New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Superligaen 2020/2021

Superligaen 2020/2021
Brentford rykker alligevel ikke op. De kommer igen til kort med deres fine stil. 100 mio. for Onyeka er nok i overkanten, men han er satme også god, så med FCM's historik på transfers og Onyekas CL- og landsholdsdebut er vi hurtigt oppe på 75 mio. kr.
 
FUCK MODERNE FODBOLD....
FCM kan få 100 millioner for Onyeka hos FCMs ejer af Brentford, hvis Brentford køber ham.... Sådan blev det altså at man flytter pengene. Klamt..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Lad os se hvor det ender. Han er dælme en god spiller og spillede han i AGF ville jeg drømme om rekordtransfers. Hvis FCN mener de skal have 90 min for deres angriber, fck 150 mio for deres angriber, er 100 mio vel her også realistisk.

Uanset handler vil Brentford vel næppe give mere end markedsprisen uanset om de handler i fcm, uk eller italien.

De behøver ikke sende et skjult sponsorat videre fra Benham via Brentford - det kan han bare give direkte.

Det med dobbelt ejerskab har dog den fordel, at hvis fx en Kurt Andersen i dag ejede AGF og en eller flere større klubber, så kunne man i sommer have købt Bundu fra AGF en af de klubber og derved fastholde investeringen og den sportslige værdi i økosystemet, især fordi han gik for billigt ift daværende markedspris, og ikke var interesset i det sportslige og økonomiske niveau i superligaen.

Jeg synes det er noget rod og forkert at man kan have ejer andel i flere klubber, og mener heller ikke man kan være agent og eje fodboldklub. Man burde også som i Sverige, sige foreningen altid skal eje 51% (men det svækker nok investor interessen og dermed klubberne). Men det burde vedtages i FIFA, så alle klubber i verden var underlagt den model, eller i hvert fald i UEFA.
 
Hvad skulle interessen være i at skubbe "ekstra penge" fra Brentford til FCM være? Det er jo Brentford, der skal investere ved en opryjning, og FCM der er velpolstret efter CL eventyr
 
Ja jeg tror egentlig den største fordel er for begges vedkommende er at når de scouter kan de gøre hinanden opmærksom på spillere der bedre passer til den anden klubs niveau, som man ikke selv kan få fat på eller vil have.

Desuden mulighed for udveksling generelt af know how og naturligvis lejedeals som fx den med Marcondes der var win win for begge. Men jo egentlig meget lidt man har set af leje/transfers mellem de to klubber ift hvad mange frygtede ift konkurrencen fra FCM.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


BIF forlænger med Niels Frederiksen i 2 år.
Fint nok for os, synes jeg. Sådan ift til at "holde styr på dem" i noget tid endnu. Vi må se om de forlænger med Jesper Sørensen også, men mon ikke.

Han har fået stabiliseret dem, men de er et sted, hvor vi har godt styr på dem. 3 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag i de sidste 5 kampe, målscore 8-3 i vores favør.
 
Så kan vi lukke den, og med 750 mio ned i lommen til Jan Laursen og lege med vil han ikke væk.
Puha de bliver sgu temmelig fede i FCN. Ligner lige pludselig en stærkere konkurrent end Bif til at snuppe 3. pladsen fremover.

Der bliver trængsel. Havde ikke troet de kunne finde så mange penge. AaB og OB er lige med et overladt til en hård kamp med underdogs som SØE og RFC i en benhård kamp om den sidste plads i top6.

Så vigtigt vi kan lægge afstand til dem, og være en fast del af top5 med bif og fcn.
Der er en interessant udvikling må man sige. Foreløbig går udmeldingerne i retning af mere af det samme og noget udvikling af talenter i Egypten, men det er klart at hvis de så kan hente flere og større talenter og holde på dem længere, bliver de en kandidat til placeringer længere fremme i tabellen og måske også til at vinde nogle titler nogle sæsoner.

Mit forbehold for AGF’s udvikling har hele tiden været hvis der skulle komme en masse penge ind udefra til en eller flere konkurrenter, men FCN har ikke været dem jeg har tænkt på først selvom det på sin vis er oplagt fordi de modsat de fleste andre tilbyder noget lidt unikt. Vi må vente og se hvad der reelt kommer til at ske der og om det bliver et afgørende problem for AGF. Det er stadig ikke os jeg tænker skal være mest nervøse, men det er vigtigt vi bliver ved med at lægge på ret hurtigt så vi ikke bare bliver overhalet. Jeg mener jo stadigvæk vi også har noget lidt unikt efter danske forhold og der bliver rigtig meget at hente med det nye stadion. Jeg har også tidligere spekuleret i at det stadion ville åbne for et stort indskud af penge udefra, men i så fald håber jeg nu meget det stadig er lokale kræfter og ikke sådan en som Mansour selvom det også vil blive mere interessant for internationale investorer.

Selvfølgelig betyder øget konkurrence også større risiko for at vi ender udenfor top-6 oftere, men jeg tror klubber som AaB og OB får større problemer generelt fordi de i forvejen kæmper lidt med at hænge på. Det vil være problematisk hvis man strækker økonomien til det yderste for at komme i subtoppen, men man alligevel kun kan komme i top-6 hver anden sæson. Selvom europæisk fodbold umiddelbart kan være langt mere værd tænker jeg det er værre at ryge fra en 5-6-plads til en 7-8-plads og ud af top-6 end at ryge fra en 3-4-plads og ned som nummer 5-6-stykker men altså stadig i top-6. Det kan også blive interessant at se hvordan det kommer til at påvirke Brøndby, der vil man i højere grad være ude i noget konkurrence om talenter i det relative nærområde. De er dog også i forvejen i konkurrence med FCK, der så også kan få større konkurrence fra FCN, men stadig vil have en meget større økonomi. Måske kan FCN også blive mere interessant for visse sponsorer selvom de her penge ikke uden videre betyder flere fans og større medieinteresse.
 
Ja måske frigiver det ligefrem talenter til bif, fck osv - fordi der måske fremover kommet nogle egyptiske talenter ind. Spændende om de så bare finder dem i Cairo eller laver et talentcenter dernede.

Det er i hvert fald svært at tro på at FCN med øget polstring kan være på vej ud af top6 hvor de har været 9 af 10 år, det var ellers mit stille håb at vi snart ville se dem ryge ud af top6, hvilket ville sætte deres model lidt under pres.

For dansk talentudvikling er fcn naturligvis en gave (især for Hjulmand - og omvendt desværre også).
 
Ja måske frigiver det ligefrem talenter til bif, fck osv - fordi der måske fremover kommet nogle egyptiske talenter ind. Spændende om de så bare finder dem i Cairo eller laver et talentcenter dernede.
Der blev vist nævnt noget med talentcenter der - og måske også noget i England. Det er rigtigt at der også kan være danske talenter der så søger et andet sted hen fordi det bliver sværere at slå igennem i FCN, selvom de siger de stadig vil satse på dem også, men hvis der stadig er en del der slår igennem og får spilletid i en ung alder og kommer til udlandet osv, vil det jo veje tungt - så mange flere vil man måske nok heller ikke se gøre det fra FCK og Brøndby hvor der også er et krav om topplaceringer.
 
Hvad er det for noget med det hemmelighedskræmmeri omkring sæsonkort i flere klubber, blandt andet os selv?

Imponerende at FCM sælger 3.5000 stk. hvilket svarer til næsten 1/3 af kapaciteten på stadion.

Måske man I AGF skulle overveje om tiltag der kan hjælpe med noget lignende.

Vi kommer alt for lidt på stadion men burde købe sæsonkort. En af hurdlerne for mig er kravet om at sæsonkortet er personligt. Vi har et travlt familie- og arbejds-liv og derfor vil der være flere tidspunkter, hvor det ikke er muligt at komme på stadion. Så vidt jeg ved, kan det ikke konverteres til andre billetter eller lignende som f.eks. hos Fcm. Kunne man konvertere til billetter (eller lade kammerater tage pladsen uden problemer), ville det for mig være noget andet.

Fordelen for AGF ville være stabil indtægt og flere på stadion, da jeg ville føle mig mere forpligtiget til at udnytte det. Bagdelen vil være, at sæsonkortholderne får mulighed for maksimal udnyttelse af deres billetter henover sæsonen. De har sikkert lavet regnestykket på de nuværende sæsonkortholdere og ved hvor mange pladser der går "til spilde". De kender til gengæld ikke "mørketallet", for hvor mange der har samme overvejelser. Jeg ved heller ikke hvad den gennemsnitlige indtjening er på en tilskuer - normen for os er både mad, øl/vand og kaffe.

Og så kan I kalde mig nærig men smider altså ikke penge ud af vinduet - heller ikke når det gælder AGF ;)
 
En af hurdlerne for mig er kravet om at sæsonkortet er personligt. Vi har et travlt familie- og arbejds-liv og derfor vil der være flere tidspunkter, hvor det ikke er muligt at komme på stadion. Så vidt jeg ved, kan det ikke konverteres til andre billetter eller lignende som f.eks. hos Fcm. Kunne man konvertere til billetter (eller lade kammerater tage pladsen uden problemer), ville det for mig være noget andet.
Det er også en håbløs latterlig og grisk tankegang af AGF. Jeg fatter det simpelthen ikke. Hvad fanden er det egentlig for noget. Man har betalt for det sæde. Men mit indtryk er nu at det alligevel bliver gjort. Jeg har ihvertfald lånt mit ud, samt lånt af dem jeg sidder sammen med, til en anden kammerat, hvis de ikke selv kan komme med.

Hvis det er rigtigt at vi kun har 1500 sæsonkort, som jeg tidligere har hørt, så er det nok på tide at AGF ser lidt indad og gør det mere attraktivt at binde sine penge over en hel sæson.
 
Det er helt enkelt. Prisen er ganske enkelt for høj ift billetpriserne. Hvis du misser mere end 3 kampe, så kan det ikke betale sig. (der hvor jeg sidder). Jeg betaler over 100kr per kamp MED FUCKING SÆSONKORT!

Det synes jeg er vildt underligt. Og jeg overvejer hver gang om jeg skal lade være med at forlænge. Men jeg elsker at lortet bare er betalt når jeg skal derud. Som studerende i mange mange år fik det mig ligefrem til at føle det bedre økonomisk i løbet af året. Hver gang vi skulle derud tænkte jeg som udgangspunkt at det kostede mig en øl, måske to, måske to øl og en pølse. Altså 50-155kr. Men skal man så til at betale 135kr for en billet også, og så af med 155kr i øl/pølser, så hedder den pludselig ca. 300kr per kamp. Noget som faktisk gjorde ret så ondt som studerende, haha :D

Så for mig er det en praktisk ting, og en økonomisk mentalitets-ting, hvor det gør lidt "ondt" at købe kortet, men bare er super fedt når det er på plads. Personligt har jeg taget skridtet videre, og sætter 150kr til side til min budget-konto hver måned, så jeg har de 1800kr hver sommer klar. Men nu har de jo så abonnement-sæsonkort, så prisen er præcis den samme! Det forstår jeg ikke. At det er ligeså dyrt at give dem alle pengene forud, og købe til ALLE kampe vs et abonemment som man kan melde fra igen om vinteren etc. Og faktisk er det jo billigere at have abonnement, og annullere det hver januar hvor der ikke er kampe. Så sparer man 150kr på kortet.

Så at give AGF alle pengene forud er 150kr dyrere end at betale på abonnement. Underligt.
AGF/andre har forklaret mig, at det er bedre for AGF med kontinuerlig pengestrøm end store beløb 1 gang om året. Jeg synes det er dybt underligt. Det ene er et fast beløb, det andet kan forsvinde i løbet af året. Forestil jer det antal som starter med sæsonkort men som falder fra i løbet af sæsonen hvis det går dårligt sportsligt!?

Men jeg synes 105kr / kamp er noget dyrt på C-øvre. Især fordi jeg sad der til 1099kr for 3-4 år siden ca fanklubben var i C1-C3. Så mit kort er jo egentlig bare blevet 700kr dyrere for noget jeg får MINDRE (stor stemning ved siden af mit afsnit var jo også noget værd). Jeg ville sidde i B3 stadigvæk for at have stemningen til min side, men B3 er i et familieafsnit, så man kan ikke råbe/synge på samme vis omgivet af børn, og ryger også til kampene, så det er for mig et no-go. Man kan generelt ikke opføre sig helt på samme måde med børn omkring sig :D

Så for mig at se er forholdene elendige omkring det skide kort. Jeg holder stædigt fast i det af andre grunde. Når det er købt er det købt, og man kan glemme alt om det i et helt år og gå "gratis" til fodbold :D (ikke gratis, I ved hvad jeg mener)
 
Jeg er fuldstændig enig i alle dine betragtninger Stig. Fordelene ved et sæsonkort er virkelig til at overse. Eneste fordel for mig er, at jeg sidder ved siden af nogen jeg kender, uden at vi skal koordinere billetkøb. Jeg har kun været sæsonkortholder i tre år nu, og det undrer mig virkelig hvor lidt AGF gør ud af kortholderne. Jeg var i øvrigt også vild med 1880-kortet, hvor man fik en gratis kop kaffe og kunne låne i tæppe i oktober-marts. Det er også droppet. Noget så simpelt som en kop kaffe. Man føler sig nogle gange lidt dum når man fornyr sit kort, og det skal jo ikke være hensigten.
 
Noget så simpelt som en kop kaffe. Man føler sig nogle gange lidt dum når man fornyr sit kort, og det skal jo ikke være hensigten.
Jeg er meget enig med dig. De små ting betyder meget for mange. Jeg har personligt ikke det behov. Men det var en fin ting, synes jeg. Og mange fortalte at de kunne lide det.
Men jeg gør det som beskrevet af min egen lille grund, som betyder meget for mig. Jeg har altid haft det sådan, at når jeg køber noget elektronik eller lignende, så må det gerne gøre ondt, og rigtig ondt, men kun den ene gang. Har kun 1 gang i mit liv købt noget på afbetaling (en iMac som jeg betalte ud så straks jeg kunne).

Men det er jo trods alt billigere at købe sæsonkort end enkeltbilletter, hvis man kommer til 13 af de 17 kampe. Og det gør jeg. Så altså det er både billigere, nemmere, og så det andet.

Eller vil ikke kalde det billigere, men "mindre dyrt" vs enkeltbilletter. For synes det er dyrt, og synes det er SKØRT at det er dyrere at købe hele kortet på en gang vs at have månedligt abonnement. Alle andre abonnementer har "års-abonnement" hvor man sparer penge. Har aldrig før set det være DYRERE at give en virksomhed alle pengenge på en gang forud. Det er faktisk pisse fucking irriterende dumt. Det irriterer mig bare at tænke over det.

Og så er det ligesom med Viaplay, som bare bliver dyrere og dyrere, uden at jeg føler at jeg får noget for det, da jeg ikke ser de sportsgrene de ligger på hele tiden. Så min adgang til Premier League og Superligaen er bare blevet dyrere. Og ikke nok med at det er dyrere for det samme, nej jeg gav 159kr for HELE superligaen og HELE premier league tidligere. Så måtte de ikke vise alle PL_kampene pga de engelske regler omkring kl 16 kampene lørdag, så pludselig kunne man ikke altid se sit hold. Og pludselig viste de kun 2/3 af superligaen pga reglerne om de TV-rettigheder. Men prisen var ikke den samme. Det var ikke mindre til den samme pris. Det blev fucking dyrere... Så jeg fik mindre for en højere pris :( Og prisen er steget 2,3,4 gange siden da).. Men jeg kan jo ligesom ikke gå et andet sted hen og købe mine specifikke kampe.. ("monopol" alligevel, så fuck de rettigheds-regler).

Nuvel. Dejligt at komme af med lidt billet-brok. Det er blevet en af de ting jeg bare accepterer/sluger, fordi jeg jo egentlig kun har et valg om at droppe at følge AGF eller betale. Og det betaler jeg så for...
 
Det er faktisk pisse fucking irriterende dumt. Det irriterer mig bare at tænke over det.
Ahahaha, sådan har jeg det med de personlige sæsonkort. Troede ikke man kunne sige abonnementet op i januar og så tegne et nyt. Hagen må være at man så ikke er garanteret samme plads. Men det er sgu da dumt. Troede egentlig det bare var en afbetalingordning over 12 måneder. Man får nogle gange tanken om at AGF tænker sæsonkortholderne bare er nogle får, som følger med uanset.
 
AGF har i spørgsmålet omkring "det personlige sæsonkort" været direkte arrogante siden de indførte ordningen for nogen år siden. Argumenterne er tynde og direkte modarbejdende at få flere på stadion. Jeg kender også til flere sæsonkort som er blevet droppet, og de er nu stoppet med at komme på stadion, da man som firma ikke kunne købe eks. 3 kort, og bruge dem selv, eller uddele til kollegaer, venner eller forretningsforbindelser.

Jeg har selv 3 kort, og i ny og næ, er jeg forhindret i at deltage pga. sygdom, ferie eller en familiefest jeg bare ikke kan komme udenom. Mine børn kan være syge på dagen. Vi sidder 10+ sammen og ønsker IKKE at have fremmede imellem os. Vi ønsker heller ikke at flytte 3 mand på et helt andet afsnit, hvad skulle det hjælpe?

Den eneste fordel ved sæsonkort, er muligheden for at flere kan sidde sammen, og på samme plads, år efter år.

Vi har altid lånt kort ud til naboen, jeg har selv haft mine egne børn med på stadion via lån fra min sidekammerat som var forhindret. Al dette blev ødelagt pga. indførelsen af "det personlige kort".

Nu føler man sig som en tyv, når datteren har inviteret en veninde med på stadion, på et kort lånt fra knægten
som er blevet syg efter skole til en Mandagskamp. Det mener jeg bare ikke kan være rigtigt.

Jeg har skrevet det mange gange i feedback til AGF, jeg har nævnt det til personalet, jeg mangler sådan set kun at få JN i tale. AGF er så veldrevet på mange områder, men lige præcis i det her spørgsmål, der virker AGF som på en anden planet og desværre en amatør klub.

Jeg er så træt af de sæsonkort, at jeg i den her omgang har valgt at få udbetalt mine penge, så kan det være jeg køber trøjer for andelen. Men jeg føler meget lidt valuta for de penge jeg trods alt poster i AGF hvert forår når kortende skal gentegnes.

/Aske
 
Top