New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Transfervindue sommer 2020

Status
Not open for further replies.
Transfervindue sommer 2020
Winther said:
Superligaen Indefra: AGF p? keeperjagt i Premier League ? Ekstra Bladet

Det er en l?st artikel som nogen m?ske kan give et referat af, men normalt baserer de ikke den slags p? ingenting og derfor er der da en del der tyder p? at vi i hvert fald sonderer markedet for en m?lmand, hvis vi kan finde noget h?j klasse.

Edit: Jeg ved ikke om de skriver andet eller mere her, men de identificerer m?lmandsposten som et af tre bl?de punkter (k?mpeblundere ligefrem?) Det lyder jo som holdning, men kan da v?re velbegrundet af nogen med en hvis forstand p? det: Tre k?mpeblundere rammer AGF's medaljedr?mme ? Ekstra Bladet

Hvad er de andre ?k?mpeblundere??

De to andre k?mpeblundere (if?lge Ekstra Bladet) er: at lade Rub?n Sell?s g?, og ikke at forl?nge med Jakob Ankersen. I ?vrigt ikke noget interessant i den artikel.*

I den anden artikel konstateres det bare, at "Arsenal [er] p? vej til at hente Brentfords David Raya, hvilket betyder at Emiliano Martinez pludselig kan ende helt ude i kulden. I Everton st?r Jonas L?ssl alvorligt i skyggen af Jordan Pickford". Heller ikke meget k?d p? den artikel.

* Der er sj?ldent noget interessant i deres plus-artikler. Jeg har kun plus-abonnementet til 50 kroner om m?neden, fordi de giver mig adgang til at se 2. div-fodbold.
 
Brugernavn date=1600173380 said:
De to andre k?mpeblundere (if?lge Ekstra Bladet) er: at lade Rub?n Sell?s g?, og ikke at forl?nge med Jakob Ankersen. I ?vrigt ikke noget interessant i den artikel.*

I den anden artikel konstateres det bare, at "Arsenal [er] p? vej til at hente Brentfords David Raya, hvilket betyder at Emiliano Martinez pludselig kan ende helt ude i kulden. I Everton st?r Jonas L?ssl alvorligt i skyggen af Jordan Pickford". Heller ikke meget k?d p? den artikel.

* Der er sj?ldent noget interessant i deres plus-artikler. Jeg har kun plus-abonnementet til 50 kroner om m?neden, fordi de giver mig adgang til at se 2. div-fodbold.
 
 [Facepalm]

Det giver ingen mening at kalde de tre ting k?mpeblundere og hvis de siger vi kigger efter m?lmand i PL baseret p? at der er en eller to der der er ude i kulden er der jo ingen som helst k?d p? det. Det er ikke noget der i s? fald siger at vi kigger efter m?lmand, selvom det stadig kan v?re tilf?ldet.

Ja, der er vist sj?ldent noget i de artikler der giver anledning til et abonnement, men fodboldkampene er selvf?lgelig noget hvis man gerne vil se dem.
 
Brugernavn said:
I den anden artikel konstateres det bare, at "Arsenal [er] p? vej til at hente Brentfords David Raya, hvilket betyder at Emiliano Martinez pludselig kan ende helt ude i kulden. I Everton st?r Jonas L?ssl alvorligt i skyggen af Jordan Pickford". Heller ikke meget k?d p? den artikel.

Som i den samme Martinez der er ved at skifte til Aston Villa for knap 200 mio kr. eller L?ssl der angiveligt tjener 500.000. kr. om ugen da Everton?
 
Pr?cis. Martinez vil spille fast, og har sagt nej til at spille som 2.keeper l?ngere, og Arteta satser p? Leno. Det har INTET at g?re med at Martinez er u?nsket i Arsenal/ude i kulden. Han har f?et lov til at forhandle med andre klubber (eller i hvert fald den klub der har lagt det angivelige bud de efter sigende har accepteret).
 
Emiliano Martinez er solgt til Aston Villa. Kun en offentligg?relse mangler:


Fabrizio Romano
@FabrizioRomano
?
13. sep.
Aston Villa have completed the signing of Emiliano Martinez from Arsenal - contract signed until June 2024. Talks on with Werder for Milot Rashica.
And Arsenal keep working to sell players [Torreira too] and then will try again for a top midfielder [Aouar or Thomas]
 
Vent, jeg troede ikke de relaterede de to til AGF, men bare var d?rligt oplyste om deres situation!! Wow... Skrev EB om de to som m?lm?nd man burde kigge p?? H?bl?st i s? fald. Dem er vi ikke i n?rheden af at kunne g?re os h?b om at skrive med.
 
Jeg t?nker klart vi b?r have en f?ler ude p? Joe Hart. Det kan ikke v?re tilfredsstillende at v?re 2. eller 3. valg i Tottenham...

Ed. m? hellere v?re eksplicit om ironi.
 
Selvf?lgelig k?ber vi ikke en m?lmand (uanset om han er reserve) fra Premier League. Kigger vi p? det marked, s? m? det v?re for at lave en ny Grabara-agtig lejeaftale med et talent der har brug for spilletid. 
 
SteenA said:
Selvf?lgelig k?ber vi ikke en m?lmand (uanset om han er reserve) fra Premier League. Kigger vi p? det marked, s? m? det v?re for at lave en ny Grabara-agtig lejeaftale med et talent der har brug for spilletid.
Det skulle v?re Matt Macey fra Arsenal som er p? radaren, men hvor realistisk det er, tja det er vel kun pc der ved dette p? disse breddegrader omkring Aarhus :) alternativt l?ssel p? leje... det samme g?lder her mht. realismen.
 
agfgas said:
SteenA said:
Selvf?lgelig k?ber vi ikke en m?lmand (uanset om han er reserve) fra Premier League. Kigger vi p? det marked, s? m? det v?re for at lave en ny Grabara-agtig lejeaftale med et talent der har brug for spilletid.
Det skulle v?re Matt Macey fra Arsenal som er p? radaren, men hvor realistisk det er, tja det er vel kun pc der ved dette p? disse breddegrader omkring Aarhus :) alternativt l?ssel p? leje... det samme g?lder her mht. realismen.

Han st?r til 250.000 Euro, har reelt ikke spillet en kamp i sidste s?son og forinden i 18/19 +30 for Plymouth I League 1.
201 cm og 80 kg.
Blot til info naturligvis:)
 
At Transfermarkt mener, Macey har en v?rdi p? 250000 euro, er komplet ligegyldig, deres vurderinger er ofte som vinden bl?ser.
Det interessante i forhold til om han er realistisk, er hvor meget eller i hans tilf?lde, hvor lidt han har spillet og den spilletid han har f?et, er League 1 og nedefter.
Nu ved jeg ikke, hvad han tjener i Arsenal, men ud fra det niveau han har spillet p?, er han bestemt ikke urealistisk og eftersom Arsenal ikke har givet ham en eneste chance og Macey er blevet 26 ?r, s? kan det sagtens t?nkes, det er en spiller, PC kigger p?.
Det taler ogs? for rygtet, at Macey ikke er kendt og derfor kan det antages, det er agenten, som har henvendt sig med mindre PC har en fetish for at kende alle spillere i PL.

Er han god nok? Tja jeg har aldrig h?rt om ham og som sagt er League 1 det maksimale niveau, han har spillet p?.


Edit: Beklager, han har faktisk f?et 2 f?rsteholdskampe for Arsenal.


Matt Macey | Players | Men | Arsenal.com


Edit 2: Arsenal forl?ngede hans kontrakt i juni med 1 ?r.


Report: Arsenal have triggered extension to Matt Macey deal - The Boot Room
 
Martin Hansen said:
At Transfermarkt mener, Macey har en v?rdi p? 250000 euro, er komplet ligegyldig, deres vurderinger er ofte som vinden bl?ser.

Det er jeg enig med dig i, og som skrevet var det blot til info. Havde der st?et 3 mio EURO ville jeg dog have v?ret mere skeptisk med tanke p? hvor realistisk en transfer evt. kunne v?re.

Det interessante i forhold til om han er realistisk, er hvor meget eller i hans tilf?lde, hvor lidt han har spillet og den spilletid han har f?et, er League 1 og nedefter.
Nu ved jeg ikke, hvad han tjener i Arsenal, men ud fra det niveau han har spillet p?, er han bestemt ikke urealistisk og eftersom Arsenal ikke har givet ham en eneste chance og Macey er blevet 26 ?r, s? kan det sagtens t?nkes, det er en spiller, PC kigger p?.
Det taler ogs? for rygtet, at Macey ikke er kendt og derfor kan det antages, det er agenten, som har henvendt sig med mindre PC har en fetish for at kende alle spillere i PL.

Er han god nok? Tja jeg har aldrig h?rt om ham og som sagt er League 1 det maksimale niveau, han har spillet p?.


Edit: Beklager, han har faktisk f?et 2 f?rsteholdskampe for Arsenal.


Matt Macey | Players | Men | Arsenal.com


Edit 2: Arsenal forl?ngede hans kontrakt i juni med 1 ?r.


Report: Arsenal have triggered extension to Matt Macey deal - The Boot Room
 
Nr 1 m? v?ret at finde en ny Joronen gratis vi kan have 2-3 ?r og s?lge til astronomisk bel?b.
Eller f? en R?nnow eller lign til en god pris, s? vi har en sten sikker top1-3 keeper vi lige skal booste og h?ste sportsligt p?, og kan s?lge igen med stor fortjeneste efter fx 2 ?r.

Skal det v?re leje - m? v?re at f? noget af s? h?j internationale klasse, at vi har ligaens bedste keeper eller top 2-3 i hvert fald. S? vi minimum vinder medalje igen, men allerhelst l?fter os op p? s?lv og mulige CL - eller det som m? v?re det ultimative m?l at skyde genvej til guldet og direkte CL. S? lejem?let godt nok koster os udvikling af egen spiller, men giver os guld og CL-mio. S? kan vi nok godt leve med at tisse i bukserne med en lejespiller 1 ?r. Til den tid kan vi s? k?be en klasse keeper i top1-2 klassen.

Ellers kan vi liges? spille med Eske og udvikle vores egne m?lm?nd, med mindre det er for at have en billig backup med lidt mere rutine end TK og Gadegaard) som vi s? selv kan sende p? gr?s i en klub med spilletid. Men tvivler p? en lejesvend vil til AGF for at v?re backup.

Hvis ambitionen "bare" er at slutte nr 3-6, s? er Eske jo ganske fin og s? udvikler vi ham.
 
Hvis ambitionen "bare" er at slutte nr 3-6, s? er Eske jo ganske fin og s? udvikler vi ham.
[member=184]Dichio[/member]? 

Det synes jeg er en vigtig pointe. Alts? at den 3.plads vi lavede sidste ?r, som var lavet ved at slutte foran klubber som vi kan forventes at have en god mulighed for at slutte foran igen, er realistisk.

Det er hvis vi skal tage endnu et skridt op, at behovet kan v?re st?rre. Det er der s? uenighed om. Men jeg vil gerne melde mig p? holdet der mener at Eskelinen b?de nu, og p? kort sigt allerede er en m?lmand der passer godt til ambitionen om at lande 3-6.

Jeg tror ligesom bare at hvis man f?r en m?lmand som har et h?jere niveau her og nu (og et betragteligt stykke), s? vil AGF muligvis kunne tage endnu et skridt mod at hente ind p? FCK og FCM, som jo kan g? igennem flere top 4-placeringer i tr?k. Og der kan en suver?n m?lmand jo tillade at andre ikke pr?sterer p? topniveau hver gang. Vi har haft et enormt driftsikkert forsvar sidste s?son. et er jo ikke sikkert at det kan forts?tte. En suver?n m?lmand kan v?re forskellen p? at slutte 4'er og 3'er i en s?son, hvor andre ikke rammet niveauet. Jeg er enig med David i at vores trup ikke overpr?sterede sidste s?son, men bare pr?sterede t?t p? 100. G?r vi det igen, s? kan vi ogs? blive 3'er igen. Men jeg mener ikke at Eskelinen hiver os i retning af at kunne l?fte hvor andre slipper. Det synes jeg Grabara kunne, ogs? selvom sammenligningen er bredt accepteret som unfair. Og jeg er enig.

Men det stopper mig ikke i at ?nske en s?dan m?lmand. Ligesom jeg ogs? ville have accepteret en angriber som scorer 10 m?l per s?son hver s?son, men fik en der scorer endnu mere. PM har pr?steret bedre en h?bet. Det har Eskelinen ikke ift mit h?b. Og det er jo subjektivt for mig. 
 
Dichio date=1600196631 said:
Hvis ambitionen "bare" er at slutte nr 3-6, s? er Eske jo ganske fin og s? udvikler vi ham.
S?dan synes jeg ikke, at man kan stille det op, med mindre man mener at Eskelinen er en top-6 m?lmand. Det kan sagtens v?re, at vores hold kan b?re at nogle spillere er under det ?nskede niveau, men det er ikke et fint udgangspunkt for et ambiti?st m?l. S? enkelt bliver det heller ikke at komme i top-6. Alt sammen sagt uden at tage stilling til om Eskelinen er en top-6 m?lmand, men det virkede som din pr?mis, at han muligvis ikke er.  
 
Det er un?dvendigt med en lang udredning. Hvis Matt Macey er tilg?ngelig, er det bare med at sl? til.

Vi taler alts? om en m?lmand, som indtil Leno kom til Arsenal sagtens kunne v?re endt som klubbens 1. m?lmand.

Til geng?ld er rygtet om Emiliano Martinez decideret latterligt. Han er ved at blive solgt til Aston Villa for over 100 mio. kr.

 
Jeg synes umiddelbart vi er nogenlunde p? niveau keeper m?ssigt med nr 3-8 - m?ske  4-6 bedste keeper. Sv?rt helt at afg?re. Synes fck, aab og fcm har noget markant bedre end de ?vrige.

Men enig der kan v?re spillere over og under niveau 3-6 for at slutte der, og vi kunne ogs? have taget s?lv med Eske i ?r.

T?nker bare at med en af de tre andre eller Kamil/R?nnow ville muligheden for 1-2 alt andet lige v?re st?rre.
 
Status
Not open for further replies.
Top