New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Sydbank Pokalen 2020/2021

Sydbank Pokalen 2020/2021
Var vi ikke der over allesammen? Det fedeste var da spillerne skulle ned i bussen på færgedækket og Stampe lovede os guld næste år :)
 
Stort I alle var der... jeg hørte det i radioen og havde slet ikke set den komme. Men det er jo også kun sjovt når det går lidt op og ned :) charmen ved fodbold.

Haha ja været nogle hårde år, men alligevel ofte håb om storhed i mange af dem.
 
Jeg var der også - i idrætsparken 14. november 1982. Tror en grundfølelse af altid at blive forfordelt og snydt og få for lidt hidrører tilbage fra lige præcis den kamp. Det var SÅ urimeligt at vi ikke blev mestre dengang (det blev OB ...). Vi slog Hvidovre, de forsvarende mestre, 2-0 på et fyldt stadion kort forinden, en kamp hvor min ven og jeg måtte hoppe og stå på tæer for overhovedet at se noget, og vi så alle frem til den sidste kamp som en slags formalitet før GF kunne blive fortjente mestre og Henning Jensen den første i Europa til at vinde et mesterskab i 4 forskellige lande (efter Tyskland, Spanien og Holland).

Den gjorde ondt. Dog må jeg sige, at der ikke er noget særligt fjendskab mod B 93 på den baggrund. De var ligesom bare det dér dumme bump på vejen, man ikke burde snuble over. Det gør vi så heller ikke denne gang...

/W
Dichio: Tak :)
@ Weah.....ja, dén med Henning Jensen var hård at være vidne til - jeg husker de sidste 15-20 min som om HJ stod i midtercirklen og fordelte boldene - han var helt færdig....og det var vist også hans sidste kamp i en helt forrygende karriere.....
 
Jeg var så ikke til stede til den kamp, men det er ærgerligt når sådan en mulig historie omkring Henning Jensen lige kikser. Historisk er det vel reelt også ret typisk AGF - der er en hel del tilfælde hvor vi lige manglede det sidste for at have nogle flere mesterskaber på kontoen, ikke mindst i firserne er det jo vanvittigt vi kun vandt et enkelt. Det er lidt ærgerligt fordi samlingen så ikke helt viser klubbens historie og vi hurtigt bliver indhentet i antal. Vi har brug for en lang periode hvor vi bliver mestre jævnligt, forhåbentlig kan det lade sig gøre med alt det der nu sker omkring klubben.
 
Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke var der :) ja vi skulle i hvert fald have haft 3-4 mesterskaber

Synes vi generelt vi var bedst og det var hhv 4, 2, 1, 4, 1 point fra DM-guld i de år 80-84.
85 vandt bif med 7 point til os på 3. pladsen
Mens vi vandt i 86
Og 5 point fra i 78, mens vi var midt i 79.
Tager man gns point var vi sikkert også bedst.

I 95-96 burde vi jo også have vundet - et sølle point igen
Kunne vel også med lidt held have lavet en fcn, sif, aab, herfølge overraskelse under Erik Rasmussen fx i 00'erne.
 
Ja gætter også på at Hausner måske lige får en pause for at spare ham lidt og ellers tror jeg vi spiller stærkeste fordi albert-blume alligevel veksler, samme gør vores kanter. Kan godt være Diks starter ude, så Munks fyrer den af.

Men tror vi får indhop-bytte sådan her efter ca en time.
højer-gers
jon og gift ud milan og arzani ind
PM - og MJ eller AA ind

Så gemmer han nok lige den sidste udskiftning med blume på bænken fordi Albert og PO alligevel er maskine, og først bytter 10-15 min før tid.

Hvis vi mod forventning skulle komme under pres, så kan det blive anderledes pga taktik.
 
Hvis vi mod forventning skulle komme under pres, så kan det blive anderledes pga taktik.
Det var et lidt dumt mål vi gav B93 til sidst i kampen. 3-0 så havde der ikke været noget at komme efter. Nu kan det derimod blive lidt nervøst, hvis vi laver sådan en "Kolding-start" igen. Eller bare så længe der står 0-0 føler man jo ikke at den er helt lukket. Det havde været rart at kunne spare PM i sådan en kamp. Hvis Hausner er lidt brugt efter mange kampe ovenpå skaden, så vil det være oplagt at spille med Buba og Julle. Vi bør vel også kunne spille Hvidt og Grønbæk her. Vi er heldigvis der, hvor vores reserver er rutinerede superligaspillere efterhånden.
 
Ja helt tosset og dumt mål :(
David var også pænt træt af det fordi det nu presser ham til en stærk start11

Ja Hausner skal også spares til landsholdet haha - nej sker ikke

Kunne sagtens spille albert, pm og hvidt - samt milan i 70 min (Arzani 20 på den ene kant og lade jon og gift få 45 min hver, hvis der skal spares spillere. Munks og Gers ville jeg også være tryg ved på backs. Og egentlig burde MJ også være nok mod B93, men er formen god nok...

De bør ikke komme i problemer, tror bare ikke han bytter så meget ud. PO og NP spiller stort set samtlige minutter under DN.
 
David udtalte jo, at han ikke vil rokere, så jeg tror på start 11 som denne:

Grabara, Munksgaard, Hausner, Buba, Gersbach, NP, Links, Hvidt, Grønbæk, Jon, PM.
Og så bliver der skiftet lystigt, når sejren er sikret ved et enkelt mål, så der bliver plads til Arzani, Jørgensen, Jevtovic og Alexander A.
 
Jeg tror ikke vi hviler nogen, tværtimod stiller vi med stærkest mulige opstilling, men med ændringer som vi er vant til. Jeg tror Grønbæk og Bubacar får kamp også får Blume og Juelsgaard pause, ellers er det normal opstilling.

/Aske
 
Mon ikke Paddy bliver udtaget, men at Ammitzbøl eller Jørgensen starter inde, og Paddy ser med fra bænken og skal ind efter 60-70 minutter hvis der skal laves et mål?

Vi skabte MASSER af chancer mod dem sidst, og de skal jo lave 4 mål hvis bare vi laver 1.
Jeg tror altså bare at vi ser en rigtig stærk trup, men at dem der SKAL være klar til Randers-kampen, og har det mindste ekstra behov for hvile/restitution kommer til at få en pause.

Hvis vi stiller med Gersbach i den første kamp, hvorfor så ikke når man fører 3-1? Bare som eksempel.
Og vi skal også huske, at når vi stiller med en "reserve" på højreback, så spiller Munksgaard altså.
 
Sanneh og Poulsen må være de første på holdkortet nu de ikke kan være med i weekenden. Jeg vil gerne se Hvidt og Munksgaard fra start og nok også Gersbach og Milan. Så er spørgsmålet og Olsen, Mortensen, Julle eller Hausner trænger til en pause. Det kunne Mortensen måske, mens Olsen var kanon mod dem sidste gang. Så en opstilling kunne være
-----------Grabara
Munks-Sanneh-Julle-Gersbach
------------Poulsen
---------Hvidt-Olsen
Milan-----------------Albert
----------Ammitzbøll
 
Jeg håber også på masser af spilletid til Jevtovic og Gersbach, så de kan få vist lidt mere!
 
Sanneh og Poulsen må være de første på holdkortet nu de ikke kan være med i weekenden. Jeg vil gerne se Hvidt og Munksgaard fra start og nok også Gersbach og Milan. Så er spørgsmålet og Olsen, Mortensen, Julle eller Hausner trænger til en pause. Det kunne Mortensen måske, mens Olsen var kanon mod dem sidste gang. Så en opstilling kunne være
-----------Grabara
Munks-Sanneh-Julle-Gersbach
------------Poulsen
---------Hvidt-Olsen
Milan-----------------Albert
----------Ammitzbøll
Fin opstilling, og jeg bliver ikke overrasket, hvis Eskelinen står på mål i denne kamp. Men det afhænger af, om det bare er et spørgsmål om tid før han afskibes, eller om man vil kaste en luns kød.
 
Man kan også anlægge den vinkel, at kampene holder dem skarpe, især når træningen ikke er så hård fordi den er meget taktisk når kampene kommer så tæt. Ellers er der jo for lidt med knald på en gang om ugen.

Spiller de fx 45-60 min holdes de skarpe, men trækkes ikke så store veksler på ift overbelastninger osv.

Det er faktisk ofte set at hold er ikke sparer spillere, er resultat mæssigt gør det bedre i weekendens kampe fordi de holder momentum. Kunne være sjov med videnskabeligt bevis.

Egentlig handler det vel meget om den enkelte spillers dosering - hvis nogen trækkes med småting. Anker sagde altid hans krop har det bedst med så mange kampe som muligt. Kent Nielsen husker jeg også elskede det samme ved engelsk fodbold. På trods af han var en stor tung fætter. PO og NP virker som til at være maskiner.
 
Sanneh og Poulsen må være de første på holdkortet nu de ikke kan være med i weekenden. Jeg vil gerne se Hvidt og Munksgaard fra start og nok også Gersbach og Milan. Så er spørgsmålet og Olsen, Mortensen, Julle eller Hausner trænger til en pause. Det kunne Mortensen måske, mens Olsen var kanon mod dem sidste gang. Så en opstilling kunne være
-----------Grabara
Munks-Sanneh-Julle-Gersbach
------------Poulsen
---------Hvidt-Olsen
Milan-----------------Albert
----------Ammitzbøll
Det er også den startopstilling jeg havde i hovedet. Jeg ser helst at Hausner, Højer, PM og Links bliver sparet da det er de fire markspillere vi dårligst kan undvære.
 
Top