Nyheder

Superligaen 2019/2020

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
970
Point
43
Dichio date=1595935554 sagde:
Ja der kunne jeg ogs? se Bo s?tte skik p? tingene, men har de ikke lige f?et Olafur?

Sorry, det er da rigtigt. S? kan jeg heller ikke lige komme p? oplagte klubber 

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Holmertz sagde:
Dichio date=1595935554 sagde:
Ja der kunne jeg ogs? se Bo s?tte skik p? tingene, men har de ikke lige f?et Olafur?
Sorry, det er da rigtigt. S? kan jeg heller ikke lige komme p? oplagte klubber
Der er et helt ?r til - s? vi kan nok n? nogle tr?ner-fyringer/skifter inden.

Han har tidligere v?ret bragt op som emne i AGF.................... og han er vel en af dem som kunne passe ind. St?rk menneskekender/navigat?r/motivator og s? et st?rre team omkring ham, til de ting han nok aldrig selv holdt af.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Martinstranger sagde:

Han har tidligere v?ret bragt op som emne i AGF.................... og han er vel en af dem som kunne passe ind. St?rk menneskekender/navigat?r/motivator og s? et st?rre team omkring ham, til de ting han nok aldrig selv holdt af.
En fordel ved at melde det tidligt ud er da om ikke andet at andre interesserede vil v?re opm?rksomme p? ham. Horsens kan m?ske ogs? tillade sig at hente en afl?ser ind tidligt mens BH s? fokuserer p? de andre opgaver han har og de laver en mere glidende overgang. Jeg h?ber de finder en der vil g?re det lidt mere sev?rdigt s? der kommer nogle p? stadion, det er alts? ikke imponerende hvad de tiltr?kker i en by af den st?rrelse.

Jeg kan slet ikke se BH i AGF, vi var et helt andet sted da vi spekulerede lidt i at hente ham.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Jeg kan godt se lighederne mellem Bo og David. De er st?rke motivatorer og har, hver p? deres m?de, en markant m?de at h?ndtere medierne p?. Bo er dog mere ?ben og omfavnende end David, hvilket ogs? kan f? ham til at virke lidt naiv. Men det er vist bare hans v?sen.

Det er sv?rt at sige, hvad Bo kunne f? ud af en v?sentlig bedre spillertrup. I Horsens har han leveret over evne, men ogs? i perioder spillet meget primitiv fodbold. Jeg synes dog faktisk han har udviklet holdet lidt de sidste par ?r. Men generelt virker han til at f? det bedste ud af sine spillere.

Bos styrke er ogs? at spotte talenter fra de lavere r?kker og det er en nyttig evne at have i disse tider, men m?ske mest for en bund- eller midterklub i ligaen. 

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
SteenA sagde:
Jeg kan godt se lighederne mellem Bo og David. De er st?rke motivatorer og har, hver p? deres m?de, en markant m?de at h?ndtere medierne p?. Bo er dog mere ?ben og omfavnende end David, hvilket ogs? kan f? ham til at virke lidt naiv. Men det er vist bare hans v?sen.
Sp?rgsm?let er m?ske hvordan BH?s v?rem?de vil fungere i en situation hvor det ikke g?r s? godt sportsligt - vil det v?re gavnligt ift at det hele ikke bliver surt og selvforst?rkende, eller vil presset blive endnu st?rre fordi det udefra virker som om han ikke tager situation helt seri?st? Jeg ville v?re v?re meget forbeholden hvis vi var ved at hente ham hertil - det er naturligvis heller ikke aktuelt p? nogen m?de - ogs? bare pga. spillestilen selvom jeg er enig at han ogs? har udviklet den og han trods alt heller ikke har det bedste spillermateriale. Jeg tror lige han skal omkring en klub som OB eller lignende f?rst, hvor der er lidt pres udefra og hvor han vil f? et st?rre budget. Det kunne ogs? v?re interessant nok st se hvis han ikke bare skifter til en anden klub der ligner Horsens.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1596019622 sagde:
Skr?ktal for AGF og OB: Chancen for et gruppespil er minimal | Tipsbladet.dk

Vil ikke gr?de snot hvis vi taber i aften. Men jeg synes nu stadig vi b?r jagte det, og tage det som det kommer.
Jeg vil s? sige, at vi trods alt har et noget st?rkere hold end hvad Danmark plejer at stille med p? det yderste mandat (FCK for to ?r siden undtaget). I det hele taget er det typisk, at da vi endelig sluttede nr. 7 trak vi FCK som nr. 4 og nu hvor vi endelig vinder medaljer, s? skal vi som den f?rste 3'er ud i et kval. mod nr. 7. Men s?dan er det vist bare at hedde AGF. Heldigvis er det ikke jordens undergang at tabe den her kanp, men jeg synes faktisk at vi har et godt hold med en international spillestil at sende afsted.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
SteenA sagde:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1596019622 sagde:
Skr?ktal for AGF og OB: Chancen for et gruppespil er minimal | Tipsbladet.dk

Vil ikke gr?de snot hvis vi taber i aften. Men jeg synes nu stadig vi b?r jagte det, og tage det som det kommer.
Jeg vil s? sige, at vi trods alt har et noget st?rkere hold end hvad Danmark plejer at stille med p? det yderste mandag (FCK for to ?r siden undtaget). I det hele taget er det typisk, at da vi endelig sluttede nr. 7 trak vi FCK som nr. 4 og nu hvor vi endelig vinder medaljer, s? skal vi som den f?rste 3'er ud i et kval. mod nr. 7. Men s?dan er det vist bare at hedde AGF. Heldigvis er det ikke jordens undergang at tabe den her kanp, men jeg synes faktisk at vi har et godt hold med en international spillestil at sende afsted.
Ja, normalt vil det v?re et hold der er en tak d?rligere i ligaen - og det kan ende med et hold der er en del takker d?rlige - men det kr?ver da nok noget lodtr?kningsheld. Til geng?ld mener jeg ogs? vi m? have et hold og en spillestil, der har en chance mod lidt st?rkere hold. Hvis vi kan sl? FCM og FCK har vi vel ogs? en mulighed mod fx et hold fra Cypern. Under alle omst?ndigheder skal vi gerne ud og ?ve os i det og i gang med at samle lidt koefficientpoint sammen. Det kan heller ikke passe at halvdelen af de hold der skal repr?sentere Danmark er fra den nederste del.

Vi har ikke v?ret specielt heldige med den her playoff og jeg har jo i ?revis forberedt mig p? at vi vil tabe den f?rste gang vi er i finalen fra toppen, men jeg er alligevel ret fortr?stningsfuld ift kampen i aften. Vi er et niveau over dem og b?r vinde hvis det ikke bare er en af de dage hvor skarpheden mangler i begge ender.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
JP havde for et par dage siden en "analyse" af Superligaen - den er her
title-mangler

Analyse: For?ret har afsl?ret mange ting om Superligaen - Superliga -...

T?nk, hvis for?ret aldrig var vendt tilbage.

S? havde AGF ikke skabt nyklassikere som comebacket fra 1-3 til 4-3 mod FC Midtjylland eller 4-2-sejren over FC K?benhavn, der fik tilh?ngerne til at lyse de aarhusianske gader op med romerlys.

Stone Cold

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
612
Point
63
Jeg har i ?revis v?ret AGF-fan med et ironisk glimt i ?jet, hvordan kunne man andet? D?t glimt er v?k nu - jeg beh?ver ikke bruge ironi til at holde smerten stangen, AGF er en klub man er n?dt til at tage alvorligt nu. Det har den her s?son sat en tyk, tyk streg under.

Det har simpelthen v?ret s? fed en s?son, som jeg tror jeg vil huske i mange, mange ?r. Euforien ved den n?sten konstant stigende formkurve, gl?den ved at hvert eneste delm?l blev n?et, sp?ndingen ved pludselig at have reelle muligheder for s?lv, jublen over meriterende sejre i b?de Herning, K?benhavn og - naturligvis - ?rhus og FCM/K og ikke mindst forl?sningen ved b?de medaljer og udsigten til europ?isk.

Det er helt sindssygt at skrive det her, men eneste skuffelse er at vi ikke vandt pokalturneringen. Det nager vist ogs? i klubben, kan jeg forst? p? interviews med JN.

Det ?ndrer bare ikke p?, at vi har haft den bedste s?son i n?sten et kvart ?rhundrede. Det ?ndrer heller ikke p?, at AGF nu er et hold, man tager alvorligt.

Har DN s? trukket sv?rdet op ad stenen? Han sagde selv, v?ldigt k?kt, i s?ndags, at sv?rdet l? hjemme i hans sofa. Jeg er ikke enig. Sv?rdet er halvt oppe - der er ikke l?ngere tvivl om, at det har bev?get sig. Vi kan se halvdelen af klingen, vi kan tydeligt se det rykker sig. Men for at det er rykket helt ud af stenen, skal vi i top 6 igen n?ste s?son. Man er ikke "etableret" i top 6 ved at vinde bronze ?n gang. Bare sp?rg i Esbjerg eller Lyngby, hvis I ikke tror p? mig, om de f?ler sig etablerede i top 6.

Lige nu vil jeg dog bare sv?lge i denne s?son, nyde tanken om at vi har f?et medaljer, gl?de mig til den europ?iske lodtr?kning og se frem til en ny s?son i superligaen. Og s? vil jeg som s?dvanlig f?lge transfervinduet med stor interesse - m?ske endda st?rre end s?dvanligt, fordi Amini skal erstattes, Bundu og H?jer m?ske liges?... Jevtovic ser jeg som erstatning for Ankersen, selvom PC har sagt, at s?dan kan man ikke g?re det op.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Har DN s? trukket sv?rdet op ad stenen? Han sagde selv, v?ldigt k?kt, i s?ndags, at sv?rdet l? hjemme i hans sofa. Jeg er ikke enig. Sv?rdet er halvt oppe - der er ikke l?ngere tvivl om, at det har bev?get sig. Vi kan se halvdelen af klingen, vi kan tydeligt se det rykker sig. Men for at det er rykket helt ud af stenen, skal vi i top 6 igen n?ste s?son. Man er ikke "etableret" i top 6 ved at vinde bronze ?n gang. Bare sp?rg i Esbjerg eller Lyngby, hvis I ikke tror p? mig, om de f?ler sig etablerede i top 6. 
[member=6]Stone Cold[/member]? 

Fedt indl?g generelt, tak for det.
Da ham Arthur trak sv?rdet op af den sten var det jo ikke et symbol p? at han havde bedrevet en konge-indsats, men at han var manden der ville blive Konge!
Og hvis det er det der at billedet, s? forst?r jeg godt at sv?rdet ligger p? Davids sofa. For han har klaret den f?rste del af historien: Tr?kke sv?rdet op og bevist at han kan/skal v?re kongen. Men han har ikke styret kongeriget til guld og gr?nne skove endnu, og ikke vokset det til hidtil uset styrke (endnu). 

For mig er "sv?rdet" at bevise at man er den helt rette mand. Manden der kan v?re ham der indfrier det hele. Og det er David Nielsen for mig. 

Ift s?sonen, s? er det jo n?sten ikke til at b?re at vi ikke har kunne v?re med hele vejen ift Covid19, og fyldt stadion mm. Men det der fylder mere for mig er stor taknemmelighed over, at s?sonen ikke sluttede i marts.... For s? var der ingen 4-3 kamp i Herning og 3-0 i Aarhus, ingen 4-2 sejr over FCK, eller 1-0 hjemme over FCK for den sags skyld, og ingen slutspurt hvor vi skulle spille medaljer i hus. 

Vi l? 3'er og var endt med medaljerne alligevel hvis de havde fl?jtet s?sonen af, men hvor er jeg glad for m?den vi kunne slutte af p? efter at m?tte komme tilbage p? stadion. Som s?sonkortholder s? jeg alle kampene, og det var bare s? fedt. 

Vi har s? uendeligt meget mere at tage med ind i n?ste s?son fordi den IKKE blev bl?st af. Hausner & Hvidt m? i s?rdeleshed v?re lykkelige for at have f?et chancen efter Corona. Vi kan v?re glade p? deres vegne. Vi er S? klar til endnu en s?son. Og den st?rste udfordring for os fans bliver det at holde f?dderne p? jorden. Og hvis vi starter med at spile 1-1 hjemme mod Vejle, og s? tabe i Randers, s? kan man godt frygte for stemningen hjemme mod OB i kampen efter allerede :D

Jeg var med i Haderslev efter den d?rlige start sidste ?r. Fangede DN til en high-5 gennem nettet, og lovede ham, at vi kraftedme var med ham hele vejen. BUM! 
Nu skal vi videre, og vi skal acceptere bump p? vejen. 

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Tja den med sv?rdet - kommer jo noget an p?, hvad man l?gger i det begreb.

Hver s?son vi slutter i top 7 (og top 6 hvert andet ?r) s? har han nogenlunde forl?st det potentiale vi har som Danmarks 5-6 rigeste klub (m?lt p? ?konomi brugt p? talenter/transfers samt l?n), og egentlig er nr 8-12 s? s?t p? os ?konomisk at det er sv?rt at MINDST en af dem ikke overrasker gruppen 4-7, s? nr 8 er ogs? et fair resultat.

Udfra m?ls?tningen som er h?rd ift vores ?konomis pondus, s? er top6.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
MEN MEN MEN dem der i virkeligheden skal forl?se AGFs store potenitale og hive SV?RDET op ad stenen er: bestyrelsen, ledelsen og salgsafd.

- det dem der skal l?fte os kapital og indtjenings m?ssigt op i rette top 3, hvor vi h?rer hjemme.

Man kan egentlig ikke forlange det er tr?neren der skal f?re os i top 3 - s? l?nge vi ikke har skabt rammerne.

Men synes LF, JN og PC er ST?RKT P? VEJ til at hive sv?rdet op ad stenen.
De g?r det fremragnede. Og det kr?ver ogs? en dygtig tr?nerstab og trup.

I mange ?r har vi jo ligget og v?ret ringe ?konomisk. Selv randers, silkeborg og esbjerg har i perioder seneste 20 ?r brugt mere p? spillertruppen end os, og under Stampe var vi n?sten nr 8-10 ?konomisk. Det var ganske enkelt for ringe af dav?rende ledelser.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Dichio sagde:
Men synes LF, JN og PC er ST?RKT P? VEJ til at hive sv?rdet op ad stenen.
 De g?r det fremragnede. Og det kr?ver ogs? en dygtig tr?nerstab og trup.
Du n?ede det f?rst - skulle lige til at skrive, at analogien ikke passer ind men faktisk b?r v?re et helt andet sted.

?konomien bliver ikke lige vendt p? en s?son - vi er p? en rejse med det lange seje tr?k.

Stone Cold

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
612
Point
63
Stig AKA Frank Heskj?r sagde:
Da ham Arthur trak sv?rdet op af den sten var det jo ikke et symbol p? at han havde bedrevet en konge-indsats, men at han var manden der ville blive Konge!
Og hvis det er det der at billedet, s? forst?r jeg godt at sv?rdet ligger p? Davids sofa.
God pointe. For at blive konge af ?rhus, s?dan helt og ubestrideligt, s? skal han efter min mening hive os i top 6 endnu engang i n?ste s?son. S? ligner det noget.
Men du har da ret i, at sv?rdet kun kan tr?kkes op af den rette, og David Nielsen synes at v?re den rette mand p? faktisk alle de parametre, jeg kan komme i tanker om.
Det er vel ret beset kun de gamle sp?gelser, der g?r, at jeg ikke helgenk?rer manden og forlanger en livstidskontrakt til ham...

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.567
Point
113
Stone Cold date=1596125605 sagde:
God pointe. For at blive konge af ?rhus, s?dan helt og ubestrideligt, s? skal han efter min mening hive os i top 6 endnu engang i n?ste s?son. S? ligner det noget.
Og det bliver den virkelige pr?ve. Det bliver meget sp?ndende hvordan vi kommer igang med den nye s?son. Om vores spillestil er blevet l?st og de mindre hold bliver i stand til at udnytte det. Jeg t?nker trods alt ikke, at et d?rligt hold automatisk vil f? point ved at give os bolden, men vi skal v?re forberedt p? flere kampe, hvor vores omstillingsspil bliver demonteret. S? der har vi noget at arbejde med.

Jeg er ogs? meget sp?ndt p? at se, om/hvilken effekt det f?r at Selles stopper.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Meget enig i alle betragtninger, og synes og citatet er sjovt og alle i AGF har i hvert fald taget skridtet mod at blive konger af ?rhus.

Og enig kan JN, PC, DN & Co f? os i top 6 mere end hver anden s?son og to i tr?k, s? ligner det for alvor noget.

Synes dog ogs? som jeg skrev at det er ledelsen der skal skabe rammerne, og mener at en by og traditions klub med det brand AGF har skal slutte i top 5 hver eneste ?r, hive en medalje ofte, v?re med i Europa n?sten hver s?son - det er i hvert fald hvor jeg forventer at ledelsen herunder DN bringer os inden for n?ste 3-5 ?r.

P? sigt (inden for 5-10 ?r)
Mener jeg det m? v?re bestyrelsens opgave i samarbejde med ledelsen, at bringe AGF op til at v?re nogenlunde ligev?rdige med de til en hver tid bedste i ligaen og slutte i toppen hvert ?r (og slutte mellem 3-4 bedste) og v?re med i guldkampen, mere eller mindre hver s?son, og i hvert fald ind i mellem med nogle ?rs mellemrum snuppe et dansk mesterskab. I bedste fald ofte.

Nogen anden ambition kan man ikke have i fck, agf, bif - og tildels aab og ob.

Og mener vi er en af de 2-3 klubber med bedste foruds?tninger for det

Vi er p? vej.... David har trukket sv?rdet op og parat til kampen mod tronen. JN har skabt en solid virksomhed. PC en god trup.  Bestyrelsen ved at skabe rammerne og roen. Og som JN har sagt ... de ryster i buskerne i Herning, de ved vi kommer, og vi har det rette grundlag for at v?re topklub modsat dem, hvor smartodds og sporchefen skal overpr?stere med super k?bmandsevner hele tiden for at holde den m?lle i gang de lever af.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.472
Point
113
Kantaar tv-unders?gelsen Sl?et tilbage i tv-krig ? Ekstra Bladet

Br?ndby lider under enormt d?rlige seertal, n?r klubbens kampe ryger p? Canal 9. Sejren i Farum blev set af 31.000, mens hjemmekampen mod AaB samlede blot 46.000.
N? - er der d?rligere seertal p? canal 9. Surprise!

De Hvides indtog i toppen har ogs? haft stor betydning for seernes interesse for Superligaen. AGF's samlede seertal er vokset med n?sten en million til 3,5 mio. over hele s?sonen,

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.140
Point
83
Martinstranger sagde:
Det er lidt uklart hvad der skyldes det ene og det andet og hvor meget man kan l?gge i udviklingen af seertallene, men det er meget vigtigt at seertallene indikerer at n?r vi lukker det sportslige eftersl?b til toppen kan vi ogs? lukke i hvert fald en stor del af eftersl?bet i seertal. Nu er det ?n s?son i top-6 under s?rlige omst?ndigheder og guldkampen fes ud tidligt osv, men man kan forestille sig det ogs? er noget vi skal opbygge over flere s?soner og forh?bentlig kan der udfordres lidt i tildelingen af spilletidspunkterne der er selvforst?rkende for BIF og FCK og give JN noget ammunition til fremtidige forhandlinger om tildelingen af TV-pengene.

Mengsen

Member
Oprettet
21 Februar 2019
Beskeder
188
Point
18
Winther sagde:
Martinstranger sagde:

En fordel ved at melde det tidligt ud er da om ikke andet at andre interesserede vil v?re opm?rksomme p? ham. Horsens kan m?ske ogs? tillade sig at hente en afl?ser ind tidligt mens BH s? fokuserer p? de andre opgaver han har og de laver en mere glidende overgang. Jeg h?ber de finder en der vil g?re det lidt mere sev?rdigt s? der kommer nogle p? stadion, det er alts? ikke imponerende hvad de tiltr?kker i en by af den st?rrelse.

Jeg kan slet ikke se BH i AGF, vi var et helt andet sted da vi spekulerede lidt i at hente ham.

Det er ikke voldsomt loyalt af Bo Henriksen at melde noget offentligt ud nu. De kunne fint afklare det internt, s? der var ro om den kommende s?son. M?ske er det bare s?dan BH er som person, det t?t jeg ikke afvise, men jeg ser det mere som tr?nerens kamp for at slippe ud af en aftale f?r tid.

Det er et interessant navn, og jeg havde overvejet han i AGF. Det vil i givet fald s? v?re ufrivilligt, m?ske fordi David skal til Tyskland eller noget lignende. Det tror jeg ikke p? i denne sommer, men m?ske n?ste, og derfor burde Bo ikke have meldt noget ud, hvis det var AGF. Men hvad med Br?ndby, kunne de have lyst til fornyelse? Er der andre hold, der kunne, m?ske OB?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Umiddelbart var min tanke da Bo sagde han ville til et medaljehold og senere landshold, at det m?tte blive f?r?erne, island, Fiji eller noget. Men m?ske er han ikke bare en overlevelsestr?ner p? et bundhold, selvom han passer perfekt ind i den rolle som en anden Ove C.

Hvis OB og AGF manglede en kunne jeg godt se ham der - to klubber der ikke har f?et mere end en-to gode placeringer p? hhv ca. 10 og 20 ?r + - han jo lidt som en David p? en lidt anden m?de. Men i hvert fald h?rdt arbejde.

Hvis han kan krydre det med flot spil og kvikke kombinationer langs jorden kunne jeg personligt godt se ham som AGF-emne, hvis vi en dag st?r uden David.

Br?ndby er n?sten lige s? desperate for succes som ob og agf efter mange ?rs skuffelser. Og Bo kan vel godt levere noget fysisk presspil a la noget der bringer minder om Ebbe Skovdal i 2020-version.

AaB har haft for mange flotte resulater sidste 20 ?r til at v?re til at ville give k?b p? deres teknisk anlagte spillestil vil jeg mene. FCN,  FCK vil naturligvis have et internationalt navn, og FCM rekruterer indefra s? l?nge de har succes med det.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
561
Point
63
Egentligt er det imponerende, hvor f? danske tr?nere, der har f?et chancen og haft succes i udlandet (uden for Skandinavien) over de seneste mange, mange ?r. Vi taler vel kun Thomas Frank, Jess Thorup og Michael Laudrup - og han er m?ske ogs? til diskussion - og derefter skal vi n?rmest tilbage til Ebbe Skovdahl i Benfica.

Tr?nere som Ove Pedersen (tidligere), Bo Henriksen og, ja, David Nielsen n?vnes jo ofte som interessante for udlandet, men det er s? sj?ldent, at det faktisk sker.

N?, Frank er en ubetinget succes pt. og m?ske kan det v?re d?t, der katapulterer interessen for danske tr?nere til et nyt niveau. Bo Henriksen ville fx passe fint til en Championship-klub med et begr?nset klubbudget.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
andrewdk sagde:
Nu skriver vi meget herinde om engelske klubber vi h?ber betale kassen for Bundu, men der er ogs? andre muligheder selvom han umiddelbart virker til at passe ind i engelsk fodbold.
FC Midtjyllands Paul Onuachu, der er n?vnt som et eksempel p? hvad vi dr?mmer om, gik for omkring de 52 millioner til Belgisk fodbold.

En lille tanke man kunne lege med;
I Belgien ligger en anden storklub Anderlecht og har store problemer med at kvalificere sig til top 6 i Belgien.
De m? efterh?nden v?re presset - det vil svare til at FCK eller Br?ndby l? og k?mpede p? en 8./9. plads
Anderlecht har allerede lavet tre handler i ?r i st?rrelsen 5-7 millioner Euro.

Anderlechts U21 tr?ner er Craig Bellamy. Bundu er opfostret p? Craig Bellamys akademi i Sierra Leone - s? mon ikke som minimum at der er kendskab til Bundu p? de kanter.
En Bundu der l?fter Anderlecht tilbage i top 6 vil da v?re en historie som i hvert fald Craig Bellamy godt gad at skrive ;)

N?r den tanke er leget med - s? aner jeg dog intet om p? hvilke positioner det er Anderlech har brug for at forst?rke sig p? for at komme tilbage som belgisk topklub.

Jeg vil gerne tillade mig at v?re lidt selvfed og citere mit eget indl?g fra november.
Det var utvivlsomt andre bel?b vi dr?mte om i november, men ellers kunne tankespindet fra dengang godt ligne noget der g?r i opfyldelse.  Som minimum m? Anderlecht i hvert fald siges at v?re meget interesseret.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom