Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Superligaen 2021/2022

Mengsen

Active member
Jeg tror stadig på fundamentet og at SIB m.fl. er gode til deres job. Jeg tror på et veleksekveret vindue og et friskt AGF-hold efter sommerferien.

AGFs udfordringer har været:
1) manglende angriber
2) dårlig/manglende afstemthed om spillestil
3) mental nedsmeltning pga dårlige resultater og manglende linje.

3) kan nulstilles over sommeren, især når de to andre punkter adresseres. Det kan hurtigt komme igen, hvis der fortsat er ledelsesmæssige vanskeligheder og/eller en svag start, men ellers tror jeg de forsvinder af sig selv.

?stblokken

Well-known member
4) Backs. Lund og D'Alberto kostede mål i mod i den tidlige del af forårssæsonen. Kahl er også blevet fanget en meter efter fløjspillere alt rigeligt. Og det blev dyrt, da det startede usikkerheden det rådvilde. Der blev til nervøsitet, deroute og (nær) panik. Husker godt vi redder røven efter den vanvittige start i Søe. Men Vejle kampen blev tabt efter af være foran to gange. Og var vel egentligt hele åbningen for Vejles forår.

?stblokken

Well-known member
Nogen der var overtroisk med den er "VM år" historie. Her er et fact mere som jeg ikke har turde nævne før. Så lad mig hviske det nu og her. I den sæson hvor vi rykker ned i 2010 scorede vi tre selvmål, der alle kostede point. Gjessing stod for to af dem. I denne sæson har vi scoret tre selvmål, hvis vi er så frække at medregne Daghim. Og alle har kostet point.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Well, nu er VM-historien helt død.
Vi rykkede ikke ned i 2018 eller nu i 2022.
Lad os aldrig rykke ud igen. Og lad succes i top 6 komme meget ofte, og succes ala 19/20 og 20/21 komme oftere end ikke.

Nu kan vi trække luft ind, og så snart der begynder at blive hentet nye spændende spillere, så skal håbet nok stige.
Der er i sandhed ikke langt mellem håb og håbløshed i vores elskede klub.

Sydhavnen

Well-known member
Well, nu er VM-historien helt død.
Vi rykkede ikke ned i 2018 eller nu i 2022.
Lad os aldrig rykke ud igen. Og lad succes i top 6 komme meget ofte, og succes ala 19/20 og 20/21 komme oftere end ikke.

Nu kan vi trække luft ind, og så snart der begynder at blive hentet nye spændende spillere, så skal håbet nok stige.
Der er i sandhed ikke langt mellem håb og håbløshed i vores elskede klub.

Om vi så ikke rykker ud de næste 2 gange det er VM år, så skal pressen nok give den frem.

Bare det at nævne det denne gang, når vi jo netop ikke rykkede ned i 2018 er jo useriøst.

Tom

Active member

Det bliver vist nemmere og nemmere at være journalist. Det virker som om PC ret gerne vil diktere hvad skriverkarlene spørger om.
Hvad mon han har tænkt sig? At spørgsmålene skal cleares på forhånd? At man kun svarer dem man har lyst til (i stedet for at glide af på dem som jo må være den rigtige løsning)?

FRED

Active member
Apropos al snakken om Jon, så tør jeg ikke tænke på hvor meget opmærksomhed denne historie ville få, hvis det var i AGF det skete: https://www.bt.dk/fodbold/viborg-presser-traener-til-at-bruge-keepertalent-og-oege-salgspris
I øvrigt er det en super interessant dokumentar. Men kommer tættere på beslutningerne end man gjorde i AGF-dokumentaren, også hvor det gør ondt.
Stor anbefaling herfra i hvert fald. De første 4 ud af 7 afsnit er tilgængelige her:

Mengsen

Active member
Apropos al snakken om Jon, så tør jeg ikke tænke på hvor meget opmærksomhed denne historie ville få, hvis det var i AGF det skete: https://www.bt.dk/fodbold/viborg-presser-traener-til-at-bruge-keepertalent-og-oege-salgspris
Det er vildt VFF er ok med at få det bragt! Men det sker nok mange steder på et eller andet niveau.

Hvis det skulle være AGF, så siger SIB til David, 'Hvis Kahl og Lund er lige gode, ser vi helst at du bruger Kahl, så lever vi med de mål der måtte koste, fordi det er bedst på lang sigt'. Har Tingager måske været offer for det samme?

T-Knogle

Well-known member
Det er vildt VFF er ok med at få det bragt! Men det sker nok mange steder på et eller andet niveau.

Hvis det skulle være AGF, så siger SIB til David, 'Hvis Kahl og Lund er lige gode, ser vi helst at du bruger Kahl, så lever vi med de mål der måtte koste, fordi det er bedst på lang sigt'. Har Tingager måske været offer for det samme?
Tingager har det store problem at han ikke kan føre bolden frem, og ramme siden medspillere med dybe afleveringer som TK, Hausner og Bisseck kan. Når man samtidig har et sikkert kort på den defensive midtbane, der heller ikke kan føre bolden frem, så bliver det kastreret allerede nede fra den bagerste del af banen. Det var så grelt i kampene mod i Farum og Vejle, så Tingager fik lov til at have bolden, de gik ikke til ham, og han endte flere gange med nærmest at ende helt nede i modstanderens forsvar. Giv Polle eller Tingager bolden, så går der ikke længe før du får den igen.

andrewdk

Well-known member
I øvrigt er det en super interessant dokumentar. Men kommer tættere på beslutningerne end man gjorde i AGF-dokumentaren, også hvor det gør ondt.

Jeg synes også Viborg dokumentaren er super interessant.
Derfor tør jeg slet ikke tænke på Esbjerg dokumentaren der kommer.
Vild timing.

Hvis ikke redaktionen fucker helt op, så må der være potentiale til, ikke bare årets dokumentar, men årtiers dokumentar.

De journalister og TV-folk der har fulgt med det sidste års tid kan ikke have haft mange kedelige arbejdsdage.

Den bliver 🤯

T-Knogle

Well-known member
Jeg synes også Viborg dokumentaren er super interessant.
Derfor tør jeg slet ikke tænke på Esbjerg dokumentaren der kommer.
Vild timing.

Hvis ikke redaktionen fucker helt op, så må der være potentiale til, ikke bare årets dokumentar, men årtiers dokumentar.

De journalister og TV-folk der har fulgt med det sidste års tid kan ikke have haft mange kedelige arbejdsdage.

Den bliver 🤯
Jeg glæder mig især til de første afsnit med Peter Hyballa som træner, det bliver interessant at se om der kommer nogle sandheder frem omkring det vanvid der skete der.

SteenA

Well-known member
Så blev det sgu to oprykkere i Europa. Med AaBs form i slutspillet var det jo ikke overraskende. Men det kan nu sagtens ende med ikke at blive så fedt for Viborg i næste sæson.

Sydhavnen

Well-known member
Fedt for Viborg, specielt efter alt det ballade mod netop aab.

Aab kan godt ligne nogle der har købt katten i sækken med ham friis..

Winther

Administrator
Så blev AGF ikke det første hold til at miste europæiske kampe i den playoff :)

Det er for tidligt at vurdere om Lars Friis er et dårligt valg for AaB - det tror jeg sådan set ikke - men jeg kan heller ikke se at de har en bedre trup end så mange andre i det store midterfelt. Kommer der en træner ind her og forløser noget og vi får et par gode tilgange, tror jeg godt vi kan være med igen.

SteenA

Well-known member
AaB har et par skader og nogle karantæner og så er de på spanden med en tynd trup. De er nu lidt i samme situation med deres trup, som vi var før denne sæson. Deres to bedste spillere (fraregnet kronisk skadede Lucas A) smutter kvit og frit og de har flere indkøbte i start-11, som ikke holder top-6 niveau. I modsætning til os har de bare også en dårlig økonomi.

Men alt i alt skal de være glade for en 5. plads i år med den trup og den trænerballade de har haft.

Winther

Administrator
AaB har et par skader og nogle karantæner og så er de på spanden med en tynd trup. De er nu lidt i samme situation med deres trup, som vi var før denne sæson. Deres to bedste spillere (fraregnet kronisk skadede Lucas A) smutter kvit og frit og de har flere indkøbte i start-11, som ikke holder top-6 niveau. I modsætning til os har de bare også en dårlig økonomi.

Men alt i alt skal de være glade for en 5. plads i år med den trup og den trænerballade de har haft.
Ja, der manglede selvfølgelig et par spillere i dag, Thelander og Fossum var i hvert fald ude, men det er også rigtigt at Thelander alligevel er væk nu. Lukas Andersens bidrag er vist mest at bruge af spillerbudgettet, men allerstærkeste opstilling havde vel gjort en forskel. Viborg manglede dog også et par spillere.

Alt i alt er ser AaB’s trup dog ikke voldsomt prangende ud. Kramer kommer formentlig til fra Viborg, men skal så også erstatte en af deres absolut bærende spillere. Rinne er væk. Der er nogle faste startere man ikke ligefrem sidder og misunder dem, det vrimler ikke med store potentielle salg i den størrelsesorden hvor der bliver råd til både en rimelig erstatning og forstærkning andetsteds. Inge Olsen skal vel ud og finde et par forstærkninger uden at bruge ret mange penge og det er svært.

Vi mangler selv meget, men jeg sidder ikke og tænker at vi pludselig på en sæson blev distanceret helt vildt sportsligt af AaB. Og vi har heldigvis lidt penge til at gøre det nemmere at flytte tingene i den rigtige retning.

Martinstranger

Administrator
Så blev AGF ikke det første hold til at miste europæiske kampe i den playoff :)

Det er for tidligt at vurdere om Lars Friis er et dårligt valg for AaB - det tror jeg sådan set ikke - men jeg kan heller ikke se at de har en bedre trup end så mange andre i det store midterfelt. Kommer der en træner ind her og forløser noget og vi får et par gode tilgange, tror jeg godt vi kan være med igen.

Det var dejligt vi ikke fik den "rekord" 🙏 Den havde jeg sådan frygtet.

Mhs. til Lars Friis mener jeg også det er for tidligt at vurdere men jeg tror pynten gik lidt at ballonen, efter den gode start i Aab. Det ligner også et projekt med lidt længere tilløb, end i denne sæson, pga. udskiftninger - de ligner dog mere nogen som har et koncept på plads (og vi ved ikke hvad planen bliver i AGF) og det kan være til deres fordel. Vildt med Lucas Andersen og hans skader - han er ellers en fantastisk spiller når han er klar men det er bare for lidt.

Jeg håber de får gjort noget ved konstruktionen af Superligaen. Det virker stadig åndssvagt at nr. 7 kan komme i Europa - selv Viborg syntes det er unfair.

Queens

Member
Jeg er ikke ret stolt af, at AGF ikke har den rekord.
Jeg er mere rystet og beskæmmet over at den vundne kamp gav anledning til blamagen mod Larne FC.

jeg havde helt klart valgt en tabt playoff kamp, hvis jeg kunne vælge ;)

Nizzleroy

Well-known member

Mhs. til Lars Friis mener jeg også det er for tidligt at vurdere men jeg tror pynten gik lidt at ballonen, efter den gode start i Aab. Det ligner også et projekt med lidt længere tilløb, end i denne sæson, pga. udskiftninger - de ligner dog mere nogen som har et koncept på plads (og vi ved ikke hvad planen bliver i AGF) og det kan være til deres fordel. Vildt med Lucas Andersen og hans skader - han er ellers en fantastisk spiller når han er klar men det er bare for lidt.

Jeg håber de får gjort noget ved konstruktionen af Superligaen. Det virker stadig åndssvagt at nr. 7 kan komme i Europa - selv Viborg syntes det er unfair.

Jeg har ikke noget mod konstruktionen. Landet er for lille til en større liga og 22 kampe er for lidt. Den gamle model med tre kampe er endnu mere åndssvag og så bliver det her eneste alternativ i mine øjne. Der skal være noget til 7. pladsen når du fjerner deres muligheder med en tredjedel af sæsonen tilbage.

Mikkel_K

Well-known member
Jeg har ikke noget mod konstruktionen. Landet er for lille til en større liga og 22 kampe er for lidt. Den gamle model med tre kampe er endnu mere åndssvag og så bliver det her eneste alternativ i mine øjne. Der skal være noget til 7. pladsen når du fjerner deres muligheder med en tredjedel af sæsonen tilbage.
Man skulle tro, at året ellers havde vist, at klubber ikke bare kan stoppe med at spille fodbold, selvom de havner i nedrykningsspillet...

Konstruktionen var i øvrigt med længder værre, da den involverede bronzevinderen (og ikke kun fordi, at det var AGF) end i årets situation, hvor det var nummer 5 mod nummer 7. Så længe, at Danmark har fem pladser i Europa, kan jeg også leve med systemet som 'den mindst ringe løsning'.

Havde du spurgt mig for et par år siden, havde jeg også været stærk modstander af overhovedet at have en slutspilssløsning, men her har jeg, ret overraskende for mig selv, efterhånden ændret mening. Mon ikke der er bred opbakning i dag til dét?

Winther

Administrator

Da den nye struktur blev indført var jeg overbevist om at AGF nok ville miste deres europæiske kvalifikation i den kamp første gang de endelig ville have spillet sig til det. Det skete ikke og det blev oven i købet heller ikke os der mistede den som første hold.

Jeg synes Conference League og de europæiske pladser Danmark har i øjeblikket i høj grad redder konstruktionen. Det hjalp også at FCM vandt pokalen og ind imellem vil der jo være et hold der vinder der ellers ikke havde spiller sig i Europa, men det ville være helt fatalt hvis en medaljevinder skulle miste en EL-plads og nu var det trods alt nummer fem mod nummer syv og Conference League og ikke værre end den slags playoffs man har i Holland, eller fx i Championship om oprykning. Det er ikke ideelt, men i hvert fald i denne sæson heller ikke sportsligt katastrofalt.

Mht Lars Friis må jeg indrømme jeg ikke har set AaB spille i foråret før kampen mod Viborg, så jeg ved ikke hvilket niveau de har haft. De lå bedre til i toppen ved vinterpausen, men var også svingende og Friis skal jo have list tid til at implementere det han vil med holdet. Det er interessant nok hvis han fejler, også ift David Nielsen. Realistisk set er AaB dog heller ikke en klub der skal forvente top-6 hver sæson.

Ja, det er spændende hvor længe det bliver ved med at gå, at de er nødt til at takke ja til næsten alle de tilbud, der kommer på deres spillere. Man kunne da godt ønske sig, at en udenlandsk klub ville smide nogle mio for deres unge målmand, som nok skal være 1. målmand efter ferien. Så får de godt nok noget at se til - men ok, de fik jo også 10 mio for ham de solgte til Nordsjælland, så lidt penge har de jo nok. Men set over tid må der bare være en ret stor risiko for at det kan gå galt for en klub som AAB

SteenA

Well-known member
Ja, det er spændende hvor længe det bliver ved med at gå, at de er nødt til at takke ja til næsten alle de tilbud, der kommer på deres spillere. Man kunne da godt ønske sig, at en udenlandsk klub ville smide nogle mio for deres unge målmand, som nok skal være 1. målmand efter ferien. Så får de godt nok noget at se til - men ok, de fik jo også 10 mio for ham de solgte til Nordsjælland, så lidt penge har de jo nok. Men set over tid må der bare være en ret stor risiko for at det kan gå galt for en klub som AAB
Man skal huske, at AaB skal have et transferoverskud på mellem 20-30 mio. blot for at gå i nul i deres regnskab. Og det bliver svært at få et transferoverskud denne sommer.

Nu er Rinne væk og Thelanders kontrakt er jo også udløbet. Denne sommer er sidste chance for at få nogle ører for Fossum, som har udløb om et år. Kasper Kusk, som Lars Friis er begyndt at bruge, har udløb til nytår.

Theo Sander skulle være et stort målmandstalent og man har efter sigende planer om at give ham chancen i den nye sæson. Men han er altså kun lige fyldt 17 her i år og det kan ikke undgå at blive en stor svækkelse på kort sigt, sammenlignet med Jacob Rinne. Men AaB skal under alle omstændigheder ud at købe en ny målmand, som kan supplere Theo Sander.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Nej, de har svært ved at få økonomien til at løbe rundt. Og nu denne her i dag:

Men dog ikke værre end at en ny bank står klar:

Martinstranger

Administrator
Ja, det er spændende hvor længe det bliver ved med at gå, at de er nødt til at takke ja til næsten alle de tilbud, der kommer på deres spillere.

Gad vide om vi finder på at byde på nogen af dem - en af dem vil ihvertfald ikke til AGF. Sjovt det er nødvendigt at nævne en og kun en klub i superligaen som man ikke vil til men vi betyder noget for dem deroppe:eek:

Man skal huske, at AaB skal have et transferoverskud på mellem 20-30 mio. blot for at gå i nul i deres regnskab. Og det bliver svært at få et transferoverskud denne sommer.

Nu er Rinne væk og Thelanders kontrakt er jo også udløbet. Denne sommer er sidste chance for at få nogle ører for Fossum, som har udløb om et år. Kasper Kusk, som Lars Friis er begyndt at bruge, har udløb til nytår.
Det er da en rimelig offensiv udmelding der kommer fra Ross - det lyder som om han gerne vil videre i teksten og ikke tænker klubben vil stå i vejen. Han ved nok også at de mangler penge.

Sydhavnen

Well-known member
Gad vide om vi finder på at byde på nogen af dem - en af dem vil ihvertfald ikke til AGF. Sjovt det er nødvendigt at nævne en og kun en klub i superligaen som man ikke vil til men vi betyder noget for dem deroppe:eek:

Det er da en rimelig offensiv udmelding der kommer fra Ross - det lyder som om han gerne vil videre i teksten og ikke tænker klubben vil stå i vejen. Han ved nok også at de mangler penge.

Mindreværdskomplekset er stort i mange små klubber her i Jylland.

SteenA

Well-known member
Der er ingen tvivl om, at AGFs forår har reddet sæsonen for fans i mange andre klubber, selvom deres hold heller ikke har gjort noget særligt. AaB/Randers i særdeleshed. For Silkeborg-fans har det bare været dobbelt op med lykke.

Dine ulæste indlæg