New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Superligaen 2019/2020

Superligaen 2019/2020
Stig AKA Frank Heskj?r said:
1 billet tilbage p? D8 nedre, resten UDSOLGT til opg?ret mod BIF den 26.juli!
Det er jo som det er og i det mindste kan der lukkes en del ind, men hvor er det bare ?rgerligt at de her kampe og ikke mindst den sidste mod Br?ndby ikke kan blive spillet for fulde huse. Mon ikke den kamp ogs? godt kunne have fyldt et nyt stadion med 25.000 siddepladser.
 
Det er jo som det er og i det mindste kan der lukkes en del ind, men hvor er det bare ?rgerligt at de her kampe og ikke mindst den sidste mod Br?ndby ikke kan blive spillet for fulde huse. Mon ikke den kamp ogs? godt kunne have fyldt et nyt stadion med 25.000 siddepladser.
[member=44]Winther[/member]? 

Det m? vi g? ud fra n?r en kamp i denne s?son mod SIF kunne tr?kke 22.000+. 
Om der s? skal stanges nogle fribilletter ud for at f? de sidste med op til 25.000 som mod SIF, det betyder mindre for mig.
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Det m? vi g? ud fra n?r en kamp i denne s?son mod SIF kunne tr?kke 22.000+. 
Om der s? skal stanges nogle fribilletter ud for at f? de sidste med op til 25.000 som mod SIF, det betyder mindre for mig.
Ja og trods fribilletter indikerer det at 25.000 pladser ikke er overdrevet selvom de ikke vil blive fyldt hver gang. Det hj?lper selvf?lgelig med fribilletter, men det kunne v?re interessant at vide hvor mange billetter man kunne s?lge med og uden til s?dan en kamp som den mod Br?ndby, hvis der ikke havde v?ret noget med pandemi. Ikke mindst hvis den ender med at v?re afg?rende for bronze eller med endda for s?lv. Der er selvf?lgelig ogs? lige noget ferie nogle vel er p?, men igen afledt af pandemien, men ellers er der jo ?n?rmest ingen gr?nse? for hvor mange der ville se s?dan en kamp hvis det oven i k?bet var gratis. Der skal heldigvis nok komme nye muligheder b?de p? det nuv?rende og det nye stadion til for alvor at lave folkefest.
 
Winther said:
Stig AKA Frank Heskj?r said:
1 billet tilbage p? D8 nedre, resten UDSOLGT til opg?ret mod BIF den 26.juli!
Det er jo som det er og i det mindste kan der lukkes en del ind, men hvor er det bare ?rgerligt at de her kampe og ikke mindst den sidste mod Br?ndby ikke kan blive spillet for fulde huse. Mon ikke den kamp ogs? godt kunne have fyldt et nyt stadion med 25.000 siddepladser.
Jeg tror bestemt ogs? at kampen p? s?ndag kunne v?re blevet pokalfinale 2.0 med en s?lvmedalje p? spil. Der ville n?ppe have v?ret mange udebanepladser tilbage med den s?son vi har gang, s? det skulle da mere v?re om FCK-fans ville dukke op ;) - I det hele taget er det lidt tragisk at denne mesterskabsrunde har v?ret uden tilskuere/kun med hjemmefans, for man kunne simpelthen ikke have f?et et bedre fanmilj? medmindre FCN var skiftet ud med OB.

Erobringen af fremtidens fans bliver lidt mere blandet og kommer i h?j grad til at afh?nge af markedsf?ringsafdelingen, idet man sandsynligvis snarere skal til at markedsf?re sig mhp. telefonen og ikke flimmeren. TV vil stadig v?re en stor faktor, da alle b?rn per definition er bundet til hvad mor og far vil se indtil de n?r en vis alder, men vi ved ogs? godt hvordan der senere kan konverteres. Det er bare lidt sv?rt at sp? om, fordi jeg s?dan set godt kunne forestille mig en fremtid hvor det ikke n?dvendigvis er et stort TV-netv?rk der l?gger milliarder for hele kagen, men at det f.eks. kunne v?re en ISP + en individuel TV-kanal der smider et samlet bud p? 1-2 klubbers kampe (f.eks. YouSee + TV2 for BIF og FCK). Lidt ligesom at de lige nu reklamerer med at du f?r Netflix med i abonnementet hos en bestemt udbyder. Det kunne man lave mange sindrige konstruktioner med, hvor man kan f? den "billigste" l?sning ved at abonnere p? TV/internettet/mobilen eller k?be adgang ligesom du g?r p? apps i dag.
 
a det er sgu ?rgerligt, for vi l? allerede p? over 11.000 i snit. Tilbage i s?lvs?sonen i 1996 var det kun lidt over 12.000 i snit (f? tilskuere til mange af s?sonens f?rste kampe). S? vi havde sandsynligvis sl?et rekorden. Og det er ville have v?ret vigtigt ift det nye stadion, sponsorer og meget andet.
 
Der burde m?ske snart oprettes en tr?d til 2020/2021 ;)  ;)

IFAB siger det vil v?re op til de enkelte ligaer, om de vil forts?tte med 5 udskiftninger i n?ste s?son Fodboldligaer kan forts?tte med fem udskiftninger | BT Fodbold - www.bt.dk

Vi b?r vel foretr?kke det, da vi har haft god gl?de af dynamikken ved at kunne skifte friske spillere ind.
Jeg er m?ske lidt i tvivl og husker nogle kampe hvor DN leverer en del udskiftninger men kan faktisk ikke huske om det har v?ret s?dan i alle kampene?
 
Martinstranger said:
Vi b?r vel foretr?kke det, da vi har haft god gl?de af dynamikken ved at kunne skifte friske spillere ind.
Jeg er m?ske lidt i tvivl og husker nogle kampe hvor DN leverer en del udskiftninger men kan faktisk ikke huske om det har v?ret s?dan i alle kampene?
Det har givet lidt ekstra spilletid til nogle talenter end de sikkert ellers ville have f?et, fx Ihler der bliver skiftet ind, og jeg vil tro det har v?ret tilf?ldet mange steder, s? alene p? den baggrund synes jeg man skal k?re videre med det n?ste s?son. Den f?r ogs? et t?t program, men for en liga som den danske er det m?ske meget gavnligt under alle omst?ndigheder. Og s? er det nok ogs? rigtigt at vi med en bred b?nk kan udnytte det bedre end s? mange andre.
 
FCN har virkelig mange i karant?nefare.
Tychosen har lige f?et r?dt kort mod FCM, men kan l?se det er en fejldom, s? mon ikke det bliver annulleret.
 
Katastrofe: West Bromwich har lige tabt 2-1 og spillet den direkte oprykning til Premier League i h?nderne p? Brentford. Rykker Brentford op, betyder det cirka en milliard kroner til Matthew Glazier. Steinlein har allerede haft sit dumme grin fremme sammen med kommentarer om, at der da s? nok vil falde noget af til FCM.

Det burde ikke v?re tilladt. Det kan ikke v?re rigtigt, at man i Danmark skal sidde med hjertet oppe i halsen og have aktier i en kamp i Premiership. Hvad der sker derovre b?r ikke kunne p?virke konkurrencevilk?rene i Superligaen. FCM har ingen ?re af Brentfords eventuelle oprykning og b?r ikke kunne profitere af den. Men det bliver jo nok umuligt at f? stoppet.
 
Putros Putros Gali har lige givet Sorte Ronnie topscorertitlen, ved at give FCM to straffespark som ikke bare var tynde, de var der overhovedet ikke. Thychosen m?tte udg? med blod fra n?sen fordi han fik smadret en albue i ansigtet af Anderson, det takserede Putros Putros Gali til R?dt kort og straffe......til Anderson!!!! Mage til vandvittigt ringe dommer skal man da lede l?nge efter, er dommerstanden herhjemme s? ringe? Jeg ville satme v?re rasende hvis jeg var FC Nordsj?lland fan, n? nej undskyld s?dan nogen findes jo ikke. 
 
Jeg m? tilst?, at jeg synes det er fint med Brentford. Klubben virker som et charmerende bekendtskab med en dansk tr?ner og et hav af danske spillere, som m?ske snart spiller PL fodbold.
Kommer det til at dryppe p? FCM s? fint. Ligaen vil have godt af et storhold i Vestdanmark som kan udfordre FCK, k?be/s?lge spillere p? et h?jt niveau og tage titler. - og AGF er slet ikke i de luftlag endnu.
F?r vi to st?rke hold i DK, vil det yderligere smitte af p? vores internationale koefficienter og sikre os bedre vilk?r i UEFAs turneringer.
 
Jakob Marschner date=1595007887 said:
Det burde ikke v?re tilladt. Det kan ikke v?re rigtigt, at man i Danmark skal sidde med hjertet oppe i halsen og have aktier i en kamp i Premiership. Hvad der sker derovre b?r ikke kunne p?virke konkurrencevilk?rene i Superligaen. FCM har ingen ?re af Brentfords eventuelle oprykning og b?r ikke kunne profitere af den. Men det bliver jo nok umuligt at f? stoppet.
 
Imod moderne fodbold! :) Sp?rgsm?let er om det skal v?re et st?rre problem fordi det er en eller anden fordel der hentes via noget fodbold et andet sted end hvis der sidder en mellem?stlig sheik og pumper penge i klubben og man skal sidde og h?be olieprisen ikke stiger. Jeg kan sagtens f?lge dig, det vil ogs? v?re tr?ls hvis Red Bull kom ind og b?de ?delagde historikken i en klub og samtidig med et snuptag gjorde det ekstremt sv?rt for AGF at gennemf?re sine planer, og det kan have vidtr?kkende konsekvenser n?r flere og flere klubber bliver ejet af andre, direkte eller indirekte, og bare bliver til satellitklubber, men ift konkurrencesituationen er de penge vel ikke mere ?del?ggende end at en eller anden rigmand kaster penge i en klub. Vi lider ogs? under at Nordea har st?ttet FCK s? voldsomt og har skullet konkurrere med Jan Bechs penge i Br?ndby osv, til geng?ld st?r vi om nogle f? ?r med landets fedeste stadion fordi nogle har doneret penge til det og derefter kommer der m?ske ogs? nogle og smider et st?rre bel?b direkte i klubben.
 
swharders date=1595013131 said:
Jeg m? tilst?, at jeg synes det er fint med Brentford. Klubben virker som et charmerende bekendtskab med en dansk tr?ner og et hav af danske spillere, som m?ske snart spiller PL fodbold.
Kommer det til at dryppe p? FCM s? fint. Ligaen vil have godt af et storhold i Vestdanmark som kan udfordre FCK, k?be/s?lge spillere p? et h?jt niveau og tage titler. - og AGF er slet ikke i de luftlag endnu.
F?r vi to st?rke hold i DK, vil det yderligere smitte af p? vores internationale koefficienter og sikre os bedre vilk?r i UEFAs turneringer.
Ja, der er flere aspekter. Pumpes der flere penge ind i superligaen kommer det alle til gode. 

Det er dog heller ikke sikkert, at det bare bliver en fordel for FCM, hvis Brentford kommer i PL. M?ske f?r de brug for en samarbejdspartner p? h?jere niveau og blot fordi de storrige ejere kommer til at tjene mere, s? er det ikke givet at der kastes flere penge efter projektet - eller samarbejdet med FCM.

P? et mere nationalt plan er det da interessant at vi f?r flere danskere  i s? st?rk en liga.
 
Ja, der er flere aspekter. Pumpes der flere penge ind i superligaen kommer det alle til gode.
 
 
[member=37]SteenA[/member]?

Det er en gammel snak. Men alts? n?r FCM er mestre allerede, s? kan jeg ikke se hvordan det kommer ligaen til gode at de f?r endnu flere penge. Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.

F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe? (FCK ville jo vinde mesterskabet i ?r, s?fremt FCM ikke var s? langt fremme).. Well, FCM g?r det ad helvede til europ?isk, s? det er ikke udpr?get godt at FCM n?r CL frem for FCK eksempelvis. At s? FCM/andre kan f?lge FCK trop potentielt er godt ja. Men alts? jeg synes ikke n?dvendigvis det hj?lper at dem der har mest f?r mere. Og det giver jo ikke 1:1 flere penge til os, Aab eller OB?
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.
Eller ogs? kan man sige, at hvad vi ikke har i benene, m? vi have i hovedet. I det lys er det jo n?rmest vanvittigt, at Aab, FCN og nu AGF kan udfordre de to store fra tid til anden. Det drejer sig om, at lave den udvikling kontinuerlig. Det er indtil videre lykkedes ganske p?nt for FCN. Vi skulle gerne v?re den n?ste klub.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe?
FCK ville ikke have v?ret, hvor de er i dag, hvis det ikke var p.gr.a Don ?. FCM har ogs? haft et par n?gle-personer, som har haft visionerne og forst?et at opbygge en kultur. Det samme med FCN. Hvis Lars Fournais og Jacob Nielsen har en vision?r forretningsmodel, som passer bedre til Aarhus end FCMs passer til Herning og FCK's passer til K?benhavn, s? skal vi nok indhente dem. S? meget positivt kan man sige om, at det p.t. er FCM og ikke AGF, OB eller AaB, der er f?rste udfordrer til FCK. Byens st?rrelse er en hj?lp, men langt fra altafg?rende.
 
Stig AKA Frank Heskj?r date=1595018848 said:
Ja, der er flere aspekter. Pumpes der flere penge ind i superligaen kommer det alle til gode.
 [member=37]SteenA[/member]?
Det er en gammel snak. Men alts? n?r FCM er mestre allerede, s? kan jeg ikke se hvordan det kommer ligaen til gode at de f?r endnu flere penge. Hvis AaB, OB eller AGF fik flere penge s? man kunne udfordre FCM/FCK om mesterskabet oftere gav det god mening ift at FCM/FCK ville skulle k?mpe mere for mesterskaber over tid.

F?r FCK flere penge, s? kan man sige det samme. Er det godt for dansk fodbold at FCK ikke bare er alene om at ligge deroppe? (FCK ville jo vinde mesterskabet i ?r, s?fremt FCM ikke var s? langt fremme).. Well, FCM g?r det ad helvede til europ?isk, s? det er ikke udpr?get godt at FCM n?r CL frem for FCK eksempelvis. At s? FCM/andre kan f?lge FCK trop potentielt er godt ja. Men alts? jeg synes ikke n?dvendigvis det hj?lper at dem der har mest f?r mere. Og det giver jo ikke 1:1 flere penge til os, Aab eller OB?
 
Hvis det betyder bedre spillere til FCM er det ikke en fordel for de klubber der konkurrerer direkte med dem. Det vil f?rst og fremmest sige FCK, men vi har vel ogs? en ide om at skulle derop indenfor en eller anden ?rr?kke og s? bliver vejen endnu l?ngere. Lige nu er b?de FCM og FCK lang langt foran ?konomisk, s? det g?r formentlig ikke nogen afg?rende forskel at FCM har endnu flere midler, men p? l?ngere sigt hj?lper det os ikke. L?ngere nede i r?kken hvor man ingen forestilling har om at konkurrere i toppen af r?kken g?r det nok mindre, men g?r det stadig sv?rere for fx S?nderjyskE at vinde en pokaltitel hvis FCM har en bredere trup s? der er mindre chance for at de ryger ud og dermed g?r et andet holds vej lettere. De klubber kan h?be der drypper lidt penge ned i systemet og det er ogs? en mulighed hvis de kan s?lge en spiller for lidt mere til FCM, omvendt vil et h?jere niveau der g?re det sv?rere at have salgsemner og FCM?s nye penge vil m?ske i endnu h?jere grad ende i udlandet. Samtidig er der en risiko for at det bliver sv?rere at konkurrere om talenter og dermed ryger der ogs? noget fremtidig indt?gt. FCM?s praksis med at k?be 100 spillere og leje dem ud bliver heldigvis forbudt, men er ellers ogs? et eksempel p? at nogle klubbers indt?gtsgrundlag undermineres af klubber med flere penge.

Helt overordnet er det ikke godt for ret mange klubber at de ?konomiske og sportslige v?rdier konsolideres i nogle f? klubber. Det gode ved det er at vi er en af de klubber der har allerbedst foruds?tninger for at v?re i den ?vre ende af det.
 
JB said:
FCK ville ikke have v?ret, hvor de er i dag, hvis det ikke var p.gr.a Don ?. FCM har ogs? haft et par n?gle-personer, som har haft visionerne og forst?et at opbygge en kultur. Det samme med FCN. Hvis Lars Fournais og Jacob Nielsen har en vision?r forretningsmodel, som passer bedre til Aarhus end FCMs passer til Herning og FCK's passer til K?benhavn, s? skal vi nok indhente dem. S? meget positivt kan man sige om, at det p.t. er FCM og ikke AGF, OB eller AaB, der er f?rste udfordrer til FCK. Byens st?rrelse er en hj?lp, men langt fra altafg?rende.
JN sagde at de nok rystede lidt i bukserne i Herning da de h?rte der var et nyt stort stadion p? vej i ?rhus. Det var m?ske lidt provekerende sagt, men det er ogs? klart, at AGF hat en meget stor fordel ift FCM, som de ikke rigtig kan ?ndre p? n?rmest uanset hvor mange penge de har: interessen for klubben, is?r tilskuerinteressen. ?rhus er langt st?rre og vokser mere, vel omkring 5% af Herning kommunes indbyggertal ?rligt, og FCM er naturligt begr?nsede ift hvor ?stor? den for alvor kan blive som klub. Penge g?r dog s? stor en forskel at de sagtens kan v?re langt foran sportsligt alligevel, men det er klart at hvis AGF begynder at f? en ?konomi der kan konkurrere med dem vil demografien v?re til vores fordel og m?ske kunne skubbe os foran dem. Og hvis FCM f?rst begynder at have sportslige problemer nogle s?soner kan det blive selvforst?rkende fordi deres base af interesse er langt mindre. Men der g?r nok en del ?r f?r vi m?ske er deroppe og i ?jeblikket ?ger de den ?konomiske afstand, s? vi m? se om det faktisk lykkes at overhale dem p? et tidspunkt.
 
Winther said:
JB said:
FCK ville ikke have v?ret, hvor de er i dag, hvis det ikke var p.gr.a Don ?. FCM har ogs? haft et par n?gle-personer, som har haft visionerne og forst?et at opbygge en kultur. Det samme med FCN. Hvis Lars Fournais og Jacob Nielsen har en vision?r forretningsmodel, som passer bedre til Aarhus end FCMs passer til Herning og FCK's passer til K?benhavn, s? skal vi nok indhente dem. S? meget positivt kan man sige om, at det p.t. er FCM og ikke AGF, OB eller AaB, der er f?rste udfordrer til FCK. Byens st?rrelse er en hj?lp, men langt fra altafg?rende.
JN sagde at de nok rystede lidt i bukserne i Herning da de h?rte der var et nyt stort stadion p? vej i ?rhus. Det var m?ske lidt provekerende sagt, men det er ogs? klart, at AGF hat en meget stor fordel ift FCM, som de ikke rigtig kan ?ndre p? n?rmest uanset hvor mange penge de har: interessen for klubben, is?r tilskuerinteressen. ?rhus er langt st?rre og vokser mere, vel omkring 5% af Herning kommunes indbyggertal ?rligt, og FCM er naturligt begr?nsede ift hvor ?stor? den for alvor kan blive som klub. Penge g?r dog s? stor en forskel at de sagtens kan v?re langt foran sportsligt alligevel, men det er klart at hvis AGF begynder at f? en ?konomi der kan konkurrere med dem vil demografien v?re til vores fordel og m?ske kunne skubbe os foran dem. Og hvis FCM f?rst begynder at have sportslige problemer nogle s?soner kan det blive selvforst?rkende fordi deres base af interesse er langt mindre. Men der g?r nok en del ?r f?r vi m?ske er deroppe og i ?jeblikket ?ger de den ?konomiske afstand, s? vi m? se om det faktisk lykkes at overhale dem p? et tidspunkt.
Jeg tror man skal se lidt anderledes p? det, FC Midtjyllands ?konomi bygger p? forventede ?rlige salg p? minimum 60 mio. kr. bare for at g? i nul, de penge skal d?kke klubbens driftsomkostninger. I den nuv?rende situation er spillermarkedet presset, og for at ramme 60 mio skal man m?ske s?lge spillere der i et almindeligt marked ville indbringe 50-100% mere. S? det at Brentford er p? vej i Premier League g?r ikke n?dvendigvis at FC Midtjylland f?r penge til at forst?rke sig (det er i hvert fald det Benham selv har udtalt), men det g?r m?ske at man ikke beh?ver at s?lge ud i s? h?j grad.
 
S? det at Brentford er p? vej i Premier League g?r ikke n?dvendigvis at FC Midtjylland f?r penge til at forst?rke sig (det er i hvert fald det Benham selv har udtalt), men det g?r m?ske at man ikke beh?ver at s?lge ud i s? h?j grad.
 
 
[member=5]T-Knogle[/member]?

Same same. FCM st?r med et bedre hold end hvis de ellers ville, som resultat af at et engelsk hold rykker i PL. Det bryder jeg mig ikke om.
Jeg er da ogs? sikker p? at du f?ler dig bedre stillet over at kunne beholde din bil, og ikke v?re tvunget til at s?lge den pga din ?konomi, bare som eksempel. Det svarer jo lidt til at de har "handlet over evne", og stod til at blive retteligt straffet for det, og s? bliver reddet af farmand. Sgu da nederen at se p?. FCM var m?ske tvunget til at skrue lidt ned. Jeg bryder mig ikke udpr?get om Ronnie Scwartz -transferen. Han har stort set siddet p? b?nken indtil mesterskabet var afgjort. Det synes jeg superligaen blev d?rligere af. Et hold mistede sin anf?rer og topscorer, og FCM fik en mand til b?nken... pff. Den slags overskudshandler kan man ikke lave med mindre man f?ler at man bliver reddet af en ejer der d?kker huller, ligesom i BIF. 

Jeg er stolt over at AGF er n?et hertil med t?ring efter n?ring. Det har taget l?ngere tid end n?dvendigt (hvis man gjorde som dem), men til geng?ld er det mere solidt, og er bygget p? udvikling og ikke penge udefra. 
 
Top