil jeg nok foretr?kke at FCK har sl?et Br?ndby selvom det reelt lukker s?lvkampen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
FCK-frustrationer! Stjernen i ophedet sk?nderi med fans | BT Fodbold - www.bt.dk

FCKs optakt til kampen mod os var fans der var efter dem, og anf?rer der gestikulerer ud mod dem at de bare selv kan komme ind og spille.. H?ber sandt for dyden vi kommer foran. For s? bliver de sgu rystet, og publikum kommer efter dem...

Det er egentlig lidt sjovt at Zeca pr?cis har v?ret ude og sige at det var "unfair" at FCK skulle have flere kampe uden tilskuere end andre klubber (var det 1 kamp?), mens det netop er klubbens fans der sk?ndes med ham fra tribunen, og er efter FCKs spillere.

Hvis AGF g?r det godt s?ndag, s? kan FCKs fans g?re det V?RRE for FCK. Hvis FCK g?r det godt, s? bliver det sv?rt, da der jo ikke er nogle fans til at give klapsalver for gode tacklinger/l?b fra vores spillere. 
Men til den kamp, der regner man med at det bliver ligesom i Herning, alts? hvor motivationen kommer 100% automatisk...

Og g?r den ikke det, s? skal man ikke spille fodbold. Det er en direkte alt/intet-kampe om muligheden for at f? s?lv. 

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ja de er vel alle lidt fan i forvejen de inviterede, men smart lige at sm?re dem ekstra og f? dem i tv billeder, s? alle kan se det ikke kun er b?nder der kommer p? stadion.

M?ske Ikast FS - er selv fra den egn - og det var jo lokalklubben i 80erne der faktisk gjorde det ret flot, men hvis man er f?dt i Danmark er der kun en klub AGF. Resten m? v?re pga lokalt tilh?rsforhold, eller fordi man holder med en plastik-klub eller ... n?ja er holder med Br?ndby dengang de var eneste prof klub i dk og resten fyraftensproffer.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
I?vrigt hvis man kun vil have en st?ttep?dagog-backup ind for Eske, TK og Gadegaard, s? kan vi bare snuppe Rask i Hobro, han burde v?re topmotiveret for at f? chancen igen i AGF en s?son eller to.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom