Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Superligaen 2020/2021

Di Stefano

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
561
Point
18
Har ikke set vi har oprettet en ny sæsontråd, så vi må hellere få lavet en. Især når flere og flere ude i det ganske land vil til at tale GF op i guldkampen ;). Rolig nu.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.048
Point
48
FCM er nu sikret europæisk gruppespil. Det bliver interessant at se, hvad det kommer til at betyde for deres efterår i superligaen. De kommer stort set til at spille to kampe hver uge.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.187
Point
48
FCM er nu sikret europæisk gruppespil. Det bliver interessant at se, hvad det kommer til at betyde for deres efterår i superligaen. De kommer stort set til at spille to kampe hver uge.
De har en bred trup, men køber sikkert også ekstra ind nu. Hvis der var noget om rygtet om at vi kigger på Anderson kan det så også være den mulighed er lukket. Det kunne da være fint hvis det koster i ligaen og vi kan overhale dem, men mon ikke det bare betyder at den økonomiske afstand øges. De skulle da ikke gerne i CL i hvert fald, men har jo desværre fået en ganske fin lodtrækning med Slavia Prag.

swharders

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
447
Point
18
Lad os dog ønske dem al mulig held og lykke. Jo bedre danske hold klarer sig i Europa, desto flere koefficientpoint til os alle og desto kortere vej til fremtidige turneringer.
Det er bundholdstankegang at ønske andet.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.048
Point
48
Lad os dog ønske dem al mulig held og lykke. Jo bedre danske hold klarer sig i Europa, desto flere koefficientpoint til os alle og desto kortere vej til fremtidige turneringer.
Jeg synes heller ikke, at man ensidigt kan sige at fordi en klub får tildelt en stor pulje penge, så kommer de til at øge afstanden til de andre. Det kommer i hvert fald an på, hvad pengene bliver brugt på. Går de til et højere lønbudget (end den normale drift kan bære), så risikerer man altså også at stå skidt et par år senere. Jeg synes AaB har været et eksempel et par gange. Først investerede de lidt uheldigt deres CL-millioner lige før finanskrisen og senest har de brugt Bassogog-salget til at hente dyre spillere, som i dag tynger voldsomt i deres økonomi.

T-Knogle

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.159
Point
38
haha nej ;-) pokalen ser jeg bare som ren lir og storytelling, og i?vrigt er det et problem at FCK m?ske vindere 2-3 gange de n?ste 5 ?r - med mindre fcm f?r noget succes med den nu. Deres 2. hold er vel ogs? st?rkt nok efterh?nden til det. Vores ogs? ;-)
Jeg synes heller ikke, at man ensidigt kan sige at fordi en klub får tildelt en stor pulje penge, så kommer de til at øge afstanden til de andre. Det kommer i hvert fald an på, hvad pengene bliver brugt på. Går de til et højere lønbudget (end den normale drift kan bære), så risikerer man altså også at stå skidt et par år senere. Jeg synes AaB har været et eksempel et par gange. Først investerede de lidt uheldigt deres CL-millioner lige før finanskrisen og senest har de brugt Bassogog-salget til at hente dyre spillere, som i dag tynger voldsomt i deres økonomi.
Jeg ser det der sker i FCM lige nu som første skridt i retning mod FCKs forretningsmodel, hvor man bliver seedet så højt i europa så man kan budgettere med europæisk gruppespil hvert år, det betyder at afstanden økonomisk mellem FCM og K, bliver væsentligt mindre, men også at afstanden fra de to klubber og til resten bliver større. Et Europa League gruppespil er væsentligt mere tåleligt end et Champions League gruppespil, men uanset vil det være nærmest en nødvendighed at AGF også er i stand til at klare sig godt i Europa for at kunne holde trit, ellers ender det som en tvekamp om mesterskabet i mange år frem i superligaen, og vi må tage til takke med bronze som det højest opnåelige.

andrewdk

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
346
Point
18
Det har ikke noget med at bundholdstankegang at gøre.
Mon ikke også der sidder Liverpoolfans og håber på at United fejler i Europa og omvendt.

Ud over Brøndby kan jeg da godt ønske at danske hold ikke ryger ud af Europa lige med det samme for nationens skyld, men et CL-gruppespil synes jeg bliver lidt for meget at ønske for FCM.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
209
Point
28
Både FC Midtjylland og FC København har udgangspunktet for noget nær det bedste hold i superligaens historie i denne sæson. Det kan blive en sæson med meget, meget højt niveau. Et par solgte nøglespillere, et håndfuld korsbåndsskader og et par udekampe i Kazakhstan kan selvfølgeligt gøre meget, men der skal altså gå rigtigt mange ting galt samtidigt - og samtidigt rigtigt meget rigtigt samtidigt i fx AGF - for at de to hold ikke sætter sig på sæsonen. At begynde at tale AGFs guldmuligheder op virker derfor pt. fuldstændigt useriøst.

Ser vi flere år frem, så har AGF forhåbentligt muligheden for lige så stille at bygge på, så man i de år, hvor ét af holdene fejler eller har en mellemsæson, kan udfordre i en kamp om sølvet. Præcist som vi egentligt allerede så i den seneste sæson.

I et længere perspektiv så må FCK også føle sig udfordret af at ramme mere eller mindre den perfekte storm pt.

Man er allerede presset hårdt økonomisk af udefrakommende faktorer (corona og badelande), risikerer helt at glippe europæisk gruppespil i år (de er 90 minutter i Góteborg i dag fra en fiasko, der virkeligt vil spænde økonomien hårdt for), og man er for første gang i mange år ikke nødvendigvis den sportslige favorit til et mesterskab. Skulle FCM både nå CL i år og blive mester (= direkte adgang til CL-gruppespil også næste år), mens FCK tager mindst ét år uden europæisk fodbold, så er magtbalancen både sportsligt og økonomisk altså virkeligt under pres.

swharders

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
447
Point
18
...nærmest en nødvendighed at AGF også er i stand til at klare sig godt i Europa for at kunne holde trit, ellers ender det som en tvekamp om mesterskabet i mange år frem i superligaen, og vi må tage til takke med bronze som det højest opnåelige.
Enig. Men med tre tilføjelser.
1) Det er 100% at foretrække to hold som konkurrerer mod hinanden og deler mesterskaberne, frem for ét hold som dominerer alt år efter år. Tænk Spanien vs. Tyskland. 2) Det øger antallet af danske pladser i europæiske turneringer og forkorter vejen dertil. 3) Vi må sørge for at være de næste, som hopper på toget.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.048
Point
48
Skulle FCM både nå CL i år og blive mester (= direkte adgang til CL-gruppespil også næste år), mens FCK tager mindst ét år uden europæisk fodbold, så er magtbalancen både sportsligt og økonomisk altså virkeligt under pres.
Årets DM er sikret gruppespil næste år, men ikke nødvendigvis i CL. Man skal spille CL-playoff kamp, ligesom FCM skal nu.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
209
Point
28
Årets DM er sikret gruppespil næste år, men ikke nødvendigvis i CL. Man skal spille CL-playoff kamp, ligesom FCM skal nu.
Det har du vist ret i. Jeg var sikker på at have hørt flere nævne, at vinderne er sikret gruppespil. Det havde jeg misforstået som CL-gruppespil, men det kan jo også ende som EL-gruppespil.

andrewdk

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
346
Point
18
Som jeg læser det, så er danmarksmesteren kun sikret gruppespil, hvis Danmark er nummer 12 på den nationale koefficient-liste.
Vi ligger nummer 13.
Pt. ryger DM-vinderen i 3. kvalrunde, som FCM spillede i går, mens sølvvinderen ryger i CL 2. kvalrunde, som den FCM startede med i år mod Ludgorets.

Det er kun hvis CL-vinderen i forvejen er sikret CL-gruppespil, at den danske gruppespilsplads er sikker.
Hvad jeg lige kan se, så skal vi dog tilbage til Chelsea i 2012 for at finde en CL vinder der ikke var kvalificeret til næste års CL via den nationale liga.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.048
Point
48
Som jeg læser det, så er danmarksmesteren kun sikret gruppespil, hvis Danmark er nummer 12 på den nationale koefficient-liste.
Vi ligger nummer 13.
Pt. ryger DM-vinderen i 3. kvalrunde, som FCM spillede i går, mens sølvvinderen ryger i CL 2. kvalrunde, som den FCM startede med i år mod Ludgorets.

Det er kun hvis CL-vinderen i forvejen er sikret CL-gruppespil, at den danske gruppespilsplads er sikker.
Hvad jeg lige kan se, så skal vi dog tilbage til Chelsea i 2012 for at finde en CL vinder der ikke var kvalificeret til næste års CL via den nationale liga.
Ja, det har du ret i. Det er en betingelse. Men som du nævner også meget usandsynligt at CL-vinderen ikke er kvalificeret. Det sker vist kun i tilfælde af at AGF skulle meste... (men så lever jeg også med den detalje). Nå undskyld, det var ikke for at skubbe til den hype, for det kommer ikke til at ske.

fsc

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
362
Point
18
Der meldes ud om genindførsel af restriktioner i dag. Det er formodentligt max på 500 tilskuere til superligakampe igen. Lad os se, om de kan hæves inden for et par uger.

Kampen mod OB 27.9 bliver dog næsten sikkert med meget begrænset kapacitet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.173
Point
48
Officielt: max 500 tilskuere frem til 4. oktober. Vi spiller i den periode 2 udekampe (Randers og AAB), og kun 1 hjemmekamp (OB). Disse 3 kampe bliver dermed næsten uden tilskuere.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.173
Point
48
INKLUSIV personale/spillere. Så vi er tilbage som da vi havde ca. 250 udvalgte tilskuere.

Men gælder heldigvis kun OB-kampen foreløbigt.

Sydhavnen

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
48
Point
8
Utroligt man bare kan smadre økonomien i alle Danmarks pro fodboldklubber, uden evidens for at der skulle have været problemer relateret til tilskuere på stadion.

Symbol politik

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
1.953
Point
48
Ja desværre 500 i alt. Synes også man kunne have sat tallet væsentligt højere og sende et advarende signal til publikum om afstand - ved at starte med en reduceret til det halve antal tilskuere ift nu fx. Men jeg er heller ikke sundhedsekspert.

Men umiddelbart er man jo udenfor, og det er vel værre at køre i tog, bus, handle osv, men det er naturligvis mere nødvendige ting.

Man kunne også indføre mundbind på stadions fx som krav når man bevæger sig sin plads, ligesom man hele sommeren har skulle tage mundbind på i Tyskland når man handler eller er restaurant (når ikke man sidder ned)

Bare det halve antal tilskuere havde bidraget væsentligt til stemning og til økonomierne. Og ikke mindst givet folk lidt adspredelse i denne corona trælse tid.

swharders

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
447
Point
18
Det hele er jo symbolpolitik.
Der testes flere og derfor findes flere. Antal indlagte er derimod faldet støt i månedsvis.

Senest redigeret:

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
163
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Der snakkes om at man vil kompensere virksomhederne. Man burde gå ind og kompensere for de mistede entreindtægter ud fra hvad man plejer at have af tilskuere mod de hold, som man nu spiller imod mens restriktionerne står på.

Oprykkernes manglende indtægter må så vurderes på en eller anden måde.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
211
Point
18
Det hele er jo symbolpolitik.
Der testes flere og derfor findes flere. Antal indlagte er derimod faldet støt i månedsvis.
Nej, det er altså ikke rigtigt. Vi var nede under ti indlagte for et par uger siden. Nu er der 58. I det hele taget synes jeg det lugter lidt af konspirationsteori at kalde det symbolpolitik. Man kan være uenig i, hvor voldsomme virkemidler, der skal tages i brug, og nok også i den egenrådige måde regeringen handlede til at starte med. Men tiltag, der er så indgribende i folks hverdag, foretager ingen regering, rød eller blå, blot for symbolets skyld.

De handler uden evidensgrundlag? Ja, for hvilke erfaringer med covid-19 og sammenlignelige pandemier er det lige man skal bruge som erfaringsgrundlag? Der er dog nogen data, som siger at supersprederbegivenheder har været centrale i spredningen af ny coronavirus. Blandt andet derfor har svenskerne fx ikke hævet forsamlingsforbuddet til over 50. Og de er jo ellers meget løse på alle andre restriktioner.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.173
Point
48
Er vi i øvrigt ikke enige om, at der ikke bør være panik/hadsk stemning såfremt vi taber i morgen i Randers (som sædvanligt).

Vi har 1 point flere end vi havde sidste år efter 5 kampe, allerede efter 1 kamp. Skulle vi tabe i morgen, og så gøre det fint/ok i de næste 3 kampe, og ligger i top 6 efter runde 5, så går tingene jo stadig efter planen. Vi skal passe på ikke at blive så forvandt at vi kræver sejr hver gang for at kunne godkende forløbet. Sidste sæsons medaljer gik via 0 sejre imod Hobro, Lyngby, Randers og SIF. Man bliver ikke nødt til at vinde over de hold for at komme i top 6, og heller ikke for at vinde medalje.

Men mange skrev allerede efter åbningskampen 1-1 i Hobro, at det var præcis sådan en kamp man SKULLE vinde hvis man ville i top 6.
Og det kan ikke blive mere tydeligt end sidste år at den slags umiddelbare krav/logik er decideret forkert. Jeg forstår tanken, men den er ikke tænkt igennem... Ganske enkelt.

Man kommer i top 6 hvis man får flere point end dem under top 6. Færdig bum.
Hver gang man taber til et bundhold så kræves det at man så laver point imod "bedre" hold, og det kan man jo være rigtig god til, som vi var sidste år. Og spillestilen er også bedst imod netop de hold, så helt underligt er det jo ikke..

Vi skal klart blive bedre til at nedbryde de hold som står lavt (også Mura gjorde).
Men så længe vi kan fortsætte med at lave mange point mod midter/topholdene, så ser det allerede godt ud.

Så med stor forhåbning om at AGF endelig knækker Randers-koden i morgen, så vil jeg alligevel opfordre til at is i maven, skulle vi tage derfra med et dumt nederlag IGEN.

EDIT: Og personligt vil jeg IKKE bytte med et hold som er gode til at slå bund/midterhold med det vi har...
AaB kom for et par sæsoner i top 6 uden at have slået et eneste hold i top 4 (under Wieghorst). De vandt til gengæld rigtig mange kampe mod bundholdene/midterholdene.
Så indtil man kan have begge dele og slå alle, så foretrækker jeg dumme nederlag mod Mura, Randers, Lyngby og SIF/Hobro, når de følges ad med 3 sejre i 4 kampe over FCM, og sejre over holdene omkring os i kampen om top 6.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.048
Point
48
David må klart skulle fyres, hvis vi taber i morgen (så kom jeg lige tabloid-pressen i forkøbet).

Dine ulæste indlæg