Nyheder

Superligaen 2020/2021

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
AaB vandt 4-2 i pokalfinalen i 2014 i parken, over netop FCK :)

Nok derfor så, ja.

De har ikke vundet derinde i Superligaen i 13 år, men vandt i pokalen. Fair nok at man ikke lige forventer folk at have styr på den slags nuancer. Men alligevel VILDT at det har taget AaB hele 13 fucking år at vinde derinde når man tænker på at de har vundet 2 mesterskaber i perioden.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Jeg anede ikke før i går, at AaB havde så lang en periode uden superligasejr i Parken, men det kan ikke helt sammenlignes, synes jeg. For det første vandt AaB jo en pokalfinale over FCK i Parken i 2014, så det var ikke helt så ren en stime. For det andet har de jo slået dem en del gange i Aalborg, mens AGF ikke havde besejret FCK overhovedet mellem 2009 og juli 2020.
Min pointe var faktisk mere at det er sportsligt "vildere" at AaB kan vinde 2 mesterskaber og være i toppen i DK fodbold i alle de år uden at have besejret FCK i Parken. At AGF ikke har vundet derinde blandt de 3 nedrykninger og 8-10.pladser er mindre "historisk". Men sådan er det jo med den slags statistikker.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Tjo men den med Seier er jo afstemt de er 3 store ejere - omend de to gamle kan bestemme alene, men næppe ville gøre det.

Seier er næststørste aktionær med sine godt 22,5 pct. af aktierne. Erik Skjærbæk har ca. 29,8 pct., mens Karl Peter Korsgaard Sørensen sidder på omtrent 20,5 pct. af aktierne.

Sådan var status for 1½ år siden og sikkert stadig.

I øvrigt pissetræt af at have KPK vinduer, når nu det er FCKs ejer med 20% - og kommer heller aldrig i Lalandia.

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
283
Point
28
Tjo men den med Seier er jo afstemt de er 3 store ejere - omend de to gamle kan bestemme alene, men næppe ville gøre det.

Seier er næststørste aktionær med sine godt 22,5 pct. af aktierne. Erik Skjærbæk har ca. 29,8 pct., mens Karl Peter Korsgaard Sørensen sidder på omtrent 20,5 pct. af aktierne.

Sådan var status for 1½ år siden og sikkert stadig.

I øvrigt pissetræt af at have KPK vinduer, når nu det er FCKs ejer med 20% - og kommer heller aldrig i Lalandia.
Har samme holdning....har kun været i Parken ifm GF´s kampe - kommer ikke til landskamp sålænge FCK tjener penge på det.....samme med Lalandia.....mine børnebørn er snart i den alder hvor det kunne være sjovt. Men vi må finde på andet. Ja, os nørder er ikke altid sådan at være sammen med ;-)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Selvom det altid er sjovt at se Thomasberg gå amok, så har han sgu en sag i dag. Dommerne snyder umiddelbart Randers for både et mål, og en friløber i kampens sidste 10 minutter.

Først scorer Randers, hvor dommerne annullerer målet for offside, og spillet sættes igang uden at der kaldes på review, selvom målet IKKE var offside, og så scorer FCN til 1-0 lige efter. Til sidst i kampen fløjter de offside på en Randers-friløber der IKKE var offside, i stedet for at lade ham køre ned mod mål og afslutte før dommen..

Randers dobbelt-snydt i dag, og FCN kan løbe afsted med 3 point.
FCN får dermed desværre foræret 3 point, som vi ikke må håbe de kan bruge for at indhente os senere i sæsonen.

Men der kan måske argumenteres for at Kamara kommer fra en offside-situation og generer i opspillet til målet. Men utroligt at den ikke blev kigget igennem ved et spilstop.

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
283
Point
28
Jeg havde også været meget frustreret ( læs: rasende! ) hvis jeg var Randers-spiller/leder.....

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
138
Point
28
Rander blev snydt så vandet driver og fanget på det forkerte ben.

Men, sagen er ikke at der ikke var offside. Den kunne godt dømmes for Marxen indflydelse på spillet. Sagen er, at de (han) ikke lader spillet fortsætte og sætter sig ned i plenum bagefter. For at afgøre om scoringen står eller ej.

Jeg tror der er tale om en flagpost der pr. rygraden kom til at dømme efter de gamle regler.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Er CL ved at afgå ved døden og dermed (måske) blive sidste sæson som virkelig kan gøre en forskel i indtjeningen for en dansk klub https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo.../championsleague/medie-bombe-under-cl/8334730

Hvis det bliver i miniformat, må man nok forvente indtjeningen bliver lavere.

Det store spørgsmål er om det (virkelig) er det rigtige for de store klubber. Måske de glemmer charmen ved at mindre hold netop møder de store.......

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Vi må se at vinde ligaen i år - så vi når med i det fine selskab.
Synes det vil være trist.

Men jeg synes det vil være fedt hvis vi laver en superliga udbryderliga uden fcm, fcn, randers og horsens.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
383
Point
28
Vi må se at vinde ligaen i år - så vi når med i det fine selskab.

Der er intet fint i det selskab, hvis de vælger at lave deres egen udbryder liga.

Jeg vil dog gerne se noget konkret før jeg tror på det. Synes nærmest årligt der kommer en nyhed om en mulig udbryderliga under opsejling.
Man får fornemmelsen af at det er rygter de store klubber selv starter, for at presse UEFA til at stramme CL endnu mere til efter deres ønsker.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
NEJ
Den blev misforstået (som jeg skrev mener det vil være trist)

- mente vi skulle nå med i det fine selskab inden det bliver et klamt selskab, altså med næste sæson

Ja lige præcis de har jo nærmest talt om det lige siden CL opstod der i 92-93 vist nok. Og ja præcis for at presse UEFA. Tror også godt de ved at folk ikke vil bakke op om det.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Det er sundhedsmyndighederne der har afgjort at der kun må komme 500 på stadion.
Som der bliver spurgt til, så virker det lidt mærkeligt at der må være 2100 indendørs i Scala-biograferne men svaret er: der er forskellige regler for forskellige brancher.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Det ser ikke ud til Fcm skal have point i dag og dermed tjene endnu flere penge på Champions Leauge https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midtjylland-vs-atalanta/37530778/

Jesper Hansen har ikke været for heldig og kan vel lastes for mindst 1 (parerer bolden direkte ud til en angriber, i stedet for til hjørne) og formentlig 2 (langskuddet som sidder tæt på midten af målet) af de 3 mål Atalanta har scoret ved halvleg.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28
Samtidig slider de hårdt på en sjaskvåd bane. Desværre en foræring til Brøndby på lørdag.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
138
Point
28
Ved ikke præcist hvor tit banen står halvvejs under vand i Bergamo. Men det ser ud til at volde FCM spillerne større problemer end gæsterne. Ærgerligt at spille under de forhold.

Atalanta spiller bare hurtigt. Ret fascinerende faktisk. Bevæger sig hele tiden. Tænker hurtigt. Spiller første og bedste mulighed uden at skulle gøre det sværer en det behøver. Har fysikken og boldsikkerheden til at føre det frem til en afslutningsmulighed. Som at se Højer-Jon-Blume med et ridt op ad flanken og et par gode 1-2'er. ;-)

Atalanta behøver ikke engang gå fysisk til FCM spillerne. Deres hurtighed er nok. Og de kan se usikkerhed og fejl hos modstanderen. Den slags må give gode selvtillid.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Jesper Hansen har ikke været for heldig og kan vel lastes for mindst 1 (parerer bolden direkte ud til en angriber, i stedet for til hjørne) og formentlig 2 (langskuddet som sidder tæt på midten af målet) af de 3 mål Atalanta har scoret ved halvleg.
Hansen har bare haft en hel del redninger allerede. Atalanta bliver bare ved og ved med at skabe chancer. Også for nemt de kommer til flere af dem. Bl.a. da Kai-Juste (stave?) forærede dem en bold lige foran feltet lige da man kom bagud 3-0. Den redede Jesper Hansen flot. Uden ham var de formentligt ikke bagud med mindre.

Atalanta har vist en klasse i dag som FCM bare ikke kan være med på.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Jeg er sikker på Ståle farer rundt derhjemme og ikke kan være i sig selv nu - fordi han ikke får mulighed for at håne FCM.

Man savner helt ham og fck til at lave point til DK, men på søndag skal de have stryg

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
384
Point
28
Cajuste og Onyeka steg 10 mio euro hver i transferværdi de første 15 minutter, og tabte så det hele igen resten af kampen.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Hansen har bare haft en hel del redninger allerede. Atalanta bliver bare ved og ved med at skabe chancer. Også for nemt de kommer til flere af dem. Bl.a. da Kai-Juste (stave?) forærede dem en bold lige foran feltet lige da man kom bagud 3-0. Den redede Jesper Hansen flot. Uden ham var de formentligt ikke bagud med mindre.
De var oppe mod overmagten og formåede ikke at fastholde det momentum de havde de første 10-15 minutter. Ja han havde redninger (uden jeg så hele kampen) men der var også de to foræringer - det var mest for at pointere, at andre målmænd heller ikke er fejlfri. Målmænd vil lave fejl, når de bliver testet undervejs.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
138
Point
28
Jeg er sikker på Ståle farer rundt derhjemme og ikke kan være i sig selv nu - fordi han ikke får mulighed for at håne FCM.

Man savner helt ham og fck til at lave point til DK, men på søndag skal de have stryg

Savner hverken Ståle eller FCK europakampe. Kan man overhovedet håne på norsk?

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28

Savner virkelig ikke Ståle. Mage til arrogant idiot som spiller og træner skal man lede længe efter.

Nizzleroy

Active member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
826
Point
28
Savner virkelig ikke Ståle. Mage til arrogant idiot som spiller og træner skal man lede længe efter.

Helt enig. Og jeg savner da slet ikke at se FCK spille europæiske kampe. Der var søvngaranti. Det var spild af tid at se dem gå til nye ekstremer for at trække tempoet ud af en kamp. Sådan noget kan man kun holde ud at se på, hvis man er fan af holdet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Kan bestemt heller ikke li FCK - men efter nogle år nede som nr 8-10 er AGF nu med fremme og interesseret i at der kommer EC-point på kontoen ... til os

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Det gør deres nederlag dobbelt så herligt
Haha :D Ja.
Randers og BIF er bare hold, hvor selv jeg kan "nyde" når de taber. Objektivt set havde uafgjort jo bare været bedre, da FCN så også sad fast på 5 point. Nu har vi 4 point ned til top-6-stregen i stedet for 6.

KejserJohn

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
283
Point
28
Haha :D Ja.
Randers og BIF er bare hold, hvor selv jeg kan "nyde" når de taber. Objektivt set havde uafgjort jo bare været bedre, da FCN så også sad fast på 5 point. Nu har vi 4 point ned til top-6-stregen i stedet for 6.
Tænk, er ikke enig. At nævne både Randers og BIF i samme forbindelse mht hvor meget man nyder at se dem tabe......Randers er jeg bare helt neutral overfor, selvfølgelig bortset fra når vi møder dem. BIF derimod.....siden Interbank-skandalen og deres europæiske succes, hvor de fik tusinder af jyske drenge til at gå i den pisgule trøje....nej, I Guder hvor jeg nyder at se dem lide. Så pt gør det ondt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Tænk, er ikke enig. At nævne både Randers og BIF i samme forbindelse mht hvor meget man nyder at se dem tabe......Randers er jeg bare helt neutral overfor, selvfølgelig bortset fra når vi møder dem. BIF derimod.....siden Interbank-skandalen og deres europæiske succes, hvor de fik tusinder af jyske drenge til at gå i den pisgule trøje....nej, I Guder hvor jeg nyder at se dem lide. Så pt gør det ondt.
Dont get me wrong. Mit barometer for BIF-nederlag er 100000000x større end fryd over Randers-nederlag. Og jeg har også spillet både fodbold og gået i ungdomsklub i slut 90'erne med jyske drenge der lod sig lokke med BIFs TV-oplevelser.

Jeg var i mange mange år fuldstændig ligeglad med Randers. Men det pisser mig af at vi ikke kan vinde over dem. Mit "had" til Viborg forsvandt også efter at vi ikke længere tabte til dem hver gang. Randers er ligesom det eneste hold vi har en "forbandelse" mod. Og havde glæder mig pisse meget til denne sæson, hvor vi sidste år fik slettet FCK-spøgelset, og nu kun havde Randers tilbage. Og så kraftedme om ikke vi får et rødt kort netop imod dem efter 2 minutter...

Nuvel: Ligeså snart vi vinder over Randers igen, så kan den sag lægge sig ligesom Viborg, og Randers kan passende følge Viborg trop i 1.division.

BIF behøver vi slet ikke en gennemgang af. Det ligger i blodet. Der er ikke nogen klub jeg ikke kan udstå mere end BIF.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom