Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Transfervindue sommer 2021

Status
Not open for further replies.

Winther

Administrator
Men både med VF og NT skal vi også huske på det er fck, hvor spillere som bundu ikke fik et ben til jorden, en svensk landsholdsspiller ikke kunne bruges og Kalle og Gryte pt på bænken, stage og diks pt på bænken. FCKs spillere er i en anden liga. De præsterer bare ikke godt som hold.
Ja, og en reserve i FCK kan sagtens være god nok her, men sådan set også fra et lavere niveau fordi det også bare handler om uforløst potentiale fx fordi spilleren ikke helt passer til det træneren i den anden klub vil. Hvis det er bare er den slags kan det være interessant nok, problemet er så bare også at de typisk er ekstremt højtlønnede reserver. Så man kan måske sige at hvis det skal være spillere der er så sultne for at vise sig frem at de er villige til at gå en del ned i løn.
NT synes jeg kun er interessant at kickstarte, hvis han er sulten efter at vise sit værd, ikke bliver lønnet som de allerbedste start11 spiller i agf, men på gns som nr 8-15 i truppen, og som præstationsbetinget aftale. Og helst kun 1-2 år. Jeg synes det er lidt som Blumes niveau, tænker heller ikke bedre klubber end Lyngby og max AaB-OB stod klar der. Og så AGF fordi han passede fint ind i DNs stil og var her.
Så ja, det med sulten, men altså hvis det er Blumes niveau men bare lidt mere skadesplaget vil det også være lidt en fadæse at have ladet Blume gå for at erstatte ham med NT.

Vi er vist enige om at det er to spillere vi vil være ret overraskede over at se i AGF, men SIB kan da passende lukke diskussionen ved at hente en virkelig forstærkning til kanten :)

Dichio

Well-known member
Ja, og en reserve i FCK kan sagtens være god nok her, men sådan set også fra et lavere niveau fordi det også bare handler om uforløst potentiale fx fordi spilleren ikke helt passer til det træneren i den anden klub vil. Hvis det er bare er den slags kan det være interessant nok, problemet er så bare også at de typisk er ekstremt højtlønnede reserver. Så man kan måske sige at hvis det skal være spillere der er så sultne for at vise sig frem at de er villige til at gå en del ned i løn.

Så ja, det med sulten, men altså hvis det er Blumes niveau men bare lidt mere skadesplaget vil det også være lidt en fadæse at have ladet Blume gå for at erstatte ham med NT.

Vi er vist enige om at det er to spillere vi vil være ret overraskede over at se i AGF, men SIB kan da passende lukke diskussionen ved at hente en virkelig forstærkning til kanten :)
Ja derfor jeg også på Alberto fx og Oliver i sin backup rolle, fordi de passer ind i DNs koncept.

Vi underholder os vist til SIB kommer med den rette.
Ja bedre at hente nogen på vej op - end dem som kommer fra høj løn og status.

Jeg synes NT er noget bedre end bror ift det han har vist og talent, men bror mere stabil og derfor vist mere sidste 2-2½ år, dog alvorlig nedgang i denne sæson, især i foråret.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Bare lige til info, så er der forlydender om, at den japanske klub som Junker spiller i har snakke med Nikolaj Thomsen, og at AaB samt Lyngby også prøver at finde en løsning omkring ham.

Altså jeg siger ikke at NT er perfekt for os, og det kan sagtens være at han skal have en løn som vi slet ikke skal tilbyde. Men altså det er da ikke vildt at snakke om, som Fischer kan være. Nikolaj Thomsen er trods alt transferfri og i sin bedste fodboldalder.

Han har spillet 187 superligakampe. Altså jeg synes sgu folk er lidt kræsne nu, haha :D I hvert fald ift at han evt. skulle afløse JEVTOVIC som Nikolaj Thomsen da umuligt kan gøre det dårligere end :D Og så har vi i øvrigt Brandhof skadet, og Albert som ikke helt kan ramme/finde melodien centralt, hvor Thomsen også kan spille, endda med dybdeløb (som han viste omkring Fischer).

Han spillede ikke rigtig for FCK sidste sæson, og havde kun 13 kampe i 19/20 sæsonen. Og før det jo altså før det 29 kampe i 18/19 for dem.
Men altså herinde lyder det jo nærmest til at han er fuldstændig ubrugelig :D

En Nikolaj Thomsen på fri transfer til en AGF-acceptabel løn = fint med mig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Det var oven i købet ikke bare feber eller dårlig mave Anderson var ude med, men Corona...
Men måske han så erstattes af en ny nu her hvor de er sikret gruppepsil, og bliver overhalet inden han er tilbage, og kan skifte billigere til sidst i vinduet (og gerne vil fordi han "kommer tilbage" og ser at han er overhalet)

SteenA

Well-known member
Bare lige til info, så er der forlydender om, at den japanske klub som Junker spiller i har snakke med Nikolaj Thomsen, og at AaB samt Lyngby også prøver at finde en løsning omkring ham.
I forhold til AaB, så har Inge Andre Olsen sagt nøjagtigt det samme som han sagde om Dalsgaard (som efterfølgende har fortalt at han selv havde tilbudt sig til klubben, men fået nej), nemlig at "han er interessant, og at de har kontakt med agenten, men at logistikken skal gå op." Det ligner et standardsvar derfra. Det er en gammel AaB-spiller og hvis parterne var interesseret tror jeg ikke at han ville have gået arbejdsløs i en måned nu.

AaB kan heller ikke have mange kr. at gøre godt med længere. Det er ikke lykkes med nogle salg og der er derfor udsigt til mørkerøde tal på årets regnskab. De prøver nok at få afsat Kusk og Fossum, da de ikke rigtig præsterer i forhold til lønnen, men de kan nok kun få symbolske transferbeløb for dem.

Lyngby lyder realistisk for NT til at få genstartet karrieren, men hvem ved?

Dichio

Well-known member
Jeg tror også det bliver lyngby fx, svært for spillere i slut 20erne at få kontrakt efterhånden med mindre klubberne lige står og efterspørger specifikt den type, eller træneren kender dem fra før som med helenius.

Martinstranger

Administrator
Det er en gammel AaB-spiller og hvis parterne var interesseret tror jeg ikke at han ville have gået arbejdsløs i en måned nu.
Der kan vel være uenig om hvordan en fremtidig lønstruktur skal se ud. Her tænker jeg spilleren måske har afgivet sit bud, klubben deres = spilleren bestemmer sig for at afsøge markedet. Dukker der ikke andre tilbud op, er han måske mere tilbøjelig til at acceptere en løn i Aab.

Vi kan stadig være i markedet pga. skuffelser mener Tipsbladet.

I offensiven er der imidlertid ikke kommet nye kantspillere ind.
Sportschef Stig Inge Bjørnebye til Århus Stiftstidende den 30. juni:

- Jeg arbejder altid med, at det haster. Men du må også have noget coolness, fordi du kan ramme forkert hvis du stresser og panikker. Fans og sponsorer vil have, at det går hurtigt, men sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

Di Stefano

Active member
Vi har en stor nok trup. Problemet er, at der er alt for meget dødvægt og alt for man skadede spillere. Vi mangler simpelthen spillere af kvalitet til offensiven. JN mener ikke vi skal skifte indkøbsstrategi efter en enkelt kamp. Nej, selvfølgelig ikke. Men det er efter 3 1/2 kamp, hvor vi intet offensivt har vist. Intet som i intet. Så lige nu handler det ikke om at “bygge på”. Det ligner allermest at starte forfra, og med en trup der er alt for tynd til at kunne spille med blandt de bedste.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Vi har en stor nok trup. Problemet er, at der er alt for meget dødvægt og alt for man skadede spillere. Vi mangler simpelthen spillere af kvalitet til offensiven. JN mener ikke vi skal skifte indkøbsstrategi efter en enkelt kamp. Nej, selvfølgelig ikke. Men det er efter 3 1/2 kamp, hvor vi intet offensivt har vist. Intet som i intet. Så lige nu handler det ikke om at “bygge på”. Det ligner allermest at starte forfra, og med en trup der er alt for tynd til at kunne spille med blandt de bedste.
Det er heller ikke efter 3,5 kampe, men hele foråret 2021.
Det mærkeligste er, at efteråret 2020 var med masser af mål fra både 8'er og kanter (samt PM). Men i foråret stoppede målene fra både kanter og 8'er fuldstændigt. Og der mangler virkelig kvalitet der. Fint nok at vi i foråret og før sæsonen her havde håb om, at det var foråret der var "off". Men hvis det var efteråret der var en overpræstation af Albert/Links/Jon så lover det ikke godt pt. Tengstedt/Jevtovic er ligeså lidt værd som i foråret pt til trods for ikke at være skadede, og Jon er som nat og dag som altid, og Links og Albert mangler i den grad farlighed og produkt alt for tit.

Kahl og Alberto kan erstatte meget af den dynamik og de indlæg der kom fra Højer og Diks må vi håbe og gå ud fra. Og Brandhof kan forhåbenligt give noget af det vi mangler centralt. Men der er for mig at se intet der tyder på at vi får løst det med kanterne lige nu, med mindre altså svaret er backs+8'er i form af dem der træder ind på holder i den kommende tid. PM kan ikke lave mål på egen hånd (og fik intet at arbejde med i foråret), og Kurminowski får intet at arbejde med heller.

Håbet ligger på de nye backs, introduktionen af Brandhof, og indkøbet af minimum 1 ny god kant.

T-Knogle

Well-known member
Vi kan stadig være i markedet pga. skuffelser mener Tipsbladet.
F#!K hvad Tipsbladet mener om AGF, det blad har alle dage hadet klubben, jeg har aldrig set så mange AGF artikler som efter i går, de lever højt på Clicks fra læsere der fryder sig når det går dårligt, og som hader AGF, de kommer aldrig til at skrive noget positivt.

T-Knogle

Well-known member
Minderne har man lov at have fra 97 eller før det de tætte kampe med Barcelona og Benfica

AGF har brug for nye minder, ligesom FC Midtjylland skovler ind lige nu, om 20 år er AGF irrelevant og totalt kørt ud på et sidespor, hvis man aldrig for sportslig succes, og pokalsemifinaler, tredje og fjerdepladser er ikke sportslig succes i AGF, det er et tegn på at den sportslige succes er tættere på, men et opgør mod Mura eller et dobbeltopgør mod Larne er så et meget tydeligt tegn på at det fortsat er uhyggeligt langt væk.

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

SteenA

Well-known member
Jeg starter gerne Polo'en og drøner ned og henter ham. Hvis nogen kan dele køreturen, så kan vi nå det så han kan starte inde i morgen :D

(Vi husker på at Anderlecht flere gange har været rapporteret til at have interesse for Thorteinsson)
Men er Anderlecht villige til at betale prisdifferencen ved et bytte? :cool:

Nej, seriøst vil vi vel gerne lave det bytte, fordi Jon har udløb om et år. Men lige her og nu ville det da svække os ganske meget. Ingen ved hvor lang tid Bundu skal bruge på at finde sig selv. Ved lægetjekket må de også gerne undersøge, om han har fuld lungekapacitet efter sin Corona. Han har i hvert fald ikke været i noget der ligner form i snart 1½ år nu.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Men er Anderlecht villige til at betale prisdifferencen ved et bytte? :cool:

Nej, seriøst vil vi vel gerne lave det bytte, fordi Jon har udløb om et år. Men lige her og nu ville det da svække os ganske meget. Ingen ved hvor lang tid Bundu skal bruge på at finde sig selv. Ved lægetjekket må de også gerne undersøge, om han har fuld lungekapacitet efter sin Corona. Han har i hvert fald ikke været i noget der ligner form i snart 1½ år nu.
Der står lidt et sted om, at Bundu måske skal til Twente.
Jeg tror slet ikke vi har råd til Bundus løn, så selvom Anderlecht ville bytte 1:1 med Jon, så ville vi nok skulle af med for mange penge.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Den blev postet i en anden tråd også, men den flugter godt til tråden her også.

Fedt at Kurminowski kom i gang på målkontoen, og at Kahl kom igang med assists. Vi mangler stadig at se Brandhof og til dels Anthony. Og vi får højst sandsynligt en ny kant ind (når nu David satte både Jevtovic og Tengstedt helt uden for truppen i går igen).

Der er plads til at have PM og Kurminowski, så ryger Ammitzbøl jo bare ud.
Der kan også vendes lidt om ift de helt offensive pladser.
Når Mortensen er klar igen, er det så meningen, at han kan spille med Kurminowski i denne formation?

- Det er klart, der kan vi vende den lidt anderledes oppe foran. Vi kan rykke lidt rundt med de forreste pladser, og det giver os en stor fleksibilitet at gøre det her

- Vi kan lægge en tier ned bag to angribere for eksempel. Men basen med tre stoppere og to centrale midtbanespillere, den defensive blok, den arbejder vi med, den bliver bastant, og det er den vej, som vi går.

Men PO som defensiv midtbane-hybrid som Amini blev brugt er ikke som jeg ser PO brugt bedst. Men det må være sådan det er i en periode.

• Like
Reactions: fsc

fsc

Well-known member
Mon ikke SIB arbejder på at få Munksgaard ud af vagten nu - han står bag D'Alberto og Lund, og måske endda også bag Brandhof som højre wingback. Han er næppe helt billig i løn, og kan måske endda indbringe lidt håndører.

Med 2 centrale midtbanepladser kan Benjamin Hvidt måske også få langt til spilletid?

Og så skal Eskelinen og Jevtovic gerne afsted, selvfølgelig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Men hvis Brandhof og NP kan tage den centrale midtbane sammen, hvor Brandhof kan komme afsted boks-til-boks, og PO kan rykkes frem som 10'er, så kan man spille sådan her
--------------Hansen
Hausner--Bisseck----Tingager
--------NP-- Brandhof
Alberto------------------ Kahl
---------------PO
-------Dawid-----Paddy

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Og det var ment ift transferdelen, som jo netop kan sende behovet for nye kanter ud i noget med at få opgraderet NP i stedet for, og måske Brandhof også.

Munksgaard, Jevtovic og Jon kan sælges. Så er der råd til mindst 2 nye klassespillere :D

Dichio

Well-known member
Det er yderst interessant og selvom spillerne måske kan løbe lidt i vejen for hinanden, så det bare spillet mere fleksibelt og kreativt.

Spændende hvordan Alberto løser den offensive del, SIB sagde godt han han kunne spillet kant - det undrede mig også meget, da han aldrig har gjort det, men med formationsskiftet giver den udtalelse mere mening.

Hvis han ikke er så god offensivt, så har vi heldigvis Albert som kunne være spændende på den positioner. En Brandhof der også har spillet kant i Skive og af Lars Friis betegnet som en spændende hurtig offensiv back der kommer i boksen bliver også pludselig meget mere interessant derude nu. Har vist en kæmpe boks til boks motor centralt og som kant. Så begge må være i spil til wing backen og CM.

Det giver pludselig også mening at have både julle og TK i backup når vi spiller med 3 midtstoppere - og vi kan have alle 3 med som har høj klasse. Lassen og Munks kan også begge spille der. Munks har prøvet det i FCM. Og begge kan bruges som wingback, men må være røget lidt bag i køen. Generelt er jeg dog ikke så vild med Munks hovedspil. Hvis der kommer et fint bud på ham synes jeg bare man skal sælge her halvvejs i kontraktperioden. Men ellers fin ærlig type at have.

Fremme er der ingen diskussion PM, Dawid, Jon og Gift satses der klart på. Nu får Gift ny vind og chance så må vi se. Albert kan måske komme lidt i klemme i det støre puslespil, men omvendt også få nye muligheder. Kan i hvert fald spille alt fra wingbacks, hængende angriber, 10er, 8er.

Spændende uanset. Og vi trængte til at ryste posen efter et et 2021 hvor vi ikke har lavet nok mål.

Dichio

Well-known member
Ja bliver spændende hvad SIB henter ind - det kan jo både blive en kant, men også en 10er som David taler om. Med mindre han ser Albert, Jon (hvis han overhovedet er her når vinduet lukker - og vel max 6-10 måneder og PO som 10ere. Det kan de godt. Men jon kan være væk, PO skal måske være balancespiller og Albert også i spil til kanten - tror dog mest på ham i 10er rolle.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det er yderst interessant og selvom spillerne måske kan løbe lidt i vejen for hinanden, så det bare spillet mere fleksibelt og kreativt.

Spændende hvordan Alberto løser den offensive del, SIB sagde godt han han kunne spillet kant - det undrede mig også meget, da han aldrig har gjort det, men med formationsskiftet giver den udtalelse mere mening.

Hvis han ikke er så god offensivt, så har vi heldigvis Albert som kunne være spændende på den positioner. En Brandhof der også har spillet kant i Skive og af Lars Friis betegnet som en spændende hurtig offensiv back der kommer i boksen bliver også pludselig meget mere interessant derude nu. Har vist en kæmpe boks til boks motor centralt og som kant. Så begge må være i spil til wing backen og CM.

Det giver pludselig også mening at have både julle og TK i backup når vi spiller med 3 midtstoppere - og vi kan have alle 3 med som har høj klasse. Lassen og Munks kan også begge spille der. Munks har prøvet det i FCM. Og begge kan bruges som wingback, men må være røget lidt bag i køen. Generelt er jeg dog ikke så vild med Munks hovedspil. Hvis der kommer et fint bud på ham synes jeg bare man skal sælge her halvvejs i kontraktperioden. Men ellers fin ærlig type at have.
Jeg synes ikke Munksgaard har harten til at være winback, og det synes jeg heller ikke Lund har. Om Lassen/Alberto har det ved jeg faktisk ikke nok om. Alberto på 100 gad jeg godt snart se.

Ift venstreback så er Gers oplagt reserve for Kahl i hvert fald.
Jeg tænker mest af alt at Munksgaard kan komme i overskud hvis vi skifter til 3-4-3 eller 3-5-2 permanent. Såvel som Jevtovic og andre der ikke passer ind i det.

Dichio

Well-known member
Mon ikke SIB arbejder på at få Munksgaard ud af vagten nu - han står bag D'Alberto og Lund, og måske endda også bag Brandhof som højre wingback. Han er næppe helt billig i løn, og kan måske endda indbringe lidt håndører.

Med 2 centrale midtbanepladser kan Benjamin Hvidt måske også få langt til spilletid?

Og så skal Eskelinen og Jevtovic gerne afsted, selvfølgelig.
Jeg synes også det logiske er at sælge Munks, så vi har Alberto og mere offensive alternativer i albert og FB samt mere defensiv mulighed i Oliver/Lassen (en af dem er nok væk om et år).

Senest redigeret:
  • Like
Reactions: fsc

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ja bliver spændende hvad SIB henter ind - det kan jo både blive en kant, men også en 10er som David taler om. Med mindre han ser Albert, Jon (hvis han overhovedet er her når vinduet lukker - og vel max 6-10 måneder og PO som 10ere. Det kan de godt. Men jon kan være væk, PO skal måske være balancespiller og Albert også i spil til kanten - tror dog mest på ham i 10er rolle.
Jon som 10'er kan jeg ikke se længere. PO og Albert= jo. Og det ville give fint mening. Så skal man bare have en god ekstra spiller ind som 6'er8'er-hybrid, så vi ikke står med NP, Brandhof, Duncan og Hvidt, da jeg synes der er for lidt topkvalitet i de 4 sammenlagt. Og jeg synes NP har været os en god spiller, men ønsker snart en der kan mere med bolden. Men kan hans makker det, så går det nemmere. Men altså da Stage spillede sammen med Amini var der sgu bedre boldomgang de to imellem.

Dichio

Well-known member
Jeg synes ikke Munksgaard har harten til at være winback, og det synes jeg heller ikke Lund har. Om Lassen/Alberto har det ved jeg faktisk ikke nok om. Alberto på 100 gad jeg godt snart se.

Ift venstreback så er Gers oplagt reserve for Kahl i hvert fald.
Jeg tænker mest af alt at Munksgaard kan komme i overskud hvis vi skifter til 3-4-3 eller 3-5-2 permanent. Såvel som Jevtovic og andre der ikke passer ind i det.
Nej den mangler han så har også svært ved at se ham være start11 spiller med alle de andre muligheder vi har. Vi må se hvad David synes.

Oliver giver pludselig også mere mening, han har ofte spillet den venste eller højre centrale forsvarer - plus han til nød kan dække en wingback. Synes heller ikke han var offensiv nok til at være back i 442 systemet som diks og højer.

vores backup kæde i forsvaret ligner oliver - TK - julle

det kunne også gøre vi måske kan udnytte julle bedre det sidste kontrakt år eller to, da han egentlig hverken var back eller rigtig MF, sådan lidt midt i mellem

Nizzleroy

Well-known member
Og det var ment ift transferdelen, som jo netop kan sende behovet for nye kanter ud i noget med at få opgraderet NP i stedet for, og måske Brandhof også.

Munksgaard, Jevtovic og Jon kan sælges. Så er der råd til mindst 2 nye klassespillere :D
Vi kommer ikke engang til at kunne give Jevtovic væk uden at sende penge med ham. Hvis det er rigtigt at han får omkring de 2 mio. kr. om året i løn, så skylder vi ham stadig 6 mio. Det har jeg virkelig svært ved at se en anden klub give ham, for det kan næsten kun være sekundaklubber der kan være interesseret i en spiller der ikke har været andet end en fiasko i 3,5 år i 4 forskellige klubber. Han er et møllehjul omkring halsen på AGF.

Dichio

Well-known member
Jon som 10'er kan jeg ikke se længere. PO og Albert= jo. Og det ville give fint mening. Så skal man bare have en god ekstra spiller ind som 6'er8'er-hybrid, så vi ikke står med NP, Brandhof, Duncan og Hvidt, da jeg synes der er for lidt topkvalitet i de 4 sammenlagt. Og jeg synes NP har været os en god spiller, men ønsker snart en der kan mere med bolden. Men kan hans makker det, så går det nemmere. Men altså da Stage spillede sammen med Amini var der sgu bedre boldomgang de to imellem.
Jon har jo faktisk spillet 10eren et par gange under David og førhen også. Egentlig passer plads bedre til ham pga den manglende fart, hvis der er to angribere foran. Men kan også spille på ydersiden, hvis vi spiller to hængende og en 9er. Alt efter hvordan angrebs-trekanten vender.

Eneste anke er om Jon har har blik nok for medspillerne, han kan godt li at afslutte selv synes jeg. Det kan DN måske få balanceret godt. Toby og ham med tænderne fra fcn der røg til polen var jo lidt samme glad for at sparke selv også

PS - jeg tror nu mest jon sælges nu eller senest til jul og bliver en overgangsfigur - og indtil PM er klar vender trekanten jo med en fremme og to fleksible bagved

Status
Not open for further replies.