New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue efter?r/vinter 2019/2020

Status
Not open for further replies.
Transfervindue efter?r/vinter 2019/2020

Stig AKA Frank Heskjær

Experienced member
Vores nuv?rende succes in mente, og en placering, hvor folk sikker p? en side b?de nyder det, og p? den anden side bare g?r og frygter at det slutter, s? synes jeg vi skal f? gang i tr?den om, hvad vi regner med der kan ske til jul/vinter ift at vurdere hvem der kan v?re tabt for AGF forud for det afg?rende for?r som skal sikre os den skide top 6 for en gangs skyld.

Jeg har aldrig i mine 20+ ?r som AGF-fan haft en halvs?son, hvor jeg har ?nsket s? f? spillere v?k som i dette ?jeblik. Og jeg kan se flere spillere som potentielt kan v?re fortid til sommer, hvor timingen for deres AGF_tid kommer til en naturlig slutning. Men hvad med allerede her til vinter? Vil alle blive og spille AGF i top 6? M? alle blive? Hvem skal afsted f?r de vil det for at klubben kan tjene penge p? dem? Hvem lokkes af tilbud vi ikke regnede med?

Min top 5 p? listen over spillere som st?r enten for skud/affyringsrampen/ikke kan holdes p? er som f?lger: (med 5 som mindst sandsynlige - og 1 mest sandsynlige)

5: Amini.
Jeg er vild med ham, Aarhus er vild med ham, og Amini er vild med Aarhus og AGF. Han spiller fantastisk uge for uge, og er den spiller med det h?jeste gennemsnitlige niveau i mands minde i den vide tr?je. Ikke fordi han nogensinde springer skalaen, men fordi han aldrig spiller elendige kampe, og oftest spiller rigtig rigtig godt. Bundsolide indsatser er penge v?rd. Men AGF skal enten forl?nge med Amini eller sende ham afsted til vinter for at tjene penge p? ham direkte. Jeg tror dog sagtens han kan blive til sommer, og g? frit som tak for god tjeneste, simpelthen fordi vi ikke vil af med ham til vinter hvis det er. Han er kun nummer 5, da jeg tror man n?rmest sikkert venter til vinter.

4: Bundu
Hvis Bundu forts?tter s?dan her i efter?rets sidste 9 kampe, s? vil jeg skyde p? at en championchip der k?mper om oprykning eller en PL-klub der k?mper om nedrykning vil k?be Bundu i et fors?g p? at f? en spiller som kan v?re kampafg?rende. Bundu er en type du kan se score m?l selvom du er presset i bund, da han kan sendes afsted alene p? kanten som imod AaB og FCN. Afsted med ham, m?l. Det er MANGE PENGE V?RD. Jeg er sikker p? at AGF gerne beholder Bundu s?sonen ud, og gerne vil forl?nge 2 ?r, og skyde ham af om 1-1,5 ?r, og jeg er ogs? sikker p? at Bundu gerne vil blive, MEN: Jeg tror at pengene kan blive alt for store og sv?re at sige nej til for begge parter hvis en britisk klub st?r klar med desperate missioner foran sig til vinter!

3: Blume
Jeg tror Blume k?bes af Lyngby, og at AGF k?ber Rygaard. Jeg har af omveje h?rt om Lyngbys interesse for Blume i forbindelse med Lyngbys pludselige oprykning og Stages forventede indtog p? 8?eren i AGF. Men nu er Stage v?k ja, men Duncan er kommet ind, og Blume er stadig brugbar men ikke uundv?rlig, og spiller ikke 100% fast. Og hvis det er fast spilletid hver gang han siger, s? er Lyngby mere stedet for ham lige nu, og vi h?rte alle om AGFs interesse i Rygaard i sommers ogs?. Den rokade kan vise sig naturlig til vinter. Blume er rigtig god for AGF for tiden, men havde et langt forl?b med formdyk, og blev meget ofte valgt fra. Nu har det vendt sig, og Blumes lyst til at blive er nok st?rre, og AGFs lyst til at satse mere p? Blume st?rre liges?. Lyngby snuser til top 6, og de lader ikke til at have behov for Blume til at sikre sig i superligaen lige umiddelbart. S? af mine 5 spillere p? listen ligger min sandsynlighed for ham midt i.

2: H?jer
Jeg gav H?jer 6-12 m?neder tilbage i klubben da Gersbach kom til. Kommer det rette bud allerede til vinter, s? er han v?k der, og Th?gersen kommer tilbage som 2.valg fra udlejning til 1.division. Ellers ryger han til sommer, og Th?gersen for nok forl?nget. Et naturligt skifte/bytte.

1: Ankersen
Jeg tror Ankersen har det rigtig godt lige nu i dette ?jeblik. Hans scorer m?l, er en del af anf?rergruppen, og holdet har succes. Men da vi fik en d?rlig ligastart, og vi lige havde hentet en seri?s konkurrent i Thorsteinsson slog det allerede lidt revner. Han blev presset for f?rste gang i sin AGF_tid, og blev n?rmest forn?rmet over at blive sat momentarisk p? b?nken for at give lidt spilletid til klubbens nye spiller, hentet til bredden i f?rste omgang. Ingen tvivl om at Ankersen b?de har bevist sig som f?rstevalg stadigv?k, men ogs? har bevist, at han havde godt af konkurrencen, da han er steppet op. Nogen han tr?ngte til, og var en af grundene til at konkurrence/bredde er rigtig godt. Ankersen m? med sin tid i G?teborg, og AGF have m?l-stats nok til at bevise, at han fortjener/kan overbevise en udenlandsk klub til at give ham en chance. Han scorer 5-7 m?l hver s?son, men laver dog f? assists ift sin position. 16 m?l p? 72 kampe er ikke d?rligt, men ej heller prangede i et 1-mands-angriber-system. Men sammenlignet med Bundu er Ankersen en mere erfaren og f?rdig ?her og nu?-spiller, og Bundu har til sammenligning kun lavet 14 m?l i 85 kampe for AGF. Bundu har til geng?ld ogs? lavet 14 assist i de 85 kampe, hvilket er ca. dobbelt s? ofte som Ankersen der har brugt 169 kampe p? at lave samme 14 assists i sin samlede superliga-karriere (6 i alt i AGF). Og det er faktisk der Ankersen fejler rigtig stort i sin tid i AGF. Med alt det spil og chancer der g?r gennem ham, s? er 6 assist p? 72 kampe helt vildt lavt. Thorsteinsson scorede i ?vrigt 2 m?l i sine f?rste optr?dener for AGF, og ?nder ham gevaldigt i nakken, og Ankersen skal skydes af.


BONUS: David Nielsen.
Han har tidligere udtalt at han hader BIFs fans, og at de hadede ham. BIF vil m?ske jagte ham, hvis NF-projektet allerede er p? vej i k?lderen. Men selv hvis FCK, BIF og FCM er 100% ude af billedet, s? kan vi have en underlig situation til vinter med vores tr?ner?

For hvad sker der hvis David tilbydes forl?ngelse til vinter og takker nej!?

Han har udl?b til sommer. S? skal vi for f?rste gang i mands minde spille et forl?b f?rdig velvidende hvem den nye tr?ner bliver allerede inden, og s? se ham slutte med succes? David ryger jo ikke ud hvis AGF ligger i top 6, og alt ser godt ud. Men hvad hvis man i april finder en tr?ner, og vi netop har sikret top 6? Og hvad hvis vi glipper top 6, ryger han s? allerede der med omvendt fortegn?

Jeg h?ber vi forl?nger 2 ?r med David. Der er ikke noget jeg ?nsker mere for truppen og AGF lige nu. Den kontinuitet det ville give ift spillermaterialet, spillestil, opbygning af projektet som der pt er godt gang i?. Jeg synes det bliver skr?beligt uden David. Men det er jo selvf?lgelig uden at kende den evt. nye tr?ner.
 
Stig AKA Frank Heskj?r said:
4: Bundu
Hvis Bundu forts?tter s?dan her i efter?rets sidste 9 kampe, s? vil jeg skyde p? at en championchip der k?mper om oprykning eller en PL-klub der k?mper om nedrykning vil k?be Bundu i et fors?g p? at f? en spiller som kan v?re kampafg?rende. Bundu er en type du kan se score m?l selvom du er presset i bund, da han kan sendes afsted alene p? kanten som imod AaB og FCN. Afsted med ham, m?l. Det er MANGE PENGE V?RD. Jeg er sikker p? at AGF gerne beholder Bundu s?sonen ud, og gerne vil forl?nge 2 ?r, og skyde ham af om 1-1,5 ?r, og jeg er ogs? sikker p? at Bundu gerne vil blive, MEN: Jeg tror at pengene kan blive alt for store og sv?re at sige nej til for begge parter hvis en britisk klub st?r klar med desperate missioner foran sig til vinter!

PC sagde i et interview inden OB-kampen at der i dette transfervindue ikke kun var handlet ind til nu og her, men at der ogs? var handlet ind efter hvad der kan ske i de n?ste to transfervinduer.
Det kan vel ogs? kun tolkes som at Bundu ryger senest til sommer og at Links forventes at tage over.
Mon ikke allerede der sidder nogle scouts fra interessante klubber til vores kampe.
(Og her t?nker jeg ikke MLS klubber)

Hvis Bundu holder sig skadesfri og holder bare 90% af det niveau i resten af efter?rdet, som han har vist forel?big, s? tror jeg ikke at vi har r?d til at lade v?re med at s?lge ham allerede i vinterpausen, selvom det ville v?re sjovest at beholde ham indtil sommer.
Som du skriver - s? kan pengene n? et niveau hvor vi ikke kan sige nej - og da vi stadig ikke er noget FCK eller FCM ?konomisk - s? kommer det bel?b til vinter
En forl?ngelse der giver mening for os, kan jeg ikke se ske, hvis Bundu har en agent med bare et minimum af evner.
 
Jova, Backman, Amini, Bundu og David er de vigtigste i klubben lige nu, og dem skal vi bruge penge p?, n?r vi nu endelig har dem til r?dighed. Der skal satses p? kontinuitet, s? vi ikke skal til at starte forfra.
 
Di Stefano date=1569793997 said:
Jova, Backman, Amini, Bundu og David er de vigtigste i klubben lige nu, og dem skal vi bruge penge p?, n?r vi nu endelig har dem til r?dighed. Der skal satses p? kontinuitet, s? vi ikke skal til at starte forfra.
 Jeg tror Backmann er er AGF i noget tid endnu. Ham synes jeg ikke er relevant at snakke om for vinterens vindue. Men er enig i at han er en af de vigtigste, sammen med de andre du n?vner i ?vrigt :D

Jova er p? leje, og selvom jeg i sommers NETOP h?bede at vi hentede Jova tilbage p? en 3-5 ?rs kontrakt, s? har vi hentet Eskelinen, som jeg sagtens ser kan udvikle sig til en rigtig dygtig m?lmand p? niveau med Jova. Det bliver han jo bare ikke uden spilletiden. Og vi investerede kontinuerlig tid i Jova, og det skal vi selvf?lgelig ogs? med Eskelinen, s?fremt at Jova er ude igen til vinter, som det ser ud lige nu. Jova har en k?mpe redning imod FCN i dag ogs?, men derudover har han ikke vanvittigt meget at lave i dag.

Amini kan jeg faktisk godt se blive erstattet af Rygaard og rokeret med Blume/Duncan. 
Alts? en midtbane med NP/Rygaard/Duncan eller NP/Rygaard/Blume.
Amini er fantastisk, men hvis han skal v?k, og vi skal have et endnu mere offensivt bolddominerende udtryk igen, hvor Sanas boldomgang bare er flyttet tilbage p? en plads l?ngere tilbage, s? er Rygaard m?ske et rigtig godt bud!?

Bundu er et sp?rgsm?l om buddet, for buddene kommer og findes allerde (MLS-buddet vi h?rte om denne sommer).
David tror jeg f?rst er ude til sommer/sent for?r afh?ngigt af resultaterne. Kan som skrevet b?de se ham ryge ud n?r top 6-er sikret (hvis man ved at han ikke vil forl?nge), eller ryge ud n?r top 6 er glippet og man ved han ikke vil forl?nge. Begge tilf?lde er ok tidspunkt at f? den nye mand spillet ind p? tr?nerb?nken. Og jeg kan ogs? sagtens se David blive til sommer og tage "p?nt og ordenligt" afsked uanset n?rmest hvordan AGF slutter af, hvis beslutningen tages til jul, og bliver offentliggjort forud for enten for?rets kampe, eller umiddelbart efter top-6 er sikret/glippet.
 
Jeg er ret sikker p?, at Amini og Bundu begge er v?k til sommer. Til geng?ld er jeg ogs? ret sikker p?, at man vil g? langt for at holde dem i klubben indtil da.

Jeg har tidligere n?vnt, at det mest sandsynlige tidspunkt for et salg af Bundu i forhold til *det optimale for AGF*, vil v?re primo juli. Amini er ekstremt vigtig for holdet, og han indbringer n?ppe et stort bel?b med snarligt kontraktudl?b, s? det virker usandsynligt, at han skulle forsvinde til vinter. Og da Amini formentligt forsvinder snart, s? virker det ogs? usandsynligt, at AGF vil s?lge Bror Blume (i hvert fald billigt, som et salg til fx Lyngby vil v?re) - selv hvis man skulle hente en Rygaard ind til nogenlunde samme plads.

Jeg forventer egentligt et meget roligt transfervindue, medmindre der sker noget drastisk (et par langtidsskader kan fx ?ndre meget p? udgangspunktet).
 
Jeg er enig har haft det s?dan siden sommerpausen, at jeg er glad og tilfreds med alle i truppen - ogs? da vi havde den d?rligste s?sonstart i x antal ?r.  S?dan har jeg det stadi -  behold alle medmindre der kommer gode bud. Nogen af de unge skal m?ske udlejes.

S?dan har aldrig pr?vet at have det f?r med en AGF-trup selvom ikke under Erik Rasmussen og Rudb?k (?keby), hvor vi ellers havde bedre trupper. Synes der er s? meget bold, talent/perspektiv og sammenhold i vores trup pt.

DE 9 ?LDRE p? 26-30 ?r
NP, FT, Blume, Amini, Helenius - og fire "gamle" p? 30 PM, Anker, Julle, Backman

Anker
Og var ogs? tilfreds med Anker da han pev lidt og havde forst?else for ham, selvom han naturligvis skal lade v?re med det piveri. Men han var nok presset pga Jon, d?rlig s?sonstart, kontraktudl?b om et ?r og b?nkplads ville v?re rigtig skidt for en gammel fyr som ham (og mere presset end da DN satte ham af kort efter ankomst til klubben - det var midt i kontraktperiode). Anker havde gjort det godt i tr?ningskampene bl.a. Hamburg, og kunne nok se skriften p? v?ggen der satses p? Jon uden videre. Han skulle ikke spille sig p?. Anker skulle ikke spille sig af. For Anker var det med at komme afsted med det samme mens han stadig var en start11 spiller, og ikke efter 6-12 m?neder p? b?nken til jul/sommer.

Det fik han ikke lov til, fordi vi kan bruge ham, og siden l?ftet sit spil og aldrig v?ret bedre i agf, nu selv ogs? 2 assist i ca. 10 kampe - p? to ?r har han lavet fire. I EfB lavede han ogs? mest kun m?l - borset fra en enkelt s?son med 5 ass.

Forl?ng 2 ?r, hvis han vil og kan affinde sig med at der bliver h?rd konkurrence fremover. Sikker start-11 f?r man ikke i AGF l?ngere, slet ikke Anker. Men spiller han som nu er han i start 11. En arbejdsmaskine med fart og m?l i.

Tror det bliver sv?rt at f? en fornuftig transfer for Anker pga alderen, jeg synes han er fornuftig at beholde ham lidt endnu, som en af de 9 ?ldre med rutine (NP, FT, Blume, Amini, Helenius - og fire "gamle" p? 30 PM, Anker, Julle, Backman).

Men klart kommer der godt bud med mange mio p? nogen af de 8 skal de da bare afsted - det er ved at v?re sidste udkald - is?r for dem p? 30. Backman skal der rigtig mange penge p? bordet for.

Amini
H?ber han tager de sidste to forsker ?r med til 2022, men tror ikke s? meget p? det. M?ske det kan lokke hvis vi ligger i toppen med udsigt til europ?isk bold og den sjove ende. Og med l?fte om salg.

Blume (Jon)
Fremragende trup-spiller og pt god i start 11. Vi skal ikke give ham v?k til Lyngby synes jeg. Han skal kun v?k hvis nogen vil betale transfer for ham. Ellers er han en god trup spiller at have til udl?b. Men alderen siger han skal skydes af. Synes det er fint at forl?nge ham med et ?r eller to ?r mere. Ogs? selvom vi skulle f? Ryggaard. Jon kan bruges p? begge kanter, og b?de Blume og Jon kan spille Aminis plads til n?d. Is?r Jon der er en universalspiller. Blume har ogs? gjort sig p? kanten i Lyngby og AGF, men mangler fart.

PM - og de ?ldre.
Mangler stadig at vise han kan score mange m?l i andet end nedryk-spil og Norge. Har godt navn og cv med m?l, 30 ?r - og lang dyr kontrakt i 4 ?r, hvis han ikke er i start 11. Bare skydes af hvis godt bud. Ligesom Anker ogs? st?r st?rkt nu med masser af m?l p? CV. Bare afsted. Julle vil ingen k?be, virker tilfreds som den rutinerede backup. God trup-spiller, is?r vigtig med rutine i bredden p? den plads. Helenius - handler det om at f? op i SIF-gear. S? kan han blive en god trup-spiller i 3 ?r. Virker fornuftig og ikke vil pive over sin rolle som trup-spiller, hvis han f?r kampe i ny og n?.

En anden grundt til at f? skudt PM afsted til Holland-Belgien-Schweiz fx er, at jeg synes PC ligesom han smed 5 mio for en talentfuld Links, skal finde 7-10 mio til en virkelig st?rk talentfuld 9'er p? 20-23 ?r som klart f?rstevalg. S? har vi en rutineret Helenius og ung AA til gardering. Det vil v?re perfekt. B?de for sportsligt at rykke os, men ogs? fordi 9'eren er bedste salgsvare, og den optage pt af en 30 ?r uden store salgs perspektiv, og g?r han ned med alderen h?nger vi p? ham 3? dyre ?r, hvis man t?ller fra nyt?r. Men det var et vigtigt og n?dvendigt k?b sidste jul, hvor vi var i krise.

FT - afsted til sommer
Har v?ret udsk?ldt af nogen med sygt vigtig at have b?de en kriger som Backman (der n?sten ikke er til salg i mine ?jne) og en spillende type som Tingager. Synes allerede nu PC skal ind inden nyt?r og l?gge et ?r eller to mere p? den aftale. Men FT vil nok gerne ud igen og derfor skal han vel afsted til sommer for at f? optimal transfer, evt jul.

NP - er nok typen der aldrig kommer afsted,fordi han er 6'eren der ikke laver m?l som Stage, kan blive en kulturb?rer i AGF istedet. Kommer budet skal han skydes af som alle andre.

DE HELT UNGE

Bundu
Kan vi ikke holde p?. H?ber vi kan holde ham s?sonen ud, s? vi slutter h?jt, S?lg ham til jul - med klausul om skiftet sker til sommer. Eller afsted til jul. Vi har masser af alternativer jon, anker, links, lunding. Blume kan ogs? derude til n?d.

H?jer
Ligger lige p? kanten mellem de unge og ?ldre. Med Gersbach og Th?ger st?rkere tilbage efter leje, skal han naturligvis bare skydes af til jul eller sommer. Vi har ogs? Julle som backup hvis Th?ger f?r udsving inden han om 1 ?r er lidt ?ldre og l?rt endnu mere.

Anbo
Synes jeg vi skal udleje til 1 div i for?ret, n?r Diks er spilleklar. Alternativt Munks til anden superligaklub, hvis Anbo er klar til at v?re fuldtud backup og spille ind i mellem. Vi har yderligere backup i Anker og Hausner der i for?ret viste de godt kan til n?d som 3-4 valg. MLL som 5. valg. Til sommer har vi en ny situation, hvis Diks bliver. Fx udleje Anbo eller s?lge Munks.

Hvidt
Hvis Rygaard kommer og Amini bliver og konkurrencen bliver for h?rd, s? t?nker jeg udleje til 1 div, s? han kan forts?tte sin udvikling.

Hausner (og Lunding)
Lunding synes jeg fik gennembrud i for?ret - ham skal vi bare have i gear igen. Rutine er heller ikke s? vitig p? den plads. Det er det derimod i midterforsvaret, og derfor kunne det ogs? v?re en ide at udleje Hausner p? et tidspunkt for at han tager et k?mpe ryk, hvis han ikke g?r det i AGF og tager over efter FT. S? skal der naturligvis hentes en ind p? leje - med mindre man tiltro til MML som 4. mand. Til for?r har han samme alder som Hausner havde med sine kampe i for?ret. Den er lidt usikker. Man kunne ogs? hente et ungt talent ind p? kort kontrakt + option til at d?kke af for 6-12-18 m?neders udleje af Hausner til at han er klart til AGF start-11

U19
Ellers hiver vi jo op fra U19, hvor Mikkel M?ller Lassen, Erlykke og Marouff allerede tr?ner med og ser sp?ndende ud, men ogs? mangler noget. Marouff har dog sl?et alle superligaspillerne i fysiske l?betest, har fart, m?ln?se og er uortodoks i spillestil - gadespiller typen. Lidt det man sagde om Bundu ogs? da han kom. Erlykke har gode visioner i sit spil som 8-10er.

2. holdet
Synes ogs? vi skal hive Saba og Egho op fra vores 2. hold nordp?. Saba kan vi skrive gratis med efter nyt?r som NP og hente til sommer. Egho har til 2021, De er ? delen af den succes - mindst. Tilsat fight og rutine.

JOVA
Lidt speciel case. Jeg synes han er st?rk p? stregen, men kan bedre li Eske som type der b?de kommer ud p? h?je bolde og spiller ekstra sweeper n?r vi st?r h?jt. Men kan vi f? Jova billigt spille ham i form og skyde ham hurtigt af igen inden han bliver for gammel, er det ikke en dum case. Har ogs? fint CV med la liga kampe og lidt landsholds  udtagelser, dog f? kampe. Jova er ogs? lidt bedre pt og mere rutine n?r alt l?gges sammen. Men vi skal ikke ud og give kassen for Jova (han laver ogs? fejl og kostede et m?l p? ?r? fordi han ikke d?kker luftrummet som Eske og Kamil).

Man kan s? v?lge beholde Eske og have to gode, eller udleje ham - vi har ogs? TK som er sp?ndende og unge Andersen p? U19 og som 3. m?lmand. Alternativt forl?nge TK til 2021 og udleje ham 6-12-18 m?neder. Synes vi skal holde lidt snor i ham ogs?.

Men i?vrigt ogs? fedt med to s? st?rke m?lm?nd, hvis der er r?d og en af vil sidde p? b?nken ligesom Grete og Kalle i FCK. Sp?rgsm?let er om TK kan l?ftes op som OB har gjort med deres nye keeper der har taget overfor Grytebusten, s? vi med TK har en super st?rk 2. keeper og ikke beh?ver b?de Jova og Eske. Umiddelbart s? det ud til at PC troede p? TK som 2 keeper. Var vel kun pga skaden og muligheden for Jova, at det ?ndrede sig.
 
Og enig med Mikkel - penge for Bundu kan passende falde p? f?rste regnskabs dag i juli, s? vi for 3. ?r i tr?k kan lave et flot regnskabs ?r og lave en trip-trap-traksko med 10 mio sidste ?r, dette ?r bedre pga Stage salget og n?ste ?r endnu bedre pga bl.a. Bundu.

Det vil v?re fantastisk storytelling ift at f? de helt tunge drenge ind som investors med 200-400 mio til at l?fte AGF op i top3 og som en llle udfodrer til at drille FCK, som FCM s? flot har gjort.

En investor-gruppe kan ogs? se at det er en ung talent fuld trup de k?ber sig ind i - med akademi p? vej. Og af de 4 gamle er det kun ikonet og vindertypen Backman der optager salgsplads, n?r vi ellers har f?et skudt PM af. Julle er den rutinerede backup og den rolle m? Anker  Og Blume) nok ogs? ind i n?r Links, Lunding og Jon forl?ser sit potentiale. FT s?lges p? et tidspunkt. Og NP er manden med rutinen p? central midt - aksen fra Backman. S? m?ske kun Backman og NP i start 11 af ?ldre fremover? FCN har ogs? kun haft Kian og ellers Rygaard ind og ud af holdet til at styre en flok 20 ?rige.  Synes det ser sp?ndende ud.
 
Medie: FCM og FCN b?d p? Alexander Bah

Han har ogs? imponeret mig meget h?ber AGF byder med - med overtagelse til sommer, om ikke andet for at andre ikke f?r ham for billigt. Med mindre vi alts? beholder Diks eller Anbo udvikler sig vildt, men han kan ogs? udlejes og udvikle sig ad den vej.

Og skulle vi f? b?de Diks og Bah - s?gler vi bare Munks
 
Jeg ser slet ikke er salg af Blume, prim?rt fordi hans v?rdi for AGF overstiger, hvad Lyngby kan/vil betale. Af samme grund ser jeg hverken Casper H?jer, Amini eller Ankersen ryge til vinter.

Jeg H?BER Bundu bliver indtil sommer, men tvivler.

PC har med sin kommentar varmet op under nogle skifter v?k fra klubben, men hvor er historierne om de interesserede k?bere? Nuvel, det er 1. Oktober, s? der er tre m?neder endnu, men alligevel.
 
Mengsen said:
PC har med sin kommentar varmet op under nogle skifter v?k fra klubben, men hvor er historierne om de interesserede k?bere? Nuvel, det er 1. Oktober, s? der er tre m?neder endnu, men alligevel.
Med Stage h?rte vi heller ikke ret meget f?r efter salget var gennemf?rt, s? tror sagtens der kan blive arbejdet med potentielle k?bere pt.
 
AGF er IKKE afh?ngige af et salg af Bundu til vinter. AGFs ?konomi er solid og det er p? tide, at AGF skaber store sportslige resultater. Og de gode sportlige resultater SKAL v?re i denne s?son. Top 6 og meget gerne bedre end # 5 n?r s?sonen er slut.
 
mmmdkAGF date=1569929792 said:
AGF er IKKE afh?ngige af et salg af Bundu til vinter. AGFs ?konomi er solid og det er p? tide, at AGF skaber store sportslige resultater. Og de gode sportlige resultater SKAL v?re i denne s?son. Top 6 og meget gerne bedre end # 5 n?r s?sonen er slut.
Det er jo en afvejning PC m? lave til vinter, for det er jo nok der vi kan f? det maksimale i transfer for Bundu, medmindre han meget overraskende g?r med til en forl?ngelse. S? kan man s?lge ham for 30+ mio, samtidig med at man f?ler sig sikre p? top 6 (hvis vi f.eks. har 30+ point), s? kan det jo samlet set v?re det rigtige at skyde ham af der.

Og s?lges han for s? meget - og det b?r han jo med det antal m?l + assists han leverer - s? er der ogs? r?d til en virkelig tung forst?rkning p? f.eks. 9'er positionen, som langt hen af vejen kan opveje tabet af Bundu.

M?let er jo kontinuerligt at forbedre holdet, hvilket i den grad er lykkedes de seneste to vinduer. Bundu kan ikke erstattes 1 til 1, men kan Lunding/Jon/Links levere 80% af hans output, samtidig med at der opgraderes m?rkbart p? 9'er positionen, s? kan vi godt samlet v?re styrket.
 
Holmertz said:
S? kan man s?lge ham for 30+ mio, samtidig med at man f?ler sig sikre p? top 6 (hvis vi f.eks. har 30+ point), s? kan det jo samlet set v?re det rigtige at skyde ham af der.

Ja, det vil v?re sv?rt for AGF at sige nej til det. Vil bare tilf?je, at finde en kvalitets 9'er bliver ikke nemt og slet ikke billigt. Bliver Bundu til sommer og s?lges f?rst der, da er bronze & pokalfinalen muligt. Aarhus tr?nger til ?gte AGF succes.
 
Jeg vil prioritere et stort Bundu salg over at g? efter en bronze medalje til hver en tid. Det er og bliver et faktum en st?rk ?konomi er et krav for at blive et kontinuerlig tophold og da AGF ikke har en rig ejer til at d?kke regningen, s? er store spillersalg et must for at hamle op med FCK, FCM og BIF (hvis ejeren lader CV styre det sportslige).

?konomien i klubben er st?rkere end nogensinde, men der er lang vej op til toppen, det skal et stort Bundu salg forh?bentlig v?re med til at mindske.

 
Der er to parter og den danske liga er en udviklingsliga og selvom om spillerne elsker at v?re i AGF nogle ?r er m?let for 9 af 10 at komme til udlandet - de store penge og eventyr.

Det er vel kun Julle og tildels Backman der har erkendt det l?b er k?rt og ser en fantatisk rolle i at v?re hhv trupspiller og general i AGF. Backman kan ogs? komme ud til noget hvis han vil (skaderne m?ske et lille minus). Selv Anker og PM dr?mmer vel at f? et sidste eventyr med lidt held.

AGF ?nskede ogs? at beholde Stage, men er n?dt til at rejse hvis det rigtige bud kommer. S?dan er det ogs? for FCK der helst havde beholdt Robert Skov m.fl.

S? m? der k?bes nye ind. Og enig Links, Lunding, Jon er ikke p? Bundus niveau - men der var Bundu heller ikke selv for 1? ?r siden. S?dan k?rer et i ring med at udvikle spillere som s? bliver for gode til DK og AGF.

Men ellers er jeg enig i at vi skal holde p? spillerne s? l?nge som muligt for sportsligt succes - og skyde dem af i god tid inden transferudl?b, s? de ikke smutter gratis eller transferen bliver for lav.

Personligt ville jeg helst helt undg? at s?lge spillere - men s?dan er verden ikke.

 
Synes der er et par gode 9'ere i dansk fodbold i Egho og Petre (ikke Kamil W - men dog scoret mere end PM og begge unge med stort potentiale) og ellers holder PC m?ske stadig ?je med Braken, plus en masse andre down under og i regnbuelandet osv

Og super selv at f? skudt PM afsted p? et sidste eventyr.

Kontrakt til 2021, og 1? ?r f?r skal de til at t?nke p? et salg
Marvin Egho - Player profile 19/20 | Transfermarkt

EfB kan blive tvunget til salg ved nedrykning
Adrian Petre - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Ikke sikkert han sl?r til i Livorno
Sven Braken - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Derudover kan vi ogs? opgradere holdet p? 8-10'er pladsen, hvor Rygaard vil v?re et step op ift Blume og Jon (der dog er yngre og bedre at satse p? ift udvikling til endnu h?jre niveau end MR og salg). MR bliver nok heller aldrig det store salg. Men der er vel ogs? andre talenter end MR rundt om...

Synes ogs? vi kan opgradere p? HB - m?ske Diks, Bah eller andre... H?ber da ogs? PC holder ?je med et k?mpetalent til at udfordre NP og Hvidt p? 6'eren.
 
Martin Hansen said:
Jeg vil prioritere et stort Bundu salg over at g? efter en bronze medalje til hver en tid. Det er og bliver et faktum en st?rk ?konomi er et krav for at blive et kontinuerlig tophold og da AGF ikke har en rig ejer til at d?kke regningen, s? er store spillersalg et must for at hamle op med FCK, FCM og BIF (hvis ejeren lader CV styre det sportslige).

?konomien i klubben er st?rkere end nogensinde, men der er lang vej op til toppen, det skal et stort Bundu salg forh?bentlig v?re med til at mindske.

Awer Mabil har kontraktudl?b i FCM til sommer, s? der er ingen grund til at s?lge Bundu inden da (med mindre PC kan aftale en mindre transfer for at hente Mabil et halvt ?r f?r)

Desuden har Erik Marxen ogs? udl?b til sommer, og vi plejer jo at hente deres anf?rer.
 
Haha - ligef?r vi skal rykke ham op fra 2. holdet bare fordi vi kan. Jeg synes Marxen har v?ret sp?ndende ligesiden jeg s? ham f?rste gang i Vejle som 17-18 ?rig. Han er stadig god, men for gammel til at betale transfer for ift kvalitet og potentiale (M Rygaard kan lige g?, hvis den ikke er for h?j), og Marxen har rundt 30 n?r han er fri om 15 m?neder, men aldrig skadet og god indstilling/anf?rer, kunne m?ske v?re interessant at hente som trup spiller a la julle til vb og mf. Hvis han vil.

Har FCM ikke lige forl?nget en indbygget option med Mabil med yderligere to ?r til 2022 - mener jeg. Vi kunne ellers godt bruge en australier mere :)
 
I den perfekte verden holder AGF p? alle profilerne indtil de ikke er gode nok.

I den n?sten perfekte verden, beholder AGF profilerne s? l?nge som muligt af sportslige hensyn.

I den realistiske verden s?lger AGF en profil som Bundu, n?r der kommer et bud, klubben ikke kan sige nej til, for der er altid risiko for at skader og formnedgang kan ?del?gge et stort salg.

Scenarie 1 kommer aldrig til at ske, det er kun forbeholdt Barcelona og Real og endda kun til en vis gr?nse.

Scenarie 2 kan ske, n?r AGF har en markant bedre ?konomi. Her befinder FCK og FCM sig.

Scenarie 3 er der, hvor AGF er pt.
 
Bortset fra det kan selv et mix hold af Real Madrid og Barcelona ikke sl? AGF lige nu som Backman og Bundu spiller - s?dan f?les det i hvert fald... h?ber spillerne er 100% p? t?erne mod RFC og Sif, s? vi f?r sat yderligere 4-6 point p? kontoen der,
 
Status
Not open for further replies.
Top