Nyheder

Superligaen 2019/2020

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.499
Point
63
Putros Putros Gali har lige givet Sorte Ronnie topscorertitlen, ved at give FCM to straffespark som ikke bare var tynde, de var der overhovedet ikke. Thychosen m?tte udg? med blod fra n?sen fordi han fik smadret en albue i ansigtet af Anderson, det takserede Putros Putros Gali til R?dt kort og straffe......til Anderson!!!! Mage til vandvittigt ringe dommer skal man da lede l?nge efter, er dommerstanden herhjemme s? ringe? Jeg ville satme v?re rasende hvis jeg var FC Nordsj?lland fan, n? nej undskyld s?dan nogen findes jo ikke. 

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
664
Point
43
Jeg m? tilst?, at jeg synes det er fint med Brentford. Klubben virker som et charmerende bekendtskab med en dansk tr?ner og et hav af danske spillere, som m?ske snart spiller PL fodbold.
Kommer det til at dryppe p? FCM s? fint. Ligaen vil have godt af et storhold i Vestdanmark som kan udfordre FCK, k?be/s?lge spillere p? et h?jt niveau og tage titler. - og AGF er slet ikke i de luftlag endnu.
F?r vi to st?rke hold i DK, vil det yderligere smitte af p? vores internationale koefficienter og sikre os bedre vilk?r i UEFAs turneringer.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Jakob Marschner date=1595007887 sagde:
Det burde ikke v?re tilladt. Det kan ikke v?re rigtigt, at man i Danmark skal sidde med hjertet oppe i halsen og have aktier i en kamp i Premiership. Hvad der sker derovre b?r ikke kunne p?virke konkurrencevilk?rene i Superligaen. FCM har ingen ?re af Brentfords eventuelle oprykning og b?r ikke kunne profitere af den. Men det bliver jo nok umuligt at f? stoppet.

Imod moderne fodbold! :) Sp?rgsm?let er om det skal v?re et st?rre problem fordi det er en eller anden fordel der hentes via noget fodbold et andet sted end hvis der sidder en mellem?stlig sheik og pumper penge i klubben og man skal sidde og h?be olieprisen ikke stiger. Jeg kan sagtens f?lge dig, det vil ogs? v?re tr?ls hvis Red Bull kom ind og b?de ?delagde historikken i en klub og samtidig med et snuptag gjorde det ekstremt sv?rt for AGF at gennemf?re sine planer, og det kan have vidtr?kkende konsekvenser n?r flere og flere klubber bliver ejet af andre, direkte eller indirekte, og bare bliver til satellitklubber, men ift konkurrencesituationen er de penge vel ikke mere ?del?ggende end at en eller anden rigmand kaster penge i en klub. Vi lider ogs? under at Nordea har st?ttet FCK s? voldsomt og har skullet konkurrere med Jan Bechs penge i Br?ndby osv, til geng?ld st?r vi om nogle f? ?r med landets fedeste stadion fordi nogle har doneret penge til det og derefter kommer der m?ske ogs? nogle og smider et st?rre bel?b direkte i klubben.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
swharders date=1595013131 sagde:
Jeg m? tilst?, at jeg synes det er fint med Brentford. Klubben virker som et charmerende bekendtskab med en dansk tr?ner og et hav af danske spillere, som m?ske snart spiller PL fodbold.
Kommer det til at dryppe p? FCM s? fint. Ligaen vil have godt af et storhold i Vestdanmark som kan udfordre FCK, k?be/s?lge spillere p? et h?jt niveau og tage titler. - og AGF er slet ikke i de luftlag endnu.
F?r vi to st?rke hold i DK, vil det yderligere smitte af p? vores internationale koefficienter og sikre os bedre vilk?r i UEFAs turneringer.
Ja, der er flere aspekter. Pumpes der flere penge ind i superligaen kommer det alle til gode. 

Det er dog heller ikke sikkert, at det bare bliver en fordel for FCM, hvis Brentford kommer i PL. M?ske f?r de brug for en samarbejdspartner p? h?jere niveau og blot fordi de storrige ejere kommer til at tjene mere, s? er det ikke givet at der kastes flere penge efter projektet - eller samarbejdet med FCM.

P? et mere nationalt plan er det da interessant at vi f?r flere danskere  i s? st?rk en liga.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Ja, der er flere aspekter. Pumpes der flere penge ind i superligaen kommer det alle til gode.

[member=37]SteenA[/member]?

Det er en gammel snak. Men alts? n?r FCM er mestre allerede, s? kan jeg ikke se hvordan det kommer ligaen til gode at de f?r endnu flere penge. Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.

F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe? (FCK ville jo vinde mesterskabet i ?r, s?fremt FCM ikke var s? langt fremme).. Well, FCM g?r det ad helvede til europ?isk, s? det er ikke udpr?get godt at FCM n?r CL frem for FCK eksempelvis. At s? FCM/andre kan f?lge FCK trop potentielt er godt ja. Men alts? jeg synes ikke n?dvendigvis det hj?lper at dem der har mest f?r mere. Og det giver jo ikke 1:1 flere penge til os, Aab eller OB?

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Stig AKA Frank Heskj?r sagde:
Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.
Eller ogs? kan man sige, at hvad vi ikke har i benene, m? vi have i hovedet. I det lys er det jo n?rmest vanvittigt, at Aab, FCN og nu AGF kan udfordre de to store fra tid til anden. Det drejer sig om, at lave den udvikling kontinuerlig. Det er indtil videre lykkedes ganske p?nt for FCN. Vi skulle gerne v?re den n?ste klub.

F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe?
FCK ville ikke have v?ret, hvor de er i dag, hvis det ikke var p.gr.a Don ?. FCM har ogs? haft et par n?gle-personer, som har haft visionerne og forst?et at opbygge en kultur. Det samme med FCN. Hvis Lars Fournais og Jacob Nielsen har en vision?r forretningsmodel, som passer bedre til Aarhus end FCMs passer til Herning og FCK's passer til K?benhavn, s? skal vi nok indhente dem. S? meget positivt kan man sige om, at det p.t. er FCM og ikke AGF, OB eller AaB, der er f?rste udfordrer til FCK. Byens st?rrelse er en hj?lp, men langt fra altafg?rende.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Stig AKA Frank Heskj?r date=1595018848 sagde:
 [member=37]SteenA[/member]?
Det er en gammel snak. Men alts? n?r FCM er mestre allerede, s? kan jeg ikke se hvordan det kommer ligaen til gode at de f?r endnu flere penge. Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.

F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe? (FCK ville jo vinde mesterskabet i ?r, s?fremt FCM ikke var s? langt fremme).. Well, FCM g?r det ad helvede til europ?isk, s? det er ikke udpr?get godt at FCM n?r CL frem for FCK eksempelvis. At s? FCM/andre kan f?lge FCK trop potentielt er godt ja. Men alts? jeg synes ikke n?dvendigvis det hj?lper at dem der har mest f?r mere. Og det giver jo ikke 1:1 flere penge til os, Aab eller OB?

Hvis det betyder bedre spillere til FCM er det ikke en fordel for de klubber der konkurrerer direkte med dem. Det vil f?rst og fremmest sige FCK, men vi har vel ogs? en ide om at skulle derop indenfor en eller anden ?rr?kke og s? bliver vejen endnu l?ngere. Lige nu er b?de FCM og FCK lang langt foran ?konomisk, s? det g?r formentlig ikke nogen afg?rende forskel at FCM har endnu flere midler, men p? l?ngere sigt hj?lper det os ikke. L?ngere nede i r?kken hvor man ingen forestilling har om at konkurrere i toppen af r?kken g?r det nok mindre, men g?r det stadig sv?rere for fx S?nderjyskE at vinde en pokaltitel hvis FCM har en bredere trup s? der er mindre chance for at de ryger ud og dermed g?r et andet holds vej lettere. De klubber kan h?be der drypper lidt penge ned i systemet og det er ogs? en mulighed hvis de kan s?lge en spiller for lidt mere til FCM, omvendt vil et h?jere niveau der g?re det sv?rere at have salgsemner og FCM?s nye penge vil m?ske i endnu h?jere grad ende i udlandet. Samtidig er der en risiko for at det bliver sv?rere at konkurrere om talenter og dermed ryger der ogs? noget fremtidig indt?gt. FCM?s praksis med at k?be 100 spillere og leje dem ud bliver heldigvis forbudt, men er ellers ogs? et eksempel p? at nogle klubbers indt?gtsgrundlag undermineres af klubber med flere penge.

Helt overordnet er det ikke godt for ret mange klubber at de ?konomiske og sportslige v?rdier konsolideres i nogle f? klubber. Det gode ved det er at vi er en af de klubber der har allerbedst foruds?tninger for at v?re i den ?vre ende af det.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
JB sagde:
FCK ville ikke have v?ret, hvor de er i dag, hvis det ikke var p.gr.a Don ?. FCM har ogs? haft et par n?gle-personer, som har haft visionerne og forst?et at opbygge en kultur. Det samme med FCN. Hvis Lars Fournais og Jacob Nielsen har en vision?r forretningsmodel, som passer bedre til Aarhus end FCMs passer til Herning og FCK's passer til K?benhavn, s? skal vi nok indhente dem. S? meget positivt kan man sige om, at det p.t. er FCM og ikke AGF, OB eller AaB, der er f?rste udfordrer til FCK. Byens st?rrelse er en hj?lp, men langt fra altafg?rende.
JN sagde at de nok rystede lidt i bukserne i Herning da de h?rte der var et nyt stort stadion p? vej i ?rhus. Det var m?ske lidt provekerende sagt, men det er ogs? klart, at AGF hat en meget stor fordel ift FCM, som de ikke rigtig kan ?ndre p? n?rmest uanset hvor mange penge de har: interessen for klubben, is?r tilskuerinteressen. ?rhus er langt st?rre og vokser mere, vel omkring 5% af Herning kommunes indbyggertal ?rligt, og FCM er naturligt begr?nsede ift hvor ?stor? den for alvor kan blive som klub. Penge g?r dog s? stor en forskel at de sagtens kan v?re langt foran sportsligt alligevel, men det er klart at hvis AGF begynder at f? en ?konomi der kan konkurrere med dem vil demografien v?re til vores fordel og m?ske kunne skubbe os foran dem. Og hvis FCM f?rst begynder at have sportslige problemer nogle s?soner kan det blive selvforst?rkende fordi deres base af interesse er langt mindre. Men der g?r nok en del ?r f?r vi m?ske er deroppe og i ?jeblikket ?ger de den ?konomiske afstand, s? vi m? se om det faktisk lykkes at overhale dem p? et tidspunkt.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.499
Point
63
Winther sagde:
JB sagde:
JN sagde at de nok rystede lidt i bukserne i Herning da de h?rte der var et nyt stort stadion p? vej i ?rhus. Det var m?ske lidt provekerende sagt, men det er ogs? klart, at AGF hat en meget stor fordel ift FCM, som de ikke rigtig kan ?ndre p? n?rmest uanset hvor mange penge de har: interessen for klubben, is?r tilskuerinteressen. ?rhus er langt st?rre og vokser mere, vel omkring 5% af Herning kommunes indbyggertal ?rligt, og FCM er naturligt begr?nsede ift hvor ?stor? den for alvor kan blive som klub. Penge g?r dog s? stor en forskel at de sagtens kan v?re langt foran sportsligt alligevel, men det er klart at hvis AGF begynder at f? en ?konomi der kan konkurrere med dem vil demografien v?re til vores fordel og m?ske kunne skubbe os foran dem. Og hvis FCM f?rst begynder at have sportslige problemer nogle s?soner kan det blive selvforst?rkende fordi deres base af interesse er langt mindre. Men der g?r nok en del ?r f?r vi m?ske er deroppe og i ?jeblikket ?ger de den ?konomiske afstand, s? vi m? se om det faktisk lykkes at overhale dem p? et tidspunkt.
Jeg tror man skal se lidt anderledes p? det, FC Midtjyllands ?konomi bygger p? forventede ?rlige salg p? minimum 60 mio. kr. bare for at g? i nul, de penge skal d?kke klubbens driftsomkostninger. I den nuv?rende situation er spillermarkedet presset, og for at ramme 60 mio skal man m?ske s?lge spillere der i et almindeligt marked ville indbringe 50-100% mere. S? det at Brentford er p? vej i Premier League g?r ikke n?dvendigvis at FC Midtjylland f?r penge til at forst?rke sig (det er i hvert fald det Benham selv har udtalt), men det g?r m?ske at man ikke beh?ver at s?lge ud i s? h?j grad.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
S? det at Brentford er p? vej i Premier League g?r ikke n?dvendigvis at FC Midtjylland f?r penge til at forst?rke sig (det er i hvert fald det Benham selv har udtalt), men det g?r m?ske at man ikke beh?ver at s?lge ud i s? h?j grad.

[member=5]T-Knogle[/member]?

Same same. FCM st?r med et bedre hold end hvis de ellers ville, som resultat af at et engelsk hold rykker i PL. Det bryder jeg mig ikke om.
Jeg er da ogs? sikker p? at du f?ler dig bedre stillet over at kunne beholde din bil, og ikke v?re tvunget til at s?lge den pga din ?konomi, bare som eksempel. Det svarer jo lidt til at de har "handlet over evne", og stod til at blive retteligt straffet for det, og s? bliver reddet af farmand. Sgu da nederen at se p?. FCM var m?ske tvunget til at skrue lidt ned. Jeg bryder mig ikke udpr?get om Ronnie Scwartz -transferen. Han har stort set siddet p? b?nken indtil mesterskabet var afgjort. Det synes jeg superligaen blev d?rligere af. Et hold mistede sin anf?rer og topscorer, og FCM fik en mand til b?nken... pff. Den slags overskudshandler kan man ikke lave med mindre man f?ler at man bliver reddet af en ejer der d?kker huller, ligesom i BIF. 

Jeg er stolt over at AGF er n?et hertil med t?ring efter n?ring. Det har taget l?ngere tid end n?dvendigt (hvis man gjorde som dem), men til geng?ld er det mere solidt, og er bygget p? udvikling og ikke penge udefra. 

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Jeg er stolt over at AGF er n?et hertil med t?ring efter n?ring. Det har taget l?ngere tid end n?dvendigt (hvis man gjorde som dem), men til geng?ld er det mere solidt, og er bygget p? udvikling og ikke penge udefra.
Det er vel ogs? f?rste gang i tiden med proff fodbold (sat p? spidsen). Generelt har fodbold i DK de sidste 20??r v?ret ren underskudsforretning - p? den baggrund er det vel ikke anderledes end tidligere😉

Men m?ske der er ved at ske en ?ndring og flere hold ?nsket at v?re selvfinansierende p? den lange bane. Gad vide hvor mange mio der er postet i BIF de senere ?r.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Det er vel ogs? f?rste gang i tiden med proff fodbold (sat p? spidsen). Generelt har fodbold i DK de sidste 20??r v?ret ren underskudsforretning - p? den baggrund er det vel ikke anderledes end tidligere😉

Men m?ske der er ved at ske en ?ndring og flere hold ?nsket at v?re selvfinansierende p? den lange bane. Gad vide hvor mange mio der er postet i BIF de senere ?r.
[member=56]Martinstranger[/member]? 

Det er samme S?nderjyske og Hobro har gjort, alts? investere med de midler de nu har. Randers ogs? da JN var der i hvert fald. Ved ikke om de gik v?k fra det i Gravgaard-perioden (k?mpe fiasko i ?vrigt). Nu er de tilbage. SIF har vel ogs? handlet "sundt?".

Jeg har bare haft respekt for S?nderjyskes m?de at tage 1 skridt af gangen, og s? have det tempo det nu engang havde. Jeg synes de skal v?re glade for at denne s?sons ?konomiske sats gav en pokaltitel. Men det gav p? ingen m?de den ?nskede effekt i ligaen. Og den halve million fra pokalen er som minimum tabt ift at spille EL-playoff. Om EL giver noget mere for dem vil tiden vise. De tr?der ind i runde 3 hvor AGF evt. kommer i runde 1 via en EL-playoff. Men de har allerede r?bet at de IKKE kommer til at kunne satse/beholde den investeringsgrad til n?ste s?son. Militz er allerede v?k, og andre profiler kan g? tabt samtidig med at de ikke kan hente i samme kaliber. Mindre kan nok ogs? g?re det for S?nderjyske. De har jo gjort det bedre for f?rre penge f?r. Og de har mestendels gjort det hele p? "deres m?de", hvilket jeg synes der var det fede. AGF g?r det vi g?r p? vores m?de, og den formel vi k?rer med er effektiv p? ALLE parametre ift p? banen og alle sider rundt om den. At vi g?r det bedre end i 23 ?r sportsligt SAMTIDIG med at have den bedste ?konomi i 23 ?r er jo den vilde del. Hvis vi havde de bedste sportslige resultater i 23 ?r p? baggrund af en rigmand der havde smidt 70 millioner i l?nbudgettet, det ville jo ikke give samme ballast. Og man ville jo vide, at hvis pengene forsvandt ville man formentlig skulle tage flere skridt tilbage end hvor man kom fra. Lige nu f?ler jeg at vi kan bygge p? s? meget vi vil p? det fundament der er lagt. OG det er sgu fedt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
S? smed Brentford milliarden igen..
[member=12]swharders[/member]? 

I hvert fald p? direkte oprykning forel?big. De kan desv?rre stadig n? at rykke op via playoff. 

Alt som FCM siger at FCMs fans b?r heppe p? sker for brentford vil jeg heppe p? IKKE sker for Brentford.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Brentford kan nu stadig rykke direkte op, de kan bare ikke l?ngere selv afg?re det.

Forh?bentlig fejler de, det bliver n?ppe lettere for at os at n? det erkl?rede m?l om at indhente FCM ?konomisk og sportslig, hvis Brentford kommer i PL. Steinlein vil i hvert fald ikke afvise, det kan komme FCM ?konomisk tilgode.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Brentford kan nu stadig rykke direkte op, de kan bare ikke l?ngere selv afg?re det.

Forh?bentlig fejler de, det bliver n?ppe lettere for at os at n? det erkl?rede m?l om at indhente FCM ?konomisk og sportslig, hvis Brentford kommer i PL. Steinlein vil i hvert fald ikke afvise, det kan komme FCM ?konomisk tilgode.

[member=33]Martin Hansen[/member]?

Rasmus Ankersen har direkte sagt at FCMs fans skal h?be p? det.
Og alts? hvis FCMs ejer f?r 1 milliard kroner til Brentford, og FCM har 50-60 millioner i underskud, s? er det jo ikke sv?rt at forestille sig at Ankersen/Benham bliver enige om at d?kke det FCM-underskud s? FCM kan beholde deres trup, og m?ske mere til. 50 millioner er  0,05% af det bel?b. (EDIT: 5% naturligvis, ikke 0.05%)

Keyser

New member
Oprettet
21 Juni 2020
Beskeder
12
Point
0
Er der nogen, der ved, hvorfor videokvaliteten i Superligaen er s? meget d?rligere end Premier League?

Jeg undrer mig gang p? gang over, at PL-kampene st?r utrolig skarpt og med rig farve, mens Superliga-kampene aldrig n?r samme kvalitet.

Sidder f.eks. og ser Arsenal - City, og det st?r knivskarpt.

Er det kameraudstyret, banerne?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113

[member=354]Keyser[/member]?

Mon ikke fordi du ser den i super-HD, som jeg slet ikke er sikker p? at nogen SL-kampe er blevet vist i.
M?ske enkelte. Husker det ikke.

Men eksempelvis p? viaplay kan man nogle gange v?lge mellem normal visning, og super-HD. Dem der har viasat-pakkerne kan nogle gange se kampen p? den kanal der viser den ELLER sl? over p? en speciel HD_kanal som viser store kampe/formel 1 og andet.

Det handler om hvad det produceres i. En standard superligakamp produceres ikke i den super-HD.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
I ?vrigt s? har jeg lige siddet og set Arsenal vs Manchester City i FA-cuppen p? viaplay, selvom kampen er produceret af 6'eren (Discovery). Det beviser 100% at de kunne vise hele superligaen, og s? bare kun vise selve kampene uden optakt/nedtakt, og s? lokke med at hvis man ville have det hele med skulle man k?be deres produkt til fulde.

Keyser

New member
Oprettet
21 Juni 2020
Beskeder
12
Point
0

[member=354]Keyser[/member]?

Mon ikke fordi du ser den i super-HD, som jeg slet ikke er sikker p? at nogen SL-kampe er blevet vist i.
M?ske enkelte. Husker det ikke.

Men eksempelvis p? viaplay kan man nogle gange v?lge mellem normal visning, og super-HD. Dem der har viasat-pakkerne kan nogle gange se kampen p? den kanal der viser den ELLER sl? over p? en speciel HD_kanal som viser store kampe/formel 1 og andet.

Det handler om hvad det produceres i. En standard superligakamp produceres ikke i den super-HD.
Nu kender jeg ikke ?konomien, men det er tosset, hvis Superligaen ikke investerer i det bedste udstyr og signal. Det ville forbedre produktet enormt. Jeg ville se langt flere af de andre superligaholds kampe, hvis videokvaliteten matchede EPL.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1595018848 sagde:

Jeg er med p?, at det ikke gavner vores mulighed for at konkurrere direkte med FCM/FCK, at de f?r tilf?rt flere penge. Jeg er bare heller ikke i det mindset, at vi skal kunne det endnu (virkeligheden overhaler bare fantasien i denne s?son).

N?r jeg taler om det trods alt positive for superligaen ved at f? pengene tilf?jet udefra, s? er det jo fordi de forplanter sig videre i f?dek?den. Den gode situation vi er i nu skyldes meget, at FCK smed 20 mio. for Stage og AaB har ogs? f?et del i FCK-millionerne for Kaufmann. To spillere, som ikke n?dvendigvis kommer til at l?fte FCK ret meget.

FCM har ogs? v?ret med til at give Horsens en ?konomisk indspr?jning gennem et par spillersalg. Jeg t?nker at det generelt g?r superligaen st?rkere.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
Tak til Max Fenger, OB: Randers er ude af Europa-kvalen. Alting g?r forel?big efter planen. N?ste led er s?, at vi heller ikke skal spille Europa-kval.🥈

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Jakob Marschner sagde:
Tak til Max Fenger, OB: Randers er ude af Europa-kvalen. Alting g?r forel?big efter planen. N?ste led er s?, at vi heller ikke skal spille Europa-kval.🥈
Hvis det kommer til at g? efter planen kan det v?re lidt lige meget med OB og Randers, men ja, det er helt fint. Udover at vi har haft bedre styr p? OB er Randers vel som udgangspunkt det bedre hold. S? er sp?rgsm?let om vi vil helst vil m?de Horsens eller OB hvis det ender der, vi b?r kunne sl? begge hold, men kan ogs? tabe til begge p? en d?rlig dag.

Det begynder at ligne nedt?lling til medaljer i Br?ndby. Det kan n? at vende, men fint hvis vi kan sikre minimum bronze inden vi spiller.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Er St?le presset internt i klubben - han har forf?rdelig travlt med at fort?lle om alle de tilbud han hele tiden f?r?
Ombejlet St?le: Jeg har afvist mange for nylig

Pt er han vel ogs? den med eneansvaret - han har vist b?de tr?ner og sportschef rollen. DK?s st?rste budget men langt henne i s?sonen kun placeret p? en tredjeplads (de kan sagtens n? S?lvet, hvis de strammer ballerne og vi g?r kolde).

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
664
Point
43
Martinstranger sagde:
Er St?le presset internt i klubben - han har forf?rdelig travlt med at fort?lle om alle de tilbud han hele tiden f?r?
Ombejlet St?le: Jeg har afvist mange for nylig

Pt er han vel ogs? den med eneansvaret - han har vist b?de tr?ner og sportschef rollen. DK?s st?rste budget men langt henne i s?sonen kun placeret p? en tredjeplads (de kan sagtens n? S?lvet, hvis de strammer ballerne og vi g?r kolde).

Han b?r v?re presset. Han har titel af manager, og er 100% ansvarlig for k?b, salg, tr?ning og kampe.
Der l?b spillere rundt for v?sentligt mere end 120 mio kr i g?r aftes. Alle for FCK. Bjelland er ligaens dyreste spiller med en l?n p? 9 mio pr ?r!!!!
?n ting er en d?rlig stime og skader. Noget andet er truppens ?udtryk?. Helt ?rligt, de virker udbr?ndte.
Hvis ikke der sker noget stort og omv?ltende forudser jeg, at FCM l?ber med de n?ste 5 titler (minus den vi tager 😉).

L?s fx kommentarsporet h?r Fodboldsnak: Andreas Bjelland: Vi ligner en flok drenge | side 1

Eller her Fodboldsnak: FCK - 4 kampe fra Champions League! | side 7879

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.214
Point
83
Alder
47
Webside
twitter.com
Der er lige et par punkter, der skal med, n?r der diskuteres St?le og om han er truet.

1. FCK har traditionelt et d?rligt ?r, f?r St?le har skabt det n?ste storhold.
2. Mange har glemt, de har gang i en historisk god EL kampagne og europ?isk er i hvert fald p? de bonede gulve mindst liges? meget v?rd som Superligaen.

N?r det er sagt, s? er det besk?mmende med deres sportslige budget at v?re pt. 19 point fra et allerede tabt mesterskab, men med historiske briller vil det v?re dumt at afskrive FCK.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Martin Hansen sagde:
Der er lige et par punkter, der skal med, n?r der diskuteres St?le og om han er truet.

1. FCK har traditionelt et d?rligt ?r, f?r St?le har skabt det n?ste storhold.
2. Mange har glemt, de har gang i en historisk god EL kampagne og europ?isk er i hvert fald p? de bonede gulve mindst liges? meget v?rd som Superligaen.

N?r det er sagt, s? er det besk?mmende med deres sportslige budget at v?re pt. 19 point fra et allerede tabt mesterskab, men med historiske briller vil det v?re dumt at afskrive FCK.
Jeg vil aldrig afskrive St?le/FCK men det virker som noget der h?nger i bremsen. Du har helt ret i at han typisk bruger en s?son p? opbygning og derfor vil det meste afh?nge af udviklingen i den n?ste s?son.

Syntes dog det er sv?rt at lukke ?jnene for DK?s st?rste budget og s? er det vel ikke nok at v?re der hvert andet ?r? Han er DK?s mest vindende tr?ner men ogs? den det med afstand har haft de bedste foruds?tninger de sidste 10-20 ?r. Alt kan f? en ende og der skal indimellem nyt blod til. Man kan jo frygte de ender med at se mod DN🤔

Dine ulæste indlæg

Top Bottom