Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Transfervindue sommer 2020

Status
Not open for further replies.

Mengsen

Active member
Det ser jo lovende ud med Grabara, fedt, fedt, fedt.

Til gengæld er det bekymrende med rygterne om Højer. Jeg er meget enig med Ato Vari, han er mere værd for AGF, end man måske lige tror, og derfor er EUR 2m heller ikke nok i min bog. Hvis man synes jeg er for grådig så er det helt fair. Hellere undlade at sælge, end at sælge uden at blive ekstraordinært godt betalt for det.

Venstre back er et spørgsmålstegn. Lumb kunne være gardering for Højer, men sælges Højer, er der behov for en starter på højt niveau.

Patrik Olsen arbejder sig ind på holdet og er en gevinst. På fløjene ser det mere shaky ud, og spørgsmålet er, om det er dér, der skal en game changer ind (nu hvor Patrik Olsen og Grabara har game changet på deres positioner). Dicks var også i det niveau, men er skadet. Jeg kunne godt lide hvad jeg så fra Links, og Jevtovic så lovende ud. Men en game changer er stadig ønsket.

I angrebet ville jeg gerne have en solid gardering for Patrik Mortensen, men det er sgu svært at finde sådan en ... Og så placere ham (eller PM) på bænken.

FCK er kommet skidt fra start. Det er en sæson med mere end normalt på spil, og AGF har mulighederne for at agere (håber jeg), samt en ganske brugbar trup.

swharders

Active member
Alle vores 3 andre keepere kommer til at lære og udvikle sig af den her tilgang. Måske Eske skal udlejes til forår, men vil være fint nok at lade ham blive og lære næste 3 måneder især med Kamis skades historik in mente. TK kan måske udlejes i efteråret.
Pusigt PC udtaler de slet ikke var i markedet på keeper-posten. Det kan dog være røgslør for at vise respekt og tro på Eske ift 21-22. Pyt der kan ske meget på et år. Indtil da har vi ligaens bedste...
Helt klart et venligt røgslør. En keeper af Kamils karakter lander ikke i Aarhus tilfældigt.

JB

Member
Alle vores 3 andre keepere kommer til at lære og udvikle sig af den her tilgang. Måske Eske skal udlejes til forår, men vil være fint nok at lade ham blive og lære næste 3 måneder især med Kamis skades historik in mente. TK kan måske udlejes i efteråret.
Jeg kan ikke se, at det giver nogen mening at leje Eskelinen ud. Der er jo en grund til, at Grabara blev hentet: øget konkurrence. Den effekt opnår man ikke, hvis Eske lejes ud, selvom det sikkert ville give ham noget andet. Desuden skal 2. valget også være klar, hvis 1. valget bliver skadet eller bliver ramt af karantæne.
Jeg er dog af den overbevisning, at 4 målmænd i truppen er lige i overkanten. Jeg kunne godt forestille mig, at 4.-valget blev lejet ud indtil aftalen med Grabara ophører.

Martin Hansen

Well-known member
Helt klart et venligt røgslør. En keeper af Kamils karakter lander ikke i Aarhus tilfældigt.

Iflg. Liverpool Echo var Grabara på vej til Grækenland, det er ikke utænkelig den udlejning faldt igennem og PC gennem sit netværk fik nys om det og handlede hurtigt, så rent teoretisk kunne både DN og PC tale sandt. PC siger det i øvrigt direkte, han gennem sine kontakter i Liverpool, fik mulighed for at hente Grabara.
Når det er sagt, så ligner det da helt bestemt, at de mod min forventning har kigget på en erstatning for Eskelinen, hvilket de vedvarende rygter om Grytebust også vidner om.

Martin Hansen

Well-known member
Jeg kan ikke se, at det giver nogen mening at leje Eskelinen ud. Der er jo en grund til, at Grabara blev hentet: øget konkurrence. Den effekt opnår man ikke, hvis Eske lejes ud, selvom det sikkert ville give ham noget andet.

Jeg tror ikke et sekund på, Grabara er hentet som konkurrence, men som et klart 1. valg der kommer til at stå resten af sæsonen i Superligaen med mindre han er ude med en skade eller karantæne.
Eskelinen tror jeg, får kun spilletid i pokalen, så det vil give mening at leje ham ud evt. til en svensk eller norsk klub i den bedste række.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg tror ikke et sekund på, Grabara er hentet som konkurrence, men som et klart 1. valg der kommer til at stå resten af sæsonen i Superligaen med mindre han er ude med en skade eller karantæne.
Eskelinen tror jeg, får kun spilletid i pokalen, så det vil give mening at leje ham ud evt. til en svensk eller norsk klub i den bedste række.
Jeg tror mere pointen er at det ikke er Eske der skal lejes ud, men en af de yngre, som måske kan få lidt spilletid/udvikling i Aarhus Fremad, 2./1.division/Norge.

Når der skrives at Kamil er hentet som "konkurrence" så forstår jeg det ikke som en kommentar om, hvorvidt de skulle være lige gode, eller at der skulle være spørgsmål om at Kamil er klar 1.keeper.
Kamil er hentet til at stå. Det kan der ikke være tvivl om med PCs kommentarer:
i har et godt målmandsteam i AGF og var egentlig ikke i markedet for at styrke os på den position. Men når muligheden opstår for at hente den kvalitet, Kamil står for og vi samtidig kunne få en spiller tilbage, der kender klubben, omgivelserne og sine holdkammerater, så slog vi til, siger sportschef i AGF, Peter Christiansen.

Men samtidig siger han også delen om konkurrencen:
- Det er optimalt for vores målmandstræner Nikolaj Pold at arbejde med så talentfuld en målmandsgruppe, som vi nu har i AGF. Konkurrencen er i den grad skærpet, og alle i gruppen skal levere på såvel træningsbanen som i kamp. For os handler det om at gøre AGF's trup så god og konkurrencedygtig som mulig, og det vil Kamil kunne bidrage til.

Jeg tolker det som om at Kamil er hentet til at stå da han er kvalitet man ikke kan sige nej til, men at konkurrencen så "naturligt" jo er øget for de andre.

Martin Hansen

Well-known member
Jeg hverken kan eller vil afvise, Eskelinen bliver, jeg påpeger bare, at det kan give fint mening at udleje ham, for jeg har ikke fantasi til at forestille mig, Grabara bliver bænket med, mindre han mod alles forventning er en fusentast, hvor de 15-16 han fik i AGF, bare var en voldsom overpræstation.

PC fremhæver også kontakten til Liverpool og tror da ikke, PC har lyst til at ødelægge det gode forhold.

White Stripes

Active member
Eskelinen kommer næppe til at stå igen for AGF. Det er sympatisk at udlægge det som et år, hvor han kan forbedre sig. Men realiteten er jo at han er vejet og fundet for let. Det ligner et salg inden for kort tid.

Noller

Member
Kæmpe optur over at hente Grabara.

Lad os få lukket vinduet. I min verden skal vi op på 20 mio før det giver mening at sælge Højer. Det er han måske ikke værd med 1,5 år tilbage, men han er det "værd" for holdet.

Håber virkelig meget at Daniel Gadegaard bliver udlejet til en klub, hvor han kan få spilletid. Det ville være gud.

Efter vinduet er lukket kan PC lige forlænge med Tingager, Blume og måske Højer? Så er jeg fandme forelsket i ham.

Dichio

Well-known member
Synes vi skal beholde Eske til jul pga Kamils skader in mente, og at han lige kan få 3 måneder med ham og suge til sig, så kan Eske blive udlejet i foråret så han kan få ny kamperfaring inden sommer når han skal tilbage og kæmpe om buret...

Er der en køber som vil betale godt, synes jeg også salg af Eske kan være fint nok.

TK kan vi tilgengæld udleje nu her 3 måneder til VSK - eller måske en eksotisk klub hvor han også kan spille helt frem til jul, og komme hjem igen. Spørgsmålet er naturligvis om han bare kommer på bænken så.

Mikkel_K

Well-known member
Du glemte at vi har hevet Kaastrup hjem fra Dortmund :D
Han er jo egentligt ikke signet i dette vindue, men lad os bare tage ham med :)

Liverpool, Dortmund, Fiorentina, Røde Stjerne. Vi henter kun spillere fra klubber med europæiske titler. Og fra AaB.

Grabara, Diks, Olsen, Kaastrup, Jevtovic og Amini har i øvrigt det til fælles, at de alle har spillet i klubber, der har vundet Champions League/Mesterholdenes Europa Cup. (Kun Tengstedt skiller sig ud.) Så mange af dem, kan der heller ikke være kommet til AGF de seneste 20 år, så seks i samme vindue må være en rekord!

swharders

Active member
Jeg vil citere en Twitterbruger og sige “Hvem prøver vi at narre. Sandheden er at Eskelinen er blevet vejet og fundet for let.” Han er ikke god nok og er formentlig fortid i klubben.

JB

Member
Uanset hvem der er 1. og 2. valg, så er konkurrencen størst jo bedre 2. målmanden er. Når PC henviser til konkurrencen imellem de 2 målmænd er det jo netop fordi, at han ikke vil blande sig i trænerteamets arbejde med at afgøre, hvem der er den bedste keeper eller om han er skuffet over det nuværende 1. valg. Hvis og når trænerteam og sportschef drøfter enkelte spillere, så foregår det på interne møder, som ikke bliver refereret i pressen eller på klubbens hjemmeside.
Man skal behandle sit trænerteam og sine spillere ordenligt. Alle kan købe præmissen om, at fodbold på Superliga niveau foregår i et konkurrencemiljø, men hvis man vil holde på de bedste spillere og det bedste trænerteam, så er det vigtigt, at man behandler alle med respekt. Uanset om de er 2. valg, 3. valg eller 4. valg.

Edit: Det ser heller ikke godt ud, hvis du lige har udtalt dig dumt om spillere, som du lige pludselig får brug for. Hvordan tror I Brøndby-spillerne har det med Jan Becks udtalelse om Wilczek?

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Nogen der ved, hvordan Kamil har klaret sig sidst, han var i GF?
16 kampe, 7 clean sheets.

Member
16 kampe, 7 clean sheets.

Mente siden sidst. Ups :D Nogen der har været inde på et Huddersfield Forum og søge?

Helt forrygende med Kamil. Lad os være dem, der spiser brød til, og lad os også tage bold.dks kommentarspor for hvad det nu er - men der er allerede FCK-fans, der nu mener, at vi med Kamil kan melde os ind i kampen om guldet. Det er i hvert fald helt indlysende, at vi har forstærket os markant på vores svageste position.

På den længere bane tror jeg, at det i flere år har handlet om at fylde buret bedst muligt op indtil Daniel Gadegaard er klar. Jeg tror, at det var planen at lade Eskelinen få 2-3 sæsoner, forbedre ham og sælge ham - og så se, om Gadegaard er der til den tid. Alle beskriver ham som et meget stort talent, og det er jo ikke tilfældigt, at det er ham og ikke TK, der har spillet hen ved 20 U-landskampe med start på U-16. TK er bare den smule ældre, der gør, at han endnu er foran.

Nu bliver det spændende at se, om vi vil beskytte investeringen i Eskelinen ved at leje ham ud eller ved at lade ham træne med Kamil. Eller om vi simpelthen sælger ham nu. Vi handler givetvis med en af de tre andre målmænd inden vinduet lukker. Men hvem af dem det bliver, og hvad vi gør, er ret åbne spørgsmål. Mit bud ville være at sende TK på leje - også for at give Daniel Gadegaard et år til at lære af Kamil. Det er synd at sende Gadegaard på græs, når Grabara er i huset.

Senest redigeret:

jenjon

New member
Der er en fin konklusion på hans tid i Huddersfield her:
https://www.examinerlive.co.uk/spor...rsfield-town-kamil-grabara-liverpool-17958855

Har også luret lidt inde på forummet. Der er lidt delte meninger om ham, mest af alt fordi han havde lavet et par drops i et par kampe i træk. Dog virker det generelt set til at være et kræsent publikum i Huddersfield - men generelt set bliver der diskuteret om Lössl er over Grabara i den tid de begge var der, efter Grabara kom tilbage fra sin skade :)

T-Knogle

Well-known member
Grabara bliver uden tvivl 1. Valg i det kommende år, og Eskelinen kan bruge året til at suge til sig, lære sproget ordenligt og tilpasse sig den danske superliga. Han skal træne fokuseret på sine mangler, men jeg stoler på at Pold ved hvad han gør, og kan få ham løftet i det kommende år.

I den ideelle verden kommer Eskelinen til at løfte sit spil så meget i løbet af den kommende sæson, så det bliver vanskeligt for træner teamet at vælge imellem ham og Grabara. Nu er Eskelinen i den samme situation som da han kom til GIF Sundsvall, han er igen det klare 2. Valg og skal levere maksimalt for at udfordre første valget, så bliver det spændende at se om ikke han igen kan løfte sit spil og blive den super målmand som han har forudsætningerne for at blive.

Det er en perfekt lejeaftale i virkeligheden også for Eskelinen som var på vej ind i en negativ spiral hvor kritikken så ud til at begynde at sætte sig. Nu er ansvarets pres væk fra Eskelinen og flyttet til Grabara der er fløjtende ligeglad med den slags, og så kan Eske fokusere på at håndtere sine fejl bedst muligt i tæt samarbejde med Nikolaj Pold.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det bedste ved Eskelinens stats er, at han har et rigtig godt navn i Sverige, og har stats der helt objektivt er gode så længe man ikke ser på shotstopping og aktioner i feltet og alt det der (som jo ellers er mega vigtigt for at få det fyldestgørende billede).

Men med vores gode defensiv generelt så er der kun gået 33 mål ind på ham i 31 kampe, og af de 31 kampe har han kun tabt 6! Den slags kan sagtens være penge værd på papiret. Der kan nok bare ikke laves den bedste salgsvideo med gode redninger. Eller hvis der gør, så lad den være kort, men god. Bl.a. med hans flotte redninger i Parken da vi vandt 4-2, eller da vi tabte 1-0 i Aalborg, hvor han holdt os inde i kampen.

Jeg er ellevild med Kamils type og evner, og jeg håber at Eskelinen enten bedrer sig det kommende år og/eller sælges med fortjeneste til en Svensk klub eller endnu bedre.

Winther

Administrator
Super nyhed med Grabara. Jeg synes ikke det er så chokerende som det bliver gjort til, men jeg syntes også det virkede troværdigt når det blev rapporteret at vi kiggede på målmand og havde spurgt på ham. Jeg tror helt ærligt ikke på at det bare var en mulighed der pludselig opstod, men det vi kiggede efter var da nok høj kvalitet eller ingenting. Det kan godt være der var andre muligheder for Grabara der skulle mislykkes først, men det er også et lejemål der på mange måder burde give mening for alle parter. Han skulle et sted hen hvor han er rimelig sikker på at stå fast og det er tilfældet i AGF hvor parterne kender hinanden og han ved han kan falde til - han var oven i købet meget glad for at være her sidst. Det kunne måske også lykkes på et niveau højere, men formentlig med lidt større risiko. Vi skal selvfølgelig i top-6, men det vil han også hjælpe godt på at sikre.

For AGF giver det mening at leje en målmand når man stadig tror på Eskelinen, men det er lige tidligt nok i hans udvikling fordi resten af holdet har taget så stort et skridt det sidste år, eller alternativt hvis man ikke helt tror på ham, har brug for lidt tid til at finde en anden løsning. Som jeg også har skrevet er jeg også meget interesseret i at se om ikke Eskelinen kan lære noget ift tilgang og mentalitet. Grabara kommet fra et niveau lige en my højere end AGF og kan vise hvad det kræver. Som andre har nævnt kan det også tage lidt af presset at han ikke er sikkert førstevalg uden alternativ, men den situation skal han selvfølgelig også lære at håndtere. Med mindre vi har opgivet Eskelinen synes jeg derfor heller ikke vi skal udleje ham nu.

Jeg var lidt kritisk overfor det første lejemål af Grabara for efterfølgende, når top-6 ikke lykkedes og vi næppe var rykket ned uden ham, måtte man overveje om ikke der på længere sigt havde været vundet mere ved at have haft den permanente løsning et halvt år tidligere, men det der i højere grad kunne retfærdiggøre det sidste sommer sker så nu. Det første lejemål har formentlig gjort dette lejemål væsentligt mere sandsynligt og nu får vi så glæde af ham i en fuld sæson, hvor vi kan antage det kommer til at flytte noget mere afgørende sportsligt. Så må vi se om han også lige bliver lidt efter næste sommer og forsøger at spille os i et CL-gruppespil :p

Stats

Well-known member
Jeg håber, at Eskelinen lejes ud, selvom alternativerne til Grabara så ikke er overbevisende.

Eskelinen udvikler sig næppe ret godt af at sidde på bænken. Det er også et hårdt mentalt slag for en ham og det bliver ikke bedre at kukkelure uden at spille. Jeg tror dog, at han ender med at blive efteråret ud.

Grabara blev alvorligt skadet i Huddersfield og AGF er nødt til at se ham an før de sender Eskelinen videre.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Bliver en spændende uge vi skal igennem nu.
Enten sker der en rokade omkring Højer-exit, hvor noget skal ud og andet kommer ind.
Eller også sker der intet mere, hvilket jo i min optik ville være helt ok, men stadig spænding frem mod sidste minutter af vinduet om vi ser sådan en "Junker-situation", hvor vi må sælge en vi ikke havde regnet med. Hvis Højer sælges, så håber jeg det bliver senest fredag efter at EL-gruppespillet er sikret for mange klubber, og vi har et par dage til at få aftalen i stand med afløseren, uanset om man henter en der skal stå foran eller bagved Gersbach.

Om vi henter en kant eller ej, det kan jeg ikke greje, men jeg har besluttet at jeg er okay med at vi ikke gør det, men vil blive ekstremt ærgerlig over at se Links/Jevtovic sidde ude hele efteråret. Det vides jo bare ikke før en evt. handel laves. Et lejemål virker oplagt.

Winther

Administrator
Men med vores gode defensiv generelt så er der kun gået 33 mål ind på ham i 31 kampe, og af de 31 kampe har han kun tabt 6! Den slags kan sagtens være penge værd på papiret. Der kan nok bare ikke laves den bedste salgsvideo med gode redninger. Eller hvis der gør, så lad den være kort, men god. Bl.a. med hans flotte redninger i Parken da vi vandt 4-2, eller da vi tabte 1-0 i Aalborg, hvor han holdt os inde i kampen.
Jeg tror ikke vi er ved at sælge ham, men i så fald burde der helt sikkert kunne findes interesserede klubber i Sverige. Jeg tror dog ikke det betyder noget med sådan en video i det tilfælde, de har formentlig en rimelig god ide om Eskelinens kvaliteter fra hans tid i Sverige og også hvordan det er gået i Danmark. Statistikken taler selvsagt ikke imod ham og målmanden for bronzevindere i Danmark kan jo ikke være helt ringe (hvad han jo heller ikke er,) men de vil nok bare sige, OK, der var måske lidt problemer men måske fordi han ikke var helt klar mentalt til det skridt, så vi kan få en talentfuld målmand der nu er væsentlig mere erfaren og hvis niveau vi derfor kan løfte yderligere hjemme i Sverige.

Winther

Administrator
Hvis Højer sælges, så håber jeg det bliver senest fredag efter at EL-gruppespillet er sikret for mange klubber, og vi har et par dage til at få aftalen i stand med afløseren, uanset om man henter en der skal stå foran eller bagved Gersbach.
Vinduet lukker vist den 5. så hvis det kan lade sig gøre måtte han ellers gerne lige spille mod AaB, og man ser jo rokader der laves i de sidste timer fordi det ene er afhængig af det andet, så også uden at det er spillere man er usikker på. Det er dog klart nok også gerne sådan at spilleren tages af holdet hvis der optræk til noget så han ikke bliver skadet. Lægetjek kan evt. foretages inden, men vi spiller tidligt nok til at det kan nåes også. Det er en vigtig kamp mod AaB og lige nu vil det være en voldsom svækkelse ikke at have Højer da der mangler alternativer.

Jeg kan faktisk godt forestille mig vi henter en venstre back under alle omtændigheder da Højer formentlig sælges til vinter hvis ikke nu, det kan jo evt være det unge talent der skal være reserve for Gersbach og som man kan acceptere mest er på tribunen eller bænken et halvt år hvis Højer bliver.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg tror ikke vi er ved at sælge ham, men i så fald burde der helt sikkert kunne findes interesserede klubber i Sverige. Jeg tror dog ikke det betyder noget med sådan en video i det tilfælde, de har formentlig en rimelig god ide om Eskelinens kvaliteter fra hans tid i Sverige og også hvordan det er gået i Danmark. Statistikken taler selvsagt ikke imod ham og målmanden for bronzevindere i Danmark kan jo ikke være helt ringe (hvad han jo heller ikke er,) men de vil nok bare sige, OK, der var måske lidt problemer men måske fordi han ikke var helt klar mentalt til det skridt, så vi kan få en talentfuld målmand der nu er væsentlig mere erfaren og hvis niveau vi derfor kan løfte yderligere hjemme i Sverige.
Det var nu også mest i sjov med den video-del :D
Men hvad AGF har gang i er en ting, og noget andet hvordan Eskelinen+agent/bagland reagerer.
Der er jo altså bare spillere der gerne vil hjem til eget land når de ikke føler de er faldet helt til. Jeg synes ikke det har vrimlet med videoer/artikler om hvor glad Eskelinen er for Aarhus/er faldet til, elsker sproget/byen etc.

Tværtimod har han i et interview beskrevet at han var overrasket over hvor svært det var med sproget/andet. (husker ikke hvor).
Yasin ville også hjem til Sverige igen.

Nu må vi se. AGF er ikke eneste part i det her. De tvinger ham helt sikkert ikke bare sådan til at blive hvis han rigtig gerne vil væk. Men vi må se. Han er jo på kontrakt længe endnu. Men står der en klub klar, og Eskelinen rigtig gerne vil benytte chancen/timingen, så tror jeg da også jeg selv havde taget den.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg kan faktisk godt forestille mig vi henter en venstre back under alle omtændigheder da Højer formentlig sælges til vinter hvis ikke nu, det kan jo evt være det unge talent der skal være reserve for Gersbach og som man kan acceptere mest er på tribunen eller bænken et halvt år hvis Højer bliver.
Ja det afhænger jo af Gersbachs forfatning. Og han siger jo selv at han er i bedring nu. Han har haft problemer med sin fod og lysken.

Jeg er sikker på PC har en plan. Det kommer jo ikke som nogen overraskelse ala Junker, såfremt Højer sælges.

Status
Not open for further replies.