Nyheder

Superligaen 2020/2021

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Forsøgte bare at sætte mig ind i, hvordan du kunne undre dig over at de opjusterer på baggrund af et salg der lige er gået i gennem, som sender penge til dem.

Tænkte nok i baner om, hvorvidt du/vi snakkede om "opruste", altså som "investere ekstra".
Ja OK, det var alene ift resultatet for 2020 som de opjusterer forventningerne til - det må blive aflagt snart - og der blev nævnt spillersalg men dem har de af gode grunde ikke haft nogen af lige de sidste dage af året og havde der pludselig været en stor indtægt, fx fra en bonus der blev udløst, skulle de have oplyst om ændrede forventninger der. De andre ting der nævnes er mere noget det giver mening kan give så stor en ændring så sent i regnskabet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83
FCN er tilsyneladende tæt på at blive solgt. Mon de nye ejere vil give det sidste for, at klubben kan blive medaljeaspiranter?
Ja det kan blive fugl og fisk. Men deres forretningsmodel pt er vel egentlig det der gør dem "rentable"?
Der er også en grund til at Arsenal har skabt mest overskud i Premier League i lang tid. De gør det så godt som det nu kan bære til, og så laver de overskud med deres model, men går aldrig økonomisk efter at indhente klubber som Chelsea/City.

Måske jeg ved for lidt om den sammenligning. Men FCN skal vel satse mange mange millioner for at kunne spille med om mesterskabet, uden garanti for at det lykkes. Deres model pt giver dem overskud, og bærer dem til top 6 hvert år, og giver dem også nogle medaljer fra tid til anden.

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
363
Point
28
Nyheden om nye investorer i FCN er skidt for os, hvis meldingerne holder. Samme koncept med ekstra kapital i ryggen.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Nyheden om nye investorer i FCN er skidt for os, hvis meldingerne holder. Samme koncept med ekstra kapital i ryggen.
Det er jo det forbehold man har måttet tage mange gange i vurderingen af fremtidsudsigterne for AGF: en masse penge tilført en anden klub kan forstyrre meget. Jeg havde nu ikke så meget FCN i tankerne, jeg tænkte egentlig de nærmest var en af de få der ikke var til salg, men det er også et åbent spørgsmål hvad det er for en investor der vil ind der og hvad de kommer med. Mit umiddelbare gæt ville være en større klub/et af klubkonglomeraterne der vil have del i rugekassen og den know-how de har omkring det. Det kan betyde større talenter og det kan betyde de holder på dem lidt længere, men hvis de stadig skal skibes afsted lige så hurtigt ændrer det måske ikke så meget at de ligefrem bliver en permanent mesterskabskandidat. Så nu må vi se, men jeg havde været mere nervøs hvis Brøndby fik tilført penge store mængder, som de også har været vant til, eller måske en Red Bull Aalborg, men det kan selvfølgelig være FCN nu kommer til at svømme i penge. Et lidt stærkere FCN kan til gengæld være et større problem for klubber som AaB, der satser på at lægge sig i subtoppen. Der er allerede få pladser at kæmpe om i top-6 hvis de formodet største og stærkeste klubber - dem det ser ud til at være hvis man kigger lidt frem - alle kvalificerer sig og jeg forventer stadig at AGF kommer til at arbejde sig frem i den bedste halvdel af den gruppe.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.118
Point
63
Ja ærgerligt, men lad os se om de bliver meget stærkere, der skulle måske i forvejen til kapital til bare for at være 100% sikre på at holde SØE, RFC, OB og AaB stangen ift at slutte i top 6 - kom to af dem med ville FCN ryge ud af top6.

Det siger jeg fordi jeg synes AGF nu i 2 år har vist sportsligt og økonomisk sig stærke til at ligne et fast top6 hold sammen med Brøndby der bliver drevet mere fornuftigt med CV nu. Tvivler på vi ser så meget galehus og 7-9 pladser til Bif fremover. Lige før jeg vil sige vi oftest vil sætte os på 3-4 pladsen.

FCN har måske nok budget større end AGF, når man tager de 45 mio til talenterne med, men også for meget gennemtræk i truppen pga de skal have de spillersalg.

Tror de får meget svært ved at blive mere end nogen der ca matcher agf og bif på den lange bane. Der er kun basis for talentsalg i den klub, ingen vilde tilskuere og næppe heller vilde sponsorsalg - med mindre de bliver en fast top 2-3 klub, og oven i hatten kan hente placeringspenge og EC-penge. Jeg synes heldigvis vi har rykket os meget og står med bedste kort ift FCN ift top4.

Kunsten for AGF bliver at bygge på, så vi skaber et økonomisk og sportsligt hul til fcn, aab og ob. Synes vi er i gang...

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Superligaklubberne vil formentlig opnå færre transferindtægter, nu hvor England er udtrådt af EU og overgået til deres sindrige pointsystem.

Vi havde det oppe at vende lige omkring årsskiftet og nu syntes EB der skal en artikel til. Det er klart at efterspørgslen vil gøre noget ved priserne og skidt den danske liga rangeres så dårligt, i forhold til f.eks. Belgien og Holland.
For Superliga-klubberne bliver konsekvensen af Brexit efter alt at dømme færre transferindtægter.

En ting er, at engelske klubber groft sagt vil være afskåret fra at købe spillere i Danmark. Noget andet er, at klubberne ikke længere kan bruge 'engelsk interesse' til at presse prisen på en spiller op.

- Det handler om udbud og efterspørgsel. Når du fjerner et vigtigt ben i efterspørgslen, kan det ikke undgå at få en negativ indvirkning, siger Michael Stensgaard.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.799
Point
83
Det er klart at efterspørgslen vil gøre noget ved priserne og skidt den danske liga rangeres så dårligt, i forhold til f.eks. Belgien og Holland.
Omvendt kan det givet øget aktivitet fra Holland/Belgien til England, hvorefter der er større købevillighed fra de lande i forhold til Danmark. Som regel er det jo den vej vi alligevel sender spillerne. Det største problem er, hvis de engelske klubber i højere grad satser på at bruge egne talenter. Det vil kunne gøre den samlede europæiske transferpulje mindre og er vel også en del af englændernes håb med de nye regler. Men der er bare så mange penge i flow derovre, at jeg ikke tror at importen fra resten af Europa vil stoppe.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
Det lader til Fck er ved at komme ovenpå og nu svarer Kvist igen på Ståles kritik.

Det ærgrer mig de fyrede Ståle - situationen i klubben virkede fastlåst og det var til vores fordel. Nu kan jeg frygte, at de har fået rystet posen fuldstændig og kan se fremad. Det kan selvfølgelig også ske, at nogle af de "gamle" (f.eks. Zanka) ikke kan bryde ud af mønstrene og dermed hænger fast. De skal formentlig også bruge et enkelt transfervindue mere, for virkelig at komme op i gear.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.386
Point
63
Superligaklubberne vil formentlig opnå færre transferindtægter, nu hvor England er udtrådt af EU og overgået til deres sindrige pointsystem.

Vi havde det oppe at vende lige omkring årsskiftet og nu syntes EB der skal en artikel til. Det er klart at efterspørgslen vil gøre noget ved priserne og skidt den danske liga rangeres så dårligt, i forhold til f.eks. Belgien og Holland.
Je det er måske også FA’s rangering der gør at f.eks. Alexander Bah tager til Tjekkiet, og FCM sender Kraev til Portugal. Det gør nok at Belgiske, Tyrkiske, og Hollandske klubber kan tiltrække spillere uden at skulle betale så meget som man skal i f.eks. DK:

Band 1 means the English Premier League, the Bundesliga, La Liga, Serie A and Ligue 1. (12 point)

Band 2 means the Portuguese Primeira Liga, Eredivisie, Belgian First Division A, the Turkish Super Lig and the English Championship. (10 point)

Band 3 means the Russian Premier League, Campeonato Brasileiro Série A, Primera División of Argentina, Liga MX and the Scottish Premiership. (8 point)

Band 4 means the Czech First League, Croatian First Football League, the Swiss Super League, La Liga 2, Bundesliga 2, Ukrainian Premier League, the Greek Superleague, the Colombian Categoría Primera A, the USA’s Major League Soccer, the Austrian Football Bundesliga and Ligue 2. (6 point)

Band 5 means the Serbian SuperLiga, the Danish Superliga, the Polish Ekstraklasa, the Slovenian PrvaLiga, the Chilean Primera División, the Uruguayan Primera División and the Chinese Super League. (4 point)

Band 6 means all leagues not in Band 1, Band 2, Band 3, Band 4 or Band 5. (2 point)

(Point ved 90-100% spilletid) Der skal 15 point til en GBE

Jeg tænker nu ikke det er helt i skoven, jeg tror f.eks ikke Jon Thorsteinsson er langt fra. Hvis han begynder at spille lidt over halvdelen af kampene for landsholdet får han 10 point, hvis han så også spiller fast i AGF, så mangler han bare 1 point, hvis han forsat betragtes som Youth Player som 22 årig (berettiget til at spille U21 slutrunde), så er den hjemme.

Hvis Casper Højer får debut får landsholdet så opnår han 8 point, plus 4 for kampe i AGF, så mangler AGF en kvalifikation til EL gruppespillet 5 point.

Så det er ikke umuligt, selvom det er blevet vanskeligt.

Senest redigeret:

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
347
Point
43
Webside
agf-forum.dk
Man skal ikke lægge for meget i træningskampe, men BIF tabte 1-2 til Kolding i dag (over tre halvlege).

Lumb begik straffespark.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Det er ærgerligt at Danmark er i Band 5, der kan ikke være voldsomt langt op til nogle af ligaerne i Band 4, men jeg hæfter mig også ved at resten af Skandinavien må ligge i Band 6, så Danmark får vel også en fordel ift dem. Det er ikke sikkert det kommer til at betyde så meget, men hvis man samtidig er en klub der spiller europæiske kampe kan det vel for fx en finsk landsholdsspiller lige blive den tand mere interessant at tage til Danmark i stedet for Sverige. Under alle omstændigheder kan det være med til at gøre det endnu mere afgørende at få de europæiske kampe - det kan give et ekstra boost til salgspriserne for enkelte klubber.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
FUCK MODERNE FODBOLD....
FCM kan få 100 millioner for Onyeka hos FCMs ejer af Brentford, hvis Brentford køber ham.... Sådan blev det altså at man flytter pengene. Klamt..
Spørgsmålet er jo om det er meget mere end de ellers ville kunne få. Derudover kan man diskutere om det er værre at pengene der tilføres er tjent på fodbold end hvis det havde været på at bore efter olie. Et eller andet sted handler det måske mest om hvorvidt man kan omgå noget financial fairplay, man kan jo sige at en overpris her ligner et oppustet sponsorat.

Mht den anden “klamme” er det rigtigt at det kan virke underligt med priserne for talenter ift nogle der er bare lidt ældre, men her ville vi jo nok kunne sælge tilsvarende spillere for tilsvarende beløb. AaB’s målmand kan jo være et kæmpe talent.

Jeg et helt enig i at vi skal opgradere og selvfølgelig undgå at talentet bare skifter væk, men det er heller ikke nødvendigvis positivt at sælge talenterne tidligt fremfor måske at nå at få lidt sportslig glæde af dem, slet ikke når man som AaB reelt er tvunget til det.

En case man måske kan håbe på engang om et par år er en Mathias Jørgensen, der godt nok havde spillet lidt for OB, men sælges derfra for et tilsvarende beløb, men at det ender med at AGF får den største sportslige glæde af ham og laver det store salg. Det kunne i øvrigt være interessant at vide hvad AGF ville sælge fx en Grønbæk for nu.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.062
Point
83
100 millioner.... Fra en championsship-klub? Det er så latterligt. Og jeg synes på ingen måde der er hold i en pris som den, andet end stanken fra et fælles ejerskab.
Planen er jo hvis de rykker op ;)
Og det bliver til Brentford, hvis London-klubben rykker op.

Som skrevet sidst, da de var tæt på oprykning. Det giver dem mulighed for endnu mere skævvridning økonomisk. Selvfølgelig ikke uanet, da de også skal perform i PL men det kan/vil helt sikkert også være med til at tiltrække talenter i DK.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Men hvad er en realistisk pris for Onyeka uden Brentford? FCM sælger for helt andre beløb end os og nu kan der lægges CL-erfaring oven i.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.128
Point
63
Brentford rykker alligevel ikke op. De kommer igen til kort med deres fine stil. 100 mio. for Onyeka er nok i overkanten, men han er satme også god, så med FCM's historik på transfers og Onyekas CL- og landsholdsdebut er vi hurtigt oppe på 75 mio. kr.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.118
Point
63
FUCK MODERNE FODBOLD....
FCM kan få 100 millioner for Onyeka hos FCMs ejer af Brentford, hvis Brentford køber ham.... Sådan blev det altså at man flytter pengene. Klamt..

Lad os se hvor det ender. Han er dælme en god spiller og spillede han i AGF ville jeg drømme om rekordtransfers. Hvis FCN mener de skal have 90 min for deres angriber, fck 150 mio for deres angriber, er 100 mio vel her også realistisk.

Uanset handler vil Brentford vel næppe give mere end markedsprisen uanset om de handler i fcm, uk eller italien.

De behøver ikke sende et skjult sponsorat videre fra Benham via Brentford - det kan han bare give direkte.

Det med dobbelt ejerskab har dog den fordel, at hvis fx en Kurt Andersen i dag ejede AGF og en eller flere større klubber, så kunne man i sommer have købt Bundu fra AGF en af de klubber og derved fastholde investeringen og den sportslige værdi i økosystemet, især fordi han gik for billigt ift daværende markedspris, og ikke var interesset i det sportslige og økonomiske niveau i superligaen.

Jeg synes det er noget rod og forkert at man kan have ejer andel i flere klubber, og mener heller ikke man kan være agent og eje fodboldklub. Man burde også som i Sverige, sige foreningen altid skal eje 51% (men det svækker nok investor interessen og dermed klubberne). Men det burde vedtages i FIFA, så alle klubber i verden var underlagt den model, eller i hvert fald i UEFA.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
421
Point
28
Hvad skulle interessen være i at skubbe "ekstra penge" fra Brentford til FCM være? Det er jo Brentford, der skal investere ved en opryjning, og FCM der er velpolstret efter CL eventyr

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.118
Point
63
Ja jeg tror egentlig den største fordel er for begges vedkommende er at når de scouter kan de gøre hinanden opmærksom på spillere der bedre passer til den anden klubs niveau, som man ikke selv kan få fat på eller vil have.

Desuden mulighed for udveksling generelt af know how og naturligvis lejedeals som fx den med Marcondes der var win win for begge. Men jo egentlig meget lidt man har set af leje/transfers mellem de to klubber ift hvad mange frygtede ift konkurrencen fra FCM.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.118
Point
63
Jo det de måske - følger jeg faktisk ikke med i. Vil være oplagt med små træningsophold.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
4.556
Point
83

BIF forlænger med Niels Frederiksen i 2 år.
Fint nok for os, synes jeg. Sådan ift til at "holde styr på dem" i noget tid endnu. Vi må se om de forlænger med Jesper Sørensen også, men mon ikke.

Han har fået stabiliseret dem, men de er et sted, hvor vi har godt styr på dem. 3 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag i de sidste 5 kampe, målscore 8-3 i vores favør.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.802
Point
83
Så kan vi lukke den, og med 750 mio ned i lommen til Jan Laursen og lege med vil han ikke væk.
Puha de bliver sgu temmelig fede i FCN. Ligner lige pludselig en stærkere konkurrent end Bif til at snuppe 3. pladsen fremover.

Der bliver trængsel. Havde ikke troet de kunne finde så mange penge. AaB og OB er lige med et overladt til en hård kamp med underdogs som SØE og RFC i en benhård kamp om den sidste plads i top6.

Så vigtigt vi kan lægge afstand til dem, og være en fast del af top5 med bif og fcn.
Der er en interessant udvikling må man sige. Foreløbig går udmeldingerne i retning af mere af det samme og noget udvikling af talenter i Egypten, men det er klart at hvis de så kan hente flere og større talenter og holde på dem længere, bliver de en kandidat til placeringer længere fremme i tabellen og måske også til at vinde nogle titler nogle sæsoner.

Mit forbehold for AGF’s udvikling har hele tiden været hvis der skulle komme en masse penge ind udefra til en eller flere konkurrenter, men FCN har ikke været dem jeg har tænkt på først selvom det på sin vis er oplagt fordi de modsat de fleste andre tilbyder noget lidt unikt. Vi må vente og se hvad der reelt kommer til at ske der og om det bliver et afgørende problem for AGF. Det er stadig ikke os jeg tænker skal være mest nervøse, men det er vigtigt vi bliver ved med at lægge på ret hurtigt så vi ikke bare bliver overhalet. Jeg mener jo stadigvæk vi også har noget lidt unikt efter danske forhold og der bliver rigtig meget at hente med det nye stadion. Jeg har også tidligere spekuleret i at det stadion ville åbne for et stort indskud af penge udefra, men i så fald håber jeg nu meget det stadig er lokale kræfter og ikke sådan en som Mansour selvom det også vil blive mere interessant for internationale investorer.

Selvfølgelig betyder øget konkurrence også større risiko for at vi ender udenfor top-6 oftere, men jeg tror klubber som AaB og OB får større problemer generelt fordi de i forvejen kæmper lidt med at hænge på. Det vil være problematisk hvis man strækker økonomien til det yderste for at komme i subtoppen, men man alligevel kun kan komme i top-6 hver anden sæson. Selvom europæisk fodbold umiddelbart kan være langt mere værd tænker jeg det er værre at ryge fra en 5-6-plads til en 7-8-plads og ud af top-6 end at ryge fra en 3-4-plads og ned som nummer 5-6-stykker men altså stadig i top-6. Det kan også blive interessant at se hvordan det kommer til at påvirke Brøndby, der vil man i højere grad være ude i noget konkurrence om talenter i det relative nærområde. De er dog også i forvejen i konkurrence med FCK, der så også kan få større konkurrence fra FCN, men stadig vil have en meget større økonomi. Måske kan FCN også blive mere interessant for visse sponsorer selvom de her penge ikke uden videre betyder flere fans og større medieinteresse.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.118
Point
63
Ja måske frigiver det ligefrem talenter til bif, fck osv - fordi der måske fremover kommet nogle egyptiske talenter ind. Spændende om de så bare finder dem i Cairo eller laver et talentcenter dernede.

Det er i hvert fald svært at tro på at FCN med øget polstring kan være på vej ud af top6 hvor de har været 9 af 10 år, det var ellers mit stille håb at vi snart ville se dem ryge ud af top6, hvilket ville sætte deres model lidt under pres.

For dansk talentudvikling er fcn naturligvis en gave (især for Hjulmand - og omvendt desværre også).

Dine ulæste indlæg

Top Bottom