Nyheder

Superligaen 2020/2021

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Der er alt for meget svælgen i fortidens elendighed, men det er selvfølgelig kærkommen for klubben, at så mange er tilfredse bare man er med i top-6, fordi man har været så ringe de sidste 25 år. Lidt ala "mit ægteskab har været dødt i 10 år, så nu er jeg tilfreds med et koldt håndjob hver anden måned".

Vi har arbejdet målrettet og stenhårdt for at nå den her position, lige siden Jacob Nielsen blev ansat, og betingelserne for den sportslige sektor er ved at være optimeret. Det skal i mine øjne forvaltes til en fjerdeplads og europæisk deltagelse, og så ser jeg absolut ikke noget i vejen med at være utilfreds bare at være med som det tynde øl i top-6, fordi vi jo har været så ringe førhen.

Ja, det er fedt at vi ikke længere er med i nedrykningskampene men omvendt er vi også et sted nu, hvor vi ikke skal være tilfredse med, at en klub af AGF's størrelse bliver nummer 5.

Det er vel netop dér “Aarhus-sygen” dukker op?
jeg mener den dér med “nu tror de, de vinder CL”
Nej det er det overhovedet ikke. For ingen snakker mesterskaber, men i stedet at man ikke skal være tilfreds med at bliver nummer 5. En ret ligegyldig placering.

• Like
Reactions: cph

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
343
Point
43
Skal vi ikke bare aftale at baske Brøndby og me det slukke deres mesterskabsdrømme definitivt. Og så må slutplaceringen i ligaen blive hvad den kan blive til.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Lidt takes:

AGF har ansvaret for tilskuerne, men også lidt crazy hvis man fx kan få kæmpe bøde for en tilskuernes opførsel. I så fald vil jeg gerne ansætte 1000 indere til at kaste øl under FCKs kampe.

Der er alt for meget svælgen i fortidens elendighed, men det er selvfølgelig kærkommen for klubben, at så mange er tilfredse bare man er med i top-
Kan godt følge dig lidt og er faktisk lidt enig. Synes fx AGF skulle gå efter guldet denne sæson (gjorde de vil også) og som fan skulle man da drømme om guld i år - hvornår skulle man ellers? Egentlig skal alle 4 store plus AaB og OB vel generelt ultimativt drømme om at blive nr 1. FCN er bare en handelsplads.

Synes også man skal adskille skuffelser og vurderinger.

Jeg ser det her meget mere bredt:

- Ekstrem vigtigt synes jeg man skal passe på med alle de her karakterer til spillere og klubber .... vi kender ikke altid forudsætningerne - hvad var opgaven til spilleren fra træneren fx - eller hvad har klubben af økonomi, selv eksperterne har svært ved at gennemskue om bif eller agf har fleste løn kr lige nu, ob, fcnn og fck er vanskelige at gennemskue pga selskabs strukturer - herunder fcn talentsatsning som lige er 50 mio ish nogen stadig glemmer at regne med. Tænk hvis AGF sportschef hvert år kunne bruge 50 mio på indkøb af talenter og profiler.

- der er så marginalt ikke så stor forskel på nr ca. 4-12 i ligaen egentlig økonomisk og vel heller ikke i trupper, bedst illustreret ved hvor mange lige kampe bif, agf, fcn har spillet mod de små klubber sæson efter sæson. Eller når vi er røget ud af pokalen til mindre hold. Eller 3 nedrykninger til AGF, FCN der gang på gang kun lige har klemt sig ind i top6 marginalt. Bif der et par gange er sluttet som nr 8-9, AGF der har 20 år med 8-10 pladser. SØE der har taget sølv. Esbjerg der tog bronze og rykkede ud.

Og kigger man på økonomien så har AGF som nr 5 - vel ca. 20 mio ned til nedrykningstregen i runde tal, men i runde tal vel 40 mio op til Bif når de er ovre deres afskrivninger og samme beløb op til FCN når talent-kr indregnes. FCN skal så hele tiden sælge deres bedste for at få maskinen til at køre, og Bif kommer også på vores niveau med mindre de får mange gruppespil eller transfer mio, eller Jan Bech investerer igen igen. Måske han nu lugter blod ift fck-fcm?

Helt grundlæggende skal man vurdere præstationerne ud fra betingelserne - og ikke forventningerne, drømme og hvad AGFs potentiale er (for der er vi nr 1-2-3 men kræver lige 100 mio mere).

Nr 4-5 er vores plads alt efter hvordan FCN regnes ind, men der er bare ikke langt til nr 10 i ligaen, risikoen for at falde ned som nr 8 er større end mulighederne for at blive nr 3 ift betingelserne.

Synes dog vi er i organisk vækst og godt funderet sportsligt, så vi godt kan drømme os op af... hvis vi kommer godt igennem transfervinduet. I øvrigt drømmer og tror jeg stadig på bronze i denne sæson.

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
AGF har ansvaret for tilskuerne, men også lidt crazy hvis man fx kan få kæmpe bøde for en tilskuernes opførsel. I så fald vil jeg gerne ansætte 1000 indere til at kaste øl under FCKs kampe.
Overhovedet ikke crazy. Jeg synes det er på sin plads at klubberne får advarsel og bøde når tilskuerne ikke opfører sig ordentligt. Det hører ingen steder hjemme at kaste ting efter andre mennesker. Så må AGF jo prøve at finde de pågældende fans og sende bøden videre. Jeg har ingen kvaler ved, at DBU har givet AGF en advarsel.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Uden at koge alt for meget mere suppe på den her diskussion, så er det i mindste helt afsindigt, så hurtigt vi er gået fra at leve med en enkelt top 5-placering i 23 år til at udstede en 'under middel' karakter for en 5. plads ovenpå en historisk flot 3. plads sidste år.

Det jeg linker til er - trods dateringen - fra 11. September. Altså samtidig med superligastarten. Der står sort på hvidt at målsætningen for denne sæson er europæisk kvalifikation. Hvis den tekst skal være papiret værd, som det er skrevet på, må det jo også være succeskriteriet.
Ah ja, jeg var helt sikker på at det var Davids interview efter BIF-kampen du hentydede til... Og så klikkede jeg ikke engang på linket, da jeg godt kunne genkende det. Og så fik jeg skrevet et langt skriv om forskellen på målsætning før sæsonen vs efter opnået delmål. Det ser lidt fjollet ud nu. Det medgiver jeg.

Så det lader altså til, at man har et overordnet mål for de 5 år, og så kommer med en isoleret specifik målsætning for hver sæson, som reflekterer de muligheder man forudser for den kommende sæson. Fornuftigt :D Men kan den nogensinde blive andet en top6 + europæisk? Ja den kan nok god hedde "bare" top 6 næste år, hvor vi til sommer ser frem til stor udskiftning. Hvis så vi vinder medalje, og truppen er skide velfungerende, så tror jeg stadig ikke man står året efter og giver sig selv den målsætning at man så skal ud og hente medaljer igen for at opfylde en målsætning. Jeg tror top 6 er målsætningen på mindre gode år, og top 6 + europæisk er målsætningen gode år. Europæisk er trods alt som udgangspunkt = top 4. Og altså det er "best of the rest" efter FCK, FCM og BIF. Og vi er ikke der endnu, hvor vi kan "regne med"/forvente at vi kan overhale dem. Men vi skal jagte det. Det er klart. Så det bliver den klassiske snak om, hvorvidt en målsætning skal være OVER det man forventer, eller det man forventer. Top 4 rummer jo også 1-3.pladsen. Så jeg synes bestemt top 4 er en fin målsætning. Der ligger både medaljemuligheder, europæisk og andet i det. Men der er også plads til 4.pladser, og det SKAL vi kunne acceptere der hvor vi er nu. Også selvom vi lå 3'er i store dele af sæsonen. Men måden det skete på, hvor vi selv gik helt i stå, den forbliver skuffende. Det er noget andet hvis FCK pludselig lavede 2,5 point/snit og bare trumlede alle mod toppen.

Skal vi ikke bare aftale at baske Brøndby og me det slukke deres mesterskabsdrømme definitivt. Og så må slutplaceringen i ligaen blive hvad den kan blive til.
Jeg hader BIF og deres fans, som tror de har haft det hårdt fordi de ikke har vundet mesterskabet i snart 15 år, selvom det er blevet til flere pokaltitler og et hav af medaljer.
Men jeg har lidt større ambitioner end en enkelt sejr over BIF nu, og det er så fedt at vi er nået dertil, hvor sejre over BIF ikke redder sæsoner :D

Jeg vil have AGF i top 4. Det forventer jeg vi klarer.
Jeg håber vi kan overraske og klare bronzen også, men det kan vi ikke klare alene, og derfor regner jeg ikke med det, selvom FCK møder BIF og FCM. (for det gør vi jo altså også).

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Overhovedet ikke crazy. Jeg synes det er på sin plads at klubberne får advarsel og bøde når tilskuerne ikke opfører sig ordentligt. Det hører ingen steder hjemme at kaste ting efter andre mennesker. Så må AGF jo prøve at finde de pågældende fans og sende bøden videre. Jeg har ingen kvaler ved, at DBU har givet AGF en advarsel.
BIFs fans kastede øl rundt da de selv scorede til 2-1 eller 3-1.
Bare for at understrege, at det ikke kun sker for at skade folk. Der flyver fadøl rundt når der scores.
Og jeg synes ærligt talt det er mærkeligt at klubberne skal straffes. Er det ikke "bare" at klubben skal smide dem der gør det ud+evt. karantæne (måske som et forsøg med 5 kampes karantæne, eller en halvsæson eller whatever). Altså det er jo trods alt ikke det samme som at smugle pyro ind og smide med det. Eller som en AaB-fan skrev på twitter til debatten, så kunne man jo også smugle håndgranater ind, og kaste med dem... SOM OM DET VAR DET SAMME!?!?!?!!...

Altså jeg er med på at det skal stoppes, men at det sættes i samme kategori som overfald - efter straffelov, det har jeg det lidt svært med. Det kan godt være jeg skal opdatere mit syn på den sag, og den pt er lidt for smittet af "det hører lidt med til fodbold", det kan være tilfældet.

Men altså når Niki Billi scorer ned mod egne fans, og han griber en fadøl der kastes og bunder den, og alle jubler, og medier kører artikler/videoer om hvor fedt det er, så afslører det jo lidt, at fadøl altså ikke er det samme som slag... Man kan ikke overfalde/slå nogen kærligt. Men man kan godt kaste med fadøl, hvor det pt ikke takseres som overfald...

Og hvad med i Parken da titusindevis af folk der så Danmarks kampe til VM 2018 på storskærm kastede fadøl rundt? Skal festen lukkes der? Skal der uddeles bødestraffe? Skal der uddeles karantæner?

Hvis "reglen" bliver, at man ikke må kaste fadøl (eller noget som helst) efter en MODSTANDER, så er det fair nok i min bog dog. Jeg synes godt man kan lave regler der beskytter modstanderens spillere fra den slags. Det er voldsomt når det kommer fra folk der vil skade en. For sådan kan det jo føles, gætter jeg på. Jeg synes samtidig ikke man kan sige, at samme person der kaster øllet ville have kastet en mønt eller andre hårde genstande. Men jeg vil stadig sige at der ER forskel på at gøre det mod modstandere.

Jeg har aldrig selv gjort det, og har selv været i en flok der udpegede en gut der ramte en spiller med øl på Ikast stadion i sin tid. Det var sgu ikke okay. Og han blev også smidt ud. Og sådan skal det vel være? Men skal klubben have en bøde? Skal BIF så have en bøde nu fordi Hedlund eller Pavlovic var ved at blive ramt af en fadøl da BIFs fans gik amok i glædesrus?

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Come on. Man kan sgu da godt skelne mellem nogle krus, der flyver rundt fordi man fejrer en scoring, og så en øl der bliver kastet direkte efter en spiller på vej fra banen. Alle kan se hvornår man spilder øl under en fejring og hvornår man kaster det efter en spiller. Det er tossede sammenligninger. Men hvad synes du man må kaste efter spillere? Hvor går grænsen? Et krus øl er OK, men hvad med en lille sten? En lighter?

Klubberne har ansvaret og sådan er det bare. Måske jeg bare er for ordentlig, når jeg ikke synes det er OK, at man kaster ting efter andre. Hvis man har den trang, må man blive hjemme og tyre ting rundt i sin stue. Jeg mindes også en gang på stadion, hvor en open-top bil skulle køre rundt om løbebanen med nogle modeller (eller ihvertfald lækre damer). Der haglede det ned med fadøl omkring bilen. Det var forkasteligt at se på og en pinlig opførsel. Som om fodbold bare er en carte-blanche til at opføre sig som en retarderet abe.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Jeg synes samtidig ikke man kan sige, at samme person der kaster øllet ville have kastet en mønt eller andre hårde genstande. Men jeg vil stadig sige at der ER forskel på at gøre det mod modstandere.

Come on. Man kan sgu da godt skelne mellem nogle krus, der flyver rundt fordi man fejrer en scoring, og så en øl der bliver kastet direkte efter en spiller på vej fra banen. Alle kan se hvornår man spilder øl under en fejring og hvornår man kaster det efter en spiller. Det er tossede sammenligninger. Men hvad synes du man må kaste efter spillere? Hvor går grænsen? Et krus øl er OK, men hvad med en lille sten? En lighter?
Du kan se svaret i mit indlæg overfor ift det der "må" kastes. Jeg synes i øvrigt aldrig det er ok at kaste ting. Jeg snakker mere om hvad der skal udløse bødestraf til KLUBBEN. Jeg har jo netop sagt, at vedkommende der gør det skal smides ud+have straf (karantæne/måske bøde). Det er mere ansvaret jeg synes der er lidt underligt. Jeg er med på, at når en fangruppe smadrer sæder, så bliver bøden nødt til at gå til klubben, og så kan klubben vælge at sende bøden videre. Det er nok det der sammenlignes med her. At klubben skal bære ansvaret, og sende bøderne videre.

Da manden i Vejle kaster en skraldespand mod en dommer, der er jeg da 100% med på, at manden skal straffes, smides ud, og have karantæne. Jeg ville endda gå med til at han skulle retsforfølges. Men jeg forstår bare ikke helt, hvordan Vejle som klub skal have straf for det. Men jo, hvis jeg anstrenger mig, så kan jeg godt se, at Vejle som klub er ansvarlige for afviklingen, og at når der sker sådan noget så falder det tilbage på dem. Og så kan man også sige det samme om ølkast.

Og det der med et "skelne mellem nogle krus og øl der kastes". Prøver du dermed at sige at der ikke kastes med øl, men kun tomme krus når der scores?? Det er satme ikke det jeg har oplevet. Og jeg vil sige det sådan, at de gange jeg har set folk på nedre få halvfulde øl i hovedet, der har jeg også haft lyst til at dem der kastede skulle smides ud. Det må jeg sige.

Jeg er igen mere undrende over for, at klubben holdes ansvarlig nu. Men det er måske vejen frem.
Og jeg undrer mig over, at det ikke er noget der er blevet meldt ud officielt at sådan ville det blive for alle fremover forud for sæsonen, men at man melder det ud isoleret som en trussel til AGF, der fik en "advarsel".
Jeg forudser i øvrigt et bødehav det sekund der er udefans tilbage på stadion. Det sker jo nærmest til hver kamp.
Og hvis den eneste måde at komme det til livs er at straffe klubben hvis fans der gør det, så fair nok. Det skal bare ikke være sådan, at AGF skal straffes for at en BIF-fan kaster en skraldespand på en AGF-spiller, fordi AGF ikke har sørget for ordentlig sikkerhed. For skal AGF så også straffes for at BIF kaster øl på AGF-spillere? Det ville jo nærmest opildne dem til at gøre det...

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.561
Point
113
Og det der med et "skelne mellem nogle krus og øl der kastes". Prøver du dermed at sige at der ikke kastes med øl, men kun tomme krus når der scores?? Det er satme ikke det jeg har oplevet. Og jeg vil sige det sådan, at de gange jeg har set folk på nedre få halvfulde øl i hovedet, der har jeg også haft lyst til at dem der kastede skulle smides ud. Det må jeg sige.
Jeg siger det er nemt at se, hvornår der flyver øl rundt i glædesrus og hvornår der decideret kastes ølkrus (og andet) efter en spiller der er tæt på tribunerne.

Jeg forudser i øvrigt et bødehav det sekund der er udefans tilbage på stadion. Det sker jo nærmest til hver kamp.
Og hvis den eneste måde at komme det til livs er at straffe klubben hvis fans der gør det, så fair nok. Det skal bare ikke være sådan, at AGF skal straffes for at en BIF-fan kaster en skraldespand på en AGF-spiller, fordi AGF ikke har sørget for ordentlig sikkerhed. For skal AGF så også straffes for at BIF kaster øl på AGF-spillere? Det ville jo nærmest opildne dem til at gøre det...
Jeg tror nu det her er en voldsom overreaktion. Men så må klubberne jo sende bøderne videre. Jeg synes det er helt fint, at man ikke tillader at der kastes ting efter spillerne. Så må klubberne finde ud af en løsning med udebanefans og hvordan det skal håndteres. Jeg håber da AGF er anstændige nok til at betale bøden, såfremt vores fans ikke opfører sig ordentligt på et udebaneafsnit. Og det bør andre klubber også gøre. Tag nu bare ansvar i stedet for at klynke over, at det er uretfærdigt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83

Folk skal opføre sig ordentligt, det skal Fischer også, både på banen og heller ikke efter kampen løbe ned og provokere fans. Synes egentlig han skal have bøden - hvis man man kan give JN bøde for at være provokerende over for dommerne efter kampen. Synes der mangle lidt linje her. Oveni synes jeg det er fint at AGF har givet øl-kasteren karantæne.

Enige om at AGF har ansvaret for afviklingen af kampene, og de skal fx sikre at der ikke kommer baneløbere ind. Men det er jo næsten en umulighed at sikre ingen kaster øl på banen, hotdogs, ligthere, mønter eller sten.

Enhver mand eller kvinde kan da putte sten osv ned mellem brysterne (selv nogle mænd) eller i underbukserne, og det kan og må man jo ikke tjekke ved indgangen - slet ikke i de her me too tider. Klubberne kan sikre sig der ikke kommer våben og flasker med ind, men vil man have en lille lommelærke med ind får man også det, og enhver kunne smugle en kniv ind i skoene.

Synes man skal gå efter straffe personerne og ikke klubben - her tilskueren og Fischer for provokation. Ikke klubberne så længe de har gjort hvad der med rimelighed kan forventes.

Ellers skal vi have indtjek som på lufthavne i dag og øl kun serveres i små hvide krus, og mini claus pølser istedet for store claus, sætte skoene pænt udenfor som på blå stue - dem kan man jo også kaste ind på banen - er det så også AGF, SØE og Bifs ansvar.

Har i øvrigt selv fået en næsten fyldt øl i nakken efter et slutfløjt fra en medfan - og var da pissesur og synes det er ubetænksomt. Satme en dobbelt træls tur hjem. Kasteren ville sikkert koge over af raseri hvis han selv fik en.

Skulle jeg så også have erstatning og AGF en bøde for ikke at kunne finde ud af hvem det var, hvis jeg var gået så langt? Synes det er en del af risikoen ved at gå til fodbold, men ja i princippet skal skal klubberne slå ned på alt dårlig opførsel med karantæner, også ølkast ved jubel, der findes bedre måder at juble på (det er jo kun sjovt for den som kaster en øl - ikke at få den i hovedet). Alle de andre gange man har fået lidt øl på sig fordi man står/sidder tæt, går forbi hinanden - fint nok, det er uheld.

Christian M

New member
Oprettet
8 Marts 2021
Beskeder
13
Point
3
En målsætning er noget man går efter og godt ved, at man skal kæmpe for at opnå.
Den skal selvfølgelig være realitsik, men også ambitiøs.. der er jo ingen, der ville klappe af en målsætning om top 10, selvom vi så ville opfylde den hvert år.

Hvis man ikke når målsætningen kan man godt være skuffet, men man behøver ikke nødvendigtvis følge det op med skandaleråb og krav om konsekvenser.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Tag nu bare ansvar i stedet for at klynke over, at det er uretfærdigt.
Jeg synes nu bare manden i vejle der kastede en skraldespand på en dommer skal "tage ansvaret" og ikke klubben. Det er den pointe jeg prøver at bringe. Ikke "klynk" eller andet du mener at det er.

Jeg håber da AGF er anstændige nok til at betale bøden, såfremt vores fans ikke opfører sig ordentligt på et udebaneafsnit.
Jeg synes bøden skal betales af dem der laver "forbrydelsen" hvis det skal være. Det er nok der jeg vil hen.
Men jeg kan godt se, at det kan falde i kategori med "ødelagte sæder mm" som allerede nu betales af klubben, og det så er op til klubben at få fansene til at betale+straffe dem for det.

Om det er "anstændigt" at klubberne skal betale for fansenes opførsel, det synes jeg måske ikke er det rigtige term. Men vi er ikke så langt fra hinanden.

Stig Skov

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
99
Point
18
Simpel løsning: Bøde til AGF og bøde til Fischer (hvis han har været provokerende). Så ville den være løst i min bog.

Fribs

Member
Oprettet
3 Marts 2021
Beskeder
68
Point
18
Placering
Århus
Ift. (øl)kast så bør udeholdets spillere holde sig fra hjemmeholdets fans og især fangruppe for at undgå provokationer.
Ved hjørne og målspark bør der være net, så fans ikke kan kaste øl eller andet efter spillere.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
664
Point
43
Sjov diskussion.
Da jeg var i London til en kamp ml. Tottenham og Newcastle forrige år var der et hegn på ca. 1m’s højde imellem spillere og tilskuere, og tribunerne strakte sig helt ned til banen.
Alle 70.000 tilskuere var helt oppe at køre under kampen som hjemmeholdet tabte, men ingen og intet krydsede barrieren.

1620826297474.jpeg

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Sjov diskussion.
Da jeg var i London til en kamp ml. Tottenham og Newcastle forrige år var der et hegn på ca. 1m’s højde imellem spillere og tilskuere, og tribunerne strakte sig helt ned til banen.
Alle 70.000 tilskuere var helt oppe at køre under kampen som hjemmeholdet tabte, men ingen og intet krydsede barrieren.

View attachment 684
Enig. Jeg har også gentagne oplevelser fra udlandske stadion, hvor ølkast IKKE er et problem.
Men da jeg var på Del' Alpi i Torin og se Juventus mod Arsenal fik vagter/betjente med maskingevær konfiskeret alt fra lightere til andet "kasteskyts" fra de besøgende. En lokal italiener grinte lidt da jeg spurgte ham om jeg måtte låne hans cigaret til at tænde min med, og han viste hvordan han havde skjult en lille lighter UNDER cigaretterne i et cover han havde dem i :D Og nuvel, i Torino smuglede de jo altså også en knallert ind i hundredevis af stykker, og samlede den på tribunen, satte ild til den, og smed den over balkonen...

Alt i alt: så jeg er 100% bag et forsøg på at fjerne det ølkast fra stadion. Og hvis det er bøder til klubberne der skal til, SO BE IT. Jeg kan godt lade mig overbevise. Jeg er som udgangspunkt af den mening at man burde give bøder til dem der kaster og ikke klubben, men så må klubberne steppe op og gøre mere for at straffe dem der gør. Vi startede med at få taget skruelåget fra vores sodavandsflasker, og siden blev alt hældt op i krus, netop så det "ikke var farligt at kaste med". Men bare fordi det ikke er farligt skal det stadig ikke tillades. Ligesom det at spytte på en person er "overfald" selvom det ikke som udgangspunkt er farligt (corona-tid undtaget måske).

Det skal væk. Jeg er ombord.
Håber måden bøderne skal håndteres på bliver sendt videre til dem der kaster.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Altså hvis sikkerhedsfolk sidder og kigger på tv skærme over publikum og deler karantæner du på 12 måneder eller alternativt frivillig bøde på fx 400kr til ungdomsarbejdet i AGF, så tænker jeg det får en ende...

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
367
Point
43
Det eneste der virker mod øl kast er at ramme den der kaster.

De folk er ligeglade med at klubberne får en bøde.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
Altså hvis sikkerhedsfolk sidder og kigger på tv skærme over publikum og deler karantæner du på 12 måneder eller alternativt frivillig bøde på fx 400kr til ungdomsarbejdet i AGF, så tænker jeg det får en ende...

Det eneste der virker mod øl kast er at ramme den der kaster.

De folk er ligeglade med at klubberne får en bøde.

Det virker nok kun hvis de skyldige skal betale bøden ja, men det der kan få klubberne til at videresende bøderne er nok, at klubberne skal få bøden til at begynde med, og ligge arbejde i at udpege/spotte/uddele bøderne.
Tror det er den vej rundt det er tænkt. En bøde til ungdomsarbejdet, eller direkte straf af klubbens driftmidler tror jeg desværre de fleste der kaster med øl er ligeglade med. Om der skal være tale om advarsler, forskelsbehandling ift om det er efter modstander, på "med-publikum" eller andet, det må klubben så bestemme.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Aner heller ikke lige præcis hvad der virker, bare en tanke. Rigtig nok flertaller kører jo også for stærkt trods bøder. Men synes godt man kunne lave noget klippekort med det som førstegangsstraf, hårdere ved gentagen og fx 3. gang lifetime væk.

Men jeg må sige at jeg forstår lidt den vrede der får nogen til at kaste øl efter Fischer, selvom jeg aldrig selv ville gøre det eller synes det er i orden. Utrolig opførsel på banen og vildt han gik ud til publikum bagefter.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
547
Point
43
Sjov diskussion.

View attachment 684

Jeg gætter dog på at I måtte drikke jeres øl under tribunen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Jeps. Men de var edder…. gode. IPA brygget på stedet. Ingen ved deres fulde fem ville kunne drømme om at kaste dem fra sig.
haha det er løsningen øl skal bare laves så gode man aldrig ville kaste en dråbe ;-)

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
4.335
Point
83
Ja tænkte også det måtte række med de aktive i superligaen ;-)

fsc

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
566
Point
63
Jeps. Men de var edder…. gode. IPA brygget på stedet. Ingen ved deres fulde fem ville kunne drømme om at kaste dem fra sig.
Jeg var til north London derby forrige år på Wembley. En mand kom til at juble ved Arsenals mål og blev fuldt ud af 8 vagter.

Der Er mange måder at opnå den gode opførsel på. Hårde straffe er en.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.499
Point
63
Sjov diskussion.

View attachment 684
Men der var nok heller ikke nogen spillere fra det vindende hold nede og provokere det tabende holds fans?!

Jeg synes der er en verden til forskel på at blive bombarderet med halvtomme ølkrus hvis man er nede for at provokere, og så at kaste øl efter en spiller der er på vej ud af stadion.

Jeg har ikke set episoden, så jeg ved ikke hvad der var tilfældet, men det har afgørende betydning for hvordan jeg ville opfatte situationen.

Men hvis Fisher var nede efter kampen var fløjtet af, for at provokere, så siger det godt nok meget om hvor utilstrækkelig han føler sig. Udråbt som det største talent i sin årgang, og så ende som indskifter i en subtop klub i superligaen. Ikke underligt at han er indestængt, han må virkelig føle sig uforløst.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.517
Point
113
haha det er løsningen øl skal bare laves så gode man aldrig ville kaste en dråbe ;-)
Well, flere steder kan du slet ikke få din øl med ind på din plads. Du skal stå og drikke den ude ved boderne før kampen og i pausen. Britterne især har den kultur med, at du drikker dig skide stiv på bar, så må du intet købe på stadion under kampen, og så tager de på bar bagefter. Lyder cool nok for nogle, og mega frustrerende for andre.

Jeg vil MEGET NØDIGT skulle undvære at kunne nyde en fadøl under AGFs kampe. Så jeg vil gerne være med til tiltag der stopper tendensen om ølfri tribuner fra at nå os i DK.

I øvrigt var der så meget politi og så mange stive mennesker i Birminham da jeg så Astib Villa vs Leeds med Viduka på banen i de tidlige 00'ere, at det gik op i hat og briller. Fint nok at ingen måtte drikke på tribunen, men så opførte folk sig bare af lort uden for stadion. Nuvel, det er ikke 1:1 sammenhæng, og hvem ved hvor åndssvagt britterne havde opført sig såfremt de måtte drikke på tribunen også? I stedet har jeg set folk løbe ned, købe fadøl, bunde dem, og så løbe op igen.. Som tog de shots... Sådan lidt... meh... Not the point, eh?

Dine ulæste indlæg

Top Bottom