Nyheder

Sydbank Pokalen 2019/2020

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
767
Point
43
?v at vi misser s? stor en chance for at vinde pokalen. Men nu er det jo enkelt: at tage alle de points vi kan i ligaens slutspil og vinde kampen om at komme i Europa.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
?V K?mpe skuffelse, men spillerne k?mpede godt hele kampen, spillede fint og flot moral at holde gejsten. AaB er bare et st?rkt hold p? linje med os. Sidst ramte vi dagen. I dag dem. Positive ting: Blume var igen st?rk. Samme med Jon, der lavede flot indhop sammen med Hvidt (begge med teknik og perleassist. Ogs? flot indhop af Links, Diks og Helenius (og m?l igen). De unge er klar.

Synes vi har masser af chancer kampen igennem og indtil de scorer synes jeg det lignede vi ville komme foran. Og vi er ogs? t?t p? at udligne inden pausen. De laver to hurtige pinde efter pausen, og vi har en del chancer til at score inden vi kommer p? tavlen. Ogs? chancer siden hen. M?ske ikke k?mpe store, men chancer og indl?g nok. Desv?rre lidt for uskarpt.

AaB har en hel perler?kke af dygtige spiller (de fleste spiller en stor kamp) og som i dag viser niveau og sidder godt p? os fysisk, selvom de er et teknisk spillende hold.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Di Stefano sagde:
?v at vi misser s? stor en chance for at vinde pokalen. Men nu er det jo enkelt: at tage alle de points vi kan i ligaens slutspil og vinde kampen om at komme i Europa.
N? ja, nu skal vi vel vinde bronze for at kunne komme ud i Europa?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Jeg vil ogs? hellere have bronze end pokalen - men gerne begge dele haha. Kan som ogs? nemt ende med ingen af delene. Nu m? vi holde snuden i sporet. Men opl?ftende s? st?rk vores unge/bredde er.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
Vi er i gang med den vigtigste uge i hele s?sonen. En uge, der kan afg?re, om vi skal f?re den bedste s?son i 24 ?r i m?l - eller om vi skal se den skal fuse ud i f?rst ingen pokal og derefter ingen medaljer.

Eller om vi skal havne stedet mellem de to.

Vi f?r en stor chance p? s?ndag. Sl?r vi Br?ndby, og undg?r FCK bare at tabe i Farum, har vi sl?et et hul, som vi skal kunne holde hele vejen. G?r det derimod worst case, kan man frygte for forts?ttelsen. De n?ste dage f?r David og resten af staben en k?mpe opgave med at samle op p? spillerne, tage temperaturen p? hver enkelt - og handle derefter. Og spillerne f?r hver is?r en k?mpe opgave med at hanke s? eftertrykkeligt op i sig selv, at det f?rer til en trodsreaktion, som Br?ndby ikke kan svare igen p?.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
941
Point
43
Jakob Marschner date=1591825381 sagde:
Vi er i gang med den vigtigste uge i hele s?sonen. En uge, der kan afg?re, om vi skal f?re den bedste s?son i 24 ?r i m?l - eller om vi skal se den skal fuse ud i f?rst ingen pokal og derefter ingen medaljer.

Eller om vi skal havne stedet mellem de to.

Vi f?r en stor chance p? s?ndag. Sl?r vi Br?ndby, og undg?r FCK bare at tabe i Farum, har vi sl?et et hul, som vi skal kunne holde hele vejen. G?r det derimod worst case, kan man frygte for forts?ttelsen. De n?ste dage f?r David og resten af staben en k?mpe opgave med at samle op p? spillerne, tage temperaturen p? hver enkelt - og handle derefter. Og spillerne f?r hver is?r en k?mpe opgave med at hanke s? eftertrykkeligt op i sig selv, at det f?rer til en trodsreaktion, som Br?ndby ikke kan svare igen p?.
Jeg tror egentligt ikke opgaven bliver s? sv?r for David. Dels er der en del, der skal have revanche for i dag og dels s? er det jo Br?ndby - det plejer altid at give 20% ekstra t?nding.

Og s? er det virkelig nu vi skal til at nyde godt af den store bredde. Vi har den bredeste trup af bronzebejlerne og det skal snart begynde at vise sig i det t?tte program.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Jakob Marschner date=1591821781 sagde:
Vi f?r en stor chance p? s?ndag. Sl?r vi Br?ndby, og undg?r FCK bare at tabe i Farum, har vi sl?et et hul, som vi skal kunne holde hjem. G?r det derimod worst case, kan man frygte for forts?ttelsen. De n?ste dage f?r David og resten af staben en k?mpe opgave med at samle op p? spillerne, tage temperaturen p? hver enkelt - og handle derefter. Og spillerne f?r hver is?r en k?mpe opgave med at hanke s? eftertrykkeligt op i sig selv, at det f?rer til en trodsreaktion, som Br?ndby ikke kan svare igen p?.

Det synes jeg faktisk vi har v?ret gode til l?nge, b?de fra kamp til kamp og i l?bet af kampene og man kan vel sige vi ogs? s? det allerede i aftenens kamp. Der var det for sent, AaB var lige lidt for effektive, men vi s? det ogs? sidst da AaB udlignende ud af ingenting og jeg er ikke nerv?s for at moralen nu er smadret og holdet skal samles op. Vi kan godt tabe til Br?ndby, d?rligere er de heller ikke, men en af grundene til vi ligger hvor vi ligger er vores moral og stabilitet s? vi skal nok v?re klar igen p? s?ndag.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Min eneste kommentar her til efter efter at v?re hjemkommet efter bar-tur med kamp p? storsk?rm:

Vi var t?t p? et mirakel al? dem man ALDRIG glemmer. Den dobbeltchance til sidst i overtiden. Hold nu k?ft vi var g?et amok..
Vi ligger nummer 3, og vi er i top 6. Vi har s? meget fremtid i det hold her. N?r vi taber, s? g?r vi det lige netop, og er med i ALLE kampe. Er vi bagud i Parken 2-0, s? reducerer vi og presser p? det sidste 10 minutter/kvarter og er t?t p? udligning, og vi vender 0-3 til t?t p? et k?mpe comeback, i en kamp hvor modstanderen jo ogs? n?rmest scorer p? alt.

Hvis vi vinder den bronze, og det tror jeg fandme p? vi kan, s? slutter s?sonen med bronzemedaljer p? hjemmebane mod BIF, og en kamp ugen efter i EL-playoff-finalen. Vinder vi en s?dan kamp, og slutter med medaljer og Europa, m?ske endda p? stadion som tilskuer til den tid i slut juli, s? vil jeg godt love at jeg den dag vil st? med en f?lelse af, at det vil f?les som vores "pokalfinale"-sejr. S?dan vil jeg have det. S?sonen kan selvf?lgelig ogs? "fise" lidt ud, og slutte med en 4.5. eller 6.plads, men s? slemt tror jeg nu ikke det g?r.

Jeg husker TALRIGE s?soner, hvor pokalen var vores spinkle h?b om at "vinde noget", og generelt eneste chance for at "g?re det godt", og lade h?bet om lidt storhed leve. N?r man s? r?g ud til Viborg eller Randers, s? skulle man tilbage til ligaen og en 10.plads eller nedrykning, eller s?sonen i 1.division. Det skal vi IKKE i ?r. Vi skal tilbage til en medaljekamp. Og jeg gl?der mig over, at vi nu har et hold der med rette kan h?be at komme i mange flere af de kampe som her til aften. 

Det er ikke det gamle AGF det her, og jeg er glad for at v?re AGF'er i disse dage. Og det vil det nederlag ikke ?ndre p?. Vi vinder dobbelt s? ofte som vi taber, og vi kan sl? alle. Og p? s?ndag venter BIF p? udebane i vores f?rste medaljespil. En flot uafgjort det, og s? har BIF kun 1 intern kamp at hente os i. En sejr og vi stikker helt af. Og selv med nederlag, s? kan FCN/AAB tabe til FCM/FCK, og vi er stadig et par point foran BIF. Vi har fortjent at ligge der hvor vi g?r. I pokalen derimod fortjente vi vel at ryge ud imod Marstal Rise i ?r, og kunne ikke have sagt en skid til det. VSK gav os ogs? problemer, og vi spillede ikke kampen godt nok i dag.

VIDERE! Og lad os f? den Europa-billet-finale gennem de bronzemedaljer.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.435
Point
63
Det er godt at semifinalerne fremadrettet igen bliver afgjort over 2 kampe, det var ikke de bedste hold der kom i finalen i ?r, det var de hold der trak hjemmebanefordelen. Vi ville k?re AaB over i et returopg?r i Aarhus. Det er ikke en fair afvikling af pokalturneringen, og finalen bliver en endnu mere tynd omgang nu uden mange tilskuere, p? Esbjerg Stadion, og mellem 2 hold der er i finalen prim?rt pga. lodtr?kningsheld.

Jeg kunne dog godt dr?mme om en m?lmand der snuppede en fril?ber fra modstanderens h?jest profilerede spiller som AaBs reservem?lmand gjorde i dag, jeg synes efterh?nden virkelig at Eske tr?nger til s?dan en aktion, for at man kan blive ved med at have tillid til ham.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Stig AKA Frank Heskj?r date=1591824522 sagde:
Jeg husker TALRIGE s?soner, hvor pokalen var vores spinkle h?b om at "vinde noget", og generelt eneste chance for at "g?re det godt", og lade h?bet om lidt storhed leve. N?r man s? r?g ud til Viborg eller Randers, s? skulle man tilbage til ligaen og en 10.plads eller nedrykning, eller s?sonen i 1.division. Det skal vi IKKE i ?r. Vi skal tilbage til en medaljekamp. Og jeg gl?der mig over, at vi nu har et hold der med rette kan h?be at komme i mange flere af de kampe som her til aften.

Nu frygter jeg lidt for den situation jeg har "forudset" siden man indf?rte det her slutspil: at vi taber play-off finalen til EL n?r vi endelig kvalificerer os til den. Den slags frygt baseret p? mange ?rs modgang er heldigvis blevet modbevist flere gange, men nu betyder det s?dan set ogs? at vi har vundet bronze og i s? fald har det alligevel have v?ret en god s?son. Men der er ogs? bare den her f?lelse af at det ikke vil blive den ene gang i et ?rti. Ligesom fornemmelsen er at vi nok skal v?re med langt henne i pokalturneringen de fleste ?r fremover ogs?. Det er supertr?ls at g? at g? glip af en pokalfinale mod en relativt svag modstander, men helt overordnet er det naturligvis stadig meget positivt og med udsigt til mere succes fremover.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Winther date=1591829870 sagde:
Nu frygter jeg lidt for den situation jeg har "forudset" siden man indf?rte det her slutspil: at vi taber play-off finalen til EL n?r vi endelig kvalificerer os til den. Den slags frygt baseret p? mange ?rs modgang er heldigvis blevet modbevist flere gange, men nu betyder det s?dan set ogs? at vi har vundet bronze og i s? fald har det alligevel have v?ret en god s?son. Men der er ogs? bare den her f?lelse af at det ikke vil blive den ene gang i et ?rti.
Der er jo nok en vis sandsynlighed for at s?dan en play-off finale i givet fald bliver mod Randers. Men jeg ser frem mod slutspillet med bekymring, hvis ikke Bundu melder sig ind i kampen. Han startede egentlig ok i g?r, men han kom hurtigt til at ligne en som mangler noget konditionelt. Men det  kan der da n? at g?res noget ved. Det ligner dog en tur p? b?nken n?ste gang.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Martinstranger date=1591823441 sagde:
Det er besk?mmende som [member=113]Jakob Marschner[/member] skriver, at indskifterne visere langt mere vilje end dem der startede p? banen. Sikke et drev Helenius kommer ind med, han ligner en der er i gear og vil k?mpe. Thorsteinsson g?r ogs? en verden til forskel i dag og lykkes med langt flere ting end tidligere. Diks viser ogs? noget vilje og f?r most hans modstandere bedre - det er igen de 2 bolde som skal vindes og som vi igennem s?sonen har v?ret supergode til.

Jeg har stor respekt for Patrick Mortensens arbejde men syntes han l?nge taber mange dueller til Okore - det er som om han ikke rigtig g?r efter at vinde hovedst?dsduellerne men det g?r han til geng?ld til sidst i kampen. Aab var ogs? gode, til at samle boldene op omkring Okore/Mortensen.
Man skal alts? ogs? tage med i betragtning, at det bliver en anden kamp de sidste 20-25 minutter. AaB f?rer 3-0 og vil gerne bare k?re den hjem, hvilket altid medf?rer noget passivitet. Det modsatte af, hvad de havde haft succes med i den f?rste del af kampen. Dertil kommer at de slet ikke har vores bredde og er 100% afh?ngige af en h?ndfuld profiler, som tydeligvis var begyndt at blive tr?tte. Vi kaster s? ogs? ALT ind offensivt og blotter os virkelig meget defensivt, hvilket er det rigtige at fors?ge, men ikke noget vi ville v?re sluppet godt fra at g?re fra starten af kampen. S? jeg vil mene at indskifterne havde noget bedre betingelser for at brillere. Det synes jeg s? ogs? at de gjorde og det skal de da have ros for.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
767
Point
43
Winther sagde:
Di Stefano sagde:
N? ja, nu skal vi vel vinde bronze for at kunne komme ud i Europa?

Ja, det var ligesom foruds?tningen, at bronzen var m?let. Men lad os lige m?de et andet hold end RFC, n?r den er hjemme. Der er d?rlig karma med dem.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Hvis vi skulle have kvalificeret os til EL-kval, s? var det mest interessant som pokalvindere. Nu hedder det 1. runde i EL-kval i stedet for 3. runde. Det er ikke noget jeg hidser mig vildt op over, hvis vi misser. Bronzemedaljerne er i sig selv et st?rre m?l for mig.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
SteenA sagde:
Hvis vi skulle have kvalificeret os til EL-kval, s? var det mest interessant som pokalvindere. Nu hedder det 1. runde i EL-kval i stedet for 3. runde. Det er ikke noget jeg hidser mig vildt op over, hvis vi misser. Bronzemedaljerne er i sig selv et st?rre m?l for mig.
Hvis vi taber den finale har s?sonen helt sikkert v?ret en stor succes alligevel, for s? st?r vi med medaljer. Problemet er dels at det er tr?ls at tabe den til et v?sentligt d?rligere hold, dels at vi har brug for at komme ud og ?ve os lidt i at spille internationale kampe. Der kommer snart en ny mindre turnering som vi f?r lidt nemmere ved at kvalificere os til, men hvor det m?ske ogs? er realistisk for os at komme i et gruppespil. Hvis indt?gten er det halve af EL, vil det kunne g?re en meget forskel for de klubber i midterfeltet der form?r det, s? det er vigtigt det bliver os.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
521
Point
43
Jeg har skrevet det f?r og jeg g?r det igen.
Det var fjollet at h?be AaB slog FCK i kvartfinalen.

Havde vi r?get ud til FCK i g?r skulle de bare s?rge for at vinde pokalen, s? havde de europ?iske muligheder set gode ud med nr. 3 sikret og nr. 4 i kval.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
FCK eller AaB - vi var t?t p? at sende dem ud. Og nu er det ogs? ligemeget, s?dan er det i pokalen. Man husker aldrig hvem der r?g ud f?r finalen, jo vi husker nogen af vores egne ... mon ikke Herf?lge fans husker hvordan de r?g ud til AGF engang. En 3. plads f?r derimod st?rre plads i historieb?gerne. Ja selv en 4. plads - vil blive husket som vores bedste siden 97.

5 flotte m?l ig?r efter kreativt spil. M?ske st?r AGFs forsvar og kigger lidt fodbold, men Eske kunne i hvert fald ikke g?re noget ved dem. Havde kr?vet store redninger. F?rste helt alene igennem. N?ste to skud t?t under m?l. Men er jo ogs? et f?tal herinde der ikke kan se det.

Video: AaB vs. AGF - Highlights

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
andrewdk date=1591875986 sagde:
Jeg har skrevet det f?r og jeg g?r det igen.
Det var fjollet at h?be AaB slog FCK i kvartfinalen.

Havde vi r?get ud til FCK i g?r skulle de bare s?rge for at vinde pokalen, s? havde de europ?iske muligheder set gode ud med nr. 3 sikret og nr. 4 i kval.

P? den anden side sl?r vi s?dan cirka AaB 4 ud af 5 gange og FCK 0 og ud af 5 gange, s? det var ogs? en rimelig change at tage hvis man i ?vrigt havde indflydelse p? hvem af dem der vandt. I efter?ret virkede en pokalsejr vel ogs? stadig som den sikreste vej ud i Europa. Og s? er vi garanteret ogs? enige om at en pokalsejr ville v?re fantastisk, s? lad os da bare f? optimeret vores vej hvert ?r, s? lykkes det at tage den snart. Og vi kan jo alts? ogs? bare tage s?lvmedaljerne, s? er den ged barberet den anden vej rundt :)

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
941
Point
43
Dichio date=1591883284 sagde:
FCK eller AaB - vi var t?t p? at sende dem ud. Og nu er det ogs? ligemeget, s?dan er det i pokalen. Man husker aldrig hvem der r?g ud f?r finalen, jo vi husker nogen af vores egne ... mon ikke Herf?lge fans husker hvordan de r?g ud til AGF engang. En 3. plads f?r derimod st?rre plads i historieb?gerne. Ja selv en 4. plads - vil blive husket som vores bedste siden 97.

5 flotte m?l ig?r efter kreativt spil. M?ske st?r AGFs forsvar og kigger lidt fodbold, men Eske kunne i hvert fald ikke g?re noget ved dem. Havde kr?vet store redninger. F?rste helt alene igennem. N?ste to skud t?t under m?l. Men er jo ogs? et f?tal herinde der ikke kan se det.

Video: AaB vs. AGF - Highlights
Ja, det h?rer jo lidt med til vurderingen, at AaB's m?l ogs? er ret flotte, med god bev?gelighed og hurtigt spil. Den halvkiksede clearing fra Eskelinen ved det f?rste m?l, er jo ikke d?rligere end at man ofte ville slippe afsted med den uden det bliver farligt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Han skal naturligvis arbejde med de clearinger, s? vi ikke st? i lidt ubalance som der, men ogs? b?de kvikt og heldigt spil ved f?rste m?l. Men vi st?r stadig ca mand-mand der.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
773
Point
18
AaB?s fans vil tilsyneladende have finalen husket for, at de er idioter. Ogs? det kunne vi have gjort bedre.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
De klippede lige til Haderslev hvor S?nderjyske havde arrangement, hvor alle sad pisse t?t. 

Det er sgu da retarderet i det store billede...

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Yderst fortjent i ?vrigt, at S?nderjyske f?rer 2-0.

Det er aldrig sket at et hold er kommet tilbage fra 0-2 i en pokalfinale. 
Men det er ikke en almindelig kamp m? man bare sige.

Men jeg vil ?rgre mig mindre over at v?re r?get ud til AaB nu hvis de taber, og jeg synes S?nderjyske har ?re af den pokal. Ikke mindst pga. finalen her, og m?de det sker p?, men fordi de har sendt Br?ndby og Randers ud p? udebane, ja og s? Horsens ogs? som jo faktisk har v?ret godt k?rende her i perioden.

Og s? HADER jeg AaB, som har vundet alt for meget de sidste 10-15 ?r efter min smag. Klubben som fik mirakel-hj?lp til at undg? nedrykning, mens vi m?tte ned 3 gange. De har haft det let til sammenligning, de fans.

Nuvel: Kampen er ikke slut, og det vil v?re et vanvittigt comeback af AaB hvis de vender det. 
Men jeg under faktisk S?nderjyske at f? det trof?, da jeg godt kan lide m?den de har bygget p? ?r for ?r for ?r, og har s?nderjysk familie der st?tter dem loyalt. (glemmer lige for en stund hvor lidt jeg gider se Glen st? og juble om lidt hvis det lykkes). Men satme heller ham end Lucas Andersen og Frederik B?rsting (den absolut mest nederen AaB'er)

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Unge S?ren Tengstedt g?r det igen godt (is?r i forhold til medspillerne) i et indhop, ligesom imod os sidst. Gad vide hvad han skal lave, n?r kontrakten l?ber ud om en m?ned?

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1593633759 sagde:
Og s? HADER jeg AaB, som har vundet alt for meget de sidste 10-15 ?r efter min smag. Klubben som fik mirakel-hj?lp til at undg? nedrykning, mens vi m?tte ned 3 gange. De har haft det let til sammenligning, de fans.
Deres s?son falder i hvert fald noget i grus, n?r nu de i forvejen er blevet statister i slutspillet. Men i forhold til vores konkurrence med AaB fremadrettet, s? er det nok fint nok at de f?r dette tilbageslag. Jeg t?nker, at vi f?r en ny tr?nerfyring i AaB, plus at de vel m? slippe Lucas, udover at Okore ogs? er v?k (selvom han ikke har v?ret sin l?n v?rd).

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
646
Point
43
Sk?nt resultat.
Nederlag til en mere motiveret modstander, skade til Lucas Andersen og bortvisning af tilskuere. Regul?r skandalefinale af AAB.
Og som tidligere n?vnt, topkarakter for dommerpr?stationen.

fsc

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
536
Point
43
]
SteenA sagde:
AaBs helte i aften:

Politiet tilbageholder fodboldfans ? Ekstra Bladet

Pudsigt at tilbageholde dem for at st? for t?t for s? at s?tte dem i et futtog....

Hvilket hjemmelsgrundlag bruger Sydjyllands Politi mon til masseanholdelse af folk, der ikke overholder stadionreglement (?) om afstand? Stadionreglementet kan bruges til at bortvise folk, ikke anholde folk,

Plus videoer af knippelsuppe mod hovedet af folk, der allerede ligger passivt ned (i bunke) er sgu begr?nset kl?gtigt i en tid med fokus p?... tadaaa politivold og smitsomme sygdomme.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom