Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Superligaen 2022/23

Fribs

Well-known member
David var også meget afhængig af backs. Vi gik fra at være seriøs kandidat til titlen, men slutte 4 til næsten at rykke ved først at have og siden miste ligaens med afstand bedste backs. Det endte jo med at Højer bare lossede den ind i låget/saksen på Diks og så var der kasse. Var Diks ikke ligefrem topscorer i mesterskabsspillet den sæson?

Kvalitetsspringet med til Kahl og Mølgaard er slående, men det er også urealistisk at vi får så dygtige spillere fra den ene dag til den anden igen hvor vi står lige nu. Men gud det ville pynte...

Edit: jeg ved godt vi også mistede Blume og Kamil, men kvalitetstabet på backs var så stort at det imø næsten dræbte os
Casper Højer har også lavet 8 assists og 2 mål på 15 kampe i Tjekkiet (startet inde i 12, 10 af de kampe blev 90 min.)
Han er savnet!

Winther

Administrator
Casper Højer har også lavet 8 assists og 2 mål på 15 kampe i Tjekkiet (startet inde i 12, 10 af de kampe blev 90 min.)
Han er savnet!
Ja, chancer og mål handler også om hele holdet og offensiven er ikke mindre afhængig af niveauet på backs nu hvor det er wingbacks. Jeg er på mange måder udmærket tilfreds med Mølgaard, men det er heller ikke fordi han løfter holdet til nye højder og det ville gøre meget hvis han i stedet var reserve for en rigtig klasse-wingback, og springet ned fra ham til Munks og D’Alberto har været for stort når det er en plads hvor der skiftes meget. Tilsvarende i venstre side, men måske en tand mindre presserende, hvor det i princippet kunne være interessant med de to forskellige typer i Kahl og Links, men hvor der mangler noget konsistent højt niveau eller et reelt alternativ til Kahl hvis han er lidt i en bølgedal som det ses med spillere der skal udvikle sig og hvor Links nok aldrig får udviklet et ordentligt slutprodukt offensivt.

Winther

Administrator
Lad os håbe at stemningsboykottet har en negativ indflydelse på spillernes evne til at skrabe point sammen, og vi dermed kan sikre top 6 foran dem.
Jeg følger ikke rigtig med i det, men har fremmødet og stemningen ikke været udmærket i afslutningen af efteråret? Det vil være fint hvis det kan koste et par procenter og en plads i top-6, især hvis vi selv kommer med, men på lang sigt kan det måske være en fordel at de uheldige elementer, de ikke har kunnet eller villet holde styr på, i stedet nedlægger sig selv?

Fribs

Well-known member
Jeg følger ikke rigtig med i det, men har fremmødet og stemningen ikke været udmærket i afslutningen af efteråret? Det vil være fint hvis det kan koste et par procenter og en plads i top-6, især hvis vi selv kommer med, men på lang sigt kan det måske være en fordel at de uheldige elementer, de ikke har kunnet eller villet holde styr på, i stedet nedlægger sig selv?
Helt sikkert, og jo stemningen på hjemmebane har vist været fin. Jeg tænker mere det er på udebane, der kan blive et problem.
Lad os håbe det kommer til at koste dem de famøse marginaler ;)

Nizzleroy

Well-known member
Jeg tror ikke der har været nogen der har klaget sig over Alphas boycot op hjemmebane, men det er nok også mere på udebane man vil mærke det. Så det bliver da interessant om det kommer til at have en effekt. Jeg tror det dog ikke. De har fans nok til, at de nok skal kunne skabe en stemning alligevel. Jeg er mere interesseret i, hvordan de får forstærket deres trup. Nu henter de Lauritsen i kroatisk fodbold. Han koster tæt på 20 mio. kr. og da de samtidig mister Maxsø så ligner det lidt en meget dyr 1:1 erstatning, for selvom Maxsø ikke har været i topform denne sæson, så var han stadig en af de bedste forsvarer i ligaen og tilmed deres angriber. Shizzle jeg håber de kommer skridt fra land med den nye, og uprøvede træner i klubregi, og de oplever et forår som vi havde sidste år. At åbne mod Horsens er ikke nemt, og særligt ikke fordi Horsens vil se stor værdi i 1 point og forsøge at skabe noget på dødbolde.

SteenA

Well-known member
Det virker til at Lyngby bare helt resignerer. Selvfølgelig spiller de da deres kampe i foråret, men det virker til at blive 3 lette point til vores top-6 konkurrenter fra Randers, Brøndby, FCM og Horsens. Heldigvis har AaB spillet to gange (uafgjort) med Lyngby allerede.

Nizzleroy

Well-known member
Det virker til at Lyngby bare helt resignerer. Selvfølgelig spiller de da deres kampe i foråret, men det virker til at blive 3 lette point til vores top-6 konkurrenter fra Randers, Brøndby, FCM og Horsens. Heldigvis har AaB spillet to gange (uafgjort) med Lyngby allerede.

De kunne alligevel ikke blive meget dårligere end i afteråret, så man kan i det mindste håbe at de nye spillere viser noget vilje i de kampe.

andrewdk

Well-known member

Synes det virker klogt nok at få nogle penge ud af de spillere der kan sælges og ruste økonomien til 1. division.
Til sommer vil det blive lidt af et panikudsalg.

Fribs

Well-known member

Nogle gange ser man heldigvis, at en klub, der er matematisk rykket ned, pludselig spiller mere frit og uden pres. Jeg tænker der vil komme overraskelser, især for hold, som måske ikke er vant til at være favorit.

Christian M

Active member
Hvornår rejser holdet afsted på næste træningslejr.
Kan se, at de skal spille mod Häcken og Malmö... men mystisk nok er begge kampe samme dag.

Tænker at kampen mid Malmö er en form for opsamling for dem, der ikke fik meget tid i første kamp.
Malmö har nemlig også spillet en kamp tidligere på dagen.

Di Stefano

Well-known member
Hvornår rejser holdet afsted på næste træningslejr.
Kan se, at de skal spille mod Häcken og Malmö... men mystisk nok er begge kampe samme dag.

Tænker at kampen mid Malmö er en form for opsamling for dem, der ikke fik meget tid i første kamp.
Malmö har nemlig også spillet en kamp tidligere på dagen.
Der er træning på Fredensvang i morgen, og så begynder træningslejren den 4. i Spanien. De er tilbage i Aarhus den 11.

To kampe på en dag. Ja, det må jo kræve, at man har to forskellige hold eller kun spiller 2 x 30. Spøjst nok når man ikke havde spillere til 3 x 45 mod FCK, men det må være fordi, at man tager alle ungdomsspillerne med til Spanien igen. Men det er jo det, vi skal til at vænne os til med den trupstørrelse.

SteenA

Well-known member
Nogen bud på top-6 efter at transfervinduet lukkede? Jeg tror at OB og Brøndby får problemer med at præstere allerede i de første 5 kampe, så mit gæt er, at de ryger i bund-slutspil. Silkeborg viste sig allerede svækket i efteråret ovenpå profil-afgange og de må da også være lidt svækket ovenpå afgangen af Helenius. Ingen tilgang overhovedet! Det bliver snært for dem at komme med, men omvendt er de selvfølgelig kommet sig ovenpå et pakket efterårsprogram og Kent Nielsen kan jo nogle ting. FCM ligner også noget rod, men de bør have kvalitet til top-6. Randers, AGF og Horsens er de tre hold der har ageret bedst i forhold til at præstere de næste 5 kampe synes jeg. Ikke væsentlige afgange, men små forstærkninger.
Nr. 1-3 er vel allerede givet med FCN, Viborg og FCK. Men derefter?
4. FCM
5. Randers
6. AGF
7. Horsens
8. Silkeborg
9. Brøndby
10. OB
Men det skal nok blive tæt.

Man kan jo evt. prøve simulatoren: https://superliga.dk/slutspilsimulator/

Martinstranger

Administrator
Nogen bud på top-6 efter at transfervinduet lukkede?
Tør næsten ikke - det er godt nok tæt og lidt stolpe ind/ud kan afgøre meget. AGF skal ikke håbe jeg ramte rigtig med slutspilssimulatoren første gang :oops:

Vi burde vel oprette det som en afstemning og se hvor tendensen bærer hen - er det ikke muligt?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I efteråret var der flere hooligans som tvang trøjer af modstandernes fans og derfor blev sigtet for røveri. Det er de ikke dømt for men i stedet for ulovlig tvang. Hvis man tager noget man ikke ønsker, bliver det umiddelbart ikke kategoriseret som røveri.
Men retten har udmålt det til 4 måneders fængsel, så den "sjove" episode kan vise sig at være lidt træls i længden.

Fribs

Well-known member
Med salget af Schjelderup til Benfica og at det nu blev officielt med Jay-Rot Grot til Japan er vores alle sammen Paddy nu topscorer i ligaen 😎
Screenshot_20230202-112142.jpg

andrewdk

Well-known member
Med salget af Schjelderup til Benfica og at det nu blev officielt med Jay-Rot Grot til Japan er vores alle sammen Paddy nu topscorer i ligaen

Han skal vel lige score to mål først?
Man kan godt blive kåret til topscorer i ligaen, selvom man har forladt den.

Holmertz

Well-known member
Fra min hjemmelsmand hører jeg, at det var godt gang i træningen i dag, inden afgang til Spanien igen lørdag.
Mange ungdomsspillere var i aktion. I 11 mod 11 spillede Bjur bag Duelund i venstre side i en 3-4-3. Begge skulle have været i forrygende spillehumør sammen med bl.a. Links.
Interessant hvis de øver 3-4-3. Det bevarer den ekstremt stærke bagkæde, men opvejer lidt det tyndt besatte angreb. I hvert fald passer den rene wing-rolle i en 3-4-3 også til nogle af de spillere som i hvert fald ikke kan spille decideret frontangriber, som f.eks. Bjur og Links.

cph

Well-known member
Interessant hvis de øver 3-4-3. Det bevarer den ekstremt stærke bagkæde, men opvejer lidt det tyndt besatte angreb. I hvert fald passer den rene wing-rolle i en 3-4-3 også til nogle af de spillere som i hvert fald ikke kan spille decideret frontangriber, som f.eks. Bjur og Links.
Skal det forstås sådan, at Duelund ligger som venstre angriber/fløj i et tremandsangreb?

Forestiller mig noget a la:

Hansen
Mølgaard - Tingager - Bisseck
Beijmo - Poulsen - Anderson - Bjur
Links - Mortensen - Duelund

Det bliver temmelig interessant at se, hvordan vi stiller op i den eneste reelle træningskamp, vi har tilbage. Hvordan er de i øvrigt kommet frem til, at to kampe mod FCK og Malmö er tilstrækkeligt til at spille 3 nye mand og 1-2 nye taktiske formationer ind i truppen? Vi har vel sjældent spillet så få træningskampe i så lang en opstart (især med tanke på at de første stort set udelukkende handlede om at komme i fysisk form).

Christian M

Active member
Skal det forstås sådan, at Duelund ligger som venstre angriber/fløj i et tremandsangreb?

Hansen

Det bliver temmelig interessant at se, hvordan vi stiller op i den eneste reelle træningskamp, vi har tilbage. Hvordan er de i øvrigt kommet frem til, at to kampe mod FCK og Malmö er tilstrækkeligt til at spille 3 nye mand og 1-2 nye taktiske formationer ind i truppen? Vi har vel sjældent spillet så få træningskampe i så lang en opstart (især med tanke på at de første stort set udelukkende handlede om at komme i fysisk form).
Jeg er ret sikker på, at det er kampen mod Häcken, der er den rigtige træningskamp.Malmø kampen ligger senere samme dag, og Malmø har også spillet en anden kamp tidligere på dagen.

Weah

Active member
Di Stefano - lyder godt med noget offensivt spilhumør, det trænger vi til at se noget mere af i kampene.

cph - jeg forstår ikke en dyt af, at Mølgaard skulle have overhalet TK i et 'rent' tre-mands-forsvar. Det er for mig at se det element af AGF's spil, der har stået stærkest i efteråret. Det skulle så være fordi, man vil lave en slags 3½-back-kæde, hvor højre-forsvareren kan trække ud i en back-position og skubbe WB op på en HM. Hvis TK ikke spiller fra start, så tror jeg det må være en taktisk manøvre, hvor man enten vil køre en ren 4-back-kæde eller veksle mellem 3 og 4 back. I sidste tilfælde vil jeg stadig hellere se TK - og jeg vil være ked af at 'miste' Bisseck som den offensivt orienterede venstre-forsvarer. Men vi får se.

/W

cph

Well-known member
Jeg er ret sikker på, at det er kampen mod Häcken, der er den rigtige træningskamp.Malmø kampen ligger senere samme dag, og Malmø har også spillet en anden kamp tidligere på dagen.
Ja, det har du måske ret i. Men de kan vel spare spillere enten først eller sidst på dagen. Men du har nok ret i, at det er smartest at bruge de bedste først, og så overlade den næste kamp til dem, der ikke blev brugt (nok).

Holmertz

Well-known member

Hansen

Jeg forstår det som om det er Duelund på midtbanen og så Bjur helt fremme som wing. Kender ikke Bjur så godt, men ville passe ret godt mit kendskab til Duelund, som jeg ser som en meget komplet midtbane, der nærmest kan spille alle pladser fra 6'er til 10'er, men nok ikke er så meget wing-typen, med direkte udfordringer, indlæg osv.

cph

Well-known member
Jeg forstår det som om det er Duelund på midtbanen og så Bjur helt fremme som wing. Kender ikke Bjur så godt, men ville passe ret godt mit kendskab til Duelund, som jeg ser som en meget komplet midtbane, der nærmest kan spille alle pladser fra 6'er til 10'er, men nok ikke er så meget wing-typen, med direkte udfordringer, indlæg osv.
På Di Stefanos indlæg lyder det til, at Bjur lå bag Duelund. Det var udelukende derfor, jeg placerede dem på de pladser. Men kender hverken Bjur eller Duelund godt nok til at vide, hvilke af pladserne de dækker, og hvor godt de vil kunne gøre det.

Holmertz

Well-known member
På Di Stefanos indlæg lyder det til, at Bjur lå bag Duelund. Det var udelukende derfor, jeg placerede dem på de pladser. Men kender hverken Bjur eller Duelund godt nok til at vide, hvilke af pladserne de dækker, og hvor godt de vil kunne gøre det.
Du har ret. Ved ikke lige hvorfor jeg havde læst det omvendt - nok fordi det er det billede jeg har af de to spillere. Men som jeg lige har skrevet i transfertråden, så håber jeg vi begynder at have lidt større taktisk fleksibilitet. Udover det gør os lidt sværere at læse for modstanderne, så mindsker det også risikoen ift. de pladser, hvor vi er lidt tynde på bredden.

Og må sige jeg har kæmpe forventninger til Duelund. Har håbet på ham i to-tre sæsoner nu og forventer han giver et øjeblikkeligt løft til hele vores offensiv og går ind som vores største profil sammen med Bisseck.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Med salget af Schjelderup til Benfica og at det nu blev officielt med Jay-Rot Grot til Japan er vores alle sammen Paddy nu topscorer i ligaen 😎View attachment 1847

;D Netop.
Og på samme måde var det at vi beholdt Bisseck, og kun gik af med Hausner og Grønning som ikke spillede tæt på start 11, men fik minimum 1 ind som går direkte i start 11 (Duelund), og en som jeg personligt forventer går i start 11 (Felix Beijmo), og så en opgradering af bredden med Bjur = Ikke mistet noget, tværtimod, og samtidig set konkurrenterne svækket nærmest allesammen i vores lag.

Dine ulæste indlæg